abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:19:29 #1
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195911793
Beste lezers. Omdat mijn Airco verdamper lek was ben ik in de loop der tijd het e.e.a. aan koelmiddel verloren. Dit is goed te zien aan de fluor kleurige restanten.
Nu is het zo dat ik het kachelhuis en alle aanverwante delen los heb, die wil ik gaan reinigen.
Het spul is zo'n 250.000 km oud dus er is wel wat smutz aanwezig. Ik wil alle nare luchtjes uit de installatie krijgen (dus stankvrij).

Nu is mijn vraag bestaat er een wondersopje waar ik de meeste bacteria mee kan doden en de delen in kan wassen?
Ik dacht zelf aan waterstofperoxide om alles te desinfecteren (dan kan ik het onderdompelen) en daarna nog een zeepsop bad en alles afwassen.
Het lijkt mij namelijk het beste om ook echt de vervuiling te verwijderen ipv alleen de organismen te doden met bijvoorbeeld een UV-C lamp. Zonder dat ik het kan onderbouwen heb ik het idee dat de oorzaak van luchtjes aanwezig blijft in het systeem en dus snel terug kunnen keren.

Hebben jullie tips of ideën?
Groetjes
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_195915678
Eerst zichtbaar vuil verwijderen met sopje en borstel. Daarna met waterstofperoxide of chloor of heet water de boel desinfecteren. Eerst desinfecteren lukt niet omdat bacteriën zich verstoppen achter de vuile laag.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 12:23:51 #3
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195922238
Heel erg bedankt! :D
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')