FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Landal wil niet meedenken.
zalkcvrijdag 30 oktober 2020 @ 09:21
Ten eerste, Landal zal wel compleet in hun recht staan. Maar ik check het toch even hier ;).

- In augustus 2019 hebben we een midweek geboekt
- In februari kregen we bericht dat er in het weekend voor ons verblijf een festival zou zijn en dat we als compensatie gratis internet kregen voor de mogelijke overlast.
- In maart is er gemeld dat de horeca op het park dicht moest en kregen we de vraag of we om wilden boeken. hier hebben we mee gewacht.
- Op de ochtend van vertrek, 16 maart, was het park geheel op slot gegaan ivm de lockdown
- Boeking is naar 16 november verplaatst.
- Van de week is bekend gemaakt dat de indoor speelmogelijkheden eveneens niet beschikbaar zijn, er is wel een veel kleiner alternatief.
- Na het sluiten van de Horeca, de beperking van 30 in het zwembad en dan nu ook de sluiting van de indoor mogelijkheden word het ons wat te gortig en zouden we willen omboeken naar een ander park.

Contact met Landal vanochtend
zalkc: Kan ik wijzigen van park?
Dit omdat de indoorspeel mogelijkheid bij De Lommerbergen gesloten is ten tijde van ons verblijf.

landal: Wat is je reserveringsnummer? Dan kan ik de mogelijkheden voor je bekijken.
zalkc: Het is een oudje, en al een keer verplaatst in maart toen het park dicht ging, de reservering is toen naar een willekeurige latere datum gezet.
landal: Ik zie dat je aankomt op 16 november. Binnen 28 dagen voor aankomst is het niet meer mogelijk om te wijzigen helaas.
Er is overigens wel een alternatief op het park om indoor te spelen alleen is dit wat kleiner van opzet.
zalkc: Al met al is dit product wel definitief anders dan wat we vorig jaar augustus geboekt hebben.
en de melding van de sluiting van het grote indoor speelgebeuren is van 4 dagen terug, dat was ook binnen de 28 dagen.
Uiteraard begrijp ik heel goed dat wat betreft de restaurants en zwembad jullie ook gehouden zijn aan landelijke richtlijnen. Maar het verbouwen van de binnenspeelmogelijkheden is toch echt jullie eigen keuze. Ik vind het best vervelend dat de houding van Landal nu op mij overkomt als "Stik er maar in", dat lijkt me niet de bedoeling.
landal:Het is zeker niet onze bedoeling om je dat gevoel te geven.
We zijn inderdaad voor veel zaken gebonden aan de landelijke richtlijnen. Het klopt dat het verbouwen van de indoorspeeltuin daar niets mee te maken heeft. Maar zoals ik aangaf wordt er wel een alternatief aangeboden, vandaar dat het niet mogelijk is deze reservering nog te wijzigen.
zalkc: Het is dus een gelijkwaardig alternatief?

Ik ga wel thuisblijven denk ik, de lol is er wel een beetje vanaf nu :(
de_boswachtervrijdag 30 oktober 2020 @ 09:29
#kortlontje

Ze staan toch in hun recht? Wat wil je dan?
trein2000vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:30
Gecompliceerde kwestie die niet zo 1,2,3 te beantwoorden is. De vraag zal zijn of die sluitingen (van zowel horeca als speelparadijs) maken dat wat geboden wordt dermate anders (lees: minder) is dat je niet meer kunt spreken van hetzelfde aanbod zeg maar.

Dat zal overigens wel lastig worden, want logeren is toch de ‘hoofdzaak‘ van een dergelijke deal. Maar in het geval dat dit zou gaan om de camping bij slagharen bijvoorbeeld en het park zit dicht dan heb je nog wel wat argumenten in handen. De toegang tot dat park is dan immers zo prominent binnen het totaalpakket dat er echt geen sprake meer is van iets gelijkwaardigs oid.

Anderzijds, waarschijnlijk heb je kinderen. En dan is een betoog met de strekking: “wij kozen juist voor dit park met het oog op de uitgebreide kinderfaciliteiten en die zijn dicht dus wij willen ontbinden” ook niet helemaal kansloos. Maar ze bieden wel een alternatief, dus ook die zie ik niet 1,2,3 vliegen.
trein2000vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:29 schreef de_boswachter het volgende:
#kortlontje

Ze staan toch in hun recht? Wat wil je dan?
Dat is nog maar de vraag hoor.
trein2000vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:30
Verder zie de Q&A https://www.consuwijzer.n(...)dens-de-coronacrisis
zalkcvrijdag 30 oktober 2020 @ 09:31
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:29 schreef de_boswachter het volgende:
#kortlontje

Ze staan toch in hun recht? Wat wil je dan?
Omboeken naar een ander park van dezelfde groep.
zalkcvrijdag 30 oktober 2020 @ 09:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:30 schreef trein2000 het volgende:
Gecompliceerde kwestie die niet zo 1,2,3 te beantwoorden is. De vraag zal zijn of die sluitingen (van zowel horeca als speelparadijs) maken dat wat geboden wordt dermate anders (lees: minder) is dat je niet meer kunt spreken van hetzelfde aanbod zeg maar.

Dat zal overigens wel lastig worden, want logeren is toch de ‘hoofdzaak‘ van een dergelijke deal. Maar in het geval dat dit zou gaan om de camping bij slagharen bijvoorbeeld en het park zit dicht dan heb je nog wel wat argumenten in handen. De toegang tot dat park is dan immers zo prominent binnen het totaalpakket dat er echt geen sprake meer is van iets gelijkwaardigs oid.

Anderzijds, waarschijnlijk heb je kinderen. En dan is een betoog met de strekking: “wij kozen juist voor dit park met het oog op de uitgebreide kinderfaciliteiten en die zijn dicht dus wij willen ontbinden” ook niet helemaal kansloos. Maar ze bieden wel een alternatief, dus ook die zie ik niet 1,2,3 vliegen.
Het gaat inderdaad om de faciliteiten, ik woon zelf op de Veluwe, dus qua omgeving hoef ik het niet te doen. En ja, we hebben een kleine, anders zouden we wel een citytrip gedaan hebben ;).
de_boswachtervrijdag 30 oktober 2020 @ 09:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Omboeken naar een ander park van dezelfde groep.
Dat soort grote bedrijven zijn niet zo van het maatwerk, zelf ook wel eens ervaren (niet landal). Mensen achter de telefoon kijken wat de regels zijn en als je daar niet binnen valt heb je pech... denk daarom dat het een lastig verhaal gaat worden.

Maar waarom zou je dan niet gaan, dat snap ik niet.
zalkcvrijdag 30 oktober 2020 @ 09:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat soort grote bedrijven zijn niet zo van het maatwerk, zelf ook wel eens ervaren (niet landal). Mensen achter de telefoon kijken wat de regels zijn en als je daar niet binnen valt heb je pech... denk daarom dat het een lastig verhaal gaat worden.

Maar waarom zou je dan niet gaan, dat snap ik niet.
Heel simpel gezegd? Het bied geen meerwaarde meer ten opzichte van thuisblijven op dit moment.
zalkcvrijdag 30 oktober 2020 @ 09:49
quote:
Voornamelijk het 2e punt over de gesloten faciliteiten geeft een goede richting, Dank je wel :)
zalkcvrijdag 30 oktober 2020 @ 10:00
De chat gaat weer verder

Zalkc: Het is dus een gelijkwaardig alternatief?

Landal:Het is wel wat kleiner van opzet.
Zalkc: Ik weet het niet, we gaan specifiek naar een park voor de faciliteiten. Ik begreep dat Landal Vennenbos ook al het zwembad had gesloten. Als dit gebeurd bij Lommerbergen lijkt het me ook niet dat ik akkoord hoef te gaan met het alternatief "het meertje buiten". Ik ga graag naar 1 van jullie parken ook al moet ik bijbetalen en is het zwembad wat kleiner, maar dan zijn er wel faciliteiten die volgens verwachting zijn. Nu krijgen we een soort Lommerbergen extra light experience. Voor het complete bedrag. Kunt u mogelijk aangeven wat de verschillen zijn tussen de indoor speelgelegenheden? Zijn daar foto's van?
Landal: Ik snap wat je bedoelt, maar sluiting of beperktere capaciteit van faciliteiten is geen reden om te kunnen omboeken helaas.
Voor meer info over de alternatieve indoor speeltuin kan je het beste even contact opnemen met het park. Ik heb die info hier helaas niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door zalkc op 30-10-2020 10:12:02 ]
zalkcvrijdag 30 oktober 2020 @ 10:52
@trein2000 bedankt voor je link, het werkte in ieder geval

Zalkc:
Hoi <>
Dat is de ACM niet met jullie eens. Als ik het zo lees op consuwijzer. Maar goed dat kan ik je niet kwalijk nemen.
Ik begrijp nu uit dit gesprek dat Landal mij op geen enkele wijze tegemoet wil komen in deze situatie?
En dat Landal stelt dat de geboden alternatieven niet gelijkwaardig zijn?

Landal :
Ik heb het toch nog even overlegd met mijn leidinggevende en bij wijze van uitzondering mag ik het voor je omboeken.
Bij een wijziging mag de huurprijs niet lager worden. Als de prijs hoger wordt zal je het verschil moeten bijbetalen.
Naar welk park en/of welke datum zou je willen wijzigen?
Fredvrijdag 30 oktober 2020 @ 14:05
Tja, ik snap wel dat ze terughoudend zijn: als elke vakantieganger zit zou doen zou dan was Landal in notime op de fles.
trein2000vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:52 schreef zalkc het volgende:
@:trein2000 bedankt voor je link, het werkte in ieder geval

Zalkc:
Hoi <>
Dat is de ACM niet met jullie eens. Als ik het zo lees op consuwijzer. Maar goed dat kan ik je niet kwalijk nemen.
Ik begrijp nu uit dit gesprek dat Landal mij op geen enkele wijze tegemoet wil komen in deze situatie?
En dat Landal stelt dat de geboden alternatieven niet gelijkwaardig zijn?

Landal :
Ik heb het toch nog even overlegd met mijn leidinggevende en bij wijze van uitzondering mag ik het voor je omboeken.
Bij een wijziging mag de huurprijs niet lager worden. Als de prijs hoger wordt zal je het verschil moeten bijbetalen.
Naar welk park en/of welke datum zou je willen wijzigen?
Top.
tstilevrijdag 30 oktober 2020 @ 18:27
Vind ze vanaf het begin al wel netjes. Zij kunnen er natuurlijk ook niks doen aan dat hele corona.

Er zijn genoeg mensen die flinke aanbetalingen kwijt zijn voor vakantiehuisjes etc zonder ook maar enige tegemoetkoming.
zalkczaterdag 31 oktober 2020 @ 22:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:27 schreef tstile het volgende:
Vind ze vanaf het begin al wel netjes. Zij kunnen er natuurlijk ook niks doen aan dat hele corona.

Er zijn genoeg mensen die flinke aanbetalingen kwijt zijn voor vakantiehuisjes etc zonder ook maar enige tegemoetkoming.
Ik weet niks van andere mensen en wat hun geregeld hebben ;)

Maar ik was teleurgesteld dat ik (eerst) niks kon wijzigen nadat hun zelf het aangebodene veranderden. Dat had niks met corona te maken. Als ik iets boek omdat ik dol ben op de varkentjes van de kinderboerderij en ineens zijn de varkentjes allemaal naar de slager gebracht vind ik dat ook vervelend en ga ik liever naar een park met varkens. Nu kan ik me voorstellen dat dat niet een hele sterke reden is.
Maar als ik met een 3-jarige kom, dan is het voor pa en ma het belangrijkste dat zij zich goed kan vermaken, en daar kies je het park op uit. Dat lijkt me niet zo heel raar. Als dat minder kan als verwacht hoop ik op flexibiliteit. Ik hoef geen geld terug, maar ik wil wel gewoon waar ik voor betaald heb in mijn optiek.