Ik geloof dat er een aantal jaren geleden meerdere partijen waren die dit wilden verbieden. Volgens de gebruikers heeft dit systeem voordelen die bijdragen aan een veiliger verkeer, maar iedereen met een beetje verstand weet natuurlijk dat dit gebruikt wordt om lekker hard te rijden of te driften of andere dingen te doen waarvan je niet wil dat de politie erachter komt.quote:In bijna heel Europa maken de hulpdiensten (ambulance, brandweer en politie) gebruik van een digitaal communicatiesysteem. In Nederland is dit systeem bekend onder de naam C2000. Wanneer de C2000 apparatuur in een hulpdienstvoertuig is aangemeld in het netwerk, wordt er om de paar seconden een synchronisatie-signaal verstuurd. Dit signaal wordt door Blu Eye ontvangen en omgezet in een akoestische en visuele waarschuwing op het informatiedisplay in je auto of op de motor. De afstand waarop Target Blu Eye een hulpdienst signaleert varieert van enkele honderden meters tot ongeveer één kilometer.
Ook zonder sirene en lichtenquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:01 schreef F.Sinatra het volgende:
dat werkt toch alleen als de sirene aanstaat?
Flitsmeister geeft in ieder geval ook een melding.
Maar misschien is dat een ander systeem.
Nu is bij hard rijden de kans dat je wordt gezien door een politie auto nog kleiner dan dat je een flitskast pakt.quote:
De gasten die zoiets hebben zullen zich met andere dingen bezig houden dan snelheidsboetesquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ding kost ingebouwd en wel een wat zal het zijn 1500 euro ofzo? Kun je best wat bekeuringen voor pakken.
En C2000-repeaters in parkeergarages, grote gebouwen en tunnels. Tenzij je in een uithoek van Groningen rijdt, slaat dat ding dus continu op tilt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:14 schreef DW457 het volgende:
Maar dat ding reageert dus op C2000, dus dan reageert ie ook op ambu, brandweer, Rijkswaterstaat en de Boa's?
Handig dingquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:48 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En C2000-repeaters in parkeergarages, grote gebouwen en tunnels. Tenzij je in een uithoek van Groningen rijdt, slaat dat ding dus continu op tilt.
Nee dit gaat specifiek om het signaal wat de mobilofoon en portofoon gebruiken om te communiceren met de achterliggende technische infrastructuur.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:01 schreef F.Sinatra het volgende:
dat werkt toch alleen als de sirene aanstaat?
Flitsmeister geeft in ieder geval ook een melding.
Maar misschien is dat een ander systeem.
En defensie en en en enquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:14 schreef DW457 het volgende:
Maar dat ding reageert dus op C2000, dus dan reageert ie ook op ambu, brandweer, Rijkswaterstaat en de Boa's?
Dit. Het enige relevante waar je dit voor kan gebruiken is een woninginbraak of een overval. Alle andere situaties ga je knettergek worden van het aantal false positives.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:18 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
De gasten die zoiets hebben zullen zich met andere dingen bezig houden dan snelheidsboetes
Het apparaat an sich is niet verboden omdat het geen verklikker is die een controle onmogelijk maakt. Het vangt radiosignalen af en dat is compleet legitiem. Het gaat overigens niet eens perse om het statusbericht, want die kan hij niet eens direct bepalen omdat een C2000 device gebruik maakt van frequentiemodulatie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:59 schreef jameshond7 het volgende:
Ik ben niet zo van het verbieden, maar een 'vriend' van mij had het laatst over een target blue eye en ik vraag mij af waarom dit eigenlijk (nog) niet verboden is.
Voor de mensen die het niet kennen:
[..]
Ik geloof dat er een aantal jaren geleden meerdere partijen waren die dit wilden verbieden. Volgens de gebruikers heeft dit systeem voordelen die bijdragen aan een veiliger verkeer, maar iedereen met een beetje verstand weet natuurlijk dat dit gebruikt wordt om lekker hard te rijden of te driften of andere dingen te doen waarvan je niet wil dat de politie erachter komt.
Hoeveel mensen maken hier eigenlijk gebruik van?
Tja, we leven in een land waar de overheid zefls samenwerkt met FLITSmeister....quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:59 schreef jameshond7 het volgende:
Ik ben niet zo van het verbieden, maar een 'vriend' van mij had het laatst over een target blue eye en ik vraag mij af waarom dit eigenlijk (nog) niet verboden is.
Voor de mensen die het niet kennen:
[..]
Ik geloof dat er een aantal jaren geleden meerdere partijen waren die dit wilden verbieden. Volgens de gebruikers heeft dit systeem voordelen die bijdragen aan een veiliger verkeer, maar iedereen met een beetje verstand weet natuurlijk dat dit gebruikt wordt om lekker hard te rijden of te driften of andere dingen te doen waarvan je niet wil dat de politie erachter komt.
Hoeveel mensen maken hier eigenlijk gebruik van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |