Ik ben gewoon geinteresseerd in hoe jullie reageren als er iets in je eten ligt dat er niet in thuishoort, en dan bedoel ik niet iets anders eetbaars, maar bv een insect, een haar of een nagel. Je bent bij anderen thuis, en zij hebben het eten klaargemaakt, ze hebben er erg hun best op gedaan, en het ziet er best duur uit. Maakt het nog uit bij wie je eet (bv. een goede vriend, of de ouders van een goede vriend). Eet je rustig door, en probeer je je gezicht in een plooi te houden, en er uit te persen dat het lekker is, of attendeer je ze er op?
Ik heb het laatst meegemaakt, ik at bij de buren, we hebben er niet veel contact mee, en ik ken ze helemaal niet goed. Het zag er allemaal mooi uit, een lekkere ovenschotel, maar halverwege het eten zag ik ineens een plukje haar in mijn prutje liggen, veel was het niet, 4 of 5 haren. Die mensen zijn ook al wat ouder, dus ze hebben wel last van haarverlies denk ik.. De buurvrouw zat de hele tijd zo te vertellen over hoe lang ze er mee bezig geweest was, en vroeg de hele tijd of ik het lekker vond, toen kwam ik er achter dat ik medelijden met haar zou hebben als ik er wat van had moeten zeggen, dus heb het opgegeten.. Snel doorgeslikt, merkte er eigenlijk weinig van! Tijdens het eten bij vrienden zou ik precies hetzelfde doen denk ik.
Heb ook een keer bij een vriend van me een toetje gegeten en daar was de lepel niet helemaal schoon uit de vaatwasser gekomen (zat nog een stuk opgedroogde ui onder aan vastgekleefd), daar kan ik dus echt niet tegen, toen heb ik gewoon gezegd dat ik vol zat. Bij vrienden eten is wat dat betreft wel makkelijker, want die proberen je niet zo vol te stouwen, en vinden dingen al snel goed, omdat daar eten al gewoon is..
Ben benieuwd naar of jullie hetzelfde zouden reageren als ik..
Als ze vragen waarom ik het niet opeet,.. zal ik het wel zeggen. Maar uiteraard op een dusdanige manier dat ze zich niet schuldig voelen of zo hoor
zo goed gereageerd?
Bij vrienden: opmerking maken en meestal nog even inwrijven dat ze beter de afwas moeten doen
Bij mijn oma vroeg ik gewoon of het al tijd was voor een pruik toen ik dr haar uit mn soep had gevist en aan dr gaf.
Zolang ik de haar niet in mn mond heb vind ik het niet zo'n probleem, maar als dat ding in mn mond beland ben ik voor de rest van de dag klaar met eten Gelukkig heb ik verder nog nooit iets aangetroffen in mn eten dan haren..
Die haren had ik lekker laten liggen (verder wel gewoon door gegeten) maar die lepel had ik gewoon iets van gezegt, zeker als het bij vrienden is.
Als ik kook zorg ik ook altijd dat ik m'n haar goed vast heb gemaakt..met speldjes enzo.. Ik zou het ook erg gênant vinden als iemand dat in een door mij klaargemaakte maaltijd zou vinden..
Bij vrienden: inderdaad voluit afzeiken! "Zeg was jij niet werkeloos? dan heb je toch alle tijd om de afwas te doen?" Moet kunnen, zouden ze ook bij mij doen!
quote:Tjah sorry, kep nou eenmaal erg nare ervaringen met haar in voedsel..
Op woensdag 22 januari 2003 12:13 schreef Chielus het volgende:
Wow, iedereen reageert hier wel heftig. Je wil volgens mij niet weten welke hoeveelheid er aan huidschilfers en dode cellen in een maaltijd zitten (die zie je alleen niet). Om nu meteen kokhalzend de deur uit te lopen
M"n vader had een keer een calzone pizza besteld en bij het openmaken zat er echt een flinke pluk haar in.. alsof ie expres was afgeknipt en er tussen gestopt
WTF is er nou zo ver-schrik-ke-lijk smerig aan een haar!?
Ben ik bijna op de bodem zit er gewoon een stuk blauw papier in de kwark.... . niet dat het vreemd smaakte, maar toch. Koop die dingen nooit meer!
quote:ja, om te kotsen gewoon
Op woensdag 22 januari 2003 15:59 schreef Tsjernobelg het volgende:
ik had gisteren ook zoiets. ik haal een bakje kwark uit de automaat, je weet wel zo'n chemisch goedje, maar als je zin in iets hebt, eet je alles.Ben ik bijna op de bodem zit er gewoon een stuk blauw papier in de kwark....
. niet dat het vreemd smaakte, maar toch. Koop die dingen nooit meer!
Het is overigens niets geworden, maar dat lag niet aan die haar (hoop ik dan maar )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |