Iets van 20 Euro.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:56 schreef Sport_Life het volgende:
Om hoeveel verzendkosten gaat het precies?
Ik wil niks ontbinden. Ik wil dat de verkoper op eigen kosten zijn fout herstelt. Hij heeft een beschadigd product geleverd. Ik ben niet van plan kosten te maken om zijn fout te herstellen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:02 schreef shazaam het volgende:
Bij ontbinden moet je sowieso wél zelf de verzendkosten terug betalen, dus dat wil je niet
Je had het in je OP op herroepen, daar doelde ik dus op, dat wil je waarschijnlijk niet omdat je dan dus sowieso wel de verzendkosten zal moeten betalenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik wil niks ontbinden. Ik wil dat de verkoper op eigen kosten zijn fout herstelt. Hij heeft een beschadigd product geleverd. Ik ben niet van plan kosten te maken om zijn fout te herstellen.
quote:Rechten van de consument
1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.
2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, overeenkomstig lid 3, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.
Thanks! Heb het naar ze gemaild. Vies Italiaans tuig is het. Ze mailen net dat zij geen verzendkosten gaan betalen, maar als tegemoetkoming 15 procent korting geven op mijn volgende bestelling. Flikker op zeg Alsof ik daar ooit terugkom.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:16 schreef Zelva het volgende:
Dit hoef je niet te betalen uiteraard. Het Europees recht hierover vind je in Richtlijn 1999/44, ook in het Italiaans beschikbaar.
[..]
Ik ben geen jurist maar hier staat toch alleen maar dat het product gratis vervangen moet worden? Of vallen de verzendkosten daar ook onder?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:16 schreef Zelva het volgende:
Dit hoef je niet te betalen uiteraard. Het Europees recht hierover vind je in Richtlijn 1999/44, ook in het Italiaans beschikbaar.
[..]
Artikel 3, lid 4.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist maar hier staat toch alleen maar dat het product gratis vervangen moet worden? Of vallen de verzendkosten daar ook onder?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Artikel 3, lid 4.
consument plaatsvinden.
4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
Gelijk heb ik. Nu nog gelijk zien te krijgen.quote:
Denk dat ze er op rekenen dat je toch niet naar de rechter staptquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Gelijk heb ik. Nu nog gelijk zien te krijgen.
Idealquote:
Oei, das dan pech..quote:
Mja. Zal er aan denken. Heb ik nu niks aan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 18:18 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Oei, das dan pech..
Tip voor volgende keer, dingen in het buitenland via internet altijd met creditcard of paypal betalen
Ik kan geen zak inderdaad. Alleen de fabrikant mailen dat hun reseller zich zo opstelt. En of ze zeker weten dat ze met dit soort resellers zaken willen doen. Gaat mij niks opleveren natuurlijk. Maar dat is het enige dat ik kan doen denk ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denk dat ze er op rekenen dat je toch niet naar de rechter stapt
Het gaat niet om gewone retourkosten. Maar om een retour omdat een ondeugdelijk product is geleverd. Uit je tweede link;quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 19:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Retourkosten zijn voor rekening van koper.
Tenzij daar niets over in staat in de algemene voorwaarden van de webwinkel.
Het artikel wat hierboven word aangehaald over consumentenrecht stamt uit 1999 en is sinds 2011 veranderd.
https://eur-lex.europa.eu(...)83&qid=1403274218893
Meer Jip en Janneke achtige taal https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Skv.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:23 schreef r3gi3boy het volgende:
Wie koopt er nu in oktober een zonnebril
Tja en dan, die gasten in italie zien ze al aankomen voor die paar tientjes.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:32 schreef Aethereal het volgende:
Aangezien je via ideal hebt betaald zou het zomaar eens kunnen zijn dat NL consumentenrecht van toepassing verklaard kan worden ivm aanbieden aan een consument via nederlandse betaalweg.
Je hele post gaat over koop op afstand terwijl het daar helemaal niet om gaatquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 19:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Retourkosten zijn voor rekening van koper.
Tenzij daar niets over in staat in de algemene voorwaarden van de webwinkel.
Het artikel wat hierboven word aangehaald over consumentenrecht stamt uit 1999 en is sinds 2011 veranderd.
https://eur-lex.europa.eu(...)83&qid=1403274218893
Meer Jip en Janneke achtige taal https://www.nporadio1.nl/(...)alt-de-verzendkosten
Een Italiaanse webshop die iDeal aanbiedt? Wow.quote:
Je beseft dat sommige seizoensproducten aan het eind van het seizoen soms aantrekkelijker geprijsd zijn? Legio mensen die aan het eind van de zomer een zomerjas, barbecue, tuinset of zonnebril kopen. Lijkt me dus heel handig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:23 schreef r3gi3boy het volgende:
Wie koopt er nu in oktober een zonnebril
Leuk om weer eens terug te zijn op Fok. Was dit soort achterlijke reacties bijna vergeten. Bedankt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:23 schreef r3gi3boy het volgende:
Wie koopt er nu in oktober een zonnebril
Dit. Is een model uit de collectie van deze zomer. Was in NL op niet veel plekken meer leverbaar. Ik heb hem gekocht voor met name de wintersport van komend seizoen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef baskick het volgende:
[..]
Je beseft dat sommige seizoensproducten aan het eind van het seizoen soms aantrekkelijker geprijsd zijn? Legio mensen die aan het eind van de zomer een zomerjas, barbecue, tuinset of zonnebril kopen. Lijkt me dus heel handig.
De uitspraak is wel interessant inderdaad. http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf;jsessionid=D15B74EEAD5E6647F89A69E002A9F80D?text=&docid=214392&pageIndex=0&doclang=NL&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=5301416quote:Op woensdag 28 oktober 2020 06:50 schreef Fer het volgende:
Heb je hier wat aan?
https://www.eccnederland.(...)lijkt-garantieregels
Ja man, de zon schijnt van september tot april nietquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:23 schreef r3gi3boy het volgende:
Wie koopt er nu in oktober een zonnebril
Ze hebben hem eerst de hele zomer zelf getest en er was niets mis mee?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:49 schreef Skv het volgende:
Volgens hun is het overigens onmogelijk dat ik het product beschadigd heb ontvangen want ze hebben het zelf gecontroleerd voor verzending. En het is absoluut 100 procent onmogelijk dat er iets niet in orde was. Uit de goedheid van hun hart sturen ze nu toch een koerier langs.
Ja, het is natuurlijk ook uitgesloten dat het ergens in het logistieke proces gebeurd is. Ze hebben gewoon een heel product te leveren.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:49 schreef Skv het volgende:
Volgens hun is het overigens onmogelijk dat ik het product beschadigd heb ontvangen want ze hebben het zelf gecontroleerd voor verzending. En het is absoluut 100 procent onmogelijk dat er iets niet in orde was. Uit de goedheid van hun hart sturen ze nu toch een koerier langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |