abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 07:36:36 #151
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195917938
De beurzen hebben gisteren weer een flinke tik gehad.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195917957
twitter


Niveautje "my dog ate my October surprise." :')

Die rechter die meeging met dat iemand die normaal kritisch kan nadenken hem in algemeenheid niet serieus zou kunnen nemen, zag het misschien toch zo gek nog niet. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-10-2020 07:59:08 ]
pi_195918162
Voor mensen die het nog steeds niet vertrouwen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195918225
Deze is wel hilarisch:

twitter


_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:16:38 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195918261
Wel bijzonder vind ik, de enorme steun voor Trump in NL. Het zijn heeeeeeeeeeeeeeel toevallig precies de Jensenkijkers en de complotwappies. Ook grappig om te zien dat een voorpagina van een bepaalde site elke dag net doet alsof het hier Noord Korea is en allerlei fake news post met als doel 'de tegenpartij' als pedo's neer te zetten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_195918860
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:16 schreef Vis1980 het volgende:
Wel bijzonder vind ik, de enorme steun voor Trump in NL. Het zijn heeeeeeeeeeeeeeel toevallig precies de Jensenkijkers en de complotwappies. Ook grappig om te zien dat een voorpagina van een bepaalde site elke dag net doet alsof het hier Noord Korea is en allerlei fake news post met als doel 'de tegenpartij' als pedo's neer te zetten.
Die enorme steun valt wel mee. Het is een schreeuwende minderheid.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:16:46 #157
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195918947
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die enorme steun valt wel mee. Het is een schreeuwende minderheid.
Je had vroeger ook altijd de pubers die tijdens de verkiezingen op de middelbare (als er verkiezingen waren werd er ook gekeken wat de groep middelbare scholieren zou stemmen in mijn tijd, leuk voor het jeugdjournaal) altijd op CD of CP86 stemden omdat ze tegen zwarten waren.

quote:
- Wat verder op rechts zitten partijen die duidelijk populair zijn onder jongeren. Zo scoorde bij de verkiezingen van 2002 nieuwkomer LPF hoog onder scholieren (35 zetels), evenals de PVV bij de verkiezingen in 2006 (16 zetels) en 2010 (30 zetels). Omdat er nog niet voldoende verkiezingsuitslagen van de PVV zijn is hier geen grafiek beschikbaar die meerdere Kamerverkiezingen vergelijkt. Als we de uitslagen bij de Kamerverkiezingen en de Europese verkiezingen naast elkaar leggen, is wel duidelijk dat de partij onder scholieren structureel hoog scoort. Als we daarmee rekening houden, bleken zowel in 2006 als in 2010 de scholieren een betere graadmeter voor de uitslag van die partij dan de opiniepeilingen.
Andere wetenswaardigheden:

- Extreemrechtse partijen als de Centrumdemocraten of de Nederlandse Volksunie scoren bij Scholierenverkiezingen structureel hoger dan bij de echte verkiezingen.
Bron
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:46:29 #158
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195919426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je had vroeger ook altijd de pubers die tijdens de verkiezingen op de middelbare (als er verkiezingen waren werd er ook gekeken wat de groep middelbare scholieren zou stemmen in mijn tijd, leuk voor het jeugdjournaal) altijd op CD of CP86 stemden omdat ze tegen zwarten waren.
[..]

Bron
Niet zo vreemd, als je ziet dat Marokkaanse groepen zich in scholen stelselmatig misdragen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:49:33 #159
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_195919468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je had vroeger ook altijd de pubers die tijdens de verkiezingen op de middelbare (als er verkiezingen waren werd er ook gekeken wat de groep middelbare scholieren zou stemmen in mijn tijd, leuk voor het jeugdjournaal) altijd op CD of CP86 stemden omdat ze tegen zwarten waren.
[..]

Bron
Idd..het grootste gedeelte van deze doelgroep weet gewoon nog niet waar het echt om draait.
Daarnaast heb je de die-hard complotdenkers. Vóór Trump en Corona hadden ze het ook over geheime genootschappen, het stiekem microchippen van baby's en Lizard people. Die leven hier gewoon van..

Wat is er echt veranderd? Iedereen heeft internet en een toetsenbord. Ook de gekken onder ons. En ze hebben nu soort van momentum om superactief naar buiten te treden.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:51:09 #160
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195919493
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niet zo vreemd, als je ziet dat Marokkaanse groepen zich in scholen stelselmatig misdragen.
Zou me verbazen op mijn oude school _O-
Was toch een stevig roomblank bastion in mijn tijd. ;) (ik geloof <5% van buitenlandse origine)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:54:09 #161
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195919534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:49 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Idd..het grootste gedeelte van deze doelgroep weet gewoon nog niet waar het echt om draait.
Daarnaast heb je de die-hard complotdenkers. Vóór Trump en Corona hadden ze het ook over geheime genootschappen, het stiekem microchippen van baby's en Lizard people. Die leven hier gewoon van..

Wat is er echt veranderd? Iedereen heeft internet en een toetsenbord. Ook de gekken onder ons. En ze hebben nu soort van momentum om superactief naar buiten te treden.
En pubers blijven pubers, lekker rellen op het internet en kijken hoe boos je mensen kunt krijgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:56:38 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195919585
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niet zo vreemd, als je ziet dat Marokkaanse groepen zich in scholen stelselmatig misdragen.
Wat een vreemde conclusie zonder enige onderbouwing. Ja, op mijn school zaten ook een paar vervelende Marokkanen. Net als enorm veel vervelende 'Nederlanders'. Het gekke was dat juist de grootste klootzakken het zelf zogenaamd onacceptabel vonden van de Marokkanen en zelf regelmatig juist voor de problemen zorgde op school. Klootzakken vinden zichzelf geen klootzak, maar als iemand hetzelfde doet die er anders uitziet, dan is het ineens een probleem.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:00:13 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195919635
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zou me verbazen op mijn oude school _O-
Was toch een stevig roomblank bastion in mijn tijd. ;) (ik geloof <5% van buitenlandse origine)
Bij mij dus niet.
Wel een minderheid, maar de grootste aanwezigen in de klas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:01:00 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195919648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:56 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een vreemde conclusie
Niet verder gelezen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195920080
Anekdotisch bewijs is altijd het beste bewijs.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195920179
Kunnen we weer ontopic, lichtgetriggerde fokkers? Harvest wist dat de discussie weer zou afdwalen, daarom doet ie het ook :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195920277
Klaar nu.
On topic verder aub.
Definitely not CIA
pi_195920360
Dit soort dingen zijn toch ook wel ongekend:

quote:
‘Helping the president’: HHS official sought to rebrand coronavirus campaign
Documents reveal how political considerations shaped planning for a taxpayer-funded ad blitz to 'defeat despair' over Covid-19.

The Trump appointee who steered a $300 million taxpayer-funded ad campaign to "defeat despair" about the coronavirus privately pitched a different theme last month: "Helping the President will Help the Country."

That proposal, which came in a meeting between Trump administration officials and campaign contractors, is among documents obtained by the House Oversight Committee that further illustrate how political considerations shaped the massive campaign as officials rushed to get public service announcements on the air before Election Day. The committee shared the documents with POLITICO, which first detailed the campaign in a series of reports last month.

For instance, contractors vetted at least 274 potential celebrity contributors for their stances on gay rights, gun control and the 2016 election before allowing them to participate in the campaign. One promised public service announcement, which would have also featured infectious disease expert Anthony Fauci, was nixed because the celebrity who was set to participate with Fauci had been critical of President Donald Trump, according to documents.

The official overseeing the campaign — Michael Caputo, who Trump personally tapped as the health department’s top spokesperson — also sought to overrule the career civil servants assigned to the campaign, directly urging contractors to rush production of ads with celebrities like Trump-supporting actor Antonio Sabato, Jr.

“We must film them ASAP — we need content in the can now,” Caputo wrote in an email to contractors on Sept. 13, three days before he took a medical leave from the health department. A federal official subsequently removed Caputo from the email chain and reiterated that only two career civil servants on the chain could provide “actionable direction” to the contractors on how to proceed.

Caputo also pitched the idea of framing the ad campaign around helping the president. He made the suggestion in a meeting with communications firm Burson Cohn & Wolfe, positioning it as an effort to encourage Trump’s base to buy into public health concepts like wearing masks, according to notes dated Sept. 17 and provided to the committee. “Caputo speaks in ‘taglines,’ and high level concepts,” the contractors noted.

Burson, which is a subcontractor on the campaign, did not respond to a request for comment.

Although Health and Human Services Secretary Alex Azar has since ordered a review of the campaign — which two HHS officials told POLITICO is no longer slated to run before the election, if at all — House Oversight leaders said that the administration had failed to comply with repeated demands to produce separate, internal documents related to the campaign.

“Your failure to provide the documents we requested — especially in light of the information we have learned from the contractors — appears to be part of a cover-up to conceal the Trump Administration’s misuse of hundreds of millions of taxpayer dollars for partisan political purposes ahead of the upcoming election, and to direct taxpayer funds to friends and allies of Trump Administration officials,” Reps. Carolyn Maloney (D-N.Y.), Jim Clyburn (D-S.C.) and Raja Krishnamoorthi (D-Ill.) wrote to Azar in an accompanying letter.

HHS did not respond to specific questions about whether Caputo's interventions were appropriate, who directed the vetting of celebrities’ political stances and other questions about the scope of the campaign.

"The review is ongoing," an HHS spokesperson said in a statement. "The plan has always been to only use materials reviewed by a department-wide team of experts including scientists from CDC who will ensure the latest scientific information is used to provide important public health, therapeutic and vaccine information."

The spokesperson said that Azar was not aware of Caputo's close involvement in the campaign. The spokesperson also said that “HHS has maintained an open line of communication with members of Congress and we will continue to regularly and proactively update members and their staff.”

All but one of the documents released by the House committee Thursday were uncovered by their probe of the health department’s work with Atlas Research, which POLITICO revealed had won a separate $15 million contract about one week before a $250 million contract was awarded to strategic communications firm Fors Marsh.

Atlas did not respond to a request for comment.

"The American public can be assured this public education campaign is being developed based on the best available science and public health strategies to slow the spread of Covid-19,” said Fors Marsh CEO Ben Garthwaite, who drew a line between the contract awarded to his firm and what he said were separate efforts to enlist celebrities. “Fors Marsh Group was not involved with that work,” Garthwaite said.

The planned campaign — with contractors racing to produce ads with celebrities to air before the election — collapsed following a POLITICO investigation last month, with actor Dennis Quaid and gospel singer CeCe Winans withdrawing their participation and other celebrities pulling out. Both Quaid and Winans posted videos insisting that their participation was solely focused on promoting public health and was not intended to be political.

The campaign was the brainchild of Caputo, who was installed as the health department’s top spokesperson in April and who abruptly requisitioned $300 million from the Centers for Disease Control to fund the campaign this summer. The health department then recommended that contractors hire one of Caputo’s business partners, Den Tolmor, to film the celebrity videos, although the Russian-born filmmaker had no prior experience with U.S. public health campaigns.

Caputo declined comment, citing his treatment for cancer. Tolmor did not respond to a request for comment.
One document obtained by the committee, “PSA Celebrity Tracker,” includes details about the politics of hundreds of celebrities considered for participation in the campaign, including whether the performers had been personally critical of Trump.

For instance, actor Zach Galifianakis was flagged because he “refused to host President Trump on talk show.” Director and performer Judd Apatow “believes Trump does not have the intellectual capacity to run as President, want[s] him to be removed out of office in 2020,” read another line item.

At least 22 other performers were flagged for their previous support of former President Barack Obama. Singer Adam Levine was labeled a “liberal democrat who supported Obama and fights for gay rights”; singer Christina Aguilera “is an Obama-supporting Democrat and a gay-rights supporting liberal.”

Some celebrities were flagged for policy stances unrelated to the president. The document lists actress “Julianna Moore [sic.]” as a “Liberal Democrat, pro-choicer, LGBT rights supporter, gun control campaigner.”

Two of the performers who eventually sat for interviews with administration officials, gospel singer Winans and Hasidic singer Shulem Lemmer, do not appear on the “PSA Celebrity Tracker” obtained by the House committee.

While it’s not clear from the documents how many of the celebrities were ultimately approached — or even aware of the administration’s interest in their participation — at least 22 performers are listed as “declined,” including singers like Britney Spears, Carrie Underwood and Luke Bryan, and actors like Dwayne “the Rock” Johnson and Hugh Jackman. Restaurateur Guy Fieri is listed as “overcommitted.”

According to a separate document identified as “Celebrity Participant Status Chart,” only 10 celebrities were ultimately approved to participate in the campaign, including Quaid, singer Garth Brooks and television host Dr. Mehmet Oz.

Meanwhile, comedian George Lopez had committed to appearing in the campaign, having been promised a sit-down with Fauci, according to separate documents reviewed by POLITICO. But Atlas’ notes of a Sept. 29 meeting with Trump officials states that the Lopez ad was “not moving forward due to previous concerns regarding his comments regarding the President.”

The ad campaign has been viewed as an expensive boondoggle inside HHS, with millions of dollars set aside to arrange and even film some celebrity sit-downs that may now never air.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:50:45 #169
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195920513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:40 schreef Monolith het volgende:
Dit soort dingen zijn toch ook wel ongekend:
[..]

bron
Je hebt haast een soort Nurnburg-trials nodig straks om alle corruptie te kunnen aanpakken die heeft plaatsgevonden de afgelopen 4 jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 10:57:48 #170
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195920661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:50 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je hebt haast een soort Nurnburg-trials nodig straks om alle corruptie te kunnen aanpakken die heeft plaatsgevonden de afgelopen 4 jaar.
Lijkt me ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195921437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Lijkt me ook.
gaat alleen niet gebeuren, denk ik. denk dat de democraten de boel laten rusten, puur op basis van gevoel.

dus al typend, zijn er uitspraken van democraten/biden hiervoor?
pi_195921500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]

gaat alleen niet gebeuren, denk ik. denk dat de democraten de boel laten rusten, puur op basis van gevoel.
Dat zou met het oog op de verdeeldheid in het land wel zo verstandig zijn, me dunkt.

Stel je voor wat voor een shitshow er zou ontstaan op de stoep van de rechtbank waar Trump voor zou moeten komen :{

Het lijkt mij in ieder geval verstandig zoveel mogelijk de-escalerend te werk te gaan. Uiteindelijk is Trump immers het symptoom en niet direct het probleem. Enorme rechtszaken hebben lijkt me een vergelijkbaar effect als de basket of deplorables-uitspraak.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_195921552
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]

gaat alleen niet gebeuren, denk ik. denk dat de democraten de boel laten rusten, puur op basis van gevoel.

dus al typend, zijn er uitspraken van democraten/biden hiervoor?
Biden heeft aangegeven zich niet zelf te zullen bemoeien en dat de DOJ onafhankelijk afwegingen moet maken voor wat betreft strafvervolging van mensen.
pi_195921637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Biden heeft aangegeven zich niet zelf te zullen bemoeien en dat de DOJ onafhankelijk afwegingen moet maken voor wat betreft strafvervolging van mensen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Biden heeft aangegeven zich niet zelf te zullen bemoeien en dat de DOJ onafhankelijk afwegingen moet maken voor wat betreft strafvervolging van mensen.
Bizaar hoe die groepen van elkaar afstaan. Aan de ene kant hebben de ministers (Pompeo) die dreigen met vrijgeven van gevoelige informatie over de zoon van om de verkiezingen te beinvloeden, en aan de andere kant hebben we mensen die zeggen we gaan niet vervolgen.
pi_195921693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]

[..]

Bizaar hoe die groepen van elkaar afstaan. Aan de ene kant hebben de ministers (Pompeo) die dreigen met vrijgeven van gevoelige informatie over de zoon van om de verkiezingen te beinvloeden, en aan de andere kant hebben we mensen die zeggen we gaan niet vervolgen.
Hij zegt niet dat er niet vervolgd gaat worden. Hij zei dat hij vindt dat de DOJ daar onafhankelijk van de president over moet oordelen. Zie bijvoorbeeld: Joe Biden says he would let Justice Department decide whether to prosecute Trump if he is elected
pi_195922051
Ik ben wel benieuwd wie de minister van Juridische Zaken wordt als Biden wint. Harris was anders een logische keuze geweest, maar zij is nu al VP. Ze zullen in ieder geval een zwaargewicht op het ministerie van Juridische Zaken moeten zetten, want er is een flinke schoonmaak nodig.
pi_195922115
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat er niet vervolgd gaat worden. Hij zei dat hij vindt dat de DOJ daar onafhankelijk van de president over moet oordelen. Zie bijvoorbeeld: Joe Biden says he would let Justice Department decide whether to prosecute Trump if he is elected
En dan Hillary Clinton benoemen als US AG. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 12:30:18 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195922389
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]

gaat alleen niet gebeuren, denk ik. denk dat de democraten de boel laten rusten, puur op basis van gevoel.

dus al typend, zijn er uitspraken van democraten/biden hiervoor?
Biden gaat geen gratie verlenen. Waarom zou hij?

Als Trump verliest zul je een enorme paniek zien in het WH en de GOP en heel veel mensen die ineens willen getuigen tegen de top, in ruil voor strafvermindering.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 12:31:59 #179
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195922424
Kan mij niet heugen dat er na Obama zo werd gedacht over de verandering van regime. Je zit bijna te denken aan hoe het in het verleden is gegaan met de Duitse eenwording, de val van Apartheid en dergelijke wijzigingen die een antwoord moesten vinden hoe om te gaan met de oude garde.

En nog steeds durf ik nog niet te geloven in een verkiezing van Biden, het blijft Trump die aan de knoppen zit op dit moment.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 12:32:51 #180
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195922439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Biden gaat geen gratie verlenen. Waarom zou hij?

Als Trump verliest zul je een enorme paniek zien in het WH en de GOP en heel veel mensen die ineens willen getuigen tegen de top, in ruil voor strafvermindering.
Grote rookpluimen boven het WH van alle dossiers die snel worden verbrand voordat de vijand komt ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195922504
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Biden gaat geen gratie verlenen. Waarom zou hij?

Als Trump verliest zul je een enorme paniek zien in het WH en de GOP en heel veel mensen die ineens willen getuigen tegen de top, in ruil voor strafvermindering.
Dat kan hij doen om de vrede tussen de partijen te bewaren, want het kan over komen als een politieke vervolging, wat je niet moet willen. Echter zou hij, mocht hij die richting op denken imho er wel goed aan doen eerst het proces zijn beloop laten, zodat alle smerigheid boven tafel komt, waar het publiek een mening over kan vormen.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 12:41:14 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195922601
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat kan hij doen om de vrede tussen de partijen te bewaren,
Welke vrede?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195922634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welke vrede?
De vrede die er voor zorgt dat Clinton of andere politieke tegenstanders nog niet daadwerkelijk vervolgd zijn om politieke redenen. De situatie is wel ernstig natuurlijk, maar het kan zeker nog erger.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 13:08:06 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195923068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De vrede die er voor zorgt dat Clinton of andere politieke tegenstanders nog niet daadwerkelijk vervolgd zijn om politieke redenen. De situatie is wel ernstig natuurlijk, maar het kan zeker nog erger.
Dat Clinton niet is upgelockt komt gewoon doordat ze niets illegaals heeft gedaan. D'r was gewoon niets te vinden.

Ga nou niet doen alsof de Trumpisten zich als harmonieuze verdedigers van de status quo hebben opgesteld.

Ze hadden niks behalve een enorm grote bek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195923122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dan Hillary Clinton benoemen als US AG. :P
Haha, bitter sweet revenge.
pi_195923811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat Clinton niet is upgelockt komt gewoon doordat ze niets illegaals heeft gedaan. D'r was gewoon niets te vinden.

Ga nou niet doen alsof de Trumpisten zich als harmonieuze verdedigers van de status quo hebben opgesteld.

Ze hadden niks behalve een enorm grote bek.
Ik zou dat ook zeker niet beweren natuurlijk. Ik geef alleen een mogelijk scenario weer waar Biden voor zou kunnen gaan, gebaseerd op een artikel wat ik een tijdje geleden las met een discussie tussen twee advocaten (1 D en 1 R), wat mij best een redelijk waarschijnlijk scenario leek voor zover Biden op me overkomt.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 13:49:13 #187
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195923929
Hillary Clinton wordt kiesman voor NY.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195923989
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Montov het volgende:
Hillary Clinton wordt kiesman voor NY.
En dan als het 269-269 wordt op zichzelf stemmen, waardoor Huis-delegaties moeten kiezen uit de 3 kandidaten met de meeste kiesmannen, waarmee zij alsnog president wordt. })
pi_195924167
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En dan als het 269-269 wordt op zichzelf stemmen, waardoor Huis-delegaties moeten kiezen uit de 3 kandidaten met de meeste kiesmannen, waarmee zij alsnog president wordt. })
Die begrijp ik niet. Wil je dit uitleggen?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:06:52 #190
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195924235
Nieuwe vage pollster geeft Biden +10 in TX. En in PA 9% voor Jorgensen.

Ok...
Géén kloon van tvlxd!
pi_195924247
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet. Wil je dit uitleggen?
Als geen kandidaat 270 of meer kiesmannen achter zich krijgt moeten Afgevaardigden uit het Huis van Afgevaardigden (per staat) gaan stemmen op wie de president gaat worden en daarbij hebben ze de keuze uit de 3 kandidaten met de meeste stemmen van kiesmannen achter zich.

Als Clinton dan op zichzelf zou stemmen (en de rest allemaal op Trump en Biden) zou zij dus een van die 3 personen zijn, want de verdeling is dan Trump - 269, Biden - 268, Clinton - 1, en hoogst theoretisch via die route alsnog president kunnen worden (wat never nooit in het echt gaat gebeuren).
pi_195924308
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als geen kandidaat 270 of meer kiesmannen achter zich krijgt moeten Afgevaardigden uit het Huis van Afgevaardigden (per staat) gaan stemmen op wie de president gaat worden en daarbij hebben ze de keuze uit de 3 kandidaten met de meeste stemmen van kiesmannen achter zich.

Als Clinton dan op zichzelf zou stemmen (en de rest allemaal op Trump en Biden) zou zij dus een van die 3 personen zijn, want de verdeling is dan Trump - 269, Biden - 268, Clinton - 1, en hoogst theoretisch via die route alsnog president kunnen worden (wat never nooit in het echt gaat gebeuren).
In dat geval wordt er niet individueel gestemd maar per staat, waarbij iedere staat 1 stem heeft. Dan gaat het er dus om of je een meerderheid van de afgevaardigden in een staat achter je hebt. M.a.w. dat wint Trump.
pi_195924333
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In dat geval wordt er niet individueel gestemd maar per staat, waarbij iedere staat 1 stem heeft. Dan gaat het er dus om of je een meerderheid van de afgevaardigden in een staat achter je hebt. M.a.w. dat wint Trump.
Ja, hoogstwaarschijnlijk wint Trump dat. Dat het per staat is had ik ook vermeld.
  Redactie Games donderdag 29 oktober 2020 @ 14:24:01 #194
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195924591
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In dat geval wordt er niet individueel gestemd maar per staat, waarbij iedere staat 1 stem heeft. Dan gaat het er dus om of je een meerderheid van de afgevaardigden in een staat achter je hebt. M.a.w. dat wint Trump.
Dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op? Californië heeft 39(!) keer zoveel inwoners als Alaska maar beide stemmen wegen even zwaar.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Redactie Games donderdag 29 oktober 2020 @ 14:31:56 #195
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195924749
Overigens vind ik het wel interessant om na te denken over wat er kan gebeuren als het de andere kant opvalt: iedereen heeft het over dat de polling error zo kan uitvallen dat Trump herkozen wordt, maar wat als de polling error positief is voor Biden? Dat de potentie van democraten in staten zoals Texas, Georgia en Iowa onderschat wordt?

Lijkt me heel onwaarschijnlijk maar als Trump in 2016 kon winnen is het misschien zo gek nog niet.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:34:34 #196
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195924819
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:31 schreef Puddington het volgende:
Overigens vind ik het wel interessant om na te denken over wat er kan gebeuren als het de andere kant opvalt: iedereen heeft het over dat de polling error zo kan uitvallen dat Trump herkozen wordt, maar wat als de polling error positief is voor Biden? Dat de potentie van democraten in staten zoals Texas, Georgia en Iowa onderschat wordt?

Lijkt me heel onwaarschijnlijk maar als Trump in 2016 kon winnen is het misschien zo gek nog niet.
Heb ik ook al gedacht. Een polling error kan beide kanten op vallen natuurlijk.

Blijft toch gewoon een kwestie van afwachten en achteraf conclusies trekken. Is nu alleen maar gissen :P
pi_195924907
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op? Californië heeft 39(!) keer zoveel inwoners als Alaska maar beide stemmen wegen even zwaar.
What Would Goku Do
pi_195925042
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:31 schreef Puddington het volgende:
Overigens vind ik het wel interessant om na te denken over wat er kan gebeuren als het de andere kant opvalt: iedereen heeft het over dat de polling error zo kan uitvallen dat Trump herkozen wordt, maar wat als de polling error positief is voor Biden? Dat de potentie van democraten in staten zoals Texas, Georgia en Iowa onderschat wordt?

Lijkt me heel onwaarschijnlijk maar als Trump in 2016 kon winnen is het misschien zo gek nog niet.
Ik zou me kapot lachen, maar ik zie het toch niet direct gebeuren. Zeker Texas en Georgie zijn toch wel heel erg inelastisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 14:45:35 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195925066
Leuk debat in Georgia....

twitter


Staat hij daar met zijn bek vol tanden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195925419
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef Ulx het volgende:
Leuk debat in Georgia....

[ twitter ]

Staat hij daar met zijn bek vol tanden.
Prachtig stukje debat, ik mis dat toch echt wel vaak in wat ik van die politieke debatten daar zie, gewoon recht voor zijn raap
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')