abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195926743
Ik heb een aantal weken geleden een tentamen gemaakt voor mijn opleiding. Omdat fysieke examens i.v.m covid-19 situatie niet doorgingen heb ik dit gemaakt via proctoring. Ik heb na een tijd bericht van de examencommissie gekregen waarin staat dat ik soms half in beeld was tijdens de toets ( via webcam/camera) en hierdoor zou eventuele fraude kunnen plaatsvinden Ik heb dit echter niet met opzet gedaan en ik wist zelf ook niet dat ik niet goed in beeld / half in beeld was. Er De examencommissie wilt mij graag horen en samen praten over de situatie. Heeft misschien iemand dit ook eerder gehad? En hebben jullie misschien een advies voor mij hoe ik de examencommissie kan overtuigen zodat mijn tentamen niet ongeldig wordt verklaard?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 oktober 2020 @ 16:25:31 #2
408813 crew  trein2000
pi_195926765
Bel even met de studieadviseur. Die zullen je iig wat meer kunnen vertellen over de procedure.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195927241
Een van de redenen waarom proctor veel kritiek krijgt. Het is gewoon BS. En normaal om dat te vergeten vooral als je thuis bent.

Anyway heb je uitgebreide instructies gekregen wat je wel of niet mocht doen voor het tentamen?
pi_195927777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:52 schreef KingRoland het volgende:
Een van de redenen waarom proctor veel kritiek krijgt. Het is gewoon BS. En normaal om dat te vergeten vooral als je thuis bent.

Anyway heb je uitgebreide instructies gekregen wat je wel of niet mocht doen voor het tentamen?
Er stond wel dat je je plaats gedurende het tentamen niet mocht verlaten, geen andere hulpmiddelen mocht gebruiken, geen toiletbezoeken etc. Meer algemene instructies/regels die ook bij een fysieke tentamen van kracht zijn eigenlijk.

Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel maar : er was geen applicatie of ‘screen/window’ van de webcam/camera tijdens het gehele tentamen, dus ik kon zelf ook niet checken tussentijds of ik wel/niet “goed in beeld was”.
pi_195989395
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:24 schreef sara171717 het volgende:
Ik heb een aantal weken geleden een tentamen gemaakt voor mijn opleiding. Omdat fysieke examens i.v.m covid-19 situatie niet doorgingen heb ik dit gemaakt via proctoring. Ik heb na een tijd bericht van de examencommissie gekregen waarin staat dat ik soms half in beeld was tijdens de toets ( via webcam/camera) en hierdoor zou eventuele fraude kunnen plaatsvinden Ik heb dit echter niet met opzet gedaan en ik wist zelf ook niet dat ik niet goed in beeld / half in beeld was. Er De examencommissie wilt mij graag horen en samen praten over de situatie. Heeft misschien iemand dit ook eerder gehad? En hebben jullie misschien een advies voor mij hoe ik de examencommissie kan overtuigen zodat mijn tentamen niet ongeldig wordt verklaard?
Als zij niet volledig kunnen bewijzen dat je hebt gefraudeerd bij deze werkwijze dan is er niks aan de hand. Het vermoeden dat ze hebben moet bewezen worden met waterdichte feiten. En anders kan je naar het CoBex.
pi_196018290
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:32 schreef stokj het volgende:

[..]

Als zij niet volledig kunnen bewijzen dat je hebt gefraudeerd bij deze werkwijze dan is er niks aan de hand. Het vermoeden dat ze hebben moet bewezen worden met waterdichte feiten. En anders kan je naar het CoBex.
Inderdaad dat ga ik ook doen. ze geven trouwens ook aan “mogelijke fraude
pi_196020633
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:48 schreef sara171717 het volgende:

[..]

Inderdaad dat ga ik ook doen. ze geven trouwens ook aan “mogelijke fraude
Ben benieuwd!
pi_196020713
Tjee, surveillance via je webcam.
Weten die lui niet dat je met een simpel programmatje een filmpje kunt afspelen als webcam?
webcam emulatie software driver installeren, dan kun je een videootje laten loopen.
Komend weekend koop ik eerst een bril en daarna zie ik wel.
pi_196021153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tjee, surveillance via je webcam.
Weten die lui niet dat je met een simpel programmatje een filmpje kunt afspelen als webcam?
webcam emulatie software driver installeren, dan kun je een videootje laten loopen.
Je scherm wordt ook wel gedeeld he tijdens de set up.... Maar maybe als die al aanstaat... Zal wel ongemerkt kunnen werken ja.
Hanky Panky Shangai
pi_196021200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je scherm wordt ook wel gedeeld he tijdens de set up.... Maar maybe als die al aanstaat... Zal wel ongemerkt kunnen werken ja.
yup. je kunt nog altijd Windows processen verbergen. In het Windows 98 tijdperk gebruikte we Hide-it! om bepaalde programmaatjes te verbergen voor de leraar. Programma bestaat nog altijd.
Komend weekend koop ik eerst een bril en daarna zie ik wel.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')