abonnement Unibet Coolblue
pi_195939483
TT niet de beste door ruimtegebrek :P

Interessant artikel met wat cijfers:

Economen pleiten voor minder angst: ’Risico’s tweede golf flink lager’

AMSTERDAM - De kans dat iemand jonger dan zeventig jaar overlijdt aan Covid-19 is kleiner dan dat hij of zij het leven laat door een auto-ongeluk, een bedrijfsongeval of verdrinking. Dat blijkt uit een voorlopige analyse van drie economen van de cijfers van de tweede golf van het coronavirus.

Zelfs voor tachtigers loopt een besmetting met corona lang niet altijd fataal af: slechts 1,29% van de zieken in die leeftijdsgroep overlijdt. Wel is de kans op een ziekenhuisopname onder personen van in de tachtig of negentig aanzienlijk hoger dan bij jongere mensen.

„De risico’s zijn voor de meeste groepen flink lager geworden”, concludeert econoom Robin Fransman in een gezamenlijk artikel met twee collega’s in het ESB, het vakblad voor economen. „Dat kan komen omdat de medische behandeling veel beter is geworden, maar ook omdat we de meest kwetsbare groepen – de ouderen in verpleeghuizen of met thuiszorg – nu veel beter beschermen.”

De kans dat een gemiddelde Nederlander overlijdt aan een niet-natuurlijke dood, ligt rond de 0,05 procent per jaar. Maar de kans dat corona een vijftiger de das om doet, is slechts 0,03 procent. Voor veertigers is dit 0,01 procent en voor mensen onder de veertig is de kans zelfs te klein voor twee cijfers achter de komma.

Volgens Fransman blijkt hieruit dat de angst die is ontstaan onder een groot deel van de niet-kwetsbaren onder de bevolking onnodig is. „Er zijn mensen die niet meer de straat op durven of die hun kinderen niet meer zien. Dat is echt overtrokken”, zegt hij in een toelichting. „De risico’s zijn zodanig laag dat voor niet-kwetsbaren geldt dat angstig door het leven gaan waarschijnlijk schadelijker is voor de gezondheid dan het virus zelf.”

De econoom begrijpt dat het kabinet probeert om de overbelasting van ziekenhuizen tijdens de epidemie te beperken. Maar dat kan ook door alleen die kwetsbare groepen te beschermen. „Doe boodschappen voor ze, geef ze een voucher voor de taxi zodat het ov niet nodig is, kom ze tegemoet. Maar dan hoeven we mensen die jonger zijn dan zestig ook niet langer op te sluiten.”

Een algemene lockdown raadt Fransman, vanwege alle bijkomende kosten zoals grootschalige werkeloosheid, daarom ten zeerste af.

https://www.telegraaf.nl/(...)ede-golf-flink-lager
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195939555
cafe's weer open dan?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:21:21 #3
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195939584
Wat is je plan voor de ziekenhuizen?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:21:39 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195939594
Een econoom. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:23:55 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195939641
Corona is niet meer of minder gevaarlijk geworden. We testen nu veel meer dus komen er achter dat corona nauwelijks gevaarlijker is dan een andere verkoudheid. Dit voorjaar hebben waarschijnlijk ook vele honderdduizenden het gehad
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:24:31 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195939659
De genomen maatregelen hebben straks meer doden gekost dan het virus.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195939719
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:23 schreef LXIV het volgende:
Corona is niet meer of minder gevaarlijk geworden. We testen nu veel meer dus komen er achter dat corona nauwelijks gevaarlijker is dan een andere verkoudheid. Dit voorjaar hebben waarschijnlijk ook vele honderdduizenden het gehad
Waarom liggen al die lui dan nu in het ziekenhuis?
pi_195939877
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:24 schreef LXIV het volgende:
De genomen maatregelen hebben straks meer doden gekost dan het virus.
Pure stemmingmakerij. Volgens mij wil jij dat de veel te dure ondernemers, hun spaargeld niet hoeven aan te spreken.
pi_195939898
En de ziekenhuizen liggen ook niet vol.
pi_195939963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Een econoom. :')
Idd. Nu nog even de invalshoek van een bioloog, verpleegkundige en demograaf en we hebben weer een allegaartje waar we niks mee kunnen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:44:03 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195939999
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:24 schreef LXIV het volgende:
De genomen maatregelen hebben straks meer doden gekost dan het virus.
Economische doden. :')

Ga jij dan lekker de komende maand de zorg helpen en boodschappen doen voor de kwetsbaren. Praten we daarna weer verder.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195940124
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom liggen al die lui dan nu in het ziekenhuis?
Al die lui? 500 mensen ofzo? Het enige dat de Coronacrisis duidelijk maakt is dat de marktwerking in de zorg veel kapot heeft gemaakt lol
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:53:16 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195940162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom liggen al die lui dan nu in het ziekenhuis?
Die zijn aan het klaverjassen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:54:31 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195940185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom liggen al die lui dan nu in het ziekenhuis?
Heb je echt niet meegekregen dat de reguliere zorg altijd wordt opgeschort als er wat veel mensen verkouden zijn? Dat is volkomen normaal.
pi_195940188
Er zijn anders ontzettend veel veiligheidsmaatregelen in plaats om te voorkomen dat je aan een verkeersongeluk sterft.
pi_195940356
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:38 schreef Adames het volgende:
En de ziekenhuizen liggen ook niet vol.
Ik kan je vertellen... dat liggen ze wel
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:38 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195940751
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom liggen al die lui dan nu in het ziekenhuis?
Dat zijn er niet zoveel en dat is met griep ook. Een groot deel van die mensen zou anders ook in het ziekenhuis liggen vanwege hun onderliggende aandoeningen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195940767
Maar nu de hamvraag: hoe verhoudt het zich tot de risico's van keukentrapjes?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:23:13 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195940784
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Economische doden. :')

Ga jij dan lekker de komende maand de zorg helpen en boodschappen doen voor de kwetsbaren. Praten we daarna weer verder.
Ik help al mee met de bestrijding van het COVID-gebeuren. :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195940797
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:04 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen... dat liggen ze wel
Er zijn ook enorm veel hoogbejaarden en obesen en extreem weinig ziekenhuisbedden. (En dan hebben we 't nog niet eens gehad over andere kwetsbaren.)
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:23:56 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195940802
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Maar nu de hamvraag: hoe verhoudt het zich tot de risico's van keukentrapjes?
Terrorisme is een van de weinige zaken die minder gevaarlijk zijn dan corona.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:24:06 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195940806
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef LXIV het volgende:

Ik help al mee met de bestrijding van het COVID-gebeuren. :')
Door op je zolderkamer te zitten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195940824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:23 schreef LXIV het volgende:
Corona is niet meer of minder gevaarlijk geworden. We testen nu veel meer dus komen er achter dat corona nauwelijks gevaarlijker is dan een andere verkoudheid. Dit voorjaar hebben waarschijnlijk ook vele honderdduizenden het gehad
En daar heb jij onderzoek naar gedaan?

Het Parool: Hoe dodelijk is corona vergeleken met griep en andere ziektes

quote:
Bij de griep, vertelt Rijkers, leidt 1 op de duizend besmettingen tot een sterfgeval, een aantal dat ook de Amerikaanse topviroloog Anthony Fauci reëel acht. Daarmee is corona volgens de RIVM-schatting ongeveer tien keer zo dodelijk als de griep, volgens de schatting van het Imperial College 11,5 keer zo dodelijk en volgens de omstreden berekening van Stanford ‘slechts’ twee keer zo dodelijk.


[ Bericht 10% gewijzigd door luxerobots op 30-10-2020 10:29:53 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:25:04 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_195940831
Nou probeer ik met de auto ook al langer anderhalve meter afstand te houden, vaak nog meer
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_195940963
Zijn er dan veel 70-ers die daarvoor bang zijn?
De angst dat ziekenhuizen vol liggen en de reguliere zorg weg is lijkt me veel realistischer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195940973
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:25 schreef H_T het volgende:
Nou probeer ik met de auto ook al langer anderhalve meter afstand te houden, vaak nog meer
Ik hou vaak 50-75m afstand
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:35:55 #27
39237 crew  H_T
2733
pi_195941040
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik hou vaak 50-75m afstand
Wel een uitdaging bij het parkeren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_195941084
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:38 schreef Adames het volgende:
En de ziekenhuizen liggen ook niet vol.
De IC's zijn qua capaciteit erg ondermaats Nederland is tot een 3de wereldland bezuinigd qua gezondheidszorg.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de B merk medicijnen met talloze bijwerkingen enkel omdat de A merk medicijnen (met veelal minder en minder ernstige bijwerkingen) zogenaamd te duur zijn.
Maar er kunnen wel 6 managementlagen zijn in een ziekenhuis daar is dan weer wel geld voor.....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:40:59 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195941105
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

De IC's zijn qua capaciteit erg ondermaats Nederland is tot een 3de wereldland bezuinigd qua gezondheidszorg.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de B merk medicijnen met talloze bijwerkingen enkel omdat de A merk medicijnen (met veelal minder en minder ernstige bijwerkingen) zogenaamd te duur zijn.
Maar er kunnen wel 6 managementlagen zijn in een ziekenhuis daar is dan weer wel geld voor.....
Dat wel, maar kijk naar Belgie nu. Die staan in de top 5 van europa wat betreft bedden. Maar ook daar begint de paniek nu wel toe te slaan, met vandaag alleen al 24000 cases en 300 tot 500 opnames per dag (netto)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195941152
Die Robin Fransman verkondigd een hoop poep. Niet serieus te nemen.
pi_195941178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:24 schreef LXIV het volgende:
De genomen maatregelen hebben straks meer doden gekost dan het virus.
Want mensen sterven massaal als ze zonder werk komen te zitten of hoe moet ik dit lezen?
pi_195941221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik help al mee met de bestrijding van het COVID-gebeuren. :')
Hoe dan jij zit alleen maar te janken op een internetforumpje. Stoere boi dat je er bent.
pi_195941249
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

Al die lui? 500 mensen ofzo?
500? Er liggen 2376 patiënten met corona in het ziekenhuis (cijfers gisteren).

Maar wat veelal vergeten wordt; corona heeft veelal ook chronische gevolgen. Blijvende longklachten, hartklachten enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195941381
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:46 schreef Questular het volgende:

[..]

Want mensen sterven massaal als ze zonder werk komen te zitten of hoe moet ik dit lezen?
Zelfmoord cijfers stijgen en door stress verliezen mensen levensjaren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195941433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:35 schreef H_T het volgende:

[..]

Wel een uitdaging bij het parkeren
Juist niet, ik heb die afstand ook nodig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195941539
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zelfmoord cijfers stijgen en door stress verliezen mensen levensjaren.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html

Ben benieuwd wanneer ze dan zo enorm gaat stijgen dat het de corona doden gaat inhalen.
pi_195941556
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
TT niet de beste door ruimtegebrek :P

Interessant artikel met wat cijfers:

[..]
Dit artikel legt de nadruk bij het verkeerde vraagstuk.
Dat de kans klein is dat je als gezonde persoon er aan overlijdt, is geen nieuws.

Het enige wat echt van belang is, is de druk op de zorg.
pi_195941625
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dit artikel legt de nadruk bij het verkeerde vraagstuk.
Dat de kans klein is dat je als gezonde persoon er aan overlijdt, is geen nieuws.

Het enige wat echt van belang is, is de druk op de zorg.
Als je dit soort vraagstukken aan economen gaat voorleggen dan weet je natuurlijk ook bij voorbaat al wat het antwoord gaat zijn.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:14:13 #39
39237 crew  H_T
2733
pi_195941657
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

De IC's zijn qua capaciteit erg ondermaats Nederland is tot een 3de wereldland bezuinigd qua gezondheidszorg.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de B merk medicijnen met talloze bijwerkingen enkel omdat de A merk medicijnen (met veelal minder en minder ernstige bijwerkingen) zogenaamd te duur zijn.
Maar er kunnen wel 6 managementlagen zijn in een ziekenhuis daar is dan weer wel geld voor.....
Een collega is hartpatiënt en werd overgezet op een B-merk van hetzelfde medicijn, want goedkoper. Inmiddels zit hij weer op het A-merk, want dat was toch goedkoper dan B-merk en een paar ritjes per ambulance naar het ziekenhuis
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_195941727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Al die lui? 500 mensen ofzo? Het enige dat de Coronacrisis duidelijk maakt is dat de marktwerking in de zorg veel kapot heeft gemaakt lol
En hoe is dat duidelijk geworden dan?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195941766
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Er zijn ook enorm veel hoogbejaarden en obesen en extreem weinig ziekenhuisbedden. (En dan hebben we 't nog niet eens gehad over andere kwetsbaren.)
Er zijn voor normale omstandigheden en een flinke griep golf genoeg bedden.
Veel bejaarden met onderliggend lijden komen niet eens in het ziekenhuis terecht. Sinds maart/april wordt er in overleg met de familie besloten of het zin heeft om iemand naar de IC te vervoeren of niet als die persoon al een ziekte had
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195942415
Het gaat dan ook niet om de mortaliteit, maar de druk op de zorg die coronapatienten veroorzaken. Daardoor valt de primaire zorg stil. Als de ziekenhuis overspoeld zijn stijgt de mortaliteit ook, want van de 90% die het met ziekenhuiszorg redden overlijden er dan vele. Ook zullen er veel nevenslachtoffers vallen door te late diagnoses en geen plek op de spoedeisende hulp.
pi_195942596
Ach een keer in de zoveel tijd komt er weer een zo'n artikel of een ingezonden brief van wat zelfbenoemde experts. In dit geval drie "economen" (wat dat dan precies ook mag zijn en alsof zij ooit in staat zijn iets goed in te schatten) die een uitspraak doen over medische zaken mbt het virus. Zal wel vooral eigenbelang bij spelen.
Dergelijke zelfoverschatting laat wel maar weer eens zien dat een afgeronde opleiding (die zullen ze dan wel hebben) geen garantie is voor analytisch denkvermogen. Maar dat geldt ook voor de usual suspects die dit topic weer bevolken.
pi_195942727
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Er zijn ook enorm veel hoogbejaarden en obesen en extreem weinig ziekenhuisbedden. (En dan hebben we 't nog niet eens gehad over andere kwetsbaren.)
Klopt jarenlang is de zorg uitgekleed. Waardoor we nu weinig personeel hebben. Hierdoor zitten we al snel aan de grenzen van ons zorgstelsel. Dat is leuk onder normale omstandigheden want goedkope zorg met weinig dure, lege bedden. Alleen in situaties als deze kom je snel in de problemen. Zoals we nu merken.

Helaas kunnen we dat niet nu even veranderen en moeten we het ermee doen.

Dan kun je verder de vraag stellen of dit de goede weg is. maar de politiek heeft besloten de maatschappij veel vrijheid te geven en daarmee langs de grenzen van het zorgstelsel te manouvreren.

Mogelijk is het economisch beter om een korte heftige lockdown te doen en dan daarna weer alles open met weinig beperkingen en als het weer oploopt de boel weer korte tijd op slot te gooien. Maar dat is niet te voorspellen, feit blijft dat de grenzen van ons zorgstelsel de bottleneck is die aangeeft of er maatregelen nodig zijn of niet.
pi_195942752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De kans dat een gemiddelde Nederlander overlijdt aan een niet-natuurlijke dood, ligt rond de 0,05 procent per jaar.
Er overlijden jaarlijks 87.000 gemiddelde Nederlanders aan een niet-natuurlijke dood?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:20:05 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195946220
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:58 schreef Jaeger85 het volgende:
Het gaat dan ook niet om de mortaliteit, maar de druk op de zorg die coronapatienten veroorzaken. Daardoor valt de primaire zorg stil. Als de ziekenhuis overspoeld zijn stijgt de mortaliteit ook, want van de 90% die het met ziekenhuiszorg redden overlijden er dan vele. Ook zullen er veel nevenslachtoffers vallen door te late diagnoses en geen plek op de spoedeisende hulp.
Dit voorjaar riep iedereen in het corona-topic nog ‘we gaan allemaal dood’ en als je zei dat het wel meeviel kreeg je een ban die tot op nu duurt. Maar nu gaat het opeens niet meer om de mortaliteit, nu blijkt dat die er niet is?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195946235
Tijd voor een eeuwige lockdown, dan is er minder verkeer
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195946357
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit voorjaar riep iedereen in het corona-topic nog ‘we gaan allemaal dood’ en als je zei dat het wel meeviel kreeg je een ban die tot op nu duurt. Maar nu gaat het opeens niet meer om de mortaliteit, nu blijkt dat die er niet is?
In het voorjaar was het motto flatten the curve, dat is het nu nog. Dus je bent wel heel selectief bezig nu.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:19:11 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195960060
Klopt. Was bijvoorbeeld net erg druk op de snelweg en sommige mensen gaan dan domme dingen doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195960490
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Er overlijden jaarlijks 87.000 gemiddelde Nederlanders aan een niet-natuurlijke dood?
Ik denk dat je een nul teveel hebt. 0.05% = 1/2000
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')