abonnement Unibet Coolblue
pi_195946487
Ik heb in mijn toilet een nis getegeld waar het raam in zit. Deze is met de bekende alu-profielen afgewerkt.
Hoe kit ik dit nu af? Waar stop ik met kitten, bij de rode of blauwe lijn? Kan me geen voorstelling maken hoe dit mooi gaat worden omdat je tegen de kopse kant van de kitnaad aankijkt?

pi_195948584
Bij mij in de badkamer zit de brede kant (van de strip) aan de voorkant. Dat is ongeveer 1mm en daar is overheen gekit. Dit is gedaan door een pro trouwens.

Maar, ik zou tot de blauwe lijn doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Harveo op 30-10-2020 17:24:05 (Kleine toevoeging) ]
pi_195949035
Kan daar serieus vocht komen? Of zit dit op een plekje dat normaliter droog blijft?
In dat laatste geval zou je kunnen overwegen om of helemaal niet af te kitten, of het heel minimaal te doen, dus echt maar een heel dun kitnaadje in plaats van de gebruikelijke 'worst' van pakweg 5 mm
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195949206
Minimaal kitten, natte vinger erover en richting het einde afvlakken. Transparant is een idee!
Laat die handjes wapperen!
pi_195950797
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:22 schreef Harveo het volgende:
Bij mij in de badkamer zit de brede kant (van de strip) aan de voorkant. Dat is ongeveer 1mm en daar is overheen gekit. Dit is gedaan door een pro trouwens.

Maar, ik zou tot de blauwe lijn doen.
Maar goed dat je je badkamer door een pro hebt laten doen. Dit is in het toilet, dan ga je toch niet tot de blauwe lijn kit smeren?
pi_195951000
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:26 schreef GX3 het volgende:

[..]

Maar goed dat je je badkamer door een pro hebt laten doen. Dit is in het toilet, dan ga je toch niet tot de blauwe lijn kit smeren?
Nehhh, tot de rand bedoel ik.
pi_195951406
Blauwe lijn, dun lijntje kit
pi_195974932
Altijd afplakken met schilderstape, bv beide kanten 1mm strak uit de hoek, dan dun rupsje transparante kit erop afstrijken met de natte vinger (zeepsopje) en daarna meteen tape wegtrekken. En je houd een heel dun en perfect strak kit naadje over. ^O^

Ook altijd afplakken waar je geen kit wil hebben en wat je zou kunnen raken met overtollige kit met afstrijken op begin en eind.

Indien je niet precies weet welke tape je hebt werk dan snel en plak niet dag(en) van te voren af. Bij sommige tape droogt de lijm te hard in en wordt verwijderen lastig. Bij verse kit moet de afplaktape goed en snel weer worden verwijderd voordat de huidvorming van de kit optreed. Bij siliconenkit is dit +/- tussen de 8 en 12 minuten.

Voor de beginnende of niet regelmatig geoefende kitter, goed schoonmaken en altijd afplakken geeft het strakste en mooiste resultaat.

Mooi strak kitten is snel werken vooral met siliconenkit... Lees altijd de eigenschappen op de tube en houd de opgeven tijd voor huidvorming in acht. Binnen deze tijd moet alles weg zijn en dan 24 uur er vanaf blijven.
pi_195975668
Kan je het niet dichtmaken met voegmortel? Kit heeft geen meerwaarde, gezien (geen) vocht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')