abonnement Unibet Coolblue
pi_195905878
Mijn vriendin heeft ongeveer 30k aan spaargeld dat ze graag deels wil beleggen. Nu zit ze te denken om dat in mixfondsen te stoppen om het veilig te doen groeien. Ik zie dat de meeste fondsen flink gezakt zijn in maart maar nu inmiddels weer rond het niveau zitten waar ze voorheen op zaten of zelfs hoger. Daarom vraag ik me af of het geen risicovol moment is om nu in te stappen, aangezien de coronasituatie weer redelijk slecht is momenteel. Is het een goed moment om nu in te stappen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195906383
Dat weet je nooit; alleen achteraf.
pi_195906574


Even kijken
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:12:50 #4
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_195906927
Niemand kan de markt voorspellen. 80% van dure indexbeleggers verslaan de markt niet, blijkt aan decennia aan onderzoeken. Je kunt nog beter willekeurig aandelen kopen dan te speculeren. Marktsentiment bepaalt de markt in grote mate en daar kan geen berekening tegenop.

Een mixfonds is al een betere optie dan individueel kopen, maar daar zit dan nog wel zo'n stropdas tussen die bepaalt welke aandelen in en uit het mandje gaan. Ben je zo 1% of meer van je geld aan kwijt en dat is veel als je het over tienduizenden hebt.

Daarom gespreid inleggen (bv 1000 per maand) in een indexfonds en niet meer naar omkijken.
:')
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:42:40 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195907626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Niemand kan de markt voorspellen. 80% van dure indexbeleggers verslaan de markt niet, blijkt aan decennia aan onderzoeken. Je kunt nog beter willekeurig aandelen kopen dan te speculeren. Marktsentiment bepaalt de markt in grote mate en daar kan geen berekening tegenop.

Een mixfonds is al een betere optie dan individueel kopen, maar daar zit dan nog wel zo'n stropdas tussen die bepaalt welke aandelen in en uit het mandje gaan. Ben je zo 1% of meer van je geld aan kwijt en dat is veel als je het over tienduizenden hebt.

Daarom gespreid inleggen (bv 1000 per maand) in een indexfonds en niet meer naar omkijken.
Wat is het verschil tussen een index- en een mixfonds?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:09:56 #6
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_195908192
Ik zou nog even wachten....

twitter


Vers van de pers :{
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:41:07 #7
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_195908811
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een index- en een mixfonds?
Met een indexfonds volg je een index automatisch. Je volgt dus 'de markt' zonder dat er een fondsbeheerder tussen zit die beslissingen neemt. Je betaalt wel iets maar veel minder dan bij zon mixfonds (aandelen + obligaties) of beleggingsfonds.

Kostte me een poos om te begrijpen hoor. Mijn enige conclusie na het lezen van drie boeken over beleggen is dat je het beste af bent met zo min mogelijk menselijke invloed.

Zat zelf ook een tijdje in beleggingsfondsen en toen ik uit ging zoeken wat ik kwijt was aan kosten (wat ze overigens deskundig in de kleine lettertjes verstopten) schrok ik me rot, was bijna alle winst die ik maakte.

Per maand inleggen betekent dat je wat minder risico loopt dan dat je 30k in een keer dropt voor de prijs die de aandelen toevallig dan waard zijn.
:')
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:10:50 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195909366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Met een indexfonds volg je een index automatisch. Je volgt dus 'de markt' zonder dat er een fondsbeheerder tussen zit die beslissingen neemt. Je betaalt wel iets maar veel minder dan bij zon mixfonds (aandelen + obligaties) of beleggingsfonds.

Kostte me een poos om te begrijpen hoor. Mijn enige conclusie na het lezen van drie boeken over beleggen is dat je het beste af bent met zo min mogelijk menselijke invloed.

Zat zelf ook een tijdje in beleggingsfondsen en toen ik uit ging zoeken wat ik kwijt was aan kosten (wat ze overigens deskundig in de kleine lettertjes verstopten) schrok ik me rot, was bijna alle winst die ik maakte.

Per maand inleggen betekent dat je wat minder risico loopt dan dat je 30k in een keer dropt voor de prijs die de aandelen toevallig dan waard zijn.
Ik vind het een aparte wereld hoor. Thx voor je uitleg :)
pi_195931230
Er zijn diverse bloggers die erg open zijn over hun eigen strategie en ook waarom.

Ik zou altijd gespreid inleggen. Maw spreiden over een twee tot viertal trackers, bij voorkeur sectoren of werelddelen etc.
Daarnaast structureel inleggen, bijvoorbeeld 1x per maand een aantal trackers, en dit doen bij zowel hoge prijs als lage prijs, dan heb je 'altijd' een gemiddelde over lange tijd gemeten.

De beleggers met de beste rendementen zijn vaak trackerbeleggers die er weinig naar omkijken (zegt men).

[ Bericht 0% gewijzigd door Kletsmajoortje op 29-10-2020 19:53:03 (spelfout) ]
pi_201448054
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:16 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn vriendin heeft ongeveer 30k aan spaargeld dat ze graag deels wil beleggen. Nu zit ze te denken om dat in mixfondsen te stoppen om het veilig te doen groeien. Ik zie dat de meeste fondsen flink gezakt zijn in maart maar nu inmiddels weer rond het niveau zitten waar ze voorheen op zaten of zelfs hoger. Daarom vraag ik me af of het geen risicovol moment is om nu in te stappen, aangezien de coronasituatie weer redelijk slecht is momenteel. Is het een goed moment om nu in te stappen?
En nu een jaar later, wat heb je ermee gedaan?
pi_201450258
Ik zou lekker van het geld van je vriendin afblijven. Als de beurzen crashen ben JIJ de pineut!
Cindy De Vuyst
pi_201450535
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
En nu een jaar later, wat heb je ermee gedaan?
In fondsen en crypto gestopt. Was een goede keuze tot nu toe.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201485052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:20 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
In fondsen en crypto gestopt. Was een goede keuze tot nu toe.
Klopt nagenoeg alles gaf ongekende rendementen de afgelopen 2 jaar.
Ik ben benieuwd voor hoe lang nog, maar dat zei ik vorig jaar ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:07:57 #14
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_201495388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:20 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
In fondsen en crypto gestopt. Was een goede keuze tot nu toe.
Top!
Hier ook 47% rendement in 2021. Echt bizar.
Crypto is verder totaal niet veilig als langetermijnbelegging. Ik heb alleen wat crypto als 'speelgeld.'
:')
pi_201498014
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Top!
Hier ook 47% rendement in 2021. Echt bizar.
Crypto is verder totaal niet veilig als langetermijnbelegging. Ik heb alleen wat crypto als 'speelgeld.'
Ja ik heb ongeveer 15% in crypto, de rest in fondsen
Ben helaas niet helemaal begin 2021 ingestapt, dus rendement viel iets lager uit dan bij jou
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201498029
Prikkeldraad, de concentratiekampen worden echt big business in 2022.
pi_201498115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:38 schreef Nober het volgende:
Prikkeldraad, de concentratiekampen worden echt big business in 2022.
lekker, hoe kan ik daar in investeren?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201498769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:09 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zou nog even wachten....

[ twitter ]

Vers van de pers :{
Ooit gaat Willem Middelkoop gelijk krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')