abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195960740
Goedemorgen,

Misschien een simpele vraag en na wat uitzoekwerk kom ik er nog niet helemaal uit dus hopelijk wil iemand mij verder helpen.

Situatie:

Ik heb een ITHO Daalderop CVE mechanische ventilatie gekocht met Perilex aansluiting, die al voor de vorige installatie (30 jaar oud) aanwezig was. Het nieuwe snoer heb ik doorgemeten en getest en werkt.

Er zit een snoer bij die is maar 1 meter en te kort, huidige snoer 3,5 meter die ik moet doortrekken, wat ook lukt (ook al getest). Nu kom ik op het volgende vlak niet verder:

- Ik heb een Perilex snoer nodig van 3,5 meter.
- De Perilex stekker moet ik apart kopen omdat de maat vaak niet met een stekker te koop is en er zelf aanschroeven volgens het aansluitschema.
- Bij elke stekker naar de ITHO box (dus niet bij de perilex aansluiting) moet er nog een connector aansluiting worden gekocht.
- Ik heb RFT zender erbij gekocht.

Mijn vraag hoe heet de connector. Ik zie op de huidige connector staan HXH 5199. Ook zitten er aan de draden een soort ijzers er voor geknepen aan vast.
Als ik in de bouwmarkt loopt, waar ben ik dan naar op zoek (de Nederlandse naam) en kan het ook op met alternatieven (5 polige connector etc.).

Ik heb de foto's toegevoegd.

https://postimg.cc/N5Gmk5qz
https://postimg.cc/mcSTj2Gm
https://postimg.cc/pmbxtnW0

Thumbnail lukt nog niet helemaal.
pi_195961031
Wellicht zit ik er naast; maar die perilexaansluiting heb je nodig vanwege een driestandenschakelaar in de keuken/badkamer. Met de RFT zender kun je volstaan met een mv-box met een 'gewone' stekker, dan regel je de afzuiging met de zender.
pi_195961375
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:31 schreef GX3 het volgende:
Wellicht zit ik er naast; maar die perilexaansluiting heb je nodig vanwege een driestandenschakelaar in de keuken/badkamer. Met de RFT zender kun je volstaan met een mv-box met een 'gewone' stekker, dan regel je de afzuiging met de zender.
Daar heb je gelijk in maar er zit een aansluiting in de muur, die ik direct wil hergebruiken zonder aanpassing.

Via een ander forum ben ik erachter dat het een Molex connector is maar de oplossing heb ik nog niet.
pi_195961443
Ik dacht een AMP connector
.
pi_195961467
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:56 schreef Fer het volgende:
AMP connector
Molex is het merk, misschien is de technische benaming AMP connector?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:59:32 #6
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_195961493
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:52 schreef RealRS het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in maar er zit een aansluiting in de muur, die ik direct wil hergebruiken zonder aanpassing.

Via een ander forum ben ik erachter dat het een Molex connector is maar de oplossing heb ik nog niet.
Kijk eens of je de metalen pennetjes bij conrad kan kopen. Ook gelijk een tang om deze dicht te knijpen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_195961530
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:58 schreef RealRS het volgende:

[..]

Molex is het merk, misschien is de technische benaming AMP connector?
Nee AMP is ook een merk, maar die heeft diverse populaire connectors ontwikkeld voor op printplaten.

HXH zal wel een Chinese kopie zijn.
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')