abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197765781
Volgens mij worden alle Lungo's vernieuwd en komen er nieuwe bij.

Gaat de vivalto lungo decaf eruit? daarbij staat 'nog even verkrijgbaar'
pi_197983705
Ik ben niet zo thuis in de wereld van koffie maar (het concept) espresso kan ik wel waarderen. c_/

Dan worden capsules vanwege het gemak wel snel interessant. Alleen zijn er wat machines betreft ondertussen redelijk wat opties zie ik.

Als ik geen verdere voorkeur heb behalve dat de machine in ieder geval overweg moet kunnen met Nespresso Original capsules, wat zouden jullie antwoorden op de vraag welke machine (ongeacht merk of opties) het meeste waar voor het geld biedt?

Je moet uiteraard ook maar net een mooie aanbieding treffen, maar goed, het is niet altijd feest.
pi_198144153
Nou, na 4 maanden heeft mijn Nespresso apparaat volgens mij alweer het loodje gelegd. Komt alleen nog maar stoom en een mini laagje melk uit het apparaat :')
  maandag 22 februari 2021 @ 16:05:01 #54
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198148066
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:53 schreef Fugue het volgende:
Nou, na 4 maanden heeft mijn Nespresso apparaat volgens mij alweer het loodje gelegd. Komt alleen nog maar stoom en een mini laagje melk uit het apparaat :')
Waaat, welke heb je?
Heb de mijne alweer bijna 1,5 jaar en still going strong :P

O ja we zijn beetje aan het bijhouden hoeveel we drinken en als we beide thuis zijn zitten we op 30 - 40 per week en als mijn vriend weg is dan rond de 20 - 25.
pi_198148265
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Waaat, welke heb je?
Heb de mijne alweer bijna 1,5 jaar en still going strong :P

O ja we zijn beetje aan het bijhouden hoeveel we drinken en als we beide thuis zijn zitten we op 30 - 40 per week en als mijn vriend weg is dan rond de 20 - 25.
Lattissima one
pi_198149500
quote:
15s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:19 schreef Fugue het volgende:
Lattissima one
Dat is wel balen inderdaad. Ik heb zelf inmiddels 2,5 jaar een basis model van nog geen 100 euro die het nog probleemloos doet.
Als ik de recensies van jou apparaat op de Nespresso site bekijk hebben wel meerdere mensen problemen met dit model. (uiterlijk wel een mooi apparaat om te zien trouwens) Gelukkig lost Nespresso problemen meestal wel soepel en snel op, zeker als je regelmatig koffiecups bij ze besteld.
  maandag 22 februari 2021 @ 18:02:35 #57
298315 SacreCoeur
pi_198149902
quote:
15s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:19 schreef Fugue het volgende:

[..]

Lattissima one
Echt balen, ik heb de pro.
Moet je niet even ontkalken ofzo? bij mij geeft dat ding dat aan en dan loopt alles weer beter.
pi_198149969
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Echt balen, ik heb de pro.
Moet je niet even ontkalken ofzo? bij mij geeft dat ding dat aan en dan loopt alles weer beter.
Ja, stom. Ik heb hem vanmorgen ontkalkt en heb nu nog even dat melkkannetje in de soda gelegd. Morgen maar even kijken maar anders moet hij retour
  maandag 22 februari 2021 @ 20:12:08 #59
298315 SacreCoeur
pi_198152399
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:07 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja, stom. Ik heb hem vanmorgen ontkalkt en heb nu nog even dat melkkannetje in de soda gelegd. Morgen maar even kijken maar anders moet hij retour
Heb je ook een slangetje van rubber in het melkkanntje zitten? (dat heb ik iig) soms als ik alles uit de vaatwas haal dan bevestig ik het niet juist en dan zuigt dat ding ook amper melk.
pi_198154132
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Heb je ook een slangetje van rubber in het melkkanntje zitten? (dat heb ik iig) soms als ik alles uit de vaatwas haal dan bevestig ik het niet juist en dan zuigt dat ding ook amper melk.
Dat! Of even stevig tegen het melkding drukken richting apparaat als hij met de melk begint. Gaat hier ook regelmatig niet zo lekker bij de start en dan blaast ie alle kanten op met kabaal. Maar dat komt gewoon doordat ik hem zelf dan niet droog heb gemaakt volgens mij.

Ik spoel alles direct af na gebruik maar droog het niet :@
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:38:05 #61
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_198156932
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:41 schreef Serinde het volgende:

[..]

Dat! Of even stevig tegen het melkding drukken richting apparaat als hij met de melk begint. Gaat hier ook regelmatig niet zo lekker bij de start en dan blaast ie alle kanten op met kabaal. Maar dat komt gewoon doordat ik hem zelf dan niet droog heb gemaakt volgens mij.

Ik spoel alles direct af na gebruik maar droog het niet :@
Dat is toch een ellende als je hem steeds zo moet helpen...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_198157268
Ik heb ook de latissima one sinds een half jaar ongeveer maar mijn melkschuimer geeft ook problemen.
Apparaat is al een keer terug gestuurd maar het blijft matig.
Heb nu een aparte melkopschuimer.
Zou dit apparaat nu na ruim een half jr ook niet aanraden of adviseren.
pi_198157498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:20 schreef het-is-mij het volgende:
Ik heb ook de latissima one sinds een half jaar ongeveer maar mijn melkschuimer geeft ook problemen.
Apparaat is al een keer terug gestuurd maar het blijft matig.
Heb nu een aparte melkopschuimer.
Zou dit apparaat nu na ruim een half jr ook niet aanraden of adviseren.
Nee ik ben er ook niet zo blij mee. Ook regelmatig dat hij de cupjes niet pakt en ik water met melkschuim zit te drinken. Maar hij is aangemeld ter reparatie dus voorlopig heb ik helemaal geen koffie ;(
pi_198158896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:38 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Dat is toch een ellende als je hem steeds zo moet helpen...
Nee hoor, gewoon even er tegenaan drukken, een seconde en ik sta er toch
Als het stoompijpje droog is, is er niks aan de hand.
  woensdag 24 februari 2021 @ 00:27:40 #65
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_198174807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:39 schreef Fugue het volgende:

[..]

Nee ik ben er ook niet zo blij mee. Ook regelmatig dat hij de cupjes niet pakt en ik water met melkschuim zit te drinken. Maar hij is aangemeld ter reparatie dus voorlopig heb ik helemaal geen koffie ;(
En dat terwijl je nu op verlof bent...

Ik heb overigens een Philips 3200 van de ING rentepunten gekocht. Ook makkelijk melk opschuimen en verse bonen :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_198176994
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:27 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

En dat terwijl je nu op verlof bent...

Ik heb overigens een Philips 3200 van de ING rentepunten gekocht. Ook makkelijk melk opschuimen en verse bonen :)
Ja, lekker aan de oploskoffie :')

Die van jou ziet er goed uit zeg! Chique hoor
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:41:04 #67
298315 SacreCoeur
pi_198181302
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:02 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja, lekker aan de oploskoffie :')

Die van jou ziet er goed uit zeg! Chique hoor
Die zakjes van nescafe krijg ik nog wel weg hoor.
pi_198182036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:39 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ow das minder 😬🙈

Ik heb toen dus een losse melkopschuimer gekocht (erg hè).

Maar die gebruik ik nu dus dagelijks ivm goede stevige schuim 😉
  zaterdag 17 april 2021 @ 20:01:15 #69
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_199044250
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Nespresso Machine (Krups Nespresso Atelier XN8908). Wat een verschil met de Senseo-koffie die ik zowat mijn hele leven heb gedronken. :@ Had dit apparaat veel eerder moeten kopen.

Wel vraag ik me af wat de functie van de Ristretto toets is; er wordt amper een borrelglaasje door de cup gedrukt. Het lijkt mij dat er dan veel "koffie" in de cup overblijft. Verder ben ik zoek naar kopjes waar je cappuccino e.d. in kunt maken. De melkopschuimer moet namelijk in de melk worden ondergedompeld, maar mag de zijkant en de bodem van het kopje niet raken; dat is nog een beetje experimenteren.
  zaterdag 17 april 2021 @ 20:03:28 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199044277
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Nespresso Machine (Krups Nespresso Atelier XN8908). Wat een verschil met de Senseo-koffie die ik zowat mijn hele leven heb gedronken. :@ Had dit apparaat veel eerder moeten kopen.

Wel vraag ik me af wat de functie van de Ristretto toets is; er wordt amper een borrelglaasje door de cup gedrukt. Het lijkt mij dat er dan veel "koffie" in de cup overblijft. Verder ben ik zoek naar kopjes waar je cappuccino e.d. in kunt maken. De melkopschuimer moet namelijk in de melk worden ondergedompeld, maar mag de zijkant en de bodem van het kopje niet raken; dat is nog een beetje experimenteren.
Dat hoort zo. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ristretto
En melk schuim je niet in een kopje maar apart. In een apart kannetje.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 17 april 2021 @ 20:14:44 #71
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_199044444
quote:
Thx ^O^
quote:
En melk schuim je niet in een kopje maar apart. In een apart kannetje.
Met mijn apparaat wordt de melk in het kopje/glas opgeschuimd. Daarna wordt automatisch koffie gedoseerd. Voordeel is dat alleen het melkopschuimertje hoeft te worden gereinigd. Dit opschuimertje haal je makkelijk los en kun je onder de kraan schoonspoelen. Het mag ook in de vaatwasser.

zaterdag 17 april 2021 @ 20:22:40 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199044586
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Thx ^O^
[..]

Met mijn apparaat wordt de melk in het kopje/glas opgeschuimd. Daarna wordt automatisch koffie gedoseerd. Voordeel is dat alleen het melkopschuimertje hoeft te worden gereinigd. Dit opschuimertje haal je makkelijk los en kun je onder de kraan schoonspoelen. Het mag ook in de vaatwasser.

[ afbeelding ]
Ah, ok. Schuimen in een kopje lijkt me vrij lastig, maar als het zo hoort zeg ik verder niks ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199049851
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Heb nu die van Starbucks maar ik las dat je garantie vervalt als je apparaat dan het loodje legt
Ik snap deze regel. Er waren destijds met de Senseo creatieve ideeën van derden waarbij soms een vacuum ontstond en dit op zichzelf, of het zonder beleid verwijderen, de machine kapot maakte waarbij men garantie claimde.

Maar als de anderen soortgelijke content maken met dezelfde materialen en pasvormen dan is er 0,0 aan de hand.
pi_199184023
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:02 schreef Serinde het volgende:
Volgens mij worden alle Lungo's vernieuwd en komen er nieuwe bij.

Gaat de vivalto lungo decaf eruit? daarbij staat 'nog even verkrijgbaar'
Volgens mij zijn ze allemaal vernieuwd en zijn nu alle sinds jaar en dag verkrijgbare smaken ruchsichtlos uit het assortiment gegooid. Ik drink altijd Fortissio Lungo en wilde net weer een bestelling doen. Weg! Ervoor in de plaats is gekomen de World Explorations Stockholm Fortissio Lungo, maar ik weet niet of dit alleen maar oude wijn in nieuwe zakken betreft of dat het echt een volledig nieuwe smaak is.

Ik baal wel, want ik bestel al 10 jaar dezelfde koffie :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_199184363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze allemaal vernieuwd en zijn nu alle sinds jaar en dag verkrijgbare smaken ruchsichtlos uit het assortiment gegooid. Ik drink altijd Fortissio Lungo en wilde net weer een bestelling doen. Weg! Ervoor in de plaats is gekomen de World Explorations Stockholm Fortissio Lungo, maar ik weet niet of dit alleen maar oude wijn in nieuwe zakken betreft of dat het echt een volledig nieuwe smaak is.

Ik baal wel, want ik bestel al 10 jaar dezelfde koffie :(
Ik had meestal Vivalto en dat is nu Tokyo nogiets geworden en niet hetzelfde. Haal nu soms Starbuckscapsules in de supermarkt. Jammere actie van Nespresso.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')