abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:33:26 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195965512
Verkleedwinkels zien Halloween-klanten: ’Geen feestjes, wel op Tiktok’

Ⓒ THIJS ROOIMANS

quote:
Door THOMAS DILLEMA
18 min geleden in BINNENLAND


Utrecht - Het coronavirus heeft ook zijn weerslag op de wijze waarop we dit jaar Halloween vieren. Waar jong en oud zich normaal gesproken op de gekste manier uitdost om in grote getalen feest te vieren, zullen de spookfanaten het nu bij kleine bijeenkomsten houden met de toegestane vier personen.

Boze heksen en bloederige zombies zullen je op deze zaterdag niet zo makkelijk de stuipen op het lijf jagen. De vrees voor het coronavirus is vele malen groter. Feestwinkels hebben te kampen met de gevolgen hiervan.

Hoewel de impact op de feestwinkels groot is, is er toch meer vraag dan verwacht naar verkleedartikelen in Halloween-tijden. ,,Het is iets drukker dan ik had gedacht”, vertelt Andrea Witbaard van feestwinkel Witbaard in Utrecht. Ze dacht dat het uitgestorven zou zijn, maar tot haar blije verbazing blijken er toch een aantal mensen te zijn die zich niet door de pandemie laten weerhouden een verkleedfeestje te geven. ,,Ik weet natuurlijk niet precies waar ze het voor kopen, maar ik verwacht dat ze dat niet doen met de bedoeling om een heel groot feest te gaan geven. Sommige mensen kopen ook van die Tiktok outfitjes om een leuk filmpje op te nemen.”

Andre Witbaard ziet tot haar geluk toch nog Halloween-klanten.
Ⓒ THIJS ROOIMANS


Zwartgallig scenario

Ondanks deze welkome meevaller heeft haar feestwinkel het zwaar. ,,Je spreekt toch wel van ongeveer 70% gemiste omzet.” Volgens Witbaard moet de pandemie dan ook niet veel langer gaan doorzetten. In het zwartgalligste scenario voorspelt ze geen goede afloop voor haar winkel. ,,Het einde is wel een beetje in zicht op deze manier.”

De herfstperiode is normaal gesproken een hele belangrijke tijd voor haar winkel. ,,Halloween is altijd samen met carnaval een hele grote inkomstenbron geweest. Nu dat wegvalt, wordt het heel erg moeilijk.” Het dwingt de feestwinkeleigenaresse tot nieuwe ideeën. ,,Ik probeer nieuwe dingen te verzinnen, zoals een heliumballonnen bezorgservice. Dat loopt dan ook wel lekker. In deze tijden willen mensen qua versiering nog wat meer uitpakken om de boel op te leuken.”

Verhaal gaat verder onder de foto.

THIJS ROOIMANS

Halloween vrolijkt op

Meine Boonstra van de Zwolse feestwinkel Meinesz en Bennesz ziet ook dat zijn klanten nog bereid zijn de verkleedkleren tevoorschijn te trekken. ,,Het is natuurlijk niet te vergelijken met voorgaande jaren. Toen stonden er files. Maar de Halloweensituatie is gelukkig veel minder erg dan verwacht”, vertelt hij. Halloween is volgens Boonstra een manier voor mensen om even uit de coronarealiteit te stappen. ,,Die mensen willen natuurlijk ook wat vrolijkheid. Even uit de sleur.”

Ondanks dat het feest in kleine groepjes gevierd wordt, ziet Boonstra bij zijn klanten dat ze zich op de gekste manieren uitdossen. ,,Het mag lekker bloederig van ze. En net had ik een klant die zich volledig wilde uitdossen als viking. Dat was wel mooi. Hij zag er ook uit als een echte Noorman.

Verhaal gaat verder onder de foto.

Thijs Rooimans

Volgens Boonstra is het zaak dat de ondernemers in de feestsector elkaar te hulp schieten in deze barre tijden. ,,We moeten het samen doen. Met zijn allen de schouders eronder om deze sector in leven te houden.” Die onderlinge steun vertaalt zich in de online ballonnen bezorgservice die Boonstra is begonnen in samenwerking met de Witbaard keten.

Positief blijven

Er is volgens de Zwolse winkeleigenaar geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. ,,Als je als feestwinkel zijnde je kop laat hangen, is het einde denk ik echt zoek. Positief blijven, dan komt het vanzelf goed. Daar heb ik het volste vertrouwen in.”

© https://www.telegraaf.nl/(...)estjes-wel-op-tiktok
Beste FOK!kers,

Het is vandaag 31 oktober, tevens de dag waarop Halloween wordt gevierd. Het feest dat inmiddels al enige tijd overgewaaid is uit landen als de VS, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Canada en in Europa flink aan populariteit heeft gewonnen. Gisteravond, te goeden huize in het bosrijke Aerdenhout na 'n heerlijk etentje :Y) in Haarlem *), werd hierover nog uitgebreid gesproken. :7~



Echter, het corona virus deed eerder dit jaar helaas zijn ''duivelse'' intrede binnen de meeste Nederlandse contreien, en overschaduwt in de meeste gevallen voor jong en oud het aloude griezelfeest met heksen, vampiers, grafzerken :X, noem het allemaal maar op. :s) :s) :s) Nu met de toegestane vier personen zal het evenement qua aantallen fors geslonken :M zijn in vergelijking tot voorgaande jaren. |:)



Hoewel in kleinere getale dan gebruikelijk is valt er tóch best nog wat te organiseren, want te goeden huize in Aerdenhout zal het feest straks alsnog doorgang gaan vinden. De betere Haarlemse restaurants :Y) :9 c_/, normaliter de beste van heel Nederland, werden uiteindelijk ook tot nader order gesloten na afkondiging van de gedeeltelijke lock down. Soit. :X


Sowieso smullen & smikkelen voor jong en oud

Enfin, derhalve zal in Aerdenhout zelf allereerst flink gegeten :9~ :Y) worden met enkele genodigden uit de betere kringen (meest dito VVD gelieerde gasten met hun kids *)) in opgesplitste ruimte binnen de villa met schermen :s) :s) :s), voordat het feest in opgesplitste vorm met hooguit vier personen begint.
Alle lekkernijen :9~ :Y) worden geserveerd met de nodige inachtneming van veiligheidsvoorschriften ;), die uiteindelijk zal leiden tot een geheel corona vrij *) en een geslaagd Halloween. :7~

Wij *) leven uiteraard sterk mee met werkelijk alle gedupeerden onder het rondgaan van Corona virus }), waaronder eventueel u, en vergeten verder niemand. Daarbij hebben we vanuit economisch oogpunt in het Haerlemsche :Y) ook zeer te doen met teruglopende klandizie bij fysieke verkleedwinkels en zoveel andere verkooppunten. *)

Echter, goede klandizie bij het verkopen van bijzonder verkleedartikelen, ondanks voor velen barre tijden van Corona }) en naar verluidt niet zelden om aparte niet alledaagse filmpjes op te nemen op TikTok, heeft economisch gezien *) hierbij ook een positieve vinger in de pap, mij dunkt. :9

Omdat er dit jaar preventief geen feest gegeven wordt met teveel personen bijeen :N, gaat men elders ook voor kleine groepjes van vier, of de aangekochte outfit wordt alleen maar gebruikt voor vermakelijke opnames op Tiktok, maar beide opties hebben sowieso al mijn goedkeuring verdiend. :7~

Goed, tot zover. Ik ben straks op weg naar Aerdenhout en wens u allen ook alvast 'n fijne zaterdagavond!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:36:56 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195965550
Ik wist niet dat halloween vieren echt een dingetje was in Nederland, maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_195966954
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist niet dat halloween vieren echt een dingetje was in Nederland, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik vind het een leuke variant voor aller heiligen.
Verder is het al jarenlang een mooie gelegenheid voor een buurtborrel, buurtspeurtocht, schoolfeest en andere lokale ongein.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:11:36 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195969261
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:33 schreef Scjvb het volgende:
het aloude griezelfeest
Het sinds een aantal jaar door de strot gedrukte Amerikaanse griezelfeest waarvan geen Nederlander de oorsprong weet bedoel je :{w
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_195969441
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist niet dat halloween vieren echt een dingetje was in Nederland, maar dat zal wel aan mij liggen.
Is dat niet gewoon Sint Maarten met die schooiende kutkinderen voor de deur :')
metal up your ass
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:21:34 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195969459
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist niet dat halloween vieren echt een dingetje was in Nederland, maar dat zal wel aan mij liggen.
Volgens mij heeft het de laatste jaren wel vogelvlucht genomen onder de jongeren/studenten. Het is een extra gelegenheid voor een speciaal zuipfeestje natuurlijk, had ik tien jaar terug vast ook aan meegedaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:20 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon Sint Maarten met die schooiende kutkinderen voor de deur :')
Waar doen ze dat überhaupt. Ik heb letterlijk nog nooit koters aan de deur gehad in ieder geval.
pi_195970385
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:11 schreef YuckFou het volgende:

Het sinds een aantal jaar door de strot gedrukte Amerikaanse griezelfeest waarvan geen Nederlander de oorsprong weet bedoel je :{w
Dit dus. Gewoon een extra verdienmodel creeren.
pi_195970456
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:21 schreef Twiitch het volgende:
Waar doen ze dat überhaupt. Ik heb letterlijk nog nooit koters aan de deur gehad in ieder geval.
quote:
De kerngebieden in Nederland zijn Limburg, Noord-Holland, Friesland, Drenthe en Groningen.
Andere Tijden
pi_195970743
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist niet dat halloween vieren echt een dingetje was in Nederland, maar dat zal wel aan mij liggen.
De Amerikaanse cultuur en entertainment is wereldwijd zeer populair. Het is aantrekkelijk. Het is een merk. Natuurlijk helpt het mee dat Engels lingua franca is. Het maakt de verspreiding makkelijker en toegankelijker. Voor dat laatste mogen ze de Britten bedanken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')