abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:16:44 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195960024
quote:
Kunstwereld opgeschrikt door 'Nederlandse Harvey Weinstein': aanranding, verkrachting en bedreiging

Justitie is een onderzoek begonnen tegen een beeldend kunstenaar (34) uit Amsterdam. De in de kunstwereld bekende dertiger zou zich jarenlang hebben schuldig gemaakt aan aanranding, verkrachting, bedreiging, diefstal, intimidatie, geweld en stalking, meldt NRC Handelsblad. Volgens de krant zijn er minstens 20 mannelijke en vrouwelijke slachtoffers.

De vermeende feiten, vaak onder invloed van alcohol en drugs, beslaan een periode van minstens 14 jaar, vanaf de middelbare schooltijd van de beschuldigde tot dit jaar. Ze zouden vooral hebben plaatsgevonden in Den Haag en Amsterdam. Er liggen ‘zeker vijf aangiftes en meerdere meldingen’ bij de politie in meerdere steden. NRC sprak naar eigen zeggen vier vrouwen die bij de politie verklaarden slachtoffer te zijn geworden van verkrachting, aanranding, huiselijk geweld, intimidatie en/of stalking.

Bij de krant zijn daarnaast negen beschuldigingen bekend van aanranding en, soms stelselmatige, intimidatie en/of geweldpleging. Eén vrouw, bij wie de kunstenaar introk, vertelde dat ze twee jaar lang bijna wekelijks werd geslagen of geschopt. Een andere vrouw verklaarde dat hij haar zonder aanleiding in een donkere kamer tegen de muur duwde, in haar kruis greep en probeerde zijn vingers naar binnen te duwen. NRC sprak daarnaast nog een aantal mensen die zeiden slachtoffer te zijn maar de krant kon voor hun verhalen niet voldoende bewijs vinden om ze te publiceren.

NRC sprak in totaal met 80 betrokkenen. Vrijwel alle slachtoffers en getuigen spraken op voorwaarde van anonimiteit, uit angst voor represailles maar hun namen zijn wel bekend bij de krant. Een aantal mensen was te bang om mee te werken. Degenen die wél praatten, deden dat om het wangedrag naar buiten te brengen maar ook om de volgens hen ‘lakse’ opstelling van instituten, academies en galeries te hekelen. Die zouden wel gewaarschuwd zijn, maar hebben weggekeken of er geen raad mee hebben geweten. “Ook de politie, waar vanaf 2013 meldingen liggen, stelde tot deze zomer geen onderzoek in’’, aldus de krant.

Het kan volgens NRC verklaren hoe het mogelijk is dat de kunstenaar al veertien jaar slachtoffers maakte voordat in april 2019 de eerste, bij de krant bekende, aangifte werd gedaan. ‘Iedereen in de kunstwereld in Den Haag’ is op de hoogte van het wangedrag, verklaarden veel getuigen tegenover de krant. Desondanks organiseerden kunstinstellingen tentoonstellingen met hem

De kunstenaar in kwestie wilde volgens NRC geen vragen beantwoorden en noemt het onderzoek “een heksenjacht”. Zijn advocaat wilde evenmin meewerken. Het Openbaar Ministerie liet volgens de krant weten een onderzoek te zijn begonnen maar wilde niet reageren op vragen over ontmoediging van het doen van aangifte door slachtoffers van seksueel geweld.

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)bedreiging~a1ca3faa/

Voor het NRC artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)erkrachting-a4018047

Met dank aan Chia ;) , nog een link naar het artikel (in het geval er toch op een betaalmuur wordt gestuit): https://archive.vn/gLfqX

Ik heb echt met verbijstering beide artikelen gelezen (eigenlijk voornamelijk het NRC artikel). Mocht dit waar zijn, dan vraag ik mij af hoe dit zo lang heeft kunnen voorduren.

[ Bericht 2% gewijzigd door IkeDubaku99 op 31-10-2020 12:29:39 ]
pi_195960047
En wat is zijn naam?
pi_195960057
btw ku(ns)twereld :')
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:19:26 #4
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195960065
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:18 schreef jameshond7 het volgende:
En wat is zijn naam?
Zie het NRC-artikel. Ik wist niet of ik mezelf op glad ijs zou bevinden als ik direct zijn naam noemde..
pi_195960075
Dat kunstje flikt ie nou niet meer :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:21:47 #6
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_195960092
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zie het NRC-artikel.
Dan moet ik mezelf eerst ontwikkelen voor ¤2 per week.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:23:13 #7
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195960110
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dan moet ik mezelf eerst ontwikkelen voor ¤2 per week.
Ik heb wel het NRC-artikel kunnen lezen. Dan kan ik hem denk ik wel hier nogmaals plaatsen (als dit tenminste mag).
pi_195960129
quote:
De Nederlandse beeldend kunstenaar Julian Andeweg wordt al jaren beschuldigd van gewelddadig en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Bij NRC zijn zeker 20 vrouwen en mannen bekend die zeggen slachtoffer te zijn geworden van verkrachting, aanranding, mishandeling, diefstal, stalking en/of intimidatie – soms stelselmatig en jarenlang.
quote:
Art Rotterdam 2020 trekt in vier dagen een kleine dertigduizend bezoekers. Er wordt veel verkocht, ook aan musea. Maar voor Julian Andeweg – de tweede ‘a’ in zijn voornaam voegt hij zelf toe – voelt de beurs als een rotte kies. Er is hem een behoorlijke som geld door de neus geboord. En hij denkt te weten wie verantwoordelijk is.

Met een afgeschermd nummer belt hij een andere jonge vrouw. Ze is 26, net als Andeweg beeldend kunstenaar, ze werkt veel met keramiek. „Jij, fucking leugenaar”, schreeuwt hij. „Hoe durf je! Dit kost me geld. Ik ga je vernietigen. Jullie vrouwen zijn verschrikkelijk. Terwijl ik alleen maar goede dingen voor jullie doe.”
:')
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:26:34 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195960169
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dan moet ik mezelf eerst ontwikkelen voor ¤2 per week.
Juliaan Andeweg (met dubbel a dus).

Al weet ik niet waarom TS zich op glad ijs zou begeven door gewoon de naam te noemen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_195960176
Zijn site is offline?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:27:22 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195960178
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik heb wel het NRC-artikel kunnen lezen. Dan kan ik hem denk ik wel hier nogmaals plaatsen (als dit tenminste mag).
Mag niet als de tekst achter een betaalmuur zit.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_195960204


Wat een prutser
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:32:26 #13
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195960235
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:26 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Juliaan Andeweg (met dubbel a dus).

Al weet ik niet waarom TS zich op glad ijs zou begeven door gewoon de naam te noemen.
Ok, dan is dat duidelijk dat ik gewoon zijn naam had mogen noemen. ^O^

quote:
17s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:27 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mag niet als de tekst achter een betaalmuur zit.
Overigens zijn volgens mij de meeste NRC-artikelen wel achter een betaalmuur (weet ik uit ervaring). Misschien dit artikel dan toevallig niet (ik kon er gewoon wel op klikken zonder een betaalmuur te zien). Ik weet niet of iedereen gewoon het artikel kan lezen zonder een betaalmuur tegen te komen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:32:43 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195960241
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:29 schreef jameshond7 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een prutser
Niet alleen weinig controle over zijn puddingbuksje :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195960332
quote:
Serieus succes krijgt hij met zijn verticaal geplooide schilderijen op glasvezel, die de op- en neergang van de Griekse god en zielenbegeleider Hermes moeten voorstellen.


Ik heb golfplaten thuis die er beter uit zien
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:44:11 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_195960392
Inb4 kunst is een linkse hobby topic
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195960395
Die Andeweg is een aparte, heeft iets met satanisme, drugsgebruik, moderne kunst, agressieve trekjes. Alt-left typetje.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195960522
quote:
De staf van de KABK vindt Andewegs artistieke ontwikkeling intussen „razend interessant”, zegt een vroegere student. Ze horen hoe Johan van Oord, hoofd van de afdeling Beeldende Kunst, en docent Martijn Verhoeven hun bewondering uiten voor zijn werk. Ze prijzen zijn rock ’n roll-imago en karakteriseren hem al gauw als „een echte kunstenaar”, aldus een oud-student. Een andere studiegenoot vertelt dat Verhoeven een keer de helft van een les aan Andeweg besteedt. „Hij vertelde dat Julian zo’n interessante blik op de kunst had.” Nog een andere oud-student die door Andeweg is belaagd: „Dat maakte het moeilijk een klacht over hem in te dienen.”

Sommige stafleden zijn op feestjes vaak in de buurt van Andeweg te vinden, ook bij studenten thuis. „De grens tussen werk en privé vervaagde bij sommige docenten”, aldus een oud-student. Verschillende getuigen bevestigen los van elkaar dat een bepaald staflid soms een lijntje coke meedoet op die feestjes, of flirt met jonge vrouwen. De docent in kwestie ontkent dat ten stelligste.

In schildersateliers op de KABK houdt Andeweg op ‘funday mondays’ drugsfeestjes met zijn vrienden. Hij bekladt werk van medestudenten, drinkt, steelt spullen van klasgenoten, laat coke achter op kunstwerken. „Dat begon al in de loop van de dag”, aldus een vroegere student, „en liep door tot tien uur ’s avonds als de academie sloot”. In de klas voert Andeweg het hoogste woord en houdt hij monologen over zijn interesses: katholicisme, alchemie, rassentheorieën. Voor zijn afstuderen in 2012 krijgt hij een van de grootste lokalen van de academie toegewezen.
Benieuwd wat KABK hiermee gaat doen
pi_195960540
quote:
Een van zijn voormalige en vaak bedreigde vrienden vraagt Andeweg later: „Maar jij verkracht toch geen vrouwen?” „Zeker weten van wel”, is het antwoord.
|:(
pi_195960561
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:44 schreef Oostwoud het volgende:
Die Andeweg is een aparte, heeft iets met satanisme, drugsgebruik, moderne kunst, agressieve trekjes. Alt-left typetje.
Met rassentheorie als interesse denk ik eerder dat hij extreem rechts is
pi_195960570
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:39 schreef jameshond7 het volgende:
Serieus succes krijgt hij met zijn verticaal geplooide schilderijen op glasvezel, die de op- en neergang van de Griekse god en zielenbegeleider Hermes moeten voorstellen.

Dit is toch gewoon dom gebral. Flikker wat zooi in elkaar en roep een willekeurig iets wat het voor moet stellen en het is ineens kunst.

Man man man. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:01:08 #22
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195960589
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:58 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Met rassentheorie als interesse denk ik eerder dat hij extreem rechts is
Ook gelet op het feit dat hij regelmatig ruzie had met een gekleurde medestudent.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:02:26 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195960611
Kunstenaars zijn negen van de tien keer van die halve psychopaatjes. Maar dan noemen we het "excentriek".
pi_195960645
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik heb echt met verbijstering beide artikelen gelezen (eigenlijk voornamelijk het NRC artikel). Mocht dit waar zijn, dan vraag ik mij af hoe dit zo lang heeft kunnen voorduren.
Slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag worden niet serieus genomen en in de maatschappij worden geld en uitzonderlijk talent kennelijk hoger gewaardeerd dan normen, waarderen en rechtvaardigheid.
pi_195960712
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:44 schreef Oostwoud het volgende:
Die Andeweg is een aparte, heeft iets met satanisme, drugsgebruik, moderne kunst, agressieve trekjes. Alt-left typetje.
Dat valt hem ook wel af te lezen van zijn vertiefde kuttekop. :r
En volgens mij krijgen dit soort weggewaaide dakramen nog subsidie ook om hun ranzigheid tentoon te stellen, toch? Dubbel :r :r
pi_195960724
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dan moet ik mezelf eerst ontwikkelen voor ¤2 per week.
https://archive.vn/gLfqX (ik heb deze link niet gemaakt, hij bestond al)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 12:11:33 ]
pi_195960751
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:29 schreef jameshond7 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een prutser
Kijk al die misdaad vlekken op de vloer...
:+
pi_195960769
quote:
Ook stappen vijf mensen naar galeriehouder Martin van Zomeren die Andeweg vertegenwoordigt. Eén vrouw, die een hand van Andeweg in haar kruis kreeg, spreekt Van Zomeren in april 2019 aan op de kunstbeurs Art Cologne. „Hoe is het om met zo’n klootzak als Julian samen te werken?” Die antwoordt: „Ik ben zijn vader niet. Ik vind zijn werk goed en het verkoopt. Bovendien is hij geloof ik in therapie.” Eind vorig jaar meldt een man uit de kunstwereld de galeriehouder dat zijn vriendin wordt bedreigd door Andeweg. Begin dit jaar retourneert kunstverzamelaar Jaap Sleper op Art Rotterdam twee werken van Andeweg. En een krappe twee weken later stuurt de vrouw die in een radiostation in haar kruis werd gegrepen een mail naar de galeriehouder. Ze vertelt wat haar is overkomen en dat ze niet de enige is. „Ik vraag je dringend om te heroverwegen of je hem wil vertegenwoordigen”, schrijft ze. Op een antwoord wacht ze nog steeds. En dan is er café Saarein tegenover de galerie die Andeweg inmiddels op de zwarte lijst heeft staan. „Ik heb tegen de galerie gezegd: Die enge gozer komt hier niet meer binnen”, vertelt de eigenaresse.

Martin van Zomeren hoort de klachten aan, hij doet geen onderzoek en organiseert in mei van dit jaar een speciale corona-tentoonstelling met multiples van Julian Andeweg. Inmiddels heeft hij, na vragen van NRC, de samenwerking met Andeweg opgeschort.
quote:
Galeriehouder Martin van Zomeren kan zich twee van de vijf keren herinneren dat hij is benaderd door een slachtoffer of bekende van een slachtoffer met een klacht over Andeweg. Hij stelt Andeweg „één keer” te hebben gevraagd of de klachten op waarheid berustten. „Andeweg ontkende dat”. Ook heeft hij één keer navraag gedaan bij een ander, zegt hij. „Ik vind het niet mijn taak als galeriehouder om dit soort klachten nader te onderzoeken. Wat een kunstenaar in zijn vrije tijd doet, is aan hem.” Van Zomeren bevestigt dat hij de vrouw die hem in februari 2020 een brief stuurde over seksueel geweld door Andeweg, nooit heeft geantwoord. Van Zomeren heeft na vragen van NRC de samenwerking met Andeweg „on hold” gezet.
"Ja boeie dat hij vrouwen verkracht, als het maar verdient toch" 8)7
pi_195960798
quote:
Curator Jan van der Ploeg van de groepstentoonstelling The Score in 2019 laat weten dat hij Andeweg en de vrouw die zich om Andeweg terugtrok uit een tentoonstelling „niet persoonlijk” kent. Op de vraag waarom hij ervoor koos Andeweg in de tentoonstelling te laten, antwoordt hij dat dit „gemakkelijker was dan een kunstenaar over te halen die zichzelf terugtrok”.
:')
pi_195960861
quote:
Voormalig hoofd Beeldende Kunst Johan van Oord van de KABK zegt dat hij een gedragsprotocol opstelde dat hij Andeweg „dwong” te ondertekenen. Toen Andeweg zich daar niet aan hield, schorste hij hem twee weken. Ook heeft hij een schot laten timmeren in het atelier dat Andeweg deelde met twee studentes na klachten over de intimiderende manier waarop hij zich uitliet over hun werk. „Zo konden ze veilig werken”, zegt hij.
Stuur hem dan gewoon weg :')
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:21:12 #31
319979 Fok-it
All is well
pi_195960878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:14 schreef jameshond7 het volgende:

[..]


[..]

"Ja boeie dat hij vrouwen verkracht, als het maar verdient toch" 8)7
Wel heel bizar ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195960888
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:20 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Stuur hem dan gewoon weg :')
Vandaar dat:
quote:
Degenen die wel willen praten, doen dat niet alleen om het wangedrag van Andeweg te openbaren. Ze hekelen ook de lakse opstelling van de instituten, academies en galeries, die wel gewaarschuwd zijn, maar wegkeken of zich er geen raad mee wisten. Ook de politie, waar vanaf 2013 meldingen liggen, stelde tot deze zomer geen onderzoek in.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:27:27 #33
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195960977
Ik mag toch hopen dat dit stuk verdriet nooit meer een kunststuk verkoopt.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:29:58 #34
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195961009
En die galerie-houder....wat een eikel. Dat je bij het eerste signaal geen actie onderneemt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Maar bij nr 2, 3, 4 en 5 gaat er nog geen lampje branden. Wat een idioot.
pi_195961308
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:29 schreef Fietsertje70 het volgende:
En die galerie-houder....wat een eikel. Dat je bij het eerste signaal geen actie onderneemt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Maar bij nr 2, 3, 4 en 5 gaat er nog geen lampje branden. Wat een idioot.
Hij heeft maar aan 2 van de 5 keren dat hij is benaderd een actieve herinnering.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:51:27 #36
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195961356
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Hij heeft maar aan 2 van de 5 keren dat hij is benaderd een actieve herinnering.
Dat klinkt toch als Bill Clinton in de Lewinsky-affaire?
pi_195961358
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:29 schreef Fietsertje70 het volgende:
En die galerie-houder....wat een eikel. Dat je bij het eerste signaal geen actie onderneemt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Maar bij nr 2, 3, 4 en 5 gaat er nog geen lampje branden. Wat een idioot.
Als iemand een lekkere bron van inkomsten voor je is, dan zijn meldingen over diens ongepast gedrag natuurlijk uitermate hinderlijk.
pi_195961359
Waarom blijf je twee jaar bij zo'n kerel als die je wekelijks mishandelt?
Al die chicks die liever achter een gevaarlijke mafklapper aan lopen want die is zo charismatisch en interessant met zijn gekleurde golfplaatjes die iets mythologisch moeten voorstellen. Hoe onnozel kun je zijn.
Lekker rauw leven, met veel drank, drugs en seks.
Ondertussen geen aandacht schenken aan de vele keurige jongens die wel respect voor vrouwen hebben en iets van hun leven proberen te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonaa op 31-10-2020 18:59:22 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:54:01 #39
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195961402


Is dit 'm ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_195961427
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:15 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

:')
Dit of film de zooi met wat camera’s...
pi_195961433
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:51 schreef Jemoederniet het volgende:
Waarom blijf je twee jaar bij zo'n kerel als die je wekelijks mishandelt?
Al die chicks die liever achter een gevaarlijke mafklapper aan lopen want die is zo charismatisch en interessant met zijn gekleurde golfplaatjes die iets mythologisch moeten voorstellen. Hoe onnozel kun je zijn.
Lekker rauw leven, met veel drank, drugs en seks.
Ondertussen geen aandacht schenken aan de vele keurige jongens die wel respect voor vrouwen hebben en iets van hun leven proberen te maken.
Dit is ook 1 van de redenen dat er lange tijd niks met die klachten is gedaan. Er zit ook wel iets in.. niemand dwingt je om vrijwillig met zo'n gek in zee te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonaa op 31-10-2020 18:59:40 ]
pi_195961873
Een snelle google search leert mij dat hij al vakkundig van websites wordt gehaald door betrokkenen. :')
pi_195962098
Wat een enge kerel van 2 meter
pi_195962153
Hoe kan het dat deze man altijd vrouwen om zich heen had?!
pi_195962169
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:41 schreef osodevo het volgende:
Hoe kan het dat deze man altijd vrouwen om zich heen had?!
Hij wel, jij niet 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195962344
Walgelijk verhaal. :r :(

De victimblaming die ik her en der lees is overigens ook walgelijk.
Koel en donker bewaren
pi_195962534
Tot Metoo kon dit gewoon. Maar nu gaat ie voor de bijl.
pi_195962588
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:54 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit 'm ?
JA
pi_195964331
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:41 schreef osodevo het volgende:
Hoe kan het dat deze man altijd vrouwen om zich heen had?!
Dat mysterieuze of eigenaardige wat hij heeft trekt vrouwen aan.
Edensnator over 'n out
pi_195964615
Weinstein gebruikte zijn macht in de filmindustrie om ambitieuze meiden te bewegen tot seksuele handelingen. Hij had de macht om hun carriere te breken of meer deuren voor ze te openen. Als men zoveel macht heeft dan kun je een overgroot deel van de mensheid bewegen om bepaalde handelingen te verrichten. Dit geldt zowel op persoonlijke niveau (tussen individuen) als op internationaal niveau (tussen staten/blokken).
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:29:16 #51
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195965463
quote:
En een krappe twee weken later stuurt de vrouw die in een radiostation in haar kruis werd gegrepen een mail naar de galeriehouder. Ze vertelt wat haar is overkomen en dat ze niet de enige is. „Ik vraag je dringend om te heroverwegen of je hem wil vertegenwoordigen”, schrijft ze. Op een antwoord wacht ze nog steeds
Ach lazerstraalt op zeg.
Je doet aangifte maar die cancel culture hou je maar lekker in de US of A. Wijven die op zo'n manier hun gram denken te moeten halen geloof ik bij voorbaat al niet.
Blijkbaar is hun verhaal dusdanig zwak dat de politie er niks mee kan en dan dit soort fratsen uit gaan halen. Pleurt op.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:35:05 #52
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195965536
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:26 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Juliaan Andeweg (met dubbel a dus).

Al weet ik niet waarom TS zich op glad ijs zou begeven door gewoon de naam te noemen.
Ik denk dat je hier over de streep gaat. We hebben het over beschuldigingen en niet over veroordelingen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:34:57 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195966398
Dit is hem:

Oh, voor de goede orde, het is niet die (ook foute) man die links staat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:14:21 #54
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195967032
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach lazerstraalt op zeg.
Je doet aangifte maar die cancel culture hou je maar lekker in de US of A. Wijven die op zo'n manier hun gram denken te moeten halen geloof ik bij voorbaat al niet.
Blijkbaar is hun verhaal dusdanig zwak dat de politie er niks mee kan en dan dit soort fratsen uit gaan halen. Pleurt op.
Lazerstraal zelf een eind op. Weet je hoe lastig het is om zelfs in dit land aangifte te doen van seksueel geweld? Over hoeveel drempels vrouwen moeten gaan om er überhaupt over te praten? Nee, zo wordt het allemaal lekker in stand gehouden door mannen onder elkaar.
pi_195967112
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:14 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Lazerstraal zelf een eind op. Weet je hoe lastig het is om zelfs in dit land aangifte te doen van seksueel geweld? Over hoeveel drempels vrouwen moeten gaan om er überhaupt over te praten? Nee, zo wordt het allemaal lekker in stand gehouden door mannen onder elkaar.
Er wordt zelfs in het artikel uitgelegd waarom het zo moeilijk is om aangifte te doen.
pi_195967234
Wat een lelijke rotkop heeft die gast btw.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:24:44 #57
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195967277
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier over de streep gaat. We hebben het over beschuldigingen en niet over veroordelingen.
Ik veroordeel hem toch niet? Het artikel gaat over hem. Dan mag ik zijn naam toch noemen? Of wil je Juliaan A.? In het artikel dat TS aanhaalt, wordt zijn hele naam genoemd, dusja.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_195967292
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:54 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit 'm ?
Wat is dit voor een droeftoeter? Lijkt wel Tokkie goes antikraak ofzo.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_195967501
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:14 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Lazerstraal zelf een eind op. Weet je hoe lastig het is om zelfs in dit land aangifte te doen van seksueel geweld? Over hoeveel drempels vrouwen moeten gaan om er überhaupt over te praten? Nee, zo wordt het allemaal lekker in stand gehouden door mannen onder elkaar.
Ik vind het een lastig verhaal, vrouwen kunnen niet er per definitie vanuit gaan dat mannen allemaal homo’s en en heren zijn.

Er bestaat ook nog zoiets als intuïtie en onderbuik gevoel.

Ik doe niet aan het slachtoffer de schuld geven, maar zorg als vrouw gewoon eerst goed voor jezelf en breng jezelf niet in dit soort onmogelijke posities.

Zeker na alle me too gevallen van de afgelopen jaren.
pi_195967532
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach lazerstraalt op zeg.
Je doet aangifte maar die cancel culture hou je maar lekker in de US of A. Wijven die op zo'n manier hun gram denken te moeten halen geloof ik bij voorbaat al niet.
Blijkbaar is hun verhaal dusdanig zwak dat de politie er niks mee kan en dan dit soort fratsen uit gaan halen. Pleurt op.
Eens, sla die vent zelf op zijn muil met wat vrienden.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:39:26 #61
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195967548
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:24 schreef ChipsZak. het volgende:
In het artikel dat TS aanhaalt, wordt zijn hele naam genoemd, dusja.
Okee, da wist iknie
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:45:33 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195967670
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:14 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Lazerstraal zelf een eind op. Weet je hoe lastig het is om zelfs in dit land aangifte te doen van seksueel geweld? Over hoeveel drempels vrouwen moeten gaan om er überhaupt over te praten? Nee, zo wordt het allemaal lekker in stand gehouden door mannen onder elkaar.
Ja, ja ..... het volk zal wel even de rechter vervangen omdat de officiële weg zo lastig is :')
pi_195967688
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach lazerstraalt op zeg.
Je doet aangifte maar die cancel culture hou je maar lekker in de US of A. Wijven die op zo'n manier hun gram denken te moeten halen geloof ik bij voorbaat al niet.
Blijkbaar is hun verhaal dusdanig zwak dat de politie er niks mee kan en dan dit soort fratsen uit gaan halen. Pleurt op.
De politie kan er wel iets mee, daarom zijn ze afgelopen zomer een onderzoek gestart.

Pleur op met je slechte leesskills, dat staat namelijk in dezelfde bron als waar je nu zo aangebrand op reageert en uit citeert.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:49:31 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195967738
quote:
13s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:46 schreef Chia het volgende:

[..]

De politie kan er wel iets mee, daarom zijn ze afgelopen zomer een onderzoek gestart.

Pleur op met je slechte leesskills, dat staat namelijk in dezelfde bron als waar je nu zo aangebrand op reageert en uit citeert.
Dan hebben deze vrouwen gewoon de rechtsgang af te wachten. Dit is gewoon schoolplein gedrag; Wie kan ik mobiliseren, wie kan ik voor mń karretje spannen
pi_195967754
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:49 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dan hebben deze vrouwen gewoon de rechtsgang af te wachten.
No shit sherlock

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 19:51:00 ]
pi_195967781
Of mogen ze dan volgens jou in de tussentijd niet hun verhaal doen aan het NRC? Want juist dat heeft waarschijnlijk weer een balletje aan het rollen gebracht bij de polies.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 19:52:28 ]
pi_195967847
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:52 schreef Chia het volgende:
Of mogen ze dan volgens jou in de tussentijd niet hun verhaal doen aan het NRC? Want juist dat heeft waarschijnlijk weer een balletje aan het rollen gebracht bij de polies.
Best een dingetje om iemand publiekelijk te beschuldigingen... zonder proces.
pi_195967875
Maandag een artikel in de Trouw van deze kunstenaar die even uit de doeken doet hoe deze vrouwen hun lichamen online verkopen, paar naaktfoto’s erbij... moet kunnen toch?
pi_195967879
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Best een dingetje om iemand publiekelijk te beschuldigingen... zonder proces.
Wie doet dat dan? Mensen vertellen gewoon hun kant van het verhaal..... en er is hoor en wederhoor toegepast.........

Heb persoonlijk het NRC iets hoger zitten dan een paar random users hier........

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 20:00:16 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:59:44 #70
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195967894
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Best een dingetje om iemand publiekelijk te beschuldigingen... zonder proces.
Ik vind het artikel gedegen in elkaar zitten, gezien alle bronnen die opgevoerd worden...Bij het NRC zijn ze ook niet achterlijk, als ze zonder gedegen onderzoek dit publiceren hebben ze ook tig rechtszaken aan de broek hangen.
pi_195967930
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zie het NRC-artikel. Ik wist niet of ik mezelf op glad ijs zou bevinden als ik direct zijn naam noemde..
Ik heb net dat stuk gelezen en snap niet dat hij gewoon onbestraft door kon gaan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:11:17 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195968118
quote:
Het is ingewikkeld: hoe diep in slaap moet je zijn om niet te merken dat je anale seks hebt? Volgens de dan beste vriendin van de vrouw drinkt zij veel in die dagen. Twee tot drie keer per week raakt ze volkomen de weg kwijt.
En daarom ben ik tegen cancel culture en wil ik dat iemand door een rechter veroordeeld wordt en niet door het volk dat genoeg heeft aan het verhaal van iemand die 2 à 3 keer per week van de wereld was zonder dat gecheckt is in hoeverre de beschuldigingen waar zijn.
pi_195968121
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:34 schreef golfer het volgende:
Dit is hem:
[ afbeelding ]
Wat een rotkop heeft ie zeg. Je ziet al meteen aan die blik in z'n ogen hoe fout hij is. En dan dat blauwe pak; in één woord walgelijk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_195968166
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En dan dat blauwe pak; in één woord walgelijk.
Dat heet kunst :7
pi_195968186
Zijn instagram is ook verwijdert. Bijzonder hoe snel dat opeens kan gaan. Ook bijzonder dat hij overal Julian wordt genoemd, dus niet Juliaan zoals hij zichzelf noemt :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')