Tegenwoordig is een VSC of SC normaal bij een auto langs de kant. Dubbel geel voldoet niet omdat coureurs te weinig snelheid minderen. Dus dit is veiliger.quote:Op zondag 1 november 2020 18:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hou nou toch op man. Hij stond niet pal naast de baan. In een normale wereld kun je dat gewoon met lokaal geel afdoen. Men is doorgeslagen. Misschien is het beter om F1 helemaal af te schaffen, nog veiliger.
Eerlijk gezegd is het ook meer het feit dat Mercedes twee auto's heeft die vooraan mee strijden. Verstappen doet de undercut, Bottas moet mee en Hamilton kan vervolgens lang gaan als alternatieve strategie. Hoe langer je gaat, hoe groter de kans dat er iets gebeurt dat tot een (virtual) safety car leidt.quote:Op zondag 1 november 2020 18:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo dubieus? Ocon stond pal naast de baan, maar wel op een plek vlakbij een kraan en doorgang, vandaar dat het zo kort was.
Dat nou net Hamilton er optimaal van profiteert is gewoon typisch kampioensgeluk
Die SC was nog niet zo erg, dat ging allemaal goed. Wel dat er pas op het allerlaatste moment werd besloten de achterblijvers voor te laten gaan (dit had véél en véél eerder gekund). Hierdoor koelden de banden extra af, waardoor Verstappen, die toch wel vervelend was, Hamilton niet aan kon vallen (want DAS voordeel) en tevens sitting duck was voor iedereen achter hem, die een rondje mochten opwarmen op snelheid (t/m P3 was gelapt).quote:Op zondag 1 november 2020 18:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op de nurburgring stond er een Williams ergens aan de binnenkant van de baan. Het was fysiek onmogelijk om die auto te raken. Wat denk je? VSC. Het is gewoon lachwekkend. Je beïnvloed race uitslagen.
DOORGESTOKEN KAART!!!!quote:Op zondag 1 november 2020 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand.
De VSC was pas actief toen Ham vlak voor de pitingang reed. Goh.
Ocon zat nog best een tijdje in de auto, stapte niet gelijk uit.quote:Op zondag 1 november 2020 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand.
De VSC was pas actief toen Ham vlak voor de pitingang reed. Goh.
De manier waarop was gewoon complete onzin en bracht onnodig marshalls in gevaar. De auto was al bijna veilig toen de VSC eindelijk begon.quote:Op zondag 1 november 2020 18:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja Hamilton zat erachter.
Als een auto wordt weggehaald is het wel vaker een VSC.
Als je een auto af kan slepen in 15 seconden wordt je elke dag gebeld door Rijkswaterstaat.quote:Op zondag 1 november 2020 19:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ocon zat nog best een tijdje in de auto, stapte niet gelijk uit.
Weet niet wat de regels zijn voor marshalls als de coureur nog in een ogenschijnlijk normaal gestrande auto zit. Ocon praatte ook met het team
Zeg dat tegen Russell en Albon. Zo zie je dat het altijd mogelijk is en dus terecht dat ze de wagen weggehaald hebben.quote:Op zondag 1 november 2020 18:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op de nurburgring stond er een Williams ergens aan de binnenkant van de baan. Het was fysiek onmogelijk om die auto te raken. Wat denk je? VSC. Het is gewoon lachwekkend. Je beïnvloed race uitslagen.
En de SC kwam pas op het moment dat Hamilton niet meer naar binnen kon. Daar had hij pech (alleen zonder gevolgen)quote:Op zondag 1 november 2020 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand.
De VSC was pas actief toen Ham vlak voor de pitingang reed. Goh.
Ik heb het over de VSC eerder in die race op de nurburgring. Maar die safetycar fase was inderdaad ook lachwekkend. Het is maar goed dat F1 auto's tegenwoordig zo betrouwbaar zijn. Vroeger vielen er om de haverklap auto's stil langs de baan.quote:Op zondag 1 november 2020 19:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die SC was nog niet zo erg, dat ging allemaal goed. Wel dat er pas op het allerlaatste moment werd besloten de achterblijvers voor te laten gaan (dit had véél en véél eerder gekund). Hierdoor koelden de banden extra af, waardoor Verstappen, die toch wel vervelend was, Hamilton niet aan kon vallen (want DAS voordeel) en tevens sitting duck was voor iedereen achter hem, die een rondje mochten opwarmen op snelheid (t/m P3 was gelapt).
Toto zit al aardig warmpjes in het FIA kamp.
Misschien een goedmakertje, maar ze hadden buiten Bottas gerekend.quote:Op zondag 1 november 2020 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En de SC kwam pas op het moment dat Hamilton niet meer naar binnen kon. Daar had hij pech (alleen zonder gevolgen)
Bottas had wel weer pech met dat stukje Ferrari hoor.quote:Op zondag 1 november 2020 18:12 schreef opreis het volgende:
Als je trouwens maar 1 race terug kan kijken dit jaar dan vat deze het wel zn beetje samen.
Lewis wint in de beste auto en zelfs als hij foutjes maakt (quali/start) dan heeft hij wel weer zn geluk dat hij geen problemen ervan ervaart.
Bottas die in de beste auto het weer naar huis kan brengen en ook weer bezwijkt onder de druk
Max die wanneer hij het als enige mercedes moeilijk kan maken met een mindere auto weer eens pech heeft.
Ricciardo prima die op de juiste momenten kapitaliseert.
Kvyat (had je Gasly moeten hebben eigenlijk) zelfde als Ricciardo
Leclerc zelfde als Ricciardo
Perez die in een auto net iets beter dan het midfield een mooi resultaat door het putje ziet gaan door een fout van zn team.
Ferrari die het voor Vettel verprutst
Albon die het voor zichzelf verprutst
Stroll die paydriver blunders maakt
Russell die niet op de juiste momenten kan kapitaliseren
Daardoor verloor hij performance maar hij maakte toch ook zelf wat fouten.quote:Op zondag 1 november 2020 19:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bottas had wel weer pech met dat stukje Ferrari hoor.
Misschien kwamen die fouten ook wel daardoor.quote:Op zondag 1 november 2020 19:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Daardoor verloor hij performance maar hij maakte toch ook zelf wat fouten.
Klopt. Kortom. Kutseizoenquote:Op zondag 1 november 2020 18:12 schreef opreis het volgende:
Als je trouwens maar 1 race terug kan kijken dit jaar dan vat deze het wel zn beetje samen.
Lewis wint in de beste auto en zelfs als hij foutjes maakt (quali/start) dan heeft hij wel weer zn geluk dat hij geen problemen ervan ervaart.
Bottas die in de beste auto het weer naar huis kan brengen en ook weer bezwijkt onder de druk
Max die wanneer hij het als enige mercedes moeilijk kan maken met een mindere auto weer eens pech heeft.
Ricciardo prima die op de juiste momenten kapitaliseert.
Kvyat (had je Gasly moeten hebben eigenlijk) zelfde als Ricciardo
Leclerc zelfde als Ricciardo
Perez die in een auto net iets beter dan het midfield een mooi resultaat door het putje ziet gaan door een fout van zn team.
Ferrari die het voor Vettel verprutst
Albon die het voor zichzelf verprutst
Stroll die paydriver blunders maakt
Russell die niet op de juiste momenten kan kapitaliseren
Misschien ook nietquote:Op zondag 1 november 2020 19:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien kwamen die fouten ook wel daardoor.
We zullen het nooit weten maatquote:
Ham en/of Bot undercut, maar dat werkt niet als je tegen 2 auto's raced.quote:Op zondag 1 november 2020 19:39 schreef Newone82 het volgende:
Kan iemand mij de taktiek van RBR uitleggen met VER.
Volgorde op de baan, Bottas, VER en daarachter HAM tussen de 1,5 en 2 sec. MER is niet zo fijn in de vuile lucht. BOT de pit in, waarom rijdt de RBR niet gewoon door. Nu geef je HAM vrije lucht en we weten allemaal wat een MER in vrije lucht kan. Is dit gewoon een tactische blunder van RBR of was er een andere achterliggende gedachte?
Omdat RBR als eerste ging?quote:Op zondag 1 november 2020 19:39 schreef Newone82 het volgende:
Kan iemand mij de taktiek van RBR uitleggen met VER.
Volgorde op de baan, Bottas, VER en daarachter HAM tussen de 1,5 en 2 sec. MER is niet zo fijn in de vuile lucht. BOT de pit in, waarom rijdt de RBR niet gewoon door. Nu geef je HAM vrije lucht en we weten allemaal wat een MER in vrije lucht kan. Is dit gewoon een tactische blunder van RBR of was er een andere achterliggende gedachte?
Je hoeft niet meer uit die auto te halen. Zelfs zonder maximaal te gaan is de auto sneller.quote:Op zondag 1 november 2020 18:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het ging ook niet over Hamilton, maar over meer uit je auto halen.
Welk record?quote:Op zondag 1 november 2020 17:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
En toch kun je niet ontkennen dat 10+ seconden extra voorliggen gewoon beter is, ook (juist) met de huidige wagens.
Zijn pitwindow was om precies bij Max en Bottas uit te komen. Misschien er nét voor, misschien er wel achter. En dat risico wilden ze niet nemen, dalijk zou het record niet gebroken worden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |