quote:Natuurlijk is het geen excuus, maar wel een logisch gevolg.
Op woensdag 22 januari 2003 00:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dus omdat ze vinden dat er in Almere geen ruk te doen is, moeten ze in hun verveling maar andere mensen gaan lastig vallen?
quote:Uiteraard niet, misschien moet het gemeentebestuur wat meer doen aan vermaak voor jongeren. Ze van de straat houden dus.
Almere is niet de meest bruisende stad, maar dat lijkt me nog geen excuus om maar zo debiel te lopen doen.
quote:Niet iedereen heeft natuurlijk dezelfde voorkeur voor vrijetijds bestedings als jou
Op woensdag 22 januari 2003 00:45 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
onzin.
daar word het altijd op afgeschoven... ik vermaak me prima.
ik hoef niet op straat te hangen om me te vermaken en als ik een blowtje rook met vrienden op straat dan zitten we meestal aan de waterkant waar mensen niet vaak komen.
en als ik iets nodig heb wat er in almere niet is dan gaat ik lekker naar amsterdam ofzo.
heb liever politie die in me nek hijgt als 10 van die rondhangende ********************
Maar ik kan me voorstellen dat een oud vrouwtje die langs die groep van blowende pubers aan de waterkant moet lopen zich ook niet echt veilig voelt.. Maar is het dan ook onveilig voor zo'n vrouwtje ? Het is gewoon haantjes gedrag, niet een geheel onbekend puberaal verschijnsel.
quote:dat heeft echt geen zin.
Op woensdag 22 januari 2003 00:46 schreef gelly het volgende:Uiteraard niet, misschien moet het gemeentebestuur wat meer doen aan vermaak voor jongeren. Ze van de straat houden dus.
quote:Dus moeten we het maar goed vinden
Op woensdag 22 januari 2003 00:46 schreef gelly het volgende:[..]
Natuurlijk is het geen excuus, maar wel een logisch gevolg.
[..]
quote:Nou, als je echt wilt dan is er echt wel wat te doen in Almere. Echt bruisend is het niet, maar dat er helemaal niets te doen is, is ook niet helemaal waar. Ook zouden die jongeren zichzelf misschien eens moeten leren vermaken zonder er anderen mee lastig vallen. Het zou wel de ultieme betutteling zijn als het gemeentebestuur 24/7 jongeren zou moeten vermaken.
Uiteraard niet, misschien moet het gemeentebestuur wat meer doen aan vermaak voor jongeren. Ze van de straat houden dus.
quote:in de meeste gevallen groet ik die mensen zodat ze aan m'n stem wel kunnen merken dat ik geen kwaadaardig gedrag heb.
Op woensdag 22 januari 2003 00:48 schreef gelly het volgende:[..]
Niet iedereen heeft natuurlijk dezelfde voorkeur voor vrijetijds bestedings als jou
Maar ik kan me voorstellen dat een oud vrouwtje die langs die groep van blowende pubers aan de waterkant moet lopen zich ook niet echt veilig voelt.. Maar is het dan ook onveilig voor zo'n vrouwtje ? Het is gewoon haantjes gedrag, niet een geheel onbekend puberaal verschijnsel.
en sja... tuurlijk heeft niet iedereen dezelfde voorkeur.
maar zij doen het er gewoon om en daar word ik zo kotsmisselijk van.
ze halen het bloed onder me nagels vandaan.
quote:idd... amsterdam is zo dichtbij... daar kan je zoveel doen.
Op woensdag 22 januari 2003 00:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dus moeten we het maar goed vinden
[..]Nou, als je echt wilt dan is er echt wel wat te doen in Almere. Echt bruisend is het niet, maar dat er helemaal niets te doen is, is ook niet helemaal waar. Ook zouden die jongeren zichzelf misschien eens moeten leren vermaken zonder er anderen mee lastig vallen. Het zou wel de ultieme betutteling zijn als het gemeentebestuur 24/7 jongeren zou moeten vermaken.
Daarnaast is Amsterdam een minuutje of twintig met de trein.
FOK! jeugd campagne in almere misschien een idee???
owhnee.. dan heb je meteen weer extra modjes nodig.
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 00:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Even een vraagje:
Ben je soms zelf een fopneger?
wat denk je zelf ?
quote:Almere is niet bruisend, maar je kunt jezelf er wel zodanig vermaken als het moet dat er geen excuus is om je maar debiel te gaan gedragen in het centrum en in en rond het CS.
Op woensdag 22 januari 2003 00:53 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
idd... amsterdam is zo dichtbij... daar kan je zoveel doen.
en bijna iedereen heeft tegenwoordig wel i-net... dus daar kunnen ze zich ook mee gaan vermaken....
quote:Laten we dat idd maar niet doen. Laat ze maar lekker zich ophouden in de TMF Chat en op AlmereRulez.
FOK! jeugd campagne in almere misschien een idee???
owhnee.. dan heb je meteen weer extra modjes nodig.
quote:Fifty-fifty.
Op woensdag 22 januari 2003 00:54 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
wat denk je zelf ?
quote:Zeg ik dat ? Het is alleen maar oorzaak/gevolg, meer niet.
Op woensdag 22 januari 2003 00:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dus moeten we het maar goed vinden
quote:Almere is gewoon een ingedutte forensenstad, meer niet. Vooral als je het aantal inwoners afzet tegenover de horeca gelegenheden is het in en in triest.
[..]Nou, als je echt wilt dan is er echt wel wat te doen in Almere. Echt bruisend is het niet, maar dat er helemaal niets te doen is, is ook niet helemaal waar.
quote:Sja, ik kan me ook prima zelf vermaken, maar anderen kunnen dat weer niet. Of men gaat op straat met vrienden rondhangen, met alle gevolgen van dien. Zelfs hier zie je het, pubers die voor de supermarkt rondhangen bier te zuipen en rondscheuren op hun scooters. Veel mensen vinden dat ook niet prettig, en vandalisme is hier ook niet gering. En dan zijn het nog autochtonen ook
Ook zouden die jongeren zichzelf misschien eens moeten leren vermaken zonder er anderen mee lastig vallen. Het zou wel de ultieme betutteling zijn als het gemeentebestuur 24/7 jongeren zou moeten vermaken.
quote:Je verplaatst het probleem liever
Daarnaast is Amsterdam een minuutje of twintig met de trein.
quote:Kijk naar me fotoboek, heb ik een kop van een nepneger ?
Op woensdag 22 januari 2003 00:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Fifty-fifty.
quote:Slechte
Op woensdag 22 januari 2003 00:44 schreef gelly het volgende:Je lijkt wel een slechte kasta kloon
Zoek de verschillen:
quote:zo zie ik dat niet.
Op woensdag 22 januari 2003 00:56 schreef gelly het volgende:
Je verplaatst het probleem liever
quote:Denk je dat die jongens braaf een kaartje gaan kopen voor de trein ? Almere is gewoon een duffe stad, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Op woensdag 22 januari 2003 00:59 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
zo zie ik dat niet.
ze moeten toch iets te doen hebben??? nou bijna alles kan wel in amsterdam en als ze iets te doen hebben dan denken ze toch niet aan crimineel gedrag?? dus hoezo probleem verplaatsing?? of ben je het er wel mee eens dat het die gasten puur te doen is om problemen te veroorzaken en mensen lastig te vallen...
quote:Zoals ik al heb gezegd, en daar zul je het ook wel mee eens zijn, is Almere niet echt bruisend, maar het is ook weer niet zo dat je je er 24/7 moet vervelen en je maar debiel moet gaan gedragen.
Op woensdag 22 januari 2003 00:56 schreef gelly het volgende:[..]
Zeg ik dat ? Het is alleen maar oorzaak/gevolg, meer niet.
[..]Almere is gewoon een ingedutte forensenstad, meer niet. Vooral als je het aantal inwoners afzet tegenover de horeca gelegenheden is het in en in triest.
[..]
quote:Tussen rondhangen en rondhangen zit nogal een verschil. Vroeger, toen ik een jaar of 14 was ik ook vaak op straat te vinden. Maar we hingen dan toch nooit in het centrum rond om te provoceren en om irritant te zijn. We gingen dan op een veldje een balletje trappen ofzo. Maar goed, dat zal tegenwoordig wel weer uit de mode zijn.
Sja, ik kan me ook prima zelf vermaken, maar anderen kunnen dat weer niet. Of men gaat op straat met vrienden rondhangen, met alle gevolgen van dien. Zelfs hier zie je het, pubers die voor de supermarkt rondhangen bier te zuipen en rondscheuren op hun scooters. Veel mensen vinden dat ook niet prettig, en vandalisme is hier ook niet gering. En dan zijn het nog autochtonen ookMaar dat rondhangen is van alle tijden, en van alle culturen. Dus ik snap die verontwaardiging niet zo.
[..]
quote:Hij is scherp, moet ik toegeven. Maar als je er vanuit gaat dat ze zich zo gedragen omdat ze zich vervelen, dan klopt dat niet helemaal. Immers, Amsterdam is niet ver weg, en daar moet je je wel kunnen vermaken.
Je verplaatst het probleem liever
quote:Flevo-lijntje behoort tot de beruchtste en meest gewelddadige sporen van Nederland.
Op woensdag 22 januari 2003 01:01 schreef gelly het volgende:[..]
Denk je dat die jongens braaf een kaartje gaan kopen voor de trein ? Almere is gewoon een duffe stad, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.
quote:nee kaartje kopen doen ze niet, maar wat wil je dan???
Op woensdag 22 januari 2003 01:01 schreef gelly het volgende:[..]
Denk je dat die jongens braaf een kaartje gaan kopen voor de trein ? Almere is gewoon een duffe stad, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.
almere is idd geen superstad, maar almere bestaat ook nog niet eens zolang en geld groeit niet aan de bomen, dus logisch dat niet meteen alles er maar op en aan zit.
er word momenteen hard gewerkt aan de uitbreiding van almere en met de jaren zal almere telkens meer centrum worden...
tot die tijd zal het een rotzooi blijven en ik denk dat er gewoon geen oplossing is tegen dit soort probleem jongeren.
ze krijgen nu de vrije ruimte en ik vind dat ze maar eens hard aangepakt moeten worden en dat het ze maar eens ingeprint word wat respect is en wat er van ze verwacht word en dat ook de ouders ingeschakeld worden en dat er bij herhaling gewoon maatregelen getroffen worden.
van mijn part is het bureau halt... zolang ze maar die 6 uurtjes alle klotezooi moeten opruimen in de stad op een zaterdag zodat ze dik voor lul staan.
quote:Het valt idd mee.
Op woensdag 22 januari 2003 00:56 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Kijk naar me fotoboek, heb ik een kop van een nepneger ?
quote:Maar zoals ik al eerder zei, stoer gedrag is niet strafbaar. Wel irritant idd. Ik negeer dergelijke lui altijd, nooit problemen hoor.
Op woensdag 22 januari 2003 01:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Precies, gewoon aanpasten als ze de boel weer eens aan het verkloten zijn. Desnoods met een passende straf (samenscholingsverbod, avondklok, HALT) erbij.
quote:Overlast veroorzakend gedrag is strafbaar lijkt me, of het moet iig mogelijk zijn het strafbaar te maken. Anders kun je er nooit wat aan doen.
Op woensdag 22 januari 2003 01:15 schreef gelly het volgende:[..]
Maar zoals ik al eerder zei, stoer gedrag is niet strafbaar. Wel irritant idd. Ik negeer dergelijke lui altijd, nooit problemen hoor.
quote:dat stoere gedrag gaat toch vaak gecombineerd met het lastig vallen van mensen... en dat kan soms uitlopen tot lichamelijk geweld.
Op woensdag 22 januari 2003 01:15 schreef gelly het volgende:[..]
Maar zoals ik al eerder zei, stoer gedrag is niet strafbaar. Wel irritant idd. Ik negeer dergelijke lui altijd, nooit problemen hoor.
en niet in alle gevallen is negeren de oplossing...
zoiets moet gewoon niet kunnen vind ik..
dat je op moet passen naar wie je kijkt en nog met een gevoel van door moet lopen en vooral niet aankijken of er iets van zeggen...
sorry hoor, maar ik vind dat echt niet normaal.
het moet gewoon anders zijn... en niet zovan ik negeer ze wel, want dan moet je je een beetje gaan aanpassen zodat je geen klappen krijgt.
quote:*scenario*
Op woensdag 22 januari 2003 01:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Overlast veroorzakend gedrag is strafbaar lijkt me, of het moet iig mogelijk zijn het strafbaar te maken. Anders kun je er nooit wat aan doen.
Ik probeer ze ook zoveel mogelijk te negeren. In je eentje kun je toch weinig uitrichten tegen 5 of 6 van die knuppels, maarjah...soms lopen ze echt expres tegen je op. Dan is het toch weleens lastig om ze te negeren.
je staat rustig op de bushalte...
komt zo'n "apart geval" aangelopen...
je kijkt um ffies aan, maar vanwege z'n blik in z'n ogen (die op onweer staat as usual) kijk je snel weer weg.
mr. apart geval loopt express tegen je aan...
je vraagt normaal "waar is dat voor nodig?"
antwoord wat je terug krijgt kan je zoeken in de richting van "wat doe je stoer?, bek houwe k***** kaaskop, zoek je ruzie, en noem maar op"
vaak staan er dan ook wel wat vriendjes bij...
zo gaat dat tegenwoordig...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |