abonnement Unibet Coolblue
pi_195894851
Ik mis in de persconferenties en de algemene berichtgeving het perspectief van de weg naar de teruggang naar normaal. Er is ook een routekaart in het leven geroepen met daarop 4 fases die dit bevestigd. In de laagste fase (fase 1) zitten wij nog steeds in een zogeheten waakzame fase waarbij wij zelfs bij 0 geïnfecteerden en lege ziekenhuizen nog steeds met maatregelen zoals 1.5 meter afstand en mondkapjes zitten.

Als de overheid het echt zo goed met ons voorheeft zoals velen beweren dan zetten ze toch alles op alles om weer terug te gaan naar een normale situatie, zonder dystopische waanzin zoals 1.5 meter afstand, social distancing. Dit mis ik heel erg in het beleid en in de intenties van de hoge heren. Het beleid is er nu op gericht om weer naar een waakzame situatie te komen van fase 1. De intentie lijkt er meer op gericht om alles op alles te zetten om corona beheersbaar te houden maar de weg naar normaal wordt simpel genegeerd.

Het is heel erg belangrijk om positief perspectief aan je bevolking te bieden. Het enige perspectief wat nu geboden wordt is dat we nog tot in december met deze maatregelen zitten en mogelijk zelfs langer. Nu denken mensen "daar gaan we weer" en worden corona moe. Er is wel degelijk perspectief te bieden namelijk. Geen pandemie heeft ons leven blijvend veranderd en dit virus zal dit ook niet doen. Onzin en nergens op gebasseerd maar wel door de media naar buiten gebracht en zo houd je de bevolking in de negatieve spiraal. We mogen inmiddels wel van het kabinet verwachten dat hier wat meer bij stil gestaan gaat worden. We moeten gewoon met corona leren leven, het uitroeien zal niet lukken. Geen enkel virus is uitgeroeid maar wel beheersbaar door immuniteit, vaccins. Dit zal ook met corona gebeuren. Het grappige is dat we dan nog steeds in fase 1 van de routekaart zitten volgens het kabinet en nog steeds met de restricties zitten. Het is zaak om waakzaam te blijven dat er niet blijvend zaken doorheen gedrukt worden zoals mondkapjes in het griepseizoen om zo iedereen maar te kunnen beschermen en het sluiten van allerlei gelegenheden om het gevaar van griepbesmettingen het hoofd te bieden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195895026
Er kan op dit moment nog geen enkele zekerheid worden geboden.
Niet over wanneer er weer mee kan. Maar ook niet over wat we dan verantwoord vinden.

Elke voorspelling is nu valse hoop.
Ik hoor liever dát dan een worst waar we niks aan hebben.

Het perspectief bepalen we zelf door ons aan de regels en adviezen te houden.
pi_195895096
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als de overheid het echt zo goed met ons voorheeft zoals velen beweren dan zetten ze toch alles op alles om weer terug te gaan naar een normale situatie, zonder dystopische waanzin zoals 1.5 meter afstand, social distancing.
Als je dit werkelijk gelooft dan ga jij nog heel lang teleurgesteld worden. Ga er maar vanuit dat dit nog jaren niet het geval is. Ook niet wanneer er een vaccin is. Alleen social distancing kan dan mogelijk weer afgeschafd worden, maar daar zal ook nog een jaar sprake van zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195895344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je dit werkelijk gelooft dan ga jij nog heel lang teleurgesteld worden. Ga er maar vanuit dat dit nog jaren niet het geval is. Ook niet wanneer er een vaccin is. Alleen social distancing kan dan mogelijk weer afgeschafd worden, maar daar zal ook nog een jaar sprake van zijn.
Jij neemt het wel heel letterlijk allemaal wat de media ons wijs heeft gemaakt in de eerste golf. Kreten als het nieuwe normaal en dingen zullen nooit meer hetzelfde zijn. Lekker de bevolking in een negatieve spiraal laten komen en bovenal complete stemmingmakerij en veel kliks binnen halen. Dit is geen killervirus. Er wordt langzamerhand immuniteit opgebouwd doordat veel mensen in aanraking komen met het virus. Een vaccin met een beetje effectiviteit kan er al voor zorgen dat mensen minder snel in het ziekenhuis raken. Ook zijn er hoopvolle behandelmethodes in ontwikkeling.

Mocht dit alles niet werken en het is allemaal kommer en kwel volgens jouw bewering kunnen we nog altijd massaal sneltesten bij alles, dit is al massaal in ontwikkeling. Of we schalen de zorg gewoon op.

Eigenlijk zou ik hier niet eens op in moeten gaan. Geen enkel virus heeft een samenleving blijvend of jaren ontregeld en dat zal corona ook niet doen. Met alle respect het is een obesitas en ouderen virus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195895458
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij neemt het wel heel letterlijk allemaal wat de media ons wijs heeft gemaakt in de eerste golf. Kreten als het nieuwe normaal en dingen zullen nooit meer hetzelfde zijn. Lekker de bevolking in een negatieve spiraal laten komen en bovenal complete stemmingmakerij en veel kliks binnen halen. Dit is geen killervirus. Er wordt langzamerhand immuniteit opgebouwd doordat veel mensen in aanraking komen met het virus. Een vaccin met een beetje effectiviteit kan er al voor zorgen dat mensen minder snel in het ziekenhuis raken. Ook zijn er hoopvolle behandelmethodes in ontwikkeling.

Mocht dit alles niet werken en het is allemaal kommer en kwel volgens jouw bewering kunnen we nog altijd massaal sneltesten bij alles, dit is al massaal in ontwikkeling. Of we schalen de zorg gewoon op.

Eigenlijk zou ik hier niet eens op in moeten gaan. Geen enkel virus heeft een samenleving blijvend of jaren ontregeld en dat zal corona ook niet doen. Met alle respect het is een obesitas en ouderen virus.
Je lult jezelf in een negatieve spiraal. 14.gif
pi_195895492
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Of we schalen de zorg gewoon op.
Tuurlijk knul.
Heb jij überhaupt iets geleerd van alle reacties die jij de afgelopen maanden in dit subforum hebt gehad?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:57 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_195895511
De wens voor perspectief en terug naar een tijd zonder pandemie en zonder maatregelen is onbespreekbaar op Fok, ts.

Maatregelen, nog jaren, al zijn er 10 vaccins, mondkapjes overal mondkapjes. Dat mag je wel bespreken want zo is het nu eenmaal en zo zal het altijd blijven!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195895563
Het lijkt me niet handig het volk hierover voor te liegen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195895574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:59 schreef ZarB het volgende:
De wens voor perspectief en terug naar een tijd zonder pandemie en zonder maatregelen is onbespreekbaar op Fok, ts.

Maatregelen, nog jaren, al zijn er 10 vaccins, mondkapjes overal mondkapjes. Dat mag je wel bespreken want zo is het nu eenmaal en zo zal het altijd blijven!
Negatieve sfeer hier inderdaad. Heb meer het idee dat mensenschuwe mensen (oververtegenwoordigd op fok volgens mij) dit wel prettig vinden en dit heel graag zouden zien ja.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195895602
Mja, ergens is het wel zo; waarom lukt het China en Nieuw-Zeeland wel om dit virus bijna weg te krijgen en terug te gaan zonder afstandsregels en zou dit in Europa nooit meer kunnen? Ik heb het nu niet over de korte termijn.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:05:11 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_195895611
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Negatieve sfeer hier inderdaad. Heb meer het idee dat mensenschuwe mensen (oververtegenwoordigd op fok volgens mij) dit wel prettig vinden en dit heel graag zouden zien ja.
Het is altijd makkelijker als de overheid bepaalt wat je wel en niet moet doen. Eigen verantwoordelijkheid nemen is voor veel mensen eng.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195895640
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:04 schreef StarmanFR het volgende:
Mja, ergens is het wel zo; waarom lukt het China en Nieuw-Zeeland wel om dit virus bijna weg te krijgen en terug te gaan zonder afstandsregels en zou dit in Europa nooit meer kunnen? Ik heb het nu niet over de korte termijn.
Nieuw Zeeland is gemakkelijk, daar komen geen buitenlanders meer in, enkel mensen met een NZ paspoort en die moeten eerst 2 weken in quarantaine en worden dagelijks getest. Dat kan simpel weg niet in een werelddeel zo groot als Europa en onze landgrenzen op slot knikkeren gaat simpelweg ook niet.

Geloof jij die cijfers uit China echt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 23:07:33 ]
pi_195895673
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:04 schreef StarmanFR het volgende:
Mja, ergens is het wel zo; waarom lukt het China en Nieuw-Zeeland wel om dit virus bijna weg te krijgen en terug te gaan zonder afstandsregels en zou dit in Europa nooit meer kunnen? Ik heb het nu niet over de korte termijn.
Dat middel is vele malen erger dan de kwaal en niet wenselijk. Dat mensen hier serieus voor durven pleiten. Dit betekend dictatoriale maatregelen en samenleving. Voor wat? Een virus met een mortaliteit van rond de 0.14. Je kan beter immuniteit opbouwen, dan worden mensen niet snel meer ziek. Hoeveel mensen met griep rondlopen boeit ons ook geen fuck. Corona hoeft dus helemaal niet uitgeroeid te worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195895679
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:06 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Nieuw Zeeland is gemakkelijk, daar komen geen buitenlanders meer in, enkel mensen met een NZ paspoort en die moeten eerst 2 weken in quarantaine en worden dagelijks getest.

Geloof jij die cijfers uit China echt?
Ja idd, ik denk dat als ik een buitenlander zou zijn woonachtig in Nieuw-Zeeland dat ik daar nooit meer zou weg gaan.
Die cijfers uit China, weet ik niet... maar dat ze dat virus veel meer onder controle hebben dan ons is haast wel een feit. In de regio en democratische buurlanden Zuid-korea en Japan liggen de hoeveelheid infecties ook stukken lager dan bij ons.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:09:41 #15
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195895693
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In de laagste fase (fase 1) zitten wij nog steeds in een zogeheten waakzame fase waarbij wij zelfs bij 0 geïnfecteerden en lege ziekenhuizen nog steeds met maatregelen zoals 1.5 meter afstand en mondkapjes zitten.
Waar lees jij dat? Bij 0 infecties lijkt mij geen risico.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als de overheid het echt zo goed met ons voorheeft zoals velen beweren dan zetten ze toch alles op alles om weer terug te gaan naar een normale situatie, zonder dystopische waanzin zoals 1.5 meter afstand, social distancing. Dit mis ik heel erg in het beleid en in de intenties van de hoge heren.
De overheid heeft het met ons voor op een manier die niet in jouw straatje past.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
We mogen inmiddels wel van het kabinet verwachten dat hier wat meer bij stil gestaan gaat worden. We moeten gewoon met corona leren leven, het uitroeien zal niet lukken. Geen enkel virus is uitgeroeid maar wel beheersbaar door immuniteit, vaccins. Dit zal ook met corona gebeuren.
Inderdaad, beheersbaar t.z.t., beheersbaar nu vraagt maatregelen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is zaak om waakzaam te blijven dat er niet blijvend zaken doorheen gedrukt worden zoals mondkapjes in het griepseizoen om zo iedereen maar te kunnen beschermen en het sluiten van allerlei gelegenheden om het gevaar van griepbesmettingen het hoofd te bieden.
Welke redenen heb jij om dit een aannemelijk scenario te vinden?
pi_195895725
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat middel is vele malen erger dan de kwaal en niet wenselijk. Dat mensen hier serieus voor durven pleiten. Dit betekend dictatoriale maatregelen en samenleving. Voor wat? Een virus met een mortaliteit van rond de 0.14. Je kan beter immuniteit opbouwen, dan worden mensen niet snel meer ziek. Hoeveel mensen met griep rondlopen boeit ons ook geen fuck. Corona hoeft dus helemaal niet uitgeroeid te worden.
Mja, ik heb toevallig corona gehad. Ben wel 30 zonder aandoeningen en voor mij stelde het weinig voor. Zeer weinig klachten, enkel 1 dag lichte koorts (37,9 graden) en smaak en mijn reuk ging een beetje weg (maar niet compleet). Maar het proeven gaat al een stuk beter.

Uiteraard geldt dat niet voor iedereen, maar vind de griep 10X heftiger.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195895741
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:09 schreef Scuidward het volgende:
[..]

Welke redenen heb jij om dit een aannemelijk scenario te vinden?
Zie ik ook niet gebeuren, dat laten wij simpelweg niet toe, nu al twijfelt de grote meerderheid aan het nut van mondkapjes maar we doen het de komende maanden braaf.

Ik zie wel een kentering als het om bedrijven gaat. Voel je je niet helemaal top? werk maar vanaf huis tot je kuch verdwenen is. scheelt op de lange termijn een hoop geld voor bedrijven.
pi_195895774
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:11 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Mja, ik heb toevallig corona gehad. Ben wel 30 zonder aandoeningen en voor mij stelde het weinig voor. Zeer weinig klachten, enkel 1 dag lichte koorts (37,9 graden) en smaak en mijn reuk ging een beetje weg (maar niet compleet). Maar het proeven gaat al een stuk beter.

Uiteraard geldt dat niet voor iedereen, maar vind de griep 10X heftiger.
Je hebt het gehad, maar ben je nu ook immuun?
pi_195895777
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je dit werkelijk gelooft dan ga jij nog heel lang teleurgesteld worden. Ga er maar vanuit dat dit nog jaren niet het geval is. Ook niet wanneer er een vaccin is. Alleen social distancing kan dan mogelijk weer afgeschafd worden, maar daar zal ook nog een jaar sprake van zijn.
"Alleen social distancing kan dan mogelijk weer afgeschaft worden"

Uhm, ja, social distancing = 1,5m. Als die afgeschaft kan worden, wat idd bijna zeker kan als een vaccin breed is uitgerold, waarschijnlijk idd tegen eind volgend jaar wat jij zegt, volgt de rest daar uit.

1,5m weg kan dus (zoals Rutte ook duidelijk zei een paar weken terug, met de hoop dat het zo snel mogelijk zou zijn 'omdat het ontzettend belangrijk is voor het leven in NL') de discotheek en de nachtclubs weer open, mag je weer feestjes vieren, elkaar knuffelen. etc. Kunnen er weer gewoon festivals gehouden worden etc. Dat kan nu niet dóór social distancing. Geen social distancing en het kan weer wel, en miljoenen mensen snachten weer naar dat soort dingen, inclusief Rutte zelf heeft hij al meerdere keren gezegd, dus dan komt het gewoon weer terug.
#WeesGeenWhales
pi_195895840
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Alleen social distancing kan dan mogelijk weer afgeschaft worden"

Uhm, ja, social distancing = 1,5m. Als die afgeschaft kan worden, wat idd bijna zeker kan als een vaccin breed is uitgerold, waarschijnlijk idd tegen eind volgend jaar wat jij zegt, volgt de rest daar uit.

1,5m weg kan dus (zoals Rutte ook duidelijk zei een paar weken terug, met de hoop dat het zo snel mogelijk zou zijn 'omdat het ontzettend belangrijk is voor het leven in NL') de discotheek en de nachtclubs weer open, mag je weer feestjes vieren, elkaar knuffelen. etc. Kunnen er weer gewoon festivals gehouden worden etc. Dat kan nu niet dóór social distancing. Geen social distancing en het kan weer wel, en miljoenen mensen snachten weer naar dat soort dingen, inclusief Rutte zelf heeft hij al meerdere keren gezegd, dus dan komt het gewoon weer terug.
Brrr. Je moet er toch niet aan denken, hoop het niet! Hopelijk blijft alles zoals het is, heerlijk. Zij geen fun dan ik ook niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195895885
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Brrr. Je moet er toch niet aan denken, hoop het niet! Hopelijk blijft alles zoals het is, heerlijk. Zij geen fun dan ik ook niet.
Wat betekent deze zin?
#WeesGeenWhales
pi_195895887
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:42 schreef spinazieruiker het volgende:
Er kan op dit moment nog geen enkele zekerheid worden geboden.
Niet over wanneer er weer mee kan. Maar ook niet over wat we dan verantwoord vinden.

Elke voorspelling is nu valse hoop.
Ik hoor liever dát dan een worst waar we niks aan hebben.

Het perspectief bepalen we zelf door ons aan de regels en adviezen te houden.
100% zekerheid niet, maar iedereen van Fauci tot Kikkert en Osterhaus , bijna iedereen, denkt dat we tegen eind volgend jaar gewoon normaal kunnen gaan doen zonder 1,5m etc.

Mensen snachten er ook gewoon naar, die 1,5m is lettelrijk onmenselijk, mensen willen van nature bij elkaar zijn, gezelligheid, spontaniteit, vrienden maken etc. Die 1,5 m is kut en zuigt alle lol uit het leven. En zal dus echt niet voor eeuwig zijn.

Maar ik begrijp de OP niet, want Rutte hamert er keer op keer op dat het niet voor eeuwig zal zijn, ded laatste persconferenties roept die steeds dat de 1,5 tijdelijk is, de hele term nieuw normaal gebruikt hij al zowat nooit meer, etc. Hij zei recentelijk nog in de kamer "het nieuwe normaal is hooguit zeer tijdelijk, nooit permanent, dat zou volstrekt onacceptabel zijn", "ik wil dat kamerled weer kunnn zoenen als begroeting", "ik praat Merkel na: we krijgen het leven zoals voor corona met normale omgang zonder 1,5m uiteindelijk weer terug" en ga zo maar door. En vlak daarvoor nog in een persco dat nachtclubs super belangrijk zijn voor het leven in NL en dat hij hoopt dat ze zo snel mogelijk weer open kunnen met een vaccin.

Rutte benadrukt dus juist keer op kleer dat we uiteindelijk weer gewoon normaal zullen kunnen leven zonder 1,5m, en dat hij daar niet op kan wachten zelf (vorige maand ook nog over concerten als vanouds), ik vraag me af of OP dezelfde perscos kijkt...

Ik kan echt niet wachten tot het zover is en ik weer gewoon normaal naar mijn favoriete evenementen kan en chillen met vrienden en het leven weer leuk is en sociaal en het leven waard, maar ik vermoed dat dat wel tot eind volgend jaar zal duren.
#WeesGeenWhales
pi_195895968
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:57 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je lult jezelf in een negatieve spiraal. 14.gif
Wel ik moet er ook echt niet aan denken dat dit permanent zou zijjn, jezus nee, uiteindelijk wil ik gewoon weer gezelligheid terug, events, knuffelen, vriendne maken, spontaan doen, lekker gek doen, lol, etc.

Alleen: dat roept Rutte ook steeds en de jonge ook, en ze werken zich de pleuris om een vaccin te regelen om het mogelijk te maken. Ik snap de paniek/kritiek van OP dus niet. Dei route is er wel, en werken ze heel hard aan. Terecht uiteraard, maar dat doen ze dus ook.
#WeesGeenWhales
pi_195896003
Wat het kabinet gaat doen of Nederland eigenlijk is totaal niet relevant of bepalend voor wanneer wij weer terug bij normaal zijn.

Als de wereld normaal is gaan wij daarin mee en niet eerder. Hij kan dus ook geen perspectief bieden want niemand weet het. Het is oorlog, het is donker dus dan neem je de dagen zoals ze komen.
pi_195896014
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:02 schreef Hallojo het volgende:
Het lijkt me niet handig het volk hierover voor te liegen.
??? Hoe bedoel je? ze zeggen dat als een vaccin breed is uitgerold dat we dan weer zonder de 1,5m kunnen, daar is geen leugen aan. Dat is ook zo, godzijdank, ik wil echt niet de rest van mijn leven in dit zielloze ongezellige no-fun kutbestaan doorbrengen. Dan emigreer ik zoals ik al eerder zei wel lekker naar china, makkelijk zat als jonge man met een master informatica, genoeg werk in shenzhen, daar is alls nu alweer normaal met clubs en festivals etc, succs met de economie hier, ik ga hem daar wel stimuleren, tot nooit.

Alleen, dat gat dus ook niet gebeuren, tegen eind volgend jaar is dat vaccin breed uitgerold en kunnen we van deze ellendige rotmaatregelen af.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')