abonnement Unibet Coolblue
pi_195874257
De kwestie Charlie Hebdo gaat uiteindelijk over een probleem in de westerse integratiepolitiek; willen we nu samenleven of gescheiden leven. Samenleven betekent, hoe dan ook, dat ruimte moet worden geboden voor nieuwe waarden.

Is samenleven tenslotte niet het bereiken van een zekere culturele synthese? Het verbod op antisemitisme had natuurlijk al vóór de massavernietiging van joden gemoeten. Dit zijn terechte vragen en opmerkingen, die ook westerse moslims zich stellen. De politiek kan tot effect hebben dat rechters claims van antisemitisme, haatzaaien en groepsbelediging wel of niet-ontvankelijk verklaren. Dit is een heikele kwestie, omdat - per slot van rekening - vrijheid van expressie ook door liberalen als niet-absoluut wordt gezien. Waarom dan niet een verbod op het satirisch portretteren van de profeet?

Westerse moslims weten echter dat de grenzen van de zogeheten 'vrije expressie', als het er op aankomt, wel degelijk wordt gelimiteerd. Denk aan het spotten met de Holocaust, opruiing van allerlei soort of het schenden van de openbare zeden. Of denk aan de milde veroordeling, uiteindelijk, voor de verkiezingsbelofte van Wilders om Marokkanen te saneren. Die grenzen worden in principe door de politiek en (daarmee) het publiek bepaald.
pi_195874345
In het klimaat van politieke vervreemding besloot de Franse president de islam recent "een religie in (mondiale) crisis" te noemen. De nuance is daarin zoek, terwijl - als dat waar zou zijn - moslims juist steun nodig hebben voor een emancipatie in liberaal gedachtegoed. Macron spreekt zichzelf dus tegen en ook deze discriminatie van Macron wordt herkend.

Herkend kan ook worden dat Macron enerzijds ziet dat hij impopulair is (40 procent goedkeuring) en veel stemmen kan werven bij rechts met het oog op de parlementsverkiezingen in 2022 ('gele hestjes' en bange renteniers). Anderzijds ziet Macron zijn kans schoon om zijn wankele Middellandse Zee-politiek versus Turkije te vervlechten met een vermeend 'gevaar voor islamitisch radicalisme'. Macron en de Turkse president Erdoğan liggen al tijden op ramkoers. Macron die steun zoekt bij EU-lidstaten om Turkije terug te duwen uit haar zelfgerechtvaardigde invloedsfeer; Erdoğan die Macron kleineert als kleinzielige, onervaren politicus die zijn hand overspeelt en over lijken gaat.

Macron zal, vermoed ik, in 2022 worden weggestemd om ruimte te maken voor een iets progressiever geluid met meer nuance. De kwestie Charlie Hebdo, die al sinds 2015 in de actualiteit is, zal sluimeren op de achtergrond en zal - om commerciële, politieke en religieus-ideologische redenen - bij tijd en wijle, met (afschuwelijke) incidenten, de kop op blijven steken.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 04:54:18 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195877417
Mijn god, nog een kloon...

Ik wil persoonlijk alleen samen leven met mensen die mijn kernwaarden delen. En je geloof boven de wet stellen hoort daar niet bij.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_195877899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 04:54 schreef nixxx het volgende:
Mijn god, nog een kloon...

Ik wil persoonlijk alleen samen leven met mensen die mijn kernwaarden delen. En je geloof boven de wet stellen hoort daar niet bij.
Ze blijven drammen en zeuren over de vermeende vervolging van moslims.
pi_195879539
Als men geen oren heeft naar Moslims met terechte zorgen, en deze niet willen bespreken, maar grijpen naar simpele retoriek (= mijn waarden gaan voor, anders oprotten, mijn land), dan beginnen pas de echte problemen, omdat men het idee krijgt pratend niet dingen meer kan oplossen.

Alleen in Nederland 102 duizend joden uitgemoord na een uitgekiende, gefaseerde marginalisatie. Van 'ariërverklaringen', Kristallnacht en fusillaties na stakingen tegen het geweld, tot aan een totaalverbod op het gebruik van transportmiddelen; joden, te voet en met ster op de borst. De mensheid bereikte in de jaren '40 haar dieptepunt, met de joden als middelpunt.
pi_195879665
Als je de groep (voornamelijk niet westerse) allochtonen gewoon klein houdt hoeft men helemaal niet te integreren. Je kunt niet verwachten van (niet-westerse) allochtonen dat zij hun gewoonten gaan opgeven of zich volledig aanpassen en de maatschappij. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, en als de groep klein is, is dat helemaal niet erg.

Dus vandaag nog een stop op immigratie.
pi_195879717
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:37 schreef ClubMonza het volgende:
Als men geen oren heeft naar Moslims met terechte zorgen, en deze niet willen bespreken, maar grijpen naar simpele retoriek (= mijn waarden gaan voor, anders oprotten, mijn land), dan beginnen pas de echte problemen, omdat men het idee krijgt pratend niet dingen meer kan oplossen.

Alleen in Nederland 102 duizend joden uitgemoord na een uitgekiende, gefaseerde marginalisatie. Van 'ariërverklaringen', Kristallnacht en fusillaties na stakingen tegen het geweld, tot aan een totaalverbod op het gebruik van transportmiddelen; joden, te voet en met ster op de borst. De mensheid bereikte in de jaren '40 haar dieptepunt, met de joden als middelpunt.
Aww, jongen toch. Treblinka is bijna weer open inderdaad ;( :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_195879722
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 04:54 schreef nixxx het volgende:
Mijn god, nog een kloon...

Ik wil persoonlijk alleen samen leven met mensen die mijn kernwaarden delen. En je geloof boven de wet stellen hoort daar niet bij.
^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_195880118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:43 schreef RamboDirk het volgende:
Als je de groep (voornamelijk niet westerse) allochtonen gewoon klein houdt hoeft men helemaal niet te integreren. Je kunt niet verwachten van (niet-westerse) allochtonen dat zij hun gewoonten gaan opgeven of zich volledig aanpassen en de maatschappij. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, en als de groep klein is, is dat helemaal niet erg.

Dus vandaag nog een stop op immigratie.
Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
pi_195880153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
Worth it.
pi_195880363
Als jullie ook maar ietsje meer jullie best zou doen om de situatie neutraal te bekijken dan zou je begrijpen dat de argumenten die je gebruikt niet valide zijn. Maar ik heb een beetje het idee dat dat momenteel neurologisch gezien niet mogelijk is gezien het feit, dat simpele retoriek herhaalt worden waarvan je nu al zou moeten doorhebben dat ze krom zijn.

Ik laat het verder hierbij. Beetje tijdverspilling dit.
pi_195880518
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:39 schreef ClubMonza het volgende:
In het klimaat van politieke vervreemding besloot de Franse president de islam recent "een religie in (mondiale) crisis" te noemen. De nuance is daarin zoek, terwijl - als dat waar zou zijn - moslims juist steun nodig hebben voor een emancipatie in liberaal gedachtegoed. Macron spreekt zichzelf dus tegen en ook deze discriminatie van Macron wordt herkend.
Het onvermogen van kerkelijk (moslim) leiders om religieus gemotiveerd geweld te verbieden is voldoende om te spreken over een religie in crisis.
pi_195880609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
Ik heb het helemaal niet over terugsturen lullo. De geschiedenis kun je niet veranderen, die mensen zijn here to stay. Maar de toekomst heb je wel invloed op.

Als je de immigratie niet stopt krijg je een islamitische samenleving op termijn. Gewoon een kwestie van cijfers en statistiek, het is maar net wat je wil.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:51:59 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195880755
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
"Als nu direct..." is een beetje een drogreden. Ten eerste omdat het als reactie op RamboDirks post een stroman is, en ten tweede omdat je met datzelfde argument van tijdelijke chaos heel veel kromme zaken in stand kunt houden, inclusief bezettingen van vreemd grondgebied.
pi_195880778
Integratie moet van twee kanten komen, inderdaad. Wat ik echter veel zie , en dat zie ik veel onder moslims in Nederland is het creëren van een subcultuur , gebaseerd op religie en cultuur uit het thuisland.
Die twee zaken zijn opzich niet slecht, het is een vrij land maar elke moslim die zich tegenspreekt of het net iets anders wenst aan te pakken wordt door z'n eigen groep buitengesloten/aangesproken op een negatieve manier. Alsof men niet wil dat er geïntegreerd wordt...ja alleen op een economische manier.
Werken in de Nederlandse samenleving maar verder niks met samenleving van doen willen hebben.

Voorbeelden genoeg in m'n eigen omgeving.

Feit is dat deze mensen in dit land alle kansen krijgen, kansen en mogelijkheden die ze in een strict moslim regime niet zullen krijgen. Ondertussen wordt er neergekeken op de Westerling terwijl ze zelf nooit zouden aarden in een moslimland.

Ik ben er een beetje klaar mee, die houding.
pi_195880807
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:34 schreef ClubMonza het volgende:
De kwestie Charlie Hebdo gaat uiteindelijk over een probleem in de westerse integratiepolitiek; willen we nu samenleven of gescheiden leven. Samenleven betekent, hoe dan ook, dat ruimte moet worden geboden voor nieuwe waarden.
Even concreet. Welke ruimte moeten we hier geven voor nieuwe waarden?

Sowieso zou ik niet louter willen spreken over fouten in de westerse integratiepolitiek. Het probleem is immers al begonnen met de immigratie van bepaalde groepen mensen.

quote:
Is samenleven tenslotte niet het bereiken van een zekere culturele synthese? Het verbod op antisemitisme had natuurlijk al vóór de massavernietiging van joden gemoeten.
Wat wil je hiermee zeggen? Antisemitisme was hier immers in Nederland voor de inval van de Duitsers al verboden.

quote:
Dit zijn terechte vragen en opmerkingen, die ook westerse moslims zich stellen.
Terechte vragen en opmerkingen? Maken westerse moslims zich hier dan druk om de vroegere jodenvervolging?

quote:
De politiek kan tot effect hebben dat rechters claims van antisemitisme, haatzaaien en groepsbelediging wel of niet-ontvankelijk verklaren.
De politiek kan claims van rechters niet niet-ontvankelijk verklaren. Daar beslissen rechters over. Trias politica weet je?

quote:
Dit is een heikele kwestie, omdat - per slot van rekening - vrijheid van expressie ook door liberalen als niet-absoluut wordt gezien. Waarom dan niet een verbod op het satirisch portretteren van de profeet?
Omdat de vrijheid van expressie niet absoluut is, kunnen satirische portretten van de profeet (ik neem aan dat je Mohamed bedoelt) ook wel verboden worden?

quote:
Westerse moslims weten echter dat de grenzen van de zogeheten 'vrije expressie', als het er op aankomt, wel degelijk wordt gelimiteerd. Denk aan het spotten met de Holocaust, opruiing van allerlei soort of het schenden van de openbare zeden.
Je noemt drie voorbeelden:

- Wat betreft het spotten met de holocaust is het een grijs gebied. Je mag best grappen maken over de holocaust, maar lesmateriaal voor scholen waarin de holocaust ontkend wordt, mag dan weer niet. Rutte heeft wel eens gesteld dat de ontkenning van de holocaust in principe onder de vrijheid van meningsuiting zou moeten vallen. Maar dit is niet zo.

- Wat betreft opruiing lijkt het me logisch en terecht dat dit strafbaar is. Mensen opjutten en tot geweld aanzetten is terecht strafbaar.

- En wat betreft de openbare zeden is de wetgeving ook logisch. Dit gaat over de openbare ruimte. Als ik op straat een potje ga neuken. Is dat niet zo leuk voor kinderen of mensen die dat niet willen zien. De gedraging 'neuken' mag wel, maar niet op openbaar terrein.

Overigens noem je helemaal geen argumenten om spotprenten van Mohamed te verbieden. Je stelt dat holocaustontkenning niet mag, en stelt dat dit met Mohamed-cartoons ook wel zo zou mogen zijn. Maar waarom we daar iets mee op zouden schieten, je laat het achterwege.

quote:
Of denk aan de milde veroordeling, uiteindelijk, voor de verkiezingsbelofte van Wilders om Marokkanen te saneren. Die grenzen worden in principe door de politiek en (daarmee) het publiek bepaald.
Die grenzen worden door rechters en het publiek bepaald. Slechts met een omweg door de politiek omdat zij wetgeving kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 27-10-2020 11:03:12 ]
pi_195880874
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
Welke grote bedrijven zouden omvallen? Turkish Airlines?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:02:02 #18
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195880915
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
Dat kunnen ze dan mooi opvangen met het geld wat overblijft van uitkeringen en kinderbijslag wat niet meer betaald hoeft te worden :W
Ik ben inmiddels overleden
pi_195880985
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
:D

Niemand is onvervangbaar.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:19:15 #20
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195881185
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:53 schreef Brybry het volgende:
Integratie moet van twee kanten komen, inderdaad.
Maar hoezo dan? Het is van alle tijden dat de immigrant extra zijn best moet doen om zich een sociale en economische positie te verwerven in de samenleving waar hij zich heeft gevestigd. Als je als nieuwkomer wilt worden geaccepteerd, helpt het als je je de normen en waarden van de gezeten bevolking eigen maakt. Waarom zouden nu ineens de autochtonen moeite moeten doen om bij immigranten in de smaak te vallen? Dat lijkt me de wereld op zijn kop. De verantwoordelijkheid voor aan- en inpassing ligt in de eerste plaats bij de nieuwkomer zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 27-10-2020 11:24:38 ]
pi_195881235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar hoezo dan? Het is van alle tijden dat de immigrant extra zijn best moet doen om zich een sociale en economische positie te verwerven in de samenleving waar hij zich heeft gevestigd. Als je als nieuwkomer wilt worden geaccepteerd, helpt het als je je de normen en waarden van de gezeten bevolking eigen maakt. Waarom zouden nu ineens de autochtonen moeite moeten doen om bij immigranten in de smaak te vallen? Dat lijkt me de wereld op zijn kop. De verantwoordelijkheid voor aan- en inpassing ligt in de eerste plaatsbij de nieuwkomer zelf.
Precies. Assimilatie ipv integratie. En graag kiezen. Nederlands paspoort of Turks paspoort. Allebei is echt geen optie.
pi_195881555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:46 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Aww, jongen toch. Treblinka is bijna weer open inderdaad ;( :')
Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
pi_195881572
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over terugsturen lullo. De geschiedenis kun je niet veranderen, die mensen zijn here to stay. Maar de toekomst heb je wel invloed op.

Als je de immigratie niet stopt krijg je een islamitische samenleving op termijn. Gewoon een kwestie van cijfers en statistiek, het is maar net wat je wil.
Je hebt toch altijd voortplanting, hoe wil je dit recht beperken? Castreren van Moslims in Europa?
pi_195881620
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
Lijken alle cartoons op nazi cartoons? Moeten we alle cartoons verbieden? Suggereer je nu serieus dat deze cartoons gaan leiden tot een genocide op moslims? Hiermee zet je jezelf buitenspel. Ik kan je echt niet serieus nemen.
pi_195881623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:30 schreef ClubMonza het volgende:
Als jullie ook maar ietsje meer jullie best zou doen om de situatie neutraal te bekijken dan zou je begrijpen dat de argumenten die je gebruikt niet valide zijn. Maar ik heb een beetje het idee dat dat momenteel neurologisch gezien niet mogelijk is gezien het feit, dat simpele retoriek herhaalt worden waarvan je nu al zou moeten doorhebben dat ze krom zijn.

Ik laat het verder hierbij. Beetje tijdverspilling dit.
Ocharm, krijg je niet de reacties die je verwachtte?

En de dooddoener dat het altijd maar aan ons ligt en wij ons best moeten doen. Dat hebben we al jaren gedaan door de immigranten een kans te geven hier een nieuw leven op te bouwen en hun deel te doen voor Nederland. Wat mensen nu steeds meer gaan zien is dat het in veel gevallen verspilde moeite is geweest omdat ze parasiteren van onze samenleving, en dat ze schijt hebben aan onze normen, waarden, cultuur en noem maar op. Er zitten erbij die echt hun best doen, maar die worden de dupe van de steeds groter wordende groep die voor problemen zorgt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195881636
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
:|W
pi_195881681
Conclusie: we komen er niet uit, maar dat is prima. Op naar een mooi 2021, met zijn allen voor een beter, mooier, gezonder en intelligenter Nederland.
pi_195881708
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:37 schreef ClubMonza het volgende:
Als men geen oren heeft naar Moslims met terechte zorgen, en deze niet willen bespreken, maar grijpen naar simpele retoriek (= mijn waarden gaan voor, anders oprotten, mijn land), dan beginnen pas de echte problemen, omdat men het idee krijgt pratend niet dingen meer kan oplossen.
Dat is nou het hele punt van de vrijheid van meningsuiting die zo hard wordt aangevallen. Binnen de islam delen de meest agressieve en meest gewelddadige de lakens uit. Niet alleen tov het vrije Westen maar tov moslims die liberalen willen zijn.

quote:
Alleen in Nederland 102 duizend joden uitgemoord na een uitgekiende, gefaseerde marginalisatie. Van 'ariërverklaringen', Kristallnacht en fusillaties na stakingen tegen het geweld, tot aan een totaalverbod op het gebruik van transportmiddelen; joden, te voet en met ster op de borst. De mensheid bereikte in de jaren '40 haar dieptepunt, met de joden als middelpunt.
Donder toch op. Niks gefaseerde marginalisatie, bommen op Rotterdam en met marteling en vuurpeletons gehoorzaamheid afdwingen. En de nazi's maar klagen dat de propanda niet aansloeg, al waren de jongens die 13 waren aan het begin van de oorlog natuurlijk weerloos en die meldden zich in 45 dan ook in vrij grote getale als SS-er, maar toen was het kwaad al geschied. Dat mag dan weer een waarschuwing zijn voor wat de huidige 13-jarigen met hun slechte onderwjis en laaggeletterdheid van de werkelijkheid meekrijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195881724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_195881731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
Het belangrijkste verschil hier is dat Hitler de Joden van begin af aan als minderwaardig beschouwde, en uitgeroeid moesten worden. Dat is hier niet het geval; wij hebben de mensen kansen gegeven om een leven op te bouwen. Dat een deel daarvan de boel loopt te verstieren en die kansen loopt te verprutsen, is niet enkel ons probleem.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:58:30 #31
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195881763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
Tijdelijk probleem voor een permanente oplossing, ik zeg doen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:00:18 #32
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195881782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:53 schreef ClubMonza het volgende:
Conclusie: we komen er niet uit, maar dat is prima. Op naar een mooi 2021, met zijn allen voor een beter, mooier, gezonder en intelligenter Nederland.
De basis ligt in het feit dat jullie nog in de 6e eeuw zitten met jullie geloofsovertuigingen. Geef toe dat dat allemaal onzin is, stap de 21e eeuw binnen, en doe verder lekker je ding.

Jullie maken het vooral jezelf moeilijk, met een levensovertuiging waar jullie zelf onmogelijk serieus in kunnen geloven.

Geen geloof, geen lange tenen over fakking tekeningetjes. Laat je emoties niet zo bespelen joh, je bent geen kind.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:02:01 #33
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195881811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
Goede vergelijking zeg. Mo is fictie, joden zijn echt. Erdo is een mongool die nog makkelijk weg komt met een spotprentje.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195881835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:05:13 #35
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195881865
Ook wel geinig dat jodenhaat het goed doet onder de zielige moslims die de nieuwe joden zijn volgens TS.

Sla de handen ineen zou ik zeggen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195882055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
Nee hoor. Dit zou een niet-officiële nationale feestdag worden. De woningnood in één klap opgelost.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:18:59 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195882109
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:34 schreef ClubMonza het volgende:
De kwestie Charlie Hebdo gaat uiteindelijk over een probleem in de westerse integratiepolitiek; willen we nu samenleven of gescheiden leven. Samenleven betekent, hoe dan ook, dat ruimte moet worden geboden voor nieuwe waarden.

Is samenleven tenslotte niet het bereiken van een zekere culturele synthese? Het verbod op antisemitisme had natuurlijk al vóór de massavernietiging van joden gemoeten. Dit zijn terechte vragen en opmerkingen, die ook westerse moslims zich stellen. De politiek kan tot effect hebben dat rechters claims van antisemitisme, haatzaaien en groepsbelediging wel of niet-ontvankelijk verklaren. Dit is een heikele kwestie, omdat - per slot van rekening - vrijheid van expressie ook door liberalen als niet-absoluut wordt gezien. Waarom dan niet een verbod op het satirisch portretteren van de profeet?

Westerse moslims weten echter dat de grenzen van de zogeheten 'vrije expressie', als het er op aankomt, wel degelijk wordt gelimiteerd. Denk aan het spotten met de Holocaust, opruiing van allerlei soort of het schenden van de openbare zeden. Of denk aan de milde veroordeling, uiteindelijk, voor de verkiezingsbelofte van Wilders om Marokkanen te saneren. Die grenzen worden in principe door de politiek en (daarmee) het publiek bepaald.


Je vervangt 'vrijheid van meningsuiting' door 'vrije expressie'. Die twee zaken zijn niet een-op-een uitwisselbaar. Maar jij doet wel alsof en probeert dat te gebruiken om de paaltjes een beetje op te schuiven (zonder twijfel, in jouw voordeel). Satire is vrijheid van meningsuiting en mag gewoon. Ook bij liberalen. Ook over de holocaust. Opruiing en onzedelijk gedrag heeft niets te maken met de vrijheid van meningsuiting.
En voor zover ik weet, is er in Nederland nog nooit iemand op straat onthoofd door een Jood, omdat hij/zij een satirisch plaatje over de holocaust had gemaakt/gepubliceerd.

Dus is het een integratieprobleem? Zeker. Onze Westerse waarden worden door een groot deel van de moslims niet geaccepteerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195882181
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Het belangrijkste verschil hier is dat Hitler de Joden van begin af aan als minderwaardig beschouwde, en uitgeroeid moesten worden. Dat is hier niet het geval; wij hebben de mensen kansen gegeven om een leven op te bouwen. Dat een deel daarvan de boel loopt te verstieren en die kansen loopt te verprutsen, is niet enkel ons probleem.
Sobibor begon in het Vondelpark. Met een bordje: ‘Voor Joden verboden'. Zie hier nu de reacties, hoe blij sommigen zullen zijn als deze mensen het land zouden verlaten. Dezelfde mensen die ook niet in 'hun' parkjes en naast 'hun' huizen, mensen met een niet-Westerse achtergrond willen tegenkomen. Sta even bij stil en verwerk hoe eng je onbewuste gedachten eigenlijk zijn.
pi_195882218
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Sobibor begon in het Vondelpark. Met een bordje: ‘Voor Joden verboden'. Zie hier nu de reacties, hoe blij sommigen zullen zijn als deze mensen het land zouden verlaten. Dezelfde mensen die ook niet 'hun' parkjes en naast 'hun' huizen, mensen met een niet-Westerse achtergrond willen tegenkomen. Sta even bij stil en verwerk hoe eng je onbewuste gedachten eigenlijk zijn.
Je hebt ook echt niks gelezen van mijn post, is het wel? Lees de eerste zin nog eens. En doe dat een paar keer.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:26:46 #40
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195882281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Sobibor begon in het Vondelpark. Met een bordje: ‘Voor Joden verboden'. Zie hier nu de reacties, hoe blij sommigen zullen zijn als deze mensen het land zouden verlaten. Dezelfde mensen die ook niet in 'hun' parkjes en naast 'hun' huizen, mensen met een niet-Westerse achtergrond willen tegenkomen. Sta even bij stil en verwerk hoe eng je onbewuste gedachten eigenlijk zijn.
En dat terwijl moslims zo supertolerant zijn he? Hoe bestaat het.

Je hebt nog zo ver te gaan voor je met je vingertje mag komen wijzen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:27:01 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195882285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef ClubMonza het volgende:

Sobibor begon in het Vondelpark. Met een bordje: ‘Voor Joden verboden'.
Nee, hoor. Sobibor begon met eeuwen van anti-semitisme die er aan vooraf zijn gegaan. En dat bestond inderdaad ook hier in Nederland.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:29:26 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195882329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
Ik zie moslimjongeren met opgeschoren koppies dat toont veel gelijkenis met de Hitlerjugend

Nu jij weer

als we dan toch dom gaan lullen, doe ik ook effe mee :')
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:30:07 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195882347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

Nu jij weer.
Alle getekende karikaturen in de afgelopen decennia vertonen overeenkomsten. Dat komt door de manier van tekenen. Dat jij daar graag een gelijkenis in wilt zien vwb de visie van de wereld op de Islam in 2020 en de holocaust, zegt meer iets over jou.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:31:59 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195882400
De westerse vrijheid van godsdienst en meningsuiting garanderen moslims dat ze zich als (actief belijdend) moslim kunnen handhaven. Afbraak van deze vrijheden zal als eerste minderheden treffen.

Het is niet geloof Vs vrijheid. Het is geloof dankzij vrijheid.

De beledigde moslims die om verboden gillen brengen hun eigen vrijheid in gevaar. Ze willen stiekum misschien een islamitische theocratie, maar afschaffing van vrijheid maakt van Nederland een Protestantse theocratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_195882409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar hoezo dan? Het is van alle tijden dat de immigrant extra zijn best moet doen om zich een sociale en economische positie te verwerven in de samenleving waar hij zich heeft gevestigd. Als je als nieuwkomer wilt worden geaccepteerd, helpt het als je je de normen en waarden van de gezeten bevolking eigen maakt. Waarom zouden nu ineens de autochtonen moeite moeten doen om bij immigranten in de smaak te vallen? Dat lijkt me de wereld op zijn kop. De verantwoordelijkheid voor aan- en inpassing ligt in de eerste plaats bij de nieuwkomer zelf.
Ik denk dat je mijn post niet helemaal hebt begrepen. Met twee kanten bedoel ik, de mogelijkheid bieden om jezelf te ontplooien en 100% mee te doen in de maatschappij.. Iets wat elk west-Europees land biedt.

Voorbeeld; Mijn vader is als immigrant naar Nederland gekomen, heeft alle kansen met beide handen aangegrepen en draait sindsdien 100% mee in de maatschappij.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:33:29 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195882438
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:46 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Je hebt toch altijd voortplanting, hoe wil je dit recht beperken? Castreren van Moslims in Europa?
Hmmm, die had ik nog niet meegenomen....

Eens even over nadenken. |:)

Overigens zou een beetje moslimland daar geen moeite mee hebben; de rechten van andersdenkenden schenden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195882466
Moslims zijn gewoon over het algemeen ontzettend onzeker en compleet intolerant voor alles wat afwijkt. Vanzelfsprekend hebben zij dan, in grote lijnen, een zeer negatieve invloed op een land.

De enige manier om ze te helpen is door gelovigen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Dan kunnen ze in de landen waar ze nog in dergelijke kinderachtige zaken geloven blij zijn met de vruchten die dat geloof hun brengt. Want het gaat altijd zo goed in die landen.
Conscience do cost.
pi_195882520
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De beledigde moslims die om verboden gillen brengen hun eigen vrijheid in gevaar. Ze willen stiekum misschien een islamitische theocratie, maar afschaffing van vrijheid maakt van Nederland een Protestantse theocratie.
De zich beledigd/gekwestst voelende moslims overzien volgens mij de gevolgen niet. Een kwalijke glijdende schaal dreigt als je toegeeft aan gekwetsten/beledigden vanuit religieus perspectief. Mogen homostelletjes straks niet meer over straat omdat "men zicht gekwetst/beledigd" voelt om maar een voorbeeld te noemen. Vrouwen alleen nog maar gesluierd over straat omdat "men zicht gekwetst/beledigd" voelt vrouwen in een korte broek of kort rokje te zien.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:37:15 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195882541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:34 schreef ems. het volgende:
Moslims zijn gewoon over het algemeen nogal ontzettend onzeker en compleet intolerant voor alles wat afwijkt. Vanzelfsprekend hebben zij dan, in grote lijnen, een zeer negatieve invloed op een land.

De enige manier om ze te helpen is door gelovigen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Dan kunnen ze in de landen waar ze nog in dergelijke kinderachtige zaken geloven blij zijn met de vruchten die dat geloof hun brengt. Want het gaat altijd zo goed in die landen.
Pakistan’s in the butt! Grape! Google het maar.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:40:34 #50
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195882638
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
• Een tekening die één halfgare despoot demoniseert
• Een tekening die een gewelddadige man die 1400 jaar geleden leefde demoniseert
• Een tekening die een compleet volk demoniseert en ontmenselijkt

Zoek de verschillen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_195882639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:37 schreef nixxx het volgende:

[..]

Pakistan
Dat land sowieso. Ontzettend shithole waar ze hoogstens een paar voetballen in elkaar kunnen plakken maar ze vinden wel altijd de tijd om massaal de straat op te gaan en de boel af te breken omdat een vervelende politicus in Nederland wat gemeens over de profeet zei :')

Door alle rook van het vlaggen verbranden zien ze niet dat hun land zelf in de fik staat.
Conscience do cost.
pi_195882654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De zich beledigd/gekwestst voelende moslims overzien volgens mij de gevolgen niet. Een kwalijke glijdende schaal dreigt als je toegeeft aan gekwetsten/beledigden vanuit religieus perspectief. Mogen homostelletjes straks niet meer over straat omdat "men zicht gekwetst/beledigd" voelt om maar een voorbeeld te noemen. Vrouwen alleen nog maar gesluierd over straat omdat "men zicht gekwetst/beledigd" voelt vrouwen in een korte broek of kort rokje te zien.

Dit. In sommige wijken is dit al realiteit en dat moet je niet willen.
pi_195882742
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:34 schreef ems. het volgende:
Moslims zijn gewoon over het algemeen ontzettend onzeker en compleet intolerant voor alles wat afwijkt. Vanzelfsprekend hebben zij dan, in grote lijnen, een zeer negatieve invloed op een land.

De enige manier om ze te helpen is door gelovigen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Dan kunnen ze in de landen waar ze nog in dergelijke kinderachtige zaken geloven blij zijn met de vruchten die dat geloof hun brengt. Want het gaat altijd zo goed in die landen.
Onzeker? dat zou ik nog niet zo snel beweren
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:46:53 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195882815
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:34 schreef ClubMonza het volgende:
De kwestie Charlie Hebdo gaat uiteindelijk over een probleem in de westerse integratiepolitiek; willen we nu samenleven of gescheiden leven. Samenleven betekent, hoe dan ook, dat ruimte moet worden geboden voor nieuwe waarden.

Is samenleven tenslotte niet het bereiken van een zekere culturele synthese? Het verbod op antisemitisme had natuurlijk al vóór de massavernietiging van joden gemoeten. Dit zijn terechte vragen en opmerkingen, die ook westerse moslims zich stellen. De politiek kan tot effect hebben dat rechters claims van antisemitisme, haatzaaien en groepsbelediging wel of niet-ontvankelijk verklaren. Dit is een heikele kwestie, omdat - per slot van rekening - vrijheid van expressie ook door liberalen als niet-absoluut wordt gezien. Waarom dan niet een verbod op het satirisch portretteren van de profeet?

Westerse moslims weten echter dat de grenzen van de zogeheten 'vrije expressie', als het er op aankomt, wel degelijk wordt gelimiteerd. Denk aan het spotten met de Holocaust, opruiing van allerlei soort of het schenden van de openbare zeden. Of denk aan de milde veroordeling, uiteindelijk, voor de verkiezingsbelofte van Wilders om Marokkanen te saneren. Die grenzen worden in principe door de politiek en (daarmee) het publiek bepaald.
Welke integratie politiek heb jij het eigenlijk over? Het probleem denk ik juist is dat die er dus niet is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195888639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:45 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Rechtsradicaal Geert Wilders deelde deze week afbeeldingen waarop de Turkse president Erdogan een terrorist wordt genoemd en een bom boven zijn hoofd draagt. Deze en andere karikaturen, ook over de profeet Mohammed, die door Franse media veelvuldig worden gedeeld, tonen veel gelijkenissen met nazi cartoons over joden en de propagandaposters van de nazifilm ‘Der ewige Jude’ uit 1940.

Nu jij weer.
En rechts-radicaal Erdogan noemde uit boosheid en frustratie heel Nederland fascistisch en nazistisch. En zo'n labiel persoon heeft de leiding over een land. Heeft zichzelf dus als volwaardige gesprekspartner gediskwalificeerd.
pi_195889106
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:30 schreef ClubMonza het volgende:
Als jullie ook maar ietsje meer jullie best zou doen om de situatie neutraal te bekijken dan zou je begrijpen dat de argumenten die je gebruikt niet valide zijn. Maar ik heb een beetje het idee dat dat momenteel neurologisch gezien niet mogelijk is gezien het feit, dat simpele retoriek herhaalt worden waarvan je nu al zou moeten doorhebben dat ze krom zijn.

Ik laat het verder hierbij. Beetje tijdverspilling dit.
Mooi.

Slotje dus.
Kut topics van kut cloontjes.

:r
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195889260
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:34 schreef ClubMonza het volgende:
De kwestie Charlie Hebdo gaat uiteindelijk over een probleem in de westerse integratiepolitiek;
Nee, het gaat om niet-Westerse problematiek: Geinstitutionaliseerde achterlijkheid ui het Oosten en Zuiden.

quote:
willen we nu samenleven of gescheiden leven. Samenleven betekent, hoe dan ook, dat ruimte moet worden geboden voor nieuwe waarden.
Nee hoor. Samenleven betekent het delen van waarden. Dus als je hier komt samenleven dan kom je onze waarden delen. Waarden zijn wat anders dan gebruiken.

quote:
Is samenleven tenslotte niet het bereiken van een zekere culturele synthese?
Nee, dat is kolonialisme.
quote:
Het verbod op antisemitisme had natuurlijk al vóór de massavernietiging van joden gemoeten.
Er was een verbod om zonder toestemming de grens te overschrijden, en zeker bewapend.

quote:
Dit zijn terechte vragen en opmerkingen, die ook westerse moslims zich stellen. De politiek kan tot effect hebben dat rechters claims van antisemitisme, haatzaaien en groepsbelediging wel of niet-ontvankelijk verklaren. Dit is een heikele kwestie, omdat - per slot van rekening - vrijheid van expressie ook door liberalen als niet-absoluut wordt gezien. Waarom dan niet een verbod op het satirisch portretteren van de profeet?
Waarom niet meisjesbesnijdenis toestaan? Waarom geen verbod op alcohol en varkensvlees? Waarom geen verbod op homoseksualiteit en geloofsafval? Waarom geen verbod om als vrouw ongesluierd over straat te gaan? Waarom geen verbod op muziek?

Als we dan toch iets van een achterlijke cultuur moeten overnemen, waarom dan niet het onderdrukken en verjagen van mensen met het verkeerde geloof?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Sobibor begon in het Vondelpark. Met een bordje: ‘Voor Joden verboden'.
Hou nou eens op met achterlijke gelul. Niemand trapt in die Godwin+. De jodenvervolging in Nederland begon met buitenlanders met een totalitaire ideologie met jodenhaat en een verbod om die belachelijk te maken. Daar heb je je overeenkomst.

quote:
Zie hier nu de reacties, hoe blij sommigen zullen zijn als deze mensen het land zouden verlaten.
Een groot deel van de niet Westerse mensen en in meerderheid moslims past hier gewoon niet omdat ze onze waarden die Nederland tot Nederland maken niet delen. Dat geeft problemen en die zijn opgelost wanneer ze ergens gaan wonen waar hun waarden wel gedeeld worden.

quote:
Dezelfde mensen die ook niet in 'hun' parkjes en naast 'hun' huizen, mensen met een niet-Westerse achtergrond willen tegenkomen. Sta even bij stil en verwerk hoe eng je onbewuste gedachten eigenlijk zijn.
Degene met enge gedachten hier ben jij. Jijj bent zo buigend type zonder principes, die als er een bordje verboden voor joden aan het Vondelpark komt te hangen denkt 'och ja, waarom niet, samenleven met de Duitsers betekent immers het ruimte geven aan nieuwe waarden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195890718
Het probleem met de Islam gangers is dat ze het geloof boven alles zetten en ontzettend lange tenen met alles daarom heen hebben, geloof moet een bijzaak zijn, je past je aan aan het land waar je wordt toegelaten en woont en waar je van profiteerd en nooit andersom.
Zolang men dat niet doet moeten wij 'het gastland, het continent Europa' stoppen met het toelaten van anderen omdat men de problemen die de Islam veroorzaakt meeneemt naar hier en over 20-40 jaar is de Islamisering een feit.
En dat moet ten kosten van alles worden voorkomen.
pi_195891378
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:12 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Als 500.000 Nederlandse Turken en 500.000 Nederlandse Marokkanen, nu, per direct zouden stoppen en dit land zouden verlaten. Zouden een heleboel grote bedrijven omvallen en een heleboel overheidsinstanties onbereikbaar zijn.
Er zijn dan ook veel minder allochtonen die die overheids- (lees: uitkerings) instanties hoeven te bereiken, dus dat scheelt...

Wat mij betreft mogen al die allochtonen, die Nederland of de rest van de westerse wereld zo kut en ons maar allemaal moslimbombarderende nazi's vinden, opbokken naar al die paradijselijke landen waar ze blijkbaar als prinsessen behandeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 27-10-2020 20:28:59 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195891674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Er zijn dan ook veel minder allochtonen die die overheids- (lees: uitkerings) instanties hoeven te vereiken, dus dat scheelt...

Wat mij betreft mogen al die allochtonen, die Nederland of de rest van de westerse wereld zo kut en ons maar allemaal moslimbombarderende nazi's vinden, opbokken naar al die paradijselijke landen waar ze blijkbaar als prinsessen behandeld worden.
Ja, dat verbaast me dus. Ga dan gewoon weg, maar nee, uitkering en zo, gratis geld en woning... :') Vuile parasieten zijn het.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195891739
Wetten van Allah --> Wetten van het Westen (door mensen gemaakt)

Alleen daarom is het duidelijk dat het nooit wat gaat worden met de islam in Europa. Fundamentele tegenstelling.
pi_195900705
Dus wij moeten waarden en normen accepteren vanuit landen waar de mensen die de waarden en normen meenemen helemaal niet willen zijn?

Wat zou toch de reden zijn dat het in de meerderheid van die landen helemaal niet zo goed toeven is?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_195903364
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef SuperKaas het volgende:
Wetten van Allah --> Wetten van het Westen (door mensen gemaakt)

Alleen daarom is het duidelijk dat het nooit wat gaat worden met de islam in Europa. Fundamentele tegenstelling.
Dit, en aangezien allah zon ontzettende janknicht is gaat dat nooit wat worden.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 15:26:40 #64
8781 crew  Frutsel
pi_195906095
Dit is geen volwaardig NWS topic - zie ook het topic NWS-FB over het openen van topics in NWS
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')