abonnement Unibet Coolblue
pi_195913515
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Charlie hebdo en leuk gaan mi niet samen, vind zelf persoonlijk hun dieptepunt, die ene cartoon over die Belgisch Rwandese rapper, waarvan de vader was omgekomen tijdens de Rwandese genocide, zoals je weet werden mensen gewoon old school op straat met machetes in stukjes gehakt en bij Charlie hebdo vonden ze het een leuk idee, rondom dat drama de draak te steken. In de cartoon was een lichaam in stukjes gehakt en er stond papa oute , papa waar ben je, de titel van het nummer van die rapper, waar Charlie hebdo heel leuk naar knipoogde dus. Ik vind hun cartoons vooral smakeloos en vaak zelfs harteloos en onmenselijk zoals met de cartoon waarbij ik naar refereer

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Papaoutai
Helemaal met je eens, smakeloos en harteloos, en wellicht hebben de Fransen gewoon geen humor, maar wat zij allemaal hebben meegemaakt de laatste jaren is het andere uiterste natuurlijk, veel makkelijker is om dat flutblaadje gewoon niet te kopen, dan kun je je er ook niet aan irriteren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195913543
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:27 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Maar ze nemen moslims in de maling, daarom is het funny.
Nee, dan zijn ze nog steeds niet funny. Het is gewoon slappe hap, ik zou dat blad nog niet willen al was het gratis.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 22:17:02 #53
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195914409
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Charlie hebdo en leuk gaan mi niet samen, vind zelf persoonlijk hun dieptepunt, die ene cartoon over die Belgisch Rwandese rapper, waarvan de vader was omgekomen tijdens de Rwandese genocide, zoals je weet werden mensen gewoon old school op straat met machetes in stukjes gehakt en bij Charlie hebdo vonden ze het een leuk idee, rondom dat drama de draak te steken. In de cartoon was een lichaam in stukjes gehakt en er stond papa oute , papa waar ben je, de titel van het nummer van die rapper, waar Charlie hebdo heel leuk naar knipoogde dus. Ik vind hun cartoons vooral smakeloos en vaak zelfs harteloos en onmenselijk zoals met de cartoon waarbij ik naar refereer

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Papaoutai
Dat schijnt toch een beetje anders in elkaar te steken. Het nummer was kennelijk gewijd aan de aanslagen in Brussel die een week eerder hadden plaatsgevonden ("België in verwarring", staat erboven), en Stromae schijnt voor de Fransen het bekendste gezicht van België te zijn. De lichaamsdelen verwijzen naar de slachtoffers van die aanslagen.
https://www.lefigaro.fr/c(...)plement-mauvaise.php

Dat is nog steeds niet bepaald fijnzinnig, maar wel wat minder grof dan wanneer het op de persoonlijke situatie van de zanger zou slaan.

Op het plaatje zie je trouwens ook twee rechterarmen.
pi_195914937
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat schijnt toch een beetje anders in elkaar te steken. Het nummer was kennelijk gewijd aan de aanslagen in Brussel die een week eerder hadden plaatsgevonden ("België in verwarring", staat erboven), en Stromae schijnt voor de Fransen het bekendste gezicht van België te zijn. De lichaamsdelen verwijzen naar de slachtoffers van die aanslagen.
https://www.lefigaro.fr/c(...)plement-mauvaise.php

Dat is nog steeds niet bepaald fijnzinnig, maar wel wat minder grof dan wanneer het op de persoonlijke situatie van de zanger zou slaan.

Op het plaatje zie je trouwens ook twee rechterarmen.
het artikel zegt dat volgens die ene analyticus het stuk refereert naar de aanslagen in belgie en niet op de zanger.

"Het zou me zeer verbazen als Riss naar Rwanda zou verwijzen. "
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195914958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:41 schreef Hathor het volgende:

veel makkelijker is om dat flutblaadje gewoon niet te kopen, dan kun je je er ook niet aan irriteren.
Hear, hear
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 28 oktober 2020 @ 22:43:13 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195915027
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

het artikel zegt dat volgens die ene analyticus het stuk refereert naar de aanslagen in belgie en niet op de zanger.

"Het zou me zeer verbazen als Riss naar Rwanda zou verwijzen. "
Ja. Jij denkt daar anders over?

Dat het over die aanslagen in Brussel gaat, is een gegeven. Dat daaronder nog een verwijzing zou zitten naar Rwanda is een aanname. Het lijkt me niet waarschijnlijk, ook gezien het feit dat die lichaamsdelen dus van meerdere mensen afkomstig zijn...
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:24:09 #57
3542 Gia
User under construction
pi_195915697
Het is met grapjes, zoals cartoons, cabaretiers, photoshopjes, altijd zo dat je het op jezelf kunt betrekken en het erger kunt maken dan het is, of bedoeld is.

Maar ik vind het ook aan de grappenmaker om ervoor te waken dat onschuldige mensen onnodig gekwetst worden.

In het geval van Stromae, heeft de grappenmaker onvoldoende ingeschat hoe dit bij deze man aan kan komen.

Met de Mohammed cartoons wordt de draak gestoken met de verheerlijking van iemand die al 15 eeuwen of zo, dood is. Het is van de zotte dat iemand dit net zo zwaar opvat als Stromae.
In dit geval vind ik het niet aan de maker om daar alert op te zijn.
Het is vooral gericht op extremisten en die zijn bij voorbaat al niet onschuldig.
pi_195920648
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:24 schreef Gia het volgende:
Het is met grapjes, zoals cartoons, cabaretiers, photoshopjes, altijd zo dat je het op jezelf kunt betrekken en het erger kunt maken dan het is, of bedoeld is.

Maar ik vind het ook aan de grappenmaker om ervoor te waken dat onschuldige mensen onnodig gekwetst worden.

In het geval van Stromae, heeft de grappenmaker onvoldoende ingeschat hoe dit bij deze man aan kan komen.

Met de Mohammed cartoons wordt de draak gestoken met de verheerlijking van iemand die al 15 eeuwen of zo, dood is. Het is van de zotte dat iemand dit net zo zwaar opvat als Stromae.
In dit geval vind ik het niet aan de maker om daar alert op te zijn.
Het is vooral gericht op extremisten en die zijn bij voorbaat al niet onschuldig.
Is meer een kwestie van beleefdheid dan dat grappenmakers daadwerkelijk verplicht zijn rekening te houden met gevoelens van een groep danwel individu. Ik weet niet wat er met Stromae gebeurd is verder, maar als er alleen een grap gemaakt is over hem is het alsnog aan hemzelf hoe hij er mee omgaat. Er is dan geen verplichting aan de grappenmaker om zich aan te passen. Als de grappenmaker oproept tot geweld wordt het anders.
pi_195920900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Is meer een kwestie van beleefdheid dan dat grappenmakers daadwerkelijk verplicht zijn rekening te houden met gevoelens van een groep danwel individu. Ik weet niet wat er met Stromae gebeurd is verder, maar als er alleen een grap gemaakt is over hem is het alsnog aan hemzelf hoe hij er mee omgaat. Er is dan geen verplichting aan de grappenmaker om zich aan te passen. Als de grappenmaker oproept tot geweld wordt het anders.
Eens. Gekwetst worden is een keuze.
pi_195921615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eens. Gekwetst worden is een keuze.
En ook al zou het dat niet zijn, het is kwetsen in hun islamitische heerszucht. De islam wil dat hun geloofsregels voor iedereen gelden, daarom mag Charlie Hebdo ook niet in een neutrale verpakking op een achterafplankje in de kiosk liggen. Dit gaat niet om mensen die de islam voor de moskee staan te beledigen ook al zou dat ook mogen.

Moslims, een meerderheid wereldwijd en waarschijnlijk ook een meerderheid in Europa, wil controle over de ongelovigen inzake de profeet. Dat is totalitair en de mensen die dat willen kunnen niet hard genoeg gekwetst worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:56:59 #61
3542 Gia
User under construction
pi_195921706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Is meer een kwestie van beleefdheid dan dat grappenmakers daadwerkelijk verplicht zijn rekening te houden met gevoelens van een groep danwel individu. Ik weet niet wat er met Stromae gebeurd is verder, maar als er alleen een grap gemaakt is over hem is het alsnog aan hemzelf hoe hij er mee omgaat. Er is dan geen verplichting aan de grappenmaker om zich aan te passen. Als de grappenmaker oproept tot geweld wordt het anders.
Ik heb het nergens over een verplichting.

Als je vader in stukken is gehakt en je maakt dan zo'n cartoon, dan kan die makkelijk verkeerd worden opgevat. Misschien wist de cartoonist dit niet en ging het alleen om de tekst van het liedje.
Als hij dit wel wist, vind ik em behoorlijk smakeloos.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:58:16 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195921723
twitter
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:58:24 #63
3542 Gia
User under construction
pi_195921727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

En ook al zou het dat niet zijn, het is kwetsen in hun islamitische heerszucht. De islam wil dat hun geloofsregels voor iedereen gelden, daarom mag Charlie Hebdo ook niet in een neutrale verpakking op een achterafplankje in de kiosk liggen. Dit gaat niet om mensen die de islam voor de moskee staan te beledigen ook al zou dat ook mogen.

Moslims, een meerderheid wereldwijd en waarschijnlijk ook een meerderheid in Europa, wil controle over de ongelovigen inzake de profeet. Dat is totalitair en de mensen die dat willen kunnen niet hard genoeg gekwetst worden.
Eens.
pi_195921775
Tinderdogan.
Een app met alleen foto's van Erdogan. Je moet dagelijks naar rechts swipen.
Swipe je naar links dan moet je naar de gevangenis.
*Verplichte app voor Nederlanders met Turkse achtergrond.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195922061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over een verplichting.

Als je vader in stukken is gehakt en je maakt dan zo'n cartoon, dan kan die makkelijk verkeerd worden opgevat. Misschien wist de cartoonist dit niet en ging het alleen om de tekst van het liedje.
Als hij dit wel wist, vind ik em behoorlijk smakeloos.
Ja ok, zoals ik zeg ik weet niet waar de cartoon over ging maar het klinkt inderdaad nogal smakeloos. Maar vooralsnog is dat gelukkig geen misdaad. Of je zelf de figuur wilt zijn die zoiets doet dat is weer een volgende. De vrijheid zou je gewoon moeten hebben.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 12:34:40 #66
3542 Gia
User under construction
pi_195922473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:16 schreef Solstice1 het volgende:

Ja ok, zoals ik zeg ik weet niet waar de cartoon over ging maar het klinkt inderdaad nogal smakeloos. Maar vooralsnog is dat gelukkig geen misdaad. Of je zelf de figuur wilt zijn die zoiets doet dat is weer een volgende. De vrijheid zou je gewoon moeten hebben.
Die had ie dan ook.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 13:14:28 #67
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195923184
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eens. Gekwetst worden is een keuze.
Nou... In mijn ogen kunnen secularisme en individualisme best samengaan met het willen handhaven van een minimaal niveau aan humaniteit en menselijke waardigheid. Moedwillig spotten met iemands verdriet om het verlies van een kind of ouder zit bij mij wel erg dicht aan tegen het veroorzaken van objectief leed, in tegenstelling tot het spotten met een menselijk instituut waarbij de aanhangers zich indirect gekwetst kunnen voelen. Liefde voor een ouder of kind is een gevoel dat we allemaal delen, ongeacht ras, cultuur, geloof of politieke voorkeur. Ik zou er wellicht niet zoveel bezwaar tegen hebben het moedwillige kwetsen op dat gebied in de taboesfeer te houden, ook omdat het geen hoger doel dient.

(Dit slaat dus niet op die Charlie Hebdo-cartoon, die een andere insteek had.)
pi_195923321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou... In mijn ogen kunnen secularisme en individualisme best samengaan met het willen handhaven van een minimaal niveau aan humaniteit en menselijke waardigheid. Moedwillig spotten met iemands verdriet om het verlies van een kind of ouder zit bij mij wel erg dicht aan tegen het veroorzaken van objectief leed, in tegenstelling tot het spotten met een menselijk instituut waarbij de aanhangers zich indirect gekwetst kunnen voelen. Liefde voor een ouder of kind is een gevoel dat we allemaal delen, ongeacht ras, cultuur, geloof of politieke voorkeur. Ik zou er wellicht niet zoveel bezwaar tegen hebben het moedwillige kwetsen op dat gebied in de taboesfeer te houden, ook omdat het geen hoger doel dient.

(Dit slaat dus niet op die Charlie Hebdo-cartoon, die een andere insteek had.)
Niet mee eens. Als iemand vindt dat een uitlating te ver gaat, kan je in dit land altijd aangifte doen van belediging, discriminatie, smaad etc. 'Fatsoen' is een begrip dat niet objectief is vast te stellen, is altijd afhankelijk van hoe het door willekeurige personen wordt ingevuld. Als iemand iets naars zegt kan je diegene ook gewoon een lul vinden, dat lijkt me voldoende.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 13:41:10 #69
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195923773
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Niet mee eens. Als iemand vindt dat een uitlating te ver gaat, kan je in dit land altijd aangifte doen van belediging, discriminatie, smaad etc. 'Fatsoen' is een begrip dat niet objectief is vast te stellen, is altijd afhankelijk van hoe het door willekeurige personen wordt ingevuld.
Dat vind ik niet zo'n overtuigend tegenargument. Wat wij onder "belediging" verstaan is ook gebaseerd op een brede maatschappelijke consensus (geen unanimiteit), en een begrip als "menselijkheid" (ik had het niet over "fatsoen") lijkt me in dezelfde sfeer liggen.

Overigens zou ik niet per se willen pleiten voor zo'n verbod, maar ik zou er in dit geval begrip voor hebben. Denk aan een situatie waarin een moeder die haar kind verloren is aan een auto-ongeluk wordt geconfronteerd met een cartoon van haar uiteengereten kind die enkel gemaakt is om haar te kwetsen of om een lolletje te maken van de situatie - ik noem maar wat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iblardi op 29-10-2020 13:46:25 ]
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:48:40 #70
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_195925132
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Niet mee eens. Als iemand vindt dat een uitlating te ver gaat, kan je in dit land altijd aangifte doen van belediging, discriminatie, smaad etc. 'Fatsoen' is een begrip dat niet objectief is vast te stellen, is altijd afhankelijk van hoe het door willekeurige personen wordt ingevuld. Als iemand iets naars zegt kan je diegene ook gewoon een lul vinden, dat lijkt me voldoende.
Dit. Fatsoen is ook geen recht of plicht, gelukkig maar. Als een grote meerderheid iets onsmakelijk vindt dan verdwijnt zo'n platform vanzelf wel naar de achtergrond, daar is geen wet voor nodig.

De Mohammed cartoons leggen helaas een maatschappelijk probleem bloot. Als er ipv geweld een boodschap zou komen in de trant van "hier voelen we ons niet prettig bij, waarom is dit nodig?", dan zouden ze zinloos en smakeloos zijn.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:53:22 #71
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_195925208
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 13:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Overigens zou ik niet per se willen pleiten voor zo'n verbod, maar ik zou er in dit geval begrip voor hebben. Denk aan een situatie waarin een moeder die haar kind verloren is aan een auto-ongeluk wordt geconfronteerd met een cartoon van haar uiteengereten kind die enkel gemaakt is om haar te kwetsen of om een lolletje te maken van de situatie - ik noem maar wat.
Dan krijgt zo'n blad in het maatschappelijk debat een hoop stront over zich heen en als het meerdere keren gebeurt kunnen ze de tent sluiten omdat ze geen inkomsten meer hebben. Dat lijkt me beter dan een verbod, waar dan weer misbruik van gemaakt kan worden door figuren die bepaalde zaken liever niet aangekaart zien worden.
pi_195925479
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 29 oktober 2020 @ 15:16:24 #73
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195925576
Als je geen cultuurconflicten wilt is het vooral handig om geen vreemde culturen in je land te importeren, althans niet in die mate.
pi_195925599
Het is tijd voor Macron om in te gaan grijpen.
pi_195925844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:16 schreef Iblardi het volgende:
Als je geen cultuurconflicten wilt is het vooral handig om geen vreemde culturen in je land te importeren, althans niet in die mate.
Je kan je wel voorstellen hoe blij landen als Polen of Tsjechië zijn met hun immigratiebeleid.
pi_195926681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:33 schreef Homey het volgende:

[..]

Je kan je wel voorstellen hoe blij landen als Polen of Tsjechië zijn met hun immigratiebeleid.
Die missen wel die heerlijke diversiteit, altijd maar hetzelfde moeten eten! Weten wij nog hoe saai Nederland vroeger was? Daar zou je toch niet naartoe terug willen?

;)
pi_195930435
quote:
12s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:19 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die missen wel die heerlijke diversiteit, altijd maar hetzelfde moeten eten! Weten wij nog hoe saai Nederland vroeger was? Daar zou je toch niet naartoe terug willen?

;)
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195930527
quote:
12s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:19 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die missen wel die heerlijke diversiteit, altijd maar hetzelfde moeten eten! Weten wij nog hoe saai Nederland vroeger was? Daar zou je toch niet naartoe terug willen?

;)
niks mis met boerenkool met worst. :(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195934110
Hier staan woorden die heel slecht vallen bij Erdogan

http://oncyclopedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195934527
Nog meer woorden die slecht vallen bij Erdogan

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:38:44 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195938419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, dan zijn ze nog steeds niet funny. Het is gewoon slappe hap, ik zou dat blad nog niet willen al was het gratis.
Het leuke is dat als wat moslims niet zo hyperagressief gereageerd zouden hebben de afgelopen jaren dat blad waarschijnlijk al lang over de kop was gegaan. Die stonden volgens mij voor 2015 al op omvallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 30-10-2020 07:43:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')