abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:27:23 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_195866292
Ik heb ondertussen e.e.a. bij elkaar gegoogled, maar ik ben benieuwd naar volgend scenario:

• Een huis is verkocht en overdracht staat gepland over 2 maanden. Verkoper gaat alvast verhuizen naar zijn nieuwe woning. In deze 2 maanden van leegstand wordt deze leegstaande woning gekraakt.

Ik las op internet dat als dit huis gekraakt wordt en de kraker zit er langer dan 7 uur, dat je dan niet langer kan spreken van inbraak, maar van officieel gekraakt. Ook al is dat verboden (sinds 2010) voor woningen die korter dan een jaar leeg staan. Tóch wordt niet of nauwelijks opgetreden tegen de krakers.

Weet iemand hoe realistisch bovenstaand scenario is? (je leest ook verhalen op internet van mensen die na een weekendje weg al een gekraakt pand hebben, maar ik heb het dus echt over een leegstaande woning maar waar wel al duidelijk nieuwe plannen voor zijn, de afspraak voor de overdracht is al gepland)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_195866340
Ik zou ze er zelf uit slaan
U MAD?
pi_195866360
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:29 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zou ze er zelf uit slaan
Laten slaan, nog beter :X
pi_195866593
Triest dat je in Nederland hier überhaupt over moet nadenken.
Hallo
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:43:57 #5
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_195866598
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:29 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zou ze er zelf uit slaan
Ja goed alternatief. Maar goed, als er 4 gespierde Polen in zitten kan ik wel aankomen met mijn honkbalknuppel, weet niet of dat genoeg is. Misschien is een pacifistische oplossing in dit geval nuttiger. De ziekenhuizen zitten al vol genoeg trouwens. (even los van het feit of er dan 4 Polen of TS in belandt) :o
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_195866883
Het is verboden om leegstaande te inbreken. Dus kraker moeten gewoon gelijk eruit..
Dat staat duidelijk in wet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Redactie Frontpage maandag 26 oktober 2020 @ 15:02:37 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_195866919
De Eerste Kamer keurde de wet goed en sinds 1 oktober 2010 is kraken in Nederland verboden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_195866946
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is verboden om leegstaande te inbreken. Dus kraker moeten gewoon gelijk eruit..
Dat staat duidelijk in wet.
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:02 schreef Innisdemon het volgende:
De Eerste Kamer keurde de wet goed en sinds 1 oktober 2010 is kraken in Nederland verboden.
Maar is dat een strafrechtelijke zaak (dus met politie / OM), of een civiele?
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:08:33 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195867007
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is verboden om leegstaande te inbreken. Dus kraker moeten gewoon gelijk eruit..
Dat staat duidelijk in wet.
En als ze niet gaan?
pi_195867092
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:04 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Maar is dat een strafrechtelijke zaak (dus met politie / OM), of een civiele?
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En als ze niet gaan?
Het is ingewikkeld juridisch kwestie. Naar mijn mening is het taak van politie om wet te handhaven en uitvoeren. Dus als je kan aantonen dat woning ingebroken. Zal politie daarop treden.
Weigert politie het uitvoeren. Zul je via de rechtelijke weg moeten op en schadevergoeding vragen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:38:57 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_195867493
Nee dat kan niet. Wanneer je de politie belt in dit geval dan noem je het ook geen krakers, maar inbrekers.

Er is een maar, en dat is als ze een vervalst/nep huur contract hebben, dan wordt het mogelijk civiel en lastiger. Al zal ome agent in NL toch rap inbrekers eruit gooien wanneer de huis eigenaar gebeld wordt en zegt dat ze geen contract hebben met de personen in kwestie en de mensen ook niet in het GBA zijn ingeschreven op die plek.

Dus scenario is absoluut niet realistisch, in de VS misschien oid, maar in Nederland is dit gewoon niet mogelijk. Ze kunnen zich niet inschrijven, ze kunnen geen nuts voorzienningen afsluiten etc...

Alleen in Amsterdam en omstreken is dit mogelijk omdat politie te schijterig is om bonnen uit te schrijven en illegale vreemdelingen vast te zetten ofzo.
Dum de dum
pi_195867826
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

-
Stoer verhaal hoor. In ieder geval heb je na een dergelijke actie voorlopig je huis ook niet meer nodig om in te wonen. Jij krijgt dan heel terecht huisvesting van rijkswege. Indien voorradig.

[ Bericht 20% gewijzigd door Rene op 27-10-2020 05:31:47 ]
pi_195867933
quote:
5s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:27 schreef JeOma het volgende:
Ik heb ondertussen e.e.a. bij elkaar gegoogled, maar ik ben benieuwd naar volgend scenario:

• Een huis is verkocht en overdracht staat gepland over 2 maanden. Verkoper gaat alvast verhuizen naar zijn nieuwe woning. In deze 2 maanden van leegstand wordt deze leegstaande woning gekraakt.

Ik las op internet dat als dit huis gekraakt wordt en de kraker zit er langer dan 7 uur, dat je dan niet langer kan spreken van inbraak, maar van officieel gekraakt. Ook al is dat verboden (sinds 2010) voor woningen die korter dan een jaar leeg staan. Tóch wordt niet of nauwelijks opgetreden tegen de krakers.

Weet iemand hoe realistisch bovenstaand scenario is? (je leest ook verhalen op internet van mensen die na een weekendje weg al een gekraakt pand hebben, maar ik heb het dus echt over een leegstaande woning maar waar wel al duidelijk nieuwe plannen voor zijn, de afspraak voor de overdracht is al gepland)
Het is verboden maar dat is nog geen garantie dat er opgetreden gaat worden. Als het huis in Amsterdam staat zou ik me wel zorgen maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195867984
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is verboden maar dat is nog geen garantie dat er opgetreden gaat worden. Als het huis in Amsterdam staat zou ik me wel zorgen maken.
Als je in Amsterdam een reisje maakt van een paar weken, is de kans groot dat Akwasi en Airfryer bij jou op de bank zitten
Hallo
pi_195870050
Maar on topic wat ik zou doen is de wat duistere kant van mijn kennisen inschakelen.

Zeker te weten dat ik dan diaree moet opdweilen maar het links krakerstuig zal er nooit meer durven komen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195870073
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En als ze niet gaan?
Dan bel je een paar maten en sla je ze in elkaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:14:27 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195870096
quote:
16s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan bel je een paar maten en sla je ze in elkaar.
:D
pi_195870546
Weekendje weg?
Hier was mijn kamer al gekraakt terwijl ik even naar de frietboer was
pi_195870554
dit is afhankelijk van de locatie van de woning
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:41:10 #20
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195870618
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:14 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]


[..]

Het is ingewikkeld juridisch kwestie. Naar mijn mening is het taak van politie om wet te handhaven en uitvoeren. Dus als je kan aantonen dat woning ingebroken. Zal politie daarop treden.
Weigert politie het uitvoeren. Zul je via de rechtelijke weg moeten op en schadevergoeding vragen.
Daarom ruitje intikken.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195870714
Ik zou ze uitroken
.
pi_195870837
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:46 schreef Fer het volgende:
Ik zou ze uitroken
Nee dat geeft rookschade aan je pand dat wil je niet hebben.

Beter de ruimte vullen langzaam met stikstof oid en daarna naar buiten slepen je auto in en op containertransport naar verweggistan zetten kost je wel wqat containerfee maar dat heb je er graag voor over.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 26 oktober 2020 @ 19:05:20 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195871018
Ja, dat kan.

Het mag niet van de wet, maar de gemiddelde kraker heeft niet zo veel op met de wet.

Dan heb je 2 keuzes: de officiële, maandenlange, gang via de rechter of de onofficiële, opgelost binnen een dag, weg dat wat overtuigende mensen even langs gaan voor een gesprek.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195871049
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
Weekendje weg?
Hier was mijn kamer al gekraakt terwijl ik even naar de frietboer patatkraam was
Hallo
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:28:30 #25
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_195875244
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:05 schreef MichaelScott het volgende:
Ja, dat kan.

Het mag niet van de wet, maar de gemiddelde kraker heeft niet zo veel op met de wet.

Dan heb je 2 keuzes: de officiële, maandenlange, gang via de rechter of de onofficiële, opgelost binnen een dag, weg dat wat overtuigende mensen even langs gaan voor een gesprek.
Helaas is het wel zo dat in het eerste geval je van de overheid helemaal niets hoeft te verwachten, terwijl je in het tweede geval waarschijnlijk langer vast zit dan de krakers van je woning.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_195883229
- Het kan en het gebeurt.
- Ligt ook aan de prioriteiten van de politie.
- in principe lijkt mij dit het probleem van de verkopende partij aangezien die jouw het huis heeft verkocht zonder inwonende en zonder inbraakschade
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:07:42 #27
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195883291
quote:
5s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:27 schreef JeOma het volgende:
Ik heb ondertussen e.e.a. bij elkaar gegoogled, maar ik ben benieuwd naar volgend scenario:

• Een huis is verkocht en overdracht staat gepland over 2 maanden. Verkoper gaat alvast verhuizen naar zijn nieuwe woning. In deze 2 maanden van leegstand wordt deze leegstaande woning gekraakt.

Ik las op internet dat als dit huis gekraakt wordt en de kraker zit er langer dan 7 uur, dat je dan niet langer kan spreken van inbraak, maar van officieel gekraakt. Ook al is dat verboden (sinds 2010) voor woningen die korter dan een jaar leeg staan. Tóch wordt niet of nauwelijks opgetreden tegen de krakers.

Weet iemand hoe realistisch bovenstaand scenario is? (je leest ook verhalen op internet van mensen die na een weekendje weg al een gekraakt pand hebben, maar ik heb het dus echt over een leegstaande woning maar waar wel al duidelijk nieuwe plannen voor zijn, de afspraak voor de overdracht is al gepland)
Lastige situatie voor de verkoper want de overdracht zal niet plaatsvinden hierdoor. Ik mag hopen dat de politie hier snel actie onderneemt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195883470
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is verboden om leegstaande te inbreken. Dus kraker moeten gewoon gelijk eruit..
Dat staat duidelijk in wet.
Ja en die assielzoekers dan een paar maanden terug, bleven gewoon zitten en verbouwden dat hele pand van die eigenaar.
pi_195883754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:18 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja en die assielzoekers dan een paar maanden terug, bleven gewoon zitten en verbouwden dat hele pand van die eigenaar.
Zoals ik eerder al schreef, is het ingewikkeld juridische gebied. Je zult uiteindelijk moeten aantonen dat woning ingebroken wordt. Ander kant we moeten ook kritisch kijken naar de optreden van politie en overheid. Die is ook veel te laks hiervoor.

Ik ben van mening dat politie gewoon moet optreden wanneer de eigenaar aangeeft dat huis ingebroken is.

Gemeentes zouden beter een gebouw die langdurige leegstaand opkopen en aan krakers bieden. Totdat 1e volgende eigenaar overneemt. (Natuurlijk moeten krakers de pand uit.)
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_196003392
Zorg dat je van buitenaf niet kan zien dat dat het huis leeg is en zet een paar lampen binnen met een tijd schakelaar er tussen. (en ga bij enige regelmaat kijken)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')