abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195900158
Ik vraag mij af of en het niet verstandig zou zijn om met de Kerstdagen en oud- en nieuwjaarsdag een echte lockdown in te stellen. Daarmee bedoel ik een totaalverbod op alle niet-essentiële verplaatsingen deze dagen.

Dit om te voorkomen dat mensen toch elkaar massaal gaan opzoeken in deze traditioneel gezellige dagen en je zo ontzettend veel nieuwe besmettingen gaat zien.
pi_195900168
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:21 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of en het niet verstandig zou zijn om met de Kerstdagen en oud- en nieuwjaarsdag een echte lockdown in te stellen. Daarmee bedoel ik een totaalverbod op alle niet-essentiële verplaatsingen deze dagen.

Dit om te voorkomen dat mensen toch elkaar massaal gaan opzoeken in deze traditioneel gezellige dagen en je zo ontzettend veel nieuwe besmettingen gaat zien.
dan zoeken mensen elkaar wel op de dagen ervoor en de dagen erna. uitstel van executie.
pi_195900171
Dat wordt rellen _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195900175
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

dan zoeken mensen elkaar wel op de dagen ervoor en de dagen erna. uitstel van executie.
Dit, waarschijnlijk. Mensen willen elkaar toch blijven ontmoeten.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_195900200
Het eerste goede plan in deze crisis 14.gif
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:31:53 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195900321
:') ik ga juist lekker uit en op bezoek rond Kerst

Schaf maar meteen alle lol af ofzo
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195900371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
:') ik ga juist lekker uit en op bezoek rond Kerst

Schaf maar meteen alle lol af ofzo
Alle lol is helemaal niet afgeschaft. Lol maak je ook prima met de horeca dicht. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195900381
Kerstviering is een belangrijke dag binnen het geloof. Dus dat gaan hardcore gelovigen zich niet laten ontzeggen.
pi_195900474
quote:
3s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Alle lol is helemaal niet afgeschaft. Lol maak je ook prima met de horeca dicht. :)
Niets mooiers dan met een glaasje ranja alleen op de bank naar de persconferenties van onze ministerpresident kijken en vermanend toegesproken worden!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195900500
Een lockdown met kerst en tijdens oud en nieuw?

Interessant idee, maar ik denk dat het geen verstandig idee is.
Allereerst wie gaat het controleren? De BOA's?
Je weet dat het handhaven van een dergelijke lockdown de druk op zowel de Spoedeisende hulp als de IC's alleen maar laat toenemen?
Daarbij zullen de BOA's op eengegeven opraken en de politie gaat het nied handhaven, want dat is niet veilig achter een mobiele flitscontrole.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:44:35 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195900503
Blijf jij lekker op zolder zitten rutger, maakt de rest hun eigen keus wel.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195900516
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:44 schreef PreacherFromHell het volgende:
Je weet dat het handhaven van een dergelijke lockdown de druk op zowel de Spoedeisende hulp als de IC's alleen maar laat toenemen?
Oja?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:45:28 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195900520
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Niets mooiers dan met een glaasje ranja alleen op de bank naar de persconferenties van onze ministerpresident kijken en vermanend toegesproken worden!
:D

maar even serieus. Cyberpunk 2077 (helaas wel uitgesteld tot begin december) met de nieuwe xbox of PS, Daar vermaak je je wel even een paar honderd uur mee denk ik zo :9
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195900555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Niets mooiers dan met een glaasje ranja alleen op de bank naar de persconferenties van onze ministerpresident kijken en vermanend toegesproken worden!
_O-!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:27:32 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195901253
quote:
3s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Alle lol is helemaal niet afgeschaft. Lol maak je ook prima met de horeca dicht. :)
Als je niet gezellig op bezoek kan op Kerst, dan wel.

Heel het land minder lol voor een paar duizend doden :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195901270
Als je wil dat het compleet los gaat bij oud en nieuw dan moet je dat doen inderdaad.
pi_195901455
Man man man. Echt alles mag wijken voor corona voor veel mensen. Een paar duizend doden en een mortaliteitscijfer van 0.14 mogen alle lol en al het menselijke aan banden leggen. Heel erg kwalijk dit.

Gek he dat mensen elkaar op willen blijven zoeken?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:38:37 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195901464
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als je niet gezellig op bezoek kan op Kerst, dan wel.

Heel het land minder lol voor een paar duizend doden :')
Klopt. Probleem is namelijk dat het huidig gezondheidssysteem de huidige corona crisis niet aan kan. Jammer genoeg zijn er dus maatregelen nodig om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat is gewoon logisch nadenken.

Los daarvan kan je best kritiek kan hebben. Zelf vindt ik bijvoorbeeld dat er namelijk wel te weinig aandacht is voor de sociale gevolgen. En het ook niet echt lukt om mensen te overtuigen dat de maatregelen ook nodig zijn. We krijgen puur alleen cijfers om de oren wat niet echt aanspreekt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:40:39 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195901503
quote:
13s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Man man man. Echt alles mag wijken voor corona voor veel mensen. Een paar duizend doden en een mortaliteitscijfer van 0.14 mogen alle lol en al het menselijke aan banden leggen. Heel erg kwalijk dit.

Gek he dat mensen elkaar op willen blijven zoeken?
Als jij iets weet te verzinnen waarbij alles weer kan zoals voor de crisis en waarbij het virus zich niet meer verspreid?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195901550
quote:
13s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Man man man. Echt alles mag wijken voor corona voor veel mensen. Een paar duizend doden en een mortaliteitscijfer van 0.14 mogen alle lol en al het menselijke aan banden leggen. Heel erg kwalijk dit.

Gek he dat mensen elkaar op willen blijven zoeken?
Het gaat niet per se om die paar duizend doden (al zitten we momenteel al over de 10.000), het gaat er meer om dat het gezondheidssysteem het niet aan kan als teveel mensen tegelijk ziek worden. En coronaslachtoffers hebben vaak veel zorg nodig.

Daarbij vallen de gevolgen nu juist nog mee, omdat het zorgsysteem niet overbelast is geraakt. Als dat echt instort, kunnen veel mensen geen zorg krijgen en stijgen de mortaliteitscijfers dus ook.
  Miss 200.000.000! woensdag 28 oktober 2020 @ 11:49:31 #21
367000 roos94
pi_195901669
Is niet te handhaven. En mensen laten zich hun kerst/oudjaarsfeest echt niet afpakken.
pi_195901714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als jij iets weet te verzinnen waarbij alles weer kan zoals voor de crisis en waarbij het virus zich niet meer verspreid?
Dan moet je heel Nederland in aanraking laten komen met het virus wat we dus juist nu niet aan het doen zijn. Ouderen/kwetsbaren raken in het ziekenhuis, anderen lopen nauwelijks risico op een paar uitzonderingen na helaas. Om dus de zorg niet in het geding laten komen moet je dus bepaalde ouderen en kwetsbaren gaan afschermen totdat er voldoende immuniteit is opgebouwd. Ik ben van mening dat dit vrij snel kan in het dichtbevolkte Nederland. Mogelijk zijn miljoenen al in aanraking geweest met het virus, dit is mooi meegenomen.

Ik probeer het virus niet te begatelliseren maar het is inmiddels wel duidelijk dat het om een specifieke groep gaat die duidelijk aan te wijzen is als het gaat om de vatbaarheid voor corona en de kans om in het ziekenhuis te raken (waar het om gaat, besmettingen proberen we niet te voorkomen, toch?). We accepteren dat social distancing misschien nog wel een jaar onder ons is met grote gevolgen voor jongeren, studenten en kinderen in hun ontwikkeling. Of bedrijven die op de fles gaan hierdoor. Is het dan zo gek om te denken dat we misschien niet naar een duurzamere oplossing kunnen? Ik vind het heel erg kwalijk dat jonge gezonde mensen zoveel offers moeten brengen. Denk niet dat al die offers die ze moeten brengen straks voorbij zijn aan het eind van de pandemie, want dan mogen ze de aangerichte stront gaan terugbetalen omdat de economie aan gort is. Er moet echt een koerswijziging komen, dit kan niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:51:50 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195901716
Verstandig... misschien.
Maar lijkt me niet te doen, eerlijk gezegd.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:53:52 #24
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195901748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Probleem is namelijk dat het huidig gezondheidssysteem de huidige corona crisis niet aan kan. Jammer genoeg zijn er dus maatregelen nodig om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat is gewoon logisch nadenken.

Los daarvan kan je best kritiek kan hebben. Zelf vindt ik bijvoorbeeld dat er namelijk wel te weinig aandacht is voor de sociale gevolgen. En het ook niet echt lukt om mensen te overtuigen dat de maatregelen ook nodig zijn. We krijgen puur alleen cijfers om de oren wat niet echt aanspreekt.
Waarom moet de zorg het aankunnen?
Het gaat maar om een paar duizend doden.

Als je immuunsysteem het aankan, dan blijf je leven, zo niet, dan ga je dood. Maak daar niet andermans probleem van...
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  User die overal opduikt 2022 woensdag 28 oktober 2020 @ 11:54:35 #25
186611 Haags
pi_195901762
Ja erg verstandig als je chaos wilt.
Zonder wrijving geen glans
pi_195901769
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moet je heel Nederland in aanraking laten komen met het virus wat we dus juist nu niet aan het doen zijn. Ouderen/kwetsbaren raken in het ziekenhuis, anderen lopen nauwelijks risico op een paar uitzonderingen na helaas. Om dus de zorg niet in het geding laten komen moet je dus bepaalde ouderen en kwetsbaren gaan afschermen totdat er voldoende immuniteit is opgebouwd. Ik ben van mening dat dit vrij snel kan in het dichtbevolkte Nederland. Mogelijk zijn miljoenen al in aanraking geweest met het virus, dit is mooi meegenomen.

Ik probeer het virus niet te begatelliseren maar het is inmiddels wel duidelijk dat het om een specifieke groep gaat die duidelijk aan te wijzen is als het gaat om de vatbaarheid voor corona en de kans om in het ziekenhuis te raken (waar het om gaat, besmettingen proberen we niet te voorkomen, toch?). We accepteren dat social distancing misschien nog wel een jaar onder ons is met grote gevolgen voor jongeren, studenten en kinderen in hun ontwikkeling. Of bedrijven die op de fles gaan hierdoor. Is het dan zo gek om te denken dat we misschien niet naar een duurzamere oplossing kunnen? Ik vind het heel erg kwalijk dat jonge gezonde mensen zoveel offers moeten brengen. Denk niet dat al die offers die ze moeten brengen straks voorbij zijn aan het eind van de pandemie, want dan mogen ze de aangerichte stront gaan terugbetalen omdat de economie aan gort is. Er moet echt een koerswijziging komen, dit kan niet.
Er behoren in Nederland 5 - 6 miljoen tot de risicogroep. Teveel om af te zonder en te isoleren. Daarnaast zal de zorg nog steeds overspoelen als je het loslaat in de groep die minder risico loopt. Ook daar eindigt een deel van in het ziekenhuis namelijk.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 12:01:00 #27
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195901865
Veel mensen willen liever voort rommelen en vinden het niet erg om een hypotheek te nemen op de beschikbaarheid van ziekenhuiscapaciteit in ruil voor een beetje "lol". Dit zit er dus niet in.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 12:03:47 #28
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195901927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:01 schreef beantherio het volgende:
Veel mensen willen liever voort rommelen en vinden het niet erg om een hypotheek te nemen op de beschikbaarheid van ziekenhuiscapaciteit in ruil voor een beetje "lol". Dit zit er dus niet in.
Lol ook echt tussen aanhalingstekens :')
  woensdag 28 oktober 2020 @ 12:07:37 #29
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195902015
quote:
81s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:03 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Lol ook echt tussen aanhalingstekens :')
Met degenen die denken dat je alleen buiten de deur plezier kunt hebben tijdens de feestdagen is echt iets mis. Sowieso: het is me wel duidelijk dat anno 2020 weinig mensen de ruggengraat hebben om een echte crisis aan te kunnen. Het feit dat dit soort simpele dingen al zo "moeilijk" zijn maakt dat wel weer duidelijk.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 12:09:37 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195902061
Inwoners van Nederland zijn daar veel te egoďstisch voor.

Jezelf volvreten terwijl anderen honger lijden is veel belangrijker dan een stapje terugdoen voor de gezondheid van de medemens.
So we just called him Fred
  woensdag 28 oktober 2020 @ 12:17:47 #31
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195902223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Met degenen die denken dat je alleen buiten de deur plezier kunt hebben tijdens de feestdagen is echt iets mis. Sowieso: het is me wel duidelijk dat anno 2020 weinig mensen de ruggengraat hebben om een echte crisis aan te kunnen. Het feit dat dit soort simpele dingen al zo "moeilijk" zijn maakt dat wel weer duidelijk.
Weer een levensles geleerd. Gefeliciteerd met je nieuwverworven kennis.
pi_195902685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er behoren in Nederland 5 - 6 miljoen tot de risicogroep. Teveel om af te zonder en te isoleren. Daarnaast zal de zorg nog steeds overspoelen als je het loslaat in de groep die minder risico loopt. Ook daar eindigt een deel van in het ziekenhuis namelijk.
Als er zoveel mensen tot een risico groep behoren is het wachten op het volgende kuchje waardoor ze omvallen. Als je werkelijk zo diep gezonken bent als mensheid dat je bij het minste of geringste om gaat vallen of dat bijna een derde van je land zoiets niet gaat overleven of er zwaar door in de problemen komt dan is het einde echt zoek.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195902768
Beter voor kerst en oud&nieuw een uitzondering maken als we dan nog steeds in lockdown zitten. Gaat anders echt een gigantische puinhoop worden.

Gewoon Max. 20 personen of allemaal familie.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195902807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er behoren in Nederland 5 - 6 miljoen tot de risicogroep. Teveel om af te zonder en te isoleren. Daarnaast zal de zorg nog steeds overspoelen als je het loslaat in de groep die minder risico loopt. Ook daar eindigt een deel van in het ziekenhuis namelijk.
Je overdrijft. Je moet risicogroepen niet zo breed interpreteren. Er zijn echt geen 5 of 6 miljoen mensen extra vatbaar voor corona. Misschien zijn er inderdaad 6 miljoen mensen die een aandoening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat die extra vatbaar zijn voor corona. Blinde mensen hebben ook een aandoening in de cijfers maar zijn niet perse extra vatbaar voor corona om een voorbeeld te noemen. Veel ouderen overleven dit virus ook gewoon en komen niet in het ziekenhuis.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 12:57:47 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195903018
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moet je heel Nederland in aanraking laten komen met het virus wat we dus juist nu niet aan het doen zijn.
Wat gezien het aantal doden extra plus dat dan de zorg echt helemaal in elkaar klapt logisch is. Verzin iets beters?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195903042
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je overdrijft. Je moet risicogroepen niet zo breed interpreteren. Er zijn echt geen 5 of 6 miljoen mensen extra vatbaar voor corona. Misschien zijn er inderdaad 6 miljoen mensen die een aandoening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat die extra vatbaar zijn voor corona. Blinde mensen hebben ook een aandoening in de cijfers maar zijn niet perse extra vatbaar voor corona om een voorbeeld te noemen. Veel ouderen overleven dit virus ook gewoon en komen niet in het ziekenhuis.
Blindheid is geen co-morbiditeit bij Covid 19. Dat hebben die zes miljoen mensen wel. Dat betekent niet automatisch dat ze ernstig ziek worden of doodgaan. We dat ze meer risico lopen hierop. De naam zegt het al, risicogroep.
pi_195903072
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je overdrijft. Je moet risicogroepen niet zo breed interpreteren. Er zijn echt geen 5 of 6 miljoen mensen extra vatbaar voor corona. Misschien zijn er inderdaad 6 miljoen mensen die een aandoening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat die extra vatbaar zijn voor corona. Blinde mensen hebben ook een aandoening in de cijfers maar zijn niet perse extra vatbaar voor corona om een voorbeeld te noemen. Veel ouderen overleven dit virus ook gewoon en komen niet in het ziekenhuis.
Ik zeg nergens dat deze mensen allemaal omvallen. Wel lopen ze meer risico om ernstig ziek te worden en dus de zorg te belasten.
pi_195903080
Iedereen een enkelband. Er zit niks anders op, we zijn stout geweest door niet naar de hoofdmeester te luisteren en als Grapperhaus tekeer te gaan, en nu krijgen we straf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195903225
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:09 schreef Fred het volgende:
Inwoners van Nederland zijn daar veel te egoďstisch voor.

Jezelf volvreten terwijl anderen honger lijden is veel belangrijker dan een stapje terugdoen voor de gezondheid van de medemens.
Waarom zou ik ook? Anderen denken ook niet aan mij als ik met mijn volgevreten pens lig te creperen op de bank. ;(
pi_195903230
Gelukkig heeft de politie vooral rond oud&nieuw niet zo veel te doen zodat ze deze korte lockdown in goede banen kunnen leiden.
I'll give you something to do
  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:14:54 #41
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195903293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat niet per se om die paar duizend doden (al zitten we momenteel al over de 10.000), het gaat er meer om dat het gezondheidssysteem het niet aan kan als teveel mensen tegelijk ziek worden. En coronaslachtoffers hebben vaak veel zorg nodig.

Daarbij vallen de gevolgen nu juist nog mee, omdat het zorgsysteem niet overbelast is geraakt. Als dat echt instort, kunnen veel mensen geen zorg krijgen en stijgen de mortaliteitscijfers dus ook.
Hoeveel van die 10.000 corona doden van jou zouden anders wel door een andere oorzaak gestorven zijn?
Die er wel even vanaf trekken he...
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195903354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hoeveel van die 10.000 corona doden van jou zouden anders wel door een andere oorzaak gestorven zijn?
Die er wel even vanaf trekken he...
Er wordt gesproken over een sterfte van 10.000.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)golf-van-de-pandemie

Dus zeg het maar hoeveel mensen hiervan anders, zonder corona, gestorven zouden zijn.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:27:49 #43
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_195903564
Met pijn in ons hart hebben we de sinterklaas met heel de familie al gecanceld. Ik vier de sinterklaas met mijn ouders en mijn broer/schoonzusje en mijn neefje. In het klein zodat mijn kleine vriend wel een leuke Sinterklaas heeft.

De kerst en Oud/Nieuw hebben we op dit moment nog even gelaten zoals het is, wat normaal komen we dan met ruim 20 man bij elkaar. Verwacht dat het niet doorgaat maar willen het nog niet meteen cancelen.

Maar wij zullen het zeker in een kleine groep gaan vieren, de horeca is al dicht, je mag al niet veel meer in deze tijd qua contacten etc. Maar deze dagen waar familie en vrienden nog belangrijker zijn dan ze voor mij normaal al zijn pakken ze ons niet af.

Mensen willen nu eenmaal samen zijn, helemaal in deze dagen. We moeten dan al bijna een jaar afzien met sociale contacten, hobby's, feestdagen, verjaardagen en het gewone leven. Deze dagen willen we dat gezellig met anderen vieren om het jaar toch feestelijk af te sluiten en positief het jaar in te gaan.
At the end Justice will prevail
pi_195903912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:27 schreef Vlad1986 het volgende:
Met pijn in ons hart hebben we de sinterklaas met heel de familie al gecanceld. Ik vier de sinterklaas met mijn ouders en mijn broer/schoonzusje en mijn neefje. In het klein zodat mijn kleine vriend wel een leuke Sinterklaas heeft.

De kerst en Oud/Nieuw hebben we op dit moment nog even gelaten zoals het is, wat normaal komen we dan met ruim 20 man bij elkaar. Verwacht dat het niet doorgaat maar willen het nog niet meteen cancelen.

Maar wij zullen het zeker in een kleine groep gaan vieren, de horeca is al dicht, je mag al niet veel meer in deze tijd qua contacten etc. Maar deze dagen waar familie en vrienden nog belangrijker zijn dan ze voor mij normaal al zijn pakken ze ons niet af.

Mensen willen nu eenmaal samen zijn, helemaal in deze dagen. We moeten dan al bijna een jaar afzien met sociale contacten, hobby's, feestdagen, verjaardagen en het gewone leven. Deze dagen willen we dat gezellig met anderen vieren om het jaar toch feestelijk af te sluiten en positief het jaar in te gaan.
De wens om samen te zijn en het verlangen naar gezelligheid is heel begrijpelijk. Je loopt alleen wel het risico dat je een of meerdere personen besmet als er toevallig een asymptomatische verspreider bij de gasten zit. Iedereen moet zelf afwegen of zij dit risico willen nemen.
pi_195903974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:21 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of en het niet verstandig zou zijn om met de Kerstdagen en oud- en nieuwjaarsdag een echte lockdown in te stellen. Daarmee bedoel ik een totaalverbod op alle niet-essentiële verplaatsingen deze dagen.

Dit om te voorkomen dat mensen toch elkaar massaal gaan opzoeken in deze traditioneel gezellige dagen en je zo ontzettend veel nieuwe besmettingen gaat zien.
een jaartje thuisblijven, ik snap nog steeds niet dat dat zo'n vreselijke straf is voor families.
pi_195904018
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:49 schreef roos94 het volgende:
Is niet te handhaven. En mensen laten zich hun kerst/oudjaarsfeest echt niet afpakken.
ja man lekker dronken ambulancepersoneel aanvallen met vuurwerk of met je vuisten! Dat feest willen we blijven vieren!
pi_195904211
Gooi het land 1 nov in een lock van een maand, stelletje inteelt gasten in het torentje.
Dreigen Dreigen Dreigen, lijkt wel 1939... dreigen dreigen dreigen en dan komen ze.
Interessant he ?
pi_195904325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:57 schreef Zwolsboy het volgende:
Gooi het land 1 nov in een lock van een maand, stelletje inteelt gasten in het torentje.
Dreigen Dreigen Dreigen, lijkt wel 1939... dreigen dreigen dreigen en dan komen ze.
ZIEDEND
pi_195904386
Goed idee dan liggen 2 januari de ziekenhuizen vol met BOA's
pi_195904879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:53 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waarom moet de zorg het aankunnen?
Het gaat maar om een paar duizend doden.

Als je immuunsysteem het aankan, dan blijf je leven, zo niet, dan ga je dood. Maak daar niet andermans probleem van...
De kwetsbare groepen behelst ongeveer 6 miljoen Nederlanders. Als die ziek worden en er is geen zorg beschikbaar omdat alle ziekenhuizen al overvol zijn dan praat je niet over de aantallen van de grootste natuurramp in NL maar een veelvoud daarvan.

Weet je hoeveel het heeft gekost om een dergelijke ramp in de toekomst minder waarschijnlijk te maken?

Waarom moet keer op keer uitgelegd worden dat het aantal slachtoffers relatief mee valt dankzij de maatregelen?
pi_195905578
Leger de straat op die dagen lijkt me heerlijk.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:14:49 #52
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195905854
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 14:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De kwetsbare groepen behelst ongeveer 6 miljoen Nederlanders. Als die ziek worden en er is geen zorg beschikbaar omdat alle ziekenhuizen al overvol zijn dan praat je niet over de aantallen van de grootste natuurramp in NL maar een veelvoud daarvan.

Weet je hoeveel het heeft gekost om een dergelijke ramp in de toekomst minder waarschijnlijk te maken?

Waarom moet keer op keer uitgelegd worden dat het aantal slachtoffers relatief mee valt dankzij de maatregelen?
Waarom is dat mijn probleem?
Ook een paar tienduizenden doden heb ik er eigenlijk wel voor over...

Maak van je eigen probleem niet andermans probleem.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195905952
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waarom is dat mijn probleem?
Ook een paar tienduizenden doden heb ik er eigenlijk wel voor over...

Maak van je eigen probleem niet andermans probleem.
Ook als het jouw naaste familie is die dood gaan?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:21:01 #54
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195905985
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:19 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ook als het jouw naaste familie is die dood gaan?
Ja. Onzin om dit erbij te halen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195906019
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ja. Onzin om dit erbij te halen.
Het is een relevante ethische vraag, aangezien jij er geen enkele moeite mee hebt om andere families dood te laten gaan.

Zonder ethiek waren we nu nog steeds op beren aan het jagen in onze berenvellen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:33:36 #56
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195906217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waarom is dat mijn probleem?
Ook een paar tienduizenden doden heb ik er eigenlijk wel voor over...

Maak van je eigen probleem niet andermans probleem.
Omdat het ook jouw probleem is als je een ongeluk krijgt of anderszins ziek wordt en niet in het ziekenhuis terecht kunt omdat het vol is. Het is niet zo dat er een aparte rij is voor covid-patiënten waarvoor we de deur dicht laten. Als er geen plek meer is in het ziekenhuis maakt het niet meer uit waaraan je dood gaat.
Never explain, never apologize.
pi_195906436
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waarom is dat mijn probleem?
Ook een paar tienduizenden doden heb ik er eigenlijk wel voor over...

Maak van je eigen probleem niet andermans probleem.
Of een paar honderdduizend van mijn part. En dan lekker zingen over vrede op aarde in den mensen welbehagen.

Ga je alvast maar aanmelden om met de kerst mensen onder de grond te stoppen want dan kan de begrafenisbranche het ook niet meer aan.

Ik neem aan dat je een vervelende bui hebt of een jonge opstandige puber bent. Als je als volwassene echt zoiets meent dan pas je beter thuis in het vreemdelingenlegioen dan in onze maatschappij. Of in een gekkengesticht natuurlijk. Hoor je zelf wel wat je beweert? Heb je ook wel enig idee wat de maatschappelijke en economische consequenties zouden zijn van je bewering?

Begin maar eens met die laatste vraag te beantwoorden..
pi_195906719
Vuurwerk bestellen met bol.com 😂
pi_195907395
Veel zal ik er zelf niet van merken als in december alles ''op slot'' gaat. Ging de afgelopen 20 jaar toch al nergens meer heen met die dagen en vrijwel al mijn familieleden zijn al jaren dood, inclusief mijn ouders. Dus laat die echte lockdown maar komen. _O_
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:38:32 #60
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195907531
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:02 schreef Freecky28 het volgende:
Vuurwerk bestellen met bol.com 😂
Grote kans dat dat nog wel verboden wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195908038
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:33 schreef -Hakuna- het volgende:
Veel zal ik er zelf niet van merken als in december alles ''op slot'' gaat. Ging de afgelopen 20 jaar toch al nergens meer heen met die dagen en vrijwel al mijn familieleden zijn al jaren dood, inclusief mijn ouders. Dus laat die echte lockdown maar komen. _O_
Ja, als je geen sociaal leven hebt dan maakt het inderdaad geen ene flikker uit. Als jij nou de komende 20 jaar gewoon binnen blijft, dan kan de rest op een normale manier doorleven.
pi_195909048
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:33 schreef -Hakuna- het volgende:
Veel zal ik er zelf niet van merken als in december alles ''op slot'' gaat. Ging de afgelopen 20 jaar toch al nergens meer heen met die dagen en vrijwel al mijn familieleden zijn al jaren dood, inclusief mijn ouders. Dus laat die echte lockdown maar komen. _O_
Gezellig 🙄🤨
pi_195912437
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Blijf jij lekker op zolder zitten rutger, maakt de rest hun eigen keus wel.
Als je geen bijdrage wil leveren, maar wel graag op de man speelt met een onzinnige reactie, blijf dan weg.
  Miss 200.000.000! woensdag 28 oktober 2020 @ 20:55:32 #64
367000 roos94
pi_195912486
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:33 schreef -Hakuna- het volgende:
Veel zal ik er zelf niet van merken als in december alles ''op slot'' gaat. Ging de afgelopen 20 jaar toch al nergens meer heen met die dagen en vrijwel al mijn familieleden zijn al jaren dood, inclusief mijn ouders. Dus laat die echte lockdown maar komen. _O_
De leef _O_
pi_195915863
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Het is een relevante ethische vraag, aangezien jij er geen enkele moeite mee hebt om andere families dood te laten gaan.

Zonder ethiek waren we nu nog steeds op beren aan het jagen in onze berenvellen.
Waar hebben we het over. Niemand ziet graag iemand dood gaan. Maar jij gaf voor corona geen reet om zijn oma en dat doe jij nu tijdens corona ook niet. :')
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:30:01 #66
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195916565
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Als je geen bijdrage wil leveren, maar wel graag op de man speelt met een onzinnige reactie, blijf dan weg.
Oei, dat van die zolder kwam hard aan zie ik.

Nou Rutger, ik hecht weinig waarde aan kerst en oud & nieuw en ben ook liever thuis maar om nu een lockdown voor te stellen gaat mij iets te ver.

Waarom? Gewoon mijn gevoel.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 29 oktober 2020 @ 01:35:32 #67
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195916584
Wauw

Ik doe gewoon wat ik altijd doe 8-)

Shoot me
  donderdag 29 oktober 2020 @ 04:22:50 #68
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195917032
Nou, hebben dat straks ook weer meegemaakt. Een illegale kerstmis :)

Ik hoop eigenlijk dat zoiets landelijk ter sprake komt, dat zal het verzet tegen de beperkingen alleen maar versterken. Misschien gaan mensen inzien hoe kansloos al dat lockdownen is. Rutte durfde de kerst in elk geval nu nog niet aan.

Het leger zou wel roet in het eten kunnen gooien. Gelukkig zijn er veel sluipwegen en kun je elkaar in de buurt bereiken via privaat terrein.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195917461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:39 schreef CR7 het volgende:

[..]

Waar hebben we het over. Niemand ziet graag iemand dood gaan. Maar jij gaf voor corona geen reet om zijn oma en dat doe jij nu tijdens corona ook niet. :')
Klopt, maar wel om mijn familie. Hij geeft geen reet om zijn eigen familie.

Mijn punt is dat door zijn gedachtengang miljoenen families in gevaar zijn, inclusief de mijne en de zijne.

Ik laat een idioot niet mijn familie in gevaar brengen, maar goed, sommige mensen geven nergens om en denken alleen maar aan zichzelf.
pi_195917523
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 06:24 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Klopt, maar wel om mijn familie. Hij geeft geen reet om zijn eigen familie.

Mijn punt is dat door zijn gedachtengang miljoenen families in gevaar zijn, inclusief de mijne en de zijne.

Ik laat een idioot niet mijn familie in gevaar brengen, maar goed, sommige mensen geven nergens om en denken alleen maar aan zichzelf.
Ik geef wel om mijn familie maar ik ben wel gewoon naar de kroeg/sportschool/restaurant etc geweest. En de oudere familieleden hebben daar wel vrede mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 14:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De kwetsbare groepen behelst ongeveer 6 miljoen Nederlanders. Als die ziek worden en er is geen zorg beschikbaar omdat alle ziekenhuizen al overvol zijn dan praat je niet over de aantallen van de grootste natuurramp in NL maar een veelvoud daarvan.

Weet je hoeveel het heeft gekost om een dergelijke ramp in de toekomst minder waarschijnlijk te maken?

Waarom moet keer op keer uitgelegd worden dat het aantal slachtoffers relatief mee valt dankzij de maatregelen?
Ik geloof er ook geen reet van dat alle 6 miljoen kwetsbaren even kwetsbaar zijn voor corona. Hoeveel % van de bevolking is nu besmet geweest? 10 a 20%? Dus tussen de 600.000 en 1.2 miljoen mensen. Dan zouden er toch veel meer doden moeten zijn?

[ Bericht 39% gewijzigd door CR7 op 29-10-2020 06:45:33 ]
pi_195917533
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 06:39 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ik geef wel om mijn familie maar ik ben wel gewoon naar de kroeg/sportschool/restaurant etc geweest. En de oudere familieleden hebben daar wel vrede mee.
Ik zeg nergens dat je dat niet mag doen, dat was ook gewoon toegestaan volgens de maatregelen. Zelf heb ik dat ook gewoon gedaan.

Het gaat mij om die mensen die denken dat zij boven de wet staan en denken dat die regels er puur en alleen zijn om hem/haar te pesten, en dat alleen zij het zo zwaar hebben.
pi_195933290
Ik ga het gewoon vieren, fuck de overheid.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195933860
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:57 schreef Zwolsboy het volgende:
Gooi het land 1 nov in een lock van een maand, stelletje inteelt gasten in het torentje.
Dreigen Dreigen Dreigen, lijkt wel 1939... dreigen dreigen dreigen en dan komen ze.
"Gaat u maar rustig slapen", zei de minister president voor de 2e wereldoorlog
So we just called him Fred too
pi_195933887
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:52 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga het gewoon vieren, fuck de overheid.
Vier kerst maar gerust, ik zie de strengere maatregelen in januari tegemoet ^O^
So we just called him Fred too
pi_195934867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:13 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Vier kerst maar gerust, ik zie de strengere maatregelen in januari tegemoet ^O^
Dan hou ik me er ook niet aan
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:13:18 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195935054
Ik denk ook dat het fair zal zijn om de Kerst en Oud/Nieuwjaar als "nationale" samenkomst/gebeurtenis alvast te schrappen. Eenvoudiger ook om je als gezin/individu dan alvast op dat gebeuren met die insteek, in te stellen dat het even niet samen zal gebeuren.

Voor ons/mijzelf ook makkelijker te verkopen dat je niet wegblijft omdat wij dat zouden willen maar omdat het niet goed mogelijk is of wordt afgeraden. Niemand hoeft zich dan ook gepasseerd ter voelen.

Natuurlijk zal/gaat het Kabinet proberen van een dergelijk besluit; zolang mogelijk weg te blijven en het vooral adviseren als de nieuwe moraal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:21:06 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195935213
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:13 schreef Vallon het volgende:
Ik denk ook dat het fair zal zijn om de Kerst en Oud/Nieuwjaar als "nationale" samenkomst/gebeurtenis alvast te schrappen. Eenvoudiger ook om je als gezin/individu dan alvast op dat gebeuren met die insteek, in te stellen dat het even niet samen zal gebeuren.

Voor ons/mijzelf ook makkelijker te verkopen dat je niet wegblijft omdat wij dat zouden willen maar omdat het niet goed mogelijk is of wordt afgeraden. Niemand hoeft zich dan ook gepasseerd ter voelen.

Natuurlijk zal/gaat het Kabinet proberen van een dergelijk besluit; zolang mogelijk weg te blijven en het vooral adviseren als de nieuwe moraal.
Juist alles achter voordeur wordt weer toegestaan.
Verder zijn dit soort dagen juist heel erg belangrijk voor het draagvlak.

Gewoon kerst vieren dus. Het mag straks weer, en op de lange termijn zorgt het voor beter moraal.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195935413
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Juist alles achter voordeur wordt weer toegestaan.
Verder zijn dit soort dagen juist heel erg belangrijk voor het draagvlak.

Gewoon kerst vieren dus. Het mag straks weer, en op de lange termijn zorgt het voor beter moraal.
Klopt ja, door te pleiten/verplichten om kerst/oud en nieuw niet te vieren maak je mensen echt boos denk ik. En draagvlak is toch belangrijk.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:36:03 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195935544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Juist alles achter voordeur wordt weer toegestaan.
Verder zijn dit soort dagen juist heel erg belangrijk voor het draagvlak.

Gewoon kerst vieren dus. Het mag straks weer, en op de lange termijn zorgt het voor beter moraal.
De vieringswijze waarop is voor iedereen natuurlijk een andere invulling als beleving.

Kerst in kleine gezinssfeer nu wordt/is hier sws een andere dan dat je die dagen rondtrekt/aanloopt of op bv, wat wij juist "zg. leuk" vinden, de Kerstnacht, markten bezoeken, uiteten of Oudejaarsnacht gaan rondslempen en met Nieuwjaar overal al huggend binnenvallen.

Met die/deze dagen dan specifiek kwetsbaren forceren/bezoeken/uitnodigen/vermijden is best een uitdaging die ik nu liever ontloop als keuze en ons (wellicht wat "lafjes") zou willen verschuilen achter een advies dat het beter niet gebeurd. Sws voel ik mij al erg ongemakkelijk om nu ergens te komen waar je geacht wordt om op 1.5m of met mondkapjes te gaan zitten "feesten".

Maar goed, iedereen mag/kan idd zelf uitmaken wat die doet achter de eigen voordeur. Wat ik dan vooral bedoel is dat de andere gebruikelijke gelegenheden dan worden afgeraden. Dus geen restaurant, kerk of aftellende feestzaal noch buurtfeestjes etc.etc..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195936902
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:13 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Vier kerst maar gerust, ik zie de strengere maatregelen in januari tegemoet ^O^
Hebben de meeste mensen serieus de dikke schijt aan, laat Den Haag maar lekker ons beperken hoe meer stemmen ze verliezen :{w

Merk ook dat er steeds meer mensen er de schijt aan hebben, tja een keer is het afgelopen en moeten we accepteren dat er wat meer mensen dood gaan Oh wacht 90% kans op sterven is het he.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zwolsboy op 30-10-2020 01:59:56 ]
Interessant he ?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:57:49 #82
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195938551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Juist alles achter voordeur wordt weer toegestaan.
Verder zijn dit soort dagen juist heel erg belangrijk voor het draagvlak.

Het gaat bij een pandemie niet om het verkrijgen van draagvlak. Bevolking hoeft het er niet mee eens te zijn.

Zonder draagvlak zijn er alleen meer en hogere boetes nodig.
Thuisblijven volgtvdan vanzelf.
Tot nooit .......
pi_195938634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:00 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dan hou ik me er ook niet aan
Dus eigenlijk f*ck de zorgmedewerkers? Want die moeten jou ellende oplossen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:07:14 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195938635
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het gaat bij een pandemie niet om het verkrijgen van draagvlak. Bevolking hoeft het er niet mee eens te zijn.

Zonder draagvlak zijn er alleen meer en hogere boetes nodig.
Thuisblijven volgtvdan vanzelf.
Echter luisteren politieke partijen wel naar hun achterban en zijn ze kritisch op het beleid. Als je zulke vergaande maatregelen in wilt voeren zul je toch steun van de partijen en hun achterban moeten hebben.

Daarnaast zie je ook wat er gebeurt in bijvoorbeeld Italië. Dat wil je al helemaal niet hebben :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195938752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het gaat bij een pandemie niet om het verkrijgen van draagvlak. Bevolking hoeft het er niet mee eens te zijn.

Zonder draagvlak zijn er alleen meer en hogere boetes nodig.
Thuisblijven volgtvdan vanzelf.
Juist wel. De meeste winst valt te halen in gedragsaanpassingen die simpelweg niet te handhaven zijn, zij het juridisch zij het praktisch. Met elke burger een politieagent laten meelopen om bijv de 1,5m te garanderen gaat hem niet worden. Het moet toch echt vanuit intrinsieke motivatie komen.
I'll give you something to do
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:40:27 #86
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195938980
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Echter luisteren politieke partijen wel naar hun achterban en zijn ze kritisch op het beleid. Als je zulke vergaande maatregelen in wilt voeren zul je toch steun van de partijen en hun achterban moeten hebben.
dat klinkt als polderen. Daardoor zijn we aan 10k besmettingen en overvolle ziekenhuizen gekomen.
Tot nooit .......
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:41:54 #87
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195939000
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Juist wel. De meeste winst valt te halen in gedragsaanpassingen die simpelweg niet te handhaven zijn, zij het juridisch zij het praktisch.
Draagvlak kan absoluut een voordeel zijn. Maar het is geen doel op zich.
Tot nooit .......
pi_195939187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 12:45 schreef Stoorzendert het volgende:
Beter voor kerst en oud&nieuw een uitzondering maken als we dan nog steeds in lockdown zitten. Gaat anders echt een gigantische puinhoop worden.

Gewoon Max. 20 personen of allemaal familie.
Dit. En als je sociale dingen buiten gedoogd, heb je al veel minder besmettingen, dan dat je het verbied, en iedereen dus verplicht binnen zit. Mensen gaan toch wel bewegen, ik ook. Binnen gaan veel meer besmettingen plaats vinden.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_195942479
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:07 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dus eigenlijk f*ck de zorgmedewerkers? Want die moeten jou ellende oplossen.
Fuck die jankerds inderdaad.
Ik heb geen last van dat griepje, dus laat staan dat ik als een inferieur naar het ziekenhuis moet daarvoor.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:04:29 #90
367000 roos94
pi_195942497
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Fuck die jankerds inderdaad.
Ik heb geen last van dat griepje, dus laat staan dat ik als een inferieur naar het ziekenhuis moet daarvoor.
:X
pi_195948960
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:55 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Dit. En als je sociale dingen buiten gedoogd, heb je al veel minder besmettingen, dan dat je het verbied, en iedereen dus verplicht binnen zit. Mensen gaan toch wel bewegen, ik ook. Binnen gaan veel meer besmettingen plaats vinden.
Een tuinfeestje met kerst?

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb geen last van dat griepje
Griep is nu niet iets waar je de komende winter minder druk om hoeft te maken. Het is veel minder besmettelijk, de gevolgen zijn minder en door de corona maatregelen zal griep ook nauwelijks een probleem zijn deze winter.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)deze-winter-a4014331

Toch wel vreemd dat er veel meer mensen een griepprik willen dan andere jaren.
https://www.volkskrant.nl(...)af-te-zien~b07da4f5/
pi_195949125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:03 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, als je geen sociaal leven hebt dan maakt het inderdaad geen ene flikker uit. Als jij nou de komende 20 jaar gewoon binnen blijft, dan kan de rest op een normale manier doorleven.
Ah boehoehoe.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:59:24 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195952837
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:33 schreef -Hakuna- het volgende:
Veel zal ik er zelf niet van merken als in december alles ''op slot'' gaat. Ging de afgelopen 20 jaar toch al nergens meer heen met die dagen en vrijwel al mijn familieleden zijn al jaren dood, inclusief mijn ouders. Dus laat die echte lockdown maar komen. _O_
Triest om deze mening te lezen dat zelfs niet meer uitmaakt wat deze dagen voor anderen kunnen betekenen en er alleen nog maar vanuit de eigen overweging kan worden geredeneerd.
//--//
Zelf vind ik die dagen ook vaak een "moet het?" en ben zelf benieuwd of/dat Corona ook hier allerlei heilige huisjes omver gaat werpen. December vorir jaar was het hier, bij nader inzien, al wat onwennig en denk dat dit jaar iedereen vooral robo-appjes/sms'sjes gaat sturen. Bij elkaar zomaar over de vloer komen, om FF overal een borrel te halen en dan ladderzat de dag door te komen, zal er dit jaar wel niet in zitten.

Epidemisch is het natuurlijk heel erg zinnig dat mensen zo veel mogelijk bij zichzelf blijven om niet in de verleiding te komen om te gaan rondhuppen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195952880
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:03 schreef Aiciu het volgende:
Fuck die jankerds inderdaad.
Totdat je er zelf in eens last van hebt en je niet snel geholpen kan worden. Dan schreeuw je alles bij elkaar, immers jij bent dan belangrijkers dan de rest.

quote:
Ik heb geen last van dat griepje
Het is alleen geen griepje. Maar dat is voor sommige nu eenmaal zeer lastig te begrijpen.

quote:
dus laat staan dat ik als een inferieur naar het ziekenhuis moet daarvoor.
Past eigenlijk bij de rest van je opmerkingen. Dom, onwetendheid, tokkie en had ik dom al genoemd?
pi_195954061
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:02 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Totdat je er zelf in eens last van hebt en je niet snel geholpen kan worden. Dan schreeuw je alles bij elkaar, immers jij bent dan belangrijkers dan de rest.
[..]

Het is alleen geen griepje. Maar dat is voor sommige nu eenmaal zeer lastig te begrijpen.
[..]

Past eigenlijk bij de rest van je opmerkingen. Dom, onwetendheid, tokkie en had ik dom al genoemd?
Bang zijn voor een griepje :')

Als ik het krijg merk ik er niks van
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195954243
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:55 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Bang zijn voor een griepje :')

Als ik het krijg merk ik er niks van
Dat hoop ik voor je. Sommige hebben andere ervaringen en snappen wat het met je kan doen. Maar ik ben niet bang, sommige hebben echte ervaring met Covid-19.

Jij blijkbaar niet.

Maar om Covid-19 met de griep te vergelijken, laat al zien dat je werkelijk geen idee hebt wat Covid-19 is en met je doet.
Geeft niet hoor, niet iedereen heeft de mogelijkheid om te begrijpen wat covid-19 nu eigenlijk is. Is ook best lastig, immers het is er pas een goed half jaar in Nederland.
pi_195954414
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dat hoop ik voor je. Sommige hebben andere ervaringen en snappen wat het met je kan doen. Maar ik ben niet bang, sommige hebben echte ervaring met Covid-19.

Jij blijkbaar niet.

Maar om Covid-19 met de griep te vergelijken, laat al zien dat je werkelijk geen idee hebt wat Covid-19 is en met je doet.
Geeft niet hoor, niet iedereen heeft de mogelijkheid om te begrijpen wat covid-19 nu eigenlijk is. Is ook best lastig, immers het is er pas een goed half jaar in Nederland.
Het doet helemaal niks.
Ik doe niet mee aan die onzin, kom in heel Europa heb nog steeds niks, als het zo besmettelijk was waarom merk ik er niks van terwijl ik al die domme regels negeer?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195958637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:12 schreef Aiciu het volgende:
Het doet helemaal niks.
Je laat weer je onkunde zien. Je bent hier echt heel goed in he?

quote:
Ik doe niet mee aan die onzin, kom in heel Europa heb nog steeds niks, als het zo besmettelijk was waarom merk ik er niks van terwijl ik al die domme regels negeer?
Alweer je onkunde, dat je laat zien.
1: De schatting is dat momenteel 10% van de bevolking het gehad heeft. 90% dus nog niet.
2: Je moet bij iemand in de buurt zijn, om het virus te krijgen. (zijn uitzonderingen).
3: Als je bij iemand in de buurt bent die het heeft, wilt niet zeggen dat je het ook krijgt.
4: Volgens RIVM: Op 15 oktober lag het geschatte aantal besmettelijken tussen 117063 en 203606 personen.
5: Men weet nog niet exact, waarom sommige wel en andere niet besmet worden, terwijl ze in dezelfde ruimte zitten Of waarom iemand het licht en sommige heel zwaar krijgen. Het is nog een heel nieuwe virus, waar we nog maar heel weinig vanaf weten.

Ik ken er een aantal waarvan een partner het gehad heeft, maar de andere partner niet. Ze liggen wel iedere dag in hetzelfde bed.
Ik heb het zelf waarschijnlijk in Maart in de supermarkt opgelopen.
Ik avond voordat ik mijn symptomen kreeg, was ik nu bij mijn ouders en was ik heel dichtbij. Geen van hun hebben klachten gekregen.
Ik ken er ondertussen ongeveer 10-15 die het gehad hebben.

En trouwens ik heb na een 1/2 jaar, heb ik nog steeds behoorlijke klachten.

Mede omdat jij en vele andere niet mee doen aan dit "soort onzin" hebben we nu weer ellende en mag de zorg het voor ons oplossen, kunnen we geen biertje meer drinken, geen etentje doen en zal kerst en oud/nieuw er dit jaar waarschijnlijk heel anders uit zien.

Dus "bedankt", namens vele Nederlanders.
pi_195959030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Niets mooiers dan met een glaasje ranja alleen op de bank naar de persconferenties van onze ministerpresident kijken en vermanend toegesproken worden!
Dat glaasje ranja, dat doet het hem! :Y
pi_195959093
LockDown sells! ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')