abonnement Unibet Coolblue
pi_195917987
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:17 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Er is nog geen pil tegen corona, maar wel tegen paranoide gedachten ;)
Het zou een goed idee als iedereen die denkt dat Corona een levensgevaarlijk killervirus is, waar alles om draait die pil zou nemen
Dan kunnen we weer normaal gaan doen, en Corona accepteren als een van de vele mogelijke doodsoorzaken
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:23:09 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195918351
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het zou een goed idee als iedereen die denkt dat Corona een levensgevaarlijk killervirus is, waar alles om draait die pil zou nemen
Dan kunnen we weer normaal gaan doen, en Corona accepteren als een van de vele mogelijke doodsoorzaken
En laten we dan ook afspreken dat iedereen die 'weer normaal gaat doen' de komende tijd niet naar het overvolle ziekenhuis gaat.
Tot nooit .......
pi_195920365
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:16 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mate zelfs in Japan, wat daar toch echt wel extreem in bekendstaat, bleven host clubs, bordelen, restaurants, etc, gewoon in grote getalen open in februari en maart in Tokyo omdat ze daar niets kunnen verplichten, en het overgrote deel van de jongeren die geinterviewd werd gaf nog minder een neuk om corona dan hier, want het was niet gevaarlijjk voor hun.

Dat is van alle landen ;)
Waarom lukt het ze dan daar wel om corona zo snel redelijk onder controle te krijgen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195920572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:23 schreef Speekselklier het volgende:
En laten we dan ook afspreken dat iedereen die 'weer normaal gaat doen' de komende tijd niet naar het overvolle ziekenhuis gaat.
Hoe groot is volgens jou de kans dat de gemiddelde Nederlander in het ziekenhuis belandt met Corona ?
Weet je wat, doe het maar per leeftijdscategorie
pi_195920711
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe groot is volgens jou de kans dat de gemiddelde Nederlander in het ziekenhuis belandt met Corona ?
Weet je wat, doe het maar per leeftijdscategorie
Ik zal je even helpen, dit was op 8 oktober:

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195920775
Meer niet ?
Is dat alles ?

Oh en bij die opnames/positieve testen, dat is natuurlijk enorm vertekend
Want maandenlang werd er amper getest
Vanaf de zomer is dat als een malle opgevoerd
pi_195921013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Meer niet ?
Is dat alles ?

Oh en bij die opnames/positieve testen, dat is natuurlijk enorm vertekend
Want maandenlang werd er amper getest
Vanaf de zomer is dat als een malle opgevoerd
Kan zijn dat er nu een lichtelijk ander beeld is, maar heb nu even geen tijd om die cijfers te bekijken (ze zijn vrij te downloaden maar je moet er wel eerst je emailadres voor invullen)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195921068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:40 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waarom lukt het ze dan daar wel om corona zo snel redelijk onder controle te krijgen?
Ze hadden na dat succes alsnog een grote toename van gevallen, met virologen in overhiedsadviespaneel die smeekten om weer meer "dringende verzoeken" (bindende maatregelen kunnen dus niet), maar dat wilden ze niet vanwege de economie dus hebben ze die uit het expertpaneel gezet en vervangen met economen en vooral ook zakenmensen.

Ze HADDEN het dus niet lang onder controle, maar iedereen die meiwaku veroorzaakte door daarop te wijzen werd ontslagen als adviseur en niemand praat er verder nog over.

Welkom in Japan.😂

Zou er wel graag willen wonen nu though nog meer dan normaal, alle leuke dingen in het leven kunnen daar nog gewoon, host clubs, maid cafes, bl events,... hehe
#WeesGeenWhales
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:38:34 #109
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195921338
Als je maar graag genoeg wilt is alles te handhaven. Zeker in deze tijd met alle surveillancemogelijkheden die er zijn, in de grote steden hangen er op elke hoek wel camera's.

Met het cameratoezicht van Rijkswaterstaat zou je in theorie zelfs op kenteken kunnen checken of een auto/bestuurder wel of niet een goede reden heeft om de weg op te gaan.

De vraag is alleen of je het wel moet willen en dan zeg ik nee. Het is een veel te extreem middel, zeker gezien de mogelijkheden die er nog liggen wat betreft sluiting van niet essentiële winkels. Als de Ikea en de pretparken gewoon open zijn dan is het niet vreemd dat mensen daar naartoe gaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:39:59 #110
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195921371
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:40 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waarom lukt het ze dan daar wel om corona zo snel redelijk onder controle te krijgen?
Ik bedoel het iets breder, je moet dan ook geen ander ziekenhuis bed in gebruik nemen,
Dus ook niet als je van met je fiets onder een bus komt moet je het maar thuis even uitzoeken.
Tot nooit .......
pi_195922074
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het leger is niet alleen opgeleid om op mensen te knallen. :)
Militairen in Nederland zijn sowieso opgeleid om te verdedigen, niet om offensief op te treden. In tegenstelling tot triggerhappy Amerikanen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195922620
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:38 schreef MichaelScott het volgende:
Als je maar graag genoeg wilt is alles te handhaven. Zeker in deze tijd met alle surveillancemogelijkheden die er zijn, in de grote steden hangen er op elke hoek wel camera's.

Met het cameratoezicht van Rijkswaterstaat zou je in theorie zelfs op kenteken kunnen checken of een auto/bestuurder wel of niet een goede reden heeft om de weg op te gaan.

De vraag is alleen of je het wel moet willen en dan zeg ik nee. Het is een veel te extreem middel, zeker gezien de mogelijkheden die er nog liggen wat betreft sluiting van niet essentiële winkels. Als de Ikea en de pretparken gewoon open zijn dan is het niet vreemd dat mensen daar naartoe gaan.
Kan allemaal, maar daar heeft Corona geen boodschap aan. Zelfs met alle voorzichtigheid kan je besmet raken.
pi_195923356
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:38 schreef MichaelScott het volgende:
Als je maar graag genoeg wilt is alles te handhaven. Zeker in deze tijd met alle surveillancemogelijkheden die er zijn, in de grote steden hangen er op elke hoek wel camera's.

Met het cameratoezicht van Rijkswaterstaat zou je in theorie zelfs op kenteken kunnen checken of een auto/bestuurder wel of niet een goede reden heeft om de weg op te gaan.
Dat krijg je natuurlijk nooit sluitend en de kans dat je alleen maar achter false positives aan blijft rennen is behoorlijk groot. Dat zie je nu al met snelheidsovertredingen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195923371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je je nog vergist in de hoeveelheid essentieel verkeer. Ik wijs er op dat zelfs de vakkenvuller van de plaatselijke appie een cruciaal beroep heeft.

Dit soort maatregelen zijn niet op handhaving door te drukken. Als de bevolking zich er massaal niks van aantrekt heb je daar gewoon geen capaciteit voor. Wat je wel kunt doen is dwarsliggers aanpakken.
Dit.

Gewoon de eigenwijze dwarsliggers harder en strenger aanpakken.
pi_195927962
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat kan wel met hulp van het leger.

Als de essentiele beroepen wel op straat mogen en de lijst is hetzelfde als in maart dan blijft het gewoon druk op straat trouwens.

Zelfs mensen bij de blikjesfabriek van tata mochten gewoon werken en waren essentiele beroepen.
Ja, daar valt nog best veel onder inderdaad. Je moet beroepen ook in het grotere geheel zien. De voedselketen is cruciaal, dus alles wat er nodig is om bijvoorbeeld een supermarkt draaiende te houden, of om voedsel (incl verpakkingen) beschikbaar te kunnen stellen is dan essentieel. Daar vallen inderdaad ook vakkenvullers onder of Tata Steel die blikverpakkingen maakt.
Er zullen dan inderdaad nog genoeg mensen zijn die zich wel moeten verplaatsen om te kunnen werken ja.

Het verbaasde mij wel dat mijn werkgever aangaf dat wij niet onder vitale beroepen vallen.Ik werk als postbezorger bij PostNL. Stond inderdaad ook niet op die cruciale beroepen lijst. Sommige landen hebben dit tijdens een lockdown zeer beperkt, andere lieten het volledig doorgaan.

Mocht hier een echte harde lockdown komen (wat ik betwijfel), dan gok ik dat er nog wel het eea gesleuteld gaat worden aan die lijst van cruciale beroepen die er toen was. Die is toen nog beperkt gehouden ivm de eraan gekoppelde kinderopvang. Toen was er echter geen harde lockdown. Mensen die niet thuis konden werken maar ook niet in een cruciaal beroep werkten, konden gewoon naar hun werk komen. Bij een echte lockdown wordt het een ander verhaal.

Volledig stil leggen van de postbezorging lijkt me iig niet echt een optie. Alleen het strikt noodzakelijke bezorgen misschien wel, maar wat daar onder valt is nogal een punt van discussie ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195928395
Mocht er een volledige lockdown komen, dan ga ik alsnog gewoon naar buiten. De kans dat ik gepakt wordt zal wel klein zijn, daarnaast stelt de boete van 95 euro geen reet voor.
pi_195928444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:53 schreef Brede_meneer het volgende:
Mocht er een volledige lockdown komen, dan ga ik alsnog gewoon naar buiten. De kans dat ik gepakt wordt zal wel klein zijn, daarnaast stelt de boete van 95 euro geen reet voor.
Stel dat je iemand besmet in een lege straat, dat wil je toch niet op je geweten hebben
pi_195930157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Volledig stil leggen van de postbezorging lijkt me iig niet echt een optie. Alleen het strikt noodzakelijke bezorgen misschien wel, maar wat daar onder valt is nogal een punt van discussie ;)
Als iedereen zo veel mogelijk thuis moet blijven lijkt de postbezorging me zelfs nog essentiëler worden. Alles wat voorheen nog in de winkel gekocht werd zal dan online besteld gaan worden.
pi_195930696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:14 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Als iedereen zo veel mogelijk thuis moet blijven lijkt de postbezorging me zelfs nog essentiëler worden. Alles wat voorheen nog in de winkel gekocht werd zal dan online besteld gaan worden.
Naast de gewone belangrijke post is dat inderdaad ook een ding ja. Het is sowieso wat dat betreft al heel lang veel drukker dan normaal. En als er dan toch een lockdown komt... Het lijkt me wel dat we dan alsnog als cruciaal aangemerkt gaan worden, zowel de brief als de pakketpost.

Alleen zien veel mensen het niet zitten om in deze tijden met geadresseerde reclame en dergelijke mailingen te lopen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195938518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:Stel dat je iemand besmet in een lege straat, dat wil je toch niet op je geweten hebben
Iemand besmetten in een lege straat ?
Hoe zie jij dat voor je ?

De kans op besmetting buiten is zowat nihil
pi_195938583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Iemand besmetten in een lege straat ?
Hoe zie jij dat voor je ?

De kans op besmetting buiten is zowat nihil
tenzij je meer van dit soort idioten hebt, die de maatregelen negeren. Waardoor de maatregelen langer moeten duren.
pi_195950482
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En laten we dan ook afspreken dat iedereen die 'weer normaal gaat doen' de komende tijd niet naar het overvolle ziekenhuis gaat.
Ik zou daar 100% voor tekenen als de optie geboden werd. Is helaas geen realistisch scenario (iedereen die ik nog zie zou dan ook aan die afspraak mee moeten doen), maar ik ben inmiddels wel zo ver. Denk vele anderen ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Iemand besmetten in een lege straat ?
Hoe zie jij dat voor je ?

De kans op besmetting buiten is zowat nihil
Dat is de grap denk ik? Al weet je het nooit tegenwoordig. :+
pi_195975657
Een betere vraag die je moet stellen is: Is een volledige lockdown te handhaven in Italië.

We doen nu net of Italianen zeer gedisciplineerd zijn zoals de Chinezen, Japanners of Noord Koreanen. Maar de waarheid is dat Italianen veel erger zijn dan Nederlanders. Italianen kennen geen discipline, ze kennen geen autoriteit en ze kennen geen respect voor de wet en de overheid. Italianen zijn echte alfa mannetjes die schijt hebben aan de wereld. Denk aan de maffiosi, de grootschalige fraude en minachting aan de belastingdienst etc.

Dus als de Italianen geen steek beter zijn dan de Nederlanders, de handhaving daar nog slechter is dan hier, waarom denk je dat het dan niet in Nederland zou lukken als het wel in een jungle als Italië lukt.
pi_195975742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En laten we dan ook afspreken dat iedereen die 'weer normaal gaat doen' de komende tijd niet naar het overvolle ziekenhuis gaat.
Laten we dan ook afspreken dat iedereen die niet meer het ziekenhuis in mag zijn zorgpremie terug krijgt.
pi_195976240
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:40 schreef CR7 het volgende:

[..]

Laten we dan ook afspreken dat iedereen die niet meer het ziekenhuis in mag zijn zorgpremie terug krijgt.
Inderdaad. En dat mensen die er wel in mogen met terugwerkende kracht de gecorrigeerde premie betalen. En dan het liefst aftikken voordat ze op hun ziekenhuisbed gaan liggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')