abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:27:19 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195938831
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 30-10-2020 08:37:27 ]
pi_195938906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:26 schreef Kyran het volgende:
Goedemorgen!

Hopen op een dag met goede cijfers! Ben nog steeds een beetje "bang" dat het allemaal te lang gaat duren met de huidige maatregelen, maar wil er graag naast zitten.
Goeiemorgen!
Ik vind het ook spannend maar moet zeggen dat die cijfers gisteren me echt wel optimistisch hebben gemaakt. Hopen dat die doorzetten. :Y
pi_195938936

Update voor in de OP?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:37:38 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195938947
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:36 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ afbeelding ]
Update voor in de OP?
Gedaan
pi_195938959
België het mondkapjeswalhalla van het eerste uur. Zouden wij nu kunnen concluderen dat die mondkapjes maar weinig effect hebben of is in België zoveel mis dat ze ondanks de mondkapjes tot deze cijfers komen?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:38:43 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195938964
600 meer doden dan normaal in die week is wel een stuk meer dan de officiële covid doden weer..
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:40:35 #7
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195938982
Poland orders state-run companies to build field hospitals amid rising number of coronavirus patients - Reuters

NEW: U.S. health departments reported more than 90,000 new coronavirus cases over the past 24 hours, the biggest one-day increase on record - BNO count
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:43:17 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195939014
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Goeiemorgen!
Ik vind het ook spannend maar moet zeggen dat die cijfers gisteren me echt wel optimistisch hebben gemaakt. Hopen dat die doorzetten. :Y
Dat de maatregelen wat effect gaan hebben twijfel ik niet aan. Mijn vraag is vooral hoe lang dit gaat duren met de huidige maatregelen. Normaal gesproken zie je vaak dat de maatregelen vooral in de eerste paar weken goed nageleefd worden. Dit zag je ook terug in de grafieken van van Dissel afgelopen woensdag.

Nu zitten wij qua reisbewegingen, thuiswerken, open onderwijs etc. aardig boven het niveau van maart/april, dus de maatregelen zullen minder effect hebben dan toen. Als men zich dan ook steeds minder aan de maatregelen gaan houden gaat het een hele lange winter worden.

Hoop echt van harte dat ik er naast zit.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:47:34 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195939070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat de maatregelen wat effect gaan hebben twijfel ik niet aan. Mijn vraag is vooral hoe lang dit gaat duren met de huidige maatregelen. Normaal gesproken zie je vaak dat de maatregelen vooral in de eerste paar weken goed nageleefd worden. Dit zag je ook terug in de grafieken van van Dissel afgelopen woensdag.

Nu zitten wij qua reisbewegingen, thuiswerken, open onderwijs etc. aardig boven het niveau van maart/april, dus de maatregelen zullen minder effect hebben dan toen. Als men zich dan ook steeds minder aan de maatregelen gaan houden gaat het een hele lange winter worden.

Hoop echt van harte dat ik er naast zit.
Ze zeggen ook dat ze willen dat iedereen weer met kerst bij familie kan zijn. Maar ze willen vooral dat de cijfers daarvoor lager zijn omdat ze weten dat vrijwel iedereen toch wel kerst gaat vieren met familie.
pi_195939076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat de maatregelen wat effect gaan hebben twijfel ik niet aan. Mijn vraag is vooral hoe lang dit gaat duren met de huidige maatregelen. Normaal gesproken zie je vaak dat de maatregelen vooral in de eerste paar weken goed nageleefd worden. Dit zag je ook terug in de grafieken van van Dissel afgelopen woensdag.

Nu zitten wij qua reisbewegingen, thuiswerken etc. aardig boven het niveau van maart/april, dus de maatregelen zullen minder effect hebben dan toen. Als men zich dan ook steeds minder aan de maatregelen gaan houden gaat het een hele lange winter worden.

Hoop echt van harte dat ik er naast zit.
Eens. Van mij mogen ze ook wel een tandje bijzetten om het wat sneller te laten verlopen. En liever niet meer op het randje balanceren, zeker niet als je naar de overige landen kijkt hoe snel het mis kan gaan.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:48:25 #11
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat de maatregelen wat effect gaan hebben twijfel ik niet aan. Mijn vraag is vooral hoe lang dit gaat duren met de huidige maatregelen. Normaal gesproken zie je vaak dat de maatregelen vooral in de eerste paar weken goed nageleefd worden. Dit zag je ook terug in de grafieken van van Dissel afgelopen woensdag.

Nu zitten wij qua reisbewegingen, thuiswerken, open onderwijs etc. aardig boven het niveau van maart/april, dus de maatregelen zullen minder effect hebben dan toen. Als men zich dan ook steeds minder aan de maatregelen gaan houden gaat het een hele lange winter worden.

Hoop echt van harte dat ik er naast zit.
Het allerbelangrijkste is volgens mij de ziekenhuisbezetting. Die zie je de afgelopen dagen (langzaam) afnemen:

- Gisteren om 14.15 stond de teller op 1831 (LCPS)
- Gisteren om 16.15 stond de teller op 1777 (Nice)
- Op dit moment staat de teller op 1737 (Nice)

Nice geeft zelf aan dat de data nagenoeg real-time is, met zo'n 30 minuten vertraging. Dat houdt dus in dat in de afgelopen 16 uur 40 mensen meer ontslagen zijn dan opgenomen.

Deze grafiek van Nice zelf laat de ziekenhuisbezetting zien. Hoewel de gegevens nog niet compleet zijn, zit er een daling in, wat in lijn is met wat @VoMy ook ziet in zijn data:


Dus even los van de hoeveelheid opnames, die nog steeds hoog is, lijkt het erop dat de ziekenhuisbezetting aan het dalen is. En dat is volgens mij het allerbelangrijkste op dit moment.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:49:37 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195939099
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze zeggen ook dat ze willen dat iedereen weer met kerst bij familie kan zijn. Maar ze willen vooral dat de cijfers daarvoor lager zijn omdat ze weten dat vrijwel iedereen toch wel kerst gaat vieren met familie.
Als mensen gewoon in wat kleinere kring kerst gaan vieren dan normaal is dat al flinke winst.

Sowieso, als de restaurants dicht zitten tegen die tijd heb je al vele malen minder reisbewegingen en tientallen mensen die samen in een ruimte zitten.

Er zit nog een heel spectrum tussen massaal kerst vieren en alleen op de bank met een doos chocolaatjes.
pi_195939103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste is volgens mij de ziekenhuisbezetting. Die zie je de afgelopen dagen (langzaam) afnemen:

- Gisteren om 14.15 stond de teller op 1831 (LCPS)
- Gisteren om 16.15 stond de teller op 1777 (Nice)
- Op dit moment staat de teller op 1737 (Nice)

Nice geeft zelf aan dat de data nagenoeg real-time is, met zo'n 30 minuten vertraging. Dat houdt dus in dat in de afgelopen 16 uur 40 mensen meer ontslagen zijn dan opgenomen.

Deze grafiek van Nice zelf laat de ziekenhuisbezetting zien. Hoewel de gegevens nog niet compleet zijn, zit er een daling in, wat in lijn is met wat @:VoMy ook ziet in zijn data:
[ link | afbeelding ]

Dus even los van de hoeveelheid opnames, die nog steeds hoog is, lijkt het erop dat de ziekenhuisbezetting aan het dalen is. En dat is volgens mij het allerbelangrijkste op dit moment.
Toch ben ik benieuwd waar die daling opeens vandaan komt aangezien het aantal mensen dat opgenomen wordt nog steeds vrij hoog is. Of heeft natuurlijk te maken dat in het begin nog weinig mensen ontslagen worden en nu natuurlijk ook hele groepen het ziekenhuis weer verlaten. En daarnaast ook meer mensen overlijden nu..
pi_195939105
Druk zat op de weg vooral rond 18:00 want dan ga je je kinderen van de opvang halen.
Dat heeft er ook mee te maken denk ik. Kindophaalverkeer.
pi_195939114
Als ze willen dat iedereen met Kerst weer met de hele familie bij elkaar kan zijn, zullen de cijfers toch drastisch moeten dalen.
Minimaal tot het maximale niveau waarop BCO nog mogelijk is.

Wat is eigenlijk dat maximale niveau waarop BCO nog mogelijk is?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195939145
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
Als ze willen dat iedereen met Kerst weer met de hele familie bij elkaar kan zijn, zullen de cijfers toch drastisch moeten dalen.
Minimaal tot het maximale niveau waarop BCO nog mogelijk is.

Wat is eigenlijk dat maximale niveau waarop BCO nog mogelijk is?
Hoorde iets van 1200 van De Jonge.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195939179
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste is volgens mij de ziekenhuisbezetting. Die zie je de afgelopen dagen (langzaam) afnemen:

- Gisteren om 14.15 stond de teller op 1831 (LCPS)
- Gisteren om 16.15 stond de teller op 1777 (Nice)
- Op dit moment staat de teller op 1737 (Nice)

Nice geeft zelf aan dat de data nagenoeg real-time is, met zo'n 30 minuten vertraging. Dat houdt dus in dat in de afgelopen 16 uur 40 mensen meer ontslagen zijn dan opgenomen.

Deze grafiek van Nice zelf laat de ziekenhuisbezetting zien. Hoewel de gegevens nog niet compleet zijn, zit er een daling in, wat in lijn is met wat @:VoMy ook ziet in zijn data:
[ link | afbeelding ]

Dus even los van de hoeveelheid opnames, die nog steeds hoog is, lijkt het erop dat de ziekenhuisbezetting aan het dalen is. En dat is volgens mij het allerbelangrijkste op dit moment.
Ja toch kun je hier niet zo goed naar kijken ivm de vertraging maar in het postitiviteits topic houd iemand dit dagelijks bij(op hetzelfde moment) en ziet vandaag inderdaad de kleinste daling sinds tijden.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:55:40 #18
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939180
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Toch ben ik benieuwd waar die daling opeens vandaan komt aangezien het aantal mensen dat opgenomen wordt nog steeds vrij hoog is. Of heeft natuurlijk te maken dat in het begin nog weinig mensen ontslagen worden en nu natuurlijk ook hele groepen het ziekenhuis weer verlaten. En daarnaast ook meer mensen overlijden nu..
Ik ben er ook heel benieuwd naar waar het vandaan komt. Overlijdens denk ik niet, want de overlijdens die je iedere dag gemeld ziet worden zijn overlijdens die door de GGD's doorgegeven worden. Die lopen ontzettend achter.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:57:52 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195939216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste is volgens mij de ziekenhuisbezetting. Die zie je de afgelopen dagen (langzaam) afnemen:

- Gisteren om 14.15 stond de teller op 1831 (LCPS)
- Gisteren om 16.15 stond de teller op 1777 (Nice)
- Op dit moment staat de teller op 1737 (Nice)

Nice geeft zelf aan dat de data nagenoeg real-time is, met zo'n 30 minuten vertraging. Dat houdt dus in dat in de afgelopen 16 uur 40 mensen meer ontslagen zijn dan opgenomen.

Deze grafiek van Nice zelf laat de ziekenhuisbezetting zien. Hoewel de gegevens nog niet compleet zijn, zit er een daling in, wat in lijn is met wat @:VoMy ook ziet in zijn data:
[ link | afbeelding ]

Dus even los van de hoeveelheid opnames, die nog steeds hoog is, lijkt het erop dat de ziekenhuisbezetting aan het dalen is. En dat is volgens mij het allerbelangrijkste op dit moment.
Klopt. Hopelijk komt er een mooie steile lijn naar beneden en is het eind november al weer behapbaar voor de ziekenhuizen. Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in, maar laat mij graag verassen hoor. Hoe sneller, hoe beter.
pi_195939222
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoorde iets van 1200 van De Jonge.
De GGD zelf zegt 2000.
(ervan uitgaande dat we het hebben over het aantal BCO's dat ze moeten uitvoeren)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:00:18 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195939250
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste is volgens mij de ziekenhuisbezetting. Die zie je de afgelopen dagen (langzaam) afnemen:

- Gisteren om 14.15 stond de teller op 1831 (LCPS)
- Gisteren om 16.15 stond de teller op 1777 (Nice)
- Op dit moment staat de teller op 1737 (Nice)

Nice geeft zelf aan dat de data nagenoeg real-time is, met zo'n 30 minuten vertraging. Dat houdt dus in dat in de afgelopen 16 uur 40 mensen meer ontslagen zijn dan opgenomen.

Deze grafiek van Nice zelf laat de ziekenhuisbezetting zien. Hoewel de gegevens nog niet compleet zijn, zit er een daling in, wat in lijn is met wat @:VoMy ook ziet in zijn data:
[ link | afbeelding ]

Dus even los van de hoeveelheid opnames, die nog steeds hoog is, lijkt het erop dat de ziekenhuisbezetting aan het dalen is. En dat is volgens mij het allerbelangrijkste op dit moment.
Het is wel zo dat deze grafiek altijd 'later' nog hoger omhoog gaat en op de dag zelf lager ligt. Hoewel een drop van 300 ook met dat in het achterhoofd volgens mij groot is.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:00:18 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195939251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er ook heel benieuwd naar waar het vandaan komt. Overlijdens denk ik niet, want de overlijdens die je iedere dag gemeld ziet worden zijn overlijdens die door de GGD's doorgegeven worden. Die lopen ontzettend achter.
Overlijdens kunnen bij wijze van spreken nog uit de zomer zijn zelfs. Kwam in juli/augustus ook voor dat er nog overlijdens uit april werden gemeld.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:00:53 #23
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt. Hopelijk komt er een mooie steile lijn naar beneden en is het eind november al weer behapbaar voor de ziekenhuizen. Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in, maar laat mij graag verassen hoor. Hoe sneller, hoe beter.
Nouja, met dit soort aantallen gaat het heel snel natuurlijk. Het belangrijkste is dat de uitstroom harder gaat dan de instroom. Daarnaast lijkt het me van belang dat de verdeling beter gaat. Als je een instroom van 50 in Rotterdam hebt op een dag waar ze er 15 op de verpleegafdeling kwijt kunnen is nog steeds een issue. Voor een dagopname lijkt me het ook niet logisch om die naar een ander ziekenhuis te verplaatsen tenslotte.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195939258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:48 schreef Mammietje het volgende:
Eens. Van mij mogen ze ook wel een tandje bijzetten om het wat sneller te laten verlopen.
Wat zou jouw voorstel zijn (qua extra maatregelen)?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195939262
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er ook heel benieuwd naar waar het vandaan komt. Overlijdens denk ik niet, want de overlijdens die je iedere dag gemeld ziet worden zijn overlijdens die door de GGD's doorgegeven worden. Die lopen ontzettend achter.
Hopelijk dan toch het feit dat het ziekteverloop anders is dan in maart. Percentage mensen dat nu toch sneller thuis kan uitzieken.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:01:16 #26
5428 crew  miss_sly
pi_195939263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste is volgens mij de ziekenhuisbezetting. Die zie je de afgelopen dagen (langzaam) afnemen:

- Gisteren om 14.15 stond de teller op 1831 (LCPS)
- Gisteren om 16.15 stond de teller op 1777 (Nice)
- Op dit moment staat de teller op 1737 (Nice)

Nice geeft zelf aan dat de data nagenoeg real-time is, met zo'n 30 minuten vertraging. Dat houdt dus in dat in de afgelopen 16 uur 40 mensen meer ontslagen zijn dan opgenomen.

Deze grafiek van Nice zelf laat de ziekenhuisbezetting zien. Hoewel de gegevens nog niet compleet zijn, zit er een daling in, wat in lijn is met wat @:VoMy ook ziet in zijn data:
[ link | afbeelding ]

Dus even los van de hoeveelheid opnames, die nog steeds hoog is, lijkt het erop dat de ziekenhuisbezetting aan het dalen is. En dat is volgens mij het allerbelangrijkste op dit moment.
Die 1737 is alleen de klinische afdeling. Op de IC liggen ook nog 571 mensen. De cijfers kruipen daar echt nog steeds omhoog. Begin van de dag staan ze telkens laag, maar gedurende de dag gaan ze omhoog en vallen dan weer niet meer zo ver terug als de dag ervoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:02:08 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195939280
Frankrijk trekt de teugels flink aan: https://www.frankrijk.nl/(...)k-nieuws-reisadvies/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:02:44 #28
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is wel zo dat deze grafiek altijd 'later' nog hoger omhoog gaat en op de dag zelf lager ligt. Hoewel een drop van 300 ook met dat in het achterhoofd volgens mij groot is.
Zeker, daar heb je helemaal gelijk in. Maar in een totaal van 16 uur een daling van zo'n 50 bedden in gebruik uit dezelfde databron is flink te noemen. In die 16 uur zijn er ook opnames geweest, dus de uitstroom was ook hoger. Een netto verlaging van ziekenhuisbezetting van 50 hebben we al een tijdje niet meer gezien :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195939296
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die 1737 is alleen de klinische afdeling. Op de IC liggen ook nog 571 mensen. De cijfers kruipen daar echt nog steeds omhoog. Begin van de dag staan ze telkens laag, maar gedurende de dag gaan ze omhoog en vallen dan weer niet meer zo ver terug als de dag ervoor.
Op de IC zie je wel een duidelijke terugloop van de weekgroei. Sterker nog, een sterkere afname van de weekgroei dan de ziekenhuisopnames. Op de IC lijken ze nu op het kantelpunt te zitten dat de toestroom constant is, en dat betekent dat het uiteindelijk zal dalen (of op z'n minst constant gaat blijven).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:04:25 #30
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195939304
Als je even heel kort door de bocht kijkt, zijn de maatregelen eigenlijk wel prima, maar luistert men niet goed genoeg.

Als alleen al het aantal reisbewegingen van/naar werk weer naar niveau van maart/april zou gaan zou het al aardig wat schelen volgens mij. Die maatregel/advies is er gewoon vanuit de overheid, maar men houdt zich er niet goed genoeg aan.

Onderwijs moet zo lang mogelijk open blijven, horeca is al dicht, dus dan blijft alleen het naleven van zoveel mogelijk thuiswerken over.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:04:26 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die 1737 is alleen de klinische afdeling. Op de IC liggen ook nog 571 mensen. De cijfers kruipen daar echt nog steeds omhoog. Begin van de dag staan ze telkens laag, maar gedurende de dag gaan ze omhoog en vallen dan weer niet meer zo ver terug als de dag ervoor.
Ja dat realiseer ik me inderdaad. Het nijpende probleem (op dit moment) zat het vooral in de klinische afdeling. Wanneer het nijpende daar weg is is het logisch dat het zich naar IC gaat verplaatsen.

In mijn hoofd is het een indicator dat de groei een beetje aan het afnemen is. IC volgt daarop, maar duurt veel langer.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:05:52 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195939335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op de IC zie je wel een duidelijke terugloop van de weekgroei. Sterker nog, een sterkere afname van de weekgroei dan de ziekenhuisopnames. Op de IC lijken ze nu op het kantelpunt te zitten dat de toestroom constant is, en dat betekent dat het uiteindelijk zal dalen (of op z'n minst constant gaat blijven).
Ja, zo midden volgende week kan die wel structureel gaan afnemen - als er sprake gaat zijn van een structurele afname door de maatregelen - wellicht dit weekend ook nog weer een dagje.
pi_195939342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:04 schreef Kyran het volgende:
Als je even heel kort door de bocht kijkt, zijn de maatregelen eigenlijk wel prima, maar luistert men niet goed genoeg.

Als alleen al het aantal reisbewegingen van/naar werk weer naar niveau van maart/april zou gaan zou het al aardig wat schelen volgens mij. Die maatregel/advies is er gewoon vanuit de overheid, maar men houdt zich er niet goed genoeg aan.

Onderwijs moet zo lang mogelijk open blijven, horeca is al dicht, dus dan blijft alleen het naleven van zoveel mogelijk thuiswerken over.
Lastige is dat dit ook moeilijker te meten is, juist omdat het zo vrijblijvend is. Bij ons in het bedrijf zijn we weer teruggegaan naar minimale bezetting op kantoor en mensen die met het OV komen moeten met de fiets komen of thuiswerken. Maar je hebt genoeg bedrijf die hier enorme lak aan hebben.
pi_195939343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat zou jouw voorstel zijn (qua extra maatregelen)?
Ik zou de klassen op middelbare scholen graag gehalveerd zien, 50/50 online les en een leraar die van klas wisselt. Misschien eerste klassen en examenklassen uitgezonderd. Zoiets. Lijkt me economisch niet zoveel impact hebben maar qua cijfers wel. (Weet dat jij daar anders over denkt.)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:07:28 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195939350
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja dat realiseer ik me inderdaad. Het nijpende probleem (op dit moment) zat het vooral in de klinische afdeling. Wanneer het nijpende daar weg is is het logisch dat het zich naar IC gaat verplaatsen.

In mijn hoofd is het een indicator dat de groei een beetje aan het afnemen is. IC volgt daarop, maar duurt veel langer.
"Voordeel" t.o.v. eerste golf is ook dat het lijkt alsof men korter op een IC verblijft, dus het loopt wat sneller door en in principe zou het dus wat steiler moeten afnemen dan de vorige keer.
pi_195939367
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou de klassen op middelbare scholen graag gehalveerd zien, 50/50 online les en een leraar die van klas wisselt. Misschien eerste klassen en examenklassen uitgezonderd. Zoiets. Lijkt me economisch niet zoveel impact hebben maar qua cijfers wel. (Weet dat jij daar anders over denkt.)
Ik zou eerst de gehele bovenbouw thuislaten en de onderbouw naar school laten komen, die kun je dan ook beter verspreiden in het pand. Basisscholen sluiten zou echt een laatste redmiddel moeten zijn, dat heeft en gaat zoveel schade opleveren.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:08:39 #37
5428 crew  miss_sly
pi_195939370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op de IC zie je wel een duidelijke terugloop van de weekgroei. Sterker nog, een sterkere afname van de weekgroei dan de ziekenhuisopnames. Op de IC lijken ze nu op het kantelpunt te zitten dat de toestroom constant is, en dat betekent dat het uiteindelijk zal dalen (of op z'n minst constant gaat blijven).
Het fluctueert nog steeds sterk.
Waren de cijfers net 571 en 1737, zijn ze nu 575 en 1754. Ik snap dat een grafiek een bepaald beeld lijkt te kunnen geven, maar het is maar net op welk moment je de cijfers pakt. Als je de bewegingen gedurende de dag bekijkt, dan lopen ze nog steeds op naar een nieuw maximum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:08:41 #38
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939371
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou de klassen op middelbare scholen graag gehalveerd zien, 50/50 online les en een leraar die van klas wisselt. Misschien eerste klassen en examenklassen uitgezonderd. Zoiets. Lijkt me economisch niet zoveel impact hebben maar qua cijfers wel. (Weet dat jij daar anders over denkt.)
Zelfs wanneer je volle klassen hebt en de leerlingen hele dag in dezelfde klas laat zitten ipv de leerlingen verplaatsen zou dat al veel bewegingen schelen. Er zijn uiteraard practicums waar dat niet kan, maar vrijwel alle theoretische vakken zou je (denk ik) prima op die manier kunnen doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195939376
Die 24.000 van Belgie is wel bizar hoog trouwens. Zou dat net dat weekje later reageren zijn geweest?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:11:21 #40
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195939400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Lastige is dat dit ook moeilijker te meten is, juist omdat het zo vrijblijvend is. Bij ons in het bedrijf zijn we weer teruggegaan naar minimale bezetting op kantoor en mensen die met het OV komen moeten met de fiets komen of thuiswerken. Maar je hebt genoeg bedrijf die hier enorme lak aan hebben.
Yup, het is een combinatie van dingen.

Bij ons zijn er nu ook meer man aanwezig, maar dat komt ook omdat men nu wel blijft opleiden/inwerken. In maart/april konden meer mensen thuisblijven, want toen hadden wij alle leerlingen/studenten naar huis gestuurd of ingezet voor triage. Nu blijven ze wel gewoon op de afdeling, omdat alle onderwijs doorgaat. Ook worden intern collega's ingewerkt op de verschillende afdelingen, waardoor je dus op sommige plekken extra mankracht nodig./aanwezig hebt.

Combineer dit met bedrijven die er echt geen bal om geven en je hebt al snel meer mensen op de been.
pi_195939405
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou de klassen op middelbare scholen graag gehalveerd zien, 50/50 online les en een leraar die van klas wisselt. Misschien eerste klassen en examenklassen uitgezonderd. Zoiets. Lijkt me economisch niet zoveel impact hebben maar qua cijfers wel. (Weet dat jij daar anders over denkt.)
Ik denk dat de onderlinge afstand op middelbare scholen wel degelijk een interessante maatregel is. Ik ben alleen geen fan van opsplitsen. Dat berokkent meer schade dan het voorkomt.

Overigens is de impact op de cijfers niet zo groot. Als je kijkt naar de modellering scheelt het volledig sluiten van alle scholen (excl. basisonderwijs) niet heel veel van het huidige pakket. Laat staan als je slechts een deel van zo'n sluiting voorstelt zoals jij. Even voor de vuist weg is mijn inschatting dat de R0 daar hooguit een paar honderdsten mee daalt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:12:04 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195939413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:08 schreef Remco het volgende:
Die 24.000 van Belgie is wel bizar hoog trouwens. Zou dat net dat weekje later reageren zijn geweest?
Ze hebben ook een duidelijk patroon door de week met piekdagen, maar het is wel niet goed nee.

Ik dacht zelf dat het wellicht ook te maken had met de regeringswissel. De oude regering wilde niet eindigen met allemaal zware beslissingen, de nieuwe regering wilde de regeerperiode niet starten met het preventief dichtgooien van van alles, en nu zijn ze waar ze zijn.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:13:20 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195939433
In België gingen ze in de zomer toen er weinig aan de hand was helemaal los met zware maatregelen en nu het nodig is reageren ze te traag.
pi_195939435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Het fluctueert nog steeds sterk.
Waren de cijfers net 571 en 1737, zijn ze nu 575 en 1754. Ik snap dat een grafiek een bepaald beeld lijkt te kunnen geven, maar het is maar net op welk moment je de cijfers pakt.
Eens, maar kan me niet voorstlellen dat je op een ander moment opeens een totaal andere grafiek krijgt dan deze:

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:13:25 #45
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat de onderlinge afstand op middelbare scholen wel degelijk een interessante maatregel is. Ik ben alleen geen fan van opsplitsen. Dat berokkent meer schade dan het voorkomt.

Overigens is de impact op de cijfers niet zo groot. Als je kijkt naar de modellering scheelt het volledig sluiten van alle scholen (excl. basisonderwijs) niet heel veel van het huidige pakket. Laat staan als je slechts een deel van zo'n sluiting voorstelt zoals jij. Even voor de vuist weg is mijn inschatting dat de R0 daar hooguit een paar honderdsten mee daalt.
Het ligt er denk ik aan wat je wilt bereiken. Wil je zo weinig mogelijk verkeersbewegingen tussen volwassenen is sluiten van basisschool misschien logischer. Wil je zo weinig mogelijk gebruik van openbaar vervoer? Dan middelbare school.

N=1, anekdotisch etc, maar als ik van mn schoonmoeder hoor wordt het gros van de kinderen tegenwoordig met de auto gebracht. Best veel kinderen op de basisschool leren daar pas fietsen
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:14:10 #46
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195939441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ze hebben ook een duidelijk patroon door de week met piekdagen, maar het is wel niet goed nee.

Ik dacht zelf dat het wellicht ook te maken had met de regeringswissel. De oude regering wilde niet eindigen met allemaal zware beslissingen, de nieuwe regering wilde de regeerperiode niet starten met het preventief dichtgooien van van alles, en nu zijn ze waar ze zijn.
Helpt ook niet mee denk ik dat ze het nog steeds behandelen als 3 regio's (Vlaanderen, Brussel, Wallonië) en ook verschillende maatregelen per regio hebben.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195939459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:13 schreef chratnox het volgende:
N=1, anekdotisch etc, maar als ik van mn schoonmoeder hoor wordt het gros van de kinderen tegenwoordig met de auto gebracht. Best veel kinderen op de basisschool leren daar pas fietsen
Volgens mij is dat een bredere trend. Ook omdat er meer verkeer is op de weg, maar ouders zijn steeds voorzichtiger op hun oogappeltje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:16:09 #48
5428 crew  miss_sly
pi_195939479
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat de onderlinge afstand op middelbare scholen wel degelijk een interessante maatregel is. Ik ben alleen geen fan van opsplitsen. Dat berokkent meer schade dan het voorkomt.

Waarom denk je dat dat meer schade berokkent?
Oprecht nieuwsgierig. Mijn dochter (toen nog groep 7 basissonderwijs) vond dat juist de fijnste periode vorig jaar: twee dagen school met de helft van de klas, de rest thuis. Ze vond het in de klas fijner, kon zich beter concentreren, leerkracht kon de aandacht volddoende geven aan iedereen, en ze was toch op school en zag vriendinnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:16:24 #49
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939486
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Helpt ook niet mee denk ik dat ze het nog steeds behandelen als 3 regio's (Vlaanderen, Brussel, Wallonië) en ook verschillende maatregelen per regio hebben.
Ik heb altijd het idee gehad dat België eigenlijk een federatie van 2 landen is. Je hebt de regio Vlaanderen met zijn eigen regering, de regio Wallonië met zijn eigen regering en dan heb je Brussel, waar alles een beetje alle kanten op gaat en het vooral is waar ze zelf zin in lijken te hebben.

Mijn persoonlijke ervaring met Brussel is altijd geweest dat je ontzettend duidelijk merkt waar het Franstalige deel begint. Het ene restaurant waar je gewoon Nederlands kan spreken, en een restaurant een straat verderop waar ze ineens geen Nederlands meer begrijpen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195939504
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
In België gingen ze in de zomer toen er weinig aan de hand was helemaal los met zware maatregelen en nu het nodig is reageren ze te traag.
Interessant. Zou het inderdaad zo zijn dat het Belgische volk minder urgentie voelde toen het echt nodig was, omdat ze in de zomer al eerder (ogenschijnlijk te vroeg*) met repressieve maatregelen te maken hebben gehad in de zomer?

* Uiteraard is dit het manco van op tijd ingrijpen. Op tijd ingrijpen resulteert erin dat er geen probleem is ontstaan en dus dat het lijkt alsof je onnodig ingegrepen hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195939526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een bredere trend. Ook omdat er meer verkeer is op de weg, maar ouders zijn steeds voorzichtiger op hun oogappeltje.
Yep, is een andere discussie, maar zelfs nat worden, schijnt een ding te zijn. Ken zelfs kinderen die naar de middelbare gebracht worden als het regent... :')
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:18:44 #52
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat meer schade berokkent?
Oprecht nieuwsgierig. Mijn dochter (toen nog groep 7 basissonderwijs) vond dat juist de fijnste periode vorig jaar: twee dagen school met de helft van de klas, de rest thuis. Ze vond het in de klas fijner, kon zich beter concentreren, leerkracht kon de aandacht volddoende geven aan iedereen, en ze was toch op school en zag vriendinnen.
Dat zie je natuurlijk overal een beetje terug. Mijn broertje heeft op een school voor kinderen met een leerachterstand gezeten omdat hij op de basisschool niet mee kwam. Het grootste verschil met die andere school was kleinere klassen, maximaal 12 kinderen. Op die school kwam hij gemakkelijk mee. Dat is sowieso iets wat ik best vaak voorbij hoor komen. In zijn geval begon het bij groep 6.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195939536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant. Zou het inderdaad zo zijn dat het Belgische volk minder urgentie voelde toen het echt nodig was, omdat ze in de zomer al eerder (ogenschijnlijk te vroeg*) met repressieve maatregelen te maken hebben gehad in de zomer?

* Uiteraard is dit het manco van op tijd ingrijpen. Op tijd ingrijpen resulteert erin dat er geen probleem is ontstaan en dus dat het lijkt alsof je onnodig ingegrepen hebt.
die versoepeling van +/- 3 weken terug heeft niet meegeholpen in ieder geval.
welke idioot heeft dat bedacht terwijl de besmettingen al aan het oplopen waren ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195939542
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat meer schade berokkent?
Oprecht nieuwsgierig. Mijn dochter (toen nog groep 7 basissonderwijs) vond dat juist de fijnste periode vorig jaar: twee dagen school met de helft van de klas, de rest thuis. Ze vond het in de klas fijner, kon zich beter concentreren, leerkracht kon de aandacht volddoende geven aan iedereen, en ze was toch op school en zag vriendinnen.
Klassen zitten sowieso veel te vol ja.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:19:36 #55
5428 crew  miss_sly
pi_195939543
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens, maar kan me niet voorstlellen dat je op een ander moment opeens een totaal andere grafiek krijgt dan deze:

[ afbeelding ]
Ik maak geen grafiek en wiskunde en statistiek zijn niet mijn kwaliteiten, dat wil ik even voorop stellen.

Maar gisteren eindigde de dag met ongeveer 2.380 mensen in totaal op IC en klinisch. IC had er 595 en klinisch 1.785. Zoiets, ik ken de exacte getallen niet meer. Dus het kan wel zijn dat er ook veel uitstroom is, maar eerst moeten die 2.380 wél allemaal opgenomen zijn geweest. En dan zal er best, ondanks dat het real time is, hier en daar een achterstand zijn met de verwerking van de cijfers, maar het was wel een nieuw dagrecord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195939544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat meer schade berokkent?
Oprecht nieuwsgierig. Mijn dochter (toen nog groep 7 basissonderwijs) vond dat juist de fijnste periode vorig jaar: twee dagen school met de helft van de klas, de rest thuis. Ze vond het in de klas fijner, kon zich beter concentreren, leerkracht kon de aandacht volddoende geven aan iedereen, en ze was toch op school en zag vriendinnen.
Die verhalen hoor ik ook, maar een aantal dingen:
- Destijds was het het verschil tussen geen les en een halve les, dan zou ik ook voor een halve les gaan
- Het gaat niet zozeer om het moment op school (want daar is de ratio tussen leerkrachten en leerlingen kleiner, inderdaad*), maar om de momenten thuis. Het zijn vaak de kinderen die school het hardste nodig hebben die de dupe zijn van het thuis moeten blijven

* Ook veel leerkrachten hebben tijdelijk mogen ervaren hoe het is om een keer niet in een overvolle klas les te geven. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:20:48 #57
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195939569
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die versoepeling van +/- 3 weken terug heeft niet meegeholpen in ieder geval.
welke idioot heeft dat bedacht terwijl de besmettingen al aan het oplopen waren ?
Dat was inderdaad lekker getimed :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:21:16 #58
408813 crew  trein2000
pi_195939581
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die verhalen hoor ik ook, maar een aantal dingen:
- Destijds was het het verschil tussen geen les en een halve les, dan zou ik ook voor een halve les gaan
- Het gaat niet zozeer om het moment op school (want daar is de ratio tussen leerkrachten en leerlingen kleiner, inderdaad*), maar om de momenten thuis. Het zijn vaak de kinderen die school het hardste nodig hebben die de dupe zijn van het thuis moeten blijven

* Ook veel leerkrachten hebben tijdelijk mogen ervaren hoe het is om een keer niet in een overvolle klas les te geven. ;)
Het tweede liggende streepje is inderdaad een groot probleem.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:21:32 #59
5428 crew  miss_sly
pi_195939589
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een bredere trend. Ook omdat er meer verkeer is op de weg, maar ouders zijn steeds voorzichtiger op hun oogappeltje.
En moeten vaak door naar het werk. Waar ze zelf met de auto heengaan en onderweg de kinderen even droppen. Zo ging het op de vorige school van mijn dochter in ieder geval. Hier in het dorp gingen echt al heel veel meer kinderen op de fiets en ook al vrij vroeg alleen. Hier kan dat ook heel goed, verkeerstechnisch gezien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195939603
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Maar gisteren eindigde de dag met ongeveer 2.380 mensen in totaal op IC en klinisch. IC had er 595 en klinisch 1.785. Zoiets, ik ken de exacte getallen niet meer. Dus het kan wel zijn dat er ook veel uitstroom is, maar eerst moeten die 2.380 wél allemaal opgenomen zijn geweest. En dan zal er best, ondanks dat het real time is, hier en daar een achterstand zijn met de verwerking van de cijfers, maar het was wel een nieuw dagrecord.
Het loopt ook nog steeds op, dat klopt. Maar die toeloop begint wel om te buigen. Het is wachten op de dag dat het echt af gaat nemen als de trend zich zo doorzet.

Overigens is mijn inschatting dat er 's avonds laat nauwelijks mensen ontslagen worden (die worden overdag ontslagen), maar er wel mensen opgenomen worden. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook: dat er relatief veel mensen ontslagen worden op een ander moment van de dag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195939637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:21 schreef miss_sly het volgende:
En moeten vaak door naar het werk. Waar ze zelf met de auto heengaan en onderweg de kinderen even droppen.
Dan hoef je nog steeds je kind niet mee te nemen, toch? Zelfde als dat de kinderopvang gewoon een goede leerschool is voor een kind, zelfs al ben je als ouder wellicht thuis om je kind op te vangen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:24:20 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195939653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant. Zou het inderdaad zo zijn dat het Belgische volk minder urgentie voelde toen het echt nodig was, omdat ze in de zomer al eerder (ogenschijnlijk te vroeg*) met repressieve maatregelen te maken hebben gehad in de zomer?

* Uiteraard is dit het manco van op tijd ingrijpen. Op tijd ingrijpen resulteert erin dat er geen probleem is ontstaan en dus dat het lijkt alsof je onnodig ingegrepen hebt.
Het is allemaal lastig uiteraard.

Persoonlijk ben ik wel blij dat we hier in Nederland toch een relatief onbezorgde zomer hadden en niet zoals op plekken in België verplicht een mondmasker op hoefden om een rondje te gaan fietsen.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:25:17 #63
5428 crew  miss_sly
pi_195939674
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zie je natuurlijk overal een beetje terug. Mijn broertje heeft op een school voor kinderen met een leerachterstand gezeten omdat hij op de basisschool niet mee kwam. Het grootste verschil met die andere school was kleinere klassen, maximaal 12 kinderen. Op die school kwam hij gemakkelijk mee. Dat is sowieso iets wat ik best vaak voorbij hoor komen. In zijn geval begon het bij groep 6.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Klassen zitten sowieso veel te vol ja.
Dat is op de school van mijn dochter niet ze erg als op veel andere scholen. Zij hanteren een maximum van 24 knderen per klas. Door omstandigheden (een doublure en een meisje dat terug kwam naar deze school omdat ze niet kon aarden op de nieuwe school) zitten er bij haar in de klas 26 En omdat ze met zoveel kinderen in de klas zitten, hebben ze full time onderwijsassistenten in deze klas. Dus op zich is er altijd veel meer aandacht dan er op de andere school was. Maar met een halve klas kan de leerkraacht bijvoorbeeld ook veel meer in het nu met de aanwezige kinderen bezig zijn, omdat er ook veel minder afleiding is van kinderen die even niet mee willen doen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:27:19 #64
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195939711
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
In België gingen ze in de zomer toen er weinig aan de hand was helemaal los met zware maatregelen en nu het nodig is reageren ze te traag.
Draagvlak verloren toen eventueel...
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:27:59 #65
5428 crew  miss_sly
pi_195939721
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die verhalen hoor ik ook, maar een aantal dingen:
- Destijds was het het verschil tussen geen les en een halve les, dan zou ik ook voor een halve les gaan
- Het gaat niet zozeer om het moment op school (want daar is de ratio tussen leerkrachten en leerlingen kleiner, inderdaad*), maar om de momenten thuis. Het zijn vaak de kinderen die school het hardste nodig hebben die de dupe zijn van het thuis moeten blijven

* Ook veel leerkrachten hebben tijdelijk mogen ervaren hoe het is om een keer niet in een overvolle klas les te geven. ;)
Tja, beide wel valide punten inderdaad.
Wat betreft het tweede zou je kunnen kijken, als het nodig is, of je voor bepaalde kinderen op het VO een ruimte inricht waarin ze zelfstandig kunnen werken en waar diverse docenten rouleren zodat er ook vragen gesteld kunnen worden? Dus in plaats van thuis op school zelfstandig werken in een soort huiswerkklas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:30:18 #66
5428 crew  miss_sly
pi_195939755
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan hoef je nog steeds je kind niet mee te nemen, toch? Zelfde als dat de kinderopvang gewoon een goede leerschool is voor een kind, zelfs al ben je als ouder wellicht thuis om je kind op te vangen.
Nee, dat hoeft niet, ik schets alleen nog een optie waarom veel kinderen tegenwoordig met de auto worden gebracht.

Wij hebben het nooit gedaan. Voorheen woonden we op 3 minuten lopen van school, nu op tien minuten fietsen. Wij zwaaien haar dus 's morgens lekker uit, weer of geen weer :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195939787
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tja, beide wel valide punten inderdaad.
Wat betreft het tweede zou je kunnen kijken, als het nodig is, of je voor bepaalde kinderen op het VO een ruimte inricht waarin ze zelfstandig kunnen werken en waar diverse docenten rouleren zodat er ook vragen gesteld kunnen worden? Dus in plaats van thuis op school zelfstandig werken in een soort huiswerkklas.
Dat was ook tijdens de eerste golf wel geregeld voor speciale gevallen. Ik weet dat het buurmeisje geen dag school gemist heeft. Die zat samen met een andere jongen iedere dag in de klas. (Middelbare school.) ^O^
pi_195939851
Dinsdag wordt een aardige tv avond:

* 19.00u Persconferentie
* 21.00u Ajax
* 23.30u Verkiezingen VS
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:35:45 #69
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195939860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat was ook tijdens de eerste golf wel geregeld voor speciale gevallen. Ik weet dat het buurmeisje geen dag school gemist heeft. Die zat samen met een andere jongen iedere dag in de klas. (Middelbare school.) ^O^
Dat waren vooral kinderen waarvan de ouders in een kritiek beroep zaten toch?

Ik heb best wat verhalen voorbij horen komen over kinderen die een (flinke) achterstand opgelopen hebben doordat de ouders de lesstof niet begrijpen, de taal niet machtig zijn. Maar ook gevallen waar er fysieke agressie in huis was. Mijn schoonmoeder heeft in geval van haar school samen met de andere docenten één keer per week een rondje langs alle kinderen gedaan en even aan de deur gevraagd hoe het ging en of ze hulp nodig hadden. Het ging echt alle kanten op daar. Kinderen die zich nog nooit zo fijn gevoeld hadden want papa en mama waren eindelijk thuis, maar ook kinderen die huilend aan de deur stonden omdat ze het thuis eng vonden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195939906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat waren vooral kinderen waarvan de ouders in een kritiek beroep zaten toch?

Ik heb best wat verhalen voorbij horen komen over kinderen die een (flinke) achterstand opgelopen hebben doordat de ouders de lesstof niet begrijpen, de taal niet machtig zijn. Maar ook gevallen waar er fysieke agressie in huis was. Mijn schoonmoeder heeft in geval van haar school samen met de andere docenten één keer per week een rondje langs alle kinderen gedaan en even aan de deur gevraagd hoe het ging en of ze hulp nodig hadden. Het ging echt alle kanten op daar. Kinderen die zich nog nooit zo fijn gevoeld hadden want papa en mama waren eindelijk thuis, maar ook kinderen die huilend aan de deur stonden omdat ze het thuis eng vonden.
In het geval van mijn buurmeisje was het moeilijker lerend, concentratievermogen van een banaan (en niet zo'n lekkere gezinssituatie als je het mij vraagt).Moeder zat hele dagen thuis (werk gesloten) maar die 2 clashen nogal, dus hiervoor gekozen.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:39:33 #71
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195939924
Ukraine reports a record 8,312 coronavirus cases in the past day and a record 173 deaths.
pi_195940005
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:39 schreef Momo het volgende:
Ukraine reports a record 8,312 coronavirus cases in the past day and a record 173 deaths.
Dat lijkt mij een beetje uit verhouding.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:48:36 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195940074
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:44 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een beetje uit verhouding.
Hoe bedoel je? Populatie van Oekraine is 40 miljoen. Belgie had vandaag 24.000 cases op 10 miljoen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195940089
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Populatie van Oekraine is 40 miljoen. Belgie had vandaag 24.000 cases op 10 miljoen.
Aantal doden/besmettingen bedoel ik. Dat er weinig wordt getest lijkt het uit deze cijfers.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:50:02 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195940099
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:49 schreef Remco het volgende:

[..]

Aantal doden/besmettingen bedoel ik. Dat er weinig wordt getest lijkt het uit deze cijfers.
Ah. Ja das waar. Maar Oekraine is het armste land van Europa dus verbaast me weinig.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195940283


Vanaf week 38 (half September) is het echt weer de verkeerde kant op gegaan (ook al is niet alles toe te schrijven aan COVID.)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195940325
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Vanaf week 38 (half September) is het echt weer de verkeerde kant op gegaan (ook al is niet alles toe te schrijven aan COVID.)
waar moet/kan die (weer) hoger dan gemiddelde oversterfte dan aan toe geschreven worden ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:03:13 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195940339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar moet/kan die (weer) hoger dan gemiddelde oversterfte dan aan toe geschreven worden ?
Natuurlijke fluctuatie, een gemiddelde betekend per definitie dat er zowel boven en onder uitslagen zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195940352
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Vanaf week 38 (half September) is het echt weer de verkeerde kant op gegaan (ook al is niet alles toe te schrijven aan COVID.)
Door het gemiddelde weer te geven van de laatste 10 jaar lijkt het net of er sinds dit jaar nooit een piek is geweest. Dan die piek van de griep uit 2008 ook nog grijs.

Ze weten het altijd wel mooi dramatisch te verbeelden.

Edit: Ooh gemaakt door een twittergekkie geen wonder.
pi_195940357
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Dinsdag wordt een aardige tv avond:

* 19.00u Persconferentie
* 21.00u Ajax
* 23.30u Verkiezingen VS
Staat die persco vast dinsdag?
pi_195940362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Vanaf week 38 (half September) is het echt weer de verkeerde kant op gegaan (ook al is niet alles toe te schrijven aan COVID.)
Gaat met oud en nieuw niemand dood? :D
pi_195940376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:04 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Gaat met oud en nieuw niemand dood? :D
Ik zuip me dan vaak wel kapot, maar 1 januari ontwaak ik wonderwel altijd op de een of andere manier.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195940413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En moeten vaak door naar het werk. Waar ze zelf met de auto heengaan en onderweg de kinderen even droppen. Zo ging het op de vorige school van mijn dochter in ieder geval. Hier in het dorp gingen echt al heel veel meer kinderen op de fiets en ook al vrij vroeg alleen. Hier kan dat ook heel goed, verkeerstechnisch gezien.
Wat ik zie, en misschien schop ik mensen tegen het zere been, is dat ze 3 voor half 9 de kinderen in de auto proppen, plankgas naar school rijden, en daar afzetten om vervolgens plankgas door te rijden naar het werk (hoezo, thuiswerken?)

Iets eerder opstaan, en je kun ze gewoon op de fiets of lopend naar school brengen, is nog gezonder en beter voor de kinderen ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat waren vooral kinderen waarvan de ouders in een kritiek beroep zaten toch?

Ik heb best wat verhalen voorbij horen komen over kinderen die een (flinke) achterstand opgelopen hebben doordat de ouders de lesstof niet begrijpen, de taal niet machtig zijn. Maar ook gevallen waar er fysieke agressie in huis was. Mijn schoonmoeder heeft in geval van haar school samen met de andere docenten één keer per week een rondje langs alle kinderen gedaan en even aan de deur gevraagd hoe het ging en of ze hulp nodig hadden. Het ging echt alle kanten op daar. Kinderen die zich nog nooit zo fijn gevoeld hadden want papa en mama waren eindelijk thuis, maar ook kinderen die huilend aan de deur stonden omdat ze het thuis eng vonden.
Klopt, er zijn echt geen winnaars of verliezers in deze, moraal van het verhaal is gewoon dat school een neutrale plek is waar kinderen horen te zitten, en een nieuwe scholensluiting zo lang mogelijk uitgesteld moet worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195940459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Natuurlijke fluctuatie, een gemiddelde betekend per definitie dat er zowel boven en onder uitslagen zijn.
het valt natuurlijk wel op dat die lijn gewoon gelijk loopt met toen het aantal besmettingen weer op liep.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195940460
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zuip me dan vaak wel kapot, maar 1 januari ontwaak ik wonderwel altijd op de een of andere manier.. :')
Alhoewel dat vaak in een dusdanige staat is, dat dat amper levend genoemd mag worden :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195940470
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze zeggen ook dat ze willen dat iedereen weer met kerst bij familie kan zijn. Maar ze willen vooral dat de cijfers daarvoor lager zijn omdat ze weten dat vrijwel iedereen toch wel kerst gaat vieren met familie.
Waarvan ze ook nog expliciet met de spoedwet hebben geregeld dat het mag, en daarvoor sinterklaas en daarna oud en nieuw met 25 familieleden ook, als het maar thuis is. :D

Ik ben echt benieuwd naar begin janauri, ik ga de cijfers volgen met popcorn!
#WeesGeenWhales
pi_195940477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat meer schade berokkent?
Oprecht nieuwsgierig. Mijn dochter (toen nog groep 7 basissonderwijs) vond dat juist de fijnste periode vorig jaar: twee dagen school met de helft van de klas, de rest thuis. Ze vond het in de klas fijner, kon zich beter concentreren, leerkracht kon de aandacht volddoende geven aan iedereen, en ze was toch op school en zag vriendinnen.
Even mijn n=1;
Mijn jongste kon juist niet overweg met die 2 dagen school. Het ritme was eruit, op school moest heel veel gedaan worden, de dag erna thuis heel wat anders. En hij had de pech dat zijn vriendjes allemaal in de andere helft zaten (op alfabet). De juf had ook niet echt extra tijd voor hem, omdat ze bezig was met kinderen die achterstand hadden opgelopen te helpen.
Dan liever weer alles thuis en instructies online. Voor hem tenminste.

De oudste op VO was 1 dag school, 4 dagen thuis online de basisvakken volgen. En die ene dag dan met de halve klas per lokaal(wel op vrienden ingedeeld). Dat werkte dan weer wel.
pi_195940498
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze zeggen ook dat ze willen dat iedereen weer met kerst bij familie kan zijn. Maar ze willen vooral dat de cijfers daarvoor lager zijn omdat ze weten dat vrijwel iedereen toch wel kerst gaat vieren met familie.
ja ik wil ook zoveel maar kerst en oud en nieuw met "grote" groepen is nu echt niet heel slim om te doen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195940513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant. Zou het inderdaad zo zijn dat het Belgische volk minder urgentie voelde toen het echt nodig was, omdat ze in de zomer al eerder (ogenschijnlijk te vroeg*) met repressieve maatregelen te maken hebben gehad in de zomer?

* Uiteraard is dit het manco van op tijd ingrijpen. Op tijd ingrijpen resulteert erin dat er geen probleem is ontstaan en dus dat het lijkt alsof je onnodig ingegrepen hebt.
Ik denk eerder teveel partijen die er wat van moeten vinden.
In nederland hebben we het kabinet, de veiligheidsregios en misschien wat belangenpartijen als burgermeesters.
In belgie heb je al geen volwaardig kabinet (demissionair) en vervolgens nog 15 lagen totdat je uiteindelijk bij de " burger" uitkomt
pi_195940530
Belgen willen de grenzen sluiten. Laten we dat inderdaad maar even doen :')
pi_195940544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:12 schreef Simmertje het volgende:
Belgen willen de grenzen sluiten. Laten we dat inderdaad maar even doen :')
Is van Ranst weer terug?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:13:45 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195940552
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:12 schreef Simmertje het volgende:
Belgen willen de grenzen sluiten. Laten we dat inderdaad maar even doen :')
Maar 2 weken terug zei Rutte toch dat hij gebeld had met de nieuwe president van België en dat de grenzen dicht nooit meer zou gebeuren in welk scenario dan ook.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:13:55 #93
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195940561
Even geen lockdown tot na 10 november graag. Moet eerst mijn Xbox Series X in huis hebben.
pi_195940565
"Dit ligt op tafel van overlegcomité vandaag: nog maar één sociaal contact, kappers en grenzen dicht
Nog maar één sociaal contact, twee weken lang veel minder bewegingsruimte door ofwel niet-essentiële verplaatsingen te verbieden en winkels te sluiten of een perimeter in te stellen: de wetenschappers leggen zoals verwacht een lockdown op tafel om het virus de kop in te slaan. Deze middag komt het overlegcomité samen. Dit is waarover beslist moet worden."

Bron: hln.be
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:14:08 #95
408813 crew  trein2000
pi_195940571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Maar 2 weken terug zei Rutte toch dat hij gebeld had met de nieuwe president van België en dat de grenzen dicht nooit meer zou gebeuren in welk scenario dan ook.
Onder druk wordt alles vloeibaar
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195940584
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
Even geen lockdown tot na 10 november graag. Moet eerst mijn Xbox Series X in huis hebben.
De postdiensten blijven wel rijden hoor ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:15:11 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195940599
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:13 schreef Simmertje het volgende:
"Dit ligt op tafel van overlegcomité vandaag: nog maar één sociaal contact, kappers en grenzen dicht
Nog maar één sociaal contact, twee weken lang veel minder bewegingsruimte door ofwel niet-essentiële verplaatsingen te verbieden en winkels te sluiten of een perimeter in te stellen: de wetenschappers leggen zoals verwacht een lockdown op tafel om het virus de kop in te slaan. Deze middag komt het overlegcomité samen. Dit is waarover beslist moet worden."

Bron: hln.be
Ja kappers dicht zal wel gaan helpen.
pi_195940620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:04 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Gaat met oud en nieuw niemand dood? :D
De eerste en laatste week is meestal onvolledig (1 tot 6 dagen).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:25 #99
5428 crew  miss_sly
pi_195940627
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Even mijn n=1;
Mijn jongste kon juist niet overweg met die 2 dagen school. Het ritme was eruit, op school moest heel veel gedaan worden, de dag erna thuis heel wat anders. En hij had de pech dat zijn vriendjes allemaal in de andere helft zaten (op alfabet). De juf had ook niet echt extra tijd voor hem, omdat ze bezig was met kinderen die achterstand hadden opgelopen te helpen.
Dan liever weer alles thuis en instructies online. Voor hem tenminste.

De oudste op VO was 1 dag school, 4 dagen thuis online de basisvakken volgen. En die ene dag dan met de halve klas per lokaal(wel op vrienden ingedeeld). Dat werkte dan weer wel.
Ik ben ervan overtuigd dat het per kind verschillend is hoe het ervaren wordt. Maar DireStraits postte expliciet dat hij dacht dat het meer schade berokkent, en ik vroeg me af waarom hij dat dacht.
Mijn dochter vond het ook fijn omdat ze vertelde dat de helft waarmee zij op school zat voornamelijk de wat rustigere kinderen waren die wat meer echt wilden en konden leren (de bovenlaag van de klas qua niveau). Er was minder afleiding, minder gedoe in de klas, juf hoefde zich dus juist minder in te zetten om de klas een beetje rustig te houden, en kon dus meer echt aan lesgeven doen. Niet al haar vriendinnen zaten bij haar in de klas, maar wel degene die op hetzelfde niveau zaten en ook wat rustiger zijn.

Maar goed, de manier waarop we onderwijs hebben opgetuigd in NL laat onverlet dat er altijd, wat je ook doet, kinderen tussen zitten waarvoor het niet werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195940653
Misschien moet 80% zich eerst eens aan de basisregels gaan houden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195940656
Grappig, had wel verwacht dat dit met een procent of 10 gedaald zou zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)open-er-flink-op-los

Vanuit dat oogpunt zouden die dus ook best een paar weken dicht kunnen, het is niet dat het water ze toch aan de lippen staat (zoals de horeca)
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:17:36 #102
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195940667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De postdiensten blijven wel rijden hoor ;)
Ik heb gepreordered bij een fysieke winkel.
pi_195940686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:17 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ik heb gepreordered bij een fysieke winkel.
Ook die kunnen gewoon uitleveren als ze officieel dicht moeten, genoeg op te verzinnen met de pui dicht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195940691
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:16 schreef miss_sly het volgende:

Maar goed, de manier waarop we onderwijs hebben opgetuigd in NL laat onverlet dat er altijd, wat je ook doet, kinderen tussen zitten waarvoor het niet werkt.
Een nette manier om te zeggen dat we teveel tijd besteden aan de domme kinderen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:19:01 #105
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195940697
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja kappers dicht zal wel gaan helpen.
Nu neem ik HLN best wel met een korrel zout, maar één sociaal contact lijkt me toch lastig uit te voeren, vooral als iemand bijvoorbeeld thuiszorg heeft en meer dan één ondersteuner.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195940709
https://www.ad.nl/binnenl(...)eer-helpen~a263a609/

Zorgorganisaties smeken om steun uit de samenleving. Iedereen die komende weken zijn handen vrij heeft - zorgachtergrond of niet - wordt opgeroepen zich te melden bij Extra handen voor de zorg. ,,De situatie is niet veel langer houdbaar", stelt ouderenzorgorganisatie ActiZ.

Kan hier niets iets voor worden geregeld vanuit de overheid? Tijdelijk personeel uit de horeca overplaatsen naar dit soort instellingen zodat de horeca deze kosten tijdelijk niet heeft.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:20:36 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195940725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nu neem ik HLN best wel met een korrel zout, maar één sociaal contact lijkt me toch lastig uit te voeren, vooral als iemand bijvoorbeeld thuiszorg heeft en meer dan één ondersteuner.
Ik moet vooral lachen om termen als 'het virus de kop in drukken'. Elke keer weer diezelfde retoriek.
pi_195940731
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:19 schreef Simmertje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eer-helpen~a263a609/

Kan hier niets iets voor worden geregeld vanuit de overheid? Tijdelijk personeel uit de horeca overplaatsen naar dit soort instellingen zodat de horeca deze kosten tijdelijk niet heeft.
Dit wordt al gedaan.

https://www.missethoreca.(...)van-waarde-101341421
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:20:45 #109
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195940733
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook die kunnen gewoon uitleveren als ze officieel dicht moeten, genoeg op te verzinnen met de pui dicht.
Gelukkig want ouderen beschermen is allemaal leuk en prima. Maar sommige dingen zijn nu even net wat belangrijker.
pi_195940738
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:20 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Gelukkig want ouderen beschermen is allemaal leuk en prima. Maar sommige dingen zijn nu even net wat belangrijker.
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:22:02 #111
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195940761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik moet vooral lachen om termen als 'het virus de kop in drukken'. Elke keer weer diezelfde retoriek.
We Moeten Het Gevegcht Tegen Den Vijand Winnen! Ga Voohr Den Kophstukken!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195940774
Luik zit op meer dan 6000 besmettingen per 100.000 inwoners en 41% test positief, wat de neuk.
blablablabla
pi_195940780
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:19 schreef Simmertje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eer-helpen~a263a609/

Zorgorganisaties smeken om steun uit de samenleving. Iedereen die komende weken zijn handen vrij heeft - zorgachtergrond of niet - wordt opgeroepen zich te melden bij Extra handen voor de zorg. ,,De situatie is niet veel langer houdbaar", stelt ouderenzorgorganisatie ActiZ.

Kan hier niets iets voor worden geregeld vanuit de overheid? Tijdelijk personeel uit de horeca overplaatsen naar dit soort instellingen zodat de horeca deze kosten tijdelijk niet heeft.
Vanuit de overheid? We hebben genoegn werklozen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:23:37 #114
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195940796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:22 schreef Elan het volgende:
Luik zit op meer dan 6000 besmettingen per 100.000 inwoners en 41% test positief, wat de neuk.
Als ze dat nog een weekje doorzetten dan hebben ze daar groepsimmuniteit. Hek er om heen en 'safe haven' oprichten. :Y)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195940803
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:22 schreef Elan het volgende:
Luik zit op meer dan 6000 besmettingen per 100.000 inwoners en 41% test positief, wat de neuk.
Dan is een bezoek aan de supermarkt dus echt een loterij _O-
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:24:05 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195940805
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:22 schreef Elan het volgende:
Luik zit op meer dan 6000 besmettingen per 100.000 inwoners en 41% test positief, wat de neuk.
Lekker groepsimmuniteit mee pakken.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:24:25 #117
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195940815
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Vanuit de overheid? We hebben genoegn werklozen.
Daar had Koolmees het toch ook over bij de presentatie van die nieuwe steunpakketten? Dat hij mensen die nu (tijdelijk) werkloos waren in wilde zetten waar het nodig was en daar dingen voor mogelijk maken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195940846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar had Koolmees het toch ook over bij de presentatie van die nieuwe steunpakketten? Dat hij mensen die nu (tijdelijk) werkloos waren in wilde zetten waar het nodig was en daar dingen voor mogelijk maken.
Prima. Soms hoop je gewoon dat mensen zelf eens op zouden staan in plaats van te wachten tot ze weer een schop krijgen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:26:26 #119
5428 crew  miss_sly
pi_195940858
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:18 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Een nette manier om te zeggen dat we teveel tijd besteden aan de domme kinderen.
Nee, juist niet.
Het onderwijs is hier gericht op een gemiddelde leerling, die helemaal niet bestaat. Alle kinderen hebben talenten, dingen die ze gemakkelijker of moeilijker afgaan en dingen die ze helemaal niet liggen. Daar zou meer aandacht voor moeten zijn. En talent betekent niet slim zijn en met 2 vingers in je neus het vwo halen. Slim zijn kan óók een talent zijn, maar er is zoveel meer. Dat wordt m.i. niet voldoende gewaardeerd.
Bovendien denk ik dat juist de kinderen die jij nu als dom bestempelt, helemaal niet dom zijn en met de juiste aandacht (niet met nog meer) veel beter kunnen floreren. Waarbij floreren dan niet per se betekent dat ze alsnog vwo kunnen, maar wel dat ze goed in hun vel zitten en vertrouwen krijgen in zichzelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195940910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dan is een bezoek aan de supermarkt dus echt een loterij _O-
Ja
Er is daar dus ook logischerwijs amper iemand op straat

Daarom geloof ik niet zo om dat geschreeuw om lockdowns.

Als de besmettingen ergens de pan uit rijzen blijven mensen vanzelf meer binnen, het zal me niks verbazen dat dat ook in Nederland nu aan de gang en dat de impact van de maatregelen achteraf veel beperkter zijn dan die van ons eigen gedrag.

In Maart hadden we ook amper sturing nodig, als de IC's daadwerkelijk vol liggen gaat dat weer gebeuren. Uiteindelijk weten mensen zelf net zo goed als het kabinet wanneer de maat vol is.
blablablabla
pi_195940969
quote:
11s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:00 schreef Benny het volgende:
Client van mijn vriendin in de thuiszorg is positief getest. Ze is anderhalf uur bij hem geweest, een uur voordat hij werd getest. Ze droeg daar alleen een mondkapje. Moet gewoon doorwerken
Ze heeft lichte klachten. Toch naar huis gestuurd. Meteen GGD gebeld. Een uur later kon ze terecht. Inmiddels getest. Vanavond al de uitslag. Best netjes.

Bij negatief kan ze morgen weer komen werken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:32:42 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195940979
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:32 schreef Benny het volgende:

[..]

Ze heeft lichte klachten. Toch naar huis gestuurd. Meteen GGD gebeld. Een uur later kon ze terecht. Inmiddels getest. Vanavond al de uitslag. Best netjes.

Bij negatief kan ze morgen weer komen werken.
Testen gaat steeds sneller, goed teken.
pi_195941001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, juist niet.
Het onderwijs is hier gericht op een gemiddelde leerling, die helemaal niet bestaat. Alle kinderen hebben talenten, dingen die ze gemakkelijker of moeilijker afgaan en dingen die ze helemaal niet liggen. Daar zou meer aandacht voor moeten zijn. En talent betekent niet slim zijn en met 2 vingers in je neus het vwo halen. Slim zijn kan óók een talent zijn, maar er is zoveel meer. Dat wordt m.i. niet voldoende gewaardeerd.
Bovendien denk ik dat juist de kinderen die jij nu als dom bestempelt, helemaal niet dom zijn en met de juiste aandacht (niet met nog meer) veel beter kunnen floreren. Waarbij floreren dan niet per se betekent dat ze alsnog vwo kunnen, maar wel dat ze goed in hun vel zitten en vertrouwen krijgen in zichzelf.
Dom is niet het goede woord inderdaad. Toch is mijn ervaring dat de kinderen die makkelijk meekomen lekker hun gang mogen gaan, 'die komen er toch wel'. Veel tijd besteden aan de kinderen die niet kunnen en/of willen. Je ziet die gevolgen vaak al met andere landen, we blijven steeds verder achter op het gebied van kennis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195941005
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik moet vooral lachen om termen als 'het virus de kop in drukken'. Elke keer weer diezelfde retoriek.
Past in het rijtje "gaat helemaal de verkeerde kant op" wanneer er sprake is van een hogere oversterfte. Schetst de futiele poging om de strijd aan te gaan met dit virus in plaats van er op een duurzame manier mee zien samen te leren leven.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:34:52 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195941025
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja
Er is daar dus ook logischerwijs amper iemand op straat

Daarom geloof ik niet zo om dat geschreeuw om lockdowns.

Als de besmettingen ergens de pan uit rijzen blijven mensen vanzelf meer binnen, het zal me niks verbazen dat dat ook in Nederland nu aan de gang en dat de impact van de maatregelen achteraf veel beperkter zijn dan die van ons eigen gedrag.

In Maart hadden we ook amper sturing nodig, als de IC's daadwerkelijk vol liggen gaat dat weer gebeuren. Uiteindelijk weten mensen zelf net zo goed als het kabinet wanneer de maat vol is.
Inderdaad. Ik word ook moe van die roep om alles maar klakkeloos dicht te flikkeren.

Waarom zou b.v. een kapper straks weer dicht moeten? Als je bang bent, blijf je gewoon lekker binnen. En anders ff mondkapje op en gewoon in die stoel gaan zitten.
pi_195941037
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Testen gaat steeds sneller, goed teken.
Ik zag meerdere GGD's op social media ook al berichten plaatsen dat er voldoende plekken vrij zijn.
pi_195941039
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:22 schreef Elan het volgende:
Luik zit op meer dan 6000 besmettingen per 100.000 inwoners en 41% test positief, wat de neuk.
per week, per 14 dagen of in totaal? Bedoel je trouwens de provincie of de stad?

Van de interactieve map van De Standaard (per gemeente):
quote:
In Liège zijn de voorbije veertien dagen 4105 nieuwe besmetting(en) vastgesteld.

Daarmee komt het aantal nieuwe besmettingen op 2081 per 100.000 inwoners in de laatste 14 dagen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195941049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik word ook moe van die roep om alles maar klakkeloos dicht te flikkeren.

Waarom zou b.v. een kapper straks weer dicht moeten? Als je bang bent, blijf je gewoon lekker binnen. En anders ff mondkapje op en gewoon in die stoel gaan zitten.
Dus dat. Al heb ik het idee dat dat geen populaire mening is
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:36:26 #129
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941050
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, juist niet.
Het onderwijs is hier gericht op een gemiddelde leerling, die helemaal niet bestaat. Alle kinderen hebben talenten, dingen die ze gemakkelijker of moeilijker afgaan en dingen die ze helemaal niet liggen. Daar zou meer aandacht voor moeten zijn. En talent betekent niet slim zijn en met 2 vingers in je neus het vwo halen. Slim zijn kan óók een talent zijn, maar er is zoveel meer. Dat wordt m.i. niet voldoende gewaardeerd.
Bovendien denk ik dat juist de kinderen die jij nu als dom bestempelt, helemaal niet dom zijn en met de juiste aandacht (niet met nog meer) veel beter kunnen floreren. Waarbij floreren dan niet per se betekent dat ze alsnog vwo kunnen, maar wel dat ze goed in hun vel zitten en vertrouwen krijgen in zichzelf.
Maar dat is wel de uitdaging denk ik. Er is ontzettend veel aandacht voor kinderen die achterblijven en niet meekomen. Kinderen die (te) makkelijk meekomen worden snel 'vergeten', want je hebt er geen kind aan. Je hoeft ze niets uit te leggen etc.

Er zijn uiteraard wel scholen waar daar extra op gelet wordt, maar in de meeste gevallen gaat het uit van kinderen onder het gemiddelde terug naar het gemiddelde krijgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195941052
Ik zou al die sluitingen prima vinden, als ik ook over straat kan en mensen zie die OOK 1.5 meter afstand willen houden. 80% doet niet eens een poging.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:36:45 #131
5428 crew  miss_sly
pi_195941053
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dom is niet het goede woord inderdaad. Toch is mijn ervaring dat de kinderen die makkelijk meekomen lekker hun gang mogen gaan, 'die komen er toch wel'. Veel tijd besteden aan de kinderen die niet kunnen en/of willen. Je ziet die gevolgen vaak al met andere landen, we blijven steeds verder achter op het gebied van kennis.
Dat is zeker waar. Dat ervaart mijn dochter ook. Zij kan erg goed meekomen, dus heeft ze minder aandacht nodig. Toen ze nog wat jonger was, kwam ze op een dag thuis en zei dat ze de spellingles aan de instructietafal had gedaan. Dat was echt heel raar, want taal ligt haar echt heel goed. Dus ik vroeg of ze het een lastige opdraacht vond. Nee, dat niet, maar aan de instructietafel kreeg je meer aandacht van juf en dat wilde ze graag. Dat is toch ook niet de bedoeling, lijkt me.

Stiekem hoop ik dat de huidige coronacrisis ook veranderingen in het onderwijs teweeg brengt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:39:10 #132
5428 crew  miss_sly
pi_195941082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is wel de uitdaging denk ik. Er is ontzettend veel aandacht voor kinderen die achterblijven en niet meekomen. Kinderen die (te) makkelijk meekomen worden snel 'vergeten', want je hebt er geen kind aan. Je hoeft ze niets uit te leggen etc.

Er zijn uiteraard wel scholen waar daar extra op gelet wordt, maar in de meeste gevallen gaat het uit van kinderen onder het gemiddelde terug naar het gemiddelde krijgen.
Inderdaad.
En dat geldt voor meisjes dan nog meer dan jongens. Meisjes zijn nog meer geneigd zich aan te passen, jongens zullen wat eerder ongewenst gedrag (wat ongewenst is, ligt aan de andere partij, meestal) vertonen en dus nog eerder toch op een of andere manier hulp krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195941092
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik zou al die sluitingen prima vinden, als ik ook over straat kan en mensen zie die OOK 1.5 meter afstand willen houden. 80% doet niet eens een poging.
Aan de andere kant is dat krampachtige ontwijken wat we in maart deden op straat totaal overtrokken (geweest). Het zit 'm wat mij betreft meer in het feit dat afstand houden simpelweg niet altijd praktisch kan. In een winkel of op een smalle stoep, onder leefomgeving is er simpelweg niet op ingericht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195941115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de andere kant is dat krampachtige ontwijken wat we in maart deden op straat totaal overtrokken (geweest). Het zit 'm wat mij betreft meer in het feit dat afstand houden simpelweg niet altijd praktisch kan. In een winkel of op een smalle stoep, onder leefomgeving is er simpelweg niet op ingericht.
Nee joh, ik heb het over brede winkelstraten en mensen bijna moeite doen om dwars door je heen te lopen, net als vroeger.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:42:44 #135
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inderdaad.
En dat geldt voor meisjes dan nog meer dan jongens. Meisjes zijn nog meer geneigd zich aan te passen, jongens zullen wat eerder ongewenst gedrag (wat ongewenst is, ligt aan de andere partij, meestal) vertonen en dus nog eerder toch op een of andere manier hulp krijgen.
Ik merk het nu al bij de kinderopvang bij mijn dochter. Er zijn 2 groepen voor kleine kinderen, en soms zijn er teveel baby's. Gevolg, kinderen die iets ouder zijn moeten naar een andere groep zodat ze voldoen aan de richtlijnen (max 2 baby's op een groep etc)

Mijn dochter wordt stelselmatig naar de andere groep geplaatst, want ze is zo lekker makkelijk en speelt zo lekker alleen. Dat is zeker makkelijk, en fijn dat ze zo makkelijk speelt, maar ook zij wil wel 's die extra aandacht ipv een kind dat veel huilt. Pas geleden hadden mn vrouw en ik het erover, dat het soms voelt alsof ze dan 'vergeten' wordt, want ze komt niet zo snel zelf.

Zo zal het op een basisschool en middelbare school ook zijn verwacht ik.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195941144
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nee joh, ik heb het over brede winkelstraten en mensen bijna moeite doen om dwars door je heen te lopen, net als vroeger.
Tja, dat is niet te voorkomen denk ik.. veel egoïsme in onze maatschappij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195941145
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
Even geen lockdown tot na 10 november graag. Moet eerst mijn Xbox Series X in huis hebben.
jij moet..... ;(
want anders vergaat de wereld ofzo ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195941151
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik merk het nu al bij de kinderopvang bij mijn dochter. Er zijn 2 groepen voor kleine kinderen, en soms zijn er teveel baby's. Gevolg, kinderen die iets ouder zijn moeten naar een andere groep zodat ze voldoen aan de richtlijnen (max 2 baby's op een groep etc)

Mijn dochter wordt stelselmatig naar de andere groep geplaatst, want ze is zo lekker makkelijk en speelt zo lekker alleen. Dat is zeker makkelijk, en fijn dat ze zo makkelijk speelt, maar ook zij wil wel 's die extra aandacht ipv een kind dat veel huilt. Pas geleden hadden mn vrouw en ik het erover, dat het soms voelt alsof ze dan 'vergeten' wordt, want ze komt niet zo snel zelf.

Zo zal het op een basisschool en middelbare school ook zijn verwacht ik.
Maar wat is de link met Corona? Er is toch sowieso een regel dat 1 leidster/leider max 3(of 4?) kinderen mag hebben?
pi_195941204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik word ook moe van die roep om alles maar klakkeloos dicht te flikkeren.

Waarom zou b.v. een kapper straks weer dicht moeten? Als je bang bent, blijf je gewoon lekker binnen. En anders ff mondkapje op en gewoon in die stoel gaan zitten.
Exact. Mobiliteit is deze week nog eens 7% gedaald, t.o.v. die van de week direct na de persconferentie volgens Google mobility. Treinen -9% er af zelfs . Angst heeft natuurlijk aanzienlijk meer effect dan het sluiten van restaurants, als de angst welig tiert is er toch geen hond die zich op straat waagt.
blablablabla
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:48:35 #140
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941207
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar wat is de link met Corona? Er is toch sowieso een regel dat 1 leidster/leider max 3(of 4?) kinderen mag hebben?
De link met corona is het gesprek wat we hierboven hadden over scholen e.d. Door eventuele uitval ga je dus krijgen dat er meer kinderen per leider/leidster zullen zijn, waardoor er minder aandacht uit gaat naar de individuele situaties. Die uitdaging is op school groter dan een kinderopvang, ik noemde een (persoonlijk) voorbeeld.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195941220
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

De link met corona is het gesprek wat we hierboven hadden over scholen e.d. Door eventuele uitval ga je dus krijgen dat er meer kinderen per leider/leidster zullen zijn, waardoor er minder aandacht uit gaat naar de individuele situaties. Die uitdaging is op school groter dan een kinderopvang, ik noemde een (persoonlijk) voorbeeld.
Ik kan me niet voorstellen dat dat mag eerlijk gezegd (op een KDV). Die regel is er niet voor niets.
pi_195941255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:22 schreef Elan het volgende:
Luik zit op meer dan 6000 besmettingen per 100.000 inwoners en 41% test positief, wat de neuk.
Het is onverstelbaar.

Ik hoop dat de Belgen ff in België blijven.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:51:38 #143
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941256
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dat mag eerlijk gezegd (op een KDV). Die regel is er niet voor niets.
Denk ook een gevalletje nood breekt wet. In een brief die we ergens vorige maand kregen werd ook genoemd dat als er echt nood aan de man is, ze familieleden in willen schakelen, vragen of ouders willen helpen waar nodig en groepen groter maken.

Ik heb persoonlijk denk ik dan liever dat de groep even groter gemaakt wordt. Om (ongetrainde) ouders neer te zetten voelt ook niet lekker.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195941260
Trouwens best veel mensen overlijden in verhouding, 1 op de 100 die besmet raken leggen uiteindelijk het loodje in Nederland.
Voor wie denkt dat het nog steeds maar een griepje is.
blablablabla
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:51:59 #145
5428 crew  miss_sly
pi_195941268
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik merk het nu al bij de kinderopvang bij mijn dochter. Er zijn 2 groepen voor kleine kinderen, en soms zijn er teveel baby's. Gevolg, kinderen die iets ouder zijn moeten naar een andere groep zodat ze voldoen aan de richtlijnen (max 2 baby's op een groep etc)

Mijn dochter wordt stelselmatig naar de andere groep geplaatst, want ze is zo lekker makkelijk en speelt zo lekker alleen. Dat is zeker makkelijk, en fijn dat ze zo makkelijk speelt, maar ook zij wil wel 's die extra aandacht ipv een kind dat veel huilt. Pas geleden hadden mn vrouw en ik het erover, dat het soms voelt alsof ze dan 'vergeten' wordt, want ze komt niet zo snel zelf.

Zo zal het op een basisschool en middelbare school ook zijn verwacht ik.
Ik vrees dat het daar ook zo zal zijn. Onze dochter is ook zo, en dat is het gevolg. Ze is heel gemakkelijk, redelijk en flexibel, dus levert zelden een probleem op. Alleen al ze zich heel onrechtvaardig behandeld voelt. En zo'n gemakkelijk kind gaat ook heel gemakkelijk op in de groep en dus heeft het weinig aandacht nodig en krijgt het dat ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195941275
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:51 schreef Elan het volgende:
Trouwens best veel mensen overlijden in verhouding, 1 op de 100 die besmet raken leggen uiteindelijk het loodje in Nederland.
Voor wie denkt dat het nog steeds maar een griepje is.
Wat is dit voor bijzondere rekensom?
Tap tap tap
pi_195941285
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wat is dit voor bijzondere rekensom?
Waar zie jij een rekensom in mijn post? :?
blablablabla
pi_195941290
twitter


:N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:53:38 #149
5428 crew  miss_sly
pi_195941295
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dat mag eerlijk gezegd (op een KDV). Die regel is er niet voor niets.
Dus dan worden kinderen naar huis gestuurd, omdat er niet kan worden voldaan aan de leidster-kind verhouding en een hoog verzuim onder de medewerkers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195941296
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Denk ook een gevalletje nood breekt wet. In een brief die we ergens vorige maand kregen werd ook genoemd dat als er echt nood aan de man is, ze familieleden in willen schakelen, vragen of ouders willen helpen waar nodig en groepen groter maken.

Ik heb persoonlijk denk ik dan liever dat de groep even groter gemaakt wordt. Om (ongetrainde) ouders neer te zetten voelt ook niet lekker.
Ben ik met je eens. Maar dan liever een wat grotere groep dan random ouders.
pi_195941297
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Waar zie jij een rekensom in mijn post? :?
O sorry:
Wat is dit voor loos gebrabbel zonder ondersteuning?
Tap tap tap
pi_195941303
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus dan worden kinderen naar huis gestuurd, omdat er niet kan worden voldaan aan de leidster-kind verhouding en een hoog verzuim onder de medewerkers.
Ja, dat is een gevolg.
pi_195941323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:22 schreef Elan het volgende:
Luik zit op meer dan 6000 besmettingen per 100.000 inwoners en 41% test positief, wat de neuk.
Als je ziet hoe dichtbij Luik bij Maastricht ligt is het heel bijzonder hoe die de aantallen relatief laag houden
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:55:59 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195941339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:55 schreef Remco het volgende:

[..]

Als je ziet hoe dichtbij Luik bij Maastricht ligt is het heel bijzonder hoe die de aantallen relatief laag houden
Tsja, als de ene regio één grote orgie is en de andere luistert beter dan gaan ook lokaal snel verschillen staan. Zie je in veel landen en gebieden terug.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195941365
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O sorry:
Wat is dit voor loos gebrabbel zonder ondersteuning?
quote:
Het RIVM heeft voor Nederland een eigen berekening gemaakt, op basis van de eerste golf. ,,We denken dat ongeveer 1 op de 100 besmettingen tot een overlijdensgeval leidt”, vertelt Susan van den Hof, hoofd van het Centrum voor Epidemiologie en Surveillance van Infectieziekten. ,,Dat is gebaseerd op de inschatting dat ongeveer 1 miljoen mensen dit voorjaar antistoffen hadden.”

De berekening komt aardig overeen met uitkomsten van onderzoek dat het Londense Imperial College gisteren presenteerde. Onderzoekers daar stellen dat in landen met een hoog inkomen, zoals Nederland, 1 op de 87 besmettingen een fatale afloop kent.
https://www.imperial.ac.u(...)OVID19-Report-34.pdf
https://www.ad.nl/binnenl(...)jke-feiten~ae88ca7a/
Niet zo denigrerend gelijk he, met je gebrabbel . :M
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:57:49 #156
14505 OProg
A Life in Music
pi_195941373
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
Grappig, had wel verwacht dat dit met een procent of 10 gedaald zou zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)open-er-flink-op-los

Vanuit dat oogpunt zouden die dus ook best een paar weken dicht kunnen, het is niet dat het water ze toch aan de lippen staat (zoals de horeca)
Een stel kleine retailers waar ik regelmatig koop voor mijn hobby heeft zijn website perfect op orde. In de zaak zelf kunnen door de maatregelen amper mensen. Gevolg: ze pakken zich suf aan bestellingen, waaronder die van mij, die via de website komen. Dus komen de crisis zo gewoon door terwijl het zo dus prima gaat qua maatregelen. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:59:13 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195941390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:55 schreef Remco het volgende:

[..]

Als je ziet hoe dichtbij Luik bij Maastricht ligt is het heel bijzonder hoe die de aantallen relatief laag houden
Hopelijk blijft dat ook zo. Weet niet zo groot de woon-werk interactie tussen Luik en Maastricht is. Scheelt dat Luik een troosteloze bende is en geen leuk dagje uit.
pi_195941391
Is dit het covid topic of zit ik opeens in oud?
pi_195941428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

:N
God wat klinkt hij dom zeg, "ja voor het geld geneeskunde gaan studeren". Dan weet je dus al genoeg.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:01:40 #160
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195941430
1 op de 87 is wel ziek veel, CFR van 1.15%

Denk dat wij in Nederland met zowel IFR als CFR hoger liggen dan veel andere landen, omdat wij niet iedereen koste wat het kost redden en al veel eerder afscheid (durven) nemen. In landen als Italië doen ze er veel meer voor volgens mij.
pi_195941438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

:N
yup, er zijn app groepen met duizenden personen erin.
de jongeren hebben het ZOOOOOOOOOO zwaar.

p.s zag gister nog een docu over de 2de wereld oorlog, duizenden jongeren moesten onder dwang tunnels graven voor de duitsers, kregen ze 2 boterhammen per dag, heel veel overleefden dat niet eens.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:02:35 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195941439
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

:N
Ja, maar dit gebeurde dus ook zonder corona al.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:03:14 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195941448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:01 schreef Simmertje het volgende:

God wat klinkt hij dom zeg, "ja voor het geld geneeskunde gaan studeren". Dan weet je dus al genoeg.
Hij heeft er wel goed over nagedacht :')
"de leeftijd, dus wil een feestje"
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:03:16 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195941449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:01 schreef Simmertje het volgende:

[..]

God wat klinkt hij dom zeg, "ja voor het geld geneeskunde gaan studeren". Dan weet je dus al genoeg.
Die zal wel een salarisverhoging voor de helden van de zorg willen dan :P
pi_195941455
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar dit gebeurde dus ook zonder corona al.
wat een excuus _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:04:46 #166
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941469
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

yup, er zijn app groepen met duizenden personen erin.
de jongeren hebben het ZOOOOOOOOOO zwaar.

p.s zag gister nog een docu over de 2de wereld oorlog, duizenden jongeren moesten onder dwang tunnels graven voor de duitsers, kregen ze 2 boterhammen per dag, heel veel overleefden dat niet eens.
Godwin, je bent af :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:04:52 #167
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195941472
Alsof je leven alleen maar met een feestje compleet is. De kortzichtigheid spat er vanaf.

Heb die 6 minuten alleen maar vanwege Dionne volgehouden.
pi_195941479
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

yup, er zijn app groepen met duizenden personen erin.
de jongeren hebben het ZOOOOOOOOOO zwaar.

p.s zag gister nog een docu over de 2de wereld oorlog, duizenden jongeren moesten onder dwang tunnels graven voor de duitsers, kregen ze 2 boterhammen per dag, heel veel overleefden dat niet eens.
Ik krijg jeuk van letterlijk elke zin die hier staat :r
pi_195941487
Toch zou je dan met de 10.000 besmettingen van de afgelopen dagen eigenlijk 100 overlijdens per dag moeten hebben, dit heb je (gelukkig)niet(al lopen overlijdens wat achter op besmettingen).
pi_195941489
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar dit gebeurde dus ook zonder corona al.
Wat een non argument, toen was het ook niet echt een probleem he zonder pandemie.. 8)7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195941495
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:05 schreef Remco het volgende:
Toch zou je dan met de 10.000 besmettingen van de afgelopen dagen eigenlijk 100 overlijdens per dag moeten hebben, dit heb je (gelukkig)niet(al lopen overlijdens wat achter op besmettingen).
Nog niet inderdaad..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195941502
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:04 schreef Gunner het volgende:
Alsof je leven alleen maar met een feestje compleet is. De kortzichtigheid spat er vanaf.

Heb die 6 minuten alleen maar vanwege Dionne volgehouden.
Dat.
En sowieso zou een student Geneeskunde toch beter moeten weten...
Wat mij betreft wordt zo iemand van de opleiding getrapt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195941520
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat.
En sowieso zou een student Geneeskunde toch beter moeten weten...
Wat mij betreft wordt zo iemand van de opleiding getrapt.
Zit ook wel even een verschil in stiekem een klein feestje thuishouden met vrienden of illegale feesten organiseren buiten voor hele groepe mensen. Treurig geval.
pi_195941524
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:05 schreef Remco het volgende:
Toch zou je dan met de 10.000 besmettingen van de afgelopen dagen eigenlijk 100 overlijdens per dag moeten hebben, dit heb je (gelukkig)niet(al lopen overlijdens wat achter op besmettingen).
Oversterfte is nu 100 per dag.
pi_195941525
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:35 schreef Benny het volgende:

[..]

Ik zag meerdere GGD's op social media ook al berichten plaatsen dat er voldoende plekken vrij zijn.
Dat zal niet zo blijven omdat ze dan direct afschalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:08:27 #176
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195941532
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een non argument, toen was het ook niet echt een probleem he zonder pandemie.. 8)7
Jawel. Illegale feesten zijn illegale feesten. Met of zonder pandemie.
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:08:59 #177
367000 roos94
pi_195941543
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zit ook wel even een verschil in stiekem een klein feestje thuishouden met vrienden of illegale feesten organiseren buiten voor hele groepe mensen. Treurig geval.
Beide is oerdom
pi_195941546
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:05 schreef Remco het volgende:
Toch zou je dan met de 10.000 besmettingen van de afgelopen dagen eigenlijk 100 overlijdens per dag moeten hebben, dit heb je (gelukkig)niet(al lopen overlijdens wat achter op besmettingen).
We zijn echt niet anders dan Belgen, Britten, Italianen of Polen. Die cijfers kun je dus echt wel gaan verwachten binnenkort.
pi_195941554
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zal niet zo blijven omdat ze dan direct afschalen.
zegt wie?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:10:46 #180
5428 crew  miss_sly
pi_195941584
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hij heeft er wel goed over nagedacht :')
"de leeftijd, dus wil een feestje"
Het werd wel aangestipt, maar had best wat meer aangezet mogen worden: het gaat al niet meer alleen om de covid-zorg, maar m meer zorg. En die mensen die naar zulke feestje gaan, kunnen wel op een andere manier zorg nodig hebben, waarvan niet meer zeker is dat die gegeven kan worden. Ik denk dat dat misschien ook wat meer onder de aandaacht mag worden gebracht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:11:55 #181
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195941606
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel. Illegale feesten zijn illegale feesten. Met of zonder pandemie.
Wat ik me afvraag is waarom de politie dan niet gewoon in die appgroepen gaat zitten en zich gewoon voordoet als feestganger. Als de lokatie bekend is gewoon even een peloton ME-busjes er op af sturen en het is zo klaar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195941608
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:08 schreef roos94 het volgende:

[..]

Beide is oerdom
Slim is een klein feestje niet, maar als dat met je eigen sociale bubbel is vind ik dat wel iets minder kwalijk dan meerdere mensen uit verschillende groepen bewust samenbrengen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:12:35 #183
367000 roos94
pi_195941626
Die jorik is toch gewoon een troll. Ik kan ook opbellen met hetzelfde verhaal
pi_195941635
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is waarom de politie dan niet gewoon in die appgroepen gaat zitten en zich gewoon voordoet als feestganger. Als de lokatie bekend is gewoon even een peloton ME-busjes er op af sturen en het is zo klaar.
Vaak wordt daar niet zomaar iedereen in toegevoegd. Alleen mensen die je echt kent.
pi_195941645
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:12 schreef roos94 het volgende:
Die jorik is toch gewoon een troll. Ik kan ook opbellen met hetzelfde verhaal
Denk ik stiekem ook ja. Gewoon dat programma benaderen en dan een lulverhaal verzinnen dat niemand kan verifiëren.
blablablabla
pi_195941674
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Niet zo denigrerend gelijk he, met je gebrabbel . :M
Gelukkig staat er niet 1:100 besmettingen is een overlijden.
Er staat 1 op de 100 besmettingen zorgt voor een overlijden dat is toch wel iets anders.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195941680
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk ik stiekem ook ja. Gewoon dat programma benaderen en dan een lulverhaal verzinnen dat niemand kan verifiëren.
De echte naam en dergelijke zal gewoon bekend zijn daar hoor.
pi_195941711
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gelukkig staat er niet 1:100 besmettingen is een overlijden.
Er staat 1 op de 100 besmettingen zorgt voor een overlijden dat is toch wel iets anders.
Ja dat is inderdaad iets heel anders.

:')
blablablabla
pi_195941734
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:09 schreef DikDikkie het volgende:

[..]

zegt wie?
De geschiedenis
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195941743
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:01 schreef Simmertje het volgende:

[..]

God wat klinkt hij dom zeg, "ja voor het geld geneeskunde gaan studeren". Dan weet je dus al genoeg.
Dionne deed nog net geen facepalm. :|W
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:19:50 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195941745
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is waarom de politie dan niet gewoon in die appgroepen gaat zitten en zich gewoon voordoet als feestganger. Als de lokatie bekend is gewoon even een peloton ME-busjes er op af sturen en het is zo klaar.
je komt uit de DDR?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:20:55 #192
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195941756
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Vaak wordt daar niet zomaar iedereen in toegevoegd. Alleen mensen die je echt kent.
Om in zo'n kring te komen lijkt me voor de gemiddelde rechercheur nu niet zo heel moeilijk. Social engineering is immers hun vak.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:21:01 #193
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195941761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Het werd wel aangestipt, maar had best wat meer aangezet mogen worden: het gaat al niet meer alleen om de covid-zorg, maar m meer zorg. En die mensen die naar zulke feestje gaan, kunnen wel op een andere manier zorg nodig hebben, waarvan niet meer zeker is dat die gegeven kan worden. Ik denk dat dat misschien ook wat meer onder de aandaacht mag worden gebracht.
Klopt, ze hadden het aan kunnen kaarten daar. maar denk dat ze het nog netjes gedaan hebben met de zorgen en hem ook op z'n geneeskunde gepakt enzo.
Bedoel, hij zou een slimme jongen moeten zijn, maar zoals hij het bracht en dergelijke, viel het toch wat tegen.
(al kan ik wel begrijpen dat jongeren zo soms denken, ongeacht studie)
pi_195941762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is waarom de politie dan niet gewoon in die appgroepen gaat zitten en zich gewoon voordoet als feestganger. Als de lokatie bekend is gewoon even een peloton ME-busjes er op af sturen en het is zo klaar.
Natuurlijk zit de politie ook in appgroepen :)
Ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195941764
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De echte naam en dergelijke zal gewoon bekend zijn daar hoor.
Ja want je gaat natuurlijk eerst een kopietje van je ID aanleveren en daarna gezellig over illegale feesten praten.
blablablabla
pi_195941776
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja want je gaat natuurlijk eerst een kopietje van je ID aanleveren en daarna gezellig over illegale feesten praten.
Oke Elan.
pi_195941791
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is waarom de politie dan niet gewoon in die appgroepen gaat zitten en zich gewoon voordoet als feestganger. Als de lokatie bekend is gewoon even een peloton ME-busjes er op af sturen en het is zo klaar.
Waarom denk je dat ze dat niet doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:23:43 #198
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941805
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, ze hadden het aan kunnen kaarten daar. maar denk dat ze het nog netjes gedaan hebben met de zorgen en hem ook op z'n geneeskunde gepakt enzo.
Bedoel, hij zou een slimme jongen moeten zijn, maar zoals hij het bracht en dergelijke, viel het toch wat tegen.
(al kan ik wel begrijpen dat jongeren zo soms denken, ongeacht studie)
Wat wel een stukje belangrijke nuance is is dat het blijkbaar in de zomer was als je het gesprek hoorde. Dat praat het niet goed, maar het is nogal een verschil of er 50 besmettingen per dag bij komen of er 10.000 bij komen.

Het is uiteraard oerdom en had 't gewoon niet moeten doen. Als ie slim was had ie dat ook gezegd. We hebben 't in juni/juli gedaan, maar toen we zagen dat het slechter ging zijn we ermee gestopt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:24:07 #199
14505 OProg
A Life in Music
pi_195941811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja want je gaat natuurlijk eerst een kopietje van je ID aanleveren en daarna gezellig over illegale feesten praten.
Dit. Het zal ze bij de radio ook aan hun reet roesten of het klopt. Ze hebben weer een item waar over gesproken kan worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195941819
Politie kan gewoon alles tappen. Criminelen gebruiken bijvoorbeeld nooit Whatsapp.
pi_195941837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

yup, er zijn app groepen met duizenden personen erin.
de jongeren hebben het ZOOOOOOOOOO zwaar.

p.s zag gister nog een docu over de 2de wereld oorlog, duizenden jongeren moesten onder dwang tunnels graven voor de duitsers, kregen ze 2 boterhammen per dag, heel veel overleefden dat niet eens.
Ik heb wel eens een docu over de eerste wereldoorlog gezien. In die tijd kregen de jongeren maar 1 boterham. Dus die jongeren uit jouw docu moeten niet zo zeuren.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:25:06 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195941838
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat wel een stukje belangrijke nuance is is dat het blijkbaar in de zomer was als je het gesprek hoorde. Dat praat het niet goed, maar het is nogal een verschil of er 50 besmettingen per dag bij komen of er 10.000 bij komen.

Het is uiteraard oerdom en had 't gewoon niet moeten doen. Als ie slim was had ie dat ook gezegd. We hebben 't in juni/juli gedaan, maar toen we zagen dat het slechter ging zijn we ermee gestopt.
Idd. Zijn gewoon bepaalde woordkeuzes of argumentatie dat je denkt.. pff,
Al sta je wel een beetje met je hoofd op een hakblok in zo'n uitzending. Dus hij zal wss achteraf ook wel zoiets hebben van "had ik zus of zo maar gezegd"
pi_195941843
Zie nu trouwens pas de 91.000 cases in Amerika, die gaan ook echt grote problemen krijgen nog. Zit je dan met je 3 banen, zonder OV mogelijkheden en geen zorgverzekering.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:25:33 #204
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941848
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef quirina het volgende:
Politie kan gewoon alles tappen. Criminelen gebruiken bijvoorbeeld nooit Whatsapp.
Eh, nee. Dat kan de politie niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:26:29 #205
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Zie nu trouwens pas de 91.000 cases in Amerika, die gaan ook echt grote problemen krijgen nog. Zit je dan met je 3 banen, zonder OV mogelijkheden en geen zorgverzekering.
En deze week veel presidentiële rally's waar het waarschijnlijk op dezelfde manier zoals bij de Rose Garden gaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:27:42 #206
367000 roos94
pi_195941900
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een docu over de eerste wereldoorlog gezien. In die tijd kregen de jongeren maar 1 boterham. Dus die jongeren uit jouw docu moeten niet zo zeuren.
In afrika weten ze nieteens wat een boterham is!
pi_195941902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

En deze week veel presidentiële rally's waar het waarschijnlijk op dezelfde manier zoals bij de Rose Garden gaat.
Dan krijg je nog de verkiezingen volgende week dat absoluut rellen en protesten gaat opleveren ongeacht de winnaar.
pi_195941911
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit. Het zal ze bij de radio ook aan hun reet roesten of het klopt. Ze hebben weer een item waar over gesproken kan worden.
Natuurlijk zal het aan hun reet roesten. Wat een domme redenering.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:28:30 #209
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dan krijg je nog de verkiezingen volgende week dat absoluut rellen en protesten gaat opleveren ongeacht de winnaar.
Ja, dit wordt een spannend weekje voor de VS. Qua besmettingen kan het heel snel heel hard uit de klauwen lopen daar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:29:24 #210
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195941931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, dit wordt een spannend weekje voor de VS. Qua besmettingen kan het heel snel heel hard uit de klauwen lopen daar.
En echte maatregelen gaan in heel veel gebieden daar ook niet gebeuren, zeker in gebieden waar de republikeinen de macht hebben.
pi_195941938
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
En deze week veel presidentiële rally's
Trump en Biden in een WRC Ford Fiesta _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195941946
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel. Illegale feesten zijn illegale feesten. Met of zonder pandemie.
Nee
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:30:32 #213
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195941948
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Trump en Biden in een WRC Ford Fiesta _O_
Ik vind Biden meer een Audi Quattro-rijder eigenlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195941955
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nee
Geen idee wat aan die opmerking te ontkennen valt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:31:29 #215
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941960
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Trump en Biden in een WRC Ford Fiesta _O_
Heel flauw, maar goeie grap :P

Een destruction derby tussen de 2 lijkt me wel mooi.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:33:36 #216
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195941995
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nee
Feitelijk klopt het natuurlijk. Voor de pandemie waren die feesten illegaal (zonder vegunningen enzo) en nu zijn ze ook illegaal. Er waren altijd al illegale feesten/raves, denk dat het nu een stuk zichtbaarder geworden is.

Is een groot deel van de 'vroegere' dance scene niet ontstaan in illegale raves?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:34:24 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195942004
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze zeggen ook dat ze willen dat iedereen weer met kerst bij familie kan zijn. Maar ze willen vooral dat de cijfers daarvoor lager zijn omdat ze weten dat vrijwel iedereen toch wel kerst gaat vieren met familie.
Ik vermoed ook dat dit de algemene teneur zal gaan zijn om het te gaan (be)leven.... tandjes bijzetten om als soort van beloning met de kerstvakantie los te kunnen gaan. Ik ben/wordt nu al benieuwd naar de sterk aanzwellende cijfers van half januari.

Dat vieren met "familie" (of vergelijkbaar) zie ik derhalve wat donker in want dat zal wmb sws niet zijn met meerdere kwetsbaren. Om dan samen met anderen in één ruimte te gaan zijn, laat staan dat te verspreiden over meerdere dagen (denk aan incubatietijden), lijkt mij verre van wijs.

Het zou serieus beter zijn dat "vieringen" worden beperkt tot leden van het eigen huishouden en vooral niet te gaan rondhupsen. Verdrietig voor gemiste geliefden maar wel beter voor de cijfers.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195942023
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat dit de algemene teneur zal gaan zijn om het te gaan (be)leven.... tandjes bijzetten om als soort van beloning met de kerstvakantie los te kunnen gaan. Ik ben/wordt nu al benieuwd naar de sterk aanzwellende cijfers van half januari.

Dat vieren met "familie" (of vergelijkbaar) zie ik derhalve wat donker in want dat zal wmb sws niet zijn met meerdere kwetsbaren. Om dan samen met anderen in één ruimte te gaan zijn, laat staan dat te verspreiden over meerdere dagen (denk aan incubatietijden), lijkt mij verre van wijs.

Het zou serieus beter zijn dat "vieringen" worden beperkt tot leden van het eigen huishouden en vooral niet te gaan rondhupsen. Verdrietig voor gemiste geliefden maar wel beter voor de cijfers.
En hoor al genoeg mensen om mij heen die in het voorjaar rustig de wintersportvakantie hebben geboekt. Derde golf incoming.
pi_195942031
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat dit de algemene teneur zal gaan zijn om het te gaan (be)leven.... tandjes bijzetten om als soort van beloning met de kerstvakantie los te kunnen gaan. Ik ben/wordt nu al benieuwd naar de sterk aanzwellende cijfers van half januari.

Dat vieren met "familie" (of vergelijkbaar) zie ik derhalve wat donker in want dat zal wmb sws niet zijn met meerdere kwetsbaren. Om dan samen met anderen in één ruimte te gaan zijn, laat staan dat te verspreiden over meerdere dagen (denk aan incubatietijden), lijkt mij verre van wijs.

Het zou serieus beter zijn dat "vieringen" worden beperkt tot leden van het eigen huishouden en vooral niet te gaan rondhupsen. Verdrietig voor gemiste geliefden maar wel beter voor de cijfers.
Ik heb zo de indruk dat het tijdens de feestdagen niet heel veel uitmaakt wat de dan geldende maatregelen zijn.
pi_195942032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Zie nu trouwens pas de 91.000 cases in Amerika, die gaan ook echt grote problemen krijgen nog. Zit je dan met je 3 banen, zonder OV mogelijkheden en geen zorgverzekering.
Aangezien de zorgverzekering via je werkgever gaat daar lijkt me dit sterk met 3 banen en geen verzekering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195942049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En hoor al genoeg mensen om mij heen die in het voorjaar rustig de wintersportvakantie hebben geboekt. Derde golf incoming.
Iedereen die normaliter in januari-februari-maart op winterspot gaat in mijn omgeving heeft al geboekt voor 2021. Onder het mom van 'als er geen reisbeperkingen zijn, gaan we'.

Zag overigens een filmpje van Hinterglemm waar iederen hutje mutje op elkaar stond. Of het echt nu was?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 11:37:52 ]
pi_195942055
Gisteren even kort het centrum in, je kon er een kanon afschieten. In bijna alle winkels staan ze duimen te draaien..
Uiteraard speelt het slechte weer momenteel een rol, maar kun je dan als winkel niet gewoon beter sluiten en kosten besparen? Ieder uur dat je nu open gaat kost je eigenlijk extra geld vanwege personeel en opstart/stookkosten.

Hoe ervaren jullie dat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195942062
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aangezien de zorgverzekering via je werkgever gaat daar lijkt me dit sterk met 3 banen en geen verzekering.
De mensen die 3 banen nodig hebben zitten volgens mij niet vaak bij de beste werkgevers. Maar persoonlijk geen idee of burgers flippen bij de mcdonalds een zorgverzekering oplevert daar.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:38:09 #224
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195942063
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aangezien de zorgverzekering via je werkgever gaat daar lijkt me dit sterk met 3 banen en geen verzekering.
Voor zover ik weet is zorgverzekering een soort secundaire arbeidsvoorwaarde daar. Niet alle werkgevers bieden het.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195942064
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Gisteren even kort het centrum in, je kon er een kanon afschieten. In bijna alle winkels staan ze duimen te draaien..
Uiteraard speelt het slechte weer momenteel een rol, maar kun je dan als winkel niet gewoon beter sluiten en kosten besparen? Ieder uur dat je nu open gaat kost je eigenlijk extra geld vanwege personeel en opstart/stookkosten.

Hoe ervaren jullie dat?
Dat was in veel centra voor Corona ook al het geval ;)
pi_195942073
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:27 schreef roos94 het volgende:

[..]

In afrika weten ze nieteens wat een boterham is!
Wat heb ik dan dagelijks gegeten tijdens mijn verblijven in meerdere afrikaanse landen? Het leek wel op boterhammen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195942088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is zorgverzekering een soort secundaire arbeidsvoorwaarde daar. Niet alle werkgevers bieden het.
Ja maar met 3 werkgevers zonder zorgverzekering moet je wel echt pech hebben...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:40:22 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195942097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat heb ik dan dagelijks gegeten tijdens mijn verblijven in meerdere afrikaanse landen? Het leek wel op boterhammen...
broodje aap waarschijnlijk
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:40:26 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195942099
Okay seriously, stond net in de supermarkt iemand af te rekenen bij de kassa met een brommerhelm op met vizier dicht, echt wtf :D
pi_195942106
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja maar met 3 werkgevers zonder zorgverzekering moet je wel echt pech hebben...
Denk het niet. Als je 3 banen nodig hebt zit je vaak in de burgerflipper baantjes sector (met alle respect overigens). Dat is vaak sappelen.
pi_195942110
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Niet zo denigrerend gelijk he, met je gebrabbel . :M
Niet iedereen kiest er ook voor om behandeld te worden. En leer er zelf ook even van, er worden in dit topic zoveel loze kreten de ether in geslingerd met vage cijfers en lamme conclusies van huis-, tuin- en keukenvirologen die normaal gesproken nog geen ei kunnen bakken, post voortaan meteen een volledig en onderbouwd bericht ipv OMG U GUYZZZZZ KIJK EENS WAT IK WEET IEDEREEN GAAT DOOOOOD. Dan word je ook serieus genomen en hoeft niemand denigrerend tegen je te doen.
Tap tap tap
pi_195942115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En hoor al genoeg mensen om mij heen die in het voorjaar rustig de wintersportvakantie hebben geboekt. Derde golf incoming.
Ik ken al 6 mensen die geboekt hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195942124
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Okay seriously, stond net in de supermarkt iemand af te rekenen bij de kassa met een brommerhelm op met vizier dicht, echt wtf :D
Mag dat :O ?
Hier hangen vaak plaatjes bij bijvoorbeeld tankstations dat je helm moet afzetten (in verband met overallen neem ik aan).
pi_195942129
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat was in veel centra voor Corona ook al het geval ;)
Touché, maar dan nog..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:41:45 #235
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195942130
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:38 schreef Simmertje het volgende:

[..]

De mensen die 3 banen nodig hebben zitten volgens mij niet vaak bij de beste werkgevers. Maar persoonlijk geen idee of burgers flippen bij de mcdonalds een zorgverzekering oplevert daar.
Lijkt wel zorgverzekering op te leveren, maar niet geweldig. Uiteraard is dit maar een voorbeeld, maar zo zullen er veel zijn:
https://signaturemd.com/c(...)ealth-care-coverage/

quote:
McDonald’s health plan is “radically inferior coverage” and “unacceptably inadequate,” said Alan Sager, professor of health policy and management at Boston University. The coverage that McDonald’s workers get is quite comparable to no coverage at all.

According to CNN Money, the most affordable plan at McDonald’s charges hourly workers about $14 a week, which comes to $727.48 annually. In return, they get $2,000 worth of coverage per year. If they step on a nail or come down with the flu, they might be covered, but the costs paid by the insurer may not even equal their premiums. If they are diagnosed with cancer, or even appendicitis, they are as vulnerable as someone with no insurance at all.

The “best” plan of the bunch costs $1,680 a year and caps benefits at $10,000. But for outpatient treatment (which often means the emergency room), benefits are capped at $2,000. A trip to the emergency room can zoom past that level in a matter of minutes.
Zag tijdje terug wat dingen dat kosten voor opname in het ziekenhuis voor Covid al over de 30k gingen, zonder IC opname. Denk dus dat dat weleens een issue kan gaan worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195942135
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Denk het niet. Als je 3 banen nodig hebt zit je vaak in de burgerflipper baantjes sector (met alle respect overigens). Dat is vaak sappelen.
Ook die bieden regelmatig zorgverzekeringen aan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:42:35 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195942144
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Okay seriously, stond net in de supermarkt iemand af te rekenen bij de kassa met een brommerhelm op met vizier dicht, echt wtf :D
meevaller dat hij betaalt ipv de kassa leegrooft
pi_195942148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Okay seriously, stond net in de supermarkt iemand af te rekenen bij de kassa met een brommerhelm op met vizier dicht, echt wtf :D
Ok, maar had hij een mondkapje op?
pi_195942155
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Gisteren even kort het centrum in, je kon er een kanon afschieten. In bijna alle winkels staan ze duimen te draaien..
Uiteraard speelt het slechte weer momenteel een rol, maar kun je dan als winkel niet gewoon beter sluiten en kosten besparen? Ieder uur dat je nu open gaat kost je eigenlijk extra geld vanwege personeel en opstart/stookkosten.

Hoe ervaren jullie dat?
Ik kom al weken niet in het centrum van de stad hier. Ik woon net aan de rand en het is beduidend rustiger dan normaal.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:43:29 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195942164
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou de klassen op middelbare scholen graag gehalveerd zien, 50/50 online les en een leraar die van klas wisselt. Misschien eerste klassen en examenklassen uitgezonderd. Zoiets. Lijkt me economisch niet zoveel impact hebben maar qua cijfers wel. (Weet dat jij daar anders over denkt.)
Sws is het structureel 50/50 opslitsen handig want daarmee creëer je op scholen min of meer gescheiden bubbels. Operationeel redelijk goed te doen waarbij je logistiek de kinderen uit één gezin in de dezelfde lestijd-bubbel kan overbrengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:43:38 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195942170
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mag dat :O ?
Hier hangen vaak plaatjes bij bijvoorbeeld tankstations dat je helm moet afzetten (in verband met overallen neem ik aan).
Lijkt me ook niet dat we dit ineens normaal moeten gaan vinden.

Overigens 90% mondkapje en zelfs een paar klanten met zo'n spatscherm voor :') Die werden dus wel stiekem uitgelachen door de rest, dat kon ik zelfs achter die maskertjes wel zien.
pi_195942171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

broodje aap waarschijnlijk
Kip, kaas, pindakaas, jam, hagelslag, pasta en allerlei vleeswaren, maar aap heb ik nooit gezien op brood. Wel wilde apen in de jungle, maar die zijn gevaarlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195942185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook die bieden regelmatig zorgverzekeringen aan
De grotere jongens wel. Maar niet bij de plaatselijk deli.
pi_195942190
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:43 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik kom al weken niet in het centrum van de stad hier. Ik woon net aan de rand en het is beduidend rustiger dan normaal.
Ik woon in het centrum dus heb niet bijzonder veel keus. Maar zou eigenlijk nog even naar Kruidvat/Etos/Action willen maar goed, dan maar geen deo.
Tap tap tap
pi_195942206
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet dat we dit ineens normaal moeten gaan vinden.

Overigens 90% mondkapje en zelfs een paar klanten met zo'n spatscherm voor :') Die werden dus wel stiekem uitgelachen door de rest, dat kon ik zelfs achter die maskertjes wel zien.
Ja, het is ook gek :D
Hier loopt overigens iemand rond met zuurstofflessen (duikflessen!!), een soort imker helm op de rug en een hesje met heel groot de teskt "allergie patien" en dan een hulphond erbij.

Zeer bijzonder.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:45:51 #246
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195942210
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik woon in het centrum dus heb niet bijzonder veel keus. Maar zou eigenlijk nog even naar Kruidvat/Etos/Action willen maar goed, dan maar geen deo.
Online bestellen? Kruidvat, Bol, Etos, allemaal bezorgen ze ook thuis.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195942223
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mag dat :O ?
Hier hangen vaak plaatjes bij bijvoorbeeld tankstations dat je helm moet afzetten (in verband met overallen neem ik aan).
Is inderdaad wel zo prettig. Ik heb zelf een potje maar een integraalhelm op en afzetten is niet prettig, dus ik kan me best voorstellen dat je hem nu oplaat.
pi_195942224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Online bestellen? Kruidvat, Bol, Etos, allemaal bezorgen ze ook thuis.
Ik kan er nog steeds niet aan wennen dat ik voor een paar flesjes deo een bestelling moet plaatsen voor een winkel die ik vanuit m'n raam kan zien.
Tap tap tap
pi_195942232
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Okay seriously, stond net in de supermarkt iemand af te rekenen bij de kassa met een brommerhelm op met vizier dicht, echt wtf :D
Die kreeg, naast zijn boodschappen, ook geld mee?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195942241
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:45 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, het is ook gek :D
Hier loopt overigens iemand rond met zuurstofflessen (duikflessen!!), een soort imker helm op de rug en een hesje met heel groot de teskt "allergie patien" en dan een hulphond erbij.

Zeer bijzonder.
Die liep hier ook rond, tot het fout ging met het wisselen van z'n flessen. Aardige biem als gevolg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:47:31 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195942247
de vakbond van verpleegkundigen wil een lockdown.
https://www.venvn.nl/nieu(...)kabinet-grijp-nu-in/
pi_195942277
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou de klassen op middelbare scholen graag gehalveerd zien, 50/50 online les en een leraar die van klas wisselt. Misschien eerste klassen en examenklassen uitgezonderd. Zoiets. Lijkt me economisch niet zoveel impact hebben maar qua cijfers wel. (Weet dat jij daar anders over denkt.)
ik snap serieus niet waarom er in de zomer geen plannen voor zulke zaken gemaakt zijn.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:49:40 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195942278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:47 schreef THEFXR het volgende:
de vakbond van verpleegkundigen wil een lockdown.
https://www.venvn.nl/nieu(...)kabinet-grijp-nu-in/
gelukkig hebben die niets te vertellen
pi_195942290
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:47 schreef THEFXR het volgende:
de vakbond van verpleegkundigen wil een lockdown.
https://www.venvn.nl/nieu(...)kabinet-grijp-nu-in/
Eigenlijk zijn het de leden van de vakbond, de verpleegkundigen zelf dus.
Uiteraard heb ik respect voor die mensen, maar gelukkig gaan anderen hier over.
pi_195942293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het fluctueert nog steeds sterk.
Waren de cijfers net 571 en 1737, zijn ze nu 575 en 1754. Ik snap dat een grafiek een bepaald beeld lijkt te kunnen geven, maar het is maar net op welk moment je de cijfers pakt. Als je de bewegingen gedurende de dag bekijkt, dan lopen ze nog steeds op naar een nieuw maximum.
Dit is nu al de 3de keer dat je het uit moet leggen aan hem :o
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:50:59 #256
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195942297
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:46 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Is inderdaad wel zo prettig. Ik heb zelf een potje maar een integraalhelm op en afzetten is niet prettig, dus ik kan me best voorstellen dat je hem nu oplaat.
Systeemhelm! O+ O-) :W
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195942301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Gisteren even kort het centrum in, je kon er een kanon afschieten. In bijna alle winkels staan ze duimen te draaien..
Uiteraard speelt het slechte weer momenteel een rol, maar kun je dan als winkel niet gewoon beter sluiten en kosten besparen? Ieder uur dat je nu open gaat kost je eigenlijk extra geld vanwege personeel en opstart/stookkosten.

Hoe ervaren jullie dat?
Ik kom niet meer in fysieke winkels sinds 2010, dus ik zou het niet weten. Voor mij zijn fysieke winkels iets uit de 20e eeuw en de 10 jaar in de 21e eeuw maar nu geheel overbodig en obselete geworden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:51:23 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195942302
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die kreeg, naast zijn boodschappen, ook geld mee?
:D

_O-
pi_195942303
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:08 schreef Remco het volgende:
Die 24.000 van Belgie is wel bizar hoog trouwens. Zou dat net dat weekje later reageren zijn geweest?
+/- 3 weken geleden is er nog een week versoepeld :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195942320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

+/- 3 weken geleden is er nog een week versoepeld :{
En toen lachten ze Nederland nog uit.
Tap tap tap
pi_195942327
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

+/- 3 weken geleden is er nog een week versoepeld :{
Klopt ja.
Wat waren de cijfers ten tijde van die versoepeling?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195942330
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Systeemhelm! O+ O-) :W
Eens, maar dan is je gezicht meteen onbedekt. Dus wat bescherming betreft zinloos.
Mijn vizier gaat aardig ver over mijn gezicht. Daar zou ik prima mee kunnen winkelen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:53:59 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195942336
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En toen lachten ze Nederland nog uit.
Ja, dat wij geen mondmaskers hadden.

Die ze in België al de hele zomer zo'n beetje hadden - zelfs buiten - maar die kennelijk toch niet zoveel zoden aan de dijk hebben gezet.
pi_195942338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Klopt ja.
Wat waren de cijfers ten tijde van die versoepeling?
besmettingen liepen toen al op, heb even geen exacte cijfers.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195942348
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik kom niet meer in fysieke winkels sinds 2010, dus ik zou het niet weten. Voor mij zijn fysieke winkels iets uit de 20e eeuw en de 10 jaar in de 21e eeuw maar nu geheel overbodig en obselete geworden.
Obselete :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195942349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik snap serieus niet waarom er in de zomer geen plannen voor zulke zaken gemaakt zijn.
Waarom denk je dat dat niet gebeurd is? Ik kreeg netjes een brief dat ze allerlei plannen hadden gemaakt maar geen 1 echt werkbaar was volgens hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195942351
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:53 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Eens, maar dan is je gezicht meteen onbedekt. Dus wat bescherming betreft zinloos.
Mijn vizier gaat aardig ver over mijn gezicht. Daar zou ik prima mee kunnen winkelen.
Ik trek altijd mijn veiligheidsschoenen aan.
En ik neem voor de zekerheid ook een veiligheidsspeld mee, dan kan mij niks gebeuren *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:55:25 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195942362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

+/- 3 weken geleden is er nog een week versoepeld :{
5 weken geleden ondertussen.
pi_195942363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Obselete :').
omg Engels is zo sophisticated :D
Tap tap tap
pi_195942370
Koks en barkeepers Breda gaan helpen in de zorg
Horecazaken in Breda gaan tijdelijk honderden werknemers leveren aan een lokale thuiszorgorganisatie. Daardoor hoeven de ondernemers tijdelijk geen loonkosten te betalen en krijgt de zorginstelling er betaalbare werkkrachten bij.

Dus toch ^O^
pi_195942373
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Obselete :').
Ik moest het opzoeken. Ik ben obselete denk ik.....
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:56:22 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195942379
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Obselete :').
dat online Engels moet nog wat bijgeschaafd worden
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:56:23 #273
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195942380
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik trek altijd mijn veiligheidsschoenen aan.
En ik neem voor de zekerheid ook een veiligheidsspeld mee, dan kan mij niks gebeuren *O*
Ik loop de hele dag natuurlijk met een condoom om. Je weet wel, om anderen te beschermen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195942381
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

omg Engels is zo sophisticated :D
Beh, fuck die shit 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195942387
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik trek altijd mijn veiligheidsschoenen aan.
En ik neem voor de zekerheid ook een veiligheidsspeld mee, dan kan mij niks gebeuren *O*
Plate armor, alles :Y
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:57:13 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195942392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Gisteren even kort het centrum in, je kon er een kanon afschieten. In bijna alle winkels staan ze duimen te draaien..
Uiteraard speelt het slechte weer momenteel een rol, maar kun je dan als winkel niet gewoon beter sluiten en kosten besparen? Ieder uur dat je nu open gaat kost je eigenlijk extra geld vanwege personeel en opstart/stookkosten.

Hoe ervaren jullie dat?
In Den Haag centrum was het 3 weken gelden wel redelijk druk...maarja Den Haag...
pi_195942395
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Obselete :').
Typefotjes moeten kinnen toch op een mobiel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:57:26 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195942396
De situatie in Polen is ook niet erg goed, maar daar lijken de staatsmedia juist te blijven roepen dat alles prima in orde is

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195942399
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Typefotjes moeten kinnen toch op een mobiel?
Juist niet, dan heb je toch spellcheck aan?
Tap tap tap
pi_195942402
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:56 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Plate armor, alles :Y
Heavy Armour +10 Raw Infused _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:58:27 #281
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195942408
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Juist niet, dan heb je toch spellcheck aan?
heb ik uitgezet omdat hont steeds verbeterd werd naar hond.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195942409
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Juist niet, dan heb je toch spellcheck aan?
Nee dat is een grote ramp. De gekste woorden kwamen eruit wat ik niet wil schrijven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195942410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Typefotjes moeten kinnen toch op een mobiel?
Nou ja als je zo'n woord wil gebruiken doe het dan goed. Maar wat is er mis met iets als verouderd oid?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195942412
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef Momo het volgende:

[..]

In Den Haag centrum was het 3 weken gelden wel redelijk druk...maarja Den Haag...
Het verschilt ook per dag natuurlijk. Zaterdag met een zonnetje zou ik niet de stad ingaan. Regenachtige dinsdagochtend of juist vlak voor sluitingstijd? De hele winkel voor jezelf.
Tap tap tap
pi_195942420
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Heavy Armour +10 Raw Infused _O_
:7 :D
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:59:26 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195942426
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Okay seriously, stond net in de supermarkt iemand af te rekenen bij de kassa met een brommerhelm op met vizier dicht, echt wtf :D
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mag dat :O ?
Hier hangen vaak plaatjes bij bijvoorbeeld tankstations dat je helm moet afzetten (in verband met overallen neem ik aan).
Doe ik ook wel's, helm dan wel open anders rammen ze op de overvalknop.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195942458
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:59 schreef Xqtress het volgende:

[..]

:7 :D
Ik denk overigens niet dat je met een bijpassend Ultra Greatsword de winkel binnenkomt -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:01:12 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195942460
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

[..]

Doe ik ook wel's, helm dan wel open anders rammen ze op de overvalknop.
Misschien is dit in de Randstad normaal, maar hier op de gemoedelijke Veluwe heb ik zoiets nog nooit gezien.
pi_195942481
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk overigens niet dat je met een bijpassend Ultra Greatsword de winkel binnenkomt -O-
Cosplay in de super :D Wordt winkelen weer leuk :s)
En weer terug on-topic :@
pi_195942484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien is dit in de Randstad normaal, maar hier op de gemoedelijke Veluwe heb ik zoiets nog nooit gezien.
In Napels kun je met je helm op tijdens het rijden zelfs niet door bepaalde wijken want ze schieten op je. Je bent immers onherkenbaar.
Maar okay, in hoeverre ben je nog herkenbaar met een zonnebril, petje en mondkapje?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 12:03:40 ]
pi_195942488
Kuipers en De Jonge zien geen paniek meer. topshow
pi_195942491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef byah het volgende:
Kuipers en De Jonge zien geen paniek meer. topshow
Waar lees je dat? Paniek waarover?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:04:43 #293
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195942504
quote:
Ollongren wil verkiezingen uitsmeren over 15, 16 en 17 maart

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar kunnen kiezers in elke gemeente bij een beperkt aantal stembureaus al vanaf 15 maart terecht. Dat is de kern van een plan van minister Ollongren aan het kabinet. De officiële verkiezingsdatum is 17 maart, maar volgens Haagse bronnen wil Ollongren vanwege de coronacrisis de stroom kiezers over drie dagen spreiden en zo ook kwetsbare groepen beschermen. Kiezers zouden dan dus op maandag 15, dinsdag 16 en woensdag 17 maart naar het stembureau kunnen gaan.

Ollongren wil verder dat ook kiezers die in Nederland wonen per post stemmen.

De minister heeft al een paar keer gezegd dat ze over allerlei opties nadenkt. Ze erkende vandaag dat ze serieus kijkt naar "gespreid kiezen" en stemmen per brief, en dat er onorthodoxe maatregelen nodig zijn, maar volgens haar zijn daar nu nog geen definitieve mededelingen over te doen. Ollongren voegde eraan toe dat de verkiezingen onder bijzondere omstandigheden zullen verlopen. "En we willen wel dat mensen gewoon gaan stemmen en dat kiezers en stembureauleden zich veilig voelen." Waarschijnlijk stuurt ze volgende week een brief aan de Tweede Kamer met haar concrete plannen.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar kunnen kiezers in elke gemeente bij een beperkt aantal stembureaus al vanaf 15 maart terecht. Dat is de kern van een plan van minister Ollongren aan het kabinet. De officiële verkiezingsdatum is 17 maart, maar volgens Haagse bronnen wil Ollongren vanwege de coronacrisis de stroom kiezers over drie dagen spreiden en zo ook kwetsbare groepen beschermen. Kiezers zouden dan dus op maandag 15, dinsdag 16 en woensdag 17 maart naar het stembureau kunnen gaan.

Ollongren heeft eerder al een wetsvoorstel ingediend met allerlei, minder vergaande, maatregelen. Dat is al door de Tweede Kamer aangenomen en moet nog door de Eerste Kamer. In dat voorstel staan onder meer bepalingen over het anderhalve meter afstand houden en handen wassen voordat er gestemd kan worden. Ook wordt het aantal stembureauleden uitgebreid, kunnen in sommige gevallen de stembiljetten op een andere plaats worden geteld en mogen kiezers drie in plaats van twee volmachtstemmen uitbrengen.

Er komt een campagne om meer vrijwilligers te werven om de stembureaus te bemensen. Ollongren trekt tientallen miljoenen euro's extra uit omdat gemeenten allerlei extra maatregelen moeten nemen. Er wordt ook gedacht aan tijdelijke stembureaus in tenten en de mogelijkheid om te stemmen vanuit de auto.
NOS.nl
Wel beter waarschijnlijk om drukte te vermijden
pi_195942525
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef byah het volgende:
Kuipers en De Jonge zien geen paniek meer. topshow
PANIEK?

(sorry @capricia)
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195942533
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Niet iedereen kiest er ook voor om behandeld te worden. En leer er zelf ook even van, er worden in dit topic zoveel loze kreten de ether in geslingerd met vage cijfers en lamme conclusies van huis-, tuin- en keukenvirologen die normaal gesproken nog geen ei kunnen bakken, post voortaan meteen een volledig en onderbouwd bericht ipv OMG U GUYZZZZZ KIJK EENS WAT IK WEET IEDEREEN GAAT DOOOOOD. Dan word je ook serieus genomen en hoeft niemand denigrerend tegen je te doen.
Ja prima dat je wil overdrijven met je caps alleen zo postte ik het dus helemaal niet. Je kan (als dat tenminste binnen je communicatieve mogelijkheden ligt) ook gewoon fatsoenlijk vragen om een bron met onderbouwing/toelichting.In plaats van meteen een grote bek los te trekken. Samen houden we het topic gezellig tenslotte :) .
blablablabla
pi_195942540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef byah het volgende:
Kuipers en De Jonge zien geen paniek meer. topshow
Kroegen weer open
pi_195942564
Wat voor paniek?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:11:35 #298
5428 crew  miss_sly
pi_195942604
Interessant en hoopgevend:

https://nos.nl/l/2354459
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:11:53 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195942614
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

In Napels kun je met je helm op tijdens het rijden zelfs niet door bepaalde wijken want ze schieten op je. Je bent immers onherkenbaar.
Maar okay, in hoeverre ben je nog herkenbaar met een zonnebril, petje en mondkapje?
Dat aspect is nu kennelijk ondergeschikt geworden aan het sentiment. Menig crimineeltje zal blij zijn met de oversized mondkap.

Los van het volksgezondheidsaspect denk ik dat dat vooral in de stad het nu legaal mogen bedekken van het gezicht sneller aanleiding zal gaan zijn voor (sociale) ordeproblemen. Zelf moet ik nog steeds wennen dat mensen niet meer op hun mimiek zijn uit te lezen en/of goed te herkennen zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195942615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja prima dat je wil overdrijven met je caps alleen zo postte ik het dus helemaal niet. Je kan (als dat tenminste binnen je communicatieve mogelijkheden ligt) ook gewoon fatsoenlijk vragen om een bron met onderbouwing/toelichting.In plaats van meteen een grote bek los te trekken. Samen houden we het topic gezellig tenslotte :) .
Ja en een goed begin begint bij jezelf ;) De gezelligheid straalt er bij jou ook niet bepaald af: ik hoef die informatie niet uit je te trekken, die hoor je meteen te geven.
Tap tap tap
pi_195942625
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef byah het volgende:
Kuipers en De Jonge zien geen paniek meer. topshow
Omg waren ze in paniek dan? Wanneer?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')