abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195878052
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:22 schreef 111210 het volgende:

[..]

Misschien barst dan eindelijk de bubbel in Amsterdam
Ik denk het niet, daar worden complete krotten nog voor een vermogen verkocht. Als het maar binnen de ring is
Hallo
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:00:46 #27
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_195878207
Als je die site van kcaf zo bekijkt lijkt het een door de funderings branche opgerichte stichting die als doel heeft slechte funderingen te vinden en die mensen dan te proberen te helpen.


Leuk je stichting zonder winst oogmerk en toch klanten binnen harken🙂
pi_195878212
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:45 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Houten palen zijn juist een risico vanwege zakkend grondwaterpeil. Als de palen droog komen te staan gaan ze rotten.
Als het grondwater hier ooit twee meter onder het maaiveld komt dan stort ondertussen half Nederland in. Dat is wel het laatste waar ik me hier druk om maak.
pi_195878644
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Als het grondwater hier ooit twee meter onder het maaiveld komt dan stort ondertussen half Nederland in. Dat is wel het laatste waar ik me hier druk om maak.
Dit kan gebeuren bij bemaling, bij werkzaamheden aan riool of bouwprojecten in de buurt. Dan kunnen de palen bloot komen te liggen.
Hallo
pi_195885742
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:37 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Dit kan gebeuren bij bemaling, bij werkzaamheden aan riool of bouwprojecten in de buurt. Dan kunnen de palen bloot komen te liggen.
Het riool ligt echt niet twee meter diep. Riool gaat waarschijnlijk net zo lang mee als de huizen zelf, dus de kans dat er aan gewerkt wordt is klein en dan gaat dat ook geen maanden duren.

De kans dat er midden in een woonwijk in een dorp een bouwproject komt waar diep gegraven moet worden is ongeveer nul. Als dat al zou moeten dan wordt een bouwput eerst afgeschermd met damwanden waardoor het grondwaterpeil ook niet of nauwelijks zal zakken in de omgeving. Ze zijn ook niet gek bij bouwbedrijven. Die gaan natuurlijk niet het risico aan dat ze een complete woonwijk laten wegzakken.

Tot durf ik ook wel te beweren dat zelfs als het grondwater tijdelijk tot onder de betonnen opzetstukken zou zakken dat die palen dan echt niet in één of twee maanden wegrotten. Sowieso zitten die palen geheel ingebed in zware klei, daar komt geen zuurstof bij hoor, twee meter onder het maaiveld.

Maar voorlopig zit ik nog steeds met een vrijwel altijd natte kruipruimte. Ook elektrokabel ingraven in de tuin is iets waarbij ik in het grondwater uit kom.

Wat een rare bangmakerij van sommige mensen. Houten heipalen is nog steeds de norm dus slaat het nergens op om dat als risicovol te betitelen.

quote:
De houten heipaal wordt gewoonlijk geleverd in combinatie met een ronde of vierkante betonnen oplanger (betonopzetter). Wanneer de houten palen voldoende ver onder de grondwaterstand worden weggeslagen, kunnen ze voor eeuwen hun functie vervullen.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Heipaal
pi_195886518
Heb er laatst naar gekeken. Onze woning had funderingslabel B, de buren (2-onder-1 kap) hadden funderingslabel D 8)7
pi_195886712
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:16 schreef Heph844 het volgende:
Heb er laatst naar gekeken. Onze woning had funderingslabel B, de buren (2-onder-1 kap) hadden funderingslabel D 8)7
_O-

Oh, prachtig.
pi_195887310
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:54 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Same
Vandaag vind ik het label wel...
pi_195888984
Bij mij staat nu risico A, dus geen risico. Dus @Sebbeszweet ... :W
pi_195889103
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:57 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Vandaag vind ik het label wel...
Ik nu ook. A label, had niet anders verwacht met 29 meter lange palen onder het huis.
pi_195889116
Vandaag doet de pagina het wel, label A.
pi_195889281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:29 schreef qajariaq het volgende:
Bij mij staat nu risico A, dus geen risico. Dus @:Sebbeszweet ... :W
Dikke neus
Hallo
pi_195889309
Bij mij doet hij het ook weer. Ik heb volgens de website nog steeds houten palen in plaats van op staal. Vorige week had ik label E, nu heb ik ineens label D. Maar nog gekker: Mijn bovenburen hebben nog steeds label E _O-
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:17:10 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195889927
Vandaag doet ie het wel; en zoals verwacht een B'tje..
De grondwaterstand staat 1.59 meter dieper dan de onveilige zone. Dat is gunstig voor het behoud van de fundering.
pi_195890062
Het label gaat meer problemen opleveren dan iemand lief is. Het gaat ook zeker zo zijn dat het label aangepast gaat worden. Het is informatief en niet meer. Als de label er werkelijk op deze wijze aangehangen gaat worden dan krijgen vele huizen geen hypotheek op de woning. Hypotheek is dan te risicovol voor de bank! De verdere gevolgen kunnen jullie zelf invullen. Er is in de fundering-branche dan ook grote commentaar op het verslag welke vrij gegeven is. Wat ook nog eens vol met fouten zit!
Ps ik kom uit deze branche
pi_195890352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:23 schreef luijno het volgende:
Het label gaat meer problemen opleveren dan iemand lief is. Het gaat ook zeker zo zijn dat het label aangepast gaat worden. Het is informatief en niet meer. Als de label er werkelijk op deze wijze aangehangen gaat worden dan krijgen vele huizen geen hypotheek op de woning. Hypotheek is dan te risicovol voor de bank! De verdere gevolgen kunnen jullie zelf invullen. Er is in de fundering-branche dan ook grote commentaar op het verslag welke vrij gegeven is. Wat ook nog eens vol met fouten zit!
Ps ik kom uit deze branche
Op zich is het een goed idee en er is niets mis met banken die in hun maximale hypotheek rekening houden met een slechte fundering. Dat zijn forse kosten die de toekomstige bewoner boven het hoofd hangen en die (naar mijn idee) op dit moment nog onvoldoende worden meegenomen in de waardebepaling van een woning.

Maar het systeem zoals dat nu online staat, is gewoon flut. Het lijkt meer een uit de hand gelopen hobbyproject van iemand Noord- of Zuidholland met focus op houten paalfunderingen op veen dan iets dat daadwerkelijk een beeld van de risico´s van alle soorten funderingen in heel Nederland geeft. Een kaart van Nederland met rode, gele en groene gebieden waar houten paalfunderingen risico lopen, was een stuk zinvoller geweest.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195891337
Label D ;( Er is een verhoogd funderingsrisico. De toetsing voor funderingsschade wordt niet gehaald en geeft een aanleiding voor een verhoogd funderingsrisico.

De grondwaterstand staat 0.70 meter dieper dan de onveilige zone. Dat is gunstig voor het behoud van de fundering.

Funderingstype: Niet onderheid
Facts don't care about your feelings
pi_195892651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:37 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik nu ook. A label, had niet anders verwacht met 29 meter lange palen onder het huis.
Mijn boorpaaltjes zijn maar 7m diep. :(
pi_195892866
Eerst stond er risico D met grondwaterpeil -1.20m
Met houtenpalen

Nu Risico D met grondwaterpeil -8cm en niet onderheid.

Weet wel zeker dat er heipalen (hout met oplangers) zitten
pi_195892963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:23 schreef luijno het volgende:
Het label gaat meer problemen opleveren dan iemand lief is. Het gaat ook zeker zo zijn dat het label aangepast gaat worden. Het is informatief en niet meer. Als de label er werkelijk op deze wijze aangehangen gaat worden dan krijgen vele huizen geen hypotheek op de woning. Hypotheek is dan te risicovol voor de bank! De verdere gevolgen kunnen jullie zelf invullen. Er is in de fundering-branche dan ook grote commentaar op het verslag welke vrij gegeven is. Wat ook nog eens vol met fouten zit!
Ps ik kom uit deze branche
Ik ook. (Gaan heel wat kilometers per jaar de grond in)

Iedereen weet we een beetje wat een “drama” dat is rond de Drechtsteden en Schiedam etc.

Woon zelf ook in een veengrond gebied maar dat is totaal weer niet vergelijkbaar met die regio
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:38:05 #46
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195894939
Hele straat is hier een D-tje.

En ik voel me echt een nitwit met de volgende vraag :') maar, is dat ook een reden waarom mijn huis trilt als er vrachtwagens voorbijrijden? (2 straten verder, niet direct aan het huis). Geen koophuis, maar ik vind het wel interessant.
pi_195895530
Ja dat kan heel goed.

Een mobiele (graafkraan) of een trekker met zo’n grote kar erachter zijn vaak het ergste.
pi_195895612
Hier ook een D. Niet onderheid. Dan was mijn huis reeds jaren geleden de grond in verdwenen.
pi_195898132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:06 schreef skrn het volgende:

[..]

Mijn boorpaaltjes zijn maar 7m diep. :(
Dan is jouw huis niet gebouwd in opdracht van een pensioen maatschappij...
De eerste plaat waarin ze konden heien ligt op 14 meter, maar ze zijn doorgegaan. De tweede plaat begint op zo'n 28 meter. Ze moesten dus wel. De premie B huizen hier tegenover staan op 14 meter palen. Had hier ook prima geweest, maar ja, pensioen maatschappij betaalde wel, dus doorheien. Zo ging het begin jaren 80.
pi_195898682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:54 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Dan is jouw huis niet gebouwd in opdracht van een pensioen maatschappij...
De eerste plaat waarin ze konden heien ligt op 14 meter, maar ze zijn doorgegaan. De tweede plaat begint op zo'n 28 meter. Ze moesten dus wel. De premie B huizen hier tegenover staan op 14 meter palen. Had hier ook prima geweest, maar ja, pensioen maatschappij betaalde wel, dus doorheien. Zo ging het begin jaren 80.
Wel grappig ;)

Nee mijn huis is particulier gebouwd, maar staat direct naast een ander al-bestaand huis. Ze durfden het daarom niet aan op staal te bouwen vanwege de buren . Dus vandaar een ondiepe paalfundering om de krachten naar de diepere zandgronden over te brengen.

Ik heb ook boorpalen, die stort je ter plekke. Komt vaker voor in het zuiden van het land en in België.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')