abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195909501
Hallo allemaal. Dit stuk schrijf ik vooral om het van me af te schrijven, om voor mezelf al schrijvend duidelijkheid te verschaffen. Mocht iemand zich in mijn verhaal herkennen, natuurlijk hoor ik dan graag jullie ervaringen en commentaar. Alvast bedankt voor het lezen.

Het laatste jaar ben ik veel bezig met mijn zelfbeeld. Deze is altijd erg laag geweest, alleen stap voor stap ontdek ik de impact die dit heeft op mijn leven. In relaties merk ik dat de nadruk altijd erg op seks ligt. Ik lijk er bovengemiddeld gefocussed op. Ook wanneer ik een relatie heb ben ik erg seks behoeftig, maar wil ik op den duur graag ook seks met andere vrouwen.

Nu is de wens naar een beetje variatie te snappen, alleen voel ik dat deze bij mij bovengemiddeld hoog is. Steeds meer ben ik mezelf gaan vragen waarom. Mijn antwoord, tot zo ver, is een negatief zelfbeeld dat stamt uit mijn kindertijd.

Als kind was ik een wat mollig jongetje uit de lagere socio-economische klassen. Mijn ouders hadden beiden ook een erg slecht beeld van zichzelf wat er voor zorgde dat ik zowel qua assertiviteit, kleding en uiterlijk niet bovenaan de voedselketen stond. Dit leidde regelmatig tot dat ik gepest werd, helemaal tot aan de vroege middelbare schooljaren. Inmiddels ben ik vrij trots op de man die ik ben geworden, maar me zo lang een laag persoon voelen heeft veel met me gedaan.

Seks, denk ik, is een van de manieren hoe zich dit uit. Ik heb mezelf voor het grootste tijd van mijn jeugd nooit als iemand gezien die begeerd wordt door vrouwen. Meisjes kozen voor mijn gevoel voor de assertieve, sportieve, goedgeklede en populaire jongens. Vooral natuurlijk de mooiste meisjes uit de klas leken ongrijpbaar voor me. Des te ouder ik werd, des te meer de grens kwam te verleggen. Eerst was verkering met een meisje het ultiem haalbare. Daarna een handen vasthouden, een kusje en rond de middelbare school, seks.

Ik dacht dat als de allermooiste meisjes mij wilden, dan telde ik pas echt mee als jongen. Dan ben ik ook iemand. Seks was het meest ongrijpbare deel van de vrouw voor me. Als een mooie, gewilde vrouw seks met mij wil hebben, en het ook nog lekker vind, dan hoor ik bij de echte jongens. Dat betekent dat ik ook onderdeel ben van de groep jongens die als persoon volmaakt zijn. Die zijn zoals een jongen hoort te zijn. Ik was ook voor de langste tijd bang dat mijn lul te klein was (15 cm, nu we toch bezig zijn), waardoor ik langzaam een obsessie met presteren heb ontwikkeld. Als zij niet komt, heb ik gefaald als jongen.

Ik wil niet langer zo leven. Al erg lang ben ik actief bezig mijn zelfbeeld te verbeteren. Hiervoor gebruik ik zelfreflectie, maar ook handvaten die ik bij een psycholoog heb geleerd. Het heeft effect, en nu wil ik dit ook overwinnen. Seks is goed, seks verlangen is normaal. Ik wil alleen niet langer continu externe bevestiging nodig hebben van vrouwen, doormiddel van seks, om mijn eigenwaarde maar op pijl te houden.

Ik twijfel om weer de eerstelijns psychologie in te duiken voor hulp, of juist een psychotherapuit te zoeken. Deze laatste is beter, maarja, niet verzekerd.

Dit was het verhaal. Bedankt voor het lezen allemaal.
Ignorance is bliss
pi_195910301
Seks op de middelbare school, doe je beter dan ik het deed.
Maar goed tjah, dit was je verhaal. Heb je niks wat je kan behalve wat seks waar je wat voldoening uit kan halen?
The only thing I can really speculate on, is the very existence of my life with or without my wife in terms of the human relationships, the juxtaposition of one person to another. The form, the content.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:53:29 #3
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195915990
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar waarom zou je sex nodig moeten hebben voor je zelfbeeld?

We zijn allemaal mensen die worden geboren met bepaalde lichamelijke kenmerken en ooit doodgaan als lelijke ouwe bejaarden (hopen we dan). Ik was in mijn tienerjaren wel iemand die veel vrouwelijk aandacht kreeg, maar mijn zelfbeeld was toen om andere redenen toch slechter dan nu in mijn twintiger jaren. Al ben je "populair", dan nog vind je dingen aan je uiterlijk waar je niet helemaal tevreden over bent.

Accepteer jezelf voor wie je bent en leef met de gedachte "als zij mij niet goed genoeg vindt om hoe ik eruit zie, ben ik haar liever kwijt dan rijk". Zoek een leuke vrouw waar je zoals je met je matties gezellig hele dagen kan doorhalen zonder seks te hoeven hebben. Seks met iemand die volwassen genoeg is om jou te waarderen voor wie je bent en hoe jij je als persoon hebt ontwikkeld, is op een ander niveau vergeleken met seks met iemand die jou puur om je uiterlijke kenmerken wil.

En ik zou proberen niet zoveel te focussen op puur sex en proberen te ontdekken waar je allemaal plezier uit haalt. Dat kan nooit alleen seks zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt dude.
pi_195916457
Ik had ook veel seks nodig voor mijn zelfbeeld. Ik ben hier niet voor naar een psych gegaan.
Mettertijd vond ik dat ik me niet meer moest bevestigen.
Ik ben nu al wat ouder en heb een veel jongere vriendin waar ik moet voor zorgen. Ze is gehandicapt.
Ik ben tevreden over mijn leven en gelukkig.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 09:22:38 #5
84152 crew  fietsie
Don't Panic.
pi_195919042
Om TS de kans te geven inhoudelijke antwoorden / bijdragen te krijgen heb ik een aantal wellicht grappig bedoelde, maar nergens toe bijdragende posts verwijderd. On topic bijdragen worden gewaardeerd.
- “Never trust a man who, when left alone in a room with a tea cosy, doesn’t try it on”
- "Who discovered we could get milk from cows, and what did he think he was doing at the time?"
  KLB - Mijn lief dagboek-user 2019 donderdag 29 oktober 2020 @ 12:02:05 #6
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_195921788
Interresant topic, even volgen
pi_195922123
Ik herken dit wel, maar dan van de andere kant.

Laag zelfbeeld als vrouw en een van de weinige manieren waarop ik me echt mooi vind is tijdens de seks. Het gevoel van begeert te worden en dat elk plekje van je lichaam perfect is. Ik gebruik het nu ook maar als manier om mijn zelfbeeld buiten de slaapkamer ook de juiste richting op te duwen.
pi_195923215
Ik hoor dit verhaal vaker maar heb je niet gewoon een hoog libido en psychologiseer je het te veel? Als je zin in seks hebt, dan heb je daar toch vooral zin in omdat je het lekker vind?
pi_195924753
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:53 schreef Nederturk het volgende:
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar waarom zou je sex nodig moeten hebben voor je zelfbeeld?

We zijn allemaal mensen die worden geboren met bepaalde lichamelijke kenmerken en ooit doodgaan als lelijke ouwe bejaarden (hopen we dan). Ik was in mijn tienerjaren wel iemand die veel vrouwelijk aandacht kreeg, maar mijn zelfbeeld was toen om andere redenen toch slechter dan nu in mijn twintiger jaren. Al ben je "populair", dan nog vind je dingen aan je uiterlijk waar je niet helemaal tevreden over bent.

Accepteer jezelf voor wie je bent en leef met de gedachte "als zij mij niet goed genoeg vindt om hoe ik eruit zie, ben ik haar liever kwijt dan rijk". Zoek een leuke vrouw waar je zoals je met je matties gezellig hele dagen kan doorhalen zonder seks te hoeven hebben. Seks met iemand die volwassen genoeg is om jou te waarderen voor wie je bent en hoe jij je als persoon hebt ontwikkeld, is op een ander niveau vergeleken met seks met iemand die jou puur om je uiterlijke kenmerken wil.

En ik zou proberen niet zoveel te focussen op puur sex en proberen te ontdekken waar je allemaal plezier uit haalt. Dat kan nooit alleen seks zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt dude.
Mooie reactie man, bedankt hiervoor!
Ignorance is bliss
pi_195924813
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:15 schreef Generationalpha het volgende:
Ik hoor dit verhaal vaker maar heb je niet gewoon een hoog libido en psychologiseer je het te veel? Als je zin in seks hebt, dan heb je daar toch vooral zin in omdat je het lekker vind?
Ik weet zeker dat ik wel een hoog libido heb. Het obsessieve randje wat er aan zit echter, dat voelt niet gezond. Ik wil seks hebben zonder dat het voelt als een missie, of dat seks een middel is om een goed zelfbeeld te bereiken. Ik wil seks hebben omdat het een activiteit is waar ik van geniet.
Ignorance is bliss
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:17:31 #11
487436 Naardegallemiezen
Naar de filistijnen
pi_195970503
Ik vind het knap en goed dat je dit bespreekbaar maakt, want ik denk echt dat dit bij heel veel mannen speelt.

Als vrouw zijnde herken ik het ook wel, maar misschien zit er bij vrouwen minder competitiedrang/statusgevoel achter (voor mij tenminste niet). Je wilt je graag geliefd en gewild voelen. Dit is menselijk, mits in normale hoeveelheid.

Werkt niet, gaat alleen werken als je aandacht krijgt van degene die goed voor je is. En als je jezelf ook leuk vindt (maar je beschrijft al dat je dat snapt).
pi_195973641
Ik ben M maar wijs met beschuldigende vinger naar mannen. Wat zij allemaal tegen vrouwen durven zeggen!

M is maagd en laat zich ontmaagden door een jongen. Het ging allemaal vlot. de jongen zegt: je was geen maagd meer vuil slet.

X kreeg te horen dat ze een lelijke kut had, en dat hij dat afschuwelijk vond. X had inderdaad zeer grote inwendige schaamlippen, maar is dat lelijk?

C had geneukt met een man en die zei na afloop: maak dat je wegkomt!!! Ik heb nog nooit een vrouw met zulke lelijke tieten gezien.

Sjiek allemaal. Zeer bevorderlijk voor het zelfbeeld van vrouwen die uit zichzelf vaak al een steuntje mogen krijgen.
  donderdag 5 november 2020 @ 16:41:17 #13
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_196075205
quote:
16s.gif Op zondag 1 november 2020 01:42 schreef Pimpeltje het volgende:
Ik ben M maar wijs met beschuldigende vinger naar mannen. Wat zij allemaal tegen vrouwen durven zeggen!

M is maagd en laat zich ontmaagden door een jongen. Het ging allemaal vlot. de jongen zegt: je was geen maagd meer vuil slet.

X kreeg te horen dat ze een lelijke kut had, en dat hij dat afschuwelijk vond. X had inderdaad zeer grote inwendige schaamlippen, maar is dat lelijk?

C had geneukt met een man en die zei na afloop: maak dat je wegkomt!!! Ik heb nog nooit een vrouw met zulke lelijke tieten gezien.

Sjiek allemaal. Zeer bevorderlijk voor het zelfbeeld van vrouwen die uit zichzelf vaak al een steuntje mogen krijgen.
Ik ben ook man, maar als er mannen zijn die (echt) zo iets gezegd hebben tegen vrouwen schaam ik mij in hun plaats.
Dat is niet lomp. dat is gewoon bewust krenkend. Vind ik echt erg voor die vrouwen .Misschien denken die (jonge?) mannen stoer te zijn, maar wie zo iets zegt is dus een chte looser! Ik mag hopen dat zij ook eens z gekrenkt zullen worden.
Ik heb tussen haakjes erbij gezet "jonge" omdat ik mij niet kan voorstellen dat een volwassen iemand zo met anderen omgaat zonder daar een echte reden voor te hebben.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196076591
X en C waren allebei heel jong toen dat gebeurde. Maar na zoveel jaren praten ze er nog steeds over.

En dat oudere mannen zo geen dingen zeggen zou ik nog niet durven beweren.
pi_196101813
quote:
16s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:46 schreef Pimpeltje het volgende:
X en C waren allebei heel jong toen dat gebeurde. Maar na zoveel jaren praten ze er nog steeds over.

En dat oudere mannen zo geen dingen zeggen zou ik nog niet durven beweren.
- Dit lijkt me hier niet de bedoeling -

[ Bericht 3% gewijzigd door fietsie op 06-11-2020 20:12:05 ]
pi_196109935
Denk dat je gewoon in eerste instantie een mannelijke sloerie bent, en in tweede instantie ook...

De rest is alleen maar rationalisatie.
  donderdag 12 november 2020 @ 20:42:08 #17
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_196211660
Ik liep ook altijd achter op de rest van de jongens, maar toen ik 16 werd, schoot ik in de lucht en kreeg ik plots veel aandacht en kreeg ik verkering met het mooiste meisje van school :D :D :D :D :D Ik was die dag dat we voor het eerst zoenden op een schoolfeest helemaal de koning w/

En nu ben ik ouder en wijzer en heb een borderliner als ex die me het leven zuur maakt dus het kan verkeren :')

Zodoende.
Beati pauperes spiritu
pi_196314041
Je bent de weg kwijt, maar niet op de manier waarop je denkt. Je bent een slachtoffer van de maatschappij. Het ideale sociale beeld gecreeerd door feministen en hun aanhang van zwakke mannen.

Zij willen dat je geen seks hebt. Dat je mag hopen op een vrouw en haar 1x neuken op huwelijksavond voor een kind. Want meer ben je niet waard in hun ogen. Ze willen dat jij je bek houd en doet wat zij willen.

In realiteit is biologisch normaal dat je als man wilt rondneuken, vooral met de meest aantrekkelijke. Een aantrekkelijke vrouw hebben is status. Als een man een model heeft als vrouw moet hij wel bepaalde biologisch factoren hebben die aantrekkelijk zijn (rijkdom, looks, status, charisma, leiderschap)

Ook zoveel mogelijk willen neuken is dood normaal. Je bent een organise die wil dat zijn genen over leven. De mannelijke overlevingsstrategie is zoveel mogelijk vrouwen volkwakken.

De vrouwelijke strategie is een man op de een of andere manier zo gek krijgen om op de lange termijn bij haar te blijven. Soms zelfs met Exclusiviteit waarbij je niet met andere vrouwen mag neuken.

En ik ben niet anti-vrouw, ik vind vrouwen geweldig. Ze zijn super intelligent en bespelen guys zoals jij. Ik heb respect voor hun strategie, maar ik trap er niet in.
pi_196322579
Ik herkende dit vroeger, maar ik was ermee gestopt omdat ik het verwerpelijk vond. Ik koos alleen mannen uit die mij ook gebruikten om hun zelfbeeld op te vijzelen en zelfs dan voelde ik me schuldig. Je gebruikt iemand. Zoek je eigenwaarde in iets waar je geen ander mens met gevoelens voor nodig hebt, zoals werk of hobby.
❣ ¤,¸🖤 ♡💕♡💚,¤¤💛♡`¤,¸❣
https://bit.ly/2JS9VrY
  zondag 22 november 2020 @ 11:32:47 #20
165264 puzziepie
C'est La Fucking Vie
pi_196360307
Seks als bevestiging voor je zelfbeeld is gewoon sneu.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196369295
Nadeel van een slecht zelfbeeld is dat anderen niet echt een hele sterke invloed er op hebben.

Zelfs als een ander iets positiefs over je zegt, gaat het nog door je eigen filter. Je eigen filter is helaas het probleem. Dus seks om een beter zelfbeeld te krijgen zal niet snel lange termijn een oplossing bieden.

Ik denk dat het belangrijker is, hoe zweverig het ook kan klinken, om beter naar jezelf te leren kijken en zelfacceptatie te vinden in wie je bent. Om jezelf gelukkig te maken maar uiteindelijk ook je partner, pas wanneer je wat milder naar jezelf kan kijken, vind je vaak de ruimte om ook echt je partner te zien en die te appreciren voor wie die is,

Wanneer je dat dan vindt gaat seks ook ineens een stuk minder om presteren en een stuk meer om plezier hebben samen (wat het een stuk leuker maakt). :D
pi_196376828
quote:
16s.gif Op zondag 1 november 2020 01:42 schreef Pimpeltje het volgende:

Dat zijn geen normale mannen, kan me er niets bij voorstellen in ieder geval zoiets ooit te zeggen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')