abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195872216
Het bedrijf waar ik werk bestaat sinds kort 1 jaar en door de corona crisis heeft deze het zwaar te verduren.
Ik heb inmiddels een contract verlenging en een hogere functie/salaris en 38 uur contract.

Doordat er veel werk weg gevallen is hadden ze het twee weken geleden over dat er een gesprek zou komen
waarin ze onder andere misschien zullen vragen of de werknemers bereid zijn om misschien een deel van hun loon in te willen leveren om deze zware tijd te doorstaan en het bedrijf tot leven te houden.

Nou hebben wij morgen om 12 uur een groepsgesprek met zijn allen om scenarios te bespreken, mocht er een lockdown komen....en ik heb een vermoeden dat ze zullen beginnen over of we loon willen afstaan.

Ik wil geen loon afstaan want ik krijg ook mijn overuren niet uit betaald en ik krijg geen toeslag uit betaald voor bijzondere toeslaguren die ik heb gemaakt (zo'n 80 toeslag uren van 40% toeslag voor werken tot 06:00).
Laat ze dat eerst maar eens nakomen/betalen...

Ik heb verder geen spaargeld en het beetje wat ik misschien over hou dat gaat naar de aflossing van mijn studieschuld. Dit zijn voornaamste redenen dat ik geen loon wil inleveren.

Nu dacht ik is het misschien verstandig om lid te worden van een vakbond zoals FNV of CNV of een rechtsbijstandverzekering te nemen voor eventuele toekomstige arbeidsconflicten en mijzelf in te dekken/ beschermen voor dergelijke gezeik of heeft dit weinig zin nu veel dingen anders gaan door corona ?

alvast bedankt !
pi_195872802
Rechtsbijstand heeft voor dit mogelijke conflict geen zin meer, want zoals ik het begrijp speelt dit scenario nu dus al. Je hebt overigens geen rechtsbijstand of vakbond nodig om nee te zeggen tegen een loonoffer. Dat mag je gewoon weigeren, sterker nog, ik zou het altijd weigeren.

Meestal is een loonoffer het begin van het einde en rekken ze het hiermee een paar maanden waarna je vervolgens met een lager loon de WW in gaat.
pi_195873482