abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 oktober 2020 @ 00:45:54 #51
493164 MetDeDeur
in huis vallen
pi_195859037
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 00:14 schreef espanyolaan het volgende:

[..]

Zulke teksten maakt mij depressief. Denk je dat zoiets kan gebeuren dat echt alle mensen die een pigmentvlek hebben het land uit moet , al ben je hier geboren of niet? Mijn ouders zijn hier geboren en ik ook. Heb nu zelfs 2 kids die hier in dit land geboren zijn. Kan me niet voorstellen dat ik opeens naar een ander land moet vertrekken. Want je zegt wel je eigen land , maar ik voel me daar helemaal niet thuis. Ik voel me thuis hier in Holland al heb ik misschien een ander mening dan menig volk met betrekking tot politiek. Wanneer ik koeienmest riek voel ik me thus.
Oh sorry, was niet mijn bedoeling om je depressief te maken. :')
Nee joh, komt helemaal goed. Gaat niks gebeuren. :')
Maar hebben ze geen weilanden in Turkije waar je koeienmest riekt?
Turkije is een mooie, moderne, rijke land, ken zelfs Nederlanders die ernaartoe zijn verhuist (permanent). Zou er zelf ook naartoe willen. Maar het is zeker niet slim om jezelf te vervreemde van je eigen land/roots, zou er eens wat vaker op vakantie gaan als ik jou was.
pi_195859064
quote:
POLL: 66% van de jonge moslims in Frankrijk wil godslastering bestraft door de wet

26% is niet tegen de moord op cartoonisten die Mohammed bespotten

Met het begin van het proces tegen 11 moslims die werden beschuldigd in het bloedbad van Charle Hebdo in 2015 , publiceert de beruchte Franse krant de cartoons van Mohammed opnieuw, waarbij 12 van hun collega’s werden vermoord. Bernard-Henri Lévy en het seculiere establishment vieren deze moedige uiting van vrije meningsuiting als een triomf van de waarden van de Republiek.

Ondertussen veroordeelt ditzelfde politiek-media-establishment massaal het rechtse tijdschrift Valeurs actuelles voor het publiceren van een alternatieve geschiedenis waarin een linkse zwarte parlementslid wordt afgeschilderd als slaaf van haar mede-Afrikanen. Dit was natuurlijk racistisch, geen legitieme uitdrukking van de geest van Voltaire. [1]

Maar assimileren de moslims in Frankrijk echt met het republikeinse secularisme? Een recente opiniepeiling door het zeer gerespecteerde IFOP-instituut suggereert van niet en dat er een groeiende culturele kloof is tussen moslims en niet-moslims in Frankrijk.


De enquêteurs vroegen: “Begrijpt u de verontwaardiging over de publicatie van de Mohammed-cartoons?” 73% van de moslims zei ja, tegen 29% van de Fransen in het algemeen (inclusief moslims).
Een clash of cultures?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195859201
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het gros van hen leeft echter in pauperige armoedzaaierslanden, dus daar voelt het Franse bedrijfsleven niets van. En het handjevol Saudische oliesjeiks, dat wel enige vorm van koopkracht heeft, koopt nog altijd gewoon Rafales en andere Franse wapens...
Als Frankrijk echt ballen heeft, verkoopt ze ook geen wapens aan die landen.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 26 oktober 2020 @ 04:58:24 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195859592
Wat Macron zou moeten doen is om zijn corporate sponsors gewoon de waarheid te vertellen. Dit is het risico om als westers bedrijf zaken te doen in overwegend moslim landen met een makkelijk opgefokte bevolking. Paar opties:
-Wacht het gewoon even af, waait waarschijnlijk wel snel over
-Verminder je exposure, sluit je fabrieken in die landen etc.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 26 oktober 2020 @ 05:16:19 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195859619
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:43 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen mensen vermoord vanwege olie, er worden 1 miljoen Oeigoeren zonder reden of proces etnisch gezuiverd etc. Jij zeurt samen met heel Europa over 1 enkele dode door een gestoorde tiener, maar vindt de dood van tientallen miljoenen onschuldige doden door toedoen van het westen sinds 9/11 hoax allemaal oke?

Ik ben anti-Islam, maar de haat en woede van de moslims richting het westen en nu China is (buiten de Islam) zeker niet ongegrond.
Je hebt op zich een punt, maar het is al veel verder dan je zegt over de Oeigoeren.
Veel mensen hier zien dat handelen van China - wat misdadig en eigenlijk doodeng is - als een heel goed idee.
Dat is triest, maar wél een indicatie dat veel mensen helemaal klaar zijn met Islam En Islam-gerelateerde problemen.

Maar als er veel haat en woede richting het westen is, waarom komen er dan toch nog steeds zo veel moslims deze kant op? Ik zie dit eerder verder escaleren, dan andersom.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195862272
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:49 schreef MetDeDeur het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Nederlanders die emigreren naar een andere westers land, zoals de VS, Australië, Canada, waar ze zowat dezelfde cultuur/geloof/normen en waarden delen. En zelfs daar heb je veel Nederlanders tussen zitten die zich vasthouden aan hun eigen Nederlandse identiteit (hun goed recht). Maar ik heb het over Nederlanders/westerlingen die bijv. naar Afrika emigreren of Azië, Midden-Oosten, enz. die blijven toch wel Nederlands praten en hebben de satellietschotel deze kant op gericht (hun goed recht).
Je praat poep. Ik heb zelf veel gereisd, o.a. naar landen als Canada en Nieuw-Zeeland waar lang geleden veel immigranten uit Nederland belandden. In Nieuw-Zeeland ben ik tijdens mijn reis wel mensen gesproken waarvan hun ouders vroeger uit Nederland kwamen. 2e generatie zou je kunnen zeggen. Echter, ze spraken geen woord Nederlands, zijn hooguit 1x in Nederland geweest en hebben amper contact met verre familie in Nederland. Zwaaien met de Nederlandse vlag of het volgen van Nederlandse politiek is totaal niet aan de orde. Een Nederlands paspoort hebben ze ook niet.

Je zou kunnen zeggen, jammer dat de band met Nederland blijkbaar verdwijnt met 1 generatie, maar aan de andere kant, wel weer sterk dat ze zo gericht zijn op de toekomst en opgaan in het land waar ze opgroeien.

Enorm verschil dus met de Turken en Marokkanen hier in Nederland.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:32:31 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195865256
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nederlanders die emigreren zijn na verloop van tijd helemaal opgegaan in hun nieuwe omgeving, en spreken zelfs niet eens Nederlands meer, of heel gebrekkig, en lopen ook niet te pas en te onpas met een Nederlandse vlag te zwaaien in hun nieuwe thuisland. Ik weer niet waar jij die onzin vandaan haalt dat Nederlanders zich niet aanpassen aan een nieuwe omgeving, maar je zit er volledig naast.
Lol, gekkie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:26:02 #58
493164 MetDeDeur
in huis vallen
pi_195866265
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:34 schreef Homey het volgende:

[..]

Je praat poep. Ik heb zelf veel gereisd, o.a. naar landen als Canada en Nieuw-Zeeland waar lang geleden veel immigranten uit Nederland belandden. In Nieuw-Zeeland ben ik tijdens mijn reis wel mensen gesproken waarvan hun ouders vroeger uit Nederland kwamen. 2e generatie zou je kunnen zeggen. Echter, ze spraken geen woord Nederlands, zijn hooguit 1x in Nederland geweest en hebben amper contact met verre familie in Nederland. Zwaaien met de Nederlandse vlag of het volgen van Nederlandse politiek is totaal niet aan de orde. Een Nederlands paspoort hebben ze ook niet.

Je zou kunnen zeggen, jammer dat de band met Nederland blijkbaar verdwijnt met 1 generatie, maar aan de andere kant, wel weer sterk dat ze zo gericht zijn op de toekomst en opgaan in het land waar ze opgroeien.

Enorm verschil dus met de Turken en Marokkanen hier in Nederland.
Je hebt poep in je ogen. Beter lezen wat ik heb geschreven, want je bevestigd mijn punt.
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:37:43 #59
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195866483
Bestaan er eigenlijk wel redelijke moslims die zich schamen voor wat er gebeurd is met die Franse leraar?
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:38:40 #60
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195866497
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 00:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een clash of cultures?
Start van een burgeroorlog.
pi_195866547
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:37 schreef Subw00fer het volgende:
Bestaan er eigenlijk wel redelijke moslims die zich schamen voor wat er gebeurd is met die Franse leraar?
Weinig, de meesten zullen zeggen dat hij het over zichzelf heeft afgeroepen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195866716
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:37 schreef Subw00fer het volgende:
Bestaan er eigenlijk wel redelijke moslims die zich schamen voor wat er gebeurd is met die Franse leraar?
Jawel, maar wat is een beter artikel
"Moslim hekelt Frankrijk en roept tot boycot"
"Moslim hekelt terrorist en roept tot toenadering"
De betere vraag is "wat is de verhouding", en dan zou je een grote enquête moeten houden onder de islamitische bevolking. Daarnaast heeft de "internationale" gemeenschap de moord ook veroordeeld (hoewel velen nog steeds zeggen "hij lokte het uit", vinden ze de reactie van moord blijkbaar wel te ver gaan, in woord in ieder geval)
quote:
United Nations Alliance of Civilizations high representative Miguel Moratinos condemned the beheading.[66] The Egyptian Foreign Ministry extended its condolences to the family of Paty and expressed condemnation of the murder.[67] Sheikh Muhammad bin Abdul Karim Issa, Secretary General of the Muslim World League, said "acts of violence and terrorism were crimes in all religions".[68] The Saudi Arabia Foreign Ministry expressed its solidarity with the French people.[68][further explanation needed] The Jordanian Ministry of Foreign Affairs and Expatriates condemned the terrorist act and noted "the necessity of respecting religious beliefs and avoiding targeting them or insulting religious symbols".[69]

Ramzan Kadyrov, Head of the Chechen Republic, condemned the attack stating "We condemn this act of terror and offer condolences to the family of the victim", and also cautioned against offending or insulting Muslims
bron: wiki

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 45% gewijzigd door Fsmxi op 26-10-2020 15:04:24 ]
pi_195866878
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:38 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Start van een burgeroorlog.
Veel fransen zijn nogal nationalistisch naar mijn idee. Ik voorzie een toenemende polarisatie, die was er al hoewel minder zichtbaar. Het op de voorgrond plaatsen van de seculariteit en het afwijzen van godslaster vanwege de vrijheid van meningsuiting en daar ook extra bestuurlijke maatregelen voor nemen en doorvoeren door de huidige regering draagt bij aan het blootleggen van deze cultuurbotsing. Een burgeroorlog voorzie ik niet, wel meer staatsingrijpen op instellingen en groeperingen die de seculariteit ondermijnen. Seculariteit bestaat niet tot nauwelijks in de meeste islamitische landen en daarin verschillen die fundamenteel met de meeste westerse landen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:06:22 #64
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195866972
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 05:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je hebt op zich een punt, maar het is al veel verder dan je zegt over de Oeigoeren.
Veel mensen hier zien dat handelen van China - wat misdadig en eigenlijk doodeng is - als een heel goed idee.
Dat is triest, maar wél een indicatie dat veel mensen helemaal klaar zijn met Islam En Islam-gerelateerde problemen.

Maar als er veel haat en woede richting het westen is, waarom komen er dan toch nog steeds zo veel moslims deze kant op? Ik zie dit eerder verder escaleren, dan andersom.
Ik kan niet voor elke moslim spreken, maar ik denk dat de westerse invloed in vele moslimlanden een grote invloed heeft gehad op de behoefte van moslims om hier te komen. Irak was bv een prima land om in te leven een aantal decennia geleden, of Syrie. Nu weten we wel beter.

In eerste instantie kijken de meeste mensen naar hun persoonlijke voordelen als ze iets doen, dus ook als ze migreren. Ik snap dat er veel kritiek is op de Islam, dat heb ik als ex-moslim ook. Echter zie ik bij veel mensen niet het besef dat moslims slachtoffers zijn van de Islam. Als de Islam jou van baby af aan leert dat hoe goed de ongelovigen ook zijn dat ze uiteindelijk nooit te vertrouwen zijn en jou altijd zullen haten, en je ziet types als bv Wilders en zijn achterban groeien met hun haatvolle en selectieve aanvallen, dan versterk je het probleem alleen maar aangezien je hetgeen dat de Islam leert bevestigt in hun ogen.

Het is zinloos om de moslims bewust hatend aan te vallen, want dat maakt de situatie alleen maar erger. Gemeende en objectieve kritiek op de Islam met bronnen uit de Islam zelf is belangrijk en dit ontbreekt. Mensen zijn of volledig vijandig richting alles wat moslim is of juist volledige ontkenners van de problemen binnen de Islamitische bronnen.

De Islam is een probleem, dat moeten we zeker accepteren, bespreken en uiteindelijk aanpakken. Echter wordt het ook tijd dat de burgers in westerse landen rationeel naar het handelen van de westerse machten in de afgelopen decennia kijken. De haat richting het westen komt deels door de haat/minachting voor ongelovigen, maar de verwoesting van vele Islamitische landen door het westen voor eigen gewin heeft die haat in de afgelopen decennia vertienvoudigd. De Islamitische wereld was een aantal decennia geleden misschien niet zo welvarend als westerse landen, maar het was er wel veel vrediger en mensen hadden veel minder de behoefte om hun thuislanden te ontvluchten.

Mensen zijn gewoon fucked, uit nationalistische/religieuze gevoelens zijn ze het rationeel denken totaal verloren. Empathie? zelfs dat is selectief. Moslims schreeuwen moord en brand bij die aanslag in Christchurch, maar zijn relatief stil bij moslimaanslagen op anderen. Europeanen schreeuwen moord en brand over de moord op een docent, maar als er een eventuele compensatie van vermoorde en verwoeste families in Hawija door toedan van NLse F-16's alleen al wordt overwogen, is heel Nederland boos en spreekt over dat wij het in dit land moeilijk hebben, lol.

Met de dag walg ik steeds meer van de mens, want de mensen die echt pure empathie kennen zonder onderscheid te maken tussen rassen, etniciteit, religie, geaardheid etc. en puur kijken naar de mens, zijn in de zware minderheid. Als een jood, moslim, homo, atheist, christen of whatever levend verbrand of gebombardeerd wordt, voelen ze allemaal hetzelfde. Ik heb mezelf altijd geleerd om wat ik niet fijn vind (bv pijn/lijden) nooit een ander mens of organisme te gunnen en waar mogelijk te voorkomen. Echter ben ik als individu niets waard en kan ik helaas weinig doen tegen de gruweldaden in deze wereld. Wat ik kan doen is mezelf zoveel mogelijk uitspreken en proberen mensen te laten inzien dat elk ras of etniciteit verrot is in deze wereld en hier van bewust maken.
pi_195866985
Weet iemand nog Franse producten om te kopen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:09:16 #66
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195867017
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Weet iemand nog Franse producten om te kopen?
Je kunt nog even naar de Pathé bioscoop gaan. Echt vol zullen ze niet zitten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:22:48 #67
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_195867220
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Weet iemand nog Franse producten om te kopen?
Renault Twingo
Boem &lt;br /&gt;Bam &lt;br /&gt;Boem&lt;br /&gt;Boem
pi_195867251
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:50 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Jawel, maar wat is een beter artikel
"Moslim hekelt Frankrijk en roept tot boycot"
"Moslim hekelt terrorist en roept tot toenadering"
De betere vraag is "wat is de verhouding", en dan zou je een grote enquête moeten houden onder de islamitische bevolking. Daarnaast heeft de "internationale" gemeenschap de moord ook veroordeeld (hoewel velen nog steeds zeggen "hij lokte het uit", vinden ze de reactie van moord blijkbaar wel te ver gaan, in woord in ieder geval)
[quote=wiki]United Nations Alliance of Civilizations high representative Miguel Moratinos condemned the beheading.[66] The Egyptian Foreign Ministry extended its condolences to the family of Paty and expressed condemnation of the murder.[67] Sheikh Muhammad bin Abdul Karim Issa, Secretary General of the Muslim World League, said "acts of violence and terrorism were crimes in all religions".[68] The Saudi Arabia Foreign Ministry expressed its solidarity with the French people.[68][further explanation needed] The Jordanian Ministry of Foreign Affairs and Expatriates condemned the terrorist act and noted "the necessity of respecting religious beliefs and avoiding targeting them or insulting religious symbols".[69]

Ramzan Kadyrov, Head of the Chechen Republic, condemned the attack stating "We condemn this act of terror and offer condolences to the family of the victim", and also cautioned against offending or insulting Muslims
bron: wiki

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]

Het standaard riedeltje van we vinsen het erg, maar....
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:50:58 #69
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195867644
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Weet iemand nog Franse producten om te kopen?
pi_195867927
Knap van Macron dat hij problemen eindelijk durft te benoemen. In Nederland wordt nog steeds met meel in de mond gesproken over dit probleem. Ook Rutte weer met zijn tweet durft de olifant in de ruimte niet te benoemen.
Hallo
pi_195868175
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:37 schreef Subw00fer het volgende:
Bestaan er eigenlijk wel redelijke moslims die zich schamen voor wat er gebeurd is met die Franse leraar?
Jawel, maar die groep is vrij klein en durven zich niet uit te spreken vanwege intimidatie en dreiging van geweld.
pi_195868184
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat is waar, het is meer een lakmoesproef in hoeverre wij hier in het westen een rad voor ogen gedraaid krijgen. Hier hebben de westerse media en overheden geen greep op, de keizer kon wel eens zonder kleren komen te staan ^O^
Dus als ik geen producten afneem van iemand omdat ik vind dat ie mij heeft beledigd, ben ik radicaal?
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868205
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:06 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik kan niet voor elke moslim spreken, maar ik denk dat de westerse invloed in vele moslimlanden een grote invloed heeft gehad op de behoefte van moslims om hier te komen. Irak was bv een prima land om in te leven een aantal decennia geleden, of Syrie. Nu weten we wel beter.

In eerste instantie kijken de meeste mensen naar hun persoonlijke voordelen als ze iets doen, dus ook als ze migreren. Ik snap dat er veel kritiek is op de Islam, dat heb ik als ex-moslim ook. Echter zie ik bij veel mensen niet het besef dat moslims slachtoffers zijn van de Islam. Als de Islam jou van baby af aan leert dat hoe goed de ongelovigen ook zijn dat ze uiteindelijk nooit te vertrouwen zijn en jou altijd zullen haten, en je ziet types als bv Wilders en zijn achterban groeien met hun haatvolle en selectieve aanvallen, dan versterk je het probleem alleen maar aangezien je hetgeen dat de Islam leert bevestigt in hun ogen.

Het is zinloos om de moslims bewust hatend aan te vallen, want dat maakt de situatie alleen maar erger. Gemeende en objectieve kritiek op de Islam met bronnen uit de Islam zelf is belangrijk en dit ontbreekt. Mensen zijn of volledig vijandig richting alles wat moslim is of juist volledige ontkenners van de problemen binnen de Islamitische bronnen.

De Islam is een probleem, dat moeten we zeker accepteren, bespreken en uiteindelijk aanpakken. Echter wordt het ook tijd dat de burgers in westerse landen rationeel naar het handelen van de westerse machten in de afgelopen decennia kijken. De haat richting het westen komt deels door de haat/minachting voor ongelovigen, maar de verwoesting van vele Islamitische landen door het westen voor eigen gewin heeft die haat in de afgelopen decennia vertienvoudigd. De Islamitische wereld was een aantal decennia geleden misschien niet zo welvarend als westerse landen, maar het was er wel veel vrediger en mensen hadden veel minder de behoefte om hun thuislanden te ontvluchten.

Mensen zijn gewoon fucked, uit nationalistische/religieuze gevoelens zijn ze het rationeel denken totaal verloren. Empathie? zelfs dat is selectief. Moslims schreeuwen moord en brand bij die aanslag in Christchurch, maar zijn relatief stil bij moslimaanslagen op anderen. Europeanen schreeuwen moord en brand over de moord op een docent, maar als er een eventuele compensatie van vermoorde en verwoeste families in Hawija door toedan van NLse F-16's alleen al wordt overwogen, is heel Nederland boos en spreekt over dat wij het in dit land moeilijk hebben, lol.

Met de dag walg ik steeds meer van de mens, want de mensen die echt pure empathie kennen zonder onderscheid te maken tussen rassen, etniciteit, religie, geaardheid etc. en puur kijken naar de mens, zijn in de zware minderheid. Als een jood, moslim, homo, atheist, christen of whatever levend verbrand of gebombardeerd wordt, voelen ze allemaal hetzelfde. Ik heb mezelf altijd geleerd om wat ik niet fijn vind (bv pijn/lijden) nooit een ander mens of organisme te gunnen en waar mogelijk te voorkomen. Echter ben ik als individu niets waard en kan ik helaas weinig doen tegen de gruweldaden in deze wereld. Wat ik kan doen is mezelf zoveel mogelijk uitspreken en proberen mensen te laten inzien dat elk ras of etniciteit verrot is in deze wereld en hier van bewust maken.
Overdreven slachtoffer verhaal. De mensen in het M-O zijn zelf verantwoordelijk voor hun lot. Ze maken er gewoon een potje van. Het Westen heeft hier weinig mee te maken. Wellicht iets, maar meer secundair. Omgekeerd ook trouwens.

Punt is, de islamitische cultuur is een cultuur van eigen schuld afschuiven. Het is zogenaamd nooit hun eigen schuld dat zaken misgaan. Maar dat is het wel. Zolang die erkenning en introspectie er niet is, komen ze nooit verder.
pi_195868350
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Geldt dat alleen voor de aanschaf? Want als ze ophouden Franse producten als de Peugeot 504 te gebruiken komt Afrika tot stilstand.
Frankrijk heeft nogal wat baat bij een nette relatie met islamitische landen. Niet te onderschatten mutual interest, ook de Fransen zullen gewoon moeten inbinden, want anders neemt China die positie in rap tempo over. Dat weten ze ook dondersgoed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868389
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef Digi2 het volgende:
Denemarken werd ook geboycot vanwege cartoons, hoor je nu niks meer van ;)
Vermoedelijk gaat dit ook eindigen als een storm in een glas water :P
Denemarken heeft veel kleinere belangen dan Frankrijk. Je vergeet dat bij de ex-kolonies van Frankrijk veel Islamitische landen zitten. Die landen ademenen nog steeds Frankrijk, tot grote frustratie van jongeren overigens (die zijn daar helemaal klaar mee - en neigen meer naar het Angelsaksische).
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868435
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Denemarken heeft veel kleinere belangen dan Frankrijk. Je vergeet dat bij de ex-kolonies van Frankrijk veel Islamitische landen zitten. Die landen ademenen nog steeds Frankrijk, tot grote frustratie van jongeren overigens (die zijn daar helemaal klaar mee - en neigen meer naar het Angelsaksische).
De fransen vragen hun seculariteit af te schaffen is evenredig met moslims vragen hun geloof af te zweren, dat gaat nooit gebeuren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195868512
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 00:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het werkt pas als de franse regering de seculatiteit zou loslaten, iets wat nooit gaat gebeuren omdat dat kernwaarde nr1. is van de fransen. In Nederland was het wetsartikel m.b.t. godslastering al langer een tandenloze tijger maar sinds maart 2014 is dat geheel geschrapt.
[..]

Alleen heeft dit geen reet met seculariteit te maken. Het waren immers lokale autoriteiten die besloten om dit te projecteren. Ook als het om een niet religieuze, doch zeer gevoelige afbeelding zou gaan was het probleem hetzelfde. Namelijk een staat die bewust tegen de schenen van anderen schopt. Net als dat Erdogan bij Macron weer heeft gedaan. Heel debiel om dat op één lijn te zetten.

De boycot is er namelijk niet vanwege het feit dat Macron heeft aangegeven religieus-extremisten aan te willen pakken. Daar is niemand op tegen, behalve wat extremistjes zelf natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868536
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De fransen vragen hun seculariteit af te schaffen is evenredig met moslims vragen hun geloof af te zweren, dat gaat nooit gebeuren.
Dat wordt niet gevraagd, dat is wat jij ervan maakt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:47:50 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195868568
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:58 schreef espanyolaan het volgende:
Wereldwijd zijn er meer als 2 miljard moslims. Dat is ongeveer 1 op de 5 tot 1 op de 4 mensen op de wereld. Dat kan financieel best veel geld kosten.
Zou ook de eerste keer zijn dat Moslims het eens zijn over iets dan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195868571
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat wordt niet gevraagd, dat is wat jij ervan maakt.
Blasfemie toestaan vanwege de vrijheid van meningsuiting is een seculiere zaak.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195868582
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zou ook de eerste keer zijn dat Moslims het eens zijn over iets dan.
Klopt, moslims zijn dan ook niet The B0rg. Net mensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868612
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Blasfemie toestaan vanwege de vrijheid van meningsuiting is een seculiere zaak.
Blasfemie toestaan is iets anders dan als overheid besluiten bewust blasfemies te handelen. Bij dat laatste mag je het er niet mee eens zijn en dus daar iets van vinden (en ook naar handelen).
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868665
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Blasfemie toestaan is iets anders dan als overheid besluiten bewust blasfemies te handelen. Bij dat laatste mag je het er niet mee eens zijn en dus daar iets van vinden (en ook naar handelen).
Als de franse overheid zelf blasfemische uitlatingen doet of eigen publicaties gaat uitgeven maar daar is geen sprake van volgens mij.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195868739
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als de franse overheid zelf blasfemische uitlatingen doet of eigen publicaties gaat uitgeven maar daar is geen sprake van volgens mij.
Wel degelijk, dat is precies waarom die boycot is ontstaan. Lokale Franse autoriteiten hebben de spotprenten geprojecteerd op gebouwen. Dat is waar iedereen over valt, niet die uitspraken van Macron..
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868780
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel degelijk, dat is precies waarom die boycot is ontstaan. Lokale Franse autoriteiten hebben de spotprenten geprojecteerd op gebouwen. Dat is waar iedereen over valt, niet die uitspraken van Macron..
Waren dat spotprenten die de franse overheid zelf heeft laten maken of al bestaande?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195868818
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Waren dat spotprenten die de franse overheid zelf heeft laten maken of al bestaande?
Dat doet er wat mij betreft niet toe. Je maakt je die uitspraken / prenten eigen door het te projecteren. Dat heeft niets met het promoten van seculiere waarden te maken. Is iets anders als een particulier het besluit te projecteren op een gevel van een gebouw.
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868892
Nog een belangrijk detail:

Het zijn niet islamitische landen die Franse producten boycotten, maar winkels in islamitische landen die dat doen. En dat is natuurlijk hun goed recht. Macron heeft wat dat betreft helemaal niets te zeggen over wat die toko's verkopen. Grootheidswaanzin...
Allah Al Watan Al Malik
pi_195868932
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat doet er wat mij betreft niet toe.
Voor mij maakt dat wel een verschil. Het promoten van blasfemie door het uitgeven van publicaties en eigen spotprenten zou volgens mij juist weer te ver gaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:11:16 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_195868945
Een boycott is een uitstekend middel van geweldloos protest en meningsuiting.

Dat gezegd, als je als theocratie oproept tot een boycott van het slachtoffer van een aanslag omdat het nodeloos de extremisten van jouw religie zou opzwepen, dan ben je Macron toch wel behoorlijk gelijk aan het geven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195868968
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
Nog een belangrijk detail:

Het zijn niet islamitische landen die Franse producten boycotten, maar winkels in islamitische landen die dat doen. En dat is natuurlijk hun goed recht. Macron heeft wat dat betreft helemaal niets te zeggen over wat die toko's verkopen. Grootheidswaanzin...
Daar ben ik het volledig mee eens, waar je iets koopt is aan de consumenten zelf. Anders wordt het als overheden tot boycotten gaan uitroepen of besluiten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195868994
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:11 schreef speknek het volgende:
Een boycott is een uitstekend middel van geweldloos protest en meningsuiting.

Dat gezegd, als je als theocratie oproept tot een boycott van het slachtoffer van een aanslag omdat het nodeloos de extremisten van jouw religie zou opzwepen, dan ben je Macron toch wel behoorlijk gelijk aan het geven.
Welke theocratie is dat dan precies geweest en wellicht nog eens even nagaan wat de beweegreden voor de boycott is geweest?
Allah Al Watan Al Malik
pi_195869090
Erdohond is zijn eigen graf aan het graven. De lira stond nog nooit zo laag als vandaag:

quote:
Laagterecord Turkse lira na aanvaring met Frankrijk
https://www.telegraaf.nl/(...)varing-met-frankrijk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195869427
Morgen even Boursin halen. Heerlijk.
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:41:39 #94
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195869454
Zou wel een mooi macro(n)effect zijn, als in de rest van de wereld de schappen met Franse producten geheel leeggekocht zijn.

Ik doe een brie en een doos Viognier.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:41:54 #95
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195869459
Ik verwacht op korte termijn eigelijk ook een uithaal naar Rutte vanuit Erdohan. Wilders was ook al de Sjaak en straks is Rutte wellicht ook een fascist. Je kunt het maar beter met dit soort mensen eens zijn :X
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:44:36 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195869497
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:41 schreef Tyr80 het volgende:
Zou wel een mooi macro(n)effect zijn, als in de rest van de wereld de schappen met Franse producten geheel leeggekocht zijn.

Ik doe een brie en een doos Viognier.
Nederland moet massaal de nodige Macrons en zulks inslaan voor onze kerstpakketten ~:)

  maandag 26 oktober 2020 @ 17:46:39 #97
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195869522
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nederland moet massaal de nodige Macrons en zulks inslaan voor onze kerstpakketten ~:)

[ afbeelding ]
Inderdaad! En masse!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:47:25 #98
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195869539
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdohond is zijn eigen graf aan het graven. De lira stond nog nooit zo laag als vandaag:
[..]

Genot.
pi_195869759
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:37 schreef Subw00fer het volgende:
Bestaan er eigenlijk wel redelijke moslims die zich schamen voor wat er gebeurd is met die Franse leraar?
Dat zouden dan afvalligen zijn en dan zouden zij geboycot worden door de religieuze leiders. Want dan zouden zij voor de religieuze leiders geen waarde meer hebben.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:00:23 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_195869820
quote:
5s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke theocratie is dat dan precies geweest en wellicht nog eens even nagaan wat de beweegreden voor de boycott is geweest?
Iran

Iran’s Foreign Minister Javad Zarif wrote on Twitter: “Muslims are the primary victims of the ‘cult of hatred’ – empowered by colonial regimes & exported by their own clients. Insulting 1.9B Muslims- & their sanctities – for the abhorrent crimes of such extremists is an opportunistic abuse of freedom of speech. It only fuels extremism.”

Niet dat veel nominale niet-theocratien het veel beter doen.

Jordan‘s Islamic Affairs Minister Mohammed al-Khalayleh said that “insulting” prophets was “not an issue of personal freedom but a crime that encourages violence.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')