abonnement Unibet Coolblue
pi_196106617
haha
pi_196106664
Utrecht :')
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 22:00:02 #253
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196109989
Zevende druk... heeft iemand het gelezen?

twitter


  zaterdag 7 november 2020 @ 13:10:07 #255
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196114732
‘Hansie’ altijd op zoek naar erkenning: ‘Mijn vader was niet zo scheutig met complimentjes’

Hans Kraay jr. wijst naar het terrasje in zijn riante achtertuin. Daar zat hij altijd in het voorjaar, soms dagenlang, tussen de bloeiende bomen in de Betuwe.
De zon scheen. De vogeltjes kwetterden vrolijk, het uitzicht was fraai en vrij, maar de oud-profvoetballer zat dan als een zombie voor zich uit te staren.

,,Man, ik was niet te genieten’’, zegt Kraay. ,,Mensen denken misschien dat ik altijd gezellig ben, maar toen niet, hoor. Na een tijdje zei Sofie het tegen me: ‘Hans, nú normaal doen hoor!’ Had ik weer de hele ochtend als een klein kind zitten mopperen.’’

Sofie is zijn vrouw, beroemd geworden dankzij de ‘dolle duikavonden’ waar manlief vaak zo olijk over vertelt op tv. Maar tijdens de lockdown viel er weinig te lachen met de 60-jarige oud-voetballer en razende reporter van FOX Sports. Geen voetbal, geen mensen om hem heen, geen reuring, geen volle stadions.

,,Ik merkte dat ik er echt onzeker van werd’’, zegt Kraay. ,,Ik voel me nooit oud, maar opeens ging ik de jaren zitten aftellen. Dacht ik: wat nou als dit twee jaar duurt – en er wordt al die tijd niet meer gevoetbald? Wat dan? Dan zit er straks niemand meer op mij te wachten, hoor. Dan is het gewoon voorbij.’’

Wie ooit in het spoor van Hans Kraay jr. door een voetbalstadion is gelopen, kan zich de angst voor die leegte iets gemakkelijker voorstellen. Vermoedelijk is er niemand in Nederland die op één zondagmiddag in pakweg de Kuip zoveel duimpjes opsteekt, handen schudt, knipoogt, schouderklopjes krijgt, handtekeningen uitdeelt en vrolijk zwaait naar de doorgaans wildvreemde mensen op de tribunes. ,,Hansie! Ouwe rukker!’’, klinkt het dan. ,,Hansie, wat wordt het vandaag?’’ ,,Hansieeeee! Gooi eens met je jassie!’’

Het gaat hem moeiteloos af. Zijn vader, prominent oud-voetbaltrainer en voormalig speler van onder meer Feyenoord, meed het liefst de drukte. Als de oude Kraay zich een weg moest banen langs supporters, dook hij het liefst even weg in de kraag van zijn jas. Junior daarentegen beweegt zich totaal ontspannen tussen alle rangen en standen door, grijnzend met de kin omhoog.

Die interviews met Van Gaal heb ik twee jaar gedaan. Ik wist hoe vreselijk mijn ouders dat vonden.

Hans Kraay jr.
,,Ik was ooit op gesprek bij een ­directrice van SBS6’’, vertelt Kraay jr. ,,Ze had van die grote portretfoto’s op haar kantoor hangen, van Wendy van Dijk, Gerard Joling, stuk voor stuk grote namen. Ik hing ergens in een klein lijstje aan de zijkant. Toen ik daar voor de grap wat over zei, haalde ze haar schouders op. ‘Tja, Hans, jij bent nu eenmaal geen BN’er of presentator. Jij bent onze buurjongen.’’

Buurjongen. Hansie Hansie. Hans. Toen hij laatst langs de zijlijn van het Philips Stadion liep als verslaggever, riepen Mohamed Ihattaren en Do­nyell Malen opgewekt zijn naam. ,,Hans! Wanneer kom je me weer eens interviewen!?’’, zei Ihattaren.

,,Ja, dat vind ik mooi. Niet omdat ik nou zo dik wil zijn met voetballers, helemaal niet zelfs, maar wel dat ze me bij mijn voornaam noemen. Jochies van 18, 19 jaar hè? Blijkbaar spreek ik dan toch nog hun taal.’’

Waarom wil je zo graag ‘one of the guys’ zijn?
,,Dat is het niet echt. Ik houd gewoon van mensen. Ik houd van de onderlinge interactie, de geintjes, het tussen de mensen zijn. We wonen hier heel rustig in Ophemert, heerlijk, maar ik heb dat rumoer echt nodig. Daarom houd ik ook zo van amateurvoetbal. Ik heb er nu voor gekozen me volledig op FOX Sports te storten, maar ik blijf het amateurvoetbal echt een prachtig wereldje vinden. Het is nog helemaal puur. De materiaalman, de koffiejuffrouw, de voorzitter: iedereen is daar gelijk. Niemand ziet mij bij VV Gemert of Baronie als iemand van de televisie hè. ‘Hansie, ouwe zeikerd, kopje koffie?’, klinkt het dan. Ik houd daarvan. Status doet me he-le-maal niets. Iedereen mag ‘Hansie’ tegen mij zeggen.’’

Is het ook een vorm van aandacht en erkenning krijgen?
,,Aandacht niet per se. Erkenning misschien iets meer. Ieder mens heeft bevestiging nodig, maar ik heb daar van jongs af aan altijd wel wat meer behoefte aan gehad. Komt ook door de relatie met mijn vader, denk ik. Ik had groot respect voor hem, keek enorm tegen hem op. Maar hij was niet zo scheutig met complimentjes. De meeste dingen die ik deed, vond hij maar niets. Als voetballer had hij er een hekel aan dat ik iedereen verrot schopte. En mijn ­televisiewerk, mwah, daar had hij vaak ook weinig mee. Zeker niet als ik Louis van Gaal moest interviewen voor interlands, op SBS6. Heb ik twee jaar gedaan. Ik wist hoe vreselijk mijn ouders dat vonden.’’

Het was niet echt te zien, dat je daar last van had.
,,Toch ging ik die gesprekjes nooit in om stennis te schoppen. Integendeel. Vaak belde ik mijn moeder van tevoren. Die zei dan: ‘Houd het vandaag maar een beetje gezellig, Hans.’ Perschef Kees Jansma zei ook vaak van tevoren: ‘Begin nou met een open vraag, Hans’. Dat deed ik dan ook, maar even later was het dan toch weer bonje. Liet ik me meeslepen. Ik ergerde me dan aan Louis, en hij ergerde zich aan mij. Dat ging vanzelf zo. Maar vijf minuten na afloop dacht ik dan wel aan mijn ouders. Shit, die arme mensen. Die hadden zich weer samen achter het bankstel verstopt.’’

Zijn ouders overleden allebei in 2017, een paar maanden na elkaar. ­Vader Hans verzorgde zijn vrouw intensief in haar laatste levensjaren, toen ze ernstig dementeerde. Een paar maanden na haar dood overleed Kraay sr. zelf, op 81-jarige leeftijd.

Over de complexe relatie tussen vader en zoon is al veel geschreven. Senior was een man van nuance, een ‘heer’ zogezegd, serieus en introvert. Een bescheiden vakman die zowel bij Ajax, PSV, Feyenoord als AZ werkte. ,,Daar was en ben ik apetrots op. Alleen Ronald Koeman kan hem dat nazeggen hè.’’

Kraay jr. rouwde lang om de dood van zijn ouders, maar voelde ook dat er stilaan een last van zijn schouders viel. ,,Veel van wat ik deed, deed ik onbewust met een soort handrem erop’’, zegt hij nu. ,,Niet in de zin dat ik me inhield, wel dat ik me altijd bewust was van het oordeel van mijn vader. ’’

Die handrem trok Kraay jr. af en toe zo verbeten aan, dat hij soms uit de bocht vloog. ,,Vaak wilde ik me heel geforceerd bewijzen, probeerde ik te laten zien dat ik wel degelijk kennis van zaken had. Zat ik bij Veronica Inside aan tafel, had ik me tot in de puntjes voorbereid om een voetbalinhoudelijke bijdrage te leveren. Allemaal aantekeningen erbij, net als mijn vader vroeger. Maar dan werd ik al snel weer belachelijk gemaakt natuurlijk. Lieten ze me niet uitpraten. Moesten ze opeens naar de reclame.’’

Het leek soms wel masochistisch. Alsof je het erom deed, die quasi-ruzietjes.
,,Nee, dat was geen act. Als ik boos of geërgerd ben in een uitzending, dan is dat nooit gespeeld. Maar de laatste jaren ben ik wel veel relaxter. 98 procent van het werk dat ik doe, is voor FOX Sports. Als ik naar Johan Derksen, Gijp en Wilfred Genee ga, zie ik dat tegenwoordig als een leuk uitje. De druk, dat overdreven geforceerde gedoe is helemaal weg. Sofie zegt het ook: je bent nu veel leuker.’’

Is dat ook gewoon een kwestie van ouder en wijzer worden?
,,Misschien wel. Maar zo voel ik me helemaal niet. Sofie en ik zijn best wel panisch voor dat corona, maar niet omdat ik nu zestig jaar ben, hoor. Ik voel me 43, ben topfit. Misschien vind jij me tot de risicogroep behoren, maar ik voel dat niet zo.’’

Je bent nooit bang voor de dood?
,,Nee. Ik vind die coronacrisis heel zorgelijk, om heel veel redenen, maar niet zozeer voor mezelf. Het enige waar ik tegenop zie als ik dood ga, is dat Sofie zoveel jonger is. Ze is 36 jaar en prachtig, een lot uit de loterij. Ik gun haar alles, echt, maar geen nieuwe vent. Heel egoïstisch misschien, maar ik moet er niet aan denken dat ze na mij nog een andere man krijgt – en dat ik dat dan vanuit de hemel moet aanzien. ’’

Lachend: ,,Ik heb liever dat ze eerst vijftien jaar heel erg gaat zitten rouwen om mij.’’

Ik verveel me op zo’n moment gewoon. En dan vraag ik Götze naar zijn mooie vrouw, ja.

Hans Kraay jr.
Kraay jr. vertrouwt meer dan ooit op zijn intuïtie. Bij zijn werkgever FOX Sports waarderen ze dat: binnenkort wordt zijn contract opnieuw voor een paar jaar verlengd. Hij wordt bij de sportzender breed ingezet als verslaggever, sidekick, presentator en analyticus bij wedstrijden van elk denkbaar allooi. ,,Gelukkig is Sofie totaal geen klager, maar soms voel ik me weleens bezwaard, want ik ben ’s avonds nog amper thuis.’’

Als oud-speler spreekt hij niet alleen de taal van het voetbal, hij doorbreekt ook barrières, zorgt voor dynamiek in vrijwel elk live-programma waar hij onderdeel van is. ,,Ik ben geen Ruud Gullit of Marco van Basten. Ik was een bescheiden voetballer’’, zegt Kraay jr. ,,Daarom heb ik me altijd gerealiseerd dat ik er met ‘grijs’ niet kom. Ik geef altijd mijn mening, probeer er elke uitzending wat van te maken. En als ik iemand achterbaks vind, of stiekem, dan zeg ik dat. Als ik merk dat Alek­sandar Rankovic een mes in zijn rug dreigt te krijgen bij ADO Den Haag, dan neem ik het voor hem op, ja. Daar denk ik niet heel diep over na. Zoiets gebeurt gewoon.’’


Vinden ze bij FOX Sports weleens dat je uit de bocht vliegt?
,,Dat valt volgens mij wel mee. Vind jij dat ik vaak uit de bocht vlieg dan?’’

Niet per se, maar de nieuwe PSV-trainer Roger Schmidt keek de ­eerste paar keer alsof hij water zag branden in die interviews met jou. In Duitsland kennen ze geen Hans Kraay-achtige types. Daar is alles heel serieus, beleefd, formeel.
,,Geloof ik best. Maar als ik maandenlang allemaal grote verhalen hoor over ‘Vollgas Fussball’, en ik zie daar helemaal niets van terug bij PSV, dan vraag ik aan Schmidt: hoe zit het ­onderhand? ‘Wanneer krijgen we dat Vollgas Fussball een keer te zien?’ Wat dat betreft voel ik geen remmingen, nee. Zeker niet als het inhoudelijk over voetbal gaat.’’

Bij de perspresentatie van Mario Götze vroeg je tot drie keer toe naar zijn vrouw, een model, op een vrolijk dubbelzinnige toon. Dat is nogal, laten we zeggen, atypisch.
,,Ja, maar daarvoor had ik ook al een paar vragen gesteld hè. Over zijn fitheid, over zijn stofwisselingsprobleem. Maar weet je wat het is: die persconferentie was al 55 minuten aan de gang. Vlak voor Götze hadden we al dik een half uur naar Adrian Fein zitten luisteren, die ook werd gepresenteerd die middag. Het was doodsaai allemaal. Op zo’n moment verveel ik me gewoon. Dus dan denk ik: even wat leven in de brouwerij. En dan vraag ik naar zijn mooie vrouw, ja. De helft van de mensen vindt dat dan echt niet kunnen, misschien, maar het zal wel. Kees uit Mierlo vindt het prachtig.’’

Zie je dat ook als je taak: de stem van het volk vertegenwoordigen?
,,Ik heb helemaal geen taak. Ik doe gewoon maar wat joh, althans: zo voel ik dat. Ik voel me geen journalist, analyticus of presentator, dat zou ik veel te pretentieus vinden. Maar als ik bij Veronica Inside in de maling ben genomen, en ik rijd daarna langs de benzinepomp, dan staan er drie vrachtwagenchauffeurs een balletje gehakt te eten met hun duimen in de lucht. ‘Klasse Hans, wat je over Berghuis zei’. Hun mening vind ik dan net zo belangrijk.’’

Maar in algemene zin vind je het toch wel belangrijk om serieus ­genomen te worden?
,,Ik vind het wel prettig als voetballers of trainers voelen: die Kraay weet waar hij over praat. Ik heb geen glorieuze carrière gehad, integendeel, maar ik heb wel bij NAC, De Graafschap en Brighton & Hove ­Albion gespeeld. Ik heb een aantal grote amateurclubs getraind. Met ­iemand als Hakim Ziyech klikte ik altijd heel goed - en dat lijkt me geen jongen die een toneelstukje opvoert met iemand die hij stiekem een pipo vindt. Er zullen vast ook mensen zijn die me een lul vinden. Dat mag. Maar ik ben altijd goed voorbereid, volg ­alles. Als ik iets over Helmond Sport zeg, wil ik weten hoe de rechtshalf heet, in welk systeem ze spelen. Ik ben helemaal gek van dat voetbal. Zonder publiek is het niks, maar het is altijd nog beter dan in de lente, toen alles stillag. Als het kabinet de boel nu weer had afgeblazen, was ik gillend gek geworden.’’

Vertrek Van den Brom bij FC Utrecht: 'Hake wil de job'

Clubwatcher Tim Reedijk ziet FC Utrecht een moeizame voorbereiding hebben op de kraker tegen Ajax. Eerst verliezen de Domstedelingen bij Heracles met 4-1, nog geen vijf dagen later is de hoofdtrainer vertrokken naar België. Van den Brom tekende vandaag bij Racing Genk en dat betekende voor René Hake dat hij voor de groep stond bij FC Utrecht. De trainer van Jong FC Utrecht is vastberaden om dat niet voor even te doen, maar wil de definitieve opvolger worden van John van den Brom.

https://www.ad.nl/dossier(...)plimentjes~ad42c695/

Hansie w/
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:13:20 #256
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196114770
Hansgod. _O_
  zaterdag 7 november 2020 @ 15:50:54 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196116686
Gijp gisteren een heel verhaal over Messi, vandaag dit :D

Ronald Koeman zet Lionel Messi op de bank bij FC Barcelona

Barcelona-trainer Ronald Koeman heeft een opvallende keuze gemaakt voor de wedstrijd van zaterdag (16.15 uur) tegen Real Betis. Sterspeler en aanvoerder Lionel Messi verschijnt niet aan de aftrap.



Normaliter is hij de eerste speler die op het wedstrijdformulier staat, maar tegen Betis moet Messi plaatsnemen op de bank. Antoine Griezmann, Ousmane Dembélé, Ansu Fati en Pedri vormen het kwartet in de voorhoede van de Catalanen. Frenkie de Jong begint ook in de basis, mogelijk weer als centrale verdediger naast Gerard Piqué.

https://www.telegraaf.nl/(...)ank-bij-fc-barcelona

Goed gezien Gijp ^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door ikweethetookniet op 07-11-2020 15:57:32 ]
  zaterdag 7 november 2020 @ 17:31:13 #258
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_196118647
Hans _O_
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zondag 8 november 2020 @ 16:52:14 #259
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
  maandag 9 november 2020 @ 09:59:35 #260
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196147029
Utrechtse lolbroek solliciteert naar stadionverbod :')

https://www.dumpert.nl/item/8012463_4db4b477
  maandag 9 november 2020 @ 10:06:48 #261
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_196147095
quote:
6s.gif Op maandag 9 november 2020 09:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Utrechtse lolbroek solliciteert naar stadionverbod :')

https://www.dumpert.nl/item/8012463_4db4b477
:')
  maandag 9 november 2020 @ 12:41:16 #262
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196149725
FC Utrecht deelt stadionverbod uit aan Fox Sports-kaper

FC Utrecht heeft na de verloren eredivisiewedstrijd tegen Ajax (0-3) een supporter een stadionverbod opgelegd. Op videobeelden is te zien dat de persoon voorafgaand aan het duel plaatsneemt achter de FOX Sports-desk in het stadion en daar volgens de club ‘ontoelaatbare woorden’ spreekt.

Volgens FC Utrecht kreeg de supporter de kans om ruim voor de aftrap een extra spandoek in De Galgenwaard op te hangen voor steun aan de selectie. Hij wist ook toegang te krijgen tot de plek waar tv-zender FOX Sports voor en na de wedstrijd interviews afneemt. De fan nam plaats achter de tafel en liet daar een filmpje opnemen, dat al snel op de sociale media circuleerde. Daarin zei hij onder meer dat FC Utrecht tegen Ajax met een hakenkruis op de borst gaat spelen, doelend op het trainersduo René Hake en Rick Kruys.

‘De club spreekt schande van dit incident, keurt het ten zeerste af en veroordeelt de kwestie’, aldus FC Utrecht in een statement. ‘Daarnaast wil FC Utrecht excuses maken aan FOX Sports, wiens platform ten onrechte gebruikt is voor deze ontoelaatbare uitingen.’

De club gaat bovendien intern onderzoeken hoe het kan dat de supporter op die plaats terecht kwam.

Ik denk dat
@FOXSportsnl
beter op hun spullen moet letten als ze op locatie zijn. #utraja

https://www.ad.nl/nederla(...)orts-kaper~a13245f5/

^O^
pi_196151195
quote:
6s.gif Op zondag 8 november 2020 16:52 schreef KingRoland het volgende:
[ twitter ]
@:onlogisch @:wereldgozer @:erasmus @:fetx @:zipportal @:GurneyIsBestOke @:de_kraam
https://www.veronicainsid(...)paanse-sinaasappelen

johangod heeft ook een schnabbel @ikweethetookniet *O* *O* *O* :D :D :D _O- _O- _O-
  maandag 9 november 2020 @ 15:49:19 #264
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196152907
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:07 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.veronicainsid(...)paanse-sinaasappelen

johangod heeft ook een schnabbel @:ikweethetookniet *O* *O* *O* :D :D :D _O- _O- _O-

*O* *O*
  maandag 9 november 2020 @ 17:10:05 #265
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_196154261
POLL
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 november 2020 @ 18:12:37 #266
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_196155372
quote:
:D Dit is niet zo goed.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  maandag 9 november 2020 @ 18:53:42 #267
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196156205
quote:
Is die andere de dikke broer van Rene?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_196156357
Wimpie vanafont?
pi_196156725
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:00 schreef laucas het volgende:
Wimpie vanafont?
Ja.
twitter


Ik ga dit NIET kijken. Dat doen ze maar bij Omroep ZWART.

Check dit @GGMM
  maandag 9 november 2020 @ 19:38:18 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196157222
Wimpie wordt ik een beetje moe van :{
pi_196157350
Kieftgod _O_ beste gast.
pi_196158430
Present.
pi_196158477
quote:
6s.gif Op maandag 9 november 2020 19:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wimpie wordt ik een beetje moe van :{
@GGMM @onlogisch en @Lenny_Leonard ook
  maandag 9 november 2020 @ 20:28:58 #274
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_196158501
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Kieftgod _O_ beste gast.
Eens.
Kieft. _O_
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_196158506
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:28 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

@:ggmm @:onlogisch en @:lenny_leonard ook
Ik drink z'n t wel op
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')