Waar komen die streams en muziek dan vandaan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 01:29 schreef Feestkabouter het volgende:
De totale hoeveelheid data die vanaf het internet binnenkomt valt best mee, dat is niet de beperkende factor.
Ik woon maar klein (maisonette, 2 verdiepingen dus) en onder de trap echt precies centraal in mijn woning staat het access point, dus de wifi-verbinding is overal echt prima qua signaal-sterkte.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:50 schreef wootahH het volgende:
Doet je wifi netwerk het slecht of hebben ook bekabeld aangesloten apparaten last. 1 wifi punt is sowiezo weinig als je in een huis woont. Ik heb er een op elke verdieping.
Je AP heeft hopelijk wel ook 5ghz wifi?
ik heb zo'n Ubiquity schijf (nog geen 2 jaar oud, was toen het actuele model, is dus niet het oudste type, weet niet of er inmiddels weer een nieuwe generatie is gekomen). Volgens mij moeten er 128 verbindingen mogelijk zijn. En zoals gezegd: de meeste daarvan verbruiken amper data (schakelaars en Google Mini's, printer, thermostaat).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 09:53 schreef HMS het volgende:
dat zijn best veel connected WiFi devices voor 1 access point. Ik weet niet wat voor AP het is en op welke WiFi banden alles connectie legt, maar ik denk dat mogelijk de WiFi eerder het probleem is. Dus, wat kan die, en wat kunnen al die clients. En kan je het gedrag misschien relateren aan alleen bepaalde clients. Misschien gaat je dat wat meer vertellen wat er mis is. Ik zou niet gelijk de router aanwijzen als schuldige. je zal wat meer moeten troubleshooten.
ik heb volgens de router 10 up en 57 down. daar moeten best een paar NPO streams en Netflix en Spotify doorheen kunnen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:49 schreef Fred het volgende:
[..]
Waar komen die streams en muziek dan vandaan?
Wat voor internetverbinding heb je en hoe oud is de Experiabox?
Dat is op zich niet onlogisch, alle apparaten verliezen dan hun wifi verbinding dus het zal even weer prima lopen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:29 schreef Feestkabouter het volgende:
Het rotte is: als ik de router OF het wifi access point reset is het allemaal weer opgelost. daarmee is dus moeilijk te pinpointen waar het probleem zit.
Hij gebruikt de wifi op zijn experiabox niet. De Experiabox is alleen bezig met de afhandeling van DNS en routeren en NAT.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef Farenji het volgende:
Ik denk ook dat die expediabox helemaal niet opgewassen is tegen zo'n enorm draadloos netwerk.
Wat voor accesspoint heb je?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:29 schreef Feestkabouter het volgende:
Het rotte is: als ik de router OF het wifi access point reset is het allemaal weer opgelost. daarmee is dus moeilijk te pinpointen waar het probleem zit.
schreef ik al:quote:
Ubiqity maakt meerdere schijven die qua uiterlijk sterk op elkaar lijken. Maar die zou idd het aantal clients wel aankunnen.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:51 schreef Feestkabouter het volgende:
schreef ik al:
ik heb zo'n Ubiquity schijf (nog geen 2 jaar oud, was toen het actuele model, is dus niet het oudste type, weet niet of er inmiddels weer een nieuwe generatie is gekomen).
Dat is inderdaad een heel sterk punt, had ik niet bij stilgestaan!quote:Op donderdag 5 november 2020 17:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Zitten er toevallig ook oudere 802.11b/g apparaten op je netwerk? die kunnen je snelheid ook aanzienlijk omlaag trekken.
Dit was op zich ook een zeer goede tip!quote:Op donderdag 5 november 2020 17:33 schreef denattedweil het volgende:
Bel KPN en vraag om een nieuwe Experiabox. Inmiddels zitten ze al op V12.
90% kans dat dit je problemen oplost zonder al te veel moeite.
Zeker, altijd opletten wat je krijg. Ik heb het helaas al te vaak meegemaakt dat er oude zooi wordt afgestuurd. Of je met de nieuwe zooi blij moet zijn is het 2e, maar ik zou, zeker bij een nieuw abonnement, toch wel de meest recente hardware willen ontvangen en geen spul wat al 5 jaar op de plank ligt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 01:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Dit was op zich ook een zeer goede tip!
Niet meer van toepassing omdat komend weekend mijn abonnement bij Telfort afloopt.
Maar wel iets om voor de toekomst in gedachten te houden.
Als jouw apparaten wel heel veel verbindingen genereren kan het wel zijn dat je een denial of silence uit aan het voeren bent op je eigen netwerk. De vraag is dan niet zozeer of er sprake is van een probleem met je snelheid, maar dat er niet genoeg stilte in je draadloze netwerk is om werkelijk een dataverbinding fatsoenlijk en snel te kunnen faciliteren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:25 schreef Feestkabouter het volgende:
ik heb zo'n Ubiquity schijf (nog geen 2 jaar oud, was toen het actuele model, is dus niet het oudste type, weet niet of er inmiddels weer een nieuwe generatie is gekomen). Volgens mij moeten er 128 verbindingen mogelijk zijn. En zoals gezegd: de meeste daarvan verbruiken amper data (schakelaars en Google Mini's, printer, thermostaat).
zo lekker dom dat soort acties.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:45 schreef denattedweil het volgende:
Wat heeft Ziggo nou gedaan.. twee keer een adapter B opgestuurd waardoor het vermoedelijk dus niet werkt.
Ik neem aan dat je Denial of Service bedoelt?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als jouw apparaten wel heel veel verbindingen genereren kan het wel zijn dat je een denial of silence uit aan het voeren bent op je eigen netwerk. De vraag is dan niet zozeer of er sprake is van een probleem met je snelheid, maar dat er niet genoeg stilte in je draadloze netwerk is om werkelijk een dataverbinding fatsoenlijk en snel te kunnen faciliteren.
Hoe werken je wifi schakelaars, doen die een remote api benaderen, of benader jij een lokale api op je schakelaar?
Ik bedoel letterlijk denial of silence. Het is effectief hetzelfde als een denial of service. Een wifi netwerk heeft een aantal technieken die in hele oude netwerken ook zaten, zoals dat het stil moet zijn voordat een apparaat kan gaan zenden. Dit klinkt triviaal, maar was dit niet zo dan zouden apparaten door elkaar zenden en dat handled een wifi netwerk niet super goed ;-)quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Denial of Service bedoelt?
Nu je het zegt: ik heb eerder in de log op de Experia Box wel eens een enkele keer iets in die richting zien staan (SYN Flood).
Ik had al het vermoeden dat dat geen aanval was maar meer een gevolg van de drukte op mijn netwerk.
Of bedoel je letterlijk een denial of silence? Daar kan ik niks over vinden.
Het zijn goedkope Chinese schakelaars die ik instel met de SmartLife-app, ik heb niet lokaal een service draaien voor de bediening van dat spul, dat zal ergens op een server van SmartLife of zo gebeuren denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |