abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195965660
Waldemar Torenstra rijdt op een motor door Afrika op zoek naar verhalen die niet eerder zijn verteld met historische feiten en de huidige situatie.

Kunnen we de manier waarop we in het Westen naar Afrika kijken omdraaien? Waldemar neemt de kijker mee op een avontuurlijke roadtrip door Afrika, van Kaapstad naar Ca´ro. Op zijn motor reist hij ruim 16.000 kilometer door twaalf landen. Hij gaat op zoek naar onbekende verhalen en bijzondere ontmoetingen om ons beeld over dit enorme continent te verrijken. Wat kunnen wij leren van deze landen, hun tradities, levensinstelling en onwaarschijnlijke aanpassingsvermogen?

Morgen alweer de derde aflevering van deze mooi gemaakte serie.
BNNVARA op NPO 2.

Ik vind het tot nu toe een leerzame en soms vermakelijke serie, waarbij je ook mooi kunt zien hoe moeilijk het soms is om met een motor door vaak erg ruige landschappen te rijden.
Al diverse, best heftige, valpartijen kwamen er voorbij.
Poef.....gone! ęgolfer
  zondag 1 november 2020 @ 20:07:38 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195988882
Zo meteen dus weer!
Poef.....gone! ęgolfer
pi_195993317
Mooie serie inderdaad. Indrukwekkende gesprekken en beelden. Vandaag al die dode nijlpaarden bij die plas water. :{

Dat er elke aflevering iemand onderuit schuift met z’n motor is wel een terugkerend thema. :+
pi_195995274
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 00:32 schreef Tourniquet het volgende:
Mooie serie inderdaad. Indrukwekkende gesprekken en beelden. Vandaag al die dode nijlpaarden bij die plas water. :{

Dat er elke aflevering iemand onderuit schuift met z’n motor is wel een terugkerend thema. :+
Ik vraag me ook af of ze niet toch beter iets van een stevige Jeep hadden kunnen gebruiken ja :D

Die nijlpaarden ;(
En die olifanten zo dichtbij :o
  maandag 2 november 2020 @ 20:00:33 #5
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_196007406
Hele mooie serie. Vorig jaar in Zuid Afrika geweest en de serie levert mooie herinneringen op. Volgend jaar hopelijk naar NamibiŰ en Botswana dus naast herinneringen ook mooie vooruitzichten
AH Pannen: Wil je me helpen met sparen?
https://www.ah.nl/digitaa(...)53-8349-9e06e74b5c62
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 8 november 2020 @ 22:41:15 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196143209
Al dat koper dat uit Zambia weggevoerd wordt zonder dat de bevolking er een cent van ziet.
Poef.....gone! ęgolfer
  zondag 15 november 2020 @ 23:29:30 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196264652
Is er, behalve Blues en ikzelf, nog een ander iemand die het kijkt?
Poef.....gone! ęgolfer
pi_196347671
quote:
81s.gif Op zondag 15 november 2020 23:29 schreef golfer het volgende:
Is er, behalve Blues en ikzelf, nog een ander iemand die het kijkt?
Zeker, interessant programma!
  zondag 22 november 2020 @ 21:17:26 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196369386
Ik had geen idee dat het na die genocide zo goed ging met Rwanda, ook al is het geen (westerse) democratie.
En die jonge ondernemers in Oeganda zetten Waldemar wel met veel humor soms even flink op z'n plek. ^O^
Poef.....gone! ęgolfer
pi_196370673
quote:
11s.gif Op zondag 22 november 2020 21:17 schreef golfer het volgende:
Ik had geen idee dat het na die genocide zo goed ging met Rwanda, ook al is het geen (westerse) democratie.
En die jonge ondernemers in Oeganda zetten Waldemar wel met veel humor soms even flink op z'n plek. ^O^
Dat van Rwanda wist ik wel. Dat gesprek met die ondernemers in Oeganda was fantastisch, leuke vent die met het witte shirt. :D

Ik moet zeggen dat ik me af en toe een beetje erger aan de houding van Waldemar, al kan ik m’n vinger er niet echt op leggen wat het precies is. Proef af en toe toch wat arrogantie of zo, maar het komt ook wat geacteerd over. :P
pi_196370795
Die waldemar die er graag mee pocht dat ie al zo vaak door Afrika heeft gereisd maar soms overkomt als de eerste de beste naieve groepsreis-toerist. "Goh, onbegrijpelijk dat iedereen me ziet als een wandelende zak geld!"
pi_196396551
Mooie serie, jaren in Zambia gewoond. De huis waar ze verbleven dat waren mijn buren, Robin Pope, de safari gids, ken ik goed. Wel jammer dat ze niet op stap gingen met een van de vele erg goede Zambiaanse gidsen. Ook zijn er best wat dingetjes in scene gezet, en blijft hij in de eerste afleveringen toch best aan de oppervlakte en vraagt niet altijd door op moeilijke themas (tenminste in de eerste afleveringen). Maar mooie beelden, heb dit jaar niet de mogelijkheid gehad naar Afrika te gaan ;( misschien in februari of mei.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')