abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 16:05:44 #201
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196002603
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:03 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Als de GGD morgen ineens 10.000.000 tests afneemt gaat het percentage ook omlaag, dat zegt niets over de verspreiding dus die ironie ontgaat me.
Omdat dat als argument gebruikt werd dat het percentage hoger zou zijn dan het is, doordat commerciële partijen ook testen. Het percentage bij de commerciële partijen is lager dan de GGD's, dus als je die bij elkaar op zou tellen is het (gemiddelde) percentage over die 2 juist lager, en niet hoger.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 2 november 2020 @ 16:07:13 #202
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196002625
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2020 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Fraai, die eensgezindheid van de Fok!-experts dat hun collega's van Twitter idioten zijn.
Aldus gesproken door Claudia_x, expert op het gebied van het beoordelen van de expertise van Fok!-experts en hun collega's op Twitter!
pi_196002672
Ik denk dat er van de commerciële teststraten wel minder positieven te verwachten vallen dan van de GGD-teststraten omdat er ook veel bedrijven gebruik van zullen maken die dagelijks testen.
Hiaat dat ze niet (geheel?) opgenomen worden in de cijfers. Zullen toch aardig wat bij zitten die normaal gesproken wel gebruik maakten van de GGD.

Hoe zit het eigenlijk met de bekendheid dat men weer makkelijker een test aan kan vragen bij de GGD nu? Wij weten dat hier, maar is dat ook algemeen bekend? (Kijk zelf amper tv.)
pi_196002685
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat dat als argument gebruikt werd dat het percentage hoger zou zijn dan het is, doordat commerciële partijen ook testen. Het percentage bij de commerciële partijen is lager dan de GGD's, dus als je die bij elkaar op zou tellen is het (gemiddelde) percentage over die 2 juist lager, en niet hoger.
Ik kan nergens vinden dat zij dat als argument gebruiken, ze zijn toch niet achterlijk? Natuurlijk gaat het gemiddelde percentage dan omlaag, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn.
pi_196002705
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat bevestigde Kuipers inderdaad, dat de gemiddelde ligduur dus weer stijgt vanwege de stijging van de gemiddelde leeftijd van de patienten.
Ik wilde net aan jou vragen of je het persmoment van Kuipers had gezien. Zei hij verder nog interessante dingen?
  maandag 2 november 2020 @ 16:13:27 #206
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196002742
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:09 schreef Mammietje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de bekendheid dat men weer makkelijker een test aan kan vragen bij de GGD nu? Wij weten dat hier, maar is dat ook algemeen bekend? (Kijk zelf amper tv.)
Zou verwachten dat bedrijven ook wel 1x in de zoveel tijd even checken of ze gewoon snel bij de GGD terecht kunnen, voordat ze naar een commercieel bedrijf gaan.
pi_196002764
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2020 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Fraai, die eensgezindheid van de Fok!-experts dat hun collega's van Twitter idioten zijn.
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 16:15:20 #208
5428 crew  miss_sly
pi_196002777
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:11 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik wilde net aan jou vragen of je het persmoment van Kuipers had gezien. Zei hij verder nog interessante dingen?
Heel interessant.
Ik heb het niet helemaal gezien, want zakelijk telefoontje en een collega die me wat kwam brengen.

De stijging van de opnames is gedaald. Dat was rond de 30%, is nu rond de 13%. Een behoorlijke daling dus, maar netto stijgt het nog steeds.
Zoals gezegd is de ligduur dus ook stijgende. Dat was in maart/april ongeveer 22 dagen, in augustus/september ongeveer 14 dagen en dat is inmiddels alweer 16 dagen en lijkt nog op te lopen.

Bij een R van net onder de 1, bijvoorbeeld 0,9, duurt het een week of tien, dus tot ruim na Kerst, dat de ziekenhuisopnames weer gedaald zijn tot een niveau dat de overige zorg weer kan worden opgeschaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196002783
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat bevestigde Kuipers inderdaad, dat de gemiddelde ligduur dus weer stijgt vanwege de stijging van de gemiddelde leeftijd van de patienten.
Des te meer redenen om morgen dus strenger beleid toe te passen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196002788
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2020 16:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zou verwachten dat bedrijven ook wel 1x in de zoveel tijd even checken of ze gewoon snel bij de GGD terecht kunnen, voordat ze naar een commercieel bedrijf gaan.
Je kunt wel snel bij de GGD terecht, maar het kan nog wel even wachten zijn op de testresultaten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196002791
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:43 schreef maan_man het volgende:

[..]

Erg dat opa dood is, maar wat een polarisatie tussen mondkapjesdragers en zij die dit niet doen. Gewoon lekker ongefundeerd iemand die geen mondkapje heeft gedragen de dood van opa in de schoenen schuiven. Misschien is het virus wel langs haar eigen niet goed sluitende actionkapje weggelekt.
Demente opa van 97 overleden, maar de kleindochter en partner zijn boos dat hij niet 100+ is geworden en daar is iemand anders schuldig aan. :(

De gedachtesprong is ook zo mooi. Eerst de kleindochter: "We denken daarom dat een besmette bezoeker geen mondkapje heeft gedragen". Vervolgens wordt bij de partner deze gedachte een 100% zekerheid: "Maar omdat iemand zich niet aan de regels heeft gehouden, omdat iemand vond dat een mondkapje blijkbaar niet nodig was, is het virus toch bij hem terecht gekomen."

En dat is allemaal de schuld van Willem Engel, Lange Frans en Jensen. :')

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

De ironie met dit soort twitter posts is echt goud. Laten we het eens uit elkaar trekken. Sywert van Lienden (In welke zin is hij een autoriteit om te geloven in dit soort verhalen?) geeft aan dat er volgens zijn netwerk 250.000 tot 300.000 tests per week in commerciële labs gedaan worden. Even los van of dat wel of niet haalbaar is, laten we dat gewoon even aannemen.

Er worden door GGD's voor 't gemak even 250.000 tests per week gedaan, positief daarvan was vorige week ergens rond 17% geloof ik. Laten we er vanuit gaan dat die 250.000 tests per week die in commerciële labs gedaan worden allemaal uniek zijn en er geen overlap in zit. Dit leidt tot 10-15% positieve tests.

Het ironische is, als je 500.000 tests zou hebben met deze cijfers, zouden de hoeveelheid positieve tests in percentage omlaag gaan, niet omhoog.

Waar vorige week Marino zei dat ie ging stoppen met duiden, lijken Yorick en Bert dat gewoon overgenomen te hebben.
Is toch ook totaal geen boeiende informatie, aangezien bij commerciële teststraten allerlei mensen om allerlei redenen getest worden. Mensen die op vakantie willen naar een land dat een negatieve test eist. Mensen die door de baas gestuurd worden, omdat de baas nog liever geld uitgeeft aan constante tests dan dat hij gewoon mensen thuis laat werken, en daarbij de adviezen van de regering gewoon totaal negeert.

Zitten allerlei asymptomatische gevallen bij die anders nooit een afspraak voor een test zouden krijgen. Terwijl wat er dagelijks gerapporteerd wordt de mensen zijn die door de GGD'en getest zijn vanwege een concrete aanleiding. Appels met peren dus. Is maar zeer de vraag of al deze mensen besmettelijk zijn.

Als de regering hier ook de hele bevolking in één klap zou testen, zoals gebeurt in sommige Chinese steden of in Slowakije, dan zou je er inderdaad nog veel meer asymptomatische gevallen uithalen en dan zou je inderdaad extreem slechte cijfers kunnen rapporteren. En als mijn tante een plassertje had...

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:50 schreef Viltje het volgende:

[..]

Het moet ook wel vermoeiend zijn voor mensen zoals Van Dissel en consorten. Je hele carrière werk je toe naar deze pandemie. Talloze jaren hebben ze hard gewerkt om een expert te worden op het gebied van epidemieën en dergelijke. Dit zou hun moment moeten zijn om te laten zien wat ze allemaal weten en kunnen. In plaats daarvan wordt alles wat ze zeggen op een weegschaal gelegd en afgekraakt. Er komen allerlei zelfbenoemde experts ('data', 'complexe systemen') die menen alles beter te weten, continu voorbij in talkshows, terwijl ze nul ervaring hebben in dit vakgebied. En dan worden ze ook nog serieus genomen.
Nou ja JaapGod en co. hebben ook heel veel geloofwaardigheid verspeeld met uitspraken die totaal onhoudbaar zijn en die meer politiek dan epidemologisch waren. Ze hebben ook zelf de weg bereid voor al deze figuren.

Blijft verder inderdaad wel frappant met al die Twitter-experts. Worden gewoon zo direct gevraagd: "Wat vind jij dat de Nederlandse overheid zou moeten doen?" alsof ze het orakel zelf zijn. Je hebt al een heel ander gesprek als je begint met: "Zo Bert, dus jij hebt nooit een bacheloropleiding afgerond, hoe zit dat precies?"

Is trouwens op zich niks mis mee, sommige mensen zijn nu eenmaal minder geschikt voor klassikaal leren, huiswerk maken en scripties schrijven. Zijn vaak juist de creatievelingen in de maatschappij die dan inderdaad heel geschikt zijn voor functies als 'internetondernemer'. En dat soort mensen zijn inderdaad slim genoeg om zichzelf in de markt te zetten. Alleen ze zijn totaal niet aanspreekbaar als hun voorspellingen niet uitkomen of hun adviezen niet werken, dat is het probleem, niet het feit dat ze hun mond openen.

quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2020 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Fraai, die eensgezindheid van de Fok!-experts dat hun collega's van Twitter idioten zijn.
We eisen alleen maar gelijkberechtiging, wij willen ook op Nieuwsuur. :D
pi_196002815
Hoe zit het eigenlijk met de herbesmettingen onder sporters.
Voetballers bv worden zovaak getest. Zullen toch een aantal opnieuw positief eruit komen inmiddels.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 16:17:11 #213
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196002831
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:10 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik kan nergens vinden dat zij dat als argument gebruiken, ze zijn toch niet achterlijk? Natuurlijk gaat het gemiddelde percentage dan omlaag, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn.
Als je het hele draadje van Bert Slagter leest en de commentaren wordt er gezegd dat er geen compleet beeld is vanwege de commerciële partijen, en dat daar tot 250.000-300.000 tests per week gedaan worden.

Mijn punt is gewoon dat nu de cijfers (al een paar dagen) lager zijn ineens commerciële tests gebruikt worden als argument om niet te gaan juichen. Terwijl, als je feitelijk naar die commerciële tests kijkt en de hoeveelheid positief is dat juist méér reden om te juichen. Het is vervelend dat het niet compleet is, maar als ze zitten niet op een wezenlijk ander percentage.

De netto dagcijfers kunnen er anders door worden, maar het is niet aannemelijk dat de percentages flink anders worden erdoor.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 2 november 2020 @ 16:20:21 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196002893
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het grappigste is dat ze ervan uitgaan dat we geloven dat het maar voor twee weken gaat zijn. Zelfde geldt overigens voor theaters en bioscopen die ook voor twee weken dicht moeten. Horeca was ook ''maar'' voor vier weken, maar is nu al onofficieel verlengd tot 2021.
Nee, dat was minimaal 4 weken.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 16:20:28 #215
5428 crew  miss_sly
pi_196002899
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Des te meer redenen om morgen dus strenger beleid toe te passen.
Hij wil zich niet branden aan dergelijke uitspraken, want, zoals hij zelf telkens zegt, is hij niet degene die beleid maakt en spreekt hij zelf puur vanuit het oogpunt van de zorg. Daar heeft hij volkomen gelijk in, natuurlijk.
Hij is wel heel duidelijk in wat de huidige situatie is, wat het betekent wanneer deze nog lang duurt, en waarom alleen een stabilisatie op dit niveau niet voldoende is. Als de R1 is, blijf je nog heel lang op dit niveau zitten, en verandert er dus weinig aan de opnames. En dat is niet vol te houden. En als de R0,99 wordt, zit je nu op 2550, volgende week op 2530, dan 2500, etc., waardoor het dus heel lang duurt voor het niveau weer acceptabel is om op te schalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 november 2020 @ 16:20:41 #216
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196002903
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Des te meer redenen om morgen dus strenger beleid toe te passen.
Voor iedereen ja?
pi_196002916
Eigenlijk had ik het veel logischer gevonden dat ze de dierentuinen en pretparken met ingang van het vorige maatregelenpakket direct hadden gesloten.

Dat ze het nu willen gaan doen is naar mijn idee mosterd na de maaltijd.
Naar mijn idee zijn er nog nooit clusters geweest die in die richting gewezen hebben.

Maar ze zullen we weer naar andere landen kijken die dat nu als onderdeel van hun lockdown doen.

En nu sluiten betekent natuurlijk niet voor 2 weken, maar voor minimaal 2-3 maanden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196002925
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Voor iedereen ja?
Ja, want "ALLEEN SAMEN KRIJGEN WE CORONA ONDER CONTROLE" :*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 november 2020 @ 16:21:39 #219
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_196002930
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de herbesmettingen onder sporters.
Voetballers bv worden zovaak getest. Zullen toch een aantal opnieuw positief eruit komen inmiddels.
‘Corona-explosie’ bij Ajax vlak voor wedstrijd tegen FC Midtjylland
  maandag 2 november 2020 @ 16:22:03 #220
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196002947
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja, want "ALLEEN SAMEN KRIJGEN WE CORONA ONDER CONTROLE" :*
Ja maar we zijn niet allemaal 70+.
pi_196002949
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:21 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

‘Corona-explosie’ bij Ajax vlak voor wedstrijd tegen FC Midtjylland
Foutje in de PCR test, dat ze allemaal positief zijn?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196002961
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja maar we zijn niet allemaal 70+.
Heb je nog meer open deuren? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196002991
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je het hele draadje van Bert Slagter leest en de commentaren wordt er gezegd dat er geen compleet beeld is vanwege de commerciële partijen, en dat daar tot 250.000-300.000 tests per week gedaan worden.

Mijn punt is gewoon dat nu de cijfers (al een paar dagen) lager zijn ineens commerciële tests gebruikt worden als argument om niet te gaan juichen. Terwijl, als je feitelijk naar die commerciële tests kijkt en de hoeveelheid positief is dat juist méér reden om te juichen. Het is vervelend dat het niet compleet is, maar als ze zitten niet op een wezenlijk ander percentage.

De netto dagcijfers kunnen er anders door worden, maar het is niet aannemelijk dat de percentages flink anders worden erdoor.
Het is makkelijk afgeven op Slagter als je zijn standpunt vertekent.

Anyhow, ik ben wel benieuwd waar de percentages positieve testen van de commerciële teststraten worden gepubliceerd. Heeft iemand daar een bron bij?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 2 november 2020 @ 16:24:16 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196003002
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je nog meer open deuren? :')
Ik vind het een vreemde kronkel om als je ziet dat er een bepaalde groep meer besmet raakt, op het idee komt om iedereen een thuisblijfverbod op te leggen.
pi_196003016
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:24 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik vind het een vreemde kronkel om als je ziet dat er een bepaalde groep meer besmet raakt, op het idee komt om iedereen een thuisblijfverbod op te zadelen.
Wie heeft het over een thuisblijfverbod?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')