abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 oktober 2020 @ 19:05:43 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195929848
Dictatuur, corruptie, onder het tapijt schuiven, vergrijzing, genen... om maar wat te noemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195930346
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We bestrijden het virus niet eens. We helpen alleen de mensen die ziek worden door het virus.
We doen een poging tot... :')
pi_195939365
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:41 schreef JohnDDD het volgende:

Het enige alternatief is dat je het probleem in Europa als geheel aanpakt - kom je Europa binnen, dan meteen testen en in quarantaine, en overal een gelijke aanpak. Maar dat is helaas onmogelijk. Daarvoor is Europa te groot, te verdeeld en te chaotisch. En te democratisch en vrij.

Waarom zou dat onmogelijk zijn? Er zijn veel standpunten over de verdeling van soevereiniteit tussen de EU en de nationale overheden van de lidstaten, maar crisiscoördinatie zoals dit zou juist iets moeten zijn waar EU (en in mindere mate NAVO) veel zouden kunnen betekenen.
pi_195940274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

En dat weet je zeker? Jij kan in de toekomst kijken?
Nou ja, hij heeft wel gelijk natuurlijk, pandemiëen eindigen, als Gommers, Bonten, Kikkert, en ook Fauci enzo allemaal collectief ervan uitgaan dat we gewoon weer normaal kunnen gaan doen uiteindelijk, al duurt het waarschijnlijk nog een jaar, en alle overheden + iedereen van Rutte en De Jonge tot Asscher en alles ertussenin willen dat natuurlijk ook, is er weinig reden om te twijfelen dat het zal gebeuren zo rond eind volgend jaar.

Alleen zal dat dan door vaccins zijn en evt behandelingen en evt (super)sneltesten, niet omdat men besluit "het is wel goed zo".

X'D
#WeesGeenWhales
pi_195940317
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:03 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik weet het zal moeilijk zijn... maar Corona gaat volgens mij niet meer weg... maar laten we hopen dat ik het mis heb!
En gelukkig trek ik niet aan de touwtjes! :')
Het gaat ook niet weg, dat verwachten de experts ook niet, het komt onder controle met vaccins, behandelingen, en evt. sneltesten zodat we weer gewoon normaal kunnen leven over een tijdje. Een sluit het ander niet uit: https://www.nporadio1.nl/(...)20komt%20echt%20weer.
#WeesGeenWhales
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:02:08 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195940320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ja, hij heeft wel gelijk natuurlijk, pandemiëen eindigen, als Gommers, Bonten, Kikkert, en ook Fauci enzo allemaal collectief ervan uitgaan dat we gewoon weer normaal kunnen gaan doen uiteindelijk, al duurt het waarschijnlijk nog een jaar, en alle overheden + iedereen van Rutte en De Jonge tot Asscher en alles ertussenin willen dat natuurlijk ook, is er weinig reden om te twijfelen dat het zal gebeuren zo rond eind volgend jaar.

Alleen zal dat dan door vaccins zijn en evt behandelingen en evt (super)sneltesten, niet omdat men besluit "het is wel goed zo".

X'D
Zelf houd ik nog wel even een slag om de arm. Uiteindelijk zal er wel een medicijn en of vaccin komen. Maar wanneer is de vraag. En dan verwacht ik nog wel wat andere problemen. Wie krijgt het vaccin? Zijn landen bedereid het vaccin te delen? enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195940381
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zelf houd ik nog wel even een slag om de arm. Uiteindelijk zal er wel een medicijn en of vaccin komen. Maar wanneer is de vraag.
Nou jij, dan kunnen we dus nog steeds uiteindelijk weer gewoon in vrijheid normaal leuk leven zonder die alles verneukende 1,5m en andere beperkingen.

Ik ga uit van eind volgend jaar/begin 2022, omdat Fauci, Bonten, Kikkert, Vossen, Osterhaus en WHO dat oa zeggen, en veel andere experts, en Gommers en Kluytmans en Van Gucht bv verwachten dat het veel eerder al weer normaal is (voorjaar/zomer), maar dan kan het als ik me instel op begin 2022 dus alleen maar meevallen! :)

Maar m'n punt hier ging er alleen om dat hij gelijk heeft - het moment zal uiteindelijk daar zijn - maar niet omdat de regering zegt "laat maar zitten jongens!" maar omdat er goede vaccins en/of medicijnen komen. (en vergeet de tests niet!). Wanneer precies is niet relevant, half jaar eerder of later maakt dat niet minder waar.

Edit: en qua wie krijgt het vaccin, wel, 85% is opgekocht door 15% van de bevolking, Europe heeft geloof ik al 1,4 miljard dosissen ingeslagen, Japan een half miljard, USA kennen we, etc. dus dat is duidelijk. Iedereen met geld, en zodra hier alles weer normaal is met alles open zonder 1,5m zodat de bevolking happy is en de economie blij, dan gaan we zsm produceren voor de zandbak-landen (midden oosten/afrika) en alles wat verder arm is.

Behalve wat landen waar nu trials draaien, die krijgen als bedankje voor het proefkonijnen ook dosissen straks :)
#WeesGeenWhales
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:14:02 #58
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195943728
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar ondertussen stromen de ziekenhuizen vol, van berusting kan dus helemaal geen enkele sprake zijn. Klinkt meer als iemand die Coronamoe is het voor zichzelf naast zich neer heeft gelegd dan de aanzet tot een interessant filosofisch debat.
Inderdaad.

Doordat lock downs ook niet goed voor de mens zijn, staat men niet voor niets voor duivelse dilemma's. Maar het virus de vrije loop laten kan letterlijk rampzalig worden. Gister had ik @Coppi reeds duidelijk gemaakt dat berusting in het corona virus wellicht geen verstandige keuze zal zijn, zelfs al zou er waarheid schuilen in zijn formulering over kudde immuniteit.
Ook wij hopen dat hij zich hiervoor wat vaker achter de oren zal krabben.

Een korte lezing te Amsterdam Zuid haalde andere gunstige 'inwendige effecten' aan, ofwel de hoeveelheid memory (cytotoxic) T-cells, die eveneens opbouw van immuniteit impliceert bij grote groepen mensen.
Daarover echter gaf mijnheer zelf ook al aan dat deze moeilijker te meten zijn dan de veelbesproken antistoffen. Zelfs wanneer het mogelijk is om kudde immuniteit op te bouwen, dan nog zou men met vuur spelen vanwege het grote risico op tussentijdse escalatie en -kosten.

Ziekenhuizen raken nu al overbelast, wat in een fors toenemende mate ten koste van de reguliere zorg gaat. Onnodig veel Covid-19 doden zouden te betreuren zijn, corona gerelateerde publieke wanhoop hieromtrent met als gevolg eventueel felle opstanden tegen de overheid door rellen, et cetera, want lang niet iedereen zal uiteindelijk van geluk kunnen spreken. Laten we dat inderdaad niet vergeten, en hopen op een spoedig vaccin.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_197307418
Goed, we zijn weer een aantal maanden verder...
Hoe staan we er nu voor?
Gaan we het uitbannen?
Tevens gaat het ernaar uitzien dat de lockdown verlengd gaat worden!
pi_197307829
Ben ik de enige die Rosanne Hertzberger echt niet uit kan staan?

Ik vind haar zo vervelend en irritant.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197308033
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat een onzin.
We spreken elkaar wel weer over een paar maanden... (Of niet natuurlijk!)
Jouw voorspellingen komen meestal niet uit is deze week maar weer eens gebleken...
pi_197308049
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
Ben ik de enige die Rosanne Hertzberger echt niet uit kan staan?

Ik vind haar zo vervelend en irritant.
Ja, daar kan ik wel in meegaan...
Maar wat ze daar toen zei hoor je heel weinig....
Volgens mij zijn we nog niet veel verder gekomen dan weer een nieuwe lockdown...
We proberen niets...
pi_197308055
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:15 schreef Intint het volgende:

[..]

Jouw voorspellingen komen meestal niet uit is deze week maar weer eens gebleken...
:')
  zaterdag 9 januari 2021 @ 16:23:09 #64
80382 manny
30 is best veel
pi_197308158
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
Ben ik de enige die Rosanne Hertzberger echt niet uit kan staan?

Ik vind haar zo vervelend en irritant.
Ik vond haar eigenlijk steeds vrij aardig duiden, vanuit haar perspectief, over de stand van zaken. Steeds uitleggen wat die getalletjes nou precies betekenen, hoe zo een WHO eigenlijk werkt. Wat er nou precies komt kijken bij het ontwikkelen (en testen) van een vaccin

Totdat ik gewezen werd op haar column in het NRC over de kerkdiensten in Staphorst. Daar ben ik afgehaakt.


Duurt lang. Maar er is dan ook veel te bespreken
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 9 januari 2021 @ 16:25:04 #65
37248 BertV
Handgemaakt
pi_197308179
quote:
4s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:51 schreef Bocaj het volgende:

Wat we nu ook doen zal geen oplossing bieden... Corona is here to stay... (voorlopig)

Er is teveel kapot gemaakt om dat nu toe te geven. Sociale druk bestaat ook onder wereldleiders.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 16:26:36 #66
80382 manny
30 is best veel
pi_197308203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef BertV het volgende:

[..]

Er is teveel kapot gemaakt om dat nu toe te geven. Sociale druk bestaat ook onder wereldleiders.
wat bedoel je hier mee?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197308288
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:26 schreef manny het volgende:

[..]

wat bedoel je hier mee?
Ik denk dat we er nu te ver inzitten... voorbij het punt van no return?!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 16:40:50 #68
80382 manny
30 is best veel
pi_197308420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik denk dat we er nu te ver inzitten... voorbij het punt van no return?!
Wat bedoel je hier mee?

We zitten er te ver in? Alsof we, als we zouden willen, kunnen besluiten dat het virus weg is ofzo?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197308499
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:40 schreef manny het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee?

We zitten er te ver in? Alsof we, als we zouden willen, kunnen besluiten dat het virus weg is ofzo?
We hebben besloten het zó te doen... en houden ons (terecht of onterecht) daaraan vast...
Terwijl er best ook andere oplossingen zijn...
  zaterdag 9 januari 2021 @ 16:57:43 #70
80382 manny
30 is best veel
pi_197308671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]

We hebben besloten het zó te doen... en houden ons (terecht of onterecht) daaraan vast...
Terwijl er best ook andere oplossingen zijn...
Ik herhaal even:

We zitten er te ver in, omdat:

- we hebben besloten het zó te doen
- en we houden ons daaraan vast (terecht of onterecht)
- terwijl er best ook andere oplossingen zijn

Dank.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:03:24 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197308748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:41 schreef JohnDDD het volgende:
De coronacrisis in Europa legt heel goed de pijnpunten van ons continent bloot: we zijn te verbonden om de grenzen echt dicht te kunnen gooien of ons te isoleren van andere landen, maar te slecht georganiseerd om samen ten strijde te kunnen trekken tegen corona. Landen als China, Zuid-Korea, Taiwan of Thailand kunnen, ook al zijn ze deels afhankelijk van het toerisme, veel makkelijker de grenzen sluiten. Als wij de grenzen zouden sluiten of zelfs maar iedereen die het land binnenkwam tot quarantaine of een test zouden verplichten, zouden we grote problemen krijgen. Wat doen we dan met die duizenden grenswerkers die elke dag weer de grens over moeten?

Het enige alternatief is dat je het probleem in Europa als geheel aanpakt - kom je Europa binnen, dan meteen testen en in quarantaine, en overal een gelijke aanpak. Maar dat is helaas onmogelijk. Daarvoor is Europa te groot, te verdeeld en te chaotisch. En te democratisch en vrij.

Eigenlijk heeft de VS deels hetzelfde probleem.
Gelukkig is Europa te vrij. Liever een vrije wereld waarin af en toe eens een paar schemerende bejaarden extra de pijp uit gaan dan dit soort taferelen:

We have always been at war with Eastasia.
pi_197308945
Kan het zijn dat we allemaal al antilichamen hebben opgebouwd. Dat die test daarom veelal positief is?

Nederland heeft een andere meetmethode nodig. Mischien zijn al die vaccins nieteens nodig.
pi_197308982
Hoe haal ik die rare smilie weg bovenaan mijn post? Hebbes.
pi_197311375
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Gelukkig is Europa te vrij. Liever een vrije wereld waarin af en toe eens een paar schemerende bejaarden extra de pijp uit gaan dan dit soort taferelen:

Geen besmette flatgebouwen met stalen balken en eventueel cement willen verzegelen voor het Rutte regime :')
pi_197312095
Tuurlijk zal het virus blijven, neem het HIV virus, dat is er al sinds de jaren 80 en nog steeds niet weg
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')