abonnement Unibet Coolblue
pi_195860573
Ik overweeg voor deze maand een minimaal bedrag te lenen bij de ING, via; https://www.ing.nl/particulier/lenen/hoeveel-kan-ik-lenen/

Zelf weet ik dat ik in december dit bedrag terug krijg via mijn werk, en daardoor het ook makkelijk terug kan betalen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit met een BKR registratie. Blijft dit, na aflossing, voor altijd zichtbaar? Of verdwijnt zo'n registratie uit het systeem na aflossing van het leenbedrag?

Ik weet het - geld lenen kost geld, en is misschien persé slim - maar ik weet dat ik dit terug kan betalen na december :)
Love is in the air!
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:35:42 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195860641
@Landgeld een BKR registratie is niet per definitie iets mis mee. Het drukt echter op de som van andere toekomstige leengelden wanneer je lening nog loopt.

Wanneer jij het leenbedrag netjes aflost wordt de registratie binnen 2 werkdagen afgesloten. De registratie zelf is dan nog wel in te zien, maar deze is positief afgesloten, wat juist voordelig is omdat het aantoont dat je kredietwaardigheid goed is.

Maw: zolang je daadwerkelijk (tijdig) aflost heeft dit geen negatieve uitwerking :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 08:40:22 ]
pi_195860926
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:39 schreef feitcepsrep het volgende:
@:landgeld een BKR registratie is niet per definitie iets mis mee. Het drukt echter op de som van andere toekomstige leengelden wanneer je lening nog loopt.

Wanneer jij het leenbedrag netjes aflost wordt de registratie binnen 2 werkdagen afgesloten. De registratie zelf is dan nog wel in te zien, maar deze is positief afgesloten, wat juist voordelig is omdat het aantoont dat je kredietwaardigheid goed is.

Maw: zolang je daadwerkelijk (tijdig) aflost heeft dit geen negatieve uitwerking :)
Is het geen nadeel voor een toekomstige hypotheek als er inzicht is in een afgesloten registratie?
Love is in the air!
  Redactie Frontpage maandag 26 oktober 2020 @ 09:00:35 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195860942
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Is het geen nadeel voor een toekomstige hypotheek als er inzicht is in een afgesloten registratie?
Zolang er geen wanbetalingscode aan hangt zou dat niet uit moeten maken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195861071
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Is het geen nadeel voor een toekomstige hypotheek als er inzicht is in een afgesloten registratie?
Nee.

BKR is niks engs zolang je de leningen die je afsluit netjes terugbetaalt.
pi_195861655
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Nee.

BKR is niks engs zolang je de leningen die je afsluit netjes terugbetaalt.
Sterker, veel krediet en hypotheek verstrekkers zien graag BKR vermeldingen (zonder wanbetalingen codes uiteraard). Geeft namelijk een indicatie dat je goed bent van terug betalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195861858
Ik dacht dat afgeloste schulden 5 jaar op de lijst blijven staan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195862236
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Is het geen nadeel voor een toekomstige hypotheek als er inzicht is in een afgesloten registratie?
Dit is juist voordelig, omdat een hypotheekverstrekker in kan zien dat je kredietwaardig bent ;)
pi_195862486
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik dacht dat afgeloste schulden 5 jaar op de lijst blijven staan.
Maar als je gewoon een lening volgens plan afgelost hebt, is dat geen al te groot probleem...
hooguit kan hetw el de vraag opwekken waarom iemand de hele tijd kortlopende kredieten nodig heeft om kennelijk op de korte termijn kosten te dekken.

Er staat ook altijd vermeld of er een betalingsachterstand geweest is, als dat niet het geval is en het krdiet al volgens plan afgelost, is dat iets dat nooit negatief kan zijn voor het aangaan van een hernieuwde lening

Het wekt misschien wel een beetje de indruk dat die persoon een te lage of geen buffer aanhoud en geen goed overzicht over zijn uitgaven heeft, als dit aak voorkomt.
Maar als iemand zn schulden verder gewoon volgens plan aflost is dat voor een kredietverstrekker geen al te groot probleem, zij verdienen natuurlijk eran dat mensen dat niet zelf doen.

Een goede financiele adviseur zal echter wel erop aandringen dat je als dit regelmatig gebeurt, je wel eens moet nadenken je buffer wat hoger aan te houden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195862713
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik dacht dat afgeloste schulden 5 jaar op de lijst blijven staan.
Dat klopt.
pi_195862964
Ik ben dan toch wel benieuwd wat er nu niet 2 maanden kan wachten voor de aankoop.
En hoe gegarandeerd ben je dat je het over twee maanden terug kan betalen? Wasmachine, auto kan allemaal kapot gaan in de tussentijd.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:25:40 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195863067
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Sterker, veel krediet en hypotheek verstrekkers zien graag BKR vermeldingen (zonder wanbetalingen codes uiteraard). Geeft namelijk een indicatie dat je goed bent van terug betalen.
:D :D

Wat een onzin zeg! _O-
pi_195863248
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Sterker, veel krediet en hypotheek verstrekkers zien graag BKR vermeldingen (zonder wanbetalingen codes uiteraard). Geeft namelijk een indicatie dat je goed bent van terug betalen.
Volgens mij doel jij op de Amerikaanse toestanden. Daar wordt je kredietwaardigheid idd beoordeeld op eerdere leningen en bijhorend betaal gedrag.
In Nederland werkt dit voor zover ik weet niet zo.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:34:59 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195863268
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef Essebes het volgende:

[..]

Volgens mij doel jij op de Amerikaanse toestanden. Daar wordt je kredietwaardigheid idd beoordeeld op eerdere leningen en bijhorend betaal gedrag.
In Nederland werkt dit voor zover ik weet niet zo.
Ja, in Amerika ben je volgens mij verdacht als je geen geschiedenis hebt met leningen en aflossingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195863493
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:49 schreef RM-rf het volgende:
hooguit kan hetw el de vraag opwekken waarom iemand de hele tijd kortlopende kredieten nodig heeft om kennelijk op de korte termijn kosten te dekken.
Ik leid uit de OP dat het de eerste keer wordt en haal er niet uit dat het structureel wordt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195863612
Maar als hij straks in December opeens niet kan terugbetalen omdat de wasmachine stuk is, dan krijgt hij wel een slechte registratie.

Dus denk er goed over na.
.
pi_195863901
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:20 schreef Zoete_Piraat het volgende:
Ik ben dan toch wel benieuwd wat er nu niet 2 maanden kan wachten voor de aankoop.
En hoe gegarandeerd ben je dat je het over twee maanden terug kan betalen? Wasmachine, auto kan allemaal kapot gaan in de tussentijd.
Ach houd toch op man, dat zijn jouw zaken helemaal niet. Ben je zijn vader ofzo? :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 12:09:11 ]
pi_195864230
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef Essebes het volgende:

[..]

Volgens mij doel jij op de Amerikaanse toestanden. Daar wordt je kredietwaardigheid idd beoordeeld op eerdere leningen en bijhorend betaal gedrag.
In Nederland werkt dit voor zover ik weet niet zo.
Klopt, je krijgt een betere creditscore naarmate je meer leent en uiteraard terugbetaald. Vervolgens kun je dan in de toekomst tegen gunstigere voorwaarden lenen. Lenen wordt zo een soort van gepromoot :') Bizar.
pi_195864709
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef Essebes het volgende:

[..]

Volgens mij doel jij op de Amerikaanse toestanden. Daar wordt je kredietwaardigheid idd beoordeeld op eerdere leningen en bijhorend betaal gedrag.
In Nederland werkt dit voor zover ik weet niet zo.
In Nederland hebben we inderdaad geen credit score zoals in Amerika. Maar er wordt wel degelijk naar je historie gekeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195864890
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:51 schreef Fer het volgende:
Maar als hij straks in December opeens niet kan terugbetalen omdat de wasmachine stuk is, dan krijgt hij wel een slechte registratie.

Dus denk er goed over na.
Natuurlijk, maar TS weet dingen:

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:34 schreef Landgeld het volgende:
Zelf weet ik dat ik in december dit bedrag terug krijg via mijn werk, en daardoor het ook makkelijk terug kan betalen.

[...]

Ik weet het - geld lenen kost geld, en is misschien persé slim - maar ik weet dat ik dit terug kan betalen na december :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195865291
TS lees jezelf ff in aub.
Zo moeilijk is t allemaal niet
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:16:52 #23
189961 ex
aperture science
pi_195869036
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Klopt, je krijgt een betere creditscore naarmate je meer leent en uiteraard terugbetaald. Vervolgens kun je dan in de toekomst tegen gunstigere voorwaarden lenen. Lenen wordt zo een soort van gepromoot :') Bizar.
Eh, nee. Je krijgt een betere creditscore als je meer KAN lenen (bv een creditcard met een hoog limiet) maar het is zeer belangrijk dat je deze vervolgens juist laag in gebruik houdt (het perfecte nummer is zo rond de 10%).

Stel je hebt 3 CC's met in totaal 30k limiet dan is het dus goed voor je score om maximaal 3k open te hebben staan EN deze aan het eind van de betaal periode (de maand erna vaak) volledig af te lossen.

Wel is het zo dat dingen als een auto lening (vaak tegen 1 of 2% rente) ook goed op je rapport staan (net als een hypotheek) omdat je zo laat zien dat je geld kan lenen en terug betalen. Actief veel lenen word helemaal niet gepromoot, die mensen komen vaak met scoren van rond de ~500 uit en kunnen vervolgens geen huis meer kopen, en alleen maar slechte rentes krijgen.

Ik vind het een behoorlijk slim systeem.
The cake is a lie!
pi_195879138
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Sterker, veel krediet en hypotheek verstrekkers zien graag BKR vermeldingen (zonder wanbetalingen codes uiteraard). Geeft namelijk een indicatie dat je goed bent van terug betalen.
Goh, doe mij eens de link van een hypotheeknemer die dat in z'n hypotheek-aanbiedingen heeft staan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195879183
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:49 schreef RM-rf het volgende:
Een goede financiele adviseur zal echter wel erop aandringen dat je als dit regelmatig gebeurt, je wel eens moet nadenken je buffer wat hoger aan te houden.
_O- _O_ _O-
De financiële adviseurs die ik heb gesproken, raadden allemaal een zo hoog mogelijk krediet aan…..en aflossingsvrij :W
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')