abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 november 2020 @ 21:49:23 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196010030
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dan worden het brulaapjes die onproductief om zich heen gaan slaan.
Je quote verkeerd.
  maandag 2 november 2020 @ 21:51:58 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196010084
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien kan je dan op zijn minst erkennen dat er veel niet weldenkende individuen rondlopen!
En met dat kan je plan de deur uit.
Nee, ik ga niet uit van minder of beter denkende mensen. Grosse modo zal iedereen dat voor zichzelf voordelig willen maken. Ook mensen die zg lopen te zwaaien met het belang van anderen, wat doorgaans neerkomt op een afgewogen eigenbelang.

Iemand moet zich kunnen herkennen in een situatie wil die zich vrijwillig aanpassen. Wanneer dat dan niet lukt, moet niet de afwijkenden de schuld worden gegeven omdat die dat anders zien. De enige grens die ik zelf ivm Covid19 wil stellen is wanneer de veiligheid door genomen vrijheden niet gewaarborgd kan worden.
En dat gegeven (begrenzing vrijheid) werkt aan twee kanten: zowel zij die lak hebben als zij die het recht nemen.

Ik ontken nergens dat er een ramp is maar stel wel vragen bij de omvang en voor wie wordt geschetst en daar gevolgen van ondervindt. Wanneer er dan een beroep wordt gedaan om solidariteit en sociale beginselen moet dat niet worden afgedwongen omdat iemand dat anders wil zien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196010607
@Vallon : mogen wij vertrouwen hebben in het vaccin?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 2 november 2020 @ 22:27:19 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196010776
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee dat staat er los van.
Dan hebben we een ander leesbeeld.

Bij een epidemie is het waar wat je zegt : "Dit idee over clusters en mobiliteit is wel de pijler onder vrijwel alle indamtactieken hoor. Dat beperken is ontzettend effectief.".
Deze stelling is een 101 uit het virushandboekje dat iedereen sinds de oudheid "veilig" hanteert en zichzelf bewijst.
Wat dan weer opvallend is dat de overheid hier zich bijna volledig laat leiden door (onvolmaakte) statistiek waar dat in welke mate moet gebeuren

Echter we hebben hier nu wat ervaring met het verschil dat we aardig weten waar, voor wie en hoe het virus in de praktijk ingrijpt. Met die kennis is vasthouden aan uniform/universeel indammen als opzichzelfstaand doel, tamelijk kortzichtig.
Hierin geef ik gelijk toe dat er flink wat verschil van inzichten zijn - ook onder virologen - wat te doen wanneer een virus eenmaal integraal is verspreid in de samenleving. De één houdt vast aan idd indamming/lockdown en de ander bekijkt dit breder en genuanceerder/situationeel.

Isolatie/tracking/tracing zijn vooral effectief om de geografische verspreiding te voorkomen maar heeft nauwelijks zin meer als een virus eenmaal overal is -en daar derhalve willekeurig kan opvlammen.
In dat geval zal je strategie een wat andere moeten worden bv. de infectiegevolgen beperken tot/in (her)kenbare bubbels. Dat dit lastig is te ontwerpen of op te zetten, is dan weer een ander verhaal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196010802
Misschien ga ik nu iets geks zeggen maar qua totale aantallen is de situatie in de ziekenhuizen op dit moment ongeveer de helft van de situatie in maart/april,toch? En lijkt het qua drukte nu te stabiliseren met uitzicht op een daling nu het aantal besmettingen terugloopt. Ik snap dat je niet meer terug wil naar die situatie, maar wordt het paniekorgel vanuit die kant ook niet wat te hard/nadrukkelijk gespeeld nu.

Los van het feit dat ik snap dat we nu wel heel veel van zorgmedewerkers vragen, maar het lijkt er niet op dat de situatie nu nog heel veel slechter wordt op basis van de meest recente trend. Dan zou je vanuit de zorg toch ook kunnen redeneren dat de maatregelen voor nu prima zijn en dat we accepteren dat de werkdruk langzaam aan minder wordt om zo de economie en het sociale welzijn van mensen niet verder onder druk te zetten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196010866
https://www.rijksoverheid(...)kaart-publiek-v2.pdf

Dus we gaan in de zwarte lockdown..
pi_196010894
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Misschien ga ik nu iets geks zeggen maar qua totale aantallen is de situatie in de ziekenhuizen op dit moment ongeveer de helft van de situatie in maart/april,toch? En lijkt het qua drukte nu te stabiliseren met uitzicht op een daling nu het aantal besmettingen terugloopt. Ik snap dat je niet meer terug wil naar die situatie, maar wordt het paniekorgel vanuit die kant ook niet wat te hard/nadrukkelijk gespeeld nu.

Los van het feit dat ik snap dat we nu wel heel veel van zorgmedewerkers vragen, maar het lijkt er niet op dat de situatie nu nog heel veel slechter wordt op basis van de meest recente trend. Dan zou je vanuit de zorg toch ook kunnen redeneren dat de maatregelen voor nu prima zijn en dat we accepteren dat de werkdruk langzaam aan minder wordt om zo de economie en het sociale welzijn van mensen niet verder onder druk te zetten...
Er zijn veel zorgmedewerkers zelf ziek nu ook he.
pi_196010952
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:34 schreef quirina het volgende:

[..]

Er zijn veel zorgmedewerkers zelf ziek nu ook he.
Dat snap ik, vandaar ook mijn opmerking over de werkdruk en dat het zwaar is, maar ik vraag me af of je nu niet gewoon kunt accepteren dat het langzaam aan de goede kant op gaat ipv nog meer maatregelen te verwachten....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 2 november 2020 @ 22:41:00 #209
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196011041
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:32 schreef quirina het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)kaart-publiek-v2.pdf

Dus we gaan in de zwarte lockdown..
Grappige is dat ze die niet eens aanhouden. Anders hoefde je ook niet te overleggen over welke maatregelen je extra wil treffen - dan check je gewoon die kaart. Mja, eerder hadden ze ook al een route map iets wat ze ook niet meer gebruikten. Ding is echt voor de sier imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 2 november 2020 @ 22:42:46 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196011074
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Grappige is dat ze die niet eens aanhouden. Anders hoefde je ook niet te overleggen over welke maatregelen je extra wil treffen - dan check je gewoon die kaart. Mja, eerder hadden ze ook al een route map iets wat ze ook niet meer gebruikten. Ding is echt voor de sier imo.
Die nieuwe routekaart lag na 3 dagen alweer in de prullenbak.

Ze kloten echt maar wat aan.
pi_196011213
Mag ik hier vragen hoe ik de pay-wall van de Volkskrant kan omleiden? Ira Helsloot heeft een nieuwe artikel, interessante man wel. Normaal gebruik ik outline, maar die werkt niet meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196011438
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mag je vinden hoor. Maar er zijn echt serieus mensen die er zo over denken (helaas)

Ik als vrijgezel vind het gewoon wel ontzettend kut als ik straks eigenlijk niet eens meer 2 losse vrienden op 1,5 meter over de vloer mag hebben, het kleine beetje gezelligheid wat ik nog over had, en mijn kring is al zo enorm gereduceerd.

Het maakt het net allemaal even wat dragelijker, zeker als je verder zoveel mogelijk aan de richtlijnen houdt.
Ga je je toch niet aan houden zeker?
blablablabla
pi_196011454
Nog meer dicht en regels ben er wel klaar mee.
blablablabla
pi_196011455
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga je je toch niet aan houden zeker?
Zoveel mogelijk. Maar dat deed ik al.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196011487
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk. Maar dat deed ik al.
Die regels gingen toch over buiten, maar goed ga me niet isoleren terwijl yuppen gewoon nog naar kantoor gaan met bosjes.
blablablabla
  maandag 2 november 2020 @ 23:03:48 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196011506
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 22:17 schreef phpmystyle het volgende:
@:vallon : mogen wij vertrouwen hebben in het vaccin?
Ik denk het wel dat we dit vertrouwen mogen hebben. Of dit dan 2021 of later zal gaan worden, laat ik aan de astrologen.

De vraag voor mij is vooral of dit, gelet het doel, voldoende gaat werken en geen overhoopte bijwerkingen zal gaan hebben. Bijwerking, ook in de vorm van mutatie-resistentie. Niet ondenkbaar is dat we in een tredmolen komen die van Covid19 naar Covid21, Covid23 zal gaan lopen.

Wetenschap werkt nu aan zeg 5-6 hoofdtypen* met ca, checkt who, 201 vaccinvarianten waarvan er een stuk of 10 nu in de klinische-steigers fase3 staan.
Die inzet wil voor mij allerminst zeggen dat het dus gaat werken als oplossing.
De gedachte dat we ooit terug zullen gaan met hoe het ooit was, laat ik aan de wensdromers.
* er zijn wmb momenteel maar twee potentiële kansgroepen voor een immuunreactie: verzwakt en vector vaccin.
.. de rest van wilde laboratorium ideeën zoals rommelen met DNA is wmb nog gevaarlijke luchtfietserij.

Het zou echt een onnavolgbaar unicum zijn dat een vaccin, gelijk in één keer, zo snel en gelijk daarmee de finale jackpot valt. Aantal is sws, ook op termijn, geen garantie voor enig of blijvend succes.

Ik denk dat het vaccin-beeld vooral op de markt, straks snel zal worden bijgesteld dat een vaccin soms kan bijdragen. Op zijn best zoals we dat ervaren met griepvaccins. In combinatie met een sanitairgedrag, testcheck-samenleving en betere behandelingen; zal er vast wel weer wat perspectief ontstaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196011565
Je denkt dat het de goede kant opgaat.

Mensen laten zich snel testen en dat is heel goed mits je dat ook bij de GGD laat doen.
Echter nemen veel werkgevers een commercieel test bedrijf in de arm zodat werknemers niet lang thuisblijven. Want dat kost geld en dat kost meer geld dan een werknemer even een sneltestje te laten doen.

Die sneltesten zijn veelal niet erkend door de GGD. Sterker nog de zelfs als het bedrijf keurig een besmetting doorgeeft doen ze er niets mee.

Bij een sneltest wil het nog wel eens het geval zijn dat er te weinig virus gemeten wordt. Dan krijg je ten onrechte een negatieve uitslag. Werknemer denkt fijn geen Corona en gaat werken en steekt anderen aan. Meer besmettingen , meer sneltesten! ( werkgever krijgt er een hartverlamming van)

GGD telt deze besmettingen niet op, maar verzoekt medewerkers om naar de GGD teststraat te komen. En dat doet niet iedereen.
Laten we zeggen, de meesten doen dat niet.

Want als je weet dat je besmet bent wat boeit het je dan om met je zieke lijf nog een keer een test te doen bij de GGD zodat ze deze bij kunnen tellen?


Kortom er zijn veel meer besmettingen en zieken dan dat er in de dagelijkse cijfers terechtkomen.

Geen paniek post hoor.
Maar als de regering zo graag alles goed wil meten en weten dan moeten ze maar zorgen dat die commerciële test straten maar een keuring krijgen en gecertificeerd worden.
Want in feite kan iedere verpleegkundige een teststraat starten en testen inkopen.
Paar mensen instrueren hoe je een swab moet nemen en kassa.
Want zo gaat het. En dat is best gevaarlijk eigenlijk.
pi_196011634
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Mag ik hier vragen hoe ik de pay-wall van de Volkskrant kan omleiden? Ira Helsloot heeft een nieuwe artikel, interessante man wel. Normaal gebruik ik outline, maar die werkt niet meer.
-aub VK niet quoten. Kan Fok problemen mee krijgen-

[ Bericht 95% gewijzigd door capricia op 02-11-2020 23:16:56 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196011672
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 23:06 schreef quirina het volgende:
Je denkt dat het de goede kant opgaat.

Mensen laten zich snel testen en dat is heel goed mits je dat ook bij de GGD laat doen.
Echter nemen veel werkgevers een commercieel test bedrijf in de arm zodat werknemers niet lang thuisblijven. Want dat kost geld en dat kost meer geld dan een werknemer even een sneltestje te laten doen.

Die sneltesten zijn veelal niet erkend door de GGD. Sterker nog de zelfs als het bedrijf keurig een besmetting doorgeeft doen ze er niets mee.

Bij een sneltest wil het nog wel eens het geval zijn dat er te weinig virus gemeten wordt. Dan krijg je ten onrechte een negatieve uitslag. Werknemer denkt fijn geen Corona en gaat werken en steekt anderen aan. Meer besmettingen , meer sneltesten! ( werkgever krijgt er een hartverlamming van)

GGD telt deze besmettingen niet op, maar verzoekt medewerkers om naar de GGD teststraat te komen. En dat doet niet iedereen.
Laten we zeggen, de meesten doen dat niet.

Want als je weet dat je besmet bent wat boeit het je dan om met je zieke lijf nog een keer een test te doen bij de GGD zodat ze deze bij kunnen tellen?

Kortom er zijn veel meer besmettingen en zieken dan dat er in de dagelijkse cijfers terechtkomen.

Geen paniek post hoor.
Maar als de regering zo graag alles goed wil meten en weten dan moeten ze maar zorgen dat die commerciële test straten maar een keuring krijgen en gecertificeerd worden.
Want in feite kan iedere verpleegkundige een teststraat starten en testen inkopen.
Paar mensen instrueren hoe je een swab moet nemen en kassa.
Want zo gaat het. En dat is best gevaarlijk eigenlijk.
Niks keuren, gewoon uit de markt duwen door gratis snelheid en kwaliteit te leveren en geen onnodige bureaucratie . Had aan het begin van de tweede golf al geregeld moeten zijn, maar Hugo was bezig met de app.
pi_196011691
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En mijn Tinder dates dan?

Oh wacht 1 bezoekster mag wel :P
Dat mag 😉😋
  maandag 2 november 2020 @ 23:13:28 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196011719
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die nieuwe routekaart lag na 3 dagen alweer in de prullenbak.

Ze kloten echt maar wat aan.
Was ook alleen maar om de oppervlakkige Lübachkijkers stil te krijgen.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 23:16:35 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196011784
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 23:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[..]

Geen Volkskrant artikelen hier posten, daar heeft Fok eerder gedoe mee gehad.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 november 2020 @ 23:17:02 #223
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196011792
quote:
Kijk, dit is nou vooruit denken en met oplossingen komen _O_ Er moet geinvesteerd worden in dit soort oplossingen.
pi_196011806
@_serial_ zie OP ;)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

O, is al gezegd door Momo. Laat maar. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196011877
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Geen Volkskrant artikelen hier posten, daar heeft Fok eerder gedoe mee gehad.
Oke, excuus.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')