abonnement Unibet Coolblue
pi_195995751
Draait onze overheid nou echt door of valt het gedrag nog te verdedigen?

Door toenemende maatregelen van de overheid wordt de druk op onze gehele maatschappij oneigenlijk ver opgevoerd. Als er niet snel wordt ingegrepen is deze druk straks maatschappelijk onhoudbaar en loopt onze democratie groot gevaar te gaan wennen aan ondemocratische vrijheidsbeperkende maatregelen die planken misslaan en slechts de belangen van enkelen dienen. ONBALANS betekent kapseizen!

Om dit gevaar af te wenden zou er door de maatschappij NU moeten worden ingegrepen. Het is van groot belang dat we onze overheid gezamenlijk gaan helpen een Corona aanpak te installeren die de druk op de maatschappij vermindert en Corona patiënten, die zonder onze zorg overlijdt, de (IC) bedden toe te kennen die nodig zijn met voldoende zorgpersoneel!

De volgende maatregelen, een dringend advies aan iedereen, zijn van groot belang om na te leven:

1) Accepteer het toenemende aantal maatregelen van de overheid NIET en protesteer op elke mogelijke manier.

2) Wees je bewust van de onkunde, politieke druk en goede bedoelingen van onze overheid, geef het goede voorbeeld en hanteer feiten bij de realisatie van een betere Corona aanpak, niet je mening.

3) Toon je solidair aan werkend Nederland (niet alleen de Zorg), de jeugd en onze vitale ouderen en implementeer een Corona oplossing die gericht is op hulp aan de zwakkeren zonder hierbij voorbij te gaan aan de gehele maatschappij en het landsbelang ervan.

Als 1, 2 en 3 onvoldoende wordt nageleefd en opgevolgd dan rest er geen andere optie dan onze volledige overheid voor onbepaalde tijd in quarantaine te plaatsen tot er weer oog is voor het grote plaatje (de maatschappij als geheel). De focus ligt hierbij op de volgende overheidsorganen/instanties: het gehele kabinet, alle leden van de 1e en 2e kamer, alle ministers, alle burgemeesters en alle leden van het OMT (voormalig en huidig).

NEDERLANDERS, doe je burgerlijke plicht, wees solidair(!) en strijd hand in hand tegen een overheid die zichzelf niet meer kan redden zonder onze hulp! Samen staan we sterk, vorm als maatschappij ÉÉN grote platte hamer om deze goedbedoelde maatregelen "plat te slaan". Vaccineer onze overheid zo snel mogelijk met volledige feiten en virus inzichten en bid dat we deze politieke hondsdolheid eens en voor altijd de kop in kunnen drukken.


=================================================================================

OF vinden wij Nederlanders dat de huidige Corona aanpak door de overheid heilig is, deze aanpak de enige oplossing is en dat deze daadwerkelijk het gewenste resultaat oplevert? Vinden Nederlanders het prima en goed dat deze overheid ons land diep in de schulden steekt, onze bedrijven en economie vernietigt en onze zorg met de huidige aanpak prima aan het versterken is om "patiënt pieken" nu en in de toekomst te lijf te gaan?

Zeer benieuwd naar de inspirerende gedachten van anderen.....
pi_195996130
Als mensen zoals jij nu eens gewoon niet zo eigenwijs zijn, en gewoon even de aanbevelingen opvolgen zijn we er zo mee klaar, maar als 40 procent het al te veel moeite vind om simpele regels op te volgen dan gaat het nooit voorbij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996163
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:22 schreef raptorix het volgende:
Als mensen zoals jij nu eens gewoon niet zo eigenwijs zijn, en gewoon even de aanbevelingen opvolgen zijn we er zo mee klaar, maar als 40 procent het al te veel moeite vind om simpele regels op te volgen dan gaat het nooit voorbij.
Of men de maatregelen nou wel of niet opvolgt. Het gaat pas voorbij wanneer er een vaccin is en die wijdverspreid kan worden ingezet. Wat jij nu roept is precies wat het kabibet ook doet. "De horeca moet een paar dagen weken dicht". Terwijl je allang weet dat het veel langer gaat duren.
pi_195996185
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:25 schreef CR7 het volgende:

[..]

Of men de maatregelen nou wel of niet opvolgt. Het gaat pas voorbij wanneer er een vaccin is en die wijdverspreid kan worden ingezet. Wat jij nu roept is precies wat het kabibet ook doet. "De horeca moet een paar dagen weken dicht". Terwijl je allang weet dat het veel langer gaat duren.
Als het toch lang duurt dan kan groep immuniteit ook gewoon een oplossing zijn toch? En zou het dan voor de gehele maatschappij niet beter zijn om het bestaan van dit virus te accepteren en ons met z'n allen te gaan richten op onze zorg voor hen die niet tegen dit virus bestand zijn?
pi_195996211
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:27 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Als het toch lang duurt dan kan groep immuniteit ook gewoon een oplossing zijn toch? En zou het dan voor de gehele maatschappij niet beter zijn om het bestaan van dit virus te accepteren en ons met z'n allen te gaan richten op onze zorg voor hen die niet tegen dit virus bestand zijn?
Dat laatste doen we al
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195996216
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:25 schreef CR7 het volgende:

[..]

Of men de maatregelen nou wel of niet opvolgt. Het gaat pas voorbij wanneer er een vaccin is en die wijdverspreid kan worden ingezet. Wat jij nu roept is precies wat het kabibet ook doet. "De horeca moet een paar dagen weken dicht". Terwijl je allang weet dat het veel langer gaat duren.
Nee maar de zware maatregelen hadden niet gehoeven als men gewoon zelf slim nadenkt, dat hele meutes nog steeds in een vliegtuig moeten zitten of feesten bijwonen zegt genoeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996236
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:27 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Als het toch lang duurt dan kan groep immuniteit ook gewoon een oplossing zijn toch? En zou het dan voor de gehele maatschappij niet beter zijn om het bestaan van dit virus te accepteren en ons met z'n allen te gaan richten op onze zorg voor hen die niet tegen dit virus bestand zijn?
Daarom hebben we nu een soort van lockdown. Om de zorg niet te overbelasten.

En de risico groep is wel 1/3 van Nederland, dus hoe wil je die afschermen.
pi_195996244
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee maar de zware maatregelen hadden niet gehoeven als men gewoon zelf slim nadenkt, dat hele meutes nog steeds in een vliegtuig moeten zitten of feesten bijwonen zegt genoeg.
Als men zelf slim na had gedacht dan had men zichzelf impliciet al deze zware maatregelen opgelegd.
Linksom of rechtsom kom je op dezelfde hoeveelheid vrijheid uit. Of dat nou gedwongen is of uit vrije wil dat maakt voor het virus niets uit.
I'll give you something to do
pi_195996309
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat laatste doen we al
Maar is dat dé enige manier dan? De gehele maatschappij beperken in de beweging?
Waarom de maatschappij niet gewoon door laten gaan en ons volledig richten op behandeling van mensen die ziek worden om erger te voorkomen en accepteren dat er ook mensen sterven ondanks onze inspanningen net als dat bij de griep het geval is?
pi_195996313
Dit leest echt alsof ergens in Rusland iemand een Nederlandse tekst heeft opgesteld.
pi_195996326
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee maar de zware maatregelen hadden niet gehoeven als men gewoon zelf slim nadenkt, dat hele meutes nog steeds in een vliegtuig moeten zitten of feesten bijwonen zegt genoeg.
Maar wat als je ongelijk hebt en die maatregelen helemaal niet werken zoals je nu denkt dat ze zouden doen?
pi_195996331
Weer een zeur epistel tegen de maatregelen zonder met een andere werkbare oplossing te komen. Vermoeiend.
pi_195996356
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:36 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Maar is dat dé enige manier dan? De gehele maatschappij beperken in de beweging?
Waarom de maatschappij niet gewoon door laten gaan en ons volledig richten op behandeling van mensen die ziek worden om erger te voorkomen en accepteren dat er ook mensen sterven ondanks onze inspanningen net als dat bij de griep het geval is?
Omdat dan de zorg bezwijkt onder de druk. Dan stijgt ten eerste de mortaliteit van dit virus enorm. Nu red 90% van de patiënten het met ziekenhuiszorg. Een groot percentage zou dat zonder zorg niet redden. Daarnaast krijg je dan enorme nevenschade door te later kankerdiagnoses en geen plek voor mensen met een hartaanval en beroertes.
pi_195996367
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Als men zelf slim na had gedacht dan had men zichzelf impliciet al deze zware maatregelen opgelegd.
Linksom of rechtsom kom je op dezelfde hoeveelheid vrijheid uit. Of dat nou gedwongen is of uit vrije wil dat maakt voor het virus niets uit.
Hou toch eens op met je zware maatregelen, het enige wat echt dicht is, is de Horeca, voor de rest kun je alles gewoon doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996372
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:32 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Daarom hebben we nu een soort van lockdown. Om de zorg niet te overbelasten.

En de risico groep is wel 1/3 van Nederland, dus hoe wil je die afschermen.
Ik heb diabetes en ben 50+ dus ik zou me grote zorgen moeten maken nietwaar?
Ik doe dat niet en ik accepteer de kans op dood door virus evenals dood door ongeluk of dood door wat dan ook.
Ik ga mezelf niet afschermen en ik zou zeker anderen niet willen opsluiten om mij een plezier te doen ofzo want dat doe je mij er niet mee.
pi_195996380
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:37 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Maar wat als je ongelijk hebt en die maatregelen helemaal niet werken zoals je nu denkt dat ze zouden doen?
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn dat wanneer mensen minder contact hebben je ook minder besmettingen hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996402
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
Weer een zeur epistel tegen de maatregelen zonder met een andere werkbare oplossing te komen. Vermoeiend.
Gewoon doen wat anderen zeggen....(omdat die de wijsheid wel in pacht hebben) ?
pi_195996403
Heb je ook een bron van dit pareltje uit de OP?
pi_195996426
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:43 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Gewoon doen wat anderen zeggen....(omdat die de wijsheid wel in pacht hebben) ?
Nee omdat ik zelf kan nadenken en wetenschappelijk literatuur over dit virus en de maatregelen kan lezen.
pi_195996430
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Heb je ook een bron van dit pareltje uit de OP?
Wat is de OP?
pi_195996435
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:36 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Maar is dat dé enige manier dan? De gehele maatschappij beperken in de beweging?
Waarom de maatschappij niet gewoon door laten gaan en ons volledig richten op behandeling van mensen die ziek worden om erger te voorkomen en accepteren dat er ook mensen sterven ondanks onze inspanningen net als dat bij de griep het geval is?
Ben je echt zo dom?
Het probleem is dat nu al de zorg zwaar belast is, kortom we hebben niet de luxe om mensen maar gewoon ziek te laten worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996442
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:43 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Gewoon doen wat anderen zeggen....(omdat die de wijsheid wel in pacht hebben) ?
Dat ben je zelf toch ook van plan te doen? Luisteren naar wat de persoon in de OP heeft opgeschreven
pi_195996451
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:45 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Wat is de OP?
Jouw post waarmee je dit topic opent. En dan dat schuingedrukte. Waar heb je dat vandaan?
pi_195996457
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:41 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik heb diabetes en ben 50+ dus ik zou me grote zorgen moeten maken nietwaar?
Ik doe dat niet en ik accepteer de kans op dood door virus evenals dood door ongeluk of dood door wat dan ook.
Ik ga mezelf niet afschermen en ik zou zeker anderen niet willen opsluiten om mij een plezier te doen ofzo want dat doe je mij er niet mee.
Ik, ik en ik, daar komt het wel op neer toch?
pi_195996468
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:41 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik heb diabetes en ben 50+ dus ik zou me grote zorgen moeten maken nietwaar?
Ik doe dat niet en ik accepteer de kans op dood door virus evenals dood door ongeluk of dood door wat dan ook.
Ik ga mezelf niet afschermen en ik zou zeker anderen niet willen opsluiten om mij een plezier te doen ofzo want dat doe je mij er niet mee.
Ah en daarmee accepteer je dus ook dat met jouw gedrag andere mensen risico lopen, en dat is nu het hele punt wat figuren zoals jij niet willen begrijpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996505
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:41 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik heb diabetes en ben 50+ dus ik zou me grote zorgen moeten maken nietwaar?
Ik doe dat niet en ik accepteer de kans op dood door virus evenals dood door ongeluk of dood door wat dan ook.
Ik ga mezelf niet afschermen en ik zou zeker anderen niet willen opsluiten om mij een plezier te doen ofzo want dat doe je mij er niet mee.
Het probleem is dat je daarmee ook andere kunt infecteren die liever niet dood willen. Ik neem aan dat je wanneer je ziek wordt dan ook geen ziekenhuis bezet gaat houden?
pi_195996510
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee omdat ik zelf kan nadenken en wetenschappelijk literatuur over dit virus en de maatregelen kan lezen.
Ik lees en luister ook veel naar wetenschappers en ik hoor / lees bijvoorbeeld dat een mondkapje je niet beschermt (meerdere bronnen uit de medische en wetenschappelijke hoek) en zie het ook worden aangetoond. Hoe weet je dan waar de waarheid ligt?
  maandag 2 november 2020 @ 09:50:40 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195996512
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:27 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Als het toch lang duurt dan kan groep immuniteit ook gewoon een oplossing zijn toch? En zou het dan voor de gehele maatschappij niet beter zijn om het bestaan van dit virus te accepteren en ons met z'n allen te gaan richten op onze zorg voor hen die niet tegen dit virus bestand zijn?
Groep immuniteit zover dat mogelijk is zal de ziekenhuizen en de zorg nog meer belasten en tot extra doden leiden. En is dus waarschijnlijk geen oplossing.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195996538
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Jouw post waarmee je dit topic opent. En dan dat schuingedrukte. Waar heb je dat vandaan?
Ow dat is een eigen ironisch stukje om te prikkelen.
pi_195996544
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:50 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik lees en luister ook veel naar wetenschappers en ik hoor / lees bijvoorbeeld dat een mondkapje je niet beschermt (meerdere bronnen uit de medische en wetenschappelijke hoek) en zie het ook worden aangetoond. Hoe weet je dan waar de waarheid ligt?
Zucht je leest het nieuws, maar je weet nog niet dat dat dit is om verspreiding te voorkomen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2020 @ 09:53:06 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195996549
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:50 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik lees en luister ook veel naar wetenschappers en ik hoor / lees bijvoorbeeld dat een mondkapje je niet beschermt (meerdere bronnen uit de medische en wetenschappelijke hoek) en zie het ook worden aangetoond. Hoe weet je dan waar de waarheid ligt?
Ergens in het midden. Er zijn wetenschappers die zeggen dat het niet werkt en weer anderen die zeggen van wel. Wat de boel er inderdaad niet duidelijker op maakt denk ik. Je kan echter ook denken baat het niet dan schaat het ook niet?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195996559
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:50 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik lees en luister ook veel naar wetenschappers en ik hoor / lees bijvoorbeeld dat een mondkapje je niet beschermt (meerdere bronnen uit de medische en wetenschappelijke hoek) en zie het ook worden aangetoond. Hoe weet je dan waar de waarheid ligt?
Hoho dan lees je selectief. Medische mondkapjes werken heel goed. Daarom draagt IC personeel dat werkt met coronapatienten ze ook. Niet medische mondkapjes werken slechts in beperkte mate en beschermen vooral de ander.
pi_195996611
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het probleem is dat je daarmee ook andere kunt infecteren die liever niet dood willen. Ik neem aan dat je wanneer je ziek wordt dan ook geen ziekenhuis bezet gaat houden?
Als ik ziek word dan hoop ik dat er iets is wat me beter kan maken, hebben we dat wat betreft Corona?

In het andere geval hoop ik dat mijn eigen lichaam sterk genoeg is om te overleven en neigt het naar een ander perspectief dan hoop ik dat me een nare doodstrijd kan worden bespaard, vraag ik om een "spuitje" en neem ik het afscheid van de wereld het liefst in bijzijn van mijn geliefden.

Mocht ik overigens zien zijn en dat weten dan ben ik niet het type om anderen nog even fijn mee te besmetten en dan ziek ik gewoon uit als me dat gegeven is.
pi_195996616
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hou toch eens op met je zware maatregelen, het enige wat echt dicht is, is de Horeca, voor de rest kun je alles gewoon doen.
Jij begint over zware maatregelen, ik neem het slechts over..
En zullen we afspreken dat iedereen even voor zichzelf bepaalt of iets zwaar is of niet? Dat voor de rest 'alles' kan is klinkklare bullshit. Dat sommigen met hun beperkte leventjes er nauwelijks tot geen hinder van ondervinden zegt niet dat dit voor iedereen geldt. Er zijn sectoren die al een halfjaar op hun gat liggen, de sport is behoorlijk lamgelegd, groepsgroottes ver teruggebracht, etc. Zal allemaal wel nodig zijn maar dat gebagatelliseer komt me echt de strot uit.
I'll give you something to do
pi_195996637
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Jij begint over zware maatregelen, ik neem het slechts over..
En zullen we afspreken dat iedereen even voor zichzelf bepaalt of iets zwaar is of niet? Dat voor de rest 'alles' kan is klinkklare bullshit. Dat sommigen met hun beperkte leventjes er nauwelijks tot geen hinder van ondervinden zegt niet dat dit voor iedereen geldt. Er zijn sectoren die al een halfjaar op hun gat liggen, de sport is behoorlijk lamgelegd, groepsgroottes ver teruggebracht, etc. Zal allemaal wel nodig zijn maar dat gebagatelliseer komt me echt de strot uit.
De sport vind ik persoonlijk de zwaarste maatregel, maar individueel sporten is nog steeds mogelijk, sterker je mag nog met 4 man sporten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996647
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoho dan lees je selectief. Medische mondkapjes werken heel goed. Daarom draagt IC personeel dat werkt met coronapatienten ze ook. Niet medische mondkapjes werken slechts in beperkte mate en beschermen vooral de ander.
Dan is het toch vreemd van dhr. Kuipers te horen dat er in de zorg zoveel mensen besmet raken, hoe komt dat dan? Zijn dat "foute" zorgpersoneelsleden of heeft dat weer een andere reden?
pi_195996650
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:57 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Als ik ziek word dan hoop ik dat er iets is wat me beter kan maken, hebben we dat wat betreft Corona?

In het andere geval hoop ik dat mijn eigen lichaam sterk genoeg is om te overleven en neigt het naar een ander perspectief dan hoop ik dat me een nare doodstrijd kan worden bespaard, vraag ik om een "spuitje" en neem ik het afscheid van de wereld het liefst in bijzijn van mijn geliefden.

Mocht ik overigens zien zijn en dat weten dan ben ik niet het type om anderen nog even fijn mee te besmetten en dan ziek ik gewoon uit als me dat gegeven is.
Op dit momenten helaas niet. We hebben alleen een behandeling om je lichaam de kans te geven het virus te bestrijden.

Het probleem met dit virus is dat je het ongemerkt kunt verspreiden. Je bent het meest besmettelijk tijdens de presymptomatische fase en bij de eerste lichte symptomen.
pi_195996663
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:00 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dan is het toch vreemd van dhr. Kuipers te horen dat er in de zorg zoveel mensen besmet raken, hoe komt dat dan? Zijn dat "foute" zorgpersoneelsleden of heeft dat weer een andere reden?
De zorgmedewerkers staan onder hoge druk en een klein foutje kan al tot een besmetting leiden.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 10:03:38 #39
236264 crew  capricia
pi_195996674
Wat is de bron van deze tekst?
Definitely not CIA
pi_195996721
Mensen die dit soort teksten schrijven en/of aanhangen hebben een fantasie waarin zij persoonlijk aan het hoofd staan van een of andere revolutie. Vooral jezelf heel belangrijk voelen.
pi_195996765
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Op dit momenten helaas niet. We hebben alleen een behandeling om je lichaam de kans te geven het virus te bestrijden.

Het probleem met dit virus is dat je het ongemerkt kunt verspreiden. Je bent het meest besmettelijk tijdens de presymptomatische fase en bij de eerste lichte symptomen.
Zucht.... ik vind het bewonderenswaardig wat er allemaal in het werk wordt gesteld hoor om deze zorg crisis het hoofd te bieden maar vraag me tegelijkertijd af of we die strijd wel kunnen winnen en of dat het allemaal waard is. Hou me ten goede, ik heb gewoon heel veel moeite met het "geloof" dat het niet anders zou kunnen en zie wel concreet de andere schade die deze maatregelen met zich meebrengen.

Het idee om nog onzeker hoe lang met mondkapjes in gedeeltelijke afzondering te leven staat mij erg tegen en ik vraag me af of degene die nu sterven aan Corona feitelijk op ieder moment het leven zouden kunnen laten....morgen een val, overmorgen een griep.

En wat het zo dubieus maakt allemaal, er wordt continue gezegd dat "als we nu niet dit dan liggen er straks lijken op straat" terwijl dit ook slechts aannames lijken te zijn. Ondanks maatregelen (waar echt wel veel aan gehoor wordt gegeven) ziet men het aantal besmettingen oplopen, huh? Het aantal sterfgevallen loopt niet gelijk op, ok. Maar pas op want als we dit dan lijken in de straat..... echt, om mensen bang te maken en om iets kracht bij te zetten dan zijn dat uitspraken die dat wel doen maar waar zijn de feiten?
pi_195996781
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 10:03 schreef capricia het volgende:
Wat is de bron van deze tekst?
Dat ben ik.
pi_195996794
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:08 schreef Cynicio het volgende:
Mensen die dit soort teksten schrijven en/of aanhangen hebben een fantasie waarin zij persoonlijk aan het hoofd staan van een of andere revolutie. Vooral jezelf heel belangrijk voelen.
Of gewoon prikkelen en reacties lezen :)
pi_195996800
Je doet allemaal beweringen die zelfs feitelijk niet waar zijn, het aantal doden loopt wel op, kun je gewoon in de cijfertjes opzoeken, maar wat was jouw bron?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996811
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:36 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Maar is dat dé enige manier dan? De gehele maatschappij beperken in de beweging?
Waarom de maatschappij niet gewoon door laten gaan en ons volledig richten op behandeling van mensen die ziek worden om erger te voorkomen en accepteren dat er ook mensen sterven ondanks onze inspanningen net als dat bij de griep het geval is?
Geen idee. Er wordt iets geschreven wat gedaan moet worden, echter dat gebeurd al. Vandaar mijn reactie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195996834
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:15 schreef raptorix het volgende:
Je doet allemaal beweringen die zelfs feitelijk niet waar zijn, het aantal doden loopt wel op, kun je gewoon in de cijfertjes opzoeken, maar wat was jouw bron?
Mijn bron wat betref de cijfers was een journaal uitzending waarin dit werd verkondigd, wel een momentopname dus die toen best waar kon zijn en inmiddels is achterhaald evenals andere bewerkingen.
pi_195996852
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:16 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Mijn bron wat betref de cijfers was een journaal uitzending waarin dit werd verkondigd, wel een momentopname dus die toen best waar kon zijn en inmiddels is achterhaald evenals andere bewerkingen.
Dus je doet beweringen op basis van een bron waarvan je zelf inmiddels weet dat die achterhaald is, sorry maar ik snap je niet meer :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195996881
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:47 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik, ik en ik, daar komt het wel op neer toch?
In deze context wel maar als je doorleest dan hoor je me juist zeggen dat ik vooral niemand tot last zou willen zijn, als ik ziek ben mezelf wel afzonder om uit te zieken en als ik dodelijk zien ben van de maatschappij niet verwacht om voor mij offers te brengen....
pi_195996883
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:52 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ow dat is een eigen ironisch stukje om te prikkelen.
Het enige wat je 'prikkelt' is mijn gag-reflex :r
pi_195996901
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus je doet beweringen op basis van een bron waarvan je zelf inmiddels weet dat die achterhaald is, sorry maar ik snap je niet meer :')
Ok, op een gegeven moment werd er gemeld dat het aantal besmettingen opliep maar dat het aantal sterfgevallen niet evenredig mee opliep. Ik zeg ook maar wat anderen in de rondte gooien, ik ben geen wetenschapper maar iemand die vanalles hoort en moeite heeft om er nog een lijn in te vinden om me aan vast te houden.
pi_195996921
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:22 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]
Ik zeg ook maar wat anderen in de rondte gooien, ik ben geen wetenschapper
En dat is nou precies het probleem :r
pi_195996987
Ok maar als het om "pre" symptomische zaken gaat en niemand eigenlijk weet wie hij/zij wanneer zou kunnen besmetten met een ziekte waar je aan kunt sterven dan kunnen we met zijn allen toch net zo goed stoppen met leven zoals we dat deden? Niet voor even maar voor altijd want straks is er een Corona vaccin wat de zorg kan ontlasten maar is er inmiddels ook weer een ander virus of Corona mutatie die de boel weer vergalt.
pi_195997006
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:29 schreef SmaRTeY het volgende:
Ok maar als het om "pre" symptomische zaken gaat en niemand eigenlijk weet wie hij/zij wanneer zou kunnen besmetten met een ziekte waar je aan kunt sterven dan kunnen we met zijn allen toch net zo goed stoppen met leven zoals we dat deden? Niet voor even maar voor altijd want straks is er een Corona vaccin wat de zorg kan ontlasten maar is er inmiddels ook weer een ander virus of Corona mutatie die de boel weer vergalt.
De kans is redelijk groot dat er in de toekomst een generiek "vaccin" komt dat veel effectiever omgebouwd kan worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997040
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 10:23 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

En dat is nou precies het probleem :r
Mensen zijn het probleem dus, in algemene zin of voornamelijk de mensen die een bepaalde verantwoordelijkheid hebben in de maatschappij en het hebben nagelaten om eerder en anders te handelen met de wetenschap van een mogelijke situatie als degene waar we nu in zitten?
pi_195997059
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:33 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Mensen zijn het probleem dus, in algemene zin of voornamelijk de mensen die een bepaalde verantwoordelijkheid hebben in de maatschappij en het hebben nagelaten om eerder en anders te handelen met de wetenschap van een mogelijke situatie als degene waar we nu in zitten?
Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, en die zullen ook worden geëvalueerd, het helpt echter niet om je tegen elke maatregel te verzetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997070
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

De kans is redelijk groot dat er in de toekomst een generiek "vaccin" komt dat veel effectiever omgebouwd kan worden.
Ok en dus in de tussentijd, niet wetende hoe lang, proberen we het virus te ontlopen? (de maatregelen kennen we)
pi_195997082
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:35 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok en dus in de tussentijd, niet wetende hoe lang, proberen we het virus te ontlopen? (de maatregelen kennen we)
Ja aangezien we redelijk naar het maximum van de zorg gaan is dat het alternatief, of wil je dat mensen gewoon thuis dood gaan omdat jij de maatregelen onzin vind?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997167
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het probleem is dat je daarmee ook andere kunt infecteren die liever niet dood willen. Ik neem aan dat je wanneer je ziek wordt dan ook geen ziekenhuis bezet gaat houden?
Daar draag je toch gewoon netjes je premie voor af? Tegen iemand met kanker zeg je toch ook niet je krijgt geen zorg want je rookt/hebt gerookt? Of geldt deze regel alleen voor corona? :')
pi_195997172
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 10:20 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Het enige wat je 'prikkelt' is mijn gag-reflex :r
Dit is Fok.nl.... :)
pi_195997194
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja aangezien we redelijk naar het maximum van de zorg gaan is dat het alternatief, of wil je dat mensen gewoon thuis dood gaan omdat jij de maatregelen onzin vind?
Niet in de maatregelen geloven is wat anders dan deze onzin vinden toch?
Ik vraag me gewoon hardop af of we als maatschappij, kijkende naar het werkelijke probleem, daar misschien toch niet anders mee om kunnen gaan.
pi_195997196
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:41 schreef SmaRTeY het volgende:
Ik heb diabetes en ben 50+ dus ik zou me grote zorgen moeten maken nietwaar?
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Je behoort wel tot de risicogroep. Maar daarom hoef je niet in angst te leven.
Als je gewoon goed oplet kun je met minimale aanpassingen gewoon redelijk normaal doorleven.

Ik ken ook bijna niemand (ook risicogroepen) die in angst leven. Bijna iedereen leeft gewoon door, maar heeft wel wat aanpassingen gedaan om het risico te verminderen.

quote:
Ik doe dat niet en ik accepteer de kans op dood door virus evenals dood door ongeluk of dood door wat dan ook.
Ik ga mezelf niet afschermen en ik zou zeker anderen niet willen opsluiten om mij een plezier te doen ofzo want dat doe je mij er niet mee.
Zo moet je ook gewoon leven. Vooral doorgaan zal ik zeggen.
pi_195997221
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:45 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Niet in de maatregelen geloven is wat anders dan deze onzin vinden toch?
Ik vraag me gewoon hardop af of we als maatschappij, kijkende naar het werkelijke probleem, daar misschien toch niet anders mee om kunnen gaan.
Wat allemaal werkt en wat niet is nog niet 100% bekend, echter wat 100% zeker werkt is dat mensen elkaar minder ontmoeten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997237
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:22 schreef raptorix het volgende:
Als mensen zoals jij nu eens gewoon niet zo eigenwijs zijn, en gewoon even de aanbevelingen opvolgen zijn we er zo mee klaar, maar als 40 procent het al te veel moeite vind om simpele regels op te volgen dan gaat het nooit voorbij.
Onzin, ook met opvolging van regels houd je besmetting, alleen zal het groei exponent allicht lager zijn. Maar ook dat effect zal buitengewoon gering zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 2 november 2020 @ 10:48:40 #64
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195997251
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:22 schreef raptorix het volgende:
Als mensen zoals jij nu eens gewoon niet zo eigenwijs zijn, en gewoon even de aanbevelingen opvolgen zijn we er zo mee klaar, maar als 40 procent het al te veel moeite vind om simpele regels op te volgen dan gaat het nooit voorbij.
Gewoon even? DIe vuilakken beginnen steeds met dat we voor 2 weken dichtgaan en dan een week later maken ze er alweer 2 tot 3 maanden van. Dat was in feb/maart zo en recent ook weer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195997260
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:45 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Je behoort wel tot de risicogroep. Maar daarom hoef je niet in angst te leven.
Als je gewoon goed oplet kun je met minimale aanpassingen gewoon redelijk normaal doorleven.

Ik ken ook bijna niemand (ook risicogroepen) die in angst leven. Bijna iedereen leeft gewoon door, maar heeft wel wat aanpassingen gedaan om het risico te verminderen.
[..]

Zo moet je ook gewoon leven. Vooral doorgaan zal ik zeggen.
Fijn om te horen, thnx.
pi_195997261
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 10:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Onzin, ook met opvolging van regels houd je besmetting, alleen zal het groei exponent allicht lager zijn. Maar ook dat effect zal buitengewoon gering zijn.
Dat is onzin, toen we hier in de eerste golf aan de maatregelingen gingen houden zag je het razendsnel naar beneden gaan, nu in tweede golf zie je dat effect veel minder omdat veel minder mensen er aan houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997274
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Gewoon even? DIe vuilakken beginnen steeds met dat we voor 2 weken dichtgaan en dan een week later maken ze er alweer 2 tot 3 maanden van. Dat was in feb/maart zo en recent ook weer.
Je moet eens goed luisteren, men zou per 2 weken evalueren welke maatregelen nodig zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997292
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat allemaal werkt en wat niet is nog niet 100% bekend, echter wat 100% zeker werkt is dat mensen elkaar minder ontmoeten.
Is dat zo? Als er sprake is van een aerosol virus, ik roep maar wat hoor, en je zit noodgedwongen thuis met een paar andere familieleden dan weet je vrijwel zeker dat de anderen ook besmet raken met de mogelijkheid naar het ziekenhuis te moeten, toch?

En dat aerosol gedoe, kan dat niet ondanks 'afzondering' voldoende zijn om je toch te pakken te krijgen?
  maandag 2 november 2020 @ 10:53:14 #69
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195997298
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je moet eens goed luisteren, men zou per 2 weken evalueren welke maatregelen nodig zijn.
Nope ze brengen het steeds als 2 tot 4 weken en dan ineens lekt uit dat de horeca nog wel tot december dicht is en zo doen ze het elke keer.Dat was i Feb/maart ook.

Rot op met die gasten. En anders echt harde afspraken dat het max 2 weken is. Werkt het dan kunnen we open en als het niet werkt dan ook want dan werkt het niet.

Ik hoop echt dat mensen meer in opstand komen nu.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195997307
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 10:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Onzin, ook met opvolging van regels houd je besmetting, alleen zal het groei exponent allicht lager zijn. Maar ook dat effect zal buitengewoon gering zijn.
Dan duurt het dus gewoon nog veel langer allemaal?
pi_195997311
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:52 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Is dat zo? Als er sprake is van een aerosol virus, ik roep maar wat hoor, en je zit noodgedwongen thuis met een paar andere familieleden dan weet je vrijwel zeker dat de anderen ook besmet raken met de mogelijkheid naar het ziekenhuis te moeten, toch?

En dat aerosol gedoe, kan dat niet ondanks 'afzondering' voldoende zijn om je toch te pakken te krijgen?
Dat kan, maar als je dus in een bubbel blijft limiteer je daarmee het aantal gevallen erbuiten, het probleem is voor de meeste mensen niet zo zeer het ziek worden, maar het verspreiden van de ziekte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997316
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is onzin, toen we hier in de eerste golf aan de maatregelingen gingen houden zag je het razendsnel naar beneden gaan, nu in tweede golf zie je dat effect veel minder omdat veel minder mensen er aan houden.
Hou je dan ook rekening met de mogelijkheid dat het virus wellicht een eigen "golf" effect kent?
pi_195997322
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:53 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nope ze brengen het steeds als 2 tot 4 weken en dan ineens lekt uit dat de horeca nog wel tot december dicht is en zo doen ze het elke keer.Dat was i Feb/maart ook.

Rot op met die gasten. En anders echt harde afspraken dat het max 2 weken is. Werkt het dan kunnen we open en als het niet werkt dan ook want dan werkt het niet.

Ik hoop echt dat mensen meer in opstand komen nu.
Het is een afweging tussen niet te langdurige beslissingen en duidelijkheid geven, van de eerste golf is bekend dat sommige gewoon te lang waren, voorbeeld is het betaald voetbal, dat had niet tot 1 september verboden moeten worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997342
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:55 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Hou je dan ook rekening met de mogelijkheid dat het virus wellicht een eigen "golf" effect kent?
Dat zou kunnen, maar dat is verre van duidelijk, het probleem is dat het virus zich nogal grillig gedraagt als je het per land bekijkt, kortom het is lastig om hier conclusies uit te trekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997363
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je moet eens goed luisteren, men zou per 2 weken evalueren welke maatregelen nodig zijn.
Juist en met maatregelen kennen we op dit moment dus alleen het zoveel mogelijk ophokken van mensen om verspreiding tegen te gaan. Dat vind ik nou zo ongelofelijk, welke andere maatregelen zijn er allemaal onderzocht eigenlijk?
pi_195997364
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:41 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik heb diabetes en ben 50+ dus ik zou me grote zorgen moeten maken nietwaar?
Ik doe dat niet en ik accepteer de kans op dood door virus evenals dood door ongeluk of dood door wat dan ook.
Ik ga mezelf niet afschermen en ik zou zeker anderen niet willen opsluiten om mij een plezier te doen ofzo want dat doe je mij er niet mee.
We doen dit niet eens specifiek voor jou, maar echt om te zorgen dat de ziekenhuizen het nog steeds kunnen blijven behappen.
Anders krijg je steeds vaker de volgende situatie: https://www.radiolelystad(...)probleem-niet-helpen

Voor mensen die de link niet openen een samenvatting:
Ziekenhuizen in Amersfoort en Harderwijk hadden beide een overbelaste afdeling Spoedeisende hulp vanwege een groot aantal met corona besmette ik-heb-schijt-aan-corona-josti's.
Deze ziekenhuizen hadden dus noodgedwongen een patiëntenstop voor de spoedeisende hulp.
Een man met een accuut en potentieel fataal hartprobleem moest naar de spoedeisende hulp, de ziekenhuizen
die de ambulance aan deed waren juist deze 2 ziekenhuizen aangezien deze het meest dichtbij waren.
Het eindigd dat de man overleed.
In dit geval betrof het een man van 78 en het is niet 100% zeker of hij het had overleefd als hij bij ziekenhuis 1 geaccepteerd was.

Wat als jouw (klein)dochter of (klein)zoon wordt aangereden op de fiets/brommer/motor en daar zeer ernstig en potentieel dodelijk letsel oploopt.
Hij/Zij moet naar de spoedeisende hulp, maar in de buurt zijn ze allemaal overbelast (vanwege de hierboven beschreven josti's) uiteindelijk gaan ze dood omdat juiste zorg niet tijdig beschikbaar is vanwege corona besmettingen.
De arts zegt vervolgens, mogelijk had ze geleefd als ziekenhuis 1 niet te vol zat met corona ontkenners.

Hoe zou je dat dan vinden? Het gaat dus niet om jou of die josti's alleen, het gaat om de overbelasting in de zorg.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  maandag 2 november 2020 @ 11:00:05 #77
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195997393
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is een afweging tussen niet te langdurige beslissingen en duidelijkheid geven, van de eerste golf is bekend dat sommige gewoon te lang waren, voorbeeld is het betaald voetbal, dat had niet tot 1 september verboden moeten worden.
Niemand gelooft die 2 weken shit, zeg dan meteen dat we 2 maanden plat gaan en kijk dan eens wat de bevolking daar van zegt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195997464
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niemand gelooft die 2 weken shit, zeg dan meteen dat we 2 maanden plat gaan en kijk dan eens wat de bevolking daar van zegt.
Er is gezegd dat wanneer de besmettingen al dan niet toe/af nemen men zal kijken of men moet ingrijpen of vrijgeven, daar is niets geheim aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997472
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

We doen dit niet eens specifiek voor jou, maar echt om te zorgen dat de ziekenhuizen het nog steeds kunnen blijven behappen.
Anders krijg je steeds vaker de volgende situatie: https://www.radiolelystad(...)probleem-niet-helpen

Voor mensen die de link niet openen een samenvatting:
Ziekenhuizen in Amersfoort en Harderwijk hadden beide een overbelaste afdeling Spoedeisende hulp vanwege een groot aantal met corona besmette ik-heb-schijt-aan-corona-josti's.
Deze ziekenhuizen hadden dus noodgedwongen een patiëntenstop voor de spoedeisende hulp.
Een man met een accuut en potentieel fataal hartprobleem moest naar de spoedeisende hulp, de ziekenhuizen
die de ambulance aan deed waren juist deze 2 ziekenhuizen aangezien deze het meest dichtbij waren.
Het eindigd dat de man overleed.
In dit geval betrof het een man van 78 en het is niet 100% zeker of hij het had overleefd als hij bij ziekenhuis 1 geaccepteerd was.

Wat als jouw (klein)dochter of (klein)zoon wordt aangereden op de fiets/brommer/motor en daar zeer ernstig en potentieel dodelijk letsel oploopt.
Hij/Zij moet naar de spoedeisende hulp, maar in de buurt zijn ze allemaal overbelast (vanwege de hierboven beschreven josti's) uiteindelijk gaan ze dood omdat juiste zorg niet tijdig beschikbaar is vanwege corona besmettingen.
De arts zegt vervolgens, mogelijk had ze geleefd als ziekenhuis 1 niet te vol zat met corona ontkenners.

Hoe zou je dat dan vinden? Het gaat dus niet om jou of die josti's alleen, het gaat om de overbelasting in de zorg.
Ik ontken geen Corona hoor, ik kijk of er misschien meer mogelijkheden zijn om onze zorg te verbeteren zonder de inzet van nogal draconische maatregelen waarvan je je kunt afvragen of die voor de gehele maatschappij niet meer ellende berokkenen dan hetgeen we proberen het hoofd te bieden.

Worden alle opnames van Corona terecht gedaan?
Worden Corona patiënten voldoende snel weer losgelaten als het erop lijkt dat hun lichaam het verder af kan?
Waarom word er niet veel meer ingezet op extra zorg in combinatie met bovenstaande vragen?

Het is verschrikkelijk als mensen overlijden, temeer als zorg onvoldoende snel kon worden gegeven die een sterfgeval had kunnen voorkomen. Vandaar ook bovenstaande vragen.....
pi_195997494
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:05 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Worden Corona patiënten voldoende snel weer losgelaten als het erop lijkt dat hun lichaam het verder af kan?
Waarom word er niet veel meer ingezet op extra zorg in combinatie met bovenstaande vragen?
Ja, waar wil je de zorgmedewerkers vandaan toveren? De pool van oud medewerkers is al aangesproken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997519
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
Weer een zeur epistel tegen de maatregelen zonder met een andere werkbare oplossing te komen. Vermoeiend.
Maar ben je ook bereid om samen te kijken naar andere werkbare oplossingen of te moe voor?
pi_195997545
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, waar wil je de zorgmedewerkers vandaan toveren? De pool van oud medewerkers is al aangesproken.
Nou, misschien zijn er wel mensen die nu geen werk hebben of mensen die werk hebben maar stilzitten vanwege de maatregelen en net zo goed de zorg kunnen gaan versterken?
pi_195997562
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:11 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nou, misschien zijn er wel mensen die nu geen werk hebben of mensen die werk hebben maar stilzitten vanwege de maatregelen en net zo goed de zorg kunnen gaan versterken?
Je denkt dat je zomaar zonder opleiding de zorg in kunt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195997789
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

We doen dit niet eens specifiek voor jou, maar echt om te zorgen dat de ziekenhuizen het nog steeds kunnen blijven behappen.
Anders krijg je steeds vaker de volgende situatie: https://www.radiolelystad(...)probleem-niet-helpen

Voor mensen die de link niet openen een samenvatting:
Ziekenhuizen in Amersfoort en Harderwijk hadden beide een overbelaste afdeling Spoedeisende hulp vanwege een groot aantal met corona besmette ik-heb-schijt-aan-corona-josti's.
Deze ziekenhuizen hadden dus noodgedwongen een patiëntenstop voor de spoedeisende hulp.
Een man met een accuut en potentieel fataal hartprobleem moest naar de spoedeisende hulp, de ziekenhuizen
die de ambulance aan deed waren juist deze 2 ziekenhuizen aangezien deze het meest dichtbij waren.
Het eindigd dat de man overleed.
In dit geval betrof het een man van 78 en het is niet 100% zeker of hij het had overleefd als hij bij ziekenhuis 1 geaccepteerd was.

Wat als jouw (klein)dochter of (klein)zoon wordt aangereden op de fiets/brommer/motor en daar zeer ernstig en potentieel dodelijk letsel oploopt.
Hij/Zij moet naar de spoedeisende hulp, maar in de buurt zijn ze allemaal overbelast (vanwege de hierboven beschreven josti's) uiteindelijk gaan ze dood omdat juiste zorg niet tijdig beschikbaar is vanwege corona besmettingen.
De arts zegt vervolgens, mogelijk had ze geleefd als ziekenhuis 1 niet te vol zat met corona ontkenners.

Hoe zou je dat dan vinden? Het gaat dus niet om jou of die josti's alleen, het gaat om de overbelasting in de zorg.
Nog een vraagje; die "ik heb schijt aan" Corona josti's dat is ook een daadwerkelijk feit of even een uitspraak uit frustratie dat die Spoedhulp vol lag met Corona besmette mensen?

Overigens heel vreemd om dan niet degene te helpen waarvan vaststond te sterven zonder hulp terwijl dat met Corona patiënten nogal onduidelijk is. Is met deze openbaring van "Corona en keuzes in de zorg" ook nog wat gedaan of is het alleen bedoeld om te laten zien dat mensen die onbevreesd hun leven leven en per ongeluk toch in het ziekenhuis belanden maar een stelletje idioten zijn waar anderen door komen te overlijden?

Erg opmerkelijk in ieder geval.... welke idioot op de eerste hulp staat het in godsnaam toe om een Corona patiënt voorrang te geven boven een hartpatient of domweg te weigeren?! Ik bedoel, overleven is altijd een gok maar in dit geval, waar elke seconde telt, had ik een andere organisatie verwacht. Een opname stop kan nooit goed zijn, mensen zsm beoordelen en daar correcte keuzes maken lijken mij een veel betere optie rekening houdend met het risico niet altijd iedereen het eeuwige leven te kunnen bieden dan de deur dichtgooien.
pi_195997808
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je denkt dat je zomaar zonder opleiding de zorg in kunt?
Ik denk ook dat oud gedienden niet allemaal even geschikt zijn en ook dat mensen tot veel in staat zijn dus ja mits je daar wat aandacht aan geeft denk ik dat we daar wel wat mee zouden kunnen.
pi_195997816
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:24 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik denk ook dat oud gedienden niet allemaal even geschikt zijn en ook dat mensen tot veel in staat zijn dus ja mits je daar wat aandacht aan geeft denk ik dat we daar wel wat mee zouden kunnen.
Nou helder licht, dat is al gebeurt, net zoals dat medisch specialisten van andere disciplines bij zijn gesprongen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2020 @ 11:30:29 #87
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195997900
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is gezegd dat wanneer de besmettingen al dan niet toe/af nemen men zal kijken of men moet ingrijpen of vrijgeven, daar is niets geheim aan.
Je lult echt, iedereen heeft het over het perspectief en dat doen ze gewoon heel slecht. En dat neem ik ze kwalijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:33:43 #88
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195997944
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:24 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik denk ook dat oud gedienden niet allemaal even geschikt zijn en ook dat mensen tot veel in staat zijn dus ja mits je daar wat aandacht aan geeft denk ik dat we daar wel wat mee zouden kunnen.
Leuk, dan hebben we over 3 jaar IC verpleegkundigen.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:43:30 #89
236264 crew  capricia
pi_195998071
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je lult echt, iedereen heeft het over het perspectief en dat doen ze gewoon heel slecht. En dat neem ik ze kwalijk.
Je wil dat ze je voorliegen dan?
Dit is hèt.

Er is een pandemie. Dit zijn de maatregelen. We hopen het virus hiermee weer onder controle te krijgen.
De oplopende infecties worden hoofdzakelijk veroorzaakt door ons eigen gedrag.
Het valt niet mooier te verpakken.

En ja, dat is allemaal heel vervelend. Voor ons, voor de economie, voor de ziekenhuismedewerkers, voor de mensen die er ziek van geworden zijn.

Maar dit is hèt.
Je mag boos worden, schreeuwen, angst hebben, what ever, maar hier moet je gewoon mee zien te dealen.
Definitely not CIA
pi_195998321
Ik ben solidair met niemand, niemand is dat met mij. Zoek het maar lekker uit ts.
  maandag 2 november 2020 @ 11:58:21 #91
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195998350
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Je wil dat ze je voorliegen dan?
Dit is hèt.

Er is een pandemie. Dit zijn de maatregelen. We hopen het virus hiermee weer onder controle te krijgen.
De oplopende infecties worden hoofdzakelijk veroorzaakt door ons eigen gedrag.
Het valt niet mooier te verpakken.

En ja, dat is allemaal heel vervelend. Voor ons, voor de economie, voor de ziekenhuismedewerkers, voor de mensen die er ziek van geworden zijn.

Maar dit is hèt.
Je mag boos worden, schreeuwen, angst hebben, what ever, maar hier moet je gewoon mee zien te dealen.
Ik wil juist dat ze eerlijk zijn! Niemand gelooft dat de maatregelen voor 2 weken zijn maar zo worden ze wel (telkens)gebracht en dan binnen een paar dagen worden we al langzaam aan het verstand gebracht dat het veel langer gaat duren.

Dat moeten ze meteen zeggen en niet van die spelletjes spelen met de Horeca en met iedereen. Dat neem ik ze kwalijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:58:23 #92
236264 crew  capricia
pi_195998351
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:56 schreef HansCojona het volgende:
Ik ben solidair met niemand, niemand is dat met mij. Zoek het maar lekker uit ts.
Ik hou van al mijn users. O+
Definitely not CIA
pi_195998405
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik wil juist dat ze eerlijk zijn! Niemand gelooft dat de maatregelen voor 2 weken zijn maar zo worden ze wel (telkens)gebracht en dan binnen een paar dagen worden we al langzaam aan het verstand gebracht dat het veel langer gaat duren.

Dat moeten ze meteen zeggen en niet van die spelletjes spelen met de Horeca en met iedereen. Dat neem ik ze kwalijk.
Stel je niet zo aan. Moeten we met jou de oorlog gaan winnen. Dan geef ze ook geen signaal wanneer ze aanvallen hoor.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 12:01:26 #94
236264 crew  capricia
pi_195998421
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik wil juist dat ze eerlijk zijn! Niemand gelooft dat de maatregelen voor 2 weken zijn maar zo worden ze wel (telkens)gebracht en dan binnen een paar dagen worden we al langzaam aan het verstand gebracht dat het veel langer gaat duren.

Dat moeten ze meteen zeggen en niet van die spelletjes spelen met de Horeca en met iedereen. Dat neem ik ze kwalijk.
Dan heb je de maatregelen mss verkeerd begrepen? Ze worden na 2 weken geëvalueerd.
Het virus laat zich niet zo makkelijk vangen. Alles hangt af van de besmettingen. En de duur van de maatregelen dus ook.
Zo heb ik het altijd begrepen. En ik vond ze daar best helder in.
Definitely not CIA
pi_195998572
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik wil juist dat ze eerlijk zijn! Niemand gelooft dat de maatregelen voor 2 weken zijn maar zo worden ze wel (telkens)gebracht en dan binnen een paar dagen worden we al langzaam aan het verstand gebracht dat het veel langer gaat duren.

Dat moeten ze meteen zeggen en niet van die spelletjes spelen met de Horeca en met iedereen. Dat neem ik ze kwalijk.
De overheid kan er toch niets aan doen dat jij denkt het recht te hebben om te stoppen met ZELF NADENKEN!!!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 2 november 2020 @ 12:09:58 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195998601
Een belangrijke oorzaak van de heropleving.

Asocialen als TS die denken slimmer te zijn dan experts.
  maandag 2 november 2020 @ 12:11:41 #97
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195998638
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:07 schreef Multatilu het volgende:

[..]

De overheid kan er toch niets aan doen dat jij denkt het recht te hebben om te stoppen met ZELF NADENKEN!!!
Gelul wederom! Ze zeggen steeds we gaan voor 2 weken dicht en na een paar dagen zingt het al rond dat het veel langer is, wat is daar in godsnaam goed aan?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 2 november 2020 @ 12:12:53 #98
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195998661
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan heb je de maatregelen mss verkeerd begrepen? Ze worden na 2 weken geëvalueerd.
Het virus laat zich niet zo makkelijk vangen. Alles hangt af van de besmettingen. En de duur van de maatregelen dus ook.
Zo heb ik het altijd begrepen. En ik vond ze daar best helder in.
Heel veel mensen waaronder de Horeca zijn het niet met je eens. schandalig ook hoe die behandeld worden,
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195998675
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Gelul wederom! Ze zeggen steeds we gaan voor 2 weken dicht en na een paar dagen zingt het al rond dat het veel langer is, wat is daar in godsnaam goed aan?
Dat verzin jij hier helemaal zelf hoor. Ik heb nooit ergens beloftes gezien dat een maatregel maar twee weken zou duren. Bullshit
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 2 november 2020 @ 12:13:55 #100
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195998677
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:01 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Moeten we met jou de oorlog gaan winnen. Dan geef ze ook geen signaal wanneer ze aanvallen hoor.
De oorlog win je niet met mensen die de hele tijd maar alles dicht willen gooien, daar brengen we het land allemaal maar schade mee toe.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195998736
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heel veel mensen waaronder de Horeca zijn het niet met je eens. schandalig ook hoe die behandeld worden,
Mee eens, ik vind het op zich goed om de Horeca dicht te gooien maar compenseer dan voldoende. Je kunt niet KLM laten vliegen en 3 miljard steun geven, en de Horeca een fooi geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195998782
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hou toch eens op met je zware maatregelen, het enige wat echt dicht is, is de Horeca, voor de rest kun je alles gewoon doen.
Vergeet al die andere werkgevers niet die momenteel te kampem hebben met personeel wat uitvalt omdat iemand uit hun omgeving, al dan niet zijzelf, in quarantaine moeten. Niet iedereen heeft het 'geluk' een baan vanuit thuis uit te kunnen voeren. Werkgevers kunnen hiervoor niet altijd terecht bij de verzekering en zullen de kosten zelf moeten dragen etc.

Dat bedrijven niet op slot hoeven, wil niet zeggen dat zij geen (financiele) klappen vangen. Dat kan in sommige gevallen voor een paar weken, een paar maanden misschien. Maar daarna wordt voor vele bedrijven echt problematisch. Ontslagen en schifting van personeel etc. Het domino spel is al lang in gang gezet. Die klappen gaan de komende periode vallen. Met of zonder vaccin, met of zonder zorgprobleem.

Het is zo te kortzichtig om te denken dat alleen bedrijven die vanuit de overheid dicht moeten een probleem hebben.
pi_195998809
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Vergeet al die andere werkgevers niet die momenteel te kampem hebben met personeel wat uitvalt omdat iemand uit hun omgeving, al dan niet zijzelf, in quarantaine moeten. Niet iedereen heeft het 'geluk' een baan vanuit thuis uit te kunnen voeren. Werkgevers kunnen hiervoor niet altijd terecht bij de verzekering en zullen de kosten zelf moeten dragen etc.

Dat bedrijven niet op slot hoeven, wil niet zeggen dat zij geen (financiele) klappen vangen. Dat kan in sommige gevallen voor een paar weken, een paar maanden misschien. Maar daarna wordt voor vele bedrijven echt problematisch. Ontslagen en schifting van personeel etc. Het domino spel is al lang in gang gezet. Die klappen gaan de komende periode vallen. Met of zonder vaccin, met of zonder zorgprobleem.

Het is zo te kortzichtig om te denken dat alleen bedrijven die vanuit de overheid dicht moeten een probleem hebben.
Nee maar goed, als Horeca heb je al niet van die grote marges, als ik nu een Horeca bedrijf had gehad zou ik gewoon de boel helemaal stoppen en maar weer eens wat gaan starten als het kan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 12:23:45 #104
236264 crew  capricia
pi_195998834
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mee eens, ik vind het op zich goed om de Horeca dicht te gooien maar compenseer dan voldoende. Je kunt niet KLM laten vliegen en 3 miljard steun geven, en de Horeca een fooi geven.
Mwah.
De horeca is niet echt een high tech sector hè. Als alles over is, komen ze vanzelf wel weer als paddenstoelen uit de grond.

Dat zal voor KLM iets anders liggen.
Maar prima om over de verdeling van de steun een discussie te hebben, natuurlijk.
Definitely not CIA
pi_195998863
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 12:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah.
De horeca is niet echt een high tech sector hè. Als alles over is, komen ze vanzelf wel weer als paddenstoelen uit de grond.

Dat zal voor KLM iets anders liggen.
Maar prima om over de verdeling van de steun een discussie te hebben, natuurlijk.
KLM is ook niet zo high end hoor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 12:26:51 #106
236264 crew  capricia
pi_195998902
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

KLM is ook niet zo high end hoor.
De luchtvaartbedrijven in NL zullen niet met eenzelfde vaart de grond uit poppen als de horeca straks zal doen.
Dat is mijn strekking.
Definitely not CIA
pi_195998927
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee maar goed, als Horeca heb je al niet van die grote marges, als ik nu een Horeca bedrijf had gehad zou ik gewoon de boel helemaal stoppen en maar weer eens wat gaan starten als het kan.
Dat is ook de beste oplossing.
Hoe wil je anders concureren met nieuwkomers terwijl jij met grote schulden zit vanwege corona
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195998951
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 12:26 schreef capricia het volgende:

[..]

De luchtvaartbedrijven in NL zullen niet met eenzelfde vaart de grond uit poppen als de horeca straks zal doen.
Dat is mijn strekking.
Het punt is dat KLM vooral heel veel werk voor anderen doet, banen die niet zomaar weg gaan, kortom ook zonder KLM zullen die services nog steeds blijven bestaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195998989
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

De oorlog win je niet met mensen die de hele tijd maar alles dicht willen gooien, daar brengen we het land allemaal maar schade mee toe.
Ik had het over je instelling, niet over lockdowns of niet.
pi_195999284
TS = Willem Engel?
pi_195999289
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

De oorlog win je niet met mensen die de hele tijd maar alles dicht willen gooien, daar brengen we het land allemaal maar schade mee toe.
Oorlog win je met discipline en het opvolgen van orders, niet met schreeuwers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196000540
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

We doen dit niet eens specifiek voor jou, maar echt om te zorgen dat de ziekenhuizen het nog steeds kunnen blijven behappen.
Anders krijg je steeds vaker de volgende situatie: https://www.radiolelystad(...)probleem-niet-helpen

Voor mensen die de link niet openen een samenvatting:
Ziekenhuizen in Amersfoort en Harderwijk hadden beide een overbelaste afdeling Spoedeisende hulp vanwege een groot aantal met corona besmette ik-heb-schijt-aan-corona-josti's.
Deze ziekenhuizen hadden dus noodgedwongen een patiëntenstop voor de spoedeisende hulp.
Een man met een accuut en potentieel fataal hartprobleem moest naar de spoedeisende hulp, de ziekenhuizen
die de ambulance aan deed waren juist deze 2 ziekenhuizen aangezien deze het meest dichtbij waren.
Het eindigd dat de man overleed.
In dit geval betrof het een man van 78 en het is niet 100% zeker of hij het had overleefd als hij bij ziekenhuis 1 geaccepteerd was.

Wat als jouw (klein)dochter of (klein)zoon wordt aangereden op de fiets/brommer/motor en daar zeer ernstig en potentieel dodelijk letsel oploopt.
Hij/Zij moet naar de spoedeisende hulp, maar in de buurt zijn ze allemaal overbelast (vanwege de hierboven beschreven josti's) uiteindelijk gaan ze dood omdat juiste zorg niet tijdig beschikbaar is vanwege corona besmettingen.
De arts zegt vervolgens, mogelijk had ze geleefd als ziekenhuis 1 niet te vol zat met corona ontkenners.

Hoe zou je dat dan vinden? Het gaat dus niet om jou of die josti's alleen, het gaat om de overbelasting in de zorg.
Hoe weet jij dat het viruswaarheid mensen waren dan? Ben je op de IC geweest? Heb je bewijs? Nee.
pi_196015228
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Je wil dat ze je voorliegen dan?
Dit is hèt.

Er is een pandemie. Dit zijn de maatregelen. We hopen het virus hiermee weer onder controle te krijgen.
De oplopende infecties worden hoofdzakelijk veroorzaakt door ons eigen gedrag.
Het valt niet mooier te verpakken.

En ja, dat is allemaal heel vervelend. Voor ons, voor de economie, voor de ziekenhuismedewerkers, voor de mensen die er ziek van geworden zijn.

Maar dit is hèt.
Je mag boos worden, schreeuwen, angst hebben, what ever, maar hier moet je gewoon mee zien te dealen.
Ik ben zeker niet boos maar echt enorm zwaar teleurgesteld in de zorg capaciteit, de organisatie ervan en de tunnelvisie die er uit voortkomt. Elk jaar is er een griep pandemie maar omdat we die al zo lang (er)kennen en omdat hier relatief weinig mensen aan komen te overlijden zoals ook het geval is met Corona maken we ons er weinig druk om. Schijnbaar is een griep weliswaar dodelijk voor velen maar onvoldoende lastig voor de zorg dat we daar géén probleem van maken. Te triest voor woorden!!!

Er zijn ook mogelijkheden om je tegen een virus te wapenen, iets met voorkomen en beter dan genezen..... of moeten we ons daar vooral niet mee bezig houden omdat het misschien echt helpt?
We horen er in ieder geval verdomd weinig over, als je zoekt dan vind je wel maar daar meer ruchtbaarheid aan geven ho maar.

Hopen doet men beter op een toilet!
Virussen zijn onderdeel van het leven dus leer daar mee dealen, ze zijn er pas zolang de mens bestaat en organiseer ondertussen de zorg gewoon beter. Laat a.j.b. creatieve mensen zónder tunnelvisie mét oog voor het grote geheel een visie op zorg en pandemieën bedenken.

Infecties vinden domweg plaats omdat virussen onderdeel zijn van het leven, punt.

Gaat onze zorg nu opname stops invoeren om een punt kracht bij te zetten?
Natuurlijk zal het verweer zijn;"We kunnen niet anders"..... en zo is het dan ook, de zorg kán inderdaad niet anders en dat is dan ook meteen maar iets om mee te dealen. Lastig en jammer maar zo erg is hét gewoon gesteld op dit moment schijnbaar.
pi_196015263
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oorlog win je met discipline en het opvolgen van orders, niet met schreeuwers.
Beste "Herr Fuhrer",

je moet oorlog helemáál niet willen maar je hersens gebruiken en met gezond verstand samen leven.....
pi_196015350
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:48 schreef Munnmaske het volgende:
TS = Willem Engel?
Nou..... er zijn raakvlakken wat denken betreft maar ook afwijkingen dus ik moet je teleurstellen, ik ben zeker geen Willem en ook geen engel :)

Grappig dat die gedachte in je opkomt, er zijn echt heel veel andere mensen in dit land die grote vraagtekens zetten bij deze pandemie en de huidige heilige aanpak ervan en vooral ook de wijze waarop onze zorg top en overheid zich manifesteert.
pi_196015416
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het punt is dat KLM vooral heel veel werk voor anderen doet, banen die niet zomaar weg gaan, kortom ook zonder KLM zullen die services nog steeds blijven bestaan.
Waren het terroristen, was het een virus of waren het maatregelen ingegeven door de zorg (WHO) die hebben geleid tot grote nationale economische problemen, vrijheidsbeperkende wetten en maatregelen die niet in verhouding staan tot een tragische Corona mortaliteit?
pi_196015480
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is ook de beste oplossing.
Hoe wil je anders concureren met nieuwkomers terwijl jij met grote schulden zit vanwege corona
Ik denk dat je daar gelijk in hebt al vind ik het wel heel erg hoe onze overheid onderscheidt maakt en handelt. MAAR positief, in tegenstelling tot een zorg die er nu voor kiest om opname stops te gaan hanteren blijft de overheid wél keuzes maken en bijsturen.....gelukkig!
pi_196016676
Heel benieuwd wat achteraf het oordeel is met betrekking tot de maatschappelijk kosten per gewonnen levensjaar.
pi_196017562
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:48 schreef Munnmaske het volgende:
TS = Willem Engel?
Denk jij echt dat Willem Engel kan schrijven?

Stel Willem Engel krijgt een ernstige Corona infectie, zouden de ziekenhuizen dan verplicht zijn om hem te helpen?
Of mogen ze tegenwoordig wel consequenties leggen bij keuzes die mensen maken?
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')