abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:34:33 #1
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_195926917
Hi Fokouders,

Ik zit momenteel niet echt lekker in mijn vel en weet grotendeels wel waar het door komt.
Ik woon inmiddels weer twee jaar samen (met 2 kids inmiddels) maar ik merk dat ik er best wat moeite mee heb om mijn draai te vinden thuis. Het kost me gewoon ontzettend veel energie om mezelf aan te passen. Ik mis soms de tijd voor mezelf. Dit compenseer ik door later naar bed te gaan dan mijn vriendin, om even dat momentje te kunnen pakken. Gewoon even dat rustmomentje in je eentje, zonder 'gezeik' aan je hoofd.

Ik snap ook dat het natuurlijk niet gezellig is voor haar en hebben het daar al vaker over gehad. Toch hoop ik dat ze mij ook snapt, dat ik iedere dag gewoon even een momentje voor mezelf nodig heb. Ik kijk echt iedere avond uit naar het moment dat iedereen slaapt en ik gewoon kan ontspannen zonder met iemand te hoeven praten. Het klinkt misschien raar maar toch is het zo. Ik zou niet zonder mijn gezin kunnen maar de balans tussen gezin en tijd voor mezelf vind ik lastig.

Situatie voordat ik samenwoonde en geen kinderen had:

- Ik kom om 17:30 thuis
- Even wat drinken en de werkdag laten bezinken
- Boodschappen doen
- Omkleden en sporten
- Douchen
- Even 20 minuten chillen op bed
- Koken en eten
- Rust

Situatie nu:

- Ik ben om 17:00 thuis
- Bij thuiskomst staat er een zoontje (niet mijn biologisch kindje), te springen om samen wat te doen
- Eten
- Na het eten moet mijn dochter de fles en moet er afgeruimd worden.
- Na het afruimen is het vaak weer even aandacht voor de kinderen (spelletje, tv kijken, tekening maken, knuffelen met mijn dochter, etc.)
- Om 20:00 gaat de oudste naar bed en vriendin zit op zijn kamer tot hij slaapt. Vaak is dit maximaal een halfuurtje/3 kwartier. (dit komt voort uit de scheiding, is vaak bang alleen en bij ieder geluidje is hij bang, biologische papa gooide graag met deuren). Intussen werk ik even aan wat websites.
- Rond 21:00 liggen alle 2 de kinderen te slapen en begint onze avond. Vaak ben ik dan blij dat ik even kan zitten en rustig tv kijken. Vriendin wilt het liefst iedere avond sex en ik merk dat ze na 3 dagen sexvrij chagerijnig wordt. Dit geeft mij weer een bepaalde druk waardoor ik gewoon niet echt lekker kan ontspannen voor mijn gevoel.

Ik zou graag weer met plezier naar huis gaan als mijn werkdag er op zit. ik denk dat deze 'negatieve' gedachte ook voortkomt omdat ik niet meer sport. Dit gaf mij altijd een heerlijk gevoel en voel me gewoon een stuk prettiger als ik afgetraind ben. Ik had vroeger altijd redelijk overgewicht waardoor ik me nu pas lekker in mijn vel voel als ik echt afgetraind ben. De massa heb ik nog maar lang niet zo droog als 2 jaar geleden. Bepaalde kleren passen niet, het staat minder mooi, waardoor je automatisch weer negatiever over jezelf gaat denken.

Ik heb mezelf nog niet ingeschreven bij de sportschool omdat ik het zielig vind voor mijn zoontje en vriendin. Ik zadel haar dan op met alle zorgen en eerdat ik thuis kom en gedoucht heb moet de kleine man weer naar bed. Hierdoor voelt het dan voor mij alsof ik een slechte vader ben. Toch weet ik zeker dat dit goed is voor mijn geestelijke gesteldheid en mijn algehele conditie waardoor ik waarschijnlijk minder moe ben. Het voelt iedere dag gewoon alsof ik amper geslapen heb en wil hier nu echt wel vanaf.

Vele zullen denken, dan ga je toch 2 of 3 dagen sporten? Dit kan mijn hoofd gewoon niet verwerken. Het is een soort verslaving denk ik. Als ik eenmaal weer een weekje bezig ben, dan wil ik nog harder en nog vaker trainen. Dan wordt ik ineens weer die voedingsmaniac die alle calorieën gaat tellen en precies eet volgens schema omdat het anders (imo) geen zin heeft.

Ik ben gewoon een moeilijk mens denk ik.

Wat zouden jullie doen in deze situatie??
pi_195926992
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:34 schreef denattedweil het volgende:
Situatie voordat ik samenwoonde en geen kinderen had:

- Ik kom om 17:30 thuis
- Even wat drinken en de werkdag laten bezinken
- Boodschappen doen
- Omkleden en sporten
- Douchen
- Even 20 minuten chillen op bed
- Koken en eten
- Rust
Je eet pas na 20u? Tussen 13u en 20u eet je helemaal niks?
Om 17u heb ik alweer honger ;(
pindazakje
pi_195927065
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:34 schreef denattedweil het volgende:
Vriendin wilt het liefst iedere avond sex
:9~ wat zeur je dan man?
pi_195927224
Denattedweil, ik ben een alleenstaande moeder, maar dat moment voor jezelf klinkt zo herkenbaar.
Hier ligt mijn dochter ook om 8 uur op bed en begint echt even mijn erg nodige me time.

Heb je dit (wat je nu opschrijft) ook met je vriendin besproken? Want het bespreken met elkaar is de eerste stap.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:57:55 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195927335
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

:9~ wat zeur je dan man?
Ik zou even de pics afwachten ;)

Maar goed, lijkt mij ook zwaar inderdaad! Tijd voor jezelf is belangrijk, maar dat zal zij toch hopelijk ook inzien?
En voelde je dit al voordat de tweede kwam? Dan had je er beter niet aan kunnen beginnen
pi_195927714
Hoe ziet de gemiddelde dag van je vriendin eruit?
Protège moi de mes désirs.
pi_195927969
Hoe ziet jullie weekend eruit? Is er geen ruimte om allebei de dagen even een uurtje te gaan hardlopen oid? Iets waar je naar uit kan kijken zodat het doordeweeks ook wat makkelijker wordt?
pi_195928097
Oei
pi_195928132
Je kan je vriendin toch ook 2 -3 x per week een paar uurtjes vrijhouden van zorgtaken en bijvoorbeeld eten koken zodat zij tijd voor haarzelf heeft? Dan is het ook niet oneerlijk als jij diezelfde tijd voor jezelf hebt.

Op die manier zou je samen kunnen zoeken naar een balans die voor jullie gezin werkt. Goed dat je hier bewust over na denkt en niet zomaar je eigen plan trekt. ^O^
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:41:46 #10
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_195928162
quote:
11s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je eet pas na 20u? Tussen 13u en 20u eet je helemaal niks?
Om 17u heb ik alweer honger ;(
Klopt. Ik eet 22 uur niets en binnen 2 uur eet ik mijn volledige caloriebehoefte voor de gehele dag.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:50 schreef Omentielvo het volgende:
Denattedweil, ik ben een alleenstaande moeder, maar dat moment voor jezelf klinkt zo herkenbaar.
Hier ligt mijn dochter ook om 8 uur op bed en begint echt even mijn erg nodige me time.

Heb je dit (wat je nu opschrijft) ook met je vriendin besproken? Want het bespreken met elkaar is de eerste stap.
Ja tuurlijk. Zoals ik zei, ik pak nu soms dat momentje als mijn vriendin naar bed gaat. Ze weet dat ik soms gewoon behoefte heb aan niemand om me heen en op dat moment pas echt kan ontspannen.

Andere kant is dat we niet op dezelfde tijd naar bed gaan en dat vind ze soms lastig.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:57 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik zou even de pics afwachten ;)

Maar goed, lijkt mij ook zwaar inderdaad! Tijd voor jezelf is belangrijk, maar dat zal zij toch hopelijk ook inzien?
En voelde je dit al voordat de tweede kwam? Dan had je er beter niet aan kunnen beginnen
In mindere mate. Maar je voelt je toch enigzins verplicht om aandacht te geven aan een kind, ook al ben ik niet zijn bio vader. Dat mijn levensstijl zou veranderen wist ik natuurlijk wel maar op dit moment merk ik echt dat ik mezelf aan het wegcijferen ben.

De tweede was niet gepland maar meer dan welkom. We wilde sowieso nog kinderen in de toekomst alleen is het iets sneller gegaan dan gepland.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hoe ziet de gemiddelde dag van je vriendin eruit?
4 dagen werken van 6 tot 2 en 1 dag vrij. Na het werk de kleine uit school halen, baby meezeulen, boodschappen doen, koken, tussendoor voor de kinderen zorgen en huishouden doen we veelal samen tussendoor. Wassen en strijken gebeurt voornamelijk savonds of als de kleine naar zijn vader gaat proberen we alles bij te werken.
pi_195928215
Om 22.00 ligt hier iedereen te slapen inclusief vrouw en dan voel ik me ook pas echt tot rust komen. Ik kies er soms (2 x per week ofzo) heel bewust voor om tegelijk met mijn vrouw naar bed te gaan omdat het anders zo ongezellig is, maar het liefst ben ik ook constant alleen, sinds de kinderen er zijn. Ik snap je wel, dus.

Als ze ouder worden, zal je er zelf ook rustiger in staan, en hebben ze minder intensieve aandacht nodig.

Het klinkt niet heel tof, maar dit zijn nou eenmaal de jaren dat je veel offers moet brengen.

En je moet veel neuken, dat is goed voor je relatie. :P
-nee-
pi_195928328
Mijn vriend gaat regelmatig later naar bed dan dat ik ga, ook om even rust te hebbeb. Ik vind dat prima, want ik lees graag nog even in bed.
Als jij minder behoefte hebt aan sex dan haar, tja dat is lastig voor haar maar daar zal ze zich toch echt bij neer moeten leggen. Liever 1 a 2 keer per week goede seks, dan elke dag een krampachtig vluggertje.

Zou toch nog eens met haar gaan praten erover.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 18:05:28 #13
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_195928640
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:45 schreef Marsenal het volgende:
Om 22.00 ligt hier iedereen te slapen inclusief vrouw en dan voel ik me ook pas echt tot rust komen. Ik kies er soms (2 x per week ofzo) heel bewust voor om tegelijk met mijn vrouw naar bed te gaan omdat het anders zo ongezellig is, maar het liefst ben ik ook constant alleen, sinds de kinderen er zijn. Ik snap je wel, dus.

Als ze ouder worden, zal je er zelf ook rustiger in staan, en hebben ze minder intensieve aandacht nodig.

Het klinkt niet heel tof, maar dit zijn nou eenmaal de jaren dat je veel offers moet brengen.

En je moet veel neuken, dat is goed voor je relatie. :P
Dat gevoel heb ik ook inderdaad, dat ik het liefst iedere avond alleen wil zijn.

Het hoort er allemaal bij inderdaad maar de balans tussen je eigen plezieren en de rest van je gezin onderhouden is best lastig vind ik.
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:50 schreef aapieannie het volgende:
Mijn vriend gaat regelmatig later naar bed dan dat ik ga, ook om even rust te hebbeb. Ik vind dat prima, want ik lees graag nog even in bed.
Als jij minder behoefte hebt aan sex dan haar, tja dat is lastig voor haar maar daar zal ze zich toch echt bij neer moeten leggen. Liever 1 a 2 keer per week goede seks, dan elke dag een krampachtig vluggertje.

Zou toch nog eens met haar gaan praten erover.
Ooh qua seks heb ik niets te klagen. Ik hoef maar met mijn vingers te knippen (bij wijze van) en ze is er klaar voor. Maar als je mentaal moe bent, dan verdwijnt ook de lust enigzins.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 18:12:19 #14
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195928800
Ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen want ik woon alleen, maar ik dacht, kan je niet 's morgens voor je werk sporten?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_195928914
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:41 schreef denattedweil het volgende:
Klopt. Ik eet 22 uur niets en binnen 2 uur eet ik mijn volledige caloriebehoefte voor de gehele dag.

Goeie troll ja :')
pindazakje
  donderdag 29 oktober 2020 @ 18:35:43 #16
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_195929204
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:12 schreef YuckFou het volgende:
Ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen want ik woon alleen, maar ik dacht, kan je niet 's morgens voor je werk sporten?
Helaas niet. Omdat mijn partner zo vroeg begint zit ik met de kinderen..

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:18 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Goeie troll ja :')
Nog nooit van IF gehoord hebben :')
pi_195930149
Bij ons is het trouwens anderson. Ik trek me vaak in de avond terug als de kinderen op bed liggen. Ik ga dan regelmatig wat vroeger naar bed dan partner en dan ga ik in bed rustig wat kijken of fokken of spelletjes spelen. Ik kan daar echt even van genieten. Vriend vraagt vaak of we nog wat kijken boven voor het slapen gaan en die komt dan een uurtje later naar boven. Hebben we toch wat samen gedaan 's avonds.
pi_195935630
Hier ook ‘s avonds even een uurtje of twee voor mezelf. Zalig, even rust en stilte. En net als Marsenal kies ik er bewust voor regelmatig wel samen naar boven te gaan, voor de gezelligheid. Ik laad echt op in die paar uurtjes. Verder hebben wij een weekenddeal: zaterdagochtend is voor mijn man, zondagochtend voor mij. Dan slapen we uit, lezen in alle rust een boek of kijken een film ofzo. Ben ik erg aan gehecht. Kortom, ik snap je behoefte erg goed.

Tegelijkertijd is mijn oudste nu 6 en wordt alles rustiger. Nu is het een echt leuk. We doen bijvoorbeeld een filmavondje samen, met z’n lievelingssnoepjes of chips erbij, gaan samen kleuren of we spelen Carcassonne of Stratego. Ik vind dat heerlijke avonden en die voelen ook als tijd voor mezelf: de invulling is zó leuk, dat het perfecte me-time is. Dus vanuit die ervaring denk ik over jouw situatie ook: het is een faaaaaaase en het wordt beter.

Heb je nu alleen niks aan. Dus: in gesprek met je vriendin. En kun je thuis niet sporten?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jentin op 29-10-2020 23:21:22 (Laat maar doen) ]
pi_195938251
Wat bindt jullie? Klinkt alsof je liever single bent
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:05:25 #20
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195938265
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:34 schreef denattedweil het volgende:
Vriendin wilt het liefst iedere avond sex en ik merk dat ze na 3 dagen sexvrij chagerijnig wordt.

Wat zouden jullie doen in deze situatie??
Tja..
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:20:52 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195938339
Doe je het deels ook niet zelf door ‘s avonds weer te gaan werken? Kan je dan juist niet wat voor jezelf doen?

En wellicht heeft je dieet er wat mee te maken. Van 22 uur niet eten zou ik geen beter mens worden. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195939048
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:40 schreef Jentin het volgende:
Hier ook ‘s avonds even een uurtje of twee voor mezelf. Zalig, even rust en stilte. En net als Marsenal kies ik er bewust voor regelmatig wel samen naar boven te gaan, voor de gezelligheid. Ik laad echt op in die paar uurtjes. Verder hebben wij een weekenddeal: zaterdagochtend is voor mijn man, zondagochtend voor mij. Dan slapen we uit, lezen in alle rust een boek of kijken een film ofzo. Ben ik erg aan gehecht. Kortom, ik snap je behoefte erg goed.

Tegelijkertijd is mijn oudste nu 6 en wordt alles rustiger. Nu is het een echt leuk. We doen bijvoorbeeld een filmavondje samen, met z’n lievelingssnoepjes of chips erbij, gaan samen kleuren of we spelen Carcassonne of Stratego. Ik vind dat heerlijke avonden en die voelen ook als tijd voor mezelf: de invulling is zó leuk, dat het perfecte me-time is. Dus vanuit die ervaring denk ik over jouw situatie ook: het is een faaaaaaase en het wordt beter.

Heb je nu alleen niks aan. Dus: in gesprek met je vriendin. En kun je thuis niet sporten?
Dat doen wij ook in het weekend, heerlijk. Kun je even lichamelijk èn geestelijk bijtanken :Y Ik kijk daar nu echt heel erg naar uit aangezien mijn baby al 4.30 wakker was ;(
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:54:02 #23
5428 crew  miss_sly
pi_195939154
Ik kan me best voorstellen dat je het zo ervaart. Kinderen, en dan vooral jonge, vragen ontzettend veel tijd en energie. Als ik je relaas lees, heb ik wel het idee dat je leven er nogal op is gericht om het je vriendin en de kinderen naar de zin te maken. Wat natuurlijk op zich een goed streven is, en waarvan je mag verwachten dat je vriendin dat ook richting jou heeft. Maar altijd staat voorop dat je niet alleen goed voor anderen moet (kunnen) zorgen, maar ook voor jezelf.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:34 schreef denattedweil het volgende:

Vele zullen denken, dan ga je toch 2 of 3 dagen sporten? Dit kan mijn hoofd gewoon niet verwerken. Het is een soort verslaving denk ik. Als ik eenmaal weer een weekje bezig ben, dan wil ik nog harder en nog vaker trainen. Dan wordt ik ineens weer die voedingsmaniac die alle calorieën gaat tellen en precies eet volgens schema omdat het anders (imo) geen zin heeft.

Als ik dan dit lees, dan denk ik: je zou kunnen proberen je hoofd te leren het wel te verwerken. Door dit alleen niet te doen omdat je van tevoren al denkt te weten dat je daarin te ver door zal slaan, saboteer je jezelf. Kun je hierover met jezelf en je vriendin geen keiharde afspraken maken? Je kunt er ook mee beginnen met een ander doel: weer beter in je vel zitten (want dat zit je momenteel niet) en wat tijd voor jezelf hebben, maar niet om weer zo droog en strak te worden als je was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:18:48 #24
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_195939529
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:40 schreef Jentin het volgende:
Hier ook ‘s avonds even een uurtje of twee voor mezelf. Zalig, even rust en stilte. En net als Marsenal kies ik er bewust voor regelmatig wel samen naar boven te gaan, voor de gezelligheid. Ik laad echt op in die paar uurtjes. Verder hebben wij een weekenddeal: zaterdagochtend is voor mijn man, zondagochtend voor mij. Dan slapen we uit, lezen in alle rust een boek of kijken een film ofzo. Ben ik erg aan gehecht. Kortom, ik snap je behoefte erg goed.

Tegelijkertijd is mijn oudste nu 6 en wordt alles rustiger. Nu is het een echt leuk. We doen bijvoorbeeld een filmavondje samen, met z’n lievelingssnoepjes of chips erbij, gaan samen kleuren of we spelen Carcassonne of Stratego. Ik vind dat heerlijke avonden en die voelen ook als tijd voor mezelf: de invulling is zó leuk, dat het perfecte me-time is. Dus vanuit die ervaring denk ik over jouw situatie ook: het is een faaaaaaase en het wordt beter.

Heb je nu alleen niks aan. Dus: in gesprek met je vriendin. En kun je thuis niet sporten?
Ik snap je punt heel goed en ik probeer ook twee keer per week (doordeweeks) samen naar bed te gaan omdat ik de behoefte van mijn vriendin wel snap. Ik heb dat zelf gewoon een stukje minder. Als mijn partner er om 05:00 uit moet en om 22:00 moe is, dan denk ik bij mezelf, wat doe ik nu al in bed? Kan dan totaal de slaap niet pakken omdat mijn hoofd nog vol zit.

Ik begrijp dat het een fase is maar het aanpassen van een eigen woning naar, twee jaar later, samenwonen met twee kinderen is gewoon echt heftig als je het mij vraagt |:)
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:02 schreef bami_haar het volgende:
Wat bindt jullie? Klinkt alsof je liever single bent
We hebben het heel leuk samen maar beide hebben we andere behoeftes. Ik ben van mezelf niet echt een klef-persoon en mijn partner vind het lekker om op de bank te knuffelen ofzo snap je?

Verder vinden we elkaar leuk en aantrekkelijk, hebben we dezelfde humor en interesse en doen we veel leuke dingen met de kinderen. Sommige mensen zijn het liefst 24/7 bij elkaar en ik heb dat gewoon een stuk minder. Ik kom gewoon niet meer aan mijn hobby's toe omdat ik me bezwaard voel om mijn partner met alle zorg op te zadelen. Overdag heeft ze het ook gewoon druk en voor haar is het ook prettig als ze savonds even haar handen vrij heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
Doe je het deels ook niet zelf door ‘s avonds weer te gaan werken? Kan je dan juist niet wat voor jezelf doen?

En wellicht heeft je dieet er wat mee te maken. Van 22 uur niet eten zou ik geen beter mens worden. :P
Het werken 's avonds is niet structureel. Ik heb gewoon een fulltime baan en daarnaast maak ik websites en webshops. Ik doe niet aan marketing ofzo maar zo nu en dan krijg je een klusje waar je gewoon een paar weken mee zoet bent. Uiteindelijk wordt dat geld weer besteed aan leuke dingen dus iedereen profiteert er van mee.

Mijn dieet heeft daar weinig invloed op. De eerste 2 weken zijn onwennig omdat je lichaam gewent is om iedere 2-4 uur iets binnen te krijgen terwijl het dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Dat is door de commerciële bedrijven zo gepusht, die willen tenslotte zoveel mogelijk producten verkopen.

Leuk stukje hierover: https://www.ad.nl/binnenland/iceman-wim-hof-een-maaltijd-per-dag-volstaat~af983970/
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat doen wij ook in het weekend, heerlijk. Kun je even lichamelijk èn geestelijk bijtanken :Y Ik kijk daar nu echt heel erg naar uit aangezien mijn baby al 4.30 wakker was ;(
Ja hier ook hoor. De zaterdagochtend kan ik uitslapen en zondag mijn partner. Anders is het niet te doen joh. De weekenden zijn al zo kort :Z
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:59:36 #25
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_195940273
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je het zo ervaart. Kinderen, en dan vooral jonge, vragen ontzettend veel tijd en energie. Als ik je relaas lees, heb ik wel het idee dat je leven er nogal op is gericht om het je vriendin en de kinderen naar de zin te maken. Wat natuurlijk op zich een goed streven is, en waarvan je mag verwachten dat je vriendin dat ook richting jou heeft. Maar altijd staat voorop dat je niet alleen goed voor anderen moet (kunnen) zorgen, maar ook voor jezelf.
[..]

Als ik dan dit lees, dan denk ik: je zou kunnen proberen je hoofd te leren het wel te verwerken. Door dit alleen niet te doen omdat je van tevoren al denkt te weten dat je daarin te ver door zal slaan, saboteer je jezelf. Kun je hierover met jezelf en je vriendin geen keiharde afspraken maken? Je kunt er ook mee beginnen met een ander doel: weer beter in je vel zitten (want dat zit je momenteel niet) en wat tijd voor jezelf hebben, maar niet om weer zo droog en strak te worden als je was.
Je slaat hier wel de spijker op zijn kop. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar, dat weet ik ook van mijzelf. Te veel een andere willen pleasen..

Vroeger, toen ik nog niet fulltime werkte, had ik ook altijd financiële struggles door dit gedrag. Dan gingen we stappen en ik haalde eigenlijk altijd standaard een rondje voor iedereen maar naarmate je ouder word zie je ook de mensen die hier dus flink van profiteren. Ik was ook altijd degene die met de auto iedereen ophaalde maar nooit benzinegeld uit mezelf ging vragen. Want "dat heb je gewoon over voor je vrienden"..

Nouja, inmiddels een stuk ouder en wijzer maar ergens zit dat gedrag nog steeds in mij.

Ik heb gisterenavond toevallig de sportschool gebeld om te vragen of ik me online kon aanmelden. Dit ging helaas niet dus eind van de dag rijden we er even langs. Ik ga inderdaad weer beginnen omdat het mij ook op een bepaalde manier ontspant. Even een andere omgeving, koptelefoon met mijn eigen muziek i.p.v. de hele avond peppa pig, praatje met andere mensen,etc... dit zal me hopelijk weer goed doen. Ik zal inderdaad wel concessies moeten doen maar ik vind je insteek wel goed op zich. Om niet voor het uiterlijk te gaan trainen maar juist om de rust te vinden in mijn hoofd. We gaan er mee aan de slag :s)
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:19 #26
5428 crew  miss_sly
pi_195940744
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:59 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Je slaat hier wel de spijker op zijn kop. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar, dat weet ik ook van mijzelf. Te veel een andere willen pleasen..

Vroeger, toen ik nog niet fulltime werkte, had ik ook altijd financiële struggles door dit gedrag. Dan gingen we stappen en ik haalde eigenlijk altijd standaard een rondje voor iedereen maar naarmate je ouder word zie je ook de mensen die hier dus flink van profiteren. Ik was ook altijd degene die met de auto iedereen ophaalde maar nooit benzinegeld uit mezelf ging vragen. Want "dat heb je gewoon over voor je vrienden"..

Nouja, inmiddels een stuk ouder en wijzer maar ergens zit dat gedrag nog steeds in mij.

Ik heb gisterenavond toevallig de sportschool gebeld om te vragen of ik me online kon aanmelden. Dit ging helaas niet dus eind van de dag rijden we er even langs. Ik ga inderdaad weer beginnen omdat het mij ook op een bepaalde manier ontspant. Even een andere omgeving, koptelefoon met mijn eigen muziek i.p.v. de hele avond peppa pig, praatje met andere mensen,etc... dit zal me hopelijk weer goed doen. Ik zal inderdaad wel concessies moeten doen maar ik vind je insteek wel goed op zich. Om niet voor het uiterlijk te gaan trainen maar juist om de rust te vinden in mijn hoofd. We gaan er mee aan de slag :s)
Klinkt goed ^O^

Goed ook dat je je ervan bewust bent dat je teveel gericht kunt zijn op pleasen. Want hoe goed dat ook mag klinken, dat is het natuurlijk niet. Niet alleen niet voor jezelf, want jezelf wegcijferen is nooit goed, maar ook niet voor je relatie. Je zou niet de eerste zijn (man en vrouw) waarbij de partner van al dat pleasen uiteindeiljk juist genoeg krijgt. Voor jezelf zorgen is een recht en een plicht, vind ik :)

Veel plezier in de sportschool!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')