abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 november 2020 @ 15:21:16 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196001765
Ik vind echt erg belangrijk als mensen zelf een snelt test (bij positieve geval), ook dat ze echt betrouwbaar is kopen, en thuis gaan gebruiken toch wel verplicht telefonisch doorgeven aan de GGD. En ook als iemand snel gaat testen bij de GGD-test-straten als ze ook zelf positief getest is moet ook verplicht doorgeven aan de GGD. Zo kunnen we ook beter controleren op het zicht hoe het virus zich gedraagt.

Maar ik las ook bij verschillende topics dat de commerciële teststraten soms geen gegevens willen doorgeven aan de GGD, in verband met AVG-wet. Misschien kan de regering iets aan passen bij de AVG-wet zodat bij medisch nood zomaar iets kunnen doorgeven als het noodzakelijk is? Ik denk namelijk ook dat lagere cijfers te maken heeft dat er steeds meer mensen gebruik maken van commerciële test-straten. Zou de overheid of IGJ iets aan kunnen doen bij de commerciële teststraten om te zorgen dat er een arts aanwezig is om daar toezicht te houden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196002439
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:21 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind echt erg belangrijk als mensen zelf een snelt test (bij positieve geval), ook dat ze echt betrouwbaar is kopen, en thuis gaan gebruiken toch wel verplicht telefonisch doorgeven aan de GGD. En ook als iemand snel gaat testen bij de GGD-test-straten als ze ook zelf positief getest is moet ook verplicht doorgeven aan de GGD. Zo kunnen we ook beter controleren op het zicht hoe het virus zich gedraagt.
Ik denk momenteel geen goed idee. Want dit is helemaal niet te controleren, welke test die nu precies was, of dat deze goed afgenomen is/was. Ik denk dat deze mensen beter daarna een test bij de GGD kunnen afnemen.
  maandag 2 november 2020 @ 15:58:26 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196002492
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:56 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik denk momenteel geen goed idee. Want dit is helemaal niet te controleren, welke test die nu precies was, of dat deze goed afgenomen is/was. Ik denk dat deze mensen beter daarna een test bij de GGD kunnen afnemen.
Dat is ook een mogelijkheid, misschien is het beter om co9mmerciele test-straten te verbieden. als het om ons gezondheid gaat.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 2 november 2020 @ 16:03:50 #4
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196002569
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:58 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is ook een mogelijkheid, misschien is het beter om co9mmerciele test-straten te verbieden. als het om ons gezondheid gaat.
Dat is een vrij ondoordachte opmerking. De reden dat er uberhaupt commerciele testen zijn laat zich raden.
Ik begrijp je probleemstelling, maar meer dan aandringen op geanonimiseerde data en het niet op 1 hoop gooien van deze minder betrouwbare data kun je denk ik niet doen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196002624
Snel testresultaten doorgeven of sneltestresultaten doorgeven?
(of snel sneltestresultaten doorgeven)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196002650
Het op één hoop gooien van testresultaten die onder andere condities tot stand zijn gekomen is alleen niet zonder problemen.

Het hoofddoel van het testen is om nieuwe besmettingen te voorkomen. Het zicht houden op verspreiding van het virus is nooit mogelijk geweest op basis van één variabele (positieve testen) alleen. Er is altijd al naar een combinatie van variabelen gekeken en dat zal ook nu en in de toekomst gebeuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 2 november 2020 @ 16:08:59 #7
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196002664
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:03 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Dat is een vrij ondoordachte opmerking. De reden dat er uberhaupt commerciele testen zijn laat zich raden.
Ik begrijp je probleemstelling, maar meer dan aandringen op geanonimiseerde data en het niet op 1 hoop gooien van deze minder betrouwbare data kun je denk ik niet doen.
Ook dat, maar ze hebben ook een meldplicht om de gegevens door te geven, echter houden ze echt niet aan, want de reden raadt ook al dat ze te weinig tijd hadden om de gegevens in te voeren. Ook steeds meer mensen maken gebruik van commerciële test-straten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196002689
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ook dat, maar ze hebben ook een meldplicht om de gegevens door te geven, echter houden ze echt niet aan, want de reden raadt ook al dat ze te weinig tijd hadden om de gegevens in te voeren. Ook steeds meer mensen maken gebruik van commerciële test-straten.
Naarmate reguliere teststraten de capaciteit op orde krijgen (wat al het geval lijkt te zijn) en snel testresultaten door kunnen geven, verdwijnt het voordeel van de commerciële teststraten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 2 november 2020 @ 16:31:20 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196003163
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Naarmate reguliere teststraten de capaciteit op orde krijgen (wat al het geval lijkt te zijn) en snel testresultaten door kunnen geven, verdwijnt het voordeel van de commerciële teststraten.
Precies. dat gaat inderdaad ook gebeuren.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 2 november 2020 @ 16:32:27 #10
408813 crew  trein2000
pi_196003190
De AVG is geen wet.

Maar die staat hier ook niet aan in de weg want er is gewoon een meldplicht
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196004323
Waarom denk je dat er geen meldingsplicht is?

er is namelijk al een meldingsplicht bij positieve testen.

https://www.rivm.nl/meldingsplicht-infectieziekten
https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196005948
Ik ken iemand met een commerciële teststraat en negatieve uitslagen worden praktisch direct verwijderd uit het systeem en bij een positief resultaat gaan de gegevens via de huisarts naar de GGD. Lijkt me niet meer dan logisch en is echt niet veel werk.

Geloof me, commerciële bedrijven lopen 100x soepeler en efficiënter dan de overheid :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 2 november 2020 @ 19:08:49 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196006039
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ken iemand met een commerciële teststraat en negatieve uitslagen worden praktisch direct verwijderd uit het systeem en bij een positief resultaat gaan de gegevens via de huisarts naar de GGD. Lijkt me niet meer dan logisch en is echt niet veel werk.

Geloof me, commerciële bedrijven lopen 100x soepeler en efficiënter dan de overheid :')
Okay, dus de resultaten gaan via de huisarts van een patiënt die bij een commerciële teststraat, wat het ook voor veel verschil kan uitmaken wat het ook voor vele getallen per dag gemeld wordt?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196006117
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Okay, dus de resultaten gaan via de huisarts van een patiënt die bij een commerciële teststraat, wat het ook voor veel verschil kan uitmaken wat het ook voor vele getallen per dag gemeld wordt?
Nee het loopt niet via de huisarts van de patiënt maar de huisarts die de teststraat heeft opgezet (je hebt immers een BIG registratie nodig voor het inkopen van die sneltesten). Maar ja, ik weet niet wat de wet- en regelgeving precies zegt over snelteststraten, dus misschien zijn er ook cowboys die helemaal niets doorgeven...
Facts don't care about your feelings
  maandag 2 november 2020 @ 19:23:12 #15
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196006386
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee het loopt niet via de huisarts van de patiënt maar de huisarts die de teststraat heeft opgezet (je hebt immers een BIG registratie nodig voor het inkopen van die sneltesten). Maar ja, ik weet niet wat de wet- en regelgeving precies zegt over snelteststraten, dus misschien zijn er ook cowboys die helemaal niets doorgeven...
Je hebt gelijk, maar die cowboys zijn allen maar op geld uit wat het niet echt een test is, ook gaan ze mensen hiermee bedonderen met geld ontvangen voor diensten die ze niet leveren. Dus een oplichterij is dat.

Ik heb een filmpje gezien van 2 vriendinnen uit NL die graag op vakantie wilden gaan naar een Griekse vakantie-eiland van afgelopen zomer. Die moesten van te voren eerst getest worden bij een commerciële teststraat waar een reisorganisator een contract mee had afgesloten. Daarmee moeten ze heel lang wachten op Schiphol voor een resultaat van hun test. Maar uren blijken al verstreken dat hun vlucht al vertrokken was naar Griekenland, gingen ze teleurgesteld naar huis. Wat bleek dat ze voor de gek zijn gehouden door commerciële teststraat, zodat ze geen testresultaat konden krijgen. Hiervoor moeten ze wel extra betalen om de resultaten kunnen krijgen, daarom hebben ze een kort geding aangespannen tegen die commercieel teststraat. Maar die 2 vrouwen lieten wel eerder laten testen bij een reguliere teststraat van de GGD, wat het ook een foutieve resultaat gaf dat ze onterecht positief waren geweest. Mogelijk hebben ze het gedaan zonder dat ze klachten hadden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196048379
GGD accepteert geen commerciële snel test.

Als je melding doet van een positieve test zeggen ze dat je naar een ggd test straat moet gaan.
Dus dat doen mensen veel mensen niet.
Wat ook wel bergrijpelijk is want dan moet je ziek nog eens naar een test straat toe. Wie heeft daar nou zin in ?

En als je negatief test bij een commerciële test straat kan het zo zijn dat je ondanks die negatieve test toch besmet blijkt te zijn met corona.
Je denkt onterecht veilig te zijn en onbewust besmet je anderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')