abonnement Unibet Coolblue
pi_195918563
quote:
GroenLinks en de Partij voor de Dieren (PvdD) roepen het kabinet op voor dit jaar met een tijdelijk vuurwerkverbod te komen. Partijleiders Jesse Klaver en Esther Ouwehand stellen tegenover NU.nl dat het onverantwoord is om de zorg, die al ernstig onder druk staat vanwege de coronacrisis, nog verder te belasten met vuurwerkslachtoffers. Zij krijgen steun van de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) en de Nederlandse BOA Bond.

"Als we nu zien hoe hoog de druk is bij de ziekenhuizen en de spoedeisende hulp, maar ook de handhaving bij de politie en boa's, dan moeten we nu handelen", aldus Klaver.

Ouwehand: "Accepteer je dat je er weer honderden slachtoffers bij krijgt, terwijl ambulances nu al rondjes rijden omdat bij sommige ziekenhuizen geen plek meer is bij de spoedeisende hulp?"

Uit onderzoek van kenniscentrum Veiligheid.nl blijkt dat vorig jaar dertienhonderd vuurwerkslachtoffers zich bij het ziekenhuis of de huisartsenpost hebben gemeld. Van hen hadden er 385 spoedeisende hulp nodig. De helft van alle slachtoffers was jonger dan twintig jaar.

Het kabinet stelde aan het begin van het jaar onder maatschappelijke druk een gedeeltelijk vuurwerkverbod in dat aankomende jaarwisseling van kracht zal zijn. Knalvuurwerk en vuurpijlen zijn verboden, maar dat is niet genoeg, vinden GroenLinks en PvdD. Ouwehand: "Uit onderzoek blijkt dat in 55 procent van de ongelukken siervuurwerk de boosdoener is."

Boa's en spoedeisende hulp steunen oproep
GroenLinks en PvdD krijgen steun van de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Arsten (NVSHA) en de Nederlandse BOA Bond. NVSHA-voorzitter Annemarie van der Velden: "Ook als de huidige coronamaatregelen gaan werken, zullen de ziekenhuizen het de komende maanden druk hebben."

Van der Velden wijst erop dat er rond Oud en Nieuw altijd extra personeel wordt ingepland, maar ze maakt zich zorgen of de spoedeisende hulp die roosters in december nog kan vullen. "Je moet ook rekening houden met uitval door coronabesmettingen onder zorgmedewerkers."

Een totale verkoopstop zal er volgens Van der Velden niet voor zorgen dat er nul vuurwerkslachtoffers op de eerste hulp belanden, omdat waarschijnlijk het illegaal afsteken zal blijven voorkomen. "Maar alle beetjes helpen."

Ook Ruud Kuin van de Nederlandse BOA Bond staat achter de oproep. "Met de handhaving van de coronamaatregelen hebben de boa's het al heel druk." Volgens Kuin maakt een gedeeltelijk vuurwerkverbod handhaving ingewikkeld, omdat moeilijk in te schatten is of er legaal of illegaal vuurwerk wordt afgestoken. "Een algeheel verbod verlicht ons werk en maakt het ook veiliger voor onze handhavers." Gerrit van de Kamp, voorzitter van politiebond ACP, laat weten net als vorig jaar voor een algeheel verbod te zijn.

'Kamer kan niet instemmen met sluiten horeca en toestaan vuurwerk'
GroenLinks en PvdD verwachten dat een meerderheid van de Kamer donderdagmiddag, wanneer over dit onderwerp wordt gedebatteerd, zich bij hen zal aansluiten. Onder meer omdat de partijen pleiten voor een tijdelijk verbod dat specifiek geldt voor komende jaarwisseling, maar ook juist vanwege het vreemde tijdsgewricht.

"Vanwege corona zijn de afgelopen maanden maatregelen getroffen die niemand van ons voor mogelijk had gehouden: sluiting van de cafés, restaurants en theaters", aldus Ouwehand. "Ik kan me niet voorstellen dat er partijen zijn die wel hebben ingestemd met het sluiten van de horeca en de sportscholen en tegelijkertijd zeggen dat Oud en Nieuw met vuurwerkslachtoffers en extra druk op de zorg door kan gaan."

De twee partijen pleiten al jaren voor een algeheel vuurwerkverbod en merken dat de stemming voorzichtig hun kant op beweegt. "De steun voor het verbod op vuurwerk is al jaren veel groter dan de Haagse werkelijkheid ons wil doen geloven", aldus Ouwehand.

Kabinet moet voorraden opkopen: 'Schade voor gezondheid anders veel groter'
Klaver: "Natuurlijk zal er een groep zijn die vindt dat we met een verbod in deze moeilijke tijden hun laatste lolletje afpakken, maar ik denk dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. In een crisis als deze moet je hele moeilijke besluiten durven nemen. Dit is niet leuk, dat snap ik. Maar we doen dit om de zorg te ontlasten en de handhaving te steunen."

Daar komt bij dat de ondernemers die hun voorraden al hebben ingekocht, niet in de kou gelaten mogen worden. "We willen niet de verkopers pakken", aldus Klaver. Daarom wil hij met Ouwehand dat het kabinet de verkopers schadeloos stelt en de vuurwerkvoorraden opkoopt. Klaver: "De omzet was vorig jaar 70 miljoen euro, de schade voor de gezondheid is mogelijk niet te overzien."
Bron

*O* eens. weg met dat vuurwerk!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:44:56 #2
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_195918569
Lijkt mij een goed plan ^O^
.
  Spellchecker donderdag 29 oktober 2020 @ 08:53:32 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195918675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:44 schreef Yankee het volgende:
Lijkt mij een goed plan ^O^
of de ''slachtoffers" niet helpen bij de spoedeisende hulp. O+
  Spellchecker donderdag 29 oktober 2020 @ 08:55:35 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195918681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:54 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

of de ''slachtoffers" niet helpen bij de spoedeisende hulp. O+
Ligt eraan of het slachtoffers zijn of "slachtoffers"
  User die overal opduikt 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 09:08:52 #6
186611 Haags
pi_195918826
Gelukkig bestaat er nog illegaal vuurwerk.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:12:51 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195918893
Het is eerder het gebruiken van corona om een vuurwerkverbod er door te krijgen. Verbied dan liever alcohol, dat geeft meer druk op de IC.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195918920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:12 schreef LXIV het volgende:
Het is eerder het gebruiken van corona om een vuurwerkverbod er door te krijgen. Verbied dan liever alcohol, dat geeft meer druk op de IC.
Eens. Ik gok dat een groot percentage van de vuurwerkslachtoffers eigenlijk ook alcoholslachtoffers zijn.
pi_195918950
Ik word echt treurig van Nederlanders en de politiek.
pi_195918985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:12 schreef LXIV het volgende:
Het is eerder het gebruiken van corona om een vuurwerkverbod er door te krijgen. Verbied dan liever alcohol, dat geeft meer druk op de IC.
Ja drooglegging werkt ook zo goed.

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:23:11 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195919052
quote:
12s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Licht teleurgestelde vuurwerkafsteker gespot.
Al jaren niet meer, helaas voor jou. Ik weet wel hoeveel plezier ik er vroeger aan heb gehad. Misschien dat jij toen al de hele dag binnen zat in je eentje maar ik toen nog niet.

Deze mensen zeiken hier elk jaar over en nu over de rug van alle mensen die corona hebben (gehad). Helden.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195919119
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:23 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Al jaren niet meer, helaas voor jou. Ik weet wel hoeveel plezier ik er vroeger aan heb gehad. Misschien dat jij toen al de hele dag binnen zat in je eentje maar ik toen nog niet.

Deze mensen zeiken hier elk jaar over en nu over de rug van alle mensen die corona hebben (gehad). Helden.
de knipoog gemist?
pi_195919174
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:26 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

de knipoog gemist?
HET IS GEEN TIJD VOOR KNIPOGEN MEER MAAR VOOR BLAUWE OGEN MET EEN GESCHEURD RETINA ZO BOOS
pi_195919189
Niet echt maar ik zit in quarantaine nr3 en ben wel toe aan wat sensatie.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:31:46 #15
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195919198
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:26 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

de knipoog gemist?
Nee, PI's mag je in je reet duwen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:35:31 #16
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_195919259
Goed idee, weg met die rotzooi.
Non possumus non loqui
pi_195919276
Ja joh, druk het volk wat nog steeds vuurwerk gaat kopen (en dat ook nog doet na zo'n verbod) nog wat verder de illegale hoek in.

Het is hier in elk geval al het hele jaar bezig, wekelijks klagen inwoners van het hele dorp over vuurwerkoverlast. Handhaven gebeurt niet, want moment van knal > politie aanwezig > afstekers alweer gevlogen uiteraard. En dat zal op oudjaarsdag precies hetzelfde zijn.
pi_195919363
Tsja dit wilden ze ook al voor corona, ze hebben echter nu een extra argument. Never waste a good crisis.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:45:54 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195919411
Dat misbruiken van corona om je eigen agenda te pushen :r

Vooral links en milieuclubjes lijken daar een handje van te hebben. Zo smerig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195919599
Doen want Nederlanders kunnen zich toch niet gedragen.

[ Bericht 86% gewijzigd door HSG op 29-10-2020 10:10:53 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_195922128
Prima idee, hoop al jaren op een vuurwerkverbod. Maar je weet op voorhand al dat er toch vuurwerk afgestoken gaat worden.
pi_195922990
Haha, wat een drogredenen. Het is ze daar helemaal niet om te doen natuurlijk :D

Zo kan ik het ook:
Als ze zo nodig de zorg willen helpen. Nu in de coronacrisis zijn allerlei soorten uitstoot enorm gedaald. Schaf milieusubsidies af en steek dat in de zorg. Dat zet tenminste zoden aan de dijk.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 13:09:02 #23
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195923085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:02 schreef silverhill het volgende:
Haha, wat een drogredenen. Het is ze daar helemaal niet om te doen natuurlijk :D

Zo kan ik het ook:
Als ze zo nodig de zorg willen helpen. Nu in de coronacrisis zijn allerlei soorten uitstoot enorm gedaald. Schaf milieusubsidies af en steek dat in de zorg. Dat zet tenminste zoden aan de dijk.
Wat wil je met dat geld gaan doen? Verplegers klonen?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:25:52 #24
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195924627
Goed idee.

Ze zullen wel gaan rellen vanwege dit verbod in Duindorp, maar die gasten rellen toch wel het hele jaar door.

Als het niet vanwege een vuurwerkverbod is, verzinnen ze wel een andere reden.

Dus graag een verbod op vuurwerk.

En een verbod op Tokkies en alle Tokkies naar Siberië sturen, maar dat laatste zal wel weer niet mogen vanwege mensenrechtenschendingen. ;(
pi_195925898
Die willen het om andere redenen, maar zien in corona weer een smoes om het te pushen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195926999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:09 schreef gniffie het volgende:

[..]

Wat wil je met dat geld gaan doen? Verplegers klonen?
Extra IC ruimtes creëren, meer/betere apparatuur aanschaffen (denk ook aan sneltesten bijv.), extra ondersteunend personeel, part-time zorgpersoneel meer uren kunnen laten draaien, goed Engels sprekend zorgpersoneel uit het buitenland halen, mensen (versneld) omscholen/opleiden om in de zorg aan de slag te kunnen, investeren in vaccinonderzoek, belonen van zorgpersoneel, etc.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:26:46 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195927868
Het maakt mij eigenlijk niet uit wat voor reden ze bedenken. Zolang er maar een vuurwerkverbod komt *O*
pi_195928016
Er wordt nu al in Den Haag vuurwerk afgestoken. Is volkomen belachelijk.
pi_195928157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:45 schreef Drekkoning het volgende:
Dat misbruiken van corona om je eigen agenda te pushen :r

Vooral links en milieuclubjes lijken daar een handje van te hebben. Zo smerig.
Het geeft nog maar eens aan hoeveel invloed die belangenclubjes allemaal hebben.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:54:39 #30
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195928417
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:39 schreef silverhill het volgende:

[..]

Extra IC ruimtes creëren, meer/betere apparatuur aanschaffen (denk ook aan sneltesten bijv.), extra ondersteunend personeel, part-time zorgpersoneel meer uren kunnen laten draaien, goed Engels sprekend zorgpersoneel uit het buitenland halen, mensen (versneld) omscholen/opleiden om in de zorg aan de slag te kunnen, investeren in vaccinonderzoek, belonen van zorgpersoneel, etc.
Meeste daarvan is al gebeurd. Binnen 2 maanden omscholen? En waar wil je zorgpersoneel halen, heel de wereld staat aan de afgrond.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 29 oktober 2020 @ 18:00:18 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195928533
Ik ben normaal niet voor een vuurwerkverbod, maar er zit wel wat in vind ik.
pi_195929058
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:54 schreef gniffie het volgende:

[..]

Meeste daarvan is al gebeurd. Binnen 2 maanden omscholen? En waar wil je zorgpersoneel halen, heel de wereld staat aan de afgrond.
Deze crisis is niet binnen 2 maanden voorbij hoor. En sowieso kan de zorg wel een paar miljard extra gebruiken. Er zijn trouwens ook genoeg landen die het prima doen. Maar dat is allemaal het punt niet

Het heeft meer nut dan het voorstel van GL en PvdD, dat ze nu puur uit drogredenen aankaarten. Zeer tendentieus, net als mijn voorstel.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 18:34:02 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_195929172
Ah de verbodsfetisjisten hebben een opening gevonden hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_195929191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:12 schreef LXIV het volgende:
Het is eerder het gebruiken van corona om een vuurwerkverbod er door te krijgen. Verbied dan liever alcohol, dat geeft meer druk op de IC.
Dit. Ga eerst de huidige regels maar eens handhaven. Dat nieuwe verbod kunnen ze niet handhaven met al dat illegale vuurwerk uit Duitsland en België.
Whatever...
pi_195929194
Vraag me af wat ze na het vuurwerk gaan verbieden. Mensen zeuren tegenwoordig om alles.... mss op surround sets ?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 oktober 2020 @ 18:35:32 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195929197
Ik kan er niks aan veranderen, maar dit klinkt gewoon als hun ultieme natte droom om eindelijk af te rekenen met vuurwerk. No fun allowed!

Doorzichtige kutpartijen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195929895
Never waste a good crisis!

Maare er was toch al een verbod doorgevoerd vanaf 01 december op van alles en nog wat?

quote:
Verboden vuurwerkproducten

Vanaf 1 december 2020 mogen vuurwerkverkopers en consumenten niet meer in het bezit zijn van sommige vuurwerkproducten. U mag deze producten ook niet meer afsteken:

vuurwerk uit de categorie F3. De categorievermelding staat op de vuurwerkverpakking;
knalvuurwerk (zoals rotjes);
knalstrengen (zoals Chinese matten);
enkelshotsbuizen (single shots);
vuurpijlen.

Romeinse kaarsen en babypijltjes blijven ook verboden.
Verboden vuurwerk vanaf 2020

Dus wat willen ze nog meer dan?
pi_195930577
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan er niks aan veranderen, maar dit klinkt gewoon als hun ultieme natte droom om eindelijk af te rekenen met vuurwerk. No fun allowed!

Doorzichtige kutpartijen.
Vooral dat no fun allowed idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195931122
Dat vuurwerkverbod is dan zeker net zo tijdelijk als het kwartje van Kok.
pi_195932570
Ah! Na het niet meer met contant geld betalen, geen drank meer na zo'n tijd, een app die precies weet waar je bent en wat je gedaan hebt, is vuurwerk het volgende wat door corona maar veranderen moet? :')
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:47:39 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195935795
Erg zwak om dit weer aan te grijpen voor het doordrukken van een vuurwerkverbod. Als je geen zin hebt in vuurwerk ga lekker met oud&nieuw in een hutje op de hei zitten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:49:58 #42
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195935877
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:35 schreef hunterrnl het volgende:
Vraag me af wat ze na het vuurwerk gaan verbieden. Mensen zeuren tegenwoordig om alles.... mss op surround sets ?
Inderdaad, met een jaar of twee is het wel gebeurd met Sinterklaas en vuurwerk en zoekt men wel weer het volgende.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 29 oktober 2020 @ 23:51:01 #43
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_195936725
Stap 1: voer een tijdelijk verbod op vuurwerk in. Alle liefhebbers kunnen best een jaartje zonder want corona.
Stap 2: zwaai met cijfers over hoeveel minder ziekhuisbezoeken, brandweer uitbraken en politie optredens er waren.
Stap 3: maak verbod permanent. De 99% die gewoon lol heeft van vuurwerk en zich gedraagt heeft voortaan pech.

Overigens zelf een hekel aan vuurwerk dus zou er niet heel rouwig om zijn persoonlijk, maar dit soort opzetjes zijn walgelijk.
The more debt, the better
pi_195936728
wtf ik ben links nu
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195936791
Voor de zoveelste keer....een vuurwerkverbod heeft geen zin, alle knallen die ik nu al een aantal weken dagelijks hoor hier in de buurt zijn niet in Nederland verkrijgbaar, alles komt binnen via een simpele bestelling op het internet, of even een ritje op en neer naar Duitsland of Polen. Je kan verbieden wat je wil, maar als je dan geen grenscontroles gaat uitvoeren is het allemaal voor de kat zijn kut. De politie vind het verder ook wel oke, want anders komen ze wel even poolshoogte nemen als op een bepaalde plek om de twee minuten een teringknal te horen is, en dat doen ze dus niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195938281
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan er niks aan veranderen, maar dit klinkt gewoon als hun ultieme natte droom om eindelijk af te rekenen met vuurwerk. No fun allowed!

Doorzichtige kutpartijen.
Het laatste beetje lol in je leventje word je ontnomen zeker :')
pi_195938934
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het laatste beetje lol in je leventje word je ontnomen zeker :')
Wat vind jij leuk? Dan gaan we daar ook tegenaan schoppen.

Hoeveel tradities hebben we nog? Misschien kunnen we ze allemaal elimineren o.v.b. Corona :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195938989
Ik neem aan dat met hetzelfde doel ook de aanleg van windmolens is gestopt? Veel te gevaarlijk om dat deel van de bouwsector door te laten draaien immers.
pi_195939246
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit. Ga eerst de huidige regels maar eens handhaven. Dat nieuwe verbod kunnen ze niet handhaven met al dat illegale vuurwerk uit Duitsland en België.
Vroeger was illegaal vuurwerk eng spul, nu zijn het rotjes :').

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:58 schreef Hathor het volgende:
Voor de zoveelste keer....een vuurwerkverbod heeft geen zin, alle knallen die ik nu al een aantal weken dagelijks hoor hier in de buurt zijn niet in Nederland verkrijgbaar, alles komt binnen via een simpele bestelling op het internet, of even een ritje op en neer naar Duitsland of Polen. Je kan verbieden wat je wil, maar als je dan geen grenscontroles gaat uitvoeren is het allemaal voor de kat zijn kut. De politie vind het verder ook wel oke, want anders komen ze wel even poolshoogte nemen als op een bepaalde plek om de twee minuten een teringknal te horen is, en dat doen ze dus niet.
Ik kijk uit naar het jaarlijkse persbericht dat het illegale vuurwerk weer veel enger en gevaarlijker is geworden. Hoewel ik daar zeer aan twijfel gezien een heel groot deel van het illegale spul dit jaar, vorig jaar nog gewoon vrij verkrijgbaar en redelijk tam vuurwerk was.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:11:44 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195939407
Corona is het nieuwe kinderporno?
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:16:20 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195939484
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:08 schreef Beathoven het volgende:
Het laatste beetje lol in je leventje word je ontnomen zeker :')
Of ik vuurwerk persoonlijk nou wel of niet leuk vind doet niet zoveel terzake. Het gaat erom dat iedereen wel eens ergens "last" van heeft en dat is niet meer dan logisch in een relatief dichtbevolkt land als Nederland. Het probleem is alleen dat pak hem beet de laatste 10 jaar de "klagers" van mening zijn dat alles wat ze niet zint ook verboden dient te worden. Als je dat pad gaat bewandelen komt er natuurlijk vanzelf een moment dat er iets verboden gaat worden wat jou direct raakt. Er moet gewoon paal en perk gesteld worden aan die hele verbodscultuur.

Je ziet het in dit topic, allemaal lui die het schitterend vinden dat vuurwerk verboden wordt, als je een houtkachel/ BBQ/ open haard topic opent zitten daar weer een shitload aan lui die vinden dat het verboden moet worden want "last" van. Ga je naar het elektrische auto topic dan zitten lui weer te klagen over "plofauto's" en "dinosap" en dat dat allemaal kut is en zsm verboden dient te worden want "last" van en scooters, brommers, tweetakt, gas, tuinkachels, muziek, kinderen, vullen van zwembaden, tegels in de tuin, alcohol, roken etc. etc. de klaaglijst is ondertussen tientallen regels lang.

Maar ondertussen breekt zo'n beetje de pleuris uit hier in Nederland als we in een lockdown gaan want dan kunnen de mensen plotseling niet meer naar de kroeg, festival, uit eten of geen drank/ drugs meer scoren na 2000... Dan is het land plotseling te klein. Want dan komen we aan dingen welke ze plotseling wel persoonlijk raken. Zo hypocriet is men dan weer wel.

Men moet gewoon eens kappen met die drang om dingen te willen verbieden welke niet in de persoonlijke kraam te pas komen. Leven en laten leven, volgende week heeft iemand anders "last" van jou en dan zit je ook niet te wachten op gezeik van derden. En als je het leven echt zo verschrikkelijk vindt moet je in een hutje op de hei gaan wonen maar dat is natuurlijk ook geen optie want je moet natuurlijk wel op loopafstand van de plaatselijke hipster uitgaansgelegenheid zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 30-10-2020 09:29:18 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:27:59 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195939720
quote:
12s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Ja drooglegging werkt ook zo goed.

In de VS zijn ze sowieso gestoord. De drooglegging heeft daar alleen een beetje aan bijgedragen.
Ik bedoel, ze hebben net een RK-fundamentalist tot opperrechter benoemd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:41:41 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195939958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:16 schreef AchJa het volgende:

Of ik vuurwerk persoonlijk nou wel of niet leuk vind doet niet zoveel terzake. Het gaat erom dat iedereen wel eens ergens "last" van heeft en dat is niet meer dan logisch in een relatief dichtbevolkt land als Nederland. Het probleem is alleen dat pak hem beet de laatste 10 jaar de "klagers" van mening zijn dat alles wat ze niet zint ook verboden dient te worden.
Honderden slachtoffers elk jaar op de spoedeisende hulp en dan zeuren over de "klagers". :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:45:55 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:47:05 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195940052
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:45 schreef AchJa het volgende:

Knalvuurverk wordt primair verboden vanwege de "overlast"
Oh, maar dat is natuurlijk ook volledig terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:51:32 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:53:27 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195940164
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:51 schreef AchJa het volgende:

Kortom, mijn punt vwb "klagers" blijft staan.
Prima. Maar dat is hoe een samenleving werkt. Als meer dan de helft van de bevolking het zat is, dan komen er veranderingen. Daar kun je dan over "klagen".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:56:50 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195940235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Prima. Maar dat is hoe een samenleving werkt. Als meer dan de helft van de bevolking het zat is, dan komen er veranderingen. Daar kun je dan over "klagen".
Als het referendum nog bestaan had misschien...
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:58:45 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195940260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:56 schreef AchJa het volgende:

Als het referendum nog bestaan had misschien...
Is niet nodig. De politieke partijen weten het ook, vandaar dat particulier vuurwerk met stapjes steeds verder wordt begrensd. Totdat er een totaalverbod is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195940264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Knalvuurverk wordt primair verboden vanwege de "overlast", dat is hier ook al uitgelegd:

NWS / Vuurwerkverbod? #14 Al dit jaar de eerste verboden..
Dan komen de ‘klagers’ nog voor een onaangename verassing te staan de aankomende jaren. Hoe meer hier verboden wordt, des te meer er uit het oostblok komt. Die bussiness is echt booming (pun intended :P ) de afgelopen jaren. Die Nederlandse rotjes had niemand last van.

Het verbod op vuurpijlen is jammer, maar dat vind ik nog wel begrijpelijk.

Verder ben ik tegen de huidige verbodscultuur. Als iemand ergens niet mee om kan gaan dient diegene een verbod of sanctie te krijgen. Die sancties mogen wat mij betreft ook een stuk hoger en beter gehandhaafd worden.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195940315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dan komen de ‘klagers’ nog voor een onaangename verassing te staan de aankomende jaren. Hoe meer hier verboden wordt, des te meer er uit het oostblok komt. Die bussiness is echt booming (pun intended :P ) de afgelopen jaren. Die Nederlandse rotjes had niemand last van.

Het verbod op vuurpijlen is jammer, maar dat vind ik nog wel begrijpelijk.

Verder ben ik tegen de huidige verbodscultuur. Als iemand ergens niet mee om kan gaan dient diegene een verbod of sanctie te krijgen. Die sancties mogen wat mij betreft ook een stuk hoger en beter gehandhaafd worden.
Dat vind ik eigenlijk nog wel het kutste. Vond het vroeger zo mooi om een dag in de weer met rotjes en ander klein vuurwerk te zijn. Jongeren die dat nu willen doen zitten meteen bij het zwaarste spul. Het zou mij echt niks verrassen als we een enorme stijging verwondingen aan de handen gaan zien.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:08:03 #62
194233 Friday12
Originele kloon
pi_195940424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk nog wel het kutste. Vond het vroeger zo mooi om een dag in de weer met rotjes en ander klein vuurwerk te zijn. Jongeren die dat nu willen doen zitten meteen bij het zwaarste spul. Het zou mij echt niks verrassen als we een enorme stijging verwondingen aan de handen gaan zien.
Precies dit :N

Een rotje doet niet zo veel maar een nitraat daarvin tegen :')

Verder vind ik het misselijkmakend dat ze corona hierbij betrekken.
pi_195940698
Linkse bende, maak meteen auto bezit duurder, is ook beter voor de Corona, kunnen ze nog meer geld weggeven, wegstemmen volgend jaar.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:29:56 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195940922
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Is niet nodig. De politieke partijen weten het ook, vandaar dat particulier vuurwerk met stapjes steeds verder wordt begrensd. Totdat er een totaalverbod is.
Meer dan de helft van de Nederlanders zijn wel meer dingen zat, bv:

quote:
Onderzoek: Meerderheid Nederlanders wil minder immigratie

Een meerderheid in Nederland vindt dat immigratie moet worden beperkt. Dat blijkt uit een onderzoek van Kantar in opdracht van De Telegraaf. Bijna twee derde (65%) is voor inperking.
Tot zover je "veranderingen"...

Edit: En nee dit is niet bedoeld om de discussie de links, rechts, alt-right, moslim, dit, dat, alles hoek in te drukken maar puur ter illustratie dat dat "meerderheid" verhaal niet opgaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 30-10-2020 10:34:58 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:37:05 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195941059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:29 schreef AchJa het volgende:

Edit: En nee dit is niet bedoeld om de discussie de links, rechts, alt-right, moslim, dit, dat, alles hoek in te drukken maar puur ter illustratie dat dat "meerderheid" verhaal niet opgaat.
Mijn post was inderdaad niet volledig. Zodra er religie en/of vermeend racisme bij komt kijken zijn, lopen alle verhoudingen scheef.

En aanvulling:
Ja, wij hebben een structureel meningsverschil over dit soort aangelegenheden. Ik vind dat 'Vrijheid, Blijheid' een two-way-street is. Jij kunt wel vinden dat vuurwerk moet kunnen, maar de afstekers hebben zich decennia lang niks aangetrokken van degenen die een andere mening hadden en nu er steeds meer beperkingen komen (en ik denk nog steeds dat we onderweg zijn naar een totaalverbod) steken die mensen gewoon een dikke vinger op. "Had je maar moeten luisteren".

[ Bericht 13% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 30-10-2020 10:44:44 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:51:55 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195941265
https://www.ad.nl/binnenl(...)xplosieven~ab5b7475/

En door dit soort mongolen, wordt de weerstand tegen vuurwerk alleen maar groter. Illegaal of legaal, knal of sier, dat maakt allemaal dan niet meer uit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195941334
Tijdelijke stop vind ik gezien de situatie en de overbelasting in de zorg helemaal geen gek idee.

En ben zelf vuurwerkliefhebber. Prima idee van GroenLinks. (normaal zwaar anti deze partij en vooral jesse klaver)
pi_195941399
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)xplosieven~ab5b7475/

En door dit soort mongolen, wordt de weerstand tegen vuurwerk alleen maar groter. Illegaal of legaal, knal of sier, dat maakt allemaal dan niet meer uit.
Wat een overdreven verhaal :') Het zijn geen kernwapens.

De opslag is niet zo sjiek in dit geval, dat dan wel. Maar kom op, het is vuurwerk, geen TNT.

Maar omdat dit steeds maar wordt herhaald gaan mensen dit vanzelf geloven.

Mooie illustratie van de ‘blast radius’ erbij _O- Ze worden steeds creatiever.

Deze berichten worden heel tactisch getimed en aangedikt zodat weerstand ontstaat. Besef wel dat na vuurwerk de volgende traditie om zeep geholpen gaat worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoorzendert op 30-10-2020 11:04:51 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:05:46 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195941486
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)xplosieven~ab5b7475/

En door dit soort mongolen, wordt de weerstand tegen vuurwerk alleen maar groter. Illegaal of legaal, knal of sier, dat maakt allemaal dan niet meer uit.
Illegaal vuurwerk verbieden!!! En wel nu!!! :(
pi_195941501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

En door dit soort mongolen, wordt de weerstand tegen vuurwerk alleen maar groter. Illegaal of legaal, knal of sier, dat maakt allemaal dan niet meer uit.
De mongolen die constant maar lopen te klagen waardoor er een verbod komt op knalvuurwerk wekken zelf in de hand dat er juist dit soort "vuurwerk" geimporteerd wordt. En waarom leg je eigenlijk de link met vuurwerk en dit artikel? Het heeft helemaal niks te maken met vuurwerk. Dus als er een algeheel vuurwerkverbod komt, gaan we dit soort bommen niet meer zien in Nederland?
pi_195941508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:06 schreef hyviiee het volgende:

[..]

De mongolen die constant maar lopen te klagen waardoor er een verbod komt op knalvuurwerk wekken zelf in de hand dat er juist dit soort "vuurwerk" geimporteerd wordt. En waarom leg je eigenlijk de link met vuurwerk en dit artikel? Het heeft helemaal niks te maken met vuurwerk. Dus als er een algeheel vuurwerkverbod komt, gaan we dit soort bommen niet meer zien in Nederland?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:10:20 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195941571
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat een overdreven verhaal :') Het zijn geen kernwapens.

De opslag is niet zo sjiek in dit geval, dat dan wel. Maar kom op, het is vuurwerk, geen TNT.

Maar omdat dit steeds maar wordt herhaald gaan mensen dit vanzelf geloven.

Mooie illustratie van de ‘blast radius’ erbij _O- Ze worden steeds creatiever.

Deze berichten worden heel tactisch getimed en aangedikt zodat weerstand ontstaat. Besef wel dat na vuurwerk de volgende traditie om zeep geholpen gaat worden.
quote:
De partij bestond onder meer uit mortieren, zeer zware explosieven waar je volgens Hummelink een huis mee kunt opblazen
_O- _O- _O-

Dat Azerbeidjan en Armenie dit spul nog niet gekocht hebben... :')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:13:14 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195941639
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:59 schreef Stoorzendert het volgende:

Wat een overdreven verhaal :') Het zijn geen kernwapens.

De opslag is niet zo sjiek in dit geval, dat dan wel. Maar kom op, het is vuurwerk, geen TNT.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195941676
quote:
Gast :') Dat was 177 ton!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:15:44 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195941683
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:06 schreef hyviiee het volgende:

De mongolen die constant maar lopen te klagen waardoor er een verbod komt op knalvuurwerk wekken zelf in de hand dat er juist dit soort "vuurwerk" geimporteerd wordt.
Hmmm, ok, dus volgens die parallel zorgt de maximum snelheid er voor dat mensen harder gaan rijden?

8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:16:12 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195941693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Gast :') Dat was 177 ton!
Maar het was toch alleen maar vuurwerk? Hoe kan dat nou?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195941735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hmmm, ok, dus volgens die parallel zorgt de maximum snelheid er voor dat mensen harder gaan rijden?

8)7
Zolang het zo makkelijk is om vanuit het buitenland vuurwerk te halen ga je met een verbod niks opschieten. En als jij denkt dat dit soort bommen door een vuurwerkverbod niet meer in Nederland voorkomt .. :') 8)7
pi_195941771
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar het was toch alleen maar vuurwerk? Hoe kan dat nou?
Ik zeg toch nergens dat het spul niet explosief is? Dat is zelfs het doel. Maar er wordt wel schromelijk overdreven waar er met 250kg kan gebeuren. Alsof vuurwerk hartstikke instabiel zou zijn.

Overigens vind ik een verbod op dit soort vuurwerk wel terecht hoor. In verkeerde handen is dit spul wel gevaarlijk.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:22:09 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195941782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:18 schreef hyviiee het volgende:

Zolang het zo makkelijk is om vanuit het buitenland vuurwerk te halen ga je met een verbod niks opschieten.
Want zodra er ergens een verbod voor geldt, gaat Nederland massaal dat verbod aan zijn laars lappen? Of zou het misschien zo zijn, dat het om een handjevol achterlijke mongolen gaat? Een stelletje kleuters die kostte wat kost hun klappertjes moeten afsteken? En die langzaam allemaal uitsterven, zodra het totaalverbod op consumentenvuurwerk een feit is?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195941827
Ik heb niks met vuurwerk maar hele volksstammen vinden het leuk, en waarom zou ik die hun pleziertje misgunnen?
Dus verbod is in mijn ogen belachelijk.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:24:47 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195941831
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:21 schreef Stoorzendert het volgende:

Ik zeg toch nergens dat het spul niet explosief is? Dat is zelfs het doel. Maar er wordt wel schromelijk overdreven waar er met 250kg kan gebeuren. Alsof vuurwerk hartstikke instabiel zou zijn.
Het zijn explosieven. Je bent een sukkel als je dit bagatelliseert.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195941853
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want zodra er ergens een verbod voor geldt, gaat Nederland massaal dat verbod aan zijn laars lappen? Of zou het misschien zo zijn, dat het om een handjevol achterlijke mongolen gaat? Een stelletje kleuters die kostte wat kost hun klappertjes moeten afsteken? En die langzaam allemaal uitsterven, zodra het totaalverbod op consumentenvuurwerk een feit is?
Een handjevol Mongolen die ieder jaar 100mio uitgeven aan vuurwerk?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195941865
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het zijn explosieven. Je bent een sukkel als je dit bagatelliseert.
Ik heb een edit toegevoegd. Ik bagatelliseer niets.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195942113
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want zodra er ergens een verbod voor geldt, gaat Nederland massaal dat verbod aan zijn laars lappen? Of zou het misschien zo zijn, dat het om een handjevol achterlijke mongolen gaat? Een stelletje kleuters die kostte wat kost hun klappertjes moeten afsteken?
Kleuters. Stelletje mongolen. Gaat het lekker? Altijd maar dat wijzende vingertje van mensen als jij naar mensen die gewoon dingen leuk vinden om te doen. Overlast van vuurwerk wat gewoon legaal is in Nederland is vrijwel nihil. Het gaat 9 van de 10 keer om vuurwerk wat vanuit het buiteland geimporteerd word. En ook vuurwerk wat ver voor 31 december afgestoken wordt komt vanuit het buitenland.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het zijn explosieven. Je bent een sukkel als je dit bagatelliseert.
Ik vind je vooral een sukkel als je denkt dat dit soort bommen, want vuurwerk is het gewoon niet, niet meer Nederland in komen door een vuurwerkverbod
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:42:56 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942151
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:

Een handjevol Mongolen die ieder jaar 100mio uitgeven aan vuurwerk?
Als jij denkt dat de 10% van de Nederlanders die elk jaar legaal vuurwerk kopen, straks allemaal illegaal vuurwerk gaan kopen, dan snap jij niet hoe de mens in elkaar zit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:44:14 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:41 schreef hyviiee het volgende:

Overlast van vuurwerk wat gewoon legaal is in Nederland is vrijwel nihil.
En het is precies deze instelling waardoor het straks 100% verboden is. En dat heb je dan helemaal aan jezelf te danken. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195942222
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jij denkt dat de 10% van de Nederlanders die elk jaar legaal vuurwerk kopen, straks allemaal illegaal vuurwerk gaan kopen, dan snap jij niet hoe de mens in elkaar zit.
Waar heb ik dat dan weer gezegd? Jij hebt het over een ‘handjevol’. Een handjevol ‘Mongolen’ koopt niet voor ¤100 miljoen.

Het zal meer zijn dan 10% (geen zin om dat op te zoeken), maar dat zijn alsnog 1,7 miljoen mensen. Niet echt een handjevol ofwel?

Maar laat maar. Jij hebt er jouw mening over, ik de mijne.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:47:07 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195942237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Als jij denkt dat de 10% van de Nederlanders die elk jaar legaal vuurwerk kopen, straks allemaal illegaal vuurwerk gaan kopen, dan snap jij niet hoe de mens in elkaar zit.
De lui die nu met oud en nieuw hun legale vuurwerk afsteken heb jij geen last van.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:49:41 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942282
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:46 schreef Stoorzendert het volgende:

Waar heb ik dat dan weer gezegd?
Waar heb ik gezegd dat ik iedereen bedoel die vuurwerk koopt? Jij doet een aanname, dan doe ik dat ook.

quote:
Het zal meer zijn dan 10% (geen zin om dat op te zoeken),
Nope. Als je het totaal bedrag deelt door het bedrag per persoon, dan kom je op 10% uit. Een hele kleine minderheid, dus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:50:44 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:47 schreef AchJa het volgende:

De lui die nu met oud en nieuw hun legale vuurwerk afsteken heb jij geen last van.
Zoals ik al zei, het is precies deze arrogante instelling waardoor er staks een totaalverbod komt. Prima, hoor. Ik lig er niet wakker van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195942329
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is precies deze arrogante instelling waardoor er staks een totaalverbod komt. Prima, hoor. Ik lig er niet wakker van.
Wat is er arrogant aan? Ik zie je nu twee keer dat woord gebruiken, maar snap niet waar het vandaan komt/waar het op van toepassing is.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:54:22 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:53 schreef silverhill het volgende:

Wat is er arrogant aan?
Dat degenen die vuurwerk afsteken wel even gaan bepalen of iemand anders er last van heeft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195942350
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En het is precies deze instelling waardoor het straks 100% verboden is. En dat heb je dan helemaal aan jezelf te danken. ^O^
Aha. Leg me eens uit wat je voor overlast hebt van legaal vuurwerk in Nederland dan? Oh je bedoelt elk jaar honderden afgeknalde handen door astronautjes. Elk jaar die kapotte bushokjes door gillende keukenmeiden vuurpijlen. Ja klopt echt helemaal.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:55:30 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195942364
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Zoals ik al zei, het is precies deze arrogante instelling waardoor er staks een totaalverbod komt. Prima, hoor. Ik lig er niet wakker van.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat degenen die vuurwerk afsteken wel even gaan bepalen of iemand anders er last van heeft.
Bottomline, je bent dus exact zo'n huilstruik waar ik het eerder over had. Weten we dat ook weer.

[ Bericht 15% gewijzigd door AchJa op 30-10-2020 12:14:46 ]
pi_195986313
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:12 schreef LXIV het volgende:
Het is eerder het gebruiken van corona om een vuurwerkverbod er door te krijgen. Verbied dan liever alcohol, dat geeft meer druk op de IC.
Het één sluit het ander niet uit.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')