abonnement Unibet Coolblue
pi_196008149
n kunnen vaststellen op de foto.

Een vingerprint maken van de omgeving?? Of hoe noem je dat?

Hoelang is het meisje hier links bv.

pi_196008892
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 20:33 schreef Breadmaker het volgende:
n kunnen vaststellen op de foto.

Een vingerprint maken van de omgeving?? Of hoe noem je dat?

Hoelang is het meisje hier links bv.

[ afbeelding ]
Dat meisje in het roze met witte broek?

Vader ziet er niet zo groot uit, ik denk 1,75

Het kind past 1,5x in vader, dus het kind zal 1.15m zijn ongeveer

Om hoogte te meten heb je een referentie nodig (zoals ik hier boven deed) of bv de hoek en de afstand meten, dat ga je niet in een hobbycamera vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 21:06:19 ]
pi_196009378
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:05 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Dat meisje in het roze met witte broek?

Vader ziet er niet zo groot uit, ik denk 1,75

Het kind past 1,5x in vader, dus het kind zal 1.15m zijn ongeveer

Om hoogte te meten heb je een referentie nodig (zoals ik hier boven deed) of bv de hoek en de afstand meten, dat ga je niet in een hobbycamera vinden.
Dat is schatten, dat bedoel ik dus niet, ik zoek een camera die een 3d vingerprint kan maken van de omgeving en dus de grote kan vastleggen.
Vraag mij trouwens ook af of dit aan een platte foto gekoppeld kan worden, je moet immers ook de diepte kunnen doorgeven.
ben bang dat dit alleen bij een 360 graden foto kan, als het al kan. Op Google streetview kun je trouwens ook geen afstanden meten, functie is daar uitgeschakeld. Bij weergave op grondniveau kan dat dan weer wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Breadmaker op 02-11-2020 21:29:37 ]
pi_196023627
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:22 schreef Breadmaker het volgende:

[..]

Dat is schatten, dat bedoel ik dus niet, ik zoek een camera die een 3d vingerprint kan maken van de omgeving en dus de grote kan vastleggen.
Vraag mij trouwens ook af of dit aan een platte foto gekoppeld kan worden, je moet immers ook de diepte kunnen doorgeven.
ben bang dat dit alleen bij een 360 graden foto kan, als het al kan. Op Google streetview kun je trouwens ook geen afstanden meten, functie is daar uitgeschakeld. Bij weergave op grondniveau kan dat dan weer wel.
Uiteindelijk zul je altijd een referentie punt moeten hebben. Iets waarvan je zeker weet wat de lengte is.
Daarna kun om andere objecten in de afbeelding te 'meten' gaan berekenen.

Afhankelijk van je eisen en complexiteit van de afbeelding is dit een makkelijke formule (zoals de eerste antwoorder gaf) of gaat het (heel veel) meer complex worden.

Dit zul je dus nooit in camera vinden. Als er al standaard software voor is, zal deze meer neigen naar de eerste simpele formules. De complexe zullen (bijna) allemaal maatwerk zijn.


Een ander voorbeeld is volume berekeningen van grote bergen zand dmv 3d opname/drone opnames.
Maar ook hier heb je/meet je een vast gegeven. Geografisch metingen (gps) waardoor je een richtpunt heb van lengte. Meerdere beelden kun je omzetten in 3d objecten.. en omdat je van een deel een gemeten iets heb, kun je ook de rest berekenen...
Zie https://www.aerialsolutio(...)opmeten-stockpiling/ als voorbeeld, waar ze de trailer van de vrachtwagen als 'eik'lengte gebruiken voor de rest.

ps
Ja, 'eik' lengte is woordgrapje bij voorbeeld omdat het om volumes hout gaat :p

[ Bericht 7% gewijzigd door bakkerl op 03-11-2020 16:22:06 ]
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
pi_196032843
Dit lijkt al wat de juiste richting op te gaan: https://www.computeridee.(...)fstand-tot-personen/
  vrijdag 6 november 2020 @ 23:10:23 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196108364
De focusafstand is (doorgaans) vastgelegd in de EXIF-data. Als je dan de beeldhoek weet kan je bepalen hoe groot een object is.
Huilen dan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 november 2020 @ 18:28:11 #7
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_196120467
Ik denk dat je, als je afmetingen in foto's wilt berekenen een beetje in de fotogrammetrie terecht komt. Van oudsher niet iets dat in consumentencamera's verwerkt zit.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_196162541
Iphone 12 pro kan het :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 22 november 2020 @ 19:38:44 #9
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_196367757
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 00:07 schreef Ener-G het volgende:
Iphone 12 pro kan het :)
Niet alleen die, ik heb al een paar keer apps gezien die dit doen, ik had zo'n app al op mijn iphone5, de app was dacht ik van bosch.
Je maakt een foto van een kamer en de app geeft lengte breedte en hoogte, het werkt redelijk maar niet echt nauwkeurig, het grootste probleem in de nauwkeurigheid is denk ik de afstandsmeting vd camera, die zal uiteraard minimaal zo nauwkeurig moeten zijn als dat je wilt meten maar waarschijnlijk nog wel een factor x nauwkeuriger, je komt dan vanzelf in het ¤xxxxx segment, vooral na een paar meter komen de meeste cameras niet verder dan +/- 0,3 meter nauwkeurigheid of minder en nabij oneindig loopt dat zo op naar tien meter oid.
Met een 24 mm wide zit je dan dus na een paar meter al op meters nauwkeurigheid ipv mm of cm.

Ik heb hem geprobeerd terug te vinden maar ik vind nix, het heette toolbox oid en was een app met allerlei tooltjes handig voor de doehetzelfert enzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door robber57 op 22-11-2020 20:14:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')