abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:22:05 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916725
Loog Jezus, zeg je...

Ben benieuwd; op basis waarvan worden de bokken van de schapen gescheiden cf Matt. 25,31-46, Ali?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Loog Jezus, zeg je...

Ben benieuwd; op basis waarvan worden de bokken van de schapen gescheiden cf Matt. 25,31-46, Ali?
Zoals ik zei, je begrijpt mijn standpunt niet.
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:23:31 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zoals ik zei, je begrijpt mijn standpunt niet.
Die begrijp ik prima; heb namelijk Luther en Calvijn en al die andere uitvinders van de 'sola' idee bestudeerd.

Frappant is ook dat ze altijd klem komen te zitten wanneer ze de moraliteit van het geloof en het karakter van God overeind proberen te houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:27:09 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916744
Echt sterven en leven met Jezus...

... Uiteraard wel met privébezittingen en zo.

Dat men een volmaakt christen is wanneer men alles opgeeft, zijn spullen verkoopt, alles aan de armen schenkt, ja alles, is kennelijk een leugen van Christus, of zo?

Daar komt dan ook dat typisch Amerikaanse easy believism vandaan: hoe kunnen we onze Mammonistische levensstijl en plat materialisme alsnog koppelen aan Jezus? Simpel: door gewoon over Jezus in je hartje te blaten, op je knietjes liggen en stellen dat je echt een hele erge zondaar bent elke zondag (of zaterdag) en de rest van de week gewoon consumeren, produceren en de Mammon dienen.

De echte christen verkoopt inderdaad alles. De echte christen geeft inderdaad alles op voor Jezus: zijn geld, zijn comfort, zijn bezit. En stelt zijn gehele leven in dienst van Jezus en de naasten. Dat is de volmaakte christen.

Ben ik dat? Nee. Word ik dat ooit? Hoogstwaarschijnlijk niet. Te lamlendig om dat comfort, die zekerheid op te geven en te wantrouwig om te vertrouwen op de barmhartigheid van de Nederlander anno 2020 die het nog niet eens voor elkaar krijgt een paar weken zich aan wat regeltjes te houden zodat niet alles in elkaar stort. In die zin is het zelfs lafheid.

Jij?

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-10-2020 02:33:48 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:46 schreef Dance99Vv het volgende:
De rooms-katholieke kerk heeft toch een nare bijsmaak bij velen gegeven. De zondagsrust is meer een 24-7 rust geworden met die covid maatregelen overal. Dus nee dat pad vind ik onwaarschijnlijk.
Hoewel de kerk een nare bijsmaak heeft gegeven, is hij toch een graag genodigde bij de Verenigde Naties bijvoorbeeld, komt elk staatshoofd nog steeds op bezoek (zelfs iemand als Mugabe, als broeder Jezuiet), heeft hij zelfs in het Amerikaanse congres gesproken (wat een overtreding van de scheiding tussen kerk en staat lijkt te zijn). In politieke zin is de kerk dus zeer actief.

Wat lokaler: hier in Frankrijk had de Paus in april een telefoongesprek met Macron. Dat ging blijkbaar voornamelijk over het klimaat. Kort daarna werd de hele regering vervangen voor een 'groenere regering'. Toeval? Misschien wel, misschien niet.

De pauselijke encyclieken, waarvan ik er meerdere heb geplaatst in verschillende topics, bevatten allemaal elementen die zeer actueel zijn en ook in de praktijk worden gebracht. Zoals, nogmaals, het klimaat, maar ook het kwijtschelden van schulden en dergelijke. Iets waar Frankrijk ook ineens voor was na dat telefoongesprek.

Dus hoewel op het niveau van de bevolking de kerk vrij insignificant is geworden, lijkt dat op politiek gebied absoluut niet zo te zijn.

De situatie is nu dat allerlei principes van de kerk ingang lijken te vinden in het dagelijkse leven. Het doel lijkt niet te zijn dat iedereen zich tot het katholicisme bekeert, maar dat iedereen zich op zijn minst onderwerpt aan de principes van het systeem. En de zondagsrust, wat met aanbidding te maken heeft, is dan in wezen het religieuze element. Zelfs als je niet per se gelovig bent, kun je je dus toch aan de kerk onderwerpen door dergelijke principes te gehoorzamen, gedwongen of niet.

Maar mensen moeten natuurlijk ook een beetje overtuigd worden. Je ziet nu wel hoe dat gaat, met die maskertjes bijvoorbeeld. Veel mensen zijn nog steeds ervan overtuigd dat het helpt. Terwijl op de doosjes zelf staat dat ze niet helpen. De overheid geeft zelf aan dat het een gedragsexperiment is. Toch geloven mensen het en nemen het massaal over. Het is niet zo moeilijk om de publieke opinie te manipuleren en mensen dingen te laten accepteren die ze kort daarvoor nooit zouden hebben geaccepteerd. Het enige wat nodige is zijn de juiste omstandigheden en genoeg overtuiging.

quote:
Dit kwam ikzelf tegen en vond het ergens wel aannemelijk, al zal de toekomst uitwijzen hoe waar dit zal zijn.

Mogelijk gelekte routekaart voor de volgende fase van deze agenda

.
Ja, hier heb ik een apart topic over geopend.

quote:
I.c.m. dit verslag uit londen lijkt het er al aardig op
Inderdaad.

Het idee is om in wezen alles minimalistisch te maken. Zo min mogelijk alles. Dat is dan 'duurzaam' zijn. Een universele zondagsrust, zoals een lockdown, zou dan zogenaamd voldoende rust aan de planeet moeten geven om een duurzame maatschappij te kunnen hebben.
pi_195916774
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die begrijp ik prima; heb namelijk Luther en Calvijn en al die andere uitvinders van de 'sola' idee bestudeerd.

Frappant is ook dat ze altijd klem komen te zitten wanneer ze de moraliteit van het geloof en het karakter van God overeind proberen te houden.
Nee.
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:37:01 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee.
Oh jawel hoor.

Sterker nog, weet je hoe Calvijn zich daar van af maakt? "Ja, ho, tot hier en niet verder, dat zijn de mysterieuze raadsbesluiten gods die we niet kunnen doorgrblablabalabalbla"

Maar goed, ik wacht nog steeds op die waslijst aan theologen die JIJ gelezen hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916780
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt sterven en leven met Jezus...

... Uiteraard wel met privébezittingen en zo.

Dat men een volmaakt christen is wanneer men alles opgeeft, zijn spullen verkoopt, alles aan de armen schenkt, ja alles, is kennelijk een leugen van Christus, of zo?

Daar komt dan ook dat typisch Amerikaanse easy believism vandaan: hoe kunnen we onze Mammonistische levensstijl en plat materialisme alsnog koppelen aan Jezus? Simpel: door gewoon over Jezus in je hartje te blaten, op je knietjes liggen en stellen dat je echt een hele erge zondaar bent elke zondag (of zaterdag) en de rest van de week gewoon consumeren, produceren en de Mammon dienen.

De echte christen verkoopt inderdaad alles. De echte christen geeft inderdaad alles op voor Jezus: zijn geld, zijn comfort, zijn bezit. En stelt zijn gehele leven in dienst van Jezus en de naasten. Dat is de volmaakte christen.

Ben ik dat? Nee. Word ik dat ooit? Hoogstwaarschijnlijk niet. Te lamlendig om dat comfort, die zekerheid op te geven en te wantrouwig om te vertrouwen op de barmhartigheid van de Nederlander anno 2020 die het nog niet eens voor elkaar krijgt een paar weken zich aan wat regeltjes te houden zodat niet alles in elkaar stort. In die zin is het zelfs lafheid.

Jij?
Ik hoef mij niet voor jou te verantwoorden, Etto. Dat is tussen mij en God en gaat jou niets aan.

Maar als je het echt wil weten: ja, ik heb ernaar gestreefd om alles op te geven en heb alles achter gelaten om God te volgen..Totdat ik uiteindelijk buiten leefde, met een rugzak, en verder niks. Volledig afhankelijk van God. En dat is een geweldige ervaring.

Vervolgens heb ik 2,5 jaar in een weeshuis gewerkt, waar ik dag in dag uit, laten we het zo zeggen, niet goed ben behandeld als werknemer. Maar ik had een missie, voor die wezen, dus ben gebleven.

Daar heb ik een posttraumatische stress stoornis aan overgehouden. Het is geen makkie geweest om daarmee te leven. Maar je volgt Jezus volledig, of niet.

De rest van mijn leven ga ik hier niet uiteenzetten. Het is niet zo belangrijk denk ik.
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:38:41 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916781
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoewel de kerk een nare bijsmaak heeft gegeven, is hij toch een graag genodigde bij de Verenigde Naties bijvoorbeeld, komt elk staatshoofd nog steeds op bezoek (zelfs iemand als Mugabe, als broeder Jezuiet), heeft hij zelfs in het Amerikaanse congres gesproken (wat een overtreding van de scheiding tussen kerk en staat lijkt te zijn). In politieke zin is de kerk dus zeer actief.

Wat lokaler: hier in Frankrijk had de Paus in april een telefoongesprek met Macron. Dat ging blijkbaar voornamelijk over het klimaat. Kort daarna werd de hele regering vervangen voor een 'groenere regering'. Toeval? Misschien wel, misschien niet.

De pauselijke encyclieken, waarvan ik er meerdere heb geplaatst in verschillende topics, bevatten allemaal elementen die zeer actueel zijn en ook in de praktijk worden gebracht. Zoals, nogmaals, het klimaat, maar ook het kwijtschelden van schulden en dergelijke. Iets waar Frankrijk ook ineens voor was na dat telefoongesprek.

Dus hoewel op het niveau van de bevolking de kerk vrij insignificant is geworden, lijkt dat op politiek gebied absoluut niet zo te zijn.

De situatie is nu dat allerlei principes van de kerk ingang lijken te vinden in het dagelijkse leven. Het doel lijkt niet te zijn dat iedereen zich tot het katholicisme bekeert, maar dat iedereen zich op zijn minst onderwerpt aan de principes van het systeem. En de zondagsrust, wat met aanbidding te maken heeft, is dan in wezen het religieuze element. Zelfs als je niet per se gelovig bent, kun je je dus toch aan de kerk onderwerpen door dergelijke principes te gehoorzamen, gedwongen of niet.

Maar mensen moeten natuurlijk ook een beetje overtuigd worden. Je ziet nu wel hoe dat gaat, met die maskertjes bijvoorbeeld. Veel mensen zijn nog steeds ervan overtuigd dat het helpt. Terwijl op de doosjes zelf staat dat ze niet helpen. De overheid geeft zelf aan dat het een gedragsexperiment is. Toch geloven mensen het en nemen het massaal over. Het is niet zo moeilijk om de publieke opinie te manipuleren en mensen dingen te laten accepteren die ze kort daarvoor nooit zouden hebben geaccepteerd. Het enige wat nodige is zijn de juiste omstandigheden en genoeg overtuiging.
[..]

Ja, hier heb ik een apart topic over geopend.
[..]

Inderdaad.

Het idee is om in wezen alles minimalistisch te maken. Zo min mogelijk alles. Dat is dan 'duurzaam' zijn. Een universele zondagsrust, zoals een lockdown, zou dan zogenaamd voldoende rust aan de planeet moeten geven om een duurzame maatschappij te kunnen hebben.
Gedwongen zondagrust...

In Nederland...

Omdat de paus...
...

:') :') :')

Men luistert nu al niet naar de overheid... maar naar de Paus, ja, die wordt gelukkig nog heel serieus genomen door het Nederlandse volk. En als de paus zegt: zondag gaat alles dicht! Dan schikt de totaal niet individualistische, eigengereide, recalcitrante Nederlander zich uiteraard naar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:40:04 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik hoef mij niet voor jou te verantwoorden, Etto. Dat is tussen mij en God en gaat jou niets aan.

Maar als je het echt wil weten: ja, ik heb ernaar gestreefd om alles op te geven en heb alles achter gelaten.Totdat ik uiteindelijk buiten leefde, met een rugzak, en verder niks. Volledig afhankelijk van God. En dat is een geweldige ervaring.
Dat is mijn mystieke band met Christus en diens bruid, de Rooms Katholieke Kerk eveneens; en die laat ik niet door het slijk halen door een complotdenker met slachtoffercomplex en veel te veel vrije tijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916786
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is mijn mystieke band met Christus en diens bruid, de Rooms Katholieke Kerk eveneens; en die laat ik niet door het slijk halen door een complotdenker met slachtoffercomplex en veel te veel vrije tijd.
Ik heb geen enkel topic geopend over jouw mystieke band met Christus en diens bruid, Etto.

[ Bericht 98% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-10-2020 02:48:39 ]
pi_195916787
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoewel de kerk een nare bijsmaak heeft gegeven, is hij toch een graag genodigde bij de Verenigde Naties bijvoorbeeld, komt elk staatshoofd nog steeds op bezoek (zelfs iemand als Mugabe, als broeder Jezuiet), heeft hij zelfs in het Amerikaanse congres gesproken (wat een overtreding van de scheiding tussen kerk en staat lijkt te zijn). In politieke zin is de kerk dus zeer actief.

Wat lokaler: hier in Frankrijk had de Paus in april een telefoongesprek met Macron. Dat ging blijkbaar voornamelijk over het klimaat. Kort daarna werd de hele regering vervangen voor een 'groenere regering'. Toeval? Misschien wel, misschien niet.

De pauselijke encyclieken, waarvan ik er meerdere heb geplaatst in verschillende topics, bevatten allemaal elementen die zeer actueel zijn en ook in de praktijk worden gebracht. Zoals, nogmaals, het klimaat, maar ook het kwijtschelden van schulden en dergelijke. Iets waar Frankrijk ook ineens voor was na dat telefoongesprek.

Dus hoewel op het niveau van de bevolking de kerk vrij insignificant is geworden, lijkt dat op politiek gebied absoluut niet zo te zijn.

De situatie is nu dat allerlei principes van de kerk ingang lijken te vinden in het dagelijkse leven. Het doel lijkt niet te zijn dat iedereen zich tot het katholicisme bekeert, maar dat iedereen zich op zijn minst onderwerpt aan de principes van het systeem. En de zondagsrust, wat met aanbidding te maken heeft, is dan in wezen het religieuze element. Zelfs als je niet per se gelovig bent, kun je je dus toch aan de kerk onderwerpen door dergelijke principes te gehoorzamen, gedwongen of niet.

Maar mensen moeten natuurlijk ook een beetje overtuigd worden. Je ziet nu wel hoe dat gaat, met die maskertjes bijvoorbeeld. Veel mensen zijn nog steeds ervan overtuigd dat het helpt. Terwijl op de doosjes zelf staat dat ze niet helpen. De overheid geeft zelf aan dat het een gedragsexperiment is. Toch geloven mensen het en nemen het massaal over. Het is niet zo moeilijk om de publieke opinie te manipuleren en mensen dingen te laten accepteren die ze kort daarvoor nooit zouden hebben geaccepteerd. Het enige wat nodige is zijn de juiste omstandigheden en genoeg overtuiging.
[..]

Ja, hier heb ik een apart topic over geopend.
[..]

Inderdaad.

Het idee is om in wezen alles minimalistisch te maken. Zo min mogelijk alles. Dat is dan 'duurzaam' zijn. Een universele zondagsrust, zoals een lockdown, zou dan zogenaamd voldoende rust aan de planeet moeten geven om een duurzame maatschappij te kunnen hebben.
Ik ben van mening dat de paus op zich wel een voet tussen de deur heeft in de machtsstructuren, maar aan de andere kant de opgestelde agenda het leidende is.
There is only one religion
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:44:46 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916788
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik hoef mij niet voor jou te verantwoorden, Etto. Dat is tussen mij en God en gaat jou niets aan.

Maar als je het echt wil weten: ja, ik heb ernaar gestreefd om alles op te geven en heb alles achter gelaten om God te volgen..Totdat ik uiteindelijk buiten leefde, met een rugzak, en verder niks. Volledig afhankelijk van God. En dat is een geweldige ervaring.

Vervolgens heb ik 2,5 jaar in een weeshuis gewerkt, waar ik dag in dag uit, laten we het zo zeggen, niet goed ben behandeld als werknemer. Maar ik had een missie, voor die wezen, dus ben gebleven.

Daar heb ik een posttraumatische stress stoornis aan overgehouden. Het is geen makkie geweest om daarmee te leven. Maar je volgt Jezus volledig, of niet.

De rest van mijn leven ga ik hier niet uiteenzetten. Het is niet zo belangrijk denk ik.
Klopt, miljoenen katholieken gingen u voor. Zéker in de liefdadigheid. En die deden en doen dat uit eenzelfde liefde voor Christus en de mensheid.

Hoe zou jij het precies vinden als iemand zou stellen dat je dat werk alleen maar hebt gedaan om kinderen te kunnen indoctrineren met de helse dogma's van een satanisch religieus systeem? Nog meer: dat je uit pure kwaadaardigheid dat hebt gedaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:45:24 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de paus op zich wel een voet tussen de deur heeft in de machtsstructuren, maar aan de andere kant de opgestelde agenda het leidende is.
Het enige wat leidende is, in het Westen, is de Markt.

Dat is de enige godheid die nog echt aanbeden en waarin nog echt geloofd wordt.

Hilarisch dat iedereen die DAAR tegen ageert, juist als christen (zoals de Paus) als antichrist wordt weggezet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:51:13 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel topic geopend over jouw mystieke band met Christus en diens bruid, Etto.
Je hebt die bruid alleen hoer genoemd, inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt, miljoenen katholieken gingen u voor. Zéker in de liefdadigheid. En die deden en doen dat uit eenzelfde liefde voor Christus en de mensheid.

Hoe zou jij het precies vinden als iemand zou stellen dat je dat werk alleen maar hebt gedaan om kinderen te kunnen indoctrineren met de helse dogma's van een satanisch religieus systeem? Nog meer: dat je uit pure kwaadaardigheid dat hebt gedaan?
Mijn voormalige werkgevers hebben aangifte tegen me gedaan om die redenen en ik heb me bij de politie moeten verantwoorden. Ze hadden een van de kinderen een verzonnen verhaal laten schrijven en dat gebruikt als voorwendsel om me te ontslaan. Dus ik weet ongeveer hoe het voelt.

En hoe voelt dat? Het doet me niets. Ik weet voor mijzelf hoe de vork in de steel zit en ik heb het volste vertrouwen dat God met mij is. Dat wil niet zeggen dat ik geen kwaad kan doen: helaas is het kwaad nog altijd bij je. Maar zolang je jezelf aan God blijft onderwerpen, geeft Hij je de kracht zodat het niet de overhand neemt.

Dus mijn antwoord is dat het me niet zou interesseren, voor mijzelf. Ik zou het echter droevig vinden voor die mensen, want die zijn blijkbaar verblind en verdwaald.

Iets soortgelijks in de bijbel is als Jezus door de Farizeeen ervan wordt beschuldigd dat hij de duivel had en daarom wonderen deed. Hoe reageerde Jezus? Hij wist wie Hij diende.
pi_195916809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je hebt die bruid alleen hoer genoemd, inderdaad.
Dat hangt ervan af wat je onder "bruid" verstaat: de katholieke hierarchie mits ze weten wat ze doen, dan wel, maar niet de hele gemeente van gelovigen.
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:55:43 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mijn voormalige werkgevers hebben aangifte tegen me gedaan om die redenen en ik heb me bij de politie moeten verantwoorden. Ze hadden een van de kinderen een verzonnen verhaal laten schrijven en dat gebruikt als voorwendsel om me te ontslaan. Dus ik weet ongeveer hoe het voelt.

En hoe voelt dat? Het doet me niets. Ik weet voor mijzelf hoe de vork in de steel zit en ik heb het volste vertrouwen dat God met mij is. Dat wil niet zeggen dat ik geen kwaad kan doen: helaas is het kwaad nog altijd bij je. Maar zolang je jezelf aan God blijft onderwerpen, geeft Hij je de kracht zodat het niet de overhand neemt.

Dus mijn antwoord is dat het me niet zou interesseren, voor mijzelf. Ik zou het echter droevig vinden voor die mensen, want die zijn blijkbaar verblind en verdwaald.

Je zag hetzelfde bij Jezus toen de Farizeeen hem ervan beschuldigden dat hij de duivel had en daarom wonderen deed. Hoe reageerde Jezus? Hij wist wie Hij diende.
Daar geloof ik dus geen hol van, gezien hoe vaak je beweert met ad hominems belaagd te worden die dat niet eens zijn.

Weet je wat Jezus ook deed? Die verjoeg de handelaren en geldwisselaars uit de tempel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:56:17 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916813
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat je onder "bruid" verstaat: de katholieke hierarchie mits ze weten wat ze doen, dan wel, maar niet de hele gemeente van gelovigen.
Tuurlijk, Ali.

"Weten wat ze doen"...

Laster ze verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916814
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus geen hol van, gezien hoe vaak je beweert met ad hominems belaagd te worden die dat niet eens zijn.

Weet je wat Jezus ook deed? Die verjoeg de handelaren en geldwisselaars uit de tempel.
Dat verbaast me niets, dat je me niet gelooft. Maar dat komt niet omdat het niet waar is wat ik zeg, maar omdat je de dingen op een bepaalde manier interpreteert die niet met de werkelijkheid overeenkomt.
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:57:25 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916818
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat verbaast me niets, dat je me niet gelooft. Maar dat komt niet omdat het niet waar is wat ik zeg, maar omdat je de dingen op een bepaalde manier interpreteert die niet met de werkelijkheid overeenkomt.
... aldus de persoon die werkelijk denkt dat de verplichte zondagsrust op pauselijk bevel ingevoerd zal worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... aldus de persoon die werkelijk denkt dat de verplichte zondagsrust op pauselijk bevel ingevoerd zal worden.
De tijd zal het leren beste Etto.
  Beste debater 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 02:59:46 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195916826
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De tijd zal het leren beste Etto.
Je moet wat om jezelf bezig te houden...

Veel plezier nog op die site.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195916829
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de paus op zich wel een voet tussen de deur heeft in de machtsstructuren, maar aan de andere kant de opgestelde agenda het leidende is.
Dat is niet verwonderlijk, want je hoort er nooit wat over Het is zelfs de bedoeling zou ik zeggen.
pi_195916832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 02:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je moet wat om jezelf bezig te houden...

Veel plezier nog op die site.
Welke site Etto?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')