abonnement Unibet Coolblue
pi_196011165
Hubert Bruls legt het er vééél te dik op...
pi_196011211
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:43 schreef mthecatlover het volgende:

[..]

Virus kan ook zwemmen...
Daarom de babyboomers, zwakkeren en mensen die bang zijn maar even tijdelijk niet laten zwemmen.
pi_196011272
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens, maar volgens mij vallen die onder dezelfde categorie als de sportscholen momenteel.
Op dit moment wel, maar in het concept wat op twitter staat is dat voor zwembaden dus nog niet duidelijk.
pi_196011395
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:45 schreef Piger het volgende:
Sporten is dat ook, maar daar heb je geen sportschool voor nodig. (En de gevallen die overmatig spieren proberen te kweken dragen daar sowieso ook niet aan bij)

Jij misschien niet, maar heel veel mensen hebben juist wel die sportschool echt nodig om aan hun beweging of sport te komen. De sportscholen zijn tijdens 1e golf 3,5 maand dicht geweest, en dat is niet bepaald bevorderlijk geweest voor de algehele gezondheid en conditie van veel mensen die sporten op een sportschool.

Natuurlijk kan je alternatieven bedenken, maar die zijn nu het winter wordt niet zo erg aantrekkelijk, je gaat niet even in een stortbui een lange wandeling voor je plezier doen, je gaat ook niet even voor je plezier hardlopen met -3, of lekkere fietstocht met windkracht 6

Natuurlijk is er risico op besmetting, maar er zijn inmiddels zoveel beperkingen en aanpassingen op sportscholen dat je rustig kan stellen dat je er behoorlijk veilig kan sporten (ramen staan altijd open, ventilatie staat op standje orkaan, max 30 bezoekers per ruimte, kleedkamers en douches dicht)

Van mij persoonlijk hoeven de dierentuinen en pretparken ook niet dicht, want je gaat daar veelal met je eigen gezinnetje naar toe en juist die parken hebben enorm veel geïnvesteerd om dit zo veilig mogelijk te laten plaatsvinden, als je in de Efteling het woord spatscherm noemt stort het halve park in, daarnaast gaan of zijn veel parken sowieso veelal al dicht voor de winter.

Maargoed we moeten in dit land nu eenmaal meer (symbool) maatregelen nemen om maar te laten zien dat we maatregelen nemen, dus we gaan het weer zien.

Ik ben in elk geval wel gebaat bij de sportschool, en een stuk minder bij de dierentuin.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196011400
Van wat er vooralsnog van bekend is schreeuwen deze nieuwe maatregelen vooral weer symboliek uit. Niet met z'n vieren buiten in een groepje (wat a. al geen grote groep is en b. niet de omgeving is waar besmettingen in de regel plaatsvinden) maar maximaal twee. Musea en bibliotheken die vaak al heel serieus met maatregelen waren ook maar sluiten, stel je toch voor dat de verplichte looproute, distancing, mondkapje en maximaal bezoekersaantal toch niet genoeg blijken.

Het is alsof het kabinet maar gewoon willekeurig een sector dichtgooit of een regeltje qua toegestane groepsgrootte van een iets lager getal voorziet, en kijk eens aan we zijn weer net wat strenger geworden.
pi_196011425
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Op dit moment wel, maar in het concept wat op twitter staat is dat voor zwembaden dus nog niet duidelijk.
Heb je een linkje naar die tweet? (ik ben belanghebbende omdat ik ook nog train voor waterpolo)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196011463
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar die tweet? (ik ben belanghebbende omdat ik ook nog train voor waterpolo)
COR / Komen er dinsdag aanvullende maatregelen?

6e post, maar weet niet of het waar is natuurlijk.
pi_196011624
Ja laten we de musea, bibliotheken en theaters sluiten, want daar krijgen mensen zogenaamd allemaal corona maar sporten mag nog gewoon hoor, geen probleem.

https://nos.nl/collectie/(...)p-komst-meer-spelers

quote:
Ajax moet het tegen FC Midtjylland waarschijnlijk doen zonder onder anderen Dusan Tadic, André Onana, Ryan Gravenberch en Davy Klaassen. Ook Maarten Stekelenburg en Zakaria Labyad ontbreken.

[..]

Voor vertrek naar Denemarken zijn alle spelers getest op het coronavirus. Bij sommige spelers bleken de waardes (antistoffen in het bloed) te hoog om Denemarken in te komen en zodoende mochten ze niet het vliegtuig instappen.

Je kan toch niemand wijsmaken dat een partij voetbal wel coronaproof is maar voorzichtig in time slots in je eentje door het museum schuifelen niet. De kerkdiensten mogen ook gewoon blijven doorgaan, incl zang.

Rare prioriteiten hebben ze daar in Den Haag.
pi_196011716
In Den Haag zijn ze compleet van de Corona pot gerukt....
pi_196011966
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 23:08 schreef Farenji het volgende:
Ja laten we de musea, bibliotheken en theaters sluiten, want daar krijgen mensen zogenaamd allemaal corona maar sporten mag nog gewoon hoor, geen probleem.

https://nos.nl/collectie/(...)p-komst-meer-spelers
[..]

Je kan toch niemand wijsmaken dat een partij voetbal wel coronaproof is maar voorzichtig in time slots in je eentje door het museum schuifelen niet. De kerkdiensten mogen ook gewoon blijven doorgaan, incl zang.

Rare prioriteiten hebben ze daar in Den Haag.
Wat is nou het gigantische probleem met die sporters die gewoon nog kunnen blijven sporten? Voetballers, formule 1 en wat verder ook nog maar door gaat. Die mensen worden zo vaak getest en leven vooral binnen hun eigen bubble omdat ze elk risico willen voorkomen dat ze echt geen bron voor besmetting zullen gaan vormen.

Als je hierover zeikt dan zoek je gewoon een reden om te zeiken :')
pi_196011999
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:45 schreef Piger het volgende:

[..]

Wat een BS.

Dan ga je er compleet aan voorbij dat een flinke wandeling zeker goed is voor je gezondheid.

Sporten is dat ook, maar daar heb je geen sportschool voor nodig. (En de gevallen die overmatig spieren proberen te kweken dragen daar sowieso ook niet aan bij)

Sportschool is nou eenmaal besmettingsgevaar. Buiten in een dierentuin is die nihil.
Een bibliotheek/museum draagt bij aan een samenleving met meer kennis. Dan zou die ook niet dicht moeten?
En horeca draagt bij aan een samenleving die ontspant (dus minder stress) dus die zou ook niet dicht moeten?
Je hebt geen sportschool nodig om te sporten. Nee je hebt ook geen restaurant/café nodig om lekker te eten of een drankje te doen. Je hebt geen museum/bibliotheek nodig want alles is op internet te vinden. Bioscoop dicht logisch want je hebt toch Netflix. Eindstand is beweging krijgen belangrijker dan je klemzuipen in een kroeg. Veel mensen houden niet van sporten/wandelen maar willen toch beweging. Een sportschool is dan toch de stok achter de deur. Er zijn niet voor niets miljoenen mensen ingeschreven. Het is juist de diversiteit aan oefeningen dat fitness nog enigszins leuk maakt tov andere vormen van beweging.
pi_196012255
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 23:27 schreef CR7 het volgende:

[..]

Je hebt geen sportschool nodig om te sporten. Nee je hebt ook geen restaurant/café nodig om lekker te eten of een drankje te doen. Je hebt geen museum/bibliotheek nodig want alles is op internet te vinden. Bioscoop dicht logisch want je hebt toch Netflix. Eindstand is beweging krijgen belangrijker dan je klemzuipen in een kroeg. Veel mensen houden niet van sporten/wandelen maar willen toch beweging. Een sportschool is dan toch de stok achter de deur. Er zijn niet voor niets miljoenen mensen ingeschreven. Het is juist de diversiteit aan oefeningen dat fitness nog enigszins leuk maakt tov andere vormen van beweging.
er wordt wel meer gedaan in een sportschool dan alleen sporten, vele hebben daar ook revalidatie projecten lopen die met een sluiting niet door kunnen gaan. ik denk ook dat vele ex covid patienten er baad bij hebben om gecontroleerd te kunnen sporten.
pi_196013686
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:45 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Waarom geen restricties op het OV? Is bekend hoeveel reisbewegingen er nu dageliijks zijn? Ik zie bijv. elke dag in de spits afgeladen bussen voorbij rijden.

Zag laatst een plaatje voorbij komen van een bomvolle treincoupe.

"reis alleen als het noodzakelijk is" werkt voor geen meter.
Dan moet je de scholen dichtgooien, 90% is student.

Een oplossing is studenten OV tijdelijk ongeldig maken of op eigen kosten reizen.
Interessant he ?
pi_196013715
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wat is nou het gigantische probleem met die sporters die gewoon nog kunnen blijven sporten? Voetballers, formule 1 en wat verder ook nog maar door gaat. Die mensen worden zo vaak getest en leven vooral binnen hun eigen bubble omdat ze elk risico willen voorkomen dat ze echt geen bron voor besmetting zullen gaan vormen.

Als je hierover zeikt dan zoek je gewoon een reden om te zeiken :')
Voetballers leven echt niet in hun eigen bubble hoor.
En het reizen an sich is al een risico.

Niet dat dit voor mij verboden moet worden.
pi_196013721
Verder zijn de genoemde maatregelen vooral onzinnig. Iets doen om te laten zien dat je iets doet.

Ga na waar de besmettingen vandaan komen, Vooral jongeren (studenten) en bij bedrijven.
Verplicht thuis werken als het kan bv, bij mijn bedrijf werken er nu minder thuis dan in maart/april.
pi_196014066
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wat is nou het gigantische probleem met die sporters die gewoon nog kunnen blijven sporten? Voetballers, formule 1 en wat verder ook nog maar door gaat. Die mensen worden zo vaak getest en leven vooral binnen hun eigen bubble omdat ze elk risico willen voorkomen dat ze echt geen bron voor besmetting zullen gaan vormen.

Als je hierover zeikt dan zoek je gewoon een reden om te zeiken :')
Voetballers hebben toch ook partners, huishoudsters en kinderen die naar school gaan? Die bubbel lijkt me zo lek als een mandje
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196014078
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:01 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dan moet je de scholen dichtgooien, 90% is student.

Een oplossing is studenten OV tijdelijk ongeldig maken of op eigen kosten reizen.
Dus goed onderwijs alleen voor studenten die op kamers wonen of extra geld hebben? Wat een dom idee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 05:59:50 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196014176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 05:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voetballers hebben toch ook partners, huishoudsters en kinderen die naar school gaan? Die bubbel lijkt me zo lek als een mandje
sowieso bizar hoeveel er tegen corona aanlopen

die testen iets te streng of er zijn behoorlijk wat coronafeestjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196014337
Ja, vast een hoop onnodige maatregelen. En bestaande onnodige maatregelen worden in stand gehouden. Ik zeg niet dat je niks moet doen, maar Hugo heeft vooral oog voor symbolische maatregelen.
pi_196014422
Dat zal het draagvlak dan ook echt groter maken

:')
pi_196014432
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:10 schreef mthecatlover het volgende:
Een ruime meerderheid van de Nederlanders steunt het kabinet als dat morgen een negatief reisadvies voor buitenlandse reizen in de kerstvakantie afkondigt.

Huichelaars, wel in de zomer op vakantie geweest zeker???
Nee toen ook niet. Ook toen was het een slecht idee. Maar in de kerstvakantie een nog veel slechter idee.
pi_196014438
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:36 schreef Piger het volgende:
Ronduit belachelijk dat een dierentuin dicht zou gaan
EINDELIJK!!!!

Lekker rustig voor die arme dieren O+
pi_196014508
Bij mijn neef zijn sportschool hebben ze écht strenge regels, met schermen tussen de apparaten,
natuurlijk 1,5 mtr afstand houden, maximaal X bezoekers, op arspraak.... niet douchen,dat kan je
thuis doen etc. etc.

Dus het kán wel...
pi_196014545
Beter gooien ze het voetbal er helemaal uit. Gaat nergens over.
pi_196014555
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:10 schreef mthecatlover het volgende:
Een ruime meerderheid van de Nederlanders steunt het kabinet als dat morgen een negatief reisadvies voor buitenlandse reizen in de kerstvakantie afkondigt.

Huichelaars, wel in de zomer op vakantie geweest zeker???
Een negatief reisadvies werkt niet ze moeten gewoon iedereen die de grens over gaat controleren en een prettige vakantie wensen. En eenmaal buiten kom je er niet meer in. We hebben nu inmiddels lang genoeg corona de mensen die nu nog denken ik kan wel even naar het buitenland op vakantie want ik verdien die break die leren het niet met aardig blijven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')