abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:19:51 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195884528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:12 schreef andatura het volgende:

[..]

Maar komt dit door het virus of door de maatregelen dat hier de stadions niet volzitten? Volgens mij komt het door de maatregelen en niet door het virus; het virus sluit geen stadions.

Tegelijkertijd ben ik het met de gedachte en het idee van maatregelen wel eens hoor, hoe onpraktisch ook. Waar ik over bijv. in Nieuw-Zeeland en Australië meer uitdagingen zie dan bij ons, is hun weg hieruit (of willen ze als eilanden in isolatie gaan leven straks?). Serieuze vraag - gaan ze straks een vaccin nemen terwijl geen van hen ziek is, of gaan ze in isolatie van de rest van de wereld?
Die gaan gewoon een vaccin nemen zodra er iets deftig op de markt is.

Nee, het virus sluit geen stadions. Zo onbehoorlijk beleid hebben dat je als land zover laat komen dat de ziekenhuizen binnen no time weer volliggen en je onderzoeken al maanden geen knip voor de ogen meer waard zijn wél.

En daarom kan men daar nu met volle teugen van het leven genieten, hetzelfde als de EU had gekund wanneer er een degelijk beleid was.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195884696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Die gaan gewoon een vaccin nemen zodra er iets deftig op de markt is.

Nee, het virus sluit geen stadions. Zo onbehoorlijk beleid hebben dat je als land zover laat komen dat de ziekenhuizen binnen no time weer volliggen en je onderzoeken al maanden geen knip voor de ogen meer waard zijn wél.

En daarom kan men daar nu met volle teugen van het leven genieten, hetzelfde als de EU had gekund wanneer er een degelijk beleid was.
Dankjewel voor de NZ/AUS informatie - daar zit voor hun nog wel een stevige uitdaging straks natuurlijk. Vooral om iedereen te overtuigen om het te nemen? Als je ziet met hoeveel weerstand het hier al ontvangen wordt?

Of ik het met het laatste eens ben dat weet ik nog niet, want wie zegt dat het virus zich hier precies zo gedraagt? Je hebt ook te maken met een ander seizoen, een andere bevolkingssamenstelling, etc. waardoor situaties waarschijnlijk niet 1:1 vergelijkbaar zijn.

Sterker nog, ik denk dat ze niet vergelijkbaar zijn want het is niet zo dat onze regeringen/leiderschap kwalitatief laagwaardigere beslissingen maakt als de regeringen aldaar (in elk geval blijkt dat niet uit de historie van bestuur buiten deze coronacrisis om). Vandaar dat ik wat kritisch ben als mensen zeggen ''ja maar daar werkt het ook'', want dan zou juist dit de keer zijn dat onze regeringen de bal hebben laten vallen, maar daarvoor is dat niet voorgekomen? Dat lijkt ook wel wat onwaarschijnlijk - waarbij ik het dus benader als een soort backward-testing voor de kwaliteit van de besluitvorming.
Zelf denk ik dat onze regering ons zo goed en kwaad als het gaat door deze crisis loodst - maar dat een andere regering het gezien de middelen en samenstelling van bevolking etc. niet beter had kunnen doen in ons land. Naar mijn idee doen ze veel dingen goed alleen zijn ze niet consistent/voorspelbaar in het beleid & hadden ze veel harder aan communicatie/draagkracht moeten werken. Maar of iemand anders het beter had gekund?
pi_195887145
Werken niet. Vooral omdat de overheid de basis (testen, BCO en zieke mensen binnen laten zitten) totaal niet op orde heeft.
pi_195887476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Je bent een beetje in de war met de seizoenen. En kijk even hoe zij het in de winter deden. Slap gelul van je dit.
De zomer vangt daar aan en een eiland kan je niet vergelijken met Europa, maar blijf maar lekker geloven dat de mens alles zelf in de hand heeft. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')