abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195878755
Ben ik de enige die het vreemd vind dat de ziekenhuisbedden niet opgeschaald worden in een periode met pandemie? Ga je aan het ene eind werken - meer bedden - of aan het andere eind - maatschappij lam leggen?
In Engeland kan het wel om in korte tijd meer bedden te creeren, hier niet omdat hier een concurrentiesysteem in de zorg heerst, ook een soort ziekte, waarbij tot nu toe 95 procent van de bedden bezet was. Komt er dan een uitbraak van een of ander, dan is er niets mogelijk. Is dat een gezonde ziekenhuiszorg? Is dat het beste systeem van de wereld zogenaamd?
pi_195878797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat de ziekenhuisbedden niet opgeschaald worden in een periode met pandemie? Ga je aan het ene eind werken - meer bedden - of aan het andere eind - maatschappij lam leggen?
In Engeland kan het wel om in korte tijd meer bedden te creeren, hier niet omdat hier een concurrentiesysteem in de zorg heerst, ook een soort ziekte, waarbij tot nu toe 95 procent van de bedden bezet was. Komt er dan een uitbraak van een of ander, dan is er niets mogelijk. Is dat een gezonde ziekenhuiszorg? Is dat het beste systeem van de wereld zogenaamd?
Bedden is het probleem niet, het opleiden van personaal is het probleem. Dat doe je niet in een paar maanden.
pi_195878804
Ja je bent de enige.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:53:37 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_195878847
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Bedden is het probleem niet, het opleiden van personaal is het probleem. Dat doe je niet in een paar maanden.
Dat dus, waarbij de capaciteit nu extra onder druk staat door personeel dat zelf ziek wordt en/of nog overwerkt is door de eerste golf.
pi_195878906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:50 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ja je bent de enige.
Neehoor, er zijn veel meer mensen die met deze vraagtekens zitten en terecht.
Een ander verzorgen is geen rocket-science, het leger kent reservisten (tip) dus onze zorg is gewoon niet opgewassen tegen plotselinge toename (oorlog of virus of iets anders) van patiënten en daar zou de discussie dan ook over moeten gaan. We worden in de kont gebeten voor het gevoerde beleid jaar in jaar uit om nog maar te zwijgen over de absurde kosten die het de burger kost. Daar een reset op toepassen lijkt me zeer wenselijk.
pi_195878951
Denken dat iedereen met een EHBO-diploma op de IC kan werken :')

Reservisten met een medische achtergrond werken meestal al in het ziekenhuis of elders in de zorg waar ze hard nodig zijn slimpie
pi_195879105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:57 schreef SmaRTeY het volgende:
Een ander verzorgen is geen rocket-science
Een patiënt in een IC-bed verzorgen is daadwerkelijk rocket science. Dat gaat wel wat verder dan een kopje thee zetten en het kussen even opschudden he. :')
pi_195879167
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Een patiënt in een IC-bed verzorgen is daadwerkelijk rocket science. Dat gaat wel wat verder dan een kopje thee zetten en het kussen even opschudden he. :')
:) Duidelijk maar ook militair handelen vraagt enige vaardigheden en reservisten hebben die eerder vaak opgedaan en blijven dat herhalen. Misschien zouden we in onze maatschappij daar iets mee moeten doen wat betreft het wel kunnen leveren van zorg op de momenten dat dit nodig is....bijvoorbeeld in tijden van crisis....
pi_195879176
Nee is niet vreemd. Anders gaan de mensen op de IC zich vervelen, en dat is het ergste wat er is..
(Aldus Gommers :'))

https://twitter.com/Rising_Seraphim/status/1316698611984617473
pi_195879266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:13 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

:) Duidelijk maar ook militair handelen vraagt enige vaardigheden en reservisten hebben die eerder vaak opgedaan en blijven dat herhalen. Misschien zouden we in onze maatschappij daar iets mee moeten doen wat betreft het wel kunnen leveren van zorg op de momenten dat dit nodig is....bijvoorbeeld in tijden van crisis....
Ik ben met je eens dat het (zacht gezegd) heel erg onverstandig is geweest hoe we de afgelopen jaren zo enorm bezuinigd hebben op de zorg, en vooral op de handen aan het bed. Dat kostte zogenaamd allemaal te veel en meer van dat neoliberale gelul. Van dat afbraakbeleid plukken we nu met zijn allen de zeer wrange vruchten. Maar helaas kun je dat niet zo even binnen een paar maanden teniet doen.

Ik hoop alleen wel dat er lessen uit getrokken worden en dat de zorgsector in de toekomst weer het geld en de resources krijgt die hard nodig is.
pi_195879289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:13 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

:) Duidelijk maar ook militair handelen vraagt enige vaardigheden en reservisten hebben die eerder vaak opgedaan en blijven dat herhalen. Misschien zouden we in onze maatschappij daar iets mee moeten doen wat betreft het wel kunnen leveren van zorg op de momenten dat dit nodig is....bijvoorbeeld in tijden van crisis....
Mijn oma kan heel goed breien. Dat vraagt ook enige vaardigheden die zij eerder heeft opgedaan en blijft herhalen. Kan zij nu worden ingezet op de IC?
pi_195879344
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het (zacht gezegd) heel erg onverstandig is geweest hoe we de afgelopen jaren zo enorm bezuinigd hebben op de zorg, en vooral op de handen aan het bed. Dat kostte zogenaamd allemaal te veel en meer van dat neoliberale gelul. Van dat afbraakbeleid plukken we nu met zijn allen de zeer wrange vruchten. Maar helaas kun je dat niet zo even binnen een paar maanden teniet doen.

Ik hoop alleen wel dat er lessen uit getrokken worden en dat de zorgsector in de toekomst weer het geld en de resources krijgt die hard nodig is.
Zou fijn zijn als deze discussie ook wordt gevoerd naast het proberen om de ziekenhuizen zoveel mogelijk te ontlasten. En een andere waar ik vraagtekens bij heb is de vraag of wij met onze zorg ook niet juist meer zwakkeren creëren? Niemand lijkt te mogen sterven, dat is een onuitsterfelijke handel in ieder geval...
pi_195879353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:21 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Mijn oma kan heel goed breien. Dat vraagt ook enige vaardigheden die zij eerder heeft opgedaan en blijft herhalen. Kan zij nu worden ingezet op de IC?
Als entertainer kan ik me daar iets bij voorstellen ja maar laat haar beter niet gaan prikken met haar breinaalden...
pi_195879380
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Bedden is het probleem niet, het opleiden van personaal is het probleem. Dat doe je niet in een paar maanden.
Dat is een smoes, in Engeland kan het wel.
pi_195879420
TS wilt zeker alle bedden gaan vervangen voor een slaapzak
metal up your ass
pi_195879433
Ik heb hier nog wel een logeerbed over.
pi_195879453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dat is een smoes, in Engeland kan het wel.
Zonder te gaan praten over tijdsduur, het zou misschien wel een aanpak zijn waar we met zijn allen meer aan hebben dan de huidige aanpak die al bewezen heeft NIET te helpen. Domweg harder duwen is niet de oplossing voor het eigenlijke probleem als je het mij vraagt.
pi_195879466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:14 schreef Jappie81 het volgende:
Nee is niet vreemd. Anders gaan de mensen op de IC zich vervelen, en dat is het ergste wat er is..
(Aldus Gommers :'))

https://twitter.com/Rising_Seraphim/status/1316698611984617473
Uit de context getrokken: Wat hij zegt is dat als we nu het dubbele aantal IC bedden hebben dat ze straks na de corona allemaal kansloos in een hoekje staan.

Wat hij ook in het gesprek zegt is dat we zo moeten sturen dat mensen niet op de IC komen met corona, want dat is de oplossing, niet het hebben van honderd miljoen miljard bedden.
pi_195879482
Hoe doen ze dat dan in Engeland? Lees:
Er wordt bovendien een extra ziekenhuis uit de grond gestampt in het ExCeL International Exhibition Centre. Daar zal, onder leiding van het leger, een ic met vijfhonderd bedden worden ingericht.’
https://www.medischcontac(...)allen-patienten-.htm
Hoe komen zij dan aan die verpleegkundigen?
pi_195879487
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dat is een smoes, in Engeland kan het wel.
Ben je bekend met de kwaliteit van zorg in Engeland?
sneak preview: public health care is om te janken zo slecht
pi_195879499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:34 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe komen zij dan aan die verpleegkundigen?
Door snoeihard andere zorg te ontzeggen en af te schalen.
pi_195879504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:30 schreef dokter.knakworst het volgende:
TS wilt zeker alle bedden gaan vervangen voor een slaapzak
Als je denkt dat dealen met corona alleen een kwestie is van genoeg bedden regelen dan gaan er heel veel extra mensen heel lang slapen in zo'n slaapzak die je helemaal dicht kunt ritsen
pi_195879533
Onder leiding van het leger een IC met 500 bedden uit de grond stampen, wat zou het stoer zijn als dat hier ook kon. Hier is het altijd van: het kan niet en het mag niet.
pi_195879544
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:35 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Als je denkt dat dealen met corona alleen een kwestie is van genoeg bedden regelen dan gaan er heel veel extra mensen heel lang slapen in zo'n slaapzak die je helemaal dicht kunt ritsen
TS klinkt als een wappie die zegt dat de corona maatregelen niet hoeven omdat de ziekenhuizen nog niet vol liggen, en liggen de ziekenhuizen niet vol dan is er nog voldoende capaciteit in noodziekenhuizen zoals ze dat in Ahoy hadden klaar staan voor het geval dat het echt de spuigaten uit zou lopen.. meeeeeer dan genoeg capaciteit :')
pi_195879558
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:37 schreef Mondkapje het volgende:
Onder leiding van het leger een IC met 500 bedden uit de grond stampen, wat zou het stoer zijn als dat hier ook kon.
Die hadden we knuppel, o.a. in ahoy.

Wat zou het stoer zijn als we die bedden niet nodig zouden hebben
pi_195879562
Als je normaliter 95 procent van de bedden bezet hebt, hoe wil je dan ooit een pandemie opvangen? Dat percentage moet lager.
  Forum Admin dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:39:22 #27
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195879576
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:34 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe doen ze dat dan in Engeland? Lees:
Er wordt bovendien een extra ziekenhuis uit de grond gestampt in het ExCeL International Exhibition Centre. Daar zal, onder leiding van het leger, een ic met vijfhonderd bedden worden ingericht.’
https://www.medischcontac(...)allen-patienten-.htm
Hoe komen zij dan aan die verpleegkundigen?
Vroeger gingen we gewoon in polen en roemenie werven voor verpleegkundigen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195879770
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:14 schreef Jappie81 het volgende:
Nee is niet vreemd. Anders gaan de mensen op de IC zich vervelen, en dat is het ergste wat er is..
(Aldus Gommers :'))

https://twitter.com/Rising_Seraphim/status/1316698611984617473
Dit is een nepfilmpje uit z´n verband gerukt lijkt me?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195879880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dat is een smoes, in Engeland kan het wel.
Ach, zo kan je alles wel afdoen.
pi_195879917
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Een patiënt in een IC-bed verzorgen is daadwerkelijk rocket science. Dat gaat wel wat verder dan een kopje thee zetten en het kussen even opschudden he. :')
Yea right _O- Hahhahahah.
pi_195880034
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:33 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Uit de context getrokken: Wat hij zegt is dat als we nu het dubbele aantal IC bedden hebben dat ze straks na de corona allemaal kansloos in een hoekje staan.

Wat hij ook in het gesprek zegt is dat we zo moeten sturen dat mensen niet op de IC komen met corona, want dat is de oplossing, niet het hebben van honderd miljoen miljard bedden.
Euhhh de focus ligt op werkplezier en voorkomen van verveling. Ik vind er wat van, verveling is een gevolg van te weinig te doen hebben en dan moet je dus kunnen afschalen. Voorkomen dat er voldoende bedden zijn is absurd!

Organiseer gewoon de mogelijkheid om meer te kunnen doen, misschien is het naast een EHBO en AED cursus wel handiger om niet zozeer een dienstplicht als wel een zorgplicht cursus te laten volgen zodat ook buiten ziekenhuizen kan worden verzorgd. Zo kortzichtig allemaal.... nee kan niet, nee dat is te duur, nee nee nee maar zijn allemaal mensen die niet willen want kunnen is het probleem echt niet.

Voorkomen dat mensen een ziekenhuis in moeten, duhhhh wie gaat daar nou vrijwillig naartoe?!!

Terug naar de context, honderd miljoen miljard bedden????????
De Corona cijfers zijn vele malen kleiner en van het aantal besmette personen gaat nog een veel kleiner aantal naar een ziekenhuis en van dat aantal gaat nog een veel kleiner aantal naar een ic bed en een nog kleiner aantal sterft uiteindelijk.....
pi_195880084
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:00 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Yea right _O- Hahhahahah.
Ok Hans.
pi_195880089
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:31 schreef Leonos het volgende:
Ik heb hier nog wel een logeerbed over.
Als echt de pleuris uitbreekt.......

#magikdanbijjou :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195880108
quote:
89s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Als echt de pleuris uitbreekt.......

#magikdanbijjou :@
Nouuuuuuuu :@ :@
pi_195880120
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ok Hans.
Coronapatienten staan erom bekend amper hulp nodig te hebben, op verplaatsen en zuurstof geven na. We kunnen echt wel snel personeel opleiden voor deze crisis. Het zijn geen hart operaties.
pi_195880137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Coronapatienten staan erom bekend amper hulp nodig te hebben, op verplaatsen en zuurstof geven na. We kunnen echt wel snel personeel opleiden voor deze crisis. Het zijn geen hart operaties.
Ok Hans.
pi_195880200
In de VS werden toch veel niet IC-patiënten naar verpleeghuizen overgebracht?
pi_195880207
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ok Hans.
https://www.antoniusziekenhuis.nl/ic-behandeling-coronapatienten

Echt geen rocket science.
pi_195880224
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Coronapatienten staan erom bekend amper hulp nodig te hebben, op verplaatsen en zuurstof geven na. We kunnen echt wel snel personeel opleiden voor deze crisis. Het zijn geen hart operaties.
Als jij op de covid19 afdeling ligt, regelen we even werkeloze voor je.

Kan de rest wel goede zorg krijgen.

Je laat weer duidelijk zien, dat je werkelijk geen idee hebt hoe covid19 zorg verloopt
pi_195880355
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Coronapatienten staan erom bekend amper hulp nodig te hebben, op verplaatsen en zuurstof geven na. We kunnen echt wel snel personeel opleiden voor deze crisis. Het zijn geen hart operaties.
Regel het dan maar hans
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195880379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als jij op de covid19 afdeling ligt, regelen we even werkeloze voor je.

Kan de rest wel goede zorg krijgen.

Je laat weer duidelijk zien, dat je werkelijk geen idee hebt hoe covid19 zorg verloopt
Ik denk eerder dat jij geen idee hebt, maar een fractie beland op de IC he, die andere bedden hebben zelfs nog minder zware zorg nodig. Niet mijn woorden, maar van verpleegkundigen. Je kan niks doen voor covid patienten, behalve anders liggen en beademen.
pi_195880400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Regel het dan maar hans
Ik zou niet weten hoe, ik ben geen persoon met een hoge functie in de zorg. Maar als jij 3000 per maand belooft, staan ze rijen dik, geloof me.
pi_195880407
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het (zacht gezegd) heel erg onverstandig is geweest hoe we de afgelopen jaren zo enorm bezuinigd hebben op de zorg, en vooral op de handen aan het bed. Dat kostte zogenaamd allemaal te veel en meer van dat neoliberale gelul. Van dat afbraakbeleid plukken we nu met zijn allen de zeer wrange vruchten. Maar helaas kun je dat niet zo even binnen een paar maanden teniet doen.

Ik hoop alleen wel dat er lessen uit getrokken worden en dat de zorgsector in de toekomst weer het geld en de resources krijgt die hard nodig is.
Dat hoop ik ook maar als mensen als niet eens 10 eur per jaar aan extra premie willen betalen om salarissen te verhogen dan zal dit extra geld 4 jaar duren en daarna niet meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195880415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:32 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe, ik ben geen persoon met een hoge functie in de zorg. Maar als jij 3000 per maand belooft, staan ze rijen dik, geloof me.
Je weet niet hoe maar wel dat het kan... Zeldzaam
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195880573
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:34 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Ben je bekend met de kwaliteit van zorg in Engeland?
sneak preview: public health care is om te janken zo slecht
Slechter dan onvoldoende zorg?
pi_195880603
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dit is een nepfilmpje uit z´n verband gerukt lijkt me?
OMT-leden Diederik Gommers (voorzitter Nederlandse vereniging van intensivisten) Marion Koopmans en Ernst Kuipers bij een 1,5 uur lange show van RTV Rijnmond begin Oktober

Gommers wordt gevraagd wordt of IC-capaciteit drastisch verhoogd moet worden, vanaf 1:11:15
"Meer personeel opleiden zie ik niet zitten, want er is niets zo vervelend dan goed opgeleid personeel met lege IC-bedden"

Zie ook mijn topic COR / Hallucinant artikel; structurele uitbreiding IC bedden niet wenselijk
pi_195880713
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook maar als mensen als niet eens 10 eur per jaar aan extra premie willen betalen om salarissen te verhogen dan zal dit extra geld 4 jaar duren en daarna niet meer.
Hallo? Ik zei niet voor niets RESET op dat front.
Om te beginnen met een analyse van de gelden...... dat kan vast anders en denk vooral buiten de lijntjes ook.
pi_195880780
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook maar als mensen als niet eens 10 eur per jaar aan extra premie willen betalen om salarissen te verhogen dan zal dit extra geld 4 jaar duren en daarna niet meer.
Het probleem is groter dan dat natuurlijk. De zorg is ook erg duur door de vele zorgcowboys die met hun advies- en bemiddelingsbedrijven aan de zorgverzekeraarsgeldkraan lurken, en ook door de grote hoeveelheid zzp'ers die ingehuurd moeten worden omdat er te weinig reserve is om pieken op te vangen. Die zzp'ers worden natuurlijk vrolijk aangeleverd door eerder genoemde bemiddelingsbedrijven, die daar enorme bakken met geld van afromen.

Vroeger (enkele tientallen jaren geleden) was er veel meer zorgpersoneel, vrijwel allemaal in vaste dienst, en ja, toen kon het gebeuren dat in rustige tijden wat mensen met hun duimen zaten te draaien, maar op de lange termijn was het goedkoper dan de situatie van nu, en toen kon de zorg ook veel hardere klappen opvangen dan nu.
pi_195880824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:31 schreef HansCojona het volgende:

Ik denk eerder dat jij geen idee hebt, maar een fractie beland op de IC he, die andere bedden hebben zelfs nog minder zware zorg nodig. Niet mijn woorden, maar van verpleegkundigen. Je kan niks doen voor covid patienten, behalve anders liggen en beademen.
En ze goed in de gaten houden, (zelf) bescherming, documenteren. Nog afgezien dat dit voor normaal personeel vaak al niet hun normale werkzaamheden zijn.

Je laat hier eigenlijk weer zien, dat je nog veel te leren hebt.
pi_195880861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:32 schreef HansCojona het volgende:
Ik zou niet weten hoe,
Je weet wel meer nog niet O-)

quote:
ik ben geen persoon met een hoge functie in de zorg.
Gelukkig voor vele, ben jij daar inderdaad niet actief.

quote:
Maar als jij 3000 per maand belooft, staan ze rijen dik, geloof me.
Ik wil best 3000 voor een werkloze betalen, als die jou dan mag verplegen op de Covid-19 afdeling. Kan de rest wel goede zorg krijgen die ze verdienen.
pi_195880900
quote:
Stop nou met dom lullen man. Heb je die link die je post zelf doorgelezen? De opleiding tot IC verpleegkundige (dat is de "laagste" functie op de IC afdeling) duurt minimaal anderhalf jaar en daarvoor moet je eerst HBO-V succesvol afgerond hebben. En die opleiding duurt minimaal 4 jaar. Dus je bent zo 6 jaar aan het studeren. Dat is korter dan een opleiding tot rakettechnicus hoor.
pi_195881446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je weet niet hoe maar wel dat het kan... Zeldzaam
We weten ook nog niet hoe we mensen op Mars moeten landen, maar dat gaat gebeuren. Niks zeldzaams aan. Beetje blijven nadenken.
pi_195881463
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

Stop nou met dom lullen man. Heb je die link die je post zelf doorgelezen? De opleiding tot IC verpleegkundige (dat is de "laagste" functie op de IC afdeling) duurt minimaal anderhalf jaar en daarvoor moet je eerst HBO-V succesvol afgerond hebben. En die opleiding duurt minimaal 4 jaar. Dus je bent zo 6 jaar aan het studeren. Dat is korter dan een opleiding tot rakettechnicus hoor.
We zijn hier toch puur over corona bezig? Je hoeft toch niet alles te leren? Het is oorlogstijd. Corona it is! 2 maanden spoedcurcus.
pi_195881515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:38 schreef HansCojona het volgende:

[..]

We zijn hier toch puur over corona bezig? Je hoeft toch niet alles te leren? Het is oorlogstijd. Corona it is! 2 maanden spoedcurcus.
Je moet wel alles leren, corona doet zich voor in hart, longen, hersenen en nog redelijk wat meer organen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195881528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:38 schreef HansCojona het volgende:

[..]

We zijn hier toch puur over corona bezig? Je hoeft toch niet alles te leren? Het is oorlogstijd. Corona it is! 2 maanden spoedcurcus.
Ik hoop vurig dat, mocht ik ooit door corona op de IC terechtkomen, ik nooit door debiele onwetende beunhazen zoals jij geholpen word. Met je "spoedcursus". :N
pi_195881580
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik hoop vurig dat, mocht ik ooit door corona op de IC terechtkomen, ik nooit door debiele onwetende beunhazen zoals jij geholpen word. Met je "spoedcursus". :N
Reken maar dat jij dalijk mensen met een spoedcurcus nodig gaat hebben als heel Nederland besmet is. Dan zijn er simpelweg niet genoeg handen meer aan het bed. Ga jij dan maar huilen om iemand met een goede opleiding, neem ik de spoedcurcus verpleegster wel.
pi_195881648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:46 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Reken maar dat jij dalijk mensen met een spoedcurcus nodig gaat hebben als heel Nederland besmet is. Dan zijn er simpelweg niet genoeg handen meer aan het bed. Ga jij dan maar huilen om iemand met een goede opleiding, neem ik de spoedcurcus verpleegster wel.
De maatregelen die we hebben zijn er nou juist op gericht zodat niet heel Nederland tegelijkertijd besmet raakt. Ergens heb ik het idee dat jij zo'n figuur bent die gewoon met z'n honderden bijelkaar gaat feesten, ik weet niet waar dat vandaan komt.
pi_195881650
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat de ziekenhuisbedden niet opgeschaald worden in een periode met pandemie? Ga je aan het ene eind werken - meer bedden - of aan het andere eind - maatschappij lam leggen?

Je bent in elk geval een van de weinige die niet begrijpt dat dit geen keuze is. Bij een exponentieel verspreidend virus moet je altijd er alles aan doen om de besmettingsgraad laag te houden. Doe je dat niet, dan geeft het creëren van extra bedden (hint: personeel is het probleem) je hoogstens een paar dagen extra lucht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195881709
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

De maatregelen die we hebben zijn er nou juist op gericht zodat niet heel Nederland tegelijkertijd besmet raakt. Ergens heb ik het idee dat jij zo'n figuur bent die gewoon met z'n honderden bijelkaar gaat feesten, ik weet niet waar dat vandaan komt.
Ik ben geen kleuter. Ik ben een realist. 10.0000 besmettingen per dag en ze bouwen 10 bedden bij. Veel succes man.
pi_195881710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:38 schreef Mondkapje het volgende:
Als je normaliter 95 procent van de bedden bezet hebt, hoe wil je dan ooit een pandemie opvangen? Dat percentage moet lager.
Nee, de besmettingsgraad moet lager. Hoe vaak moet dat je nog uitgelegd worden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195881734
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je bent in elk geval een van de weinige die niet begrijpt dat dit geen keuze is. Bij een exponentieel verspreidend virus moet je altijd er alles aan doen om de besmettingsgraad laag te houden. Doe je dat niet, dan geeft het creëren van extra bedden (hint: personeel is het probleem) je hoogstens een paar dagen extra lucht.
Bedank Rutte voor dat personeelstekort he! Jarenlang heeft ie zorgpersoneel ontslagen. Haha nee joh, wat een gaaf land zijn we. De VVD groeit nog steeds, blinde schapen.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:07:03 #62
236264 crew  capricia
pi_195881886
Met een virus wat exponentieel stijgt, verdubbelingen per 10 a 14 dagen, ga je nooit genoeg mensen opleiden.

Beter grijp je op tijd in.
Definitely not CIA
pi_195881965
Verder moet er echt een verbod komen op bezuinigingen in de zorg de komende jaren.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:12:19 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195881987
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:10 schreef Simmertje het volgende:
Verder moet er echt een verbod komen op bezuinigingen in de zorg de komende jaren.
Het is daarom ook bizar dat de VVD het zo goed doet in de peilingen.

Het voelt wel een beetje als een probleem creeeren (flink aantal IC bedden wegbezuinigen) en vervolgens jezelf op de borst kloppen dat je het opgelost hebt (weer een aantal bedden erbij maken)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195882017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:10 schreef Simmertje het volgende:
Verder moet er echt een verbod komen op bezuinigingen in de zorg de komende jaren.
Nederland moet weer van de normale burger worden, niet dat stel volgevroten eliten wat er nu zit.
pi_195882354
In de Eerste Wereldoorlog hadden ze er ook in no time bedden en verplegers bij. Ik herinner me niet dat ik ergens gelezen heb dat ze geen verpleegsters konden vinden. Nood breekt wet. Dat virus verspreidt zich toch wel, ook al houdt iedereen zich aan de regels.
pi_195882408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:10 schreef Simmertje het volgende:
Verder moet er echt een verbod komen op bezuinigingen in de zorg de komende jaren.
Er is helemaal niet bezuinigd op de zorg. Er is zelfs meer geld heen gegaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195882414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:55 schreef HansCojona het volgende:

Ik ben geen kleuter. Ik ben een realist. 10.0000 besmettingen per dag en ze bouwen 10 bedden bij. Veel succes man.
Realist die alleen nog niet begrijpt wat Covid-19 nu eigenlijk voor een virus is.

Want met 1000 bedden er bij, redden ze het misschien 2 weken extra? Moeten we alleen wel die 1000 bedden zien te regelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:56 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Bedank Rutte voor dat personeelstekort he! Jarenlang heeft ie zorgpersoneel ontslagen. Haha nee joh, wat een gaaf land zijn we. De VVD groeit nog steeds, blinde schapen.
In menige branche is een personeelstekort. Dus de zorg staat hier niet alleen in. Dat lost een partij niet even op.
pi_195882444
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:32 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Realist die alleen nog niet begrijpt wat Covid-19 nu eigenlijk voor een virus is.

Want met 1000 bedden er bij, redden ze het misschien 2 weken extra? Moeten we alleen wel die 1000 bedden zien te regelen.
En 2 weken daarna heb je ineens 2000 bedden nodig en daarna 4000 enz enz.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195882454
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is daarom ook bizar dat de VVD het zo goed doet in de peilingen.

Het voelt wel een beetje als een probleem creeeren (flink aantal IC bedden wegbezuinigen) en vervolgens jezelf op de borst kloppen dat je het opgelost hebt (weer een aantal bedden erbij maken)
Omdat dit geen oplossing is. Al zouden we 200-300-400 extra bedden gehad hebben, die we eigenlijk nooit nodig hebben. Dan red je het 2 misschien 4 weken extra? Je moet nog steeds als die maatregelen nemen. Nog afgezien de je zorg verzekering ook zou verdubbelen.
pi_195882586
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:32 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Realist die alleen nog niet begrijpt wat Covid-19 nu eigenlijk voor een virus is.

Want met 1000 bedden er bij, redden ze het misschien 2 weken extra? Moeten we alleen wel die 1000 bedden zien te regelen.
[..]

In menige branche is een personeelstekort. Dus de zorg staat hier niet alleen in. Dat lost een partij niet even op.

Dat lossen ze niet op? Ze hebben het zelf veroorzaakt, jij stemt zeker VVD.
pi_195882637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Omdat dit geen oplossing is. Al zouden we 200-300-400 extra bedden gehad hebben, die we eigenlijk nooit nodig hebben. Dan red je het 2 misschien 4 weken extra? Je moet nog steeds als die maatregelen nemen. Nog afgezien de je zorg verzekering ook zou verdubbelen.
Laten we eens gaan kijken welke groepen er toch zo'n grote impact op de zorg hebben. Dezelfde groep die schijt heeft aan de regels. Zij die niet benoemt mogen worden.
pi_195882675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:10 schreef Simmertje het volgende:
Verder moet er echt een verbod komen op bezuinigingen in de zorg de komende jaren.
Prima, dan gaat je zorgverzekering ook 2 a 3 keer zoveel kosten op korte termijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195882714
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:30 schreef Mondkapje het volgende:
In de Eerste Wereldoorlog hadden ze er ook in no time bedden en verplegers bij. Ik herinner me niet dat ik ergens gelezen heb dat ze geen verpleegsters konden vinden. Nood breekt wet. Dat virus verspreidt zich toch wel, ook al houdt iedereen zich aan de regels.
Dat is dus niet waar, dat virus is echt tegen te houden als iedereen zich aan de regels houdt en de regels maar streng genoeg zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195882722
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:38 schreef HansCojona het volgende:
Dat lossen ze niet op? Ze hebben het zelf veroorzaakt,
Ze maken keuzes.
Ook een keuze is om de zorg betaalbaar te houden, nu maar ook in de toekomst. We geven ieder jaar meer uit aan de zorg, maar we zeuren ook ieder jaar dat de zorgverzekering duurder wordt :X .
Maar een paar honderd bedden lost niet zoveel op bij een exponentiële verspreiding, zelfs een 1000 extra bedden lost eigenlijk niets op. Je wint hooguit 2-3 weken tijd. Waarna het terug brengen nog langer duurt, want expansionele afname is een stuk lastiger te doen.

quote:
jij stemt zeker VVD.
Ik weet nog niet wat ik dit jaar stem. VVD is een mogelijk, maar er zijn meer partijen die ik het goed vind doen.

Ik denk dat ze het momenteel best aardig doen. Zitten ook voldoende fouten in, maar als realist kan ik deze goed relativeren.
pi_195882762
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, dat virus is echt tegen te houden als iedereen zich aan de regels houdt en de regels maar streng genoeg zijn.
Ja zie Italie en Spanje. :')
pi_195882790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:45 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ja zie Italie en Spanje. :')
Zie bv een Taiwan, Nieuw-Zeeland en zo nog wel een paar.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195882826
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:46 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Zie bv een Taiwan, Nieuw-Zeeland en zo nog wel een paar.
We wonen hier als haringen in een ton, lekkere vergelijking weer. NZ moet je eerst 2 uur rijden voor je een mens tegenkomt. Duuuuuuuh.
pi_195882853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:47 schreef HansCojona het volgende:

[..]

We wonen hier als haringen in een ton, lekkere vergelijking weer. NZ moet je eerst 2 uur rijden voor je een mens tegenkomt. Duuuuuuuh.
Zelfs in grote steden in China lukt het, dus het kan.
Dat jij dat niet wil zien is prima, jouw feestje.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195882888
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Zelfs in grote steden in China lukt het, dus het kan.
Dat jij dat niet wil zien is prima, jouw feestje.
China, een dictatuur. Weer zo'n goede. Heb je ook nog dingen die wel ergens op slaan?
pi_195882899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:49 schreef HansCojona het volgende:

[..]

China, een dictatuur. Weer zo'n goede. Heb je ook nog dingen die wel ergens op slaan?
:')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195882923
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

:')
Niet dus, dacht ik al.
pi_195883133
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het (zacht gezegd) heel erg onverstandig is geweest hoe we de afgelopen jaren zo enorm bezuinigd hebben op de zorg, en vooral op de handen aan het bed. Dat kostte zogenaamd allemaal te veel en meer van dat neoliberale gelul. Van dat afbraakbeleid plukken we nu met zijn allen de zeer wrange vruchten. Maar helaas kun je dat niet zo even binnen een paar maanden teniet doen.

Ik hoop alleen wel dat er lessen uit getrokken worden en dat de zorgsector in de toekomst weer het geld en de resources krijgt die hard nodig is.
Hoe kom jij toch bij die zorgbezuinigingen? In 2021 is er 86,7 miljard voor de zorg gereserveerd voor de zorg. In 2017 was dit nog 75,4 miljard. in 2011 was het nog 68,6 miljard. In 2006 was dit nog 13,7 miljard. Er gaat juist elk jaar meer geld naar de zorg. Het is samen met de sociale zekerheid juist de post waar het kabinet meer dan voorheen geld in pompt, jaar in jaar uit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195883209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:30 schreef Mondkapje het volgende:
In de Eerste Wereldoorlog hadden ze er ook in no time bedden en verplegers bij. Ik herinner me niet dat ik ergens gelezen heb dat ze geen verpleegsters konden vinden. Nood breekt wet. Dat virus verspreidt zich toch wel, ook al houdt iedereen zich aan de regels.
Wat is dit voor een debiele vergelijking? In de 1ste WO moesten verplegers wonden dichtnaaien en soms een lichaamsdeel afzagen (en dan maar hopen dat alles goed zou komen). Dat had weinig met verplegen en vooral met geluk te maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195883456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat de ziekenhuisbedden niet opgeschaald worden in een periode met pandemie? Ga je aan het ene eind werken - meer bedden - of aan het andere eind - maatschappij lam leggen?
In Engeland kan het wel om in korte tijd meer bedden te creeren, hier niet omdat hier een concurrentiesysteem in de zorg heerst, ook een soort ziekte, waarbij tot nu toe 95 procent van de bedden bezet was. Komt er dan een uitbraak van een of ander, dan is er niets mogelijk. Is dat een gezonde ziekenhuiszorg? Is dat het beste systeem van de wereld zogenaamd?
_O- _O- _O- _O- _O-
Corona en de normaliteit!
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_195883478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:50 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ja je bent de enige.
Grappig! :D
pi_195883520
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:57 schreef SmaRTeY het volgende:
Neehoor, er zijn veel meer mensen die met deze vraagtekens zitten en terecht.

Joh! :D
pi_195883583
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is dit voor een debiele vergelijking? In de 1ste WO moesten verplegers wonden dichtnaaien en soms een lichaamsdeel afzagen (en dan maar hopen dat alles goed zou komen). Dat had weinig met verplegen en vooral met geluk te maken.
Denk ik termen van "wel kunnen" en "organiseren"..... vergelijk nou niet de zorg zelf met toen en nu, flauw.
pi_195883632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:26 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Denk ik termen van "wel kunnen" en "organiseren"..... vergelijk nou niet de zorg zelf met toen en nu, flauw.
als je iets wilt organiseren moet je wel weten wat je moet organiseren... als de inhoud lastiger is, dan is het ook lastiger organiseren...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195883662
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe kom jij toch bij die zorgbezuinigingen? In 2021 is er 86,7 miljard voor de zorg gereserveerd voor de zorg. In 2017 was dit nog 75,4 miljard. in 2011 was het nog 68,6 miljard. In 2006 was dit nog 13,7 miljard. Er gaat juist elk jaar meer geld naar de zorg. Het is samen met de sociale zekerheid juist de post waar het kabinet meer dan voorheen geld in pompt, jaar in jaar uit.
Krijgen we er ook meer zorg voor terug dan of is het IC beddentekort een bewuste keuze geweest om je vooral niet te gaan vervelen?

Er gaat belachelijk veel geld naar de zorg....euhhh naar partijen die onze zorg vertegenwoordigen en ik ben vooral nieuwsgierig naar de geldstromen n.a.v. deze Corona crisis en het feitelijke probleem van een IC beddentekort.
pi_195883697
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je iets wilt organiseren moet je wel weten wat je moet organiseren... als de inhoud lastiger is, dan is het ook lastiger organiseren...
Ach lastig is relatief, in tijden van oorlog zal het niet veel makkelijker zijn maar kon het ook, dat was het punt dat werd gemaakt.
pi_195885377
Ik lees net:
Het kabinet zoekt naar mogelijkheden om werklozen in te zetten in de zorg en het onderwijs. Omdat er daar een groot tekort is aan personeel, ook door het hoge ziekteverzuim, zouden uitkeringsgerechtigden kunnen helpen om ‘de coronawinter’ door te komen.


Omdat je voor de zorg en het onderwijs een goede opleiding nodig hebt, denkt het kabinet vooral aan ondersteunend werk in ziekenhuizen en op scholen. Het plan komt bovenop al bestaande pogingen van het kabinet om gepensioneerde verpleegkundigen te verleiden hun oude beroep weer even op te pakken.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)-onderwijs~af104234/

Dat begint erop te lijken.
pi_195885536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:30 schreef SmaRTeY het volgende:
Krijgen we er ook meer zorg voor terug dan of is het IC beddentekort een bewuste keuze geweest om je vooral niet te gaan vervelen?
Slecht en vooral kwetsende domme opmerking.

quote:
Er gaat belachelijk veel geld naar de zorg....euhhh naar partijen die onze zorg vertegenwoordigen en ik ben vooral nieuwsgierig naar de geldstromen n.a.v. deze Corona crisis en het feitelijke probleem van een IC beddentekort.
Er is niet een feitelijke probleem van een IC beddentekort
Geen ziekenhuis kan nooit genoeg bedden regelen voor een virus dat expansioneel groeit.

Bijvoorbeeld vandaag liggen we 25% vol. Iedereen denkt meer dan voldoende ruimte want we hebben nog 750 bedden vrij.
2 weken later zitten we op 50% vol, maar nog 500 bedden vrij.
Weer weken 2 later hebben we 1000 bedden vol.
Weer 2 weken later hebben we 2000 bedden nodig.

En het duurt meestal minimaal 2 weken voordat je het effect van maatregelen ziet. Dus om optijd te zijn, moet je rond de 25% al actie ondernemen, anders ben je te laat.
pi_195885664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Coronapatienten staan erom bekend amper hulp nodig te hebben, op verplaatsen en zuurstof geven na. We kunnen echt wel snel personeel opleiden voor deze crisis. Het zijn geen hart operaties.
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_195885731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:06 schreef Mondkapje het volgende:
Ik lees net:
Het kabinet zoekt naar mogelijkheden om werklozen in te zetten in de zorg en het onderwijs. Omdat er daar een groot tekort is aan personeel, ook door het hoge ziekteverzuim, zouden uitkeringsgerechtigden kunnen helpen om ‘de coronawinter’ door te komen.


Omdat je voor de zorg en het onderwijs een goede opleiding nodig hebt, denkt het kabinet vooral aan ondersteunend werk in ziekenhuizen en op scholen. Het plan komt bovenop al bestaande pogingen van het kabinet om gepensioneerde verpleegkundigen te verleiden hun oude beroep weer even op te pakken.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)-onderwijs~af104234/

Dat begint erop te lijken.
Denk niet dat de risicogroep er op zit te springen om bij te springen bij de aankomende code zwart perikelen.
pi_195886814
Gezellig, meehelpen in het ziekenhuis! Daar hebben heel veel mensen wel zin in op het moment denk ik.
pi_195919158
Merken jullie ook dat het alleen maar staren naar de ziekenhuisbedden langzamerhand een beetje sleets begint te worden?

Dit moet beter kunnen! Zitten Gommers en die Kuipers ons (kabinet) eigenlijk niet vreselijk in de weg?

Zij willen misschien ook niet extra bedden... Gommers zei het zelf nog niet zo lang geleden...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 29-10-2020 09:47:44 ]
pi_195919414
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:29 schreef Bocaj het volgende:
Merken jullie ook dat het alleen maar staren naar de ziekenhuisbedden langzamerhand een beetje sleets begint te worden?

Dit moet beter kunnen! Zitten Gommers en die Kuipers ons (kabinet) eigenlijk niet vreselijk in de weg?

Zij willen misschien ook niet extra bedden... Gommers zijn het zelf nog niet zo lang geleden...
nee maar je wilt toch niet dat die IC-boeren zich gaan vervelen? liever de halve economie kapot maken.
pi_195919424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:06 schreef Mondkapje het volgende:
Ik lees net:
Het kabinet zoekt naar mogelijkheden om werklozen in te zetten in de zorg en het onderwijs. Omdat er daar een groot tekort is aan personeel, ook door het hoge ziekteverzuim, zouden uitkeringsgerechtigden kunnen helpen om ‘de coronawinter’ door te komen.


Omdat je voor de zorg en het onderwijs een goede opleiding nodig hebt, denkt het kabinet vooral aan ondersteunend werk in ziekenhuizen en op scholen. Het plan komt bovenop al bestaande pogingen van het kabinet om gepensioneerde verpleegkundigen te verleiden hun oude beroep weer even op te pakken.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)-onderwijs~af104234/

Dat begint erop te lijken.
Maar ik ben een wappie he, :')
pi_195920966
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:29 schreef Bocaj het volgende:
Merken jullie ook dat het alleen maar staren naar de ziekenhuisbedden langzamerhand een beetje sleets begint te worden?

Dit moet beter kunnen! Zitten Gommers en die Kuipers ons (kabinet) eigenlijk niet vreselijk in de weg?

Zij willen misschien ook niet extra bedden... Gommers zei het zelf nog niet zo lang geleden...
Kijk beter had ik het ook niet kunnen verwoorden!

pi_195959178
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:18 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Slecht en vooral kwetsende domme opmerking.
[..]

Er is niet een feitelijke probleem van een IC beddentekort
Geen ziekenhuis kan nooit genoeg bedden regelen voor een virus dat expansioneel groeit.

Bijvoorbeeld vandaag liggen we 25% vol. Iedereen denkt meer dan voldoende ruimte want we hebben nog 750 bedden vrij.
2 weken later zitten we op 50% vol, maar nog 500 bedden vrij.
Weer weken 2 later hebben we 1000 bedden vol.
Weer 2 weken later hebben we 2000 bedden nodig.

En het duurt meestal minimaal 2 weken voordat je het effect van maatregelen ziet. Dus om optijd te zijn, moet je rond de 25% al actie ondernemen, anders ben je te laat.
Dat was inderdaad een erg domme en kwetsende uitspraak van dhr Gommers, verveling kan nooit een argument zijn om minder mensen aan een IC bed te helpen.

"Bedden" worden ook niet ingezet voor een virus maar voor evt. patiënten die door een virus dermate ziek zijn geworden dat ze een "IC bed" nodig hebben. Of een ander bed waar ze zo goed mogelijk kunnen worden verzorgd maar hulp van de zorg is absoluut geen garantie op overleving.

Hoe word er eigenlijk met IC bedden inzet omgegaan? Op welk moment komt iemand daar terecht en op welk moment wordt besloten om dat bed weer vrij te maken voor iemand anders? Met andere woorden in welke mate is de omloopsnelheid van een IC bed op dit moment geregeld en zou daar nog wat te winnen zijn?

Om eerlijk te zijn is er inmiddels genoeg aangetoond wat maakt dat ik geen enkel groot gevaar zie in Corona.
Niet meer in ieder geval dan het gevaar van een heftige griep. Het sterftecijfer is te vergelijken met een hardnekkige griep (terechte uitspraak arts SBS6), mondkapjes zijn een (aantoonbare) schijnveiligheid, de anderhalve meter is onzin en onze rechtspraak legt feiten naast zich neer en doet gewoon wat de overheid vraagt.
In Oostenrijk heeft een rechter gehakt gemaakt van de Horeca maatregelen terwijl onze gerechtelijke macht als een domme gans de onzin van de overheid volgt en daarbij daadwerkelijke feiten volledig negeert, een schande voor de Nederlandse rechtspraak is het.

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die inzien dat er een beleid wordt gevoerd wat niets met een gevaarlijk virus te maken heeft en steeds meer erop gericht lijkt om op een niet legitieme wijze veranderingen in de maatschappij door te voeren die niet in het belang zijn van diezelfde maatschappij. Hierbij te denken aan het versneld doorvoeren van een "spoedwet" zogenaamd om de maatschappij te dienen maar in feite een wet is om die maatschappij belangrijke rechten te ontnemen. Het liefst komt de overheid achter een voordeur controleren en zal dat volgens Grapperhaus toch gaan doen op basis van oneigenlijke aantijgingen zoals bijvoorbeeld "overlast" als het zo uitkomt.....

Het aantal besmettingen, in dit geval met een Corona, IS helemaal geen probleem die de huidige maatregelen vanuit de overheid rechtvaardigt!

Deze overheid maakt méér kapot dan het Corona gevaar, dat over ons wordt uitgestort, waarmaakt.
Dát moet worden gestopt en worden bestraft! Er is totaal geen balans terug te vinden in gevaar vs maatregelen en dat valt ook niet meer anders uit te leggen dan politieke arrogantie, machtsmisbruik, oneigenlijke inzet van vrijheid beperkende wetten en massa manipulatie waar de honden geen brood van lusten.

Er lijkt zelfs censuur te worden toegepast om kritische geluiden de kop in te drukken in plaats van dat er een gesprek wordt aangegaan. Er wordt schijnbaar niet gekeken naar de feiten maar gehandeld vanuit een mening of belang waarbij angst als pressiemiddel wordt gebruikt.

Hoeveel doden zijn ons bespaard door deze maatregelen?
Hoeveel besmettingen zijn er voorkomen?

Hoeveel ellende hebben de maatregelen ons tot nu toe gebracht?

Vul het maar in en trek vooral je eigen conclusies, luister niet naar anderen maar stel vragen en denk zelf na.
pi_195961058
In België kunnen nu niet opgeleide mensen solliciteren in ziekenhuizen. Zo erg is het gesteld
pi_195961915
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:01 schreef SmaRTeY het volgende:

(knip)

Om eerlijk te zijn is er inmiddels genoeg aangetoond wat maakt dat ik geen enkel groot gevaar zie in Corona.
Niet meer in ieder geval dan het gevaar van een heftige griep. Het sterftecijfer is te vergelijken met een hardnekkige griep (terechte uitspraak arts SBS6)

(knip)

Ik denk dat dit toch wel een belangrijke kern uit je boodschap is.

En het is onzin. Corona is aanzienlijk gevaarlijker dan de griep.

Een quote uit het Parool:

quote:
Bij de griep, vertelt Rijkers, leidt 1 op de duizend besmettingen tot een sterfgeval, een aantal dat ook de Amerikaanse topviroloog Anthony Fauci reëel acht. Daarmee is corona volgens de RIVM-schatting ongeveer tien keer zo dodelijk als de griep, volgens de schatting van het Imperial College 11,5 keer zo dodelijk en volgens de omstreden berekening van Stanford ‘slechts’ twee keer zo dodelijk. https://www.parool.nl/ned(...)re-ziektes~b43a505b/
Daarbij gaat het er niet precies om hoe gevaarlijk corona is. Het gaat er om hoe veel zorg coronapatiënten nodig hebben en hoe erg dit het zorgsysteem onder druk zet.

En je hebt het over een arts bij SBS6? Heb je hier een bron van? Want SBS6 is meestal nu niet bepaald de omroep met gedegen wetenschappelijke items.
pi_195961988
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
In België kunnen nu niet opgeleide mensen solliciteren in ziekenhuizen. Zo erg is het gesteld
Of ze denken daar even buiten het kader en gaan verder...
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:34:32 #105
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_195962013
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het (zacht gezegd) heel erg onverstandig is geweest hoe we de afgelopen jaren zo enorm bezuinigd hebben op de zorg, en vooral op de handen aan het bed. Dat kostte zogenaamd allemaal te veel en meer van dat neoliberale gelul. Van dat afbraakbeleid plukken we nu met zijn allen de zeer wrange vruchten. Maar helaas kun je dat niet zo even binnen een paar maanden teniet doen.

Ik hoop alleen wel dat er lessen uit getrokken worden en dat de zorgsector in de toekomst weer het geld en de resources krijgt die hard nodig is.
Zijn we ook bereid om dat te betalen? Als ze zorgverzekering een paar euro in de maand stijgt is het land te klein.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:44:10 #106
3542 Gia
User under construction
pi_195962187
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:27 schreef luxerobots het volgende:

Ik denk dat dit toch wel een belangrijke kern uit je boodschap is.

En het is onzin. Corona is aanzienlijk gevaarlijker dan de griep.

Een quote uit het Parool:
[..]

Daarbij gaat het er niet precies om hoe gevaarlijk corona is. Het gaat er om hoe veel zorg coronapatiënten nodig hebben en hoe erg dit het zorgsysteem onder druk zet.

En je hebt het over een arts bij SBS6? Heb je hier een bron van? Want SBS6 is meestal nu niet bepaald de omroep met gedegen wetenschappelijke items.
Inderdaad, ik stoor me mateloos aan de mensen die beweren dat er net zoveel mensen aan griep overlijden, jaarlijks. Per 1000 gevallen ligt dat echt anders.

Als er niets was gedaan qua maatregelen en we het virus gewoon zijn gang hadden laten gaan, dan lagen de doden nu op straat en de zieken voor de ingang van de ziekenhuizen.
pi_195963794
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Zijn we ook bereid om dat te betalen? Als ze zorgverzekering een paar euro in de maand stijgt is het land te klein.
Die zorgkosten stijgen ook vooral door al die parasitaire consultancy- en bemiddelingsbedrijfjes die een groot deel van het geld opslurpen. Als we daar nou eens korte metten mee zouden maken dan blijft er meer geld over voor de mensen die het echte werk doen. Zou me niks verbazen als dan de premie zelfs omlaag zou kunnen.
pi_195972495
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat dit toch wel een belangrijke kern uit je boodschap is.

En het is onzin. Corona is aanzienlijk gevaarlijker dan de griep.

Een quote uit het Parool:
[..]

Daarbij gaat het er niet precies om hoe gevaarlijk corona is. Het gaat er om hoe veel zorg coronapatiënten nodig hebben en hoe erg dit het zorgsysteem onder druk zet.

En je hebt het over een arts bij SBS6? Heb je hier een bron van? Want SBS6 is meestal nu niet bepaald de omroep met gedegen wetenschappelijke items.
Het gaat om een heel land en het gevaar dat Corona onze maatschappij zou brengen.
Dat de zorg problemen heeft is niets nieuws. Dit speelt de afgelopen jaren en elk jaar nagenoeg op hetzelfde moment.... wel een probleem waar onze overheid / zorg wat mee moet maar niet een probleem waar onze overheid een heel land mee lam zou moeten leggen!

Bekijk het in perspectief en bedenk hoeveel inwoners dit land telt en wat het effect is van dit virus op deze 17 miljoen mensen. Het grote "gevaar" in ogenschouw nemend van dit virus staat TOTAAL niet in perspectief tot hetgeen onze overheid op dit moment aan onzin uitkraamt en de mensen toe verplicht. Dit virus is volledig uit het verband gerukt met maatregelen waar het virus totaal géén boodschap aan heeft!

De maatregelen hebben niet en zullen niet voorkomen dat het aantal besmettingen is opgelopen / oploopt.
NIET omdat de maatschappij zich onvoldoende aan maatregelen houd maar omdat deze maatregelen bullshit zijn. Gelukkig is dit virus te vergelijken met een vervelende griep en niet met een ebola want dan zouden de lijkenhuizen daadwerkelijk overvol liggen met nog eens vele rottende lijken in de straten.

Hier de bron waar je om vraagt: En dit liedje past deze huisarts prima:
Ik hoop dat we met z'n allen snel weer terug kunnen naar het oude normaal en dat de mensen die deze virus waanzin hebben doorgezet nádat duidelijk was dat er géén sprake was van een dodelijk ernstig virus worden vervolgd voor alle ellende en schade die zij de BV NL hebben berokkend.

Het gaat klaarblijkelijk over een idioot beddentekort waarvan men het schijnbaar verdomd om in te investeren of het nou om verveling te voorkomen is (quote dhr Gommers) of iets anders, te zot voor woorden!

De staat is verantwoordelijk voor alles wat er nu gebeurt, niemand anders en zéker het virus niet zoals men het doet voorkomen! Het is NIET het Corona virus maar het is onze eigen overheid met overtrokken maatregelen, niets meer en niets minder. De "Leeuw" is klaarwakker als je het mij vraagt en ligt op dit moment rustig te wachten op een goed moment waarvan we weten dat het komt.....

Het KLM personeel zou ik willen zeggen; laat je #$@%$ niet kisten, het kroontje wordt niet voor niets gedragen!
pi_195972782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:53 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het probleem is groter dan dat natuurlijk. De zorg is ook erg duur door de vele zorgcowboys die met hun advies- en bemiddelingsbedrijven aan de zorgverzekeraarsgeldkraan lurken, en ook door de grote hoeveelheid zzp'ers die ingehuurd moeten worden omdat er te weinig reserve is om pieken op te vangen. Die zzp'ers worden natuurlijk vrolijk aangeleverd door eerder genoemde bemiddelingsbedrijven, die daar enorme bakken met geld van afromen.

Vroeger (enkele tientallen jaren geleden) was er veel meer zorgpersoneel, vrijwel allemaal in vaste dienst, en ja, toen kon het gebeuren dat in rustige tijden wat mensen met hun duimen zaten te draaien, maar op de lange termijn was het goedkoper dan de situatie van nu, en toen kon de zorg ook veel hardere klappen opvangen dan nu.
Dus?
pi_195972973
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad, ik stoor me mateloos aan de mensen die beweren dat er net zoveel mensen aan griep overlijden, jaarlijks. Per 1000 gevallen ligt dat echt anders.

Als er niets was gedaan qua maatregelen en we het virus gewoon zijn gang hadden laten gaan, dan lagen de doden nu op straat en de zieken voor de ingang van de ziekenhuizen.
Mensen dood op straat vanwege Corona..... ? In NL houdt meer dan de helft zich braaf aan de maatregelen en wat blijkt? Het aantal besmettingen loopt doodleuk verder op maar het aantal doden blijft achter....goh.

Als er zieken voor de ingang van ziekenhuizen liggen is dat enkel vanwege het beleid mensen daar te laten liggen, immers ziekenhuizen weigeren de ernstig zieke patiënten niet of is dat inmiddels toch ook weer anders? Niet ernstige zieken gaan gewoon thuis liggen hoor, als een ziekenhuis kan worden voorkomen gaat niemand uit zichzelf die kant op.
pi_195973260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

De maatregelen die we hebben zijn er nou juist op gericht zodat niet heel Nederland tegelijkertijd besmet raakt. Ergens heb ik het idee dat jij zo'n figuur bent die gewoon met z'n honderden bijelkaar gaat feesten, ik weet niet waar dat vandaan komt.
Tegelijk? Dat wordt een Corona zelfs teveel met of zonder maatregelen.
Wel vreemd dat in de zorg, waar men toch de beste voorzorgsmaatregelen treft, veel last heeft van mensen die besmet zijn met Corona.

Ergens krijg ik het idee dat een feestje in onmin is geraakt in deze maatschappij, waarom weet ik niet.
De meerderheid besmet met een Coronaatje merkt het niet/nauwelijks of wel en leeft ook vrolijk verder al dan niet met nog wat na-ijlende vermoeidheid wat niet gek is als je een dubbele longontsteking hebt overleefd die je ook bij een nasty griep had kunnen oplopen (quote dhr. Gommers). Er is al bevestigd dat het niet om Corona gaat maar het aantal IC bedden. Meer of minder dodelijk dan de griep? Dat zal wel per jaar verschillen net zoals dat het geval is/was bij de griep.

Een land lamleggen en het volk beroven van vrijheden omdat we anders een bedden issue hebben is niet een oplossing die normaal denkende mensen verwachten...... kun je het ze kwalijk nemen?
pi_195973349
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Zijn we ook bereid om dat te betalen? Als ze zorgverzekering een paar euro in de maand stijgt is het land te klein.
Pardon? Als je de afgelopen jaren een beetje wakker bent geweest dan weet je dondersgoed dat de zorg niet met een paar euro maar met honderden euro's duurder is geworden, denk alleen al aan de introductie van het eigen risico van ruim 300 euro nog los van de jaarlijkse stijging van de basisverzekering. Betalen doen we zeker met z'n allen en flink ook! En ondanks al die extra centen hoort het volk elk jaar hetzelfde gezeik. Er is geld te weinig en de zorg is te duur. Tegelijkertijd horen we mensen aan de bedden klagen dat ze het zo druk hebben en voor een hongerloontje moeten werken...... 1 + 1 =.... ?
  zondag 1 november 2020 @ 01:10:00 #113
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195973405
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 00:34 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Mensen dood op straat vanwege Corona..... ? In NL houdt meer dan de helft zich braaf aan de maatregelen en wat blijkt? Het aantal besmettingen loopt doodleuk verder op maar het aantal doden blijft achter....goh.

Als er zieken voor de ingang van ziekenhuizen liggen is dat enkel vanwege het beleid mensen daar te laten liggen, immers ziekenhuizen weigeren de ernstig zieke patiënten niet of is dat inmiddels toch ook weer anders? Niet ernstige zieken gaan gewoon thuis liggen hoor, als een ziekenhuis kan worden voorkomen gaat niemand uit zichzelf die kant op.
Ernstig zieke mensen worden tot nu toe opgenomen, dat klopt.

In een situatie wanneer de ziekenhuizen vol zitten zal er triage worden gepleegd en ook tussen ernstig zieke patiënten.
Wie de meeste kans op overleving heeft wordt dan opgenomen en de andere mag naar huis, krijgt geen behandeling en mag thuis sterven...

Zieken voor de ingang van een ziekenhuis laten liggen is geen beleid maar een horrorsituatie zonder een andere keuze.

En ja, er zullen in zo'n situatie zelf mensen naar de ziekenhuizen gaan of gebracht worden door familie.
Die zullen alles proberen om toch een bed te krijgen.
pi_195973460
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
In België kunnen nu niet opgeleide mensen solliciteren in ziekenhuizen. Zo erg is het gesteld
Dat konden ze altijd al, de vraag is of ze ook worden aangenomen en dan in de praktijk kunnen worden geschoold voor de betreffende functie.
pi_195973526
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:10 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ernstig zieke mensen worden tot nu toe opgenomen, dat klopt.

In een situatie wanneer de ziekenhuizen vol zitten zal er triage worden gepleegd en ook tussen ernstig zieke patiënten.
Wie de meeste kans op overleving heeft wordt dan opgenomen en de andere mag naar huis, krijgt geen behandeling en mag thuis sterven...

Zieken voor de ingang van een ziekenhuis laten liggen is geen beleid maar een horrorsituatie zonder een andere keuze.

En ja, er zullen in zo'n situatie zelf mensen naar de ziekenhuizen gaan of gebracht worden door familie.
Die zullen alles proberen om toch een bed te krijgen.
Ok, meervoud ziekenhuizen die vol zitten en dan met een definitie van vol "IC bedden op" of ziekenhuizen met álle bedden gevuld?

Enfin, in het geschetste scenario zal waarschijnlijk sprake moeten zijn van een verraderlijk dodelijk virus en niet Corona waarvan een meerderheid het niet of nauwelijks merkt? Ik bedoel, zelfs onder de zwakkeren gaat gelukkig maar een erg klein % het spreekwoordelijke hoekje om. Dus ik vind de eerder gedane uitspraak nog al ver gezocht en uit z'n verband getrokken want we hebben het toch nog steeds over Corona en niet een Ebola?
  zondag 1 november 2020 @ 03:08:02 #116
3542 Gia
User under construction
pi_195974004
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:24 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok, meervoud ziekenhuizen die vol zitten en dan met een definitie van vol "IC bedden op" of ziekenhuizen met álle bedden gevuld?

Enfin, in het geschetste scenario zal waarschijnlijk sprake moeten zijn van een verraderlijk dodelijk virus en niet Corona waarvan een meerderheid het niet of nauwelijks merkt? Ik bedoel, zelfs onder de zwakkeren gaat gelukkig maar een erg klein % het spreekwoordelijke hoekje om. Dus ik vind de eerder gedane uitspraak nog al ver gezocht en uit z'n verband getrokken want we hebben het toch nog steeds over Corona en niet een Ebola?
We gaan het zien.
pi_195975307
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:04 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Pardon? Als je de afgelopen jaren een beetje wakker bent geweest dan weet je dondersgoed dat de zorg niet met een paar euro maar met honderden euro's duurder is geworden, denk alleen al aan de introductie van het eigen risico van ruim 300 euro nog los van de jaarlijkse stijging van de basisverzekering. Betalen doen we zeker met z'n allen en flink ook! En ondanks al die extra centen hoort het volk elk jaar hetzelfde gezeik. Er is geld te weinig en de zorg is te duur. Tegelijkertijd horen we mensen aan de bedden klagen dat ze het zo druk hebben en voor een hongerloontje moeten werken...... 1 + 1 =.... ?
Ik denk dat de kosten van de zorg voornamelijk zitten in een klein groepje wat onevenredig veel kost, denk dat die vroeger veel minder aandacht kregen. Maarja tegenwoordig met internet weten mensen binnen no time of er bij een bepaalde ziekte een behandeling mogelijk is, en eisen die ook op. Er zijn mensen die letterlijk tonnen kosten, tjah als 1 iemand 4 ton kost, is dat ongeveer het bedrag wat 3000 mensen an premie betalen, dan gaat het hard.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195977505
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 03:08 schreef Gia het volgende:

[..]

We gaan het zien.
Ik verwacht van niet en mocht ik persoonlijk aanleiding zien om in een lock-down te gaan dan doe ik dat direct. Tot op heden zie ik geen enkele aanleiding voor de huidige maatregelen laat staan een lock-down en vind ik de huidige aanpak als oplossing voor een beddenprobleem te bizar voor woorden.

Heeft men wel in de gaten waar de focus inmiddels naar is verschoven?
In ieder geval niet naar bedden of Corona maar naar burgerlijke ongehoorzaamheid en "wie heeft de grootste".

Laatste nieuws uit Spanje, protesten die uitmonden in geweld...... maar gewoon vooral zo doorgaan overheden. Laat zien dat je de macht hebt en niet bang bent om die in te zetten tegen je eigen volk dat je eerder zo graag wilde beschermen. Het ware gezicht wordt getoond en ik vind het een heel naar uitzicht.....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')