abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:11:20 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195911600
quote:
https://www.omroepzeeland(...)t-mij-echt-veel-pijn
Geëmotioneerde Van Heukelom over vrouwelijke SGP-wethouder: 'Dit doet mij echt veel pijn'
Het is een bittere pil voor voormalig gedeputeerde George van Heukelom. Hij is het niet eens met het feit dat een vrouw namens de SGP wethouder wordt. Volgens Van Heukelom denkt een groot deel van de achterban er precies zo over. Ze komen bij hem met vragen en twijfels over hun lidmaatschap. Dat laatste geldt ook voor Van Heukelom zelf.

"Ik weet het niet", Van Heukelom moet even slikken. Op de vraag of het hem raakt antwoordt hij: "Ja, het doet mij heel veel pijn als je mensen en jongeren spreekt die je aanhouden en zeggen: 'Wat moeten we nu? Waar moeten we nu naartoe en waarom wordt onze stem ontnomen?'"

Van Heukelom werd in 1986 voorzitter van de SGP-jongeren afdeling. Onder zijn leiding werd de eerste SGP-jongerendag georganiseerd. In 1987 werd hij lid van de Provinciale Staten Zeeland en in 2003 werd hij lid van de Gedeputeerde Staten. In 2015 nam hij afscheid.

Politicoloog dr. Hans Vollaard herkent die emotie. Volgens hem wordt dat door een deel van de SGP-achterban ook echt zo gevoeld. Vollaard schreef eerder het boek over 100 jaar SGP. Hoewel de SGP verdeeld is over de positie van vrouwen verwacht hij dat er komende jaren meer vrouwen namens de SGP bestuurlijke functies zullen gaan bekleden.

"Er is altijd een groep geweest die hierop tegen was. Maar in de jaren tachtig werden er peilingen bij de SGP-achterban gehouden en toen al voorzag een meerderheid dat vrouwen lid zouden gaan worden van de partij en politiek actief zouden worden."

Volgens Vollaard heeft de uiteindelijke verandering niet zozeer met emancipatie te maken, maar met verandering van de tijd. "Vrouwen werden maatschappelijk actief en er is altijd theologische discussie geweest of vrouwen wel in de politiek actief mogen zijn. Maar als ze maatschappelijk actief zijn en die groep wordt groter, dan komt de vraag: waarom niet in de politiek?"

Bid maar, roepen ze dan. Maar voor kwalijke zaken kun je niet bidden."
Voormalig gedeputeerde George van Heukelom (SGP)
Dat er verdeeldheid is bleek eerder al uit een rondgang langs de Zeeuwse SGP-fracties. Hoewel Zeeland breed zich een nipte meerderheid van voorstanders aftekent is dat op Schouwen-Duiveland nog maar de vraag. Voormalig gedeputeerde Van Heukelom vertegenwoordigt qua denken een groot deel van die achterban en bij hen zit het diep.

"Onze partij wordt afgebroken dus dit kan gevolgen gaan hebben. Dat die discussie plaatsvindt is niet vreemd en een gevolg van deze tijd, maar ik houd wel mijn hart vast. Bid maar, roepen ze dan. Maar voor kwalijke zaken kun je niet bidden. Het doet mij echt veel pijn."

Politicoloog Hans Vollaard ziet vooral een positieve kant aan het hele verhaal. Hij denkt dat dit juist nieuwe stemmen op kan leveren van christelijke kiezers op midden rechts. "Het zou zomaar kunnen dat mensen denken: hè hè, nu vrouwen duidelijk actief zijn stem ik op die partij."
quote:
https://www.omroepzeeland(...)rouwelijke-wethouder
Nipte meerderheid SGP-fracties voor benoeming vrouwelijke wethouder
De Zeeuwse SGP-fracties zijn flink verdeeld over het feit dat op Schouwen-Duiveland deze week een vrouwelijke SGP-wethouder wordt geïnstalleerd. Een nipte meerderheid is het daarmee eens. Dat blijkt uit een rondgang langs de lokale fracties. Het provinciaal bestuur is niet enthousiast en en oud-gedeputeerde Georges van Heukelom is ronduit tegen haar benoeming.

Statenfractievoorzitter Joan van Burg wil er niet veel over kwijt aan de telefoon. "Dit kunnen ze in Schouwen-Duiveland beslissen. Om mijn mening is niet gevraagd. Iedereen moet er professioneel mee omgaan."

Op de vraag wat zijn mening dan wel is en of hij de eerste vrouwelijke SGP-wethouder van Nederland, Paula Schot, ook gefeliciteerd heeft zegt Joan van Burg: "Ik heb tegen Paula Schot gezegd dat ze welkom is, lokaal moeten ze besluiten wat ze besluiten." Op de herhaalde vraag of hij haar daarbij ook gefeliciteerd heeft zegt Van Burg nadrukkelijk: "Ik heb haar welkom geheten!"

Duidelijk wordt dat veel SGP'ers terughoudend zijn over deze kwestie. Zo wil fractievoorzitter Henk Keurhorst van SGP Kapelle zijn mening er niet over kwijt. "Ik sta daarbuiten en laat mij daar niet over uit."

'Het regeerambt komt de man toe'
Andere SGP'ers doen dat wel. Bijvoorbeeld fractievoorzitter van de SGP in Middelburg, Paul Moens. "Op grond van ons beginselprogramma dat gebaseerd is op de Bijbel komt het het regeerambt de man toe. Ik vind dat we door een vrouw te benoemen de Bijbel loslaten en dat is het fundament van de SGP. Een huis zonder fundament wordt een zwak bouwwerk."

Over dit punt wordt verschillend gedacht maar ik hecht aan het hoofdkostwinnerschap van de man."
Marcel van den Bosse, raadslid SGP/CU Veere
Uit alle reacties blijkt dat een nipte meerderheid van de SGP-fracties voorstander is van de benoeming van Schot als wethouder. Johnny Lukasse, fractievoorzitter van de SGP/CU in Goes bijvoorbeeld. "Ze hebben gezocht naar de meest capabele kandidaat. Ik denk dat ze daar prima past. Ik denk ook dat dit proces verder zal gaan, maar ik denk niet dat we deze discussie met de buitenwacht moeten voeren."

Sam Verhelst van de SGP in Terneuzen is het daarmee eens. "Ik heb er geen waardeoordeel over. Het gaat erom dat we de beste mensen op de beste plek hebben." Fractievoorzitter Gijsbrecht Gunter van de SGP/CU in Borsele ziet als een kwestie van tijd. "Vanuit mijn rol als fractievoorzitter is dit een logische stap in het geheel. Over tien jaar zal er veel meer veranderd zijn."

'Niet op zoek geweest naar vrouw'
Voor de SGP-fractie op Schouwen-Duiveland, die de vrouwelijke kandidaat-wethouder naar voren schoof, gaat het om de kwaliteiten. "Wij werden overvallen toen onze wethouder vertrok. En met nog anderhalf jaar tot de verkiezingen moest er iemand anders komen. Wie stapt daar in? Wij zijn niet op zoek geweest naar een vrouw, maar naar iemand die capabel is." aldus fractievoorzitter Florus van der Paauw.

Raadslid Marcel van den Bossen van de SGP/CU in Veere volgt die onderbouwing, maar wil ook dichtbij de beginselen van de partij blijven. "Als er voldoende mannen zijn dan moeten we dat zo houden. Ik hecht wel aan het hoofdkostwinnerschap van de man. Maar als de kwaliteiten van haar beter zijn dan vind ik het goed. Als er geen betere mannen zijn dan zij het zo."

Cor van de Woestijne van de SGP op Noord-Beveland heeft er iets minder moeite mee. "Het is prima en we gaan er op dezelfde manier mee om als een mannelijke wethouder."

In het partijbeginsel van de SGP staat in de volgende twee artikelen uitgelegd waarom de man en niet de vrouw in aanmerking komt voor een bestuursambt.

Artikel 7: Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onderscheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is de man het hoofd van de vrouw. [...] Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden.

Artikel 10: De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke. [...]

Lilian Janse was in 2014 de eerste vrouwelijke SGP'er die fractievoorzitter werd in Vlissingen. Ze juicht de benoeming van Schot toe. "De SGP groeit mee met haar tijd dus het is een goede ontwikkeling dat er nu een vrouwelijke wethouder komt, maar op dit punt verschillen we binnen de SGP nou eenmaal van mening."

Fractievoorzitter Artwin Otte van de SGP in Reimerswaal staat niet te juichen en wil vasthouden aan het beginselprogramma. "Ik vind het jammer dat er gekozen is voor een vrouwelijke kandidaat vanwege de beginselen van de partij. Waarbij ik geen oordeel heb over de afwegingen van de fractie op Schouwen-Duiveland."

Bestuur niet vooraf geïnformeerd
Ook Kees van Burg, voorzitter van het Zeeuwse SGP-bestuur is duidelijk in zijn opvatting. "Ik had het sjiek gevonden als wij als bestuur vooraf geïnformeerd waren. Als provinciaal bestuur bestuur hebben wij geen zeggenschap noch verantwoording over het besluit. We kunnen er wel iets van vinden en dat vinden we ook, maar het heeft geen meerwaarde om dat in de openbaarheid te brengen. Wel vraag ik mij af hoe dit uiteindelijk uitpakt in Schouwen-Duiveland."

Fractievoorzitter Florus van der Paauw van de SGP op Schouwen-Duiveland respecteert alle meningen. "Als je echt vindt dat vrouwen dit niet moeten doen, dan heb ik daar respect voor. Daar kan je ook niet over discussiëren, dat voel je in je binnenste. Dat voel je in je hart."

Hij wijst erop dat het in de zorg en het onderwijs vrij normaal is dat vrouwen uit SGP-kring posities innemen en trekt dit door naar bestuurlijke functies. "In elke partij heb je dit soort scheurmomenten, maar ik hoop wel dat ze (aankomend wethouder Paula Schot, red.) beoordeeld wordt op haar daden en niet op haar vrouw-zijn."
De bekende open zenuw bij de SGP is weer geraakt. Na vrouwelijke raadsleden nu een wethouder. En ligt zo te zien nog steeds heel gevoelig. Die Van Heukelom laat zich wel heel erg kennen. Dat hij het niet leuk vind soit. Maar om daar zo de publiciteit in op te gaan zoeken.

Maar ik ben benieuwd hoe dit zich verder zet. Als bepaalde lieden zo star blijven vasthouden aan dat beginsel, terwijl anderen het wel prima vinden, wordt het op een gegeven moment buigen of barsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 28-10-2020 20:20:59 ]
pi_195911624
Ik wil wel reageren maar ik heb niet genoeg huillachen in mijn toetsenbord
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:13:11 #3
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195911648
Van Heukelum doet vooral ook erg moeilijk over het feit dat zijn achterban het wel heel erg zal vinden :')
pi_195911795
Het klinkt heel raar, maar zo gek is dit niet dat dit gevoelig ligt. Zulke onderwerpen zijn lastig.

Mijn eigen kerkgenootschap heeft sinds vorig jaar vrouwelijke dominees, ouderlingen en diakenen. Je wil niet weten hoeveel jaar van discussie daar aan vooraf is gegaan (minstens 20, misschien wel meer). En nu, een jaar na dato, stappen er nog steeds mensen uit de kerk vanwege dat besluit.

Ik ben het hier totaal niet met de SGP eens, ik denk dat een vrouw prima bestuurstaken kan hebben, zowel in de politiek als in de kerk. Maar als jou 40 of 50 jaar lang is verteld dat het niet kan, dan is dat gewoon je overtuiging. Je weet niet beter. Zolang de politiek het meest actieve generaties zijn opgegroeid met het feit dat het niet kan, zal dit een open zenuw blijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195911970
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:19 schreef Hanca het volgende:
Het klinkt heel raar, maar zo gek is dit niet dat dit gevoelig ligt. Zulke onderwerpen zijn lastig.

Mijn eigen kerkgenootschap heeft sinds vorig jaar vrouwelijke dominees, ouderlingen en diakenen. Je wil niet weten hoeveel jaar van discussie daar aan vooraf is gegaan (minstens 20, misschien wel meer). En nu, een jaar na dato, stappen er nog steeds mensen uit de kerk vanwege dat besluit.

Ik ben het hier totaal niet met de SGP eens, ik denk dat een vrouw prima bestuurstaken kan hebben, zowel in de politiek als in de kerk. Maar als jou 40 of 50 jaar lang is verteld dat het niet kan, dan is dat gewoon je overtuiging. Je weet niet beter. Zolang de politiek het meest actieve generaties zijn opgegroeid met het feit dat het niet kan, zal dit een open zenuw blijven.
Er zijn ook heel veel Zuid-Afrikanen en Amerikanen met een bepaalde 'overtuiging' opgegroeid...
pi_195912041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel Zuid-Afrikanen en Amerikanen met een bepaalde 'overtuiging' opgegroeid...
Ik zeg ook nergens dat het goed is, ik zeg dat het begrijpelijk is. Als jij 40 of 50 jaar lang van je ouders, van de kerk en van al je kennissen hoort dat het niet kan, dan is dat gewoon heel diep geworteld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:36:37 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195912130
Maar ze is pas 27 zie ik. Op termijn mogelijk het eerste vrouwelijke kamerlid. Als ze een dergelijke tweespalt aandurft.
pi_195912216
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:36 schreef Hexagon het volgende:
Maar ze is pas 27 zie ik. Op termijn mogelijk het eerste vrouwelijke kamerlid. Als ze een dergelijke tweespalt aandurft.
Ja, bij die generatie zie je zelfs al in de SGP kerken (verplichte rok/hoedje, zeg maar) de roep om vrouwen in de ambten in de kerk. Die vrouwen blijven ook steeds vaker (parttime) werken als ze kinderen hebben. De generatie jonger dan 30 kijkt er echt heel anders tegen aan, dus het komt vanzelf. Over 15 of 20 jaar zijn de politiek meest actieve mensen in de SGP in de meerderheid mensen die gewend zijn aan een werkende vrouw.

Die kerken lopen in de meeste dingen zo'n 15 of 20 jaar achter de CU kerken aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195914624
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, bij die generatie zie je zelfs al in de SGP kerken (verplichte rok/hoedje, zeg maar) de roep om vrouwen in de ambten in de kerk. Die vrouwen blijven ook steeds vaker (parttime) werken als ze kinderen hebben. De generatie jonger dan 30 kijkt er echt heel anders tegen aan, dus het komt vanzelf. Over 15 of 20 jaar zijn de politiek meest actieve mensen in de SGP in de meerderheid mensen die gewend zijn aan een werkende vrouw.

Die kerken lopen in de meeste dingen zo'n 15 of 20 jaar achter de CU kerken aan.
Als niet-SGP’ers hebben we makkelijk praten. Voor ons is het normaal om de televisie in de woonkamer te hebben, zonder dat iemand in onze omgeving daar wat van vindt. En op zondag ontspannen zoals we willen, vinden wij ook de normaalste zaak van de wereld.
Toch wordt ook veel in de - generaliserend gezegd - SGP-wereld meer gemeengoed. De behoudende toon komt op mij soms tegenstrijdig over. Een vrouwelijke SGP-wethouder stuit op verzet, maar dat er in Vlissingen een vrouwelijk raadslid de SGP vertegenwoordigt, stuitte op minder verzet, althans in de eigen afdeling (voortkomend uit een lokale partij op reformatorische grondslag). Minstens zo typisch is het dat recent een VVD-vrouw wordt voorgedragen als burgemeester van Tholen, de tweede op rij. Daar hoor je ook niets over, net zo min als in Veere, waar rond 2000 een vrouwelijke burgemeester was en CDA (de oude ARP), CU en SGP samen een meerderheid in de gemeenteraad hadden.

Ik vraag me geregeld af wat het bezwaar is, anders dan een bijbeltekst die op een bepaalde manier wordt geïnterpreteerd (waar nog bij komt dat het nieuwtestamentisch Grieks een heel breedsprakige taal was en dat het in die periode beleefd was om in symboliek en stijlfiguren te communiceren).
pi_195917729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Als niet-SGP’ers hebben we makkelijk praten. Voor ons is het normaal om de televisie in de woonkamer te hebben, zonder dat iemand in onze omgeving daar wat van vindt. En op zondag ontspannen zoals we willen, vinden wij ook de normaalste zaak van de wereld.
Dat laatste doet een SGP'er ook, hoor. Die doen ook wat ze willen op zondag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 07:27:24 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195917852
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:19 schreef Hanca het volgende:
Het klinkt heel raar, maar zo gek is dit niet dat dit gevoelig ligt. Zulke onderwerpen zijn lastig.

Mijn eigen kerkgenootschap heeft sinds vorig jaar vrouwelijke dominees, ouderlingen en diakenen. Je wil niet weten hoeveel jaar van discussie daar aan vooraf is gegaan (minstens 20, misschien wel meer). En nu, een jaar na dato, stappen er nog steeds mensen uit de kerk vanwege dat besluit.

Ik ben het hier totaal niet met de SGP eens, ik denk dat een vrouw prima bestuurstaken kan hebben, zowel in de politiek als in de kerk. Maar als jou 40 of 50 jaar lang is verteld dat het niet kan, dan is dat gewoon je overtuiging. Je weet niet beter. Zolang de politiek het meest actieve generaties zijn opgegroeid met het feit dat het niet kan, zal dit een open zenuw blijven.
Ah, als discriminatie vanuit een christelijke overtuiging komt dan is het ineens wel begrijpelijk volgens jou. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195917878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ah, als discriminatie vanuit een christelijke overtuiging komt dan is het ineens wel begrijpelijk volgens jou. :')
Ik weet niet of je het discriminatie kunt noemen, je zult nooit een SGP'er horen zeggen dat een vrouw minder is dan een man, of iets dergelijks. En nogmaals: ik ben het er helemaal niet mee eens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 07:35:45 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195917931
Doodenge mensen en aparte weggestopte samenlevingen in de hele samenleving.
Goed dat de verandering is ingezet.
Hoppa!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 oktober 2020 @ 07:36:37 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195917939
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het discriminatie kunt noemen, je zult nooit een SGP'er horen zeggen dat een vrouw minder is dan een man, of iets dergelijks. En nogmaals: ik ben het er helemaal niet mee eens.
Nee niet letterlijk, wél dat haar rol nu eenmaal een hele andere hoort te zijn dan die van haar man 🤗
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Miss 200.000.000! donderdag 29 oktober 2020 @ 07:44:23 #15
367000 roos94
pi_195917998
Paula uit Zierikzee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_195919024
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, bij die generatie zie je zelfs al in de SGP kerken (verplichte rok/hoedje, zeg maar) de roep om vrouwen in de ambten in de kerk. Die vrouwen blijven ook steeds vaker (parttime) werken als ze kinderen hebben. De generatie jonger dan 30 kijkt er echt heel anders tegen aan, dus het komt vanzelf. Over 15 of 20 jaar zijn de politiek meest actieve mensen in de SGP in de meerderheid mensen die gewend zijn aan een werkende vrouw.

Die kerken lopen in de meeste dingen zo'n 15 of 20 jaar achter de CU kerken aan.
Mwah, niet mee eens.

De SGP-kerken, dus dan moet je denken aan de reformatorische kerken (ger. gem., ger. gem. in ned., oud ger. gem. in ned.) hebben echt als regels dat vrouwen geen dominee mogen (en kunnen) worden. Dat zijn ook de kerken die het verschrikkelijk vinden dat de SGP vrouwen in de politiek toelaat
pi_195919095
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:21 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Mwah, niet mee eens.

De SGP-kerken, dus dan moet je denken aan de reformatorische kerken (ger. gem., ger. gem. in ned., oud ger. gem. in ned.) hebben echt als regels dat vrouwen geen dominee mogen (en kunnen) worden. Dat zijn ook de kerken die het verschrikkelijk vinden dat de SGP vrouwen in de politiek toelaat
Ja, ik heb redelijk veel kennissen in die kerken (mijn vrouw komt uit zo'n kerk, stemde eerst ook SGP) en je ziet daar echt een kentering komen. De mensen onder de 35 kijken echt heel anders naar werkende vrouwen en zelfs naar vrouwen in de ambten. Die hebben nu nog niet zo veel in te brengen, maar dat gaat wel komen.

Mijn eigen kerkgenootschap had tot vorig jaar ook de regel dat vrouwen geen ambt mogen bekleden in de kerk en 20 jaar geleden dacht ook iedereen in de kerk dat dat nooit zou veranderen. Binnen de 60/70+ generatie, de mensen die 20 jaar geleden de macht hadden, is misschien ook nog steeds de meerderheid het er niet echt mee eens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 29-10-2020 09:31:47 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:33:16 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195919228
Ken genoeg mensen die vinden dat Moslims vrouwen onderdrukken om vervolgens SGP te stemmen. Hypocrisie ten top.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:39:54 #19
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195919318
Slechte zaak. Vrouwen horen thuis bij de kinderen te zijn. Laat het besturen maar aan de mannen over.
pi_195919349
Alle gelovigen zijn volstrekt achterlijk, geen knip voor de neus waard en zie ik niet voor vol aan.

Wat een pannenkoek dat ie zo moeilijk loopt te doen over een vrouwelijke wethouder. Het is 2020, idioot. Zoiets had al 30 jaar geleden de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:43:05 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195919373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:33 schreef Vis1980 het volgende:
Ken genoeg mensen die vinden dat Moslims vrouwen onderdrukken om vervolgens SGP te stemmen. Hypocrisie ten top.
Ben jij het overal mee eens binnen de partij waarop jij stemt?
Genoeg SGP'ers die er niet zo conservatief tegenover die punten staan.
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:25 schreef Hanca het volgende:

Mijn eigen kerkgenootschap had tot vorig jaar ook de regel dat vrouwen geen ambt mogen bekleden in de kerk en 20 jaar geleden dacht ook iedereen in de kerk dat dat nooit zou veranderen. Binnen de 60/70+ generatie, de mensen die 20 jaar geleden de macht hadden, is misschien ook nog steeds de meerderheid het er niet echt mee eens.
GKV toevallig?
pi_195919395
quote:
19s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

GKV toevallig?
Klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:45:32 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195919408
quote:
19s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ben jij het overal mee eens binnen de partij waarop jij stemt?
Genoeg SGP'ers die er niet zo conservatief tegenover die punten staan.
[..]

GKV toevallig?
Er is een verschil tussen ergens niet mee eens zijn of vrouwen onderdrukken zo ontzettend belangrijk punt vinden en vervolgens een onderdrukkende partij te steunen. Als ik die personen vraag of ze het oké zouden vinden dat er een vrouwelijke dominee is, trekken ze alles uit de kast om net te doen alsof vrouwen nu eenmaal niets te zeggen hebben.

{uiteindelijk komt het gewoon neer op Xenofobie en haat jegens ander geloof, ingepakt in zogenaamde argumenten).

[ Bericht 6% gewijzigd door Vis1980 op 29-10-2020 09:51:06 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195919608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen ergens niet mee eens zijn of vrouwen onderdrukken zo ontzettend belangrijk punt vinden en vervolgens een onderdrukkende partij te steunen. Als ik die personen vraag of ze het oké zouden vinden dat er een vrouwelijke dominee is, trekken ze alles uit de kast om net te doen alsof vrouwen nu eenmaal niets te zeggen hebben.

{uiteindelijk komt het gewoon neer op Xenofobie en haat jegens ander geloof, ingepakt in zogenaamde argumenten).
Het klopt wel dat er redelijk wat anti-moslim sentimenten in de SGP zitten. Maar dat "vrouwen niets te zeggen" hebben is echt niet de mening van de gemiddelde SGP'er, al komt het op de buitenwacht wel zo over. Ze hebben alleen een andere, wat mij betreft verkeerde, kijk op de taken van een man en een vrouw. Maar 70 jaar geleden dacht heel Nederland zo en toch was niet heel Nederland een discriminerend land dat vrouwen minderwaardig vond.

Maar dat het naar buiten toe echt vreemd over komt en dat het niet goed is, daar ben ik het volkomen mee eens. En dat er binnen de SGP veel angst of antipathie richting moslims zit ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:01:37 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195919662
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het klopt wel dat er redelijk wat anti-moslim sentimenten in de SGP zitten. Maar dat "vrouwen niets te zeggen" hebben is echt niet de mening van de gemiddelde SGP'er, al komt het op de buitenwacht wel zo over. Ze hebben alleen een andere, wat mij betreft verkeerde, kijk op de taken van een man en een vrouw. Maar 70 jaar geleden dacht heel Nederland zo en toch was niet heel Nederland een discriminerend land dat vrouwen minderwaardig vond.

Maar dat het naar buiten toe echt vreemd over komt en dat het niet goed is, daar ben ik het volkomen mee eens. En dat er binnen de SGP veel angst of antipathie richting moslims zit ook.
Klopt dat ze het niet zo zullen zeggen, maar het komt er echt wel op neer. Je komt notabene zelf met het voorbeeld van de discussies rondom vrouwen op bepaalde posities in de kerk. Bij Moslims zal je precies datzelfde sentiment vinden en zal geen enkele zeggen dat vrouwen echt minder zijn. Men denkt juist de vrouw ermee te beschermen in plaats van te onderdrukken.

Ik heb ook niet zozeer problemen met die gang van zaken, al is het anno 2020 natuurlijk sterk verouderd, maar als je fel ageert tegen vrouwenonderdrukking en de andere partij beschuldigd daarvan, is het vreemd dat je dit wel toestaat in je eigen omgeving.

Het zijn echt precies dezelfde praktijken, en dan wijst de ene naar de andere dat het onderdrukking is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195919754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Klopt dat ze het niet zo zullen zeggen, maar het komt er echt wel op neer. Je komt notabene zelf met het voorbeeld van de discussies rondom vrouwen op bepaalde posities in de kerk. Bij Moslims zal je precies datzelfde sentiment vinden en zal geen enkele zeggen dat vrouwen echt minder zijn. Men denkt juist de vrouw ermee te beschermen in plaats van te onderdrukken.
Er zijn wel moslimgroepen waarbij de vrouw duidelijk minder is dan de man, waarbij zelfs een zoon vanaf een bepaalde leeftijd niet meer gecorrigeerd mag worden door zijn moeder (of een jongen door een lerares). Daar is het echt wel anders dan binnen de SGP kringen. Maar dat is wel een kleine moslimminderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:08:03 #27
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195919787
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zijn wel moslimgroepen waarbij de vrouw duidelijk minder is dan de man, waarbij zelfs een zoon vanaf een bepaalde leeftijd niet meer gecorrigeerd mag worden door zijn moeder (of een jongen door een lerares). Daar is het echt wel anders dan binnen de SGP kringen. Maar dat is wel een kleine moslimminderheid.
En als je het ze vraagt zullen ze zeggen dat ze de vrouw hiermee beschermen of liever niet in bepaalde posities zien. Precies hetzelfde, die mensen heb je in de Nederlandse zware kerken ook.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195919870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En als je het ze vraagt zullen ze zeggen dat ze de vrouw hiermee beschermen of liever niet in bepaalde posities zien. Precies hetzelfde, die mensen heb je in de Nederlandse zware kerken ook.
Ik ken geen enkele kerk in Nederland waar mensen vinden dat een standpunt van een zoon belangrijker is dan dat van zijn moeder of dat een lerares een leerling niet mag corrigeren. Daar zit echt wel onderscheid.

Maar goed, dat is wereldwijd al een kleine moslimgroep, in Nederland zal het helemaal miniem zijn.

Ik denk ook niet dat de antipathie richting moslims in de SGP uit zulke standpunten komt, dat zit hem meer in 'afgodendienst' of zelfs in profetieën waarin je de islam kunt invullen als het 'teken van het Beest'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:20:10 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195919993
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele kerk in Nederland waar mensen vinden dat een standpunt van een zoon belangrijker is dan dat van zijn moeder of dat een lerares een leerling niet mag corrigeren. Daar zit echt wel onderscheid.

Maar goed, dat is wereldwijd al een kleine moslimgroep, in Nederland zal het helemaal miniem zijn.

Ik denk ook niet dat de antipathie richting moslims in de SGP uit zulke standpunten komt, dat zit hem meer in 'afgodendienst' of zelfs in profetieën waarin je de islam kunt invullen als het 'teken van het Beest'.
Het is letterlijk van het zelfde laken een pak, maar omdat men vaak opgegroeid is rondom de sgp komt men vaak met argumenten aan alsof het dan wel oké is. Ook in NL zijn er genoeg mensen die vinden dat hun zoon meer waard is dan hun dochter. Of worden boos als een dochter wil studeren.

Waarom zou een vrouw geen goede dominee kunnen zijn? Vervolgens gaat men dingen zeggen als dat een vrouw zich daarmee niet moet bezighouden of dat dit niet de taak voor een vrouw is. Kunnen ze het mooi inpakken, maar een kerk verlaten omdat een vrouw dominee is, geeft juist aan dat vrouwen minder waard zijn in hun ogen. Daar kan echt geen goedmaakargument tegenop. Het grappige is dat JUIST die groep zo ontzettend tegen Moslims zou zijn om die reden. En ja ik ben met je eens dat het uiteindelijk gewoon gaat over 'ons geloof is goed, die van een ander niet', maar sneu genoeg pakt men het in.

Maar ik heb in vriendengroep een aantal gasten zitten die zo zijn opgegroeid en ze zullen het niet rechtstreeks zggen, maar ook zij zouden flinke vraagtekens zetten bij een vrouw als dominee. Maar het zijn precies die vrienden die zich zo enorm druk maken over onderdukking in de Moslimwereld.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:22:23 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195920031
quote:
"Onze partij wordt afgebroken dus dit kan gevolgen gaan hebben. Dat die discussie plaatsvindt is niet vreemd en een gevolg van deze tijd, maar ik houd wel mijn hart vast. Bid maar, roepen ze dan. Maar voor kwalijke zaken kun je niet bidden. Het doet mij echt veel pijn."
Van binnenuit werkt altijd het best idd....

De eigen vrouwen in dit geval.
Hoewel ik me als vrouw niet voor kan stellen dat ik ooit SGP zou stemmen, maar dat is een andere discussie, een groot deel van hen zal zich niet kunnen permitteren dat niet te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195920088
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Van binnenuit werkt altijd het best idd....

De eigen vrouwen in dit geval.
Hoewel ik me als vrouw niet voor kan stellen dat ik ooit SGP zou stemmen, maar dat is een andere discussie, een groot deel van hen zal zich niet kunnen permitteren dat niet te doen.
Dat laatste is onzin, ze stemmen gewoon SGP als overtuiging. Ook bij de SGP gaan vrouwen namelijk zelf stemmen en als ze dus een ander hokje aankruisen zal niemand dat ooit weten. Ik kan het weten, mijn vrouw stemde ooit SGP, mijn schoonmoeder doet het nog steeds.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:25:56 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195920103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:21 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Mwah, niet mee eens.

De SGP-kerken, dus dan moet je denken aan de reformatorische kerken (ger. gem., ger. gem. in ned., oud ger. gem. in ned.) hebben echt als regels dat vrouwen geen dominee mogen (en kunnen) worden. Dat zijn ook de kerken die het verschrikkelijk vinden dat de SGP vrouwen in de politiek toelaat
Maar ook daar zie ik, zeker doordeweeks, de rokjes van de jongere generatie een stuk korter zijn.
Op zondag wellicht niet, maar ik zie ze de kinderen naar school brengen in rokjes die de generatie boven hen nooit zo kort gedragen had.
Dingen veranderen, ook in die kringen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:27:00 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ook daar zie ik, zeker doordeweeks, de rokjes van de jongere generatie een stuk korter zijn.
Op zondag wellicht niet, maar ik zie ze de kinderen naar school brengen in rokjes die de generatie boven hen nooit zo kort gedragen had.
Dingen veranderen, ook in die kringen.
Maar nog steeds van de gekken dat men een rok moet dragen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:28:25 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195920141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin, ze stemmen gewoon SGP als overtuiging. Ook bij de SGP gaan vrouwen namelijk zelf stemmen en als ze dus een ander hokje aankruisen zal niemand dat ooit weten. Ik kan het weten, mijn vrouw stemde ooit SGP, mijn schoonmoeder doet het nog steeds.
Ja, maar het valt in Kootwijkerbroek echt wel op als de SGP geen 50% van de stemmen haalt.
Het kan best uit overtuiging zijn, maar dan ook vooral omdat ze al 100 jaar weten dat ze SGP horen te stemmen.
En even los van de generatie die nu 60+ is en grotendeels helemaal niet zelf gestemd heeft maar altijd hun man heeft gemachtigd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:29:56 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195920167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maar nog steeds van de gekken dat men een rok moet dragen.
Dat doen ze zelf hè.
Af en toe breekt er een uit, sommige gezinnen kunnen daar wel mee omgaan, andere gezinnen laten het kind vervolgens opnemen in een tehuis, waar het nog veel meer ellende leert dan alleen een broek dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:36:03 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doen ze zelf hè.
Af en toe breekt er een uit, sommige gezinnen kunnen daar wel mee omgaan, andere gezinnen laten het kind vervolgens opnemen in een tehuis, waar het nog veel meer ellende leert dan alleen een broek dragen.
Het idee dat kinderen weinig te kiezen hebben geeft mij niet het gevoel dat men dit zelf doet. Je wordt gewoon gedwongen, ook in nl nog.

Onbegrijpelijk dat dit nog wordt toegestaan in nl. Ook op de Guido de Breh in Rotterdam gezien, waarbij meisjes dus anders behandeld worden dan jongens. En grote groepen dat daar zogenaamd geen problemen mee hebben, maar wel fel tegen onderdrukking zijn.

Maar oké, ik begin mijzelf te herhalen, haha.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:37:10 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195920300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:33 schreef Vis1980 het volgende:
Ken genoeg mensen die vinden dat Moslims vrouwen onderdrukken om vervolgens SGP te stemmen. Hypocrisie ten top.
Ook hier weer in dit topic, in bijna al je posts, opkomen voor het islamitische geloof. :')
Waar komt die behoefte vandaan bij jou?

Kunnen we niet gewoon stellen dat beide religies ziek zijn en net zo welkom zijn op de aarde als een asteroïde?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:38:31 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ook hier weer in dit topic, in bijna al je posts, opkomen voor het islamitische geloof. :')
Waar komt die behoefte vandaan bij jou?

Kunnen we niet gewoon stellen dat beide religies ziek zijn en net zo welkom zijn op de aarde als een asteroïde?
Dan lees je dat toch echt verkeerd. Ik stel hier juist dat de SGP-idioten hetzelfde doen. Wel effe goed lezen voordat je conclusies trekt, meneer 89.

Waarom moet je zo ongelooflijk haten de hele tijd trouwens? Pleur gewoon eens op met je bedorven kijk op alles wat niet op jou lijkt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195920337
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk dat dit nog wordt toegestaan in nl. Ook op de Guido de Breh in Rotterdam gezien, waarbij meisjes dus anders behandeld worden dan jongens. En grote groepen dat daar zogenaamd geen problemen mee hebben, maar wel fel tegen onderdrukking zijn.
Heb jij op die school gezeten? Mijn vrouw en mijn schoonzusjes wel en die zeggen dat dat totale onzin is, wat jij hier typt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:40:20 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195920352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het idee dat kinderen weinig te kiezen hebben geeft mij niet het gevoel dat men dit zelf doet. Je wordt gewoon gedwongen, ook in nl nog.

Onbegrijpelijk dat dit nog wordt toegestaan in nl. Ook op de Guido de Breh in Rotterdam gezien, waarbij meisjes dus anders behandeld worden dan jongens. En grote groepen dat daar zogenaamd geen problemen mee hebben, maar wel fel tegen onderdrukking zijn.

Maar oké, ik begin mijzelf te herhalen, haha.
Kinderen hebben qua religieuze opvoeding nooit wat te kiezen, ongeacht de religie van de ouders.
Religieuze opvoeding an sich is daarbij het probleem.

En het is Guido de Brès.

Ik had het over de jonge vrouwen die zelf moeder zijn en hun kinderen naar school brengen, daar zie ik de rokjes beduidend korter zijn dan 20 jaar geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:41:08 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920371
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Heb jij op die school gezeten? Mijn vrouw en mijn schoonzusjes wel en die zeggen dat dat totale onzin is, wat jij hier typt...
Ik kwam daar regelmatig, aangezien mijn vrienden daar op school zaten. (al heb ik het hier wel over de tijd dat ze nog aan de overkant zaten van de weg).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195920397
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderen hebben qua religieuze opvoeding nooit wat te kiezen, ongeacht de religie van de ouders.
Religieuze opvoeding an sich is daarbij het probleem.

En het is Guido de Brès.
Ze hebben ook niets te kiezen als de ouders niet religieus zijn, de niet religieuze opvoeding heeft dus hetzelfde probleem. Een 10 jarig kind van 2 D66 ouders kan er niet voor kiezen om naar de kerk te gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:42:37 #43
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920403
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderen hebben qua religieuze opvoeding nooit wat te kiezen, ongeacht de religie van de ouders.
Religieuze opvoeding an sich is daarbij het probleem.

En het is Guido de Brès.

Ik had het over de jonge vrouwen die zelf moeder zijn en hun kinderen naar school brengen, daar zie ik de rokjes beduidend korter zijn dan 20 jaar geleden.
Mee eens, dat mag van mij best gescheiden blijven, maar alleen de meisjes kledingregels geven is natuurlijk een stapje verder.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:43:45 #44
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben ook niets te kiezen als de ouders niet religieus zijn, de niet religieuze opvoeding heeft dus hetzelfde probleem. Een 10 jarig kind van 2 D66 ouders kan er niet voor kiezen om naar de kerk te gaan.
Als puber had ik zeker wel de keuze van school, zo gingen we allerlei scholen bezoeken en mocht ik de keuze maken, ongeacht religie. Op de Guido zaten toen iig geen 10-jarigen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:43:54 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195920431
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dan lees je dat toch echt verkeerd. Ik stel hier juist dat de SGP-idioten hetzelfde doen. Wel effe goed lezen voordat je conclusies trekt, meneer 89.

Waarom moet je zo ongelooflijk haten de hele tijd trouwens? Pleur gewoon eens op met je bedorven kijk op alles wat niet op jou lijkt.

Waar zie je haat?
Dit was een serieuze vraag.

Wat me opvalt bij jou is dat als het over het islamitische geloof gaat het ijzingwekkend stil blijft of een moment afwacht totdat je een politiek correcte post kunt maken. Gaat het over SGP-idioten ga je ze wel als probleem bestempelen.

Doet me denken aan de user Molurus jaren terug.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195920436
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik kwam daar regelmatig, aangezien mijn vrienden daar op school zaten. (al heb ik het hier wel over de tijd dat ze nog aan de overkant zaten van de weg).
Je hebt het dus van horen zeggen en niet meegemaakt, het is niet waar wat jij hebt gehoord. Meisjes werden en worden daar niet anders behandeld. Meisjes die daar naar school gaan worden ook gewoon opgeleid richting een beroepsopleiding, zoals iedereen. Zelfs binnen de allerstrengste SGP kringen vinden ze namelijk wel dat een vrouw in elk geval voor haar huwelijk moet werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:44:50 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195920440
Overigens, op de openbare middelbare waar ik op zat in 1980 moesten meisjes ook nog handwerken :r en hadden jongens wel handenarbeid O+
Over anders behandelen gesproken....

Dat was dus ook anders voor ik mijn diploma had, want ik heb nog handenarbeid op die school gehad :7
Maar het eerste jaar wel een 1 voor handwerken; ik had mijn werkje dat met kerst af moest zijn in mei nog niet af.
Een van de weinige onvoldoendes waar ik thuis geen gezeik over heb gekregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:45:47 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920449
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waar zie je haat?
Dit was een serieuze vraag.

Wat me opvalt bij jou is dat als het over het islamitische geloof gaat het ijzingwekkend stil blijft of een moment afwacht totdat je een politiek correcte post kunt maken. Gaat het over SGP-idioten ga je ze wel als probleem bestempelen.

Doet me denken aan de user Molurus jaren terug.
Pleur gewoon eens op met je haat inderdaad. Waarom wil je zo graag dat ik me uitspreek tegen Moslims? Wat is dat voor een onzin. Vervolgens doe ik dat hier (als je goed leest) en stel ik dat het hypocriet is om als over onderdrukkers te praten terwijl je zelf onderdrukt en ga je tekeer als een idioot.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:46:23 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195920457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je hebt het dus van horen zeggen en niet meegemaakt, het is niet waar wat jij hebt gehoord. Meisjes werden en worden daar niet anders behandeld. Meisjes die daar naar school gaan worden ook gewoon opgeleid richting een beroepsopleiding, zoals iedereen. Zelfs binnen de allerstrengste SGP kringen vinden ze namelijk wel dat een vrouw in elk geval voor haar huwelijk moet werken.
Ik heb het dus wel meegemaakt, ben daar regelmatig IN de school geweest. Maar wil je zeggen dat het niet gebeurde dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:46:26 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195920458
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben ook niets te kiezen als de ouders niet religieus zijn, de niet religieuze opvoeding heeft dus hetzelfde probleem. Een 10 jarig kind van 2 D66 ouders kan er niet voor kiezen om naar de kerk te gaan.
Wat heeft de politieke stroming van de ouders er nou weer mee te maken?
En waarom zou een kind van 12 niet naar de kerk kunnen gaan als de ouders dat niet doen?

Even los van het feit dat je, als je je kind zonder religieuze indoctrinatie opvoedt daarmee idd je kind niet indoctrineert met religieuze rambam.
Ik denk zelfs dat een kind van 2 niet-religieuze ouders meer vrijheid heeft naar een kerk van keuze te gaan dan een kind dat wel religieus opgevoed wordt, laat staan streng-religieus.

Of denk je dat een kind uit de Gereformeerde Gemeente Nederland naar een dienst in een PKN-kerk, moskee of synagoge kan gaan zonder daar gedoe over te krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')