abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 28 oktober 2020 @ 01:38:38 #1
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195896920
Toevallig de laatste week wat nieuwigheidjes gelezen over ANGSTEN enz. waar mensen aan kunnen lijden. Dit soort dingen interesseren mij en ik kijk en lees alles wat ik er over tegen kom.

Een op de drie mensen hebben er last van, sommigen hun hele leven, sommigen periodes. Van de mensen die daar aan lijden of hebben geleden zijn het twee maal zoveel vrouwen dan mannen. Dat is heel veel.
Reken je dat door heeft 33 % van de mensen er last van, naar geslacht van iedere 100 vrouwen 44. En van iedere 100 mannen 22. Naar beneden afgerond, een op de 5 mannen en twee op de vijf vrouwen hebben er langere tijd of hun hele leven last van. "Normale" angst is een gezond hulpmiddel van de natuur zodat we geen te grote risico's nemen. Daar gaat het hier dus niet om!
Er kunnen vele oorzaken zijn. Er zijn ook hulpmiddelen, technieken, oplossingen, medicijnen.

Ik hoop dat zich door reacties en (eigen) ervaringsverhalen etc. hier allerlei informatie verzamelt waar iemand iets mee kan en zijn angsten kan aanpakken.

Mijn bijdragen hier zijn gebaseerd op allerlei eigen ervaringen met het onderwerp, informatie uit nieuwsbrieven van bv het blad "Wetenschap" en haar nieuwsbrieven (gratis op abonneren, raad ik jullie aan!), de nieuwsbrief van de universiteit van Maastricht, en heel veel Nederlands Duits en Engels - talige documentaires, die ik óók verzamel, opneem met een mediaplayer en vaak meer dan een keer bekijk. Tevens koop ik af een toe een boek, en ... lees het ook. Of in de bibliotheek,daar vind je tien-duizenden boeken aanwezig die je ter plaatse kunt lezen. En honderduizenden boeken zijn te bestellen, allen mee naar huis te nemen, ook veel cursussen ook intenet cursussen enz. En een leesruimte met honderden bladen, voor 20-25 euro per jaar kan je dat alls, ben je er lid van! Ben er een grote fan van!

Dit zal niet een echt wetenschappelijk topic worden, dus overweeg altijd of het voor jou niet beter is naar de huisarts te stappen, om met hem / haar je problemen te bespreken, liefst met een briefje met de belangrijkste punten er op om te "spieken". Anders sta je na afloop misschien buiten en denkt, shit, heb ik dat of dat nog vergeten te vragen, te zeggen!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 28-10-2020 01:45:45 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 01:50:32 #2
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195896940
Zo las ik van de week dat ook paracetamol een licht angst remmende werking zou hebben. Je kunt ook andersom redeneren, je bent tot meer risico's bereid!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195896969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:50 schreef LeesFoknl het volgende:
Zo las ik van de week dat ook paracetamol een licht angst remmende werking zou hebben. Je kunt ook andersom redeneren, je bent tot meer risico's bereid!
Dat moet ook wel, als je er iedere dag meerdere van neemt lijkt het mij niet gezond.
Ik voorspel dat dit topic een herhaling wordt van denk je angst weg mindset hebben, mediteren en daarnaast ongezond eten verbannen, sporten, voldoende slaap, wellicht afgewisseld met iets anders vervelends zoals koud douchen . Ik verwacht niet veel originaliteit in dit topic naast jouw paracetamol tip.
Bovenstaande dingen zullen ongetwijfeld helpen voor velen maar voor mij nog niet helemaal genoeg al kan ik zelf met mijn angst leven. Heb gewoon geaccepteerd dat het bij het leven hoort. Oh ja, nog zo’n cliche die ik net vergat. En daarnaast probeer ik af en toe wat uit, zoals bijv taurine (helpt mij wel iets maar kan volgens anderen weer voor rebound angst zorgen) en vandaag tulsi , maar de tulsi helpt voor mij niet echt al is de thee op zich wel lekker.
Dacht eerst ook goede nachtrust thee helpt maar was helaas ook weer placebo al helpen valeriaan en melisse enzo me wel iets. Heb nog geen remedie gevonden op medicijnen die ik niet meer voorgeschreven krijg en taurine en magnesium dan een beetje na.
Ik zou het helemaal “deprimerend” vinden als het door testosteron komt ofzo, en cisvrouwen die geen onomkeerbare veranderingen in hun lichaam willen gewoon gedoemd zijn angstige mentaal chronisch instabiele wrakken te zijn.
Maar aan de andere kant boeit het me ook helemaal niets, vandaar het tussen aanhalingstekens. dan denk ik ok jullie je podium ga maar beter zijn en anders voelenden beschimpen alleen verwacht dan niet van mij dat ik jouw werkelijkheid leuk vind en er actief in participeer op een door jou gewenste manier.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-10-2020 02:18:54 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 28 oktober 2020 @ 02:29:56 #4
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195897048
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 02:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat moet ook wel, als je er iedere dag meerdere van neemt lijkt het mij niet gezond.
Ik voorspel dat dit topic een herhaling wordt van denk je angst weg mindset hebben, mediteren en daarnaast ongezond eten verbannen, sporten, voldoende slaap, wellicht afgewisseld met iets anders vervelends zoals koud douchen . Ik verwacht niet veel originaliteit in dit topic naast jouw paracetamol tip.
Bovenstaande dingen zullen ongetwijfeld helpen voor velen maar voor mij nog niet helemaal genoeg al kan ik zelf met mijn angst leven. Heb gewoon geaccepteerd dat het bij het leven hoort. Oh ja, nog zo’n cliche die ik net vergat. En daarnaast probeer ik af en toe wat uit, zoals bijv taurine (helpt mij wel iets maar kan volgens anderen weer voor rebound angst zorgen) en vandaag tulsi , maar de tulsi helpt voor mij niet echt al is de thee op zich wel lekker.
Dacht eerst ook goede nachtrust thee helpt maar was helaas ook weer placebo al helpen valeriaan en melisse enzo me wel iets. Heb nog geen remedie gevonden op medicijnen die ik niet meer voorgeschreven krijg en taurine en magnesium dan een beetje na.
Heerlijk, die positieve mindset van jou altijd. Na 3 regels al "voorspellen" het wordt niks.
Het is je ten voeten uit.
Ik zeg paracetamol helpt tegen angst. Jij zegt dat het niet zo is want .... als je te veel paracetamol neemt is ook niet goed. Maar daar heb ik het toch niet over. Jouw reden om te zeggen dat het niet zo is, ,is een drogreden, die klopt gewoon niet.
Een bijverschijnsel van paracetamol is dat men minder angstig is en daardoor genegen is minder risico te lopen. Las ik overigens in een artikel over corona!

Neem grote verlegenheid, bij het uitgaan. Is ook vaak een soort angst; dat je niet contact durft te maken met iemand van het door jou gewenste geslacht of met de voor jou interessante persoon. Nu, dan raadt men wel eens aan, drink wat alcohol. Kom jij dan weer, neen, want als je veel alcohol drinkt vervet je lever?

Ik hoop van harte dat je hier niet vaak gaat "reageren", want jij hebt gewoon besloten, ik ben ongelukkig en NIETS zal mij helpen kunnen. En wedden dat het zo blijft. Want jij wilt dat ten koste van alles winnen; zie je wel, ik ben toch XXX.

Als ik je post nou even goed lees en hetgene waar mensen wel iets aan hebben samenvat is dat
-taurine melisse valeriaan en magnesium meen je dat jou wel wat helpen.

Dan zitten we samen met de paracetamol al op 5. Vergeet daarbij de chocolade niet, in mijn geval kersenbonbons. werken bij veel mensen, naar horen zeggen vooral bij vrouwen, goed.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 02:32:45 #5
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195897057
Weet iemand iets van prozac / fluoxetine, béta remmers, testosteron smeersels of injecties?
Alles natuurlijk eerst met de arts te bespreken, eventueel een (bloed) onderzoek en dan op recept!

Deze zouden in bepaalde gevallen allemaal kunnen helpen, de vraag is natuurlijk of het "jou" helpt, in jouw specifieke geval.

[ Bericht 29% gewijzigd door LeesFoknl op 28-10-2020 02:53:14 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195897078
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 02:29 schreef LeesFoknl het volgende:
Heerlijk, die positieve mindset van jou altijd. Na 3 regels al "voorspellen" het wordt niks.
Het is je ten voeten uit.
Ik zeg paracetamol helpt tegen angst. Jij zegt dat het niet zo is want .... als je te veel paracetamol neemt is ook niet goed. Maar daar heb ik het toch niet over. Jouw reden om te zeggen dat het niet zo is, ,is een drogreden, die klopt gewoon niet.
Een bijverschijnsel van paracetamol is dat men minder angstig is en daardoor genegen is minder risico te lopen. Las ik overigens in een artikel over corona!

Neem grote verlegenheid, bij het uitgaan. Is ook vaak een soort angst; dat je niet contact durft te maken met iemand van het door jou gewenste geslacht of met de voor jou interessante persoon. Nu, dan raadt men wel eens aan, drink wat alcohol. Kom jij dan weer, neen, want als je veel alcohol drinkt vervet je lever?

Ik hoop van harte dat je hier niet vaak gaat "reageren", want jij hebt gewoon besloten, ik ben ongelukkig en NIETS zal mij helpen kunnen. En wedden dat het zo blijft. Want jij wilt dat ten koste van alles winnen; zie je wel, ik ben toch XXX.

Als ik je post nou even goed lees en hetgene waar mensen wel iets aan hebben samenvat is dat
-taurine melisse valeriaan en magnesium meen je dat jou wel wat helpen.

Dan zitten we samen met de paracetamol al op 5. Vergeet daarbij de chocolade niet, in mijn geval kersenbonbons. werken bij veel mensen, naar horen zeggen vooral bij vrouwen, goed.
Nou ik schreef er ook bij dat ik het origineel vond. Dat is juist positief maar laat maar. Ik ga er nu maar gewoon vanuit dat als je er 1 per dag neemt zonder dat je pijn hebt het geen kwaad kan. Al kan ik me dat nirt voorstellen maar het zal wel zo zijn als artsen dat schrijven.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 02:32 schreef LeesFoknl het volgende:
Weet iemand iets van prozac / fluoxetine, béta remmers, testosteron smeersels of injecties?
Alles met de arts te bespreken, eventueel een (bloed) onderzoek en dan op recept!
Voor antidepressiva geldt dat je wel echt ernstige klachten moet hebben wil je dat krijgen. Neem aan dat het bij die andere dingen niet anders zal zijn. Het protocol is niks voorschrijven tenzij het niet anders kan als het om geestelijke problemen zoals angst gaat.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 28 oktober 2020 @ 04:50:22 #7
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195897588
Problemen rondom slaap.


Nachtmerries; heb je vaak nachtmerries, vaak ieder keer weer dezelfde?
Meestal herinneren we onze dromen niet of nauwelijks. Maar soms heb je (en vaak zijn dat terugkerende) dromen die je je wel herinnert. En soms zijn dat ware nachtmerries, die je zelfs overdag nog beïnvloeden. Soms kan het zo zijn dat je angst hebt om te gaan slapen, wetend dat bijna zeker weer die akelige droom komt.
Soms ben je aan het dromen, en wéét je dat het een droom is, maar je wordt maar niet wakker. Dat zijn lucide dromen, dromen waar je je in bewust bent dat het een droom is.
Als je oefent, schijn je die dromen te kunnen sturen.Met lucide dromen heb je zelf door, ben je je bewust dat je aan het dromen bent. De theorie erachter is je gebruikt dan delen van je hersenen die je normaal niet gebruikt.
Een lucide droom betekent een heldere droom. Maar er hangt meer aan vast. Mensen die lucide dromen kunnen (proberen, oefenen) hun droom te sturen. Wat hier zo bijzonder aan is? Je kunt dingen gaan doen, dromen, die je in de realiteit helemaal niet kunt doen. Zo kun je naar de zon vliegen, vuur eten of kletsen met Disney figuren. Je kunt leuke dromen maken, sturen, voor jezelf.

Maar in angstige dromen, nachtmerries kan het je ook helpen. Ik schat 35 jaar geleden had ik maanden lang nagenoeg iedere nacht een nachtmerrie. Altijd exact dezelfde. In de hoek van mijn slaapkamer verscheen een duivel. Klein, zo 80 cm groot, maar die begon dan te groeien en te groeien totdat ie de halve kamer vulde. Dan schrok ik wakker. Maar al aan het begin van de droom was ik mij al bewust dat ik droomde. Op een gegeven moment was ik bang om te gaan slapen, en was ik overdag vermoeid. Ik baalde er van als een stier! Gigantisch! Die rot droom en dan overdag te moe om mijn dingen en werk te doen
Toen, een nacht, slapend en mijn nachtmerrie begint weer. Ik wist dus het is niet echt. Ik werd zo woedend dat ik dacht, terwijl ik droomde, kom hier, ik scheur je in stukken. Ik laat niets meer van je over. Het figuur groeide niet meer, begon kleiner te worden, verdween, en ik heb verder geslapen en die droom nóóit meer gehad.

Lucide dromen bewust doen, dat vraagt enige oefening, maar er bestaan middeltjes om je hierin te trainen.
-Dagdromen
Je kunt heerlijk ontspannen als je af en toe dagdroomt. Denk na over dingen die je graag zou willen doen, mensen die je zou willen ontmoeten of over hoe jouw leven er idealiter over een paar jaar uit zou zien.
-Probeer in je hoofd een droom te creëren waar je gelukkig van wordt. Dat kan ook iets kleins zijn als fantaseren over een fantastische eerste date of zelfs wip met een knappe man of vrouw.
-Door je energie te steken in deze dromen, kan je onderbewuste beginnen met het realiseren, visualiseren van deze fantasieën. Wat extra goed schijnt te werken, is als je in slaap valt terwijl je aan het dagdromen bent. Misschien lekker gaan liggen op de bank of in bed, in een luie stoel?

Hierbij helpt jouw favoriete feel-good muziek !! Of van die ontspannings geluiden zoals de geluiden van een bos, of de zee, klassieke muziek etc. Zoek uiteraard naar muziek, eventuele teksten en thema’s die goed bij jou en jouw leven passen.


:O :Z 8)7 ~O> o|O ------ w/ c_/

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 28-10-2020 04:55:40 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Miss 200.000.000! woensdag 28 oktober 2020 @ 05:08:43 #8
367000 roos94
pi_195897614
Mijn hele leven bestaat uit het overleven van angstmomenten _O- de gouden tip heb ik nog niet gevonden
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:28:44 #9
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898314
Ik las pas van een astronaut die in de ISS heeft gezeten dat het helpt om je voor te bereiden op dingen.

Zo weet je wat je moet doen en heb je minder stress of angst.

Voorbereiden is dus geen doemscenario uitdenken maar zorgen dat je hebt of weet wat nodig is om een taak te verrichten.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:34:00 #10
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898350
Iedere dag is anders
Vaak wordt er gekeken naar een probleem of angst gevormd op basis van ervaring.

Hou er rekening mee dat iedere dag anders is, en dat je beeld van een angst dus niet realistisch is aangezien die gevormd is door een eerdere ervaring uit een andere situatie.

Van situaties leer je, daardoor kun je het de volgende keer anders aanpakken waardoor angst niet nodig is.
pi_195898367
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:28 schreef mr.klojo het volgende:
Ik las pas van een astronaut die in de ISS heeft gezeten dat het helpt om je voor te bereiden op dingen.

Zo weet je wat je moet doen en heb je minder stress of angst.

Voorbereiden is dus geen doemscenario uitdenken maar zorgen dat je hebt of weet wat nodig is om een taak te verrichten.
Bij normale angst is dit een erg goede tip. Als het gaat om iemand met een ernstige angststoornis is deze tip alsof je tegen iemand met astma zegt dat is gewoon even goed diep moet in- en uitademen tegen de kortademigheid. Dan heb je meer aan professionele behandeling toegepast op jouw situatie.

Als je redelijk intelligent bent en het probleem is vooral dat je angstige cognities hebt, kan je dit toepassen en kan het werken. Het zal niet bij iedereen lukken.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:38:52 #12
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898382
kijk naar de voordelen

Heel lastig natuurlijk, maar ieder nadeel heeft een voordeel.

Heeft jouw angst ècht alleen maar nadelen? Zorg er dan voor dat het werkt je voordeel.

Gebruik de angst als drijfveer om door te zetten bij positieve dingen die je wilt bereiken.

Uiteindelijk kun je na een tijd terug kijken op de goede dingen die het je heeft gebracht.

Misschien is dat doorzettingsvermogen, of de wil om anderen te helpen, of de drijfveer om je te blijven ontwikkelen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:41:56 #13
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898416
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bij normale angst is dit een erg goede tip. Als het gaat om iemand met een ernstige angststoornis is deze tip alsof je tegen iemand met astma zegt dat is gewoon even goed diep moet in- en uitademen tegen de kortademigheid. Dan heb je meer aan professionele behandeling toegepast op jouw situatie.

Als je redelijk intelligent bent en het probleem is vooral dat je angstige cognities hebt, kan je dit toepassen en kan het werken. Het zal niet bij iedereen lukken.
Bij een ernstig afwijkende stresstoornis die in je dna of systeem zit kan het inderdaad te lastig zijn en kan voorbereiden ook een last zijn. Soms is er dan wat hulp nodig van een arts. Medicatie kan nodig zijn.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:47:44 #14
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898473
Hulp uit de natuur

Mogelijk krijg je meer rust door de volgende natuurlijke middelen, let op dat deze alleen een duwtje in de rug zijn en geen middel om op te vertrouwen of geestelijk aan te hangen.

Je moet het nog steeds zelf doen, maar het ksn iets makkelijker zijn om angstige periodes door te gaan of te beleven met deze middelen:

Hop - In tablet of gedroogd voor de thee.
Werkt bedarend.

Valeriaan - In tablet of voor in de thee.
Geeft rust.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:56:30 #15
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898545
Bedenk wanneer je denkt

Als je moe bent en/of weinig gegeten hebt, kan een probleem of angst vaak groter zijn dan nodig of realistisch is. Zoek dan afleiding, doe iets creatiefs waarbij je zowel je geest als je handen gebruikt.

Waarom ook je handen, als je iets doet waarbij je beide hersendelen bezig zijn heb kom je sneller tot rust.
Je hebt dan meer concentratie nodig die je afleid van je angstige gedachten.

Voorbeeld: lees niet maar ga iets maken, tekeken, schrijven.
Loop een rondje.

Neem jezelf voor een angstige situatie te overdenken of voor te bereiden als je uitgeslapen of minder moe bent.
Niet wanneer je moe bent.

Evalueer de angstige situatie later met een bakje thee op de bank of wanneer je ergens op een bankje buiten zit bijvoorbeeld.
pi_195898583
Overgave aan alles wat zich aandient met de wetenschap dat alles maar dan ook alles tijdelijk is en voorbij zal gaan. Ik zeg niet dat dit toepassen eenvoudig is maar het helpt gigantisch als je hiermee aan de slag gaat.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:04:19 #17
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898602
Schrijven = verwerken

Effect: wat op papier staat hoef je niet te onthouden waardoor je het soms makkelijker los kan laten.

Tevens kun je er later op terugkijken en het een plek geven of gemakkelijker zien hoe je de angst of een probleem de volgende keer kunt verlichten.
pi_195898719
Een schijthekel aan mensen hebben, hoort dat ook bij fobie? (serieuze vraag)
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:45:02 #19
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195898964
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:17 schreef Metalfrost het volgende:
Een schijthekel aan mensen hebben, hoort dat ook bij fobie? (serieuze vraag)
Dat is het resultaat van mensenkennis :P
pi_195899013
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:17 schreef Metalfrost het volgende:
Een schijthekel aan mensen hebben, hoort dat ook bij fobie? (serieuze vraag)
Nee dat is meer agressie gerelateerd.
Wil je er iets mee? ;)
pi_195900068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:04 schreef mr.klojo het volgende:
Schrijven = verwerken

Effect: wat op papier staat hoef je niet te onthouden waardoor je het soms makkelijker los kan laten.

Tevens kun je er later op terugkijken en het een plek geven of gemakkelijker zien hoe je de angst of een probleem de volgende keer kunt verlichten.
Dit is een zeer effectieve, en vaak onderschatte, tip. Wanneer het ergens op papier staat is het sneller uit gedachten en heb je de gedachte (of oplossende tip voor jezelf) al letterlijk ergens geparkeerd en is het makkelijker uit je hoofd. Nou ook nog jezelf aanleren bij moeilijke momenten terug te lezen en bij te schrijven en dit zorgt voor een hoop meer rust.

zelf merk ik dat wanneer ik in de angst raak, ik mezelf helemaal kan laten overmannen door de emoties en in cirkels blijf gaan wat betreft de gedachten en angsten. Daarbij heb ik t vaak nodig van vrienden dat die me even hard toespreken en het probleem mij even uitleggen vanuit een helikopter view als het ware. Hierdoor kan ik meer distantiëren van mn emotie en het overzicht even creëren en het probleem in de juiste (kleinere) proportie brengen.

Zo dus ook het schrijven, breng het probleem in kaart, de mogelijke oplossingen en wat je zelf een ander zou adviseren binnen deze situatie.
pi_195900173
Ik moet zeggen de reacties verrassen mij wel. Blijken toch wel wat origineler dan van tevoren gedacht.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195900634
Al die mensen die angst hebben voor slangen of spinnen of muizen, worden die ook meegerekend?
pi_195903524
De belangrijkste eerste stap is je angst erkennen en accepteren. Accepteren betekent niet dat je er voor altijd aan vast blijft klampen. Het betekent dat het er mag zijn. Zodra je je angst niet toelaat en er met alle macht tegen vecht of het wil onderdrukken, zal je angst toenemen.

Vervolgens als je het geaccepteerd hebt (geen schaamte), kun je werken aan je herstel, door geleidelijk in kleine stappen de confrontatie aan te gaan met situaties waarin je angstig wordt. Deze situaties ondergaan, waarbij de regel geldt, pas uit de situatie weggaan als je enigszins rustig/gekalmeerd bent.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 28 oktober 2020 @ 13:45:58 #25
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195903959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:04 schreef mr.klojo het volgende:
Schrijven = verwerken

Effect: wat op papier staat hoef je niet te onthouden waardoor je het soms makkelijker los kan laten.

Tevens kun je er later op terugkijken en het een plek geven of gemakkelijker zien hoe je de angst of een probleem de volgende keer kunt verlichten.
Dit!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')