abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195895867
Hoe gaan jullie om met dit uitzichtlose beleid? Het is een (tot op zekere hoogte) prima beleid en het is niet vreemd dat deze vrij uitzichtloos is, maar dat maakt het niet minder lastig om hiermee om te gaan.
Hoe plannen jullie voor de feestdagen, als je geen idee hebt met hoeveel mensen je dan bij elkaar 'mag' zitten?
Hoe plannen jullie verjaardagen, jubileums en een trouwerij? Of voor momenten waarop de hele familie elkaar weer kan zien?
Hoe ga je om met het idee dat jouw sportclub mogelijk dicht blijft of dicht gaat en met het idee dat je deze winter niet met vrienden en familie de kroeg in kan of bijvoorbeeld drukke kerstmarkten kan bezoeken?
Hoe geef jij deze teleurstellingen een plek?

In maart leken de maatregelen misschien nog tijdelijk te zijn en drong de ernst niet overal door. Je zag de saamhorigheid en iedereen was bereid om elkaar te helpen. Mensen meldden zich aan als vrijwilliger, gaven aan bereid te zijn om de hond van de buren uit te laten of boodschappen te doen en om meer geld uit te geven aan de ondernemers die door de maatregelen gehinderd werden.
Deze saamhorigheid lijkt ondertussen zo goed als verdwenen te zijn, ondernemers zijn bang voor failliessement, veel mensen zitten werkloos thuis, de zorg is overbelast en de maatregelen blijven maar komen zonder uitzicht op het 'normale leven'.

Met vrienden, famillie en onbekenden online praten over de maatregelen helpt natuurlijk wel, maar ik heb het idee dat iedereen in mijn omgeving er ook wel klaar mee is. Gesprekken gaan constant over corona, je zet de televisie of radio aan en je hoort er over, en ook de nieuwspaginas blijven je er constant aan herinneren. Op een gegeven moment wil je het natuurlijk ook een keer over iets anders hebben.

Wat doen jullie om even niet aan corona te hoeven denken en hoe gaan jullie om met dit uitzichtlose beleid.
Ikzelf zorg ervoor dat ik nu genoeg aan beweging kom. De sportscholen zijn nog open en gelukkig kunnen we nog vrij naar buiten. Daarnaast is werk / studie enigszins een afleiding. Ook zorgt een adventkalender en (online) borrels met vrienden en familie voor momenten waar ik naar toe kan leven. Ik merk dat het nu wel belangrijker is om iets te hebben waar je je naar uit kijkt, zodat je nog iets van een uitzicht hebt.

Hoe gaan jullie hier meer om?
pi_195895894
Niet gelezen, maar geduld is wel ver te zoeken bij veel mensen.
pi_195895940
Ik kijk iedere dag uit naar een pot bier in de avond. Werk is door corona weer weggevallen en mijn studie heb ik geen motivatie meer voor aangezien dat online werken mij de strot uitloopt.
pi_195895965
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk iedere dag uit naar een pot bier in de avond. Werk is door corona weer weggevallen en mijn studie heb ik geen motivatie meer voor aangezien dat online werken mij de strot uitloopt.
Misschien is deze bier adventskalender een tip ;)
https://www.beerwulf.com/(...)bier-adventskalender
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:28:09 #5
319979 Fok-it
Verliefd op Maisie Williams
pi_195896006
Het gewoon proberen te accepteren. En je kan een bepaalde groep familie of vrienden toch gewoon offline blijven zien zolang er geen volledige lockdown is? Mits klachtvrij uiteraard.
And I'd get lost in the nothingness inside of me
pi_195896064
Ja en ik woon in Zeeland dus merk geen verschil
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:49:19 #7
492201 crew  Fugue
Weapon of massive consumption
pi_195896307
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:28 schreef Fok-it het volgende:
Het gewoon proberen te accepteren. En je kan een bepaalde groep familie of vrienden toch gewoon offline blijven zien zolang er geen volledige lockdown is? Mits klachtvrij uiteraard.
Dit idd
If you can't detect the sarcasm, you've misunderstood
pi_195896318
Heerlijk rustig
pi_195896407
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:18 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe gaan jullie om met dit uitzichtlose beleid? Het is een (tot op zekere hoogte) prima beleid en het is niet vreemd dat deze vrij uitzichtloos is, maar dat maakt het niet minder lastig om hiermee om te gaan.
Hoe plannen jullie voor de feestdagen, als je geen idee hebt met hoeveel mensen je dan bij elkaar 'mag' zitten?
Hoe plannen jullie verjaardagen, jubileums en een trouwerij? Of voor momenten waarop de hele familie elkaar weer kan zien?
Hoe ga je om met het idee dat jouw sportclub mogelijk dicht blijft of dicht gaat en met het idee dat je deze winter niet met vrienden en familie de kroeg in kan of bijvoorbeeld drukke kerstmarkten kan bezoeken?
Hoe geef jij deze teleurstellingen een plek?

In maart leken de maatregelen misschien nog tijdelijk te zijn en drong de ernst niet overal door. Je zag de saamhorigheid en iedereen was bereid om elkaar te helpen. Mensen meldden zich aan als vrijwilliger, gaven aan bereid te zijn om de hond van de buren uit te laten of boodschappen te doen en om meer geld uit te geven aan de ondernemers die door de maatregelen gehinderd werden.
Deze saamhorigheid lijkt ondertussen zo goed als verdwenen te zijn, ondernemers zijn bang voor failliessement, veel mensen zitten werkloos thuis, de zorg is overbelast en de maatregelen blijven maar komen zonder uitzicht op het 'normale leven'.

Met vrienden, famillie en onbekenden online praten over de maatregelen helpt natuurlijk wel, maar ik heb het idee dat iedereen in mijn omgeving er ook wel klaar mee is. Gesprekken gaan constant over corona, je zet de televisie of radio aan en je hoort er over, en ook de nieuwspaginas blijven je er constant aan herinneren. Op een gegeven moment wil je het natuurlijk ook een keer over iets anders hebben.

Wat doen jullie om even niet aan corona te hoeven denken en hoe gaan jullie om met dit uitzichtlose beleid.
Ikzelf zorg ervoor dat ik nu genoeg aan beweging kom. De sportscholen zijn nog open en gelukkig kunnen we nog vrij naar buiten. Daarnaast is werk / studie enigszins een afleiding. Ook zorgt een adventkalender en (online) borrels met vrienden en familie voor momenten waar ik naar toe kan leven. Ik merk dat het nu wel belangrijker is om iets te hebben waar je je naar uit kijkt, zodat je nog iets van een uitzicht hebt.

Hoe gaan jullie hier meer om?
Elke dag 5 mensen thuis bezoeken voor werk, afspreken met vrienden om thuis te chillen, bioscoopje, binnenkort artis, etc. Ik houd het prima uit zo tot dat vaccin breed is uitgerold - kan ook niet wachten tot het voorbij is en alles weer gewoon mag (/kan), maar dat zal nog wel een jaar duren denk ik.

Het is wat het is, ik overleef het wel tot dan op deze manier. Vooral omdat als je thuis met vrienden afspreekt je toch die 1,5m godzijdank niet *hoeft* te volgen. Dat helpt gigantisch :3
pi_195896463
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:28 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben zelf een student. Veel vrienden zijn naar hun ouders gegaan om daar tijdelijk te wonen dus die zie ik offline niet. Zelf blijf ik op mijn studentenkamer, omdat ik hier beter kan studeren. Daarnaast hebben mijn ouders veel contact met kwetsbare mensen (patienten op het werk, hun ouders, buren etc) dus ik breng liever geen extra risico met mij mee. Wil ik naar mijn ouders of andere familie toe dan moet ik eerst uren met het openbaar vervoer, waardoor het risico alleen maar groter wordt om een besmetting mee te brengen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:17:21 #11
319979 Fok-it
Verliefd op Maisie Williams
pi_195896542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:08 schreef jameshond7 het volgende:
het
Begrijpelijk wel. Heb je nu niet zoiets dat je toch niet terug zou willen naar je ouders dan? Zeker als je zelf het gevoel zou hebben dat dit nog behoorlijk lang door zou gaan? Met als gevolg dat je dan misschien minder kan studeren.
And I'd get lost in the nothingness inside of me
pi_195896884
Ik maak me vooral erg kwaad op de overheid, omdat ik het gevoel krijg dat er politiek gespeeld wordt met ons. Altijd met de vinger wijzen naar anderen, maar niet kijken waar het beleid faalt. Rutte die nog steeds volhoudt dat een effectieve zorg, de beste zorg is, en er niet aan wil om de capaciteiten te verhogen en te investeren in zorg en zijn medewerkers. Nog niet eens het fatsoen heeft om structureel de loon van de zorgmedewerkers te verhogen, om zo het werk aantrekkelijker te maken voor potentiŰle zorgmedewerkers. En ik mis vooral een groot plan, een visie en het doorzetten of doorpakken. Wij mogen de zure appel opeten, maar de overheid doet dit dus niet. Politici staan weer in campagne stand, het is iedereen zijn schuld, maar vooral niet de politiek. Zum Kotsen :r
  woensdag 28 oktober 2020 @ 01:29:14 #13
478286 Stray_cat
Run, you fools!
pi_195896904
Gewoon ademen. Ook dit gaat voorbij, niemand wordt hier voor verantwoordelijk gehouden, dan zit Rutte allang in 1 of andere bedrijfsfunctie.
I can avoid being seen if I wish, but to disappear entirely, that is a rare gift.
pi_195898048
Gewoon per week bekijken.
Er is grote kans dat de feestdagen anders zijn dan anders maar zien we dan wel.
Waar deuren dicht gaan gaat er altijd wel weer een open.
Kijk zelf liever naar hoe ik iets oplos dan boos mokken dat niks hetzelfde is.
Zijn altijd wel weer alternatieven
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen ego´st
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')