abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195947616
Hoi iedereen,

Ik heb twee vragen waar ik hier hopelijk een antwoord op kan krijgen.

Mijn minderjarige dochter landt volgende week op Frankfurt vanuit een land buiten Europa, en zal bij ons verblijven in Nederland. Zowel zij als ik hebben een Europees paspoort.
Om haar daar op te halen en terug te brengen, zou ik wel 7 uur moeten rijden heen en weer, en dan nog eens zoveel tijdens het terugbrengen. Niet goedkoop qua benzine. Daarom bekijk ik opties om bijvoorbeeld naar Duisburg te rijden en vandaar met de trein heen en weer naar Frankfurt. Ik weet dat zij/wij niet in quarantaine moeten volgens de regels in Duitsland omdat het een doorreis is, vanuit de luchthaven. Geldt dit echter ook voor treinverkeer? M.a.w. is het toegestaan om de trein nemen van Frankfurt tot in Duisburg, om dan verder terug te rijden met de auto tot in Nederland?

Een bijkomende vraag omtrent een autorit naar België vanuit Nederland. Enkel noodzakelijke reizen zijn toegestaan. Wat zijn noodzakelijke reizen echter? Ik zou graag met mijn dochter haar grootouders bezoeken in België. Ze hebben elkaar ontzettend lang niet gezien en het zou fijn zijn indien ze elkaar zouden kunnen ontmoeten, op een veilige manier weliswaar. Weet iemand hier iets over? Ik rijd met een Nederlandse nummerplaat. Worden er controles uitgevoerd? Moet ik iets aantonen? Wat is een noodzakelijke reis en wat is het niet? Wat als er wordt gecontroleerd en ze vinden het niet noodzakelijk? Wat zijn de gevolgen?

Met dank bij voorbaat,
pi_195947650
Dat wordt toch niet gehandhaafd? Die verplichte quarantaine?
pi_195947677
1. Je hebt n Nederlands paspoort, geen Europees paspoort (die bestaan niet).
2. Familiebezoek valt niet onder noodzakelijk reizen.
pi_195947736
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:37 schreef DW457 het volgende:
2. Familiebezoek valt niet onder noodzakelijk reizen.
lekker corona vespreiden over meerdere landen, deze TS is echt heel goed bezig _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 16:41:03 ]
pi_195948295
Wat is het idee achter ophalen per trein? Dan kan ze toch net zo goed in haar eentje de trein nemen tot aan het punt waar je met de auto staat? Als ze zelfstandig een vliegreis kan maken, dan kan ze ook zelfstandig een treinreis maken.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 17:10:58 ]
pi_195948306
Oprecht benieuwd waarom je al die moeite zou willen doen (met de auto naar punt a, om dan de trein te pakken naar punt b en dan 2 treinkaartjes terug) voor misschien 18 euro winst. Tenzij je een hummer rijdt natuurlijk.


Ook is het toch nooit 7uur rijden? Het is vanaf Den Helder, toch best een stief stukje, maximaal 5,5. Den Helder lijkt me t meest noord-westelijke plekje van Nederland, Waddeneilanden uitgezonderd.

Oh nevermind. tis 3,5u enkele reis. Verkeerd gelezen. Dan moet je helemaal niet zeuren man, das totaal 2-3 (Duitse)benzinetanks vol.

[ Bericht 23% gewijzigd door kalinhos op 30-10-2020 17:17:06 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:14:55 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195948417
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:34 schreef Socios het volgende:
Mijn minderjarige dochter landt volgende week op Frankfurt vanuit een land buiten Europa, en zal bij ons verblijven in Nederland. Zowel zij als ik hebben een Europees paspoort.
Om haar daar op te halen en terug te brengen, zou ik wel 7 uur moeten rijden heen en weer, en dan nog eens zoveel tijdens het terugbrengen. Niet goedkoop qua benzine.
Het is je niet eens een paar Euro waard om je dochter relax in de auto te laten zitten?

Als je geen zin hebt om haar op te halen, wees dan een echte vent en vertel haar dat je haar wel bij het lokale station in je woonplaats op komt halen.
So we just called him Fred
pi_195948427
Een maatje van me ging begin oktober een weekje naar Oostenrijk. Dat was allemaal prima, maar hij was de grens bij Venlo nog niet over of de Duitse douane kwam al voor hem rijden met een "folgen bitte" signaal. Er werd gecheckt waar hij heen ging en oftie inderdaad een overnachting in Oostenrijk had.

Ik denk als je t zou willen kan je je er prima door bluffen natuurlijk - ze zullen je niet al die uren volgen - maar of je dat allemaal wilt is een 2e.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195949780
Als je vanuit Nederland naar Duitsland reist moet je een negatieve coronatest kunnen laten zien, tenzij je op doorreis bent of wanneer er sprake is van klein grensverkeer. Op doorreis naar een derde land mag maar als je op en neer naar Frankfurt gaat, lijkt me dat geen doorreis. Tot Duisburg val je in ieder geval onder klein grensverkeer, mits je binnen 24 uur weer naar Nederland gaat.

Het meest veilige lijkt me als je dochter gewoon de ICE naar Nederland pakt. Zij is in ieder geval aantoonbaar op doorreis en jij hebt geen gezeik. Alternatief zou je haar nog kunnen gaan ophalen in Duisburg. Maar jij mag in geen geval met de trein naar Frankfurt gaan zonder eerst in quarantaine te gaan of een negatieve coronatest te kunnen tonen. En de boetes zijn in Duitsland niet mals (500 - 25.000 euro, afhankelijk van in welk Bundesland je gepakt wordt.)

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 30-10-2020 18:30:50 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:27:49 #10
236264 crew  capricia
pi_195949855
Gaat je dochter bij jullie in quarantaine?

Denk dat je grote problemen kunt krijgen als zij, als quarantaine-plichtige, gewoon in DL het openbaar vervoer pakt.

Uit welk land komt ze?
Definitely not CIA
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:31:41 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195949906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:15 schreef kalinhos het volgende:
Een maatje van me ging begin oktober een weekje naar Oostenrijk. Dat was allemaal prima, maar hij was de grens bij Venlo nog niet over of de Duitse douane kwam al voor hem rijden met een "folgen bitte" signaal. Er werd gecheckt waar hij heen ging en oftie inderdaad een overnachting in Oostenrijk had.

Ik denk als je t zou willen kan je je er prima door bluffen natuurlijk - ze zullen je niet al die uren volgen - maar of je dat allemaal wilt is een 2e.
Ter vergelijking, ik ging de eerste week van oktober met de trein naar Berlijn en ondanks dat er toen al wat gebieden rood verklaard waren door Duitsland werd er helemaal niks gecontroleerd, behalve mijn kaartje.
pi_195949972
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:27 schreef capricia het volgende:
Gaat je dochter bij jullie in quarantaine?

Denk dat je grote problemen kunt krijgen als zij, als quarantaine-plichtige, gewoon in DL het openbaar vervoer pakt.
Zou moeten kunnen. De regels zijn dat je je na aankomst onmiddelijk naar huis/je eindbestemming moet begeven en daar in quarantaine moet. Maar niet dat je dat je dat niet met het OV zou mogen doen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195950002
Kind van Socios die niet met de trein gaat.

Please, dat kan toch niet?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:37:48 #14
236264 crew  capricia
pi_195950012
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Zou moeten kunnen. De regels zijn dat je je na aankomst onmiddelijk naar huis/je eindbestemming moet begeven en daar in quarantaine moet. Maar niet dat je dat je dat niet met het OV zou mogen doen.
Eerst even afwachten uit welk niet Europees land de dochter van @Socios komt.
En dan de Duitse richtlijnen nakijken.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:43:25 #15
236264 crew  capricia
pi_195950134
Als je dochter uit een risicogebied komt (zo bepaald door DL) moet zij zich bij aankomst in Duitsland melden bij het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, en tot twee weken in quarantaine, of totdat ze een recente negatieve coronatest kunnen overleggen.
Definitely not CIA
pi_195950293
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:43 schreef capricia het volgende:
Als je dochter uit een risicogebied komt (zo bepaald door DL) moet zij zich bij aankomst in Duitsland melden bij het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, en tot twee weken in quarantaine, of totdat ze een recente negatieve coronatest kunnen overleggen.
Dat geldt alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland wilt verblijven. Er van uitgaande dat de dochter direct naar Nederland wil, mag ze zonder quarantaine naar haar eindbestemming doorreizen. Het vervoermiddel doet er niet aan toe, de enige voorwaarde is dat het onverwijld en via de directe weg is. Eenmaal aangekomen in Nederland moet ze de Nederlandse regels volgen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:04:55 #17
236264 crew  capricia
pi_195950477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat geldt alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland wilt verblijven. Er van uitgaande dat de dochter direct naar Nederland wil, mag ze zonder quarantaine naar haar eindbestemming doorreizen. Het vervoermiddel doet er niet aan toe, de enige voorwaarde is dat het onverwijld en via de directe weg is. Eenmaal aangekomen in Nederland moet ze de Nederlandse regels volgen.
Heb je een linkje, waar ik dit kan nalezen? Best interessant.

Ik ga er vanuit dat de dochter uit een risicogebied komt, tenzij TS het tegendeel vertelt. :)
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:07:55 #18
236264 crew  capricia
pi_195950514
quote:
Covid-19 tests required for travelers returning from high-risk areas
Beginning on August 8, 2020, all travelers returning from high-risk areas must be tested either no more than 48 hours prior to flying or free of charge 10 days after arriving in Germany. Free tests are available in two testing centers located right at the airport on the pedestrian bridge connecting Terminal 1 and the long-distance train station. Please have your boarding pass ready. Further information regarding the test possibilities at the airport can be found here.
https://www.frankfurt-air(...)the-coronavirus.html

Die gratis test lijkt me sws wel verstandig.
Definitely not CIA
pi_195950583
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je een linkje, waar ik dit kan nalezen? Best interessant.

Ik ga er vanuit dat de dochter uit een risicogebied komt, tenzij TS het tegendeel vertelt. :)
hier, bij 'Durchreise'. En op de site van Frankfurt die je al gevonden had, staat het wat leesbaarder omschreven, maar alleen voor Hessen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195962031
Je kunt altijd gecontroleerd worden natuurlijk, zoiets valt niet uit te sluiten. De kans is klein.

Waarom gaat ze niet met de trein vanuit Frankfurt?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')