Ik ben heel benieuwd of je dit gaat proeven en wat het doet voor de houdbaarheid en eventueel smaakverlies?quote:Nespresso
THUISCOMPOSTEERBARE CAPSULES
Hallo Horsemen,
De unieke koffiekwaliteit die je van ons gewend bent, maar dan in een nieuw jasje.
Na een uitgebreid en zorgvuldig ontwikkelingsproces heeft Nespresso een nieuwe capsule op basis van papier gelanceerd, die volledig thuis composteerbaar is.
Maak deze zomer al kennis met onze nieuwe capsules op basis van papier en ontdek een nieuw koffieritueel.
https://www.nespresso.com(...)E_COMPOSTABLE_TEASER
Even buiten jouw vragen om: dit is echt een onzininnovatie die eerder averechts gaat uitpakken voor het milieu dan dat het iets goeds gaat doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd of je dit gaat proeven en wat het doet voor de houdbaarheid en eventueel smaakverlies?
Dat leest natuurlijk niemand en gaat weer ten koste van de collectieve afvalinzamelingquote:Thuiscomposteren
De capsules zijn gemaakt om thuis te composteren, in een tuin of in een composteerbak in de buurt. Je mag de capsules niet bij het restafval of in de GFT-bak doen. Meer informatie hierover vind je in hier
Niet alleen dat, ik kreeg een paar maanden terug bericht dat de capsules nu met het afval mee konden omdat mijn afvalverwerker aan nascheiding ging doen. Was ik juist zo blij mee want die capsules begonnen bij mij van zichzelf al te thuiscomposterenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Even buiten jouw vragen om: dit is echt een onzininnovatie die eerder averechts gaat uitpakken voor het milieu dan dat het iets goeds gaat doen.
Van de website:
[..]
Dat leest natuurlijk niemand en gaat weer ten koste van de collectieve afvalinzamelingThuiscomposteren is voor een (heel) select gezelschap interessant, dit is puur greenwashing van Nespresso.
https://dekoffiejongens.n(...)-bij-het-gft-kunnen/quote:De reden dat 100% biologisch afbreekbare koffiecups niet op de lijst met toegestane producten staan, heeft te maken met de zogenaamde ‘insleep’. Volgens Milieu Centraal snap jij als consument niet welke capsules bij het gft mogen en welke niet. Met als risico dat je ook aluminium of plastic cups bij het gft gaat gooien. Dit noemen we insleep.
Zou theoretisch nog steeds zo moeten zijn eigenlijk, maar is het inderdaad al lang niet meer.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Nespresso in Nederland valt steeds meer tegen. Ik woon dicht bij de Duitse grens en bestel meestal via de Duitse site bij een afhaalkluisje in Duitsland. De meeste capsules zijn in Duitsland flink goedkoper. De Sunny Almond bijvoorbeeld 5,70 voor 10 in plaats van 7,50 in Nederland. Scheelt 1,80 per doosje. En ze hebben meer smaken als in Nederland. Je kan er niet voor rijden maar als je toch veel koopt en er vaker komt.. terwijl vroeger juist koffie duurder was in Duitsland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |