abonnement Unibet Coolblue
pi_195983136
Het wordt steeds gekker lijkt het wel.

Partner collega is eergisteren positief getest op Corona. Volgens alle richtlijnen moet die collega thuis in quarantaine blijven. Collega heeft echter geen klachten en voelt zich onmisbaar. Wijst er op dat bij andere collega waar partner Corona had, die collega het zelf uiteindelijk ook niet gehad had.
Ik wil niet dat collega komt.

Manager stelt sneltest via bedrijf voor. Daar maken we momenteel veel gebruik van, dan weten we het binnen een dag.

Maar zelfs als collega negatief test, dan geeft dat toch geen enkele zekerheid ivm incubatietijd?
pi_195983161
Ik zou mijn werkgever doorverwijzen naar de RIVM site.
pi_195983223
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 15:37 schreef Document1 het volgende:
Ik zou mijn werkgever doorverwijzen naar de RIVM site.
Ja, heb al YouTube filmpje van 5 situatie waarin je quarantaine moet van rivm gedaan.
Partner positief wordt letterlijk genoemd.

Maar goed, het is tyfusdruk op werk, en die collega wil zelf ook per se komen dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2020 15:40:58 ]
  zondag 1 november 2020 @ 15:41:12 #4
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195983233
Je werkgever moet hem gewoon sommeren thuis te blijven. wat een slappe washand als hem dat niet lukt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 1 november 2020 @ 15:50:51 #5
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195983442
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:45 schreef phoenyx het volgende:
De angstige aard van mensen komt wel duidelijk naar boven
Nou nee. Het beleid is duidelijk en je bewust inlaten met iemand die heel erg goed mogelijk ook corona kan hebben is gewoon dom.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 1 november 2020 @ 15:58:41 #6
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195983584
Ik ben zelf behoorlijk terughoudend in mijn enthousiasme voor corona gerelateerde beperkingen, maar in de casus zoals hier beschreven, vind ik het vrij absurd als zowel de baas als de collega met droge ogen voorstellen dat deze collega gewoon naar het werk komt.

Sommige adviezen zijn vrij zinloos, andere zijn wat arbitrair of overdreven, maar thuisblijven als iemand binnen je huishouden positief is, lijkt me het minste wat je kunt doen (en zelf kunt bedenken).
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195983595
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:45 schreef phoenyx het volgende:
De angstige aard van mensen komt wel duidelijk naar boven
Wat een onwijs domme opmerking.
Ik heb het al gehad en kan je vertellen dat het echt geen pretje is. Ondanks best wel voorzichtig doen had ik het opeens. Als ik van tevoren geweten had hoe heftig het is, had ik nog veel voorzichtiger gedaan. Ik ben nu veel angstiger om anderen te besmetten en deze ellende te laten meemaken dan voorheen. De angst is volledig terecht.
pi_195983755
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 15:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, heb al YouTube filmpje van 5 situatie waarin je quarantaine moet van rivm gedaan.
Partner positief wordt letterlijk genoemd.

Maar goed, het is tyfusdruk op werk, en die collega wil zelf ook per se komen dus.
Ik vraag me af hoe je werkgever gaat reageren als die collega straks wel positief blijkt te zijn en oom andere werknemers heeft besmet.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 16:08:58 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195983783
Hamzoef, ik heb je vaker zien posten over je werkgever en corona en hoe dingen daar gaan.

@Benny jij deed toch iets met corona advies aan bedrijven?
pi_195983795
Risico van de werkgever toch, ik zou wel uit de buurt blijven van deze collega.
.
  zondag 1 november 2020 @ 16:10:30 #11
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195983809
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:58 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben zelf behoorlijk terughoudend in mijn enthousiasme voor corona gerelateerde beperkingen, maar in de casus zoals hier beschreven, vind ik het vrij absurd als zowel de baas als de collega met droge ogen voorstellen dat deze collega gewoon naar het werk komt.

Sommige adviezen zijn vrij zinloos, andere zijn wat arbitrair of overdreven, maar thuisblijven als iemand binnen je huishouden positief is, lijkt me het minste wat je kunt doen (en zelf kunt bedenken).
Precies dit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195984181
Door dit soort onzin duurt het dus langer. Die onmisbare onsterfelijke idoot besmet straks zijn collega's en zo verspreid het weer verder.
Gewoon aan de regels houden.
pi_195984257
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 15:40 schreef Hamzoef het volgende:

Maar goed, het is tyfusdruk op werk, en die collega wil zelf ook per se komen dus.
Totdat hij de hele afdeling/bedrijf besmet en het hele bedrijf dicht gaat/moet.
pi_195984608
In plaats van dat de media, politie en politiek zich zo bezig houden met jongeren die een feestje vieren in het weekend, zouden ze misschien eens iets meer aandacht moeten besteden aan al die werkgevers die hun medewerkers nog steeds onnodig op kantoor laten werken. Dat zijn er per dag al snel bijna een miljoen verwacht ik. Dat heeft een wel iets grotere impact dan zo'n feestje in het bos waar 50 man staan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195984621
Werkgeversland voelt af en toe echt als een soort andere planeet. Ware het niet dat deze medewerker er zelf mee komt.

Blijft altijd wel bijzonder, de hele maatschappij staat op z'n kop. Mensen gaan 10 dagen in quarantaine omdat de vakantiebestemming 1 dag voor terugvlucht op oranje is gegaan (nou ja, daar moet je dan maar van uitgaan). Sommige mensen gaan nu al de deur niet meer uit zonder een vochtige, snotterige luier over hun bek te trekken. Allerlei gedragingen die in 2019 nog normaal waren, zijn nu onderwerp van donderpreken door Mark en Bloemschoen op persconferenties met betere kijkcijfers dan een WK-finale.

Maar deze persoon die (aanname) elke dag kust, knuffelt en neukt met een besmet persoon wil gewoon lekker naar kantoor (aanname) komen. :') Ach wel ja, waarom ook niet, we houden elkaar toch al genoeg voor de gek in dit land. Je zou haast denken dat alle maatregelen er alleen maar zijn om het makkelijk te maken voor middenmanagers die niemand op kantoor willen missen.
pi_195984642
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:59 schreef flappy het volgende:

[..]

Wat een onwijs domme opmerking.
Ik heb het al gehad en kan je vertellen dat het echt geen pretje is. Ondanks best wel voorzichtig doen had ik het opeens. Als ik van tevoren geweten had hoe heftig het is, had ik nog veel voorzichtiger gedaan. Ik ben nu veel angstiger om anderen te besmetten en deze ellende te laten meemaken dan voorheen. De angst is volledig terecht.
Oke hoor flappy
pi_195985261
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2020 16:45 schreef Nielsch het volgende:
In plaats van dat de media, politie en politiek zich zo bezig houden met jongeren die een feestje vieren in het weekend, zouden ze misschien eens iets meer aandacht moeten besteden aan al die werkgevers die hun medewerkers nog steeds onnodig op kantoor laten werken. Dat zijn er per dag al snel bijna een miljoen verwacht ik. Dat heeft een wel iets grotere impact dan zo'n feestje in het bos waar 50 man staan.
Valt nog veel te winnen op werkplekken maar vertier bashen is gewoon laaghangend fruit.
I'll give you something to do
pi_195985791
Dat is strafbaar.
  zondag 1 november 2020 @ 17:40:58 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_195985979
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 15:36 schreef Hamzoef het volgende:
Maar zelfs als collega negatief test, dan geeft dat toch geen enkele zekerheid ivm incubatietijd?
Heb je dit ook met je werkgever besproken?

En is dit eigenlijk zo? Ik heb geen idee namelijk. Weet iemand dit? Tijdens de incubatietijd, kan een test dan wel al uitwijzen dat de persoon besmet is of niet?
Krekker is de bom!
  zondag 1 november 2020 @ 17:44:08 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195986036
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:09 schreef Fer het volgende:
Risico van de werkgever toch, ik zou wel uit de buurt blijven van deze collega.
Ik zou helemaal niet gaan!
Resistance is futile.
  zondag 1 november 2020 @ 17:47:04 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195986086
Deze werkgever is knettergek, ik kan er met mijn kop niet bij dat hij bereid is dit risico te nemen.

De kans is aanwezig dat je een aanzienlijk aantal van de collega's besmet, dat gaat meer kosten dan 1 flapdrol een dag door laten werken.
Resistance is futile.
  zondag 1 november 2020 @ 18:20:49 #22
338319 ZarB
Piņa colada
pi_195986736
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 17:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou helemaal niet gaan!
Idd.

Ik snap niet dat dit uberhaupt nog een issue voor je is ts, aangezien je al panisch bent na het drinken uit een blikje dat je bij een tankstation gekocht hebt :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195987025
Zeg dat je dan niet komt, je werkgever lapt de regel aan zijn laars. Kan hem nog een boete opleveren ook of sluiting voor x aantal weken. Collega zelf is natuurlijk helemaal van lotje getikt.
pi_195987481
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:59 schreef flappy het volgende:

[..]

Wat een onwijs domme opmerking.
Ik heb het al gehad en kan je vertellen dat het echt geen pretje is. Ondanks best wel voorzichtig doen had ik het opeens. Als ik van tevoren geweten had hoe heftig het is, had ik nog veel voorzichtiger gedaan. Ik ben nu veel angstiger om anderen te besmetten en deze ellende te laten meemaken dan voorheen. De angst is volledig terecht.
Je bent nu immuun en kunt geen anderen meer besmetten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195987699
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 18:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je bent nu immuun en kunt geen anderen meer besmetten.
Je reageert niet op de TS. Daarnaast kan je wel degelijk een tweede keer besmet worden en zeer zeker alsnog anderen besmetten.
pi_195987771
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je reageert niet op de TS. Daarnaast kan je wel degelijk een tweede keer besmet worden en zeer zeker alsnog anderen besmetten.
Dat kan ja. Of niet. Dat zijn vooralsnog niet significante uitzonderingen. Je kan ook voor de tweede keer waterpokken krijgen terwijl de rest (99%) het maar 1x krijgt en immuun is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195987878
quote:
15s.gif Op zondag 1 november 2020 17:47 schreef Seven. het volgende:
Deze werkgever is knettergek, ik kan er met mijn kop niet bij dat hij bereid is dit risico te nemen.

De kans is aanwezig dat je een aanzienlijk aantal van de collega's besmet, dat gaat meer kosten dan 1 flapdrol een dag door laten werken.
Exact dit.

Daarbij heeft de werkgever de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een veilige werkplek.

Die collega laten komen zo lang die niet negatief getest is én dagelijks in contact staat met een zieke partner is ronduit roekeloos.
pi_195988343
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 15:36 schreef Hamzoef het volgende:
Het wordt steeds gekker lijkt het wel.

Partner collega is eergisteren positief getest op Corona. Volgens alle richtlijnen moet die collega thuis in quarantaine blijven. Collega heeft echter geen klachten en voelt zich onmisbaar. Wijst er op dat bij andere collega waar partner Corona had, die collega het zelf uiteindelijk ook niet gehad had.
Ik wil niet dat collega komt.

Manager stelt sneltest via bedrijf voor. Daar maken we momenteel veel gebruik van, dan weten we het binnen een dag.

Maar zelfs als collega negatief test, dan geeft dat toch geen enkele zekerheid ivm incubatietijd?
Heb al een vermoeden wat voor type dit is :')

Manager moet die gast gewoon thuis houden, zoals de richtlijnen voorschrijven. Sneltest is ook maar een momentopname, of willen ze hem meermaals per dag sneltesten? :')
pi_195988652
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Heb je dit ook met je werkgever besproken?


Ga ik morgen doen. Doe ik liever face to face.
  zondag 1 november 2020 @ 20:13:37 #30
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195988995
hij kan gewoon komen werken met een mondkapje op, in de zorg laten ze positief geteste mensen ook gewoon hun contact beroep uitvoeren. Goedgekeurd door het RIVM.
pi_195989649
Waarom heb ik altijd het idee dat er mensen zijn die situaties altijd moeten overdrijven. Tuurlijk lopen er mensen rond die niet sporen. Maar iemand die aangeeft dat zijn partner corona heeft. Vervolgens van de daken schreeuwt dat die toch op zijn werk komt. En een werkgever die dat helemaal prima vindt en het risico wil nemen dat zijn/haar bedrijf een flinke boete krijgt? :')
pi_195990226
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heb al een vermoeden wat voor type dit is :')

Manager moet die gast gewoon thuis houden, zoals de richtlijnen voorschrijven. Sneltest is ook maar een momentopname, of willen ze hem meermaals per dag sneltesten? :')
Type voetbalsupporter gok ik zo
pi_195990621
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:12 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Type voetbalsupporter gok ik zo
Nee, eerder iemand die je in dit topic tegen kan komen -> KLB / Nepverhalen op LinkedIn #2

Zo'n lul die een trampoline als bureaustoel heeft


[ Bericht 17% gewijzigd door tjoptjop op 01-11-2020 22:07:44 ]
pi_195990932
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 21:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, eerder iemand die je in dit topic degen kan komen -> KLB / Nepverhalen op LinkedIn #2

Zo'n lul die een trampoline als bureaustoel heeft
Hahaha dit vind ik nog veeeeeel erger dan zo'n stabureau...ik heb nu wel een idee van de persoon ja ;)
  zondag 1 november 2020 @ 21:58:57 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195990991
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:55 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Hahaha dit vind ik nog veeeeeel erger dan zo'n stabureau...ik heb nu wel een idee van de persoon ja ;)
Ik heb een sta-zit bureau. Geen rugklachten meer ^O^ .
Resistance is futile.
pi_195991128
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:55 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Hahaha dit vind ik nog veeeeeel erger dan zo'n stabureau...ik heb nu wel een idee van de persoon ja ;)
Hopelijk geeft @Hamzoef snel uitsluitsel
pi_195991672
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:13 schreef THEFXR het volgende:
hij kan gewoon komen werken met een mondkapje op, in de zorg laten ze positief geteste mensen ook gewoon hun contact beroep uitvoeren. Goedgekeurd door het RIVM.
Dit

De stiefzoon van mijn zusje is positief getest. Echter werk zij in de gehandicaptenzorg en moet ze gewoon komen werken.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 22:53:19 #38
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195991791
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit

De stiefzoon van mijn zusje is positief getest. Echter werk zij in de gehandicaptenzorg en moet ze gewoon komen werken.
Lijkt mij alleen noodzakelijk bij echte noodzaak. Dan zit er wel een verschil tussen een zorgbaan en een kantoorbaan. Hopelijk wel een medisch mondkapje, een stoffen mondkapje beschermd beperkt.
pi_195991848
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:13 schreef THEFXR het volgende:
hij kan gewoon komen werken met een mondkapje op, in de zorg laten ze positief geteste mensen ook gewoon hun contact beroep uitvoeren. Goedgekeurd door het RIVM.
Die goedkeuring is slecht bij hoge uitzondering.

Dit is nou net de reden waarom we tot en met de paas thuis gaan blijven in plaats van tot de kerst.

Ik hou me zo veel als mogelijk aan de regels maar omdat anderen het dus gewoonweg niet doen blijven we veel langer in deze situatie hangen.
Ik hou me aan de regels maar ga wel steeds meer de grens opzoeken want als ik roomser ben dan de paus heb ik alleen mijzelf ermee.

Van mij mogen de regels dus echt wel aangescherpt worden en dit soort idioten van bedrijven en particulieren veel harder aangepakt worden. Door dit klote gedrag zitten we dus met z'n allen langer nix te doen.
pi_195993473
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die goedkeuring is slecht bij hoge uitzondering.

wie bepaalt die goedkeuring? niet het RIVM, het bedrijf bepaalt dat en reken er maar op, dat ze dat kunnen overdrijven als het hun zint.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 2 november 2020 @ 02:49:39 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195994013
Je zou evt melding kunnen maken bij de inspectie:

https://www.inspectieszw.nl/melden/corona
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195994611
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit

De stiefzoon van mijn zusje is positief getest. Echter werk zij in de gehandicaptenzorg en moet ze gewoon komen werken.
Dit is zeker niet structureel zo. Bij ons (ook gehandicaptenzorg) worden quarantaineregels gevolgd. Pas in uiterste nood wordt hiervan afgeweken, maar zover is het nog lang niet (er ligt een heel plan mbt inzet personeel).
pi_195994811
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die goedkeuring is slecht bij hoge uitzondering.

Dit is nou net de reden waarom we tot en met de paas thuis gaan blijven in plaats van tot de kerst.

Ik hou me zo veel als mogelijk aan de regels maar omdat anderen het dus gewoonweg niet doen blijven we veel langer in deze situatie hangen.
Tot hier ben ik het met je eens
quote:
Ik hou me aan de regels maar ga wel steeds meer de grens opzoeken want als ik roomser ben dan de paus heb ik alleen mijzelf ermee.
Denk vooral niet zo.

Je bijdrage door je aan de regels te houden doet er toe. Ook als anderen dat niet doen.

Door de grens op te zoeken zet je onbewust anderen aan dat ook te doen. En wordt het een sneeuwbal die niet meer te stoppen is, ook niet met handhaving. Alleen samen kunnen we dit en de mensen die achter de maatregelen staan zijn nog altijd dik in de meerderheid.

quote:
Van mij mogen de regels dus echt wel aangescherpt worden en dit soort idioten van bedrijven en particulieren veel harder aangepakt worden. Door dit klote gedrag zitten we dus met z'n allen langer nix te doen.
Het moet voor alle werkgevers duidelijk zijn welke regels er gelden. En voor welke kleine groep er uitzonderingen gelden, inclusief de voorzorgsmaatregelen die dan gelden.

Betere handhaving zou fijn zijn. Maar ook duidelijkheid wie er verantwoordelijk is voor voorbeelden zoals die van TS zodat je ergens kunt aankloppen. In het voorjaar trokken zowel het RIVM, de arbeidsinspectie als de NVWA hun handen hier vanaf.
pi_195994882
Bedrijven zijn 0,0 gehandhaafd, hooguit die vleesverwerkers en fokkerijen waar het al uitgebroken was.
.
pi_195994909
Met betere voorlichting en een meldpunt is het nog niet eens nodig om actief te controleren.
pi_195995005
Dit helpt natuurlijk ook niet om het virus in te dammen en bedrijven open te houden :|W

'Werkgevers raden personeel gebruik corona-app af' - https://nos.nl/l/2354865#UPDATE-container-48706331
pi_195995826
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 06:09 schreef spinazieruiker het volgende:
Denk vooral niet zo.

Je bijdrage door je aan de regels te houden doet er toe. Ook als anderen dat niet doen.

Door de grens op te zoeken zet je onbewust anderen aan dat ook te doen. En wordt het een sneeuwbal die niet meer te stoppen is, ook niet met handhaving. Alleen samen kunnen we dit en de mensen die achter de maatregelen staan zijn nog altijd dik in de meerderheid.

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 07:03 schreef spinazieruiker het volgende:
Dit helpt natuurlijk ook niet om het virus in te dammen en bedrijven open te houden :|W

'Werkgevers raden personeel gebruik corona-app af' - https://nos.nl/l/2354865#UPDATE-container-48706331
En dan moet ik in mijn eentje thuis gaan zitten vereenzamen omdat de lokale snackbar een besmet personeelslid vrolijk patatten laat bakken?

Ik hou me aan de regels maar ga wel erg op het randje zitten.
pi_196004593
Nou, het probleem was snel ‘opgelost’ hoor. Collega heeft gisterenavond zelf klachten ontwikkeld. Zo sterk dat ze er behoorlijk ziek van is. Is vanzelfsprekend dus niet naar werk gekomen.


quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 07:03 schreef spinazieruiker het volgende:
Dit helpt natuurlijk ook niet om het virus in te dammen en bedrijven open te houden :|W

'Werkgevers raden personeel gebruik corona-app af' - https://nos.nl/l/2354865#UPDATE-container-48706331
Ergens snap ik het wel. Althans, volgens mij krijg je zo’n melding ook al, als je even te dicht langs iemand gelopen bent, toch?
pi_196006853
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:00 schreef Hamzoef het volgende:
Nou, het probleem was snel ‘opgelost’ hoor. Collega heeft gisterenavond zelf klachten ontwikkeld. Zo sterk dat ze er behoorlijk ziek van is. Is vanzelfsprekend dus niet naar werk gekomen.
[..]

Ergens snap ik het wel. Althans, volgens mij krijg je zo’n melding ook al, als je even te dicht langs iemand gelopen bent, toch?
quote:
In het kort. Een melding van CoronaMelder betekent dat u 15 minuten dichtbij iemand met corona bent geweest. U kunt besmet zijn met corona, maar dat hoeft niet. Blijf 10 dagen thuis om te voorkomen dat u anderen besmet.
Je weet nog niet zeker of ze besmet is? Ze had ook later klachten kunnen krijgen en ondertussen mensen op het kantoor kunnen besmetten. Die collega en werkgever zijn onverantwoordelijke idioten.
  dinsdag 3 november 2020 @ 22:19:11 #51
450322 Yasmin__x
Hoi mijn naam is Yasmin
pi_196033841
Het wordt steeds gekker.
Aan het typen.....
pi_196043809
Bedrijven die dus min of meer verplichten regels gewoon totaal negeren en mensen ziek laten werken Daarnaast zelfs verbieden de app te gebruiken. Hebben die bedrijven baat bij veel besmettingen ga je afvragen.

Ik mag daardoor gaan zitten vereenzamen omdat ik me wel grotendeels aan de regels houdt. Zelfs met een paar mensen in het bos wandelen mag al niet meer dus. Ik ben gewoon kwaad op dit moment. Het meest intieme lichamelijke contact wat ik het afgelopen half jaar heb gehad was met de tandarts en die was ook al niet lief voor me.
pi_196044298
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:00 schreef Hamzoef het volgende:
Nou, het probleem was snel ‘opgelost’ hoor. Collega heeft gisterenavond zelf klachten ontwikkeld. Zo sterk dat ze er behoorlijk ziek van is. Is vanzelfsprekend dus niet naar werk gekomen.
Maar als jullie op kantoor met die collega in contact zijn geweest in de afgelopen 2 weken..... Dan kunnen jullie dus nu ook allemaal besmet zijn.

Is daar ook al eens over nagedacht?
pi_196059721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar als jullie op kantoor met die collega in contact zijn geweest in de afgelopen 2 weken..... Dan kunnen jullie dus nu ook allemaal besmet zijn.

Is daar ook al eens over nagedacht?
Idd. Dat wordt 10 dagen zelfisolatie voor iedereen die meer dan een kwartier bij deze collega in de buurt is geweest. Hopelijk heeft de TS nog geen klachten.

Ik zou btw thuis blijven als een ogenschijnlijk (nog) gezonde collega met een covid-19 positief geteste partner, naar het werk komt. Ga mezelf niet blootstellen aan een eventuele besmetting omdat een collega denkt dat 't wel kan, want het is zo druk en ze is onmisbaar. Wat een onzin. Regels zijn regels & ga vooral lekker actief meewerken aan het verspreiden ervan. Echt... hoe dom kun je zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196060844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar als jullie op kantoor met die collega in contact zijn geweest in de afgelopen 2 weken..... Dan kunnen jullie dus nu ook allemaal besmet zijn.

Is daar ook al eens over nagedacht?
Niet over nagedacht eigenlijk, maar ik blijf sowieso op 1,5 meter.
pi_196061558
Niet naar je werk gaan!
pi_196061609
En alle andere collega's hopelijk ook niet. Ik snap die mogelijk besmette niet, maar alle andere collega's ook niet. Blijf met zn allen thuis als hij komt
  woensdag 4 november 2020 @ 22:07:15 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196061740


[ Bericht 50% gewijzigd door Ringo op 05-11-2020 05:29:35 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 november 2020 @ 23:18:21 #59
338319 ZarB
Piņa colada
pi_196063206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Niet over nagedacht eigenlijk, maar ik blijf sowieso op 1,5 meter.
Jij hebt ze af en toe ook niet helemaal op een rijtje he. In elk maatregeltopic sta je vooraan alles toe te juichen en over je brave burgerschap te oreren, je wordt panisch over een blikje drinken dat je gekocht hebt en niet gedesinfecteerd hebt ( :') ) maar als een corona collega op het werk kom sta je stompzinnig op 1.5 meter toe te kijken en open je een topic op fok.
:') :') :') :') x 10000

Of je bent een goede troll. Kan ook nog.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196064780
Waarom werken jullie überhaupt niet thuis? Is je baas zo'n micromanager die zijn personeel in de gaten wilt houden?
pi_196065768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:18 schreef ZarB het volgende:

In elk maatregeltopic sta je vooraan alles toe te juichen
Dat is niet waar. Ik heb me bijvoorbeeld herhaaldelijk kritisch uitgelaten over hoeveel mensen je thuis mag uitnodigen, dat je maar met 4 man buiten mocht sporten maär dat groepslessen met tientallen mensen binnen wel door mochten gaan, etc.

quote:
je wordt panisch over een blikje drinken dat je gekocht hebt en niet gedesinfecteerd hebt
Dat was dom ja. Gelukkig niets aan over aangehouden.

quote:
maar als een corona collega op het werk kom sta je stompzinnig op 1.5 meter toe te kijken
Voor de goede orde , die collega is dus niet meer op werk verschenen. Wat je zegt klopt dus niet.


quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 02:35 schreef Gehrman het volgende:
Waarom werken jullie überhaupt niet thuis? Is je baas zo'n micromanager die zijn personeel in de gaten wilt houden?
Veel mensen werken deels thuis. Maar dat gaat gewoon niet fulltime. “Indien mogelijk” is natuurlijk aan interpretatie onderhevig. Want als we complete lockdown inclusief kantoorpand zouden hebben, zou opeens wel iedereen fulltime thuiswerken, maar het is heel lastig. In het begin van het jaar werd en bij ons juist weinig thuisgewerkt, en was 1,5 afstand houden regelmatig lastig. Nu is dat veel beter geregeld.
pi_196065830
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:59 schreef flappy het volgende:

[..]

Wat een onwijs domme opmerking.
Ik heb het al gehad en kan je vertellen dat het echt geen pretje is. Ondanks best wel voorzichtig doen had ik het opeens. Als ik van tevoren geweten had hoe heftig het is, had ik nog veel voorzichtiger gedaan. Ik ben nu veel angstiger om anderen te besmetten en deze ellende te laten meemaken dan voorheen. De angst is volledig terecht.
Erger dan de griep?
pi_196066449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Niet over nagedacht eigenlijk, maar ik blijf sowieso op 1,5 meter.
Als ik bij iemand een besmetting waarschijnlijk acht dan wordt de anderhalve meter toch direct wel iets van drie meter. Bij een erkende besmetting wordt dat nog eens opgewaardeerd naar een meter of vijf en ben ik ook niet van plan in dezelfde ruimte te blijven..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 november 2020 @ 09:26:51 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196066955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:29 schreef Hamzoef het volgende:
Voor de goede orde , die collega is dus niet meer op werk verschenen. Wat je zegt klopt dus niet.
En dat je collega jou en andere collega's voordat ze ziek werd al besmet kan hebben, daaraan ga je vrolijk voorbij?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_196068175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Erger dan de griep?
Ja. Covid-19 is geen griepje.

gelukkig hebben de meeste er alleen weinig last van, maar vele andere zijn niet zo gelukkig.
pi_196068343
Dit soort mensen snapt er echt helemaal niks van. Die collega moet gewoon thuisblijven. Wat een leuke collega heb je dan. :D
pi_196068483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:46 schreef Zensa het volgende:
Dit soort mensen snapt er echt helemaal niks van. Die collega moet gewoon thuisblijven. Wat een leuke collega heb je dan. :D
Die ''baas'' moet hem gewoon naar huis sturen, of die andere collega's moeten zeggen, als hij hier komt
dan blijf IK thuis, maar dan met zijn allen... zoals

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:59 schreef woxxel het volgende:
En alle andere collega's hopelijk ook niet. Ik snap die mogelijk besmette niet, maar alle andere collega's ook niet. Blijf met zn allen thuis als hij komt
Wat zij dus al zei...

Die collega's hebben misschien ook partners en kinderen thuis... voordat je het weet is dat hele bedrijf besmet.
  donderdag 5 november 2020 @ 11:02:42 #68
338319 ZarB
Piņa colada
pi_196068564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ik heb me bijvoorbeeld herhaaldelijk kritisch uitgelaten over hoeveel mensen je thuis mag uitnodigen, dat je maar met 4 man buiten mocht sporten maär dat groepslessen met tientallen mensen binnen wel door mochten gaan, etc.
[..]

Dat was dom ja. Gelukkig niets aan over aangehouden.
[..]

Voor de goede orde , die collega is dus niet meer op werk verschenen. Wat je zegt klopt dus niet.
[..]

Veel mensen werken deels thuis. Maar dat gaat gewoon niet fulltime. “Indien mogelijk” is natuurlijk aan interpretatie onderhevig. Want als we complete lockdown inclusief kantoorpand zouden hebben, zou opeens wel iedereen fulltime thuiswerken, maar het is heel lastig. In het begin van het jaar werd en bij ons juist weinig thuisgewerkt, en was 1,5 afstand houden regelmatig lastig. Nu is dat veel beter geregeld.
Je bent totaal niet consequent in je corona-paniek. Je snapt niet dat ik het voorbeeld van het blikje aanhaalde omdat die (buitenproportionele) angst haaks staat op je schijnbaar wat gemakzuchtige houding t.a.v. je collega? Het probleem heeft zichzelf opgelost, maar als hij naar kantoor was gekomen dan had jij daar ook gezeten. Dat was tenslotte de strekking van je topic.

En je laat je kritisch uit over de maatregelen omdat je ze niet altijd streng genoeg vindt. Ik heb het er niet over dat je alle maatregelen klakkeloos toejuicht.

Je interpreteert wel echt de dingen zodat ze in jouw straatje passen. Op zich knap werk, want zo vermijdt je wel heel makkelijk waar het om gaat.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196068747
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die ''baas'' moet hem gewoon naar huis sturen, of die andere collega's moeten zeggen, als hij hier komt
dan blijf IK thuis, maar dan met zijn allen... zoals
[..]

Wat zij dus al zei...

Die collega's hebben misschien ook partners en kinderen thuis... voordat je het weet is dat hele bedrijf besmet.
Klopt ja. Veel mensen snappen het niet.
pi_196068890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:11 schreef Zensa het volgende:

[..]

Klopt ja. Veel mensen snappen het niet.
Ja blijkbaar ...
pi_196071886
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Erger dan de griep?
Dat kun je wel zeggen ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')