abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195847697
Wanneer ik af en toe een game download merk ik dat mijn downloadsnelheid niet stabiel is.

Deze is normaliter rond de 13mb/s, maar zakt ook periodes terug naar 3mb/s. Daar blijft ie dan een tijdje op hangen, waarna hij weer een tijdje naar de 13 gaat.

Ik heb een USB netwerkadapter in mijn pc zitten die de snelheid zou moeten kunnen leveren, en dat kan ie ook gezien het feit dat 13mb/s gewoon lukt. Het vreemde is dat als ik een speedtest via mijn telefoon doe (op dezelfde plek) deze altijd de gewenste snelheid aangeeft.

Het lijkt me dan dat er iets aan de USB adapter mis is. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
  zondag 25 oktober 2020 @ 16:02:36 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195847859
13mb? Woon je midden op de noordzee ofzo
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 25 oktober 2020 @ 16:49:49 #3
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195849461
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:56 schreef TucoRamirez het volgende:
Wanneer ik af en toe een game download merk ik dat mijn downloadsnelheid niet stabiel is.

Deze is normaliter rond de 13mb/s, maar zakt ook periodes terug naar 3mb/s. Daar blijft ie dan een tijdje op hangen, waarna hij weer een tijdje naar de 13 gaat.

Ik heb een USB netwerkadapter in mijn pc zitten die de snelheid zou moeten kunnen leveren, en dat kan ie ook gezien het feit dat 13mb/s gewoon lukt. Het vreemde is dat als ik een speedtest via mijn telefoon doe (op dezelfde plek) deze altijd de gewenste snelheid aangeeft.

Het lijkt me dan dat er iets aan de USB adapter mis is. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Download je altijd van dezelfde server games? En je meet via Wifi de downloadsnelheid? Probeer eens bekabeld een game te downloaden van dezelfde server. Daarna kun je pas zeggen waar het eventueel aan ligt.
Weisst
pi_195849658
De snelheidsbeperking kan ook aan de kant van de leverende server zitten.
Download eens ergens anders iets, dan zie je snel genoeg waar het probleem zit.

Aanvulling: maken er nog anderen gebruik van dezelfde internetverbinding?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195849687
www.speedtest.net kan je je snelheid mee testen. Als daar stabiel is, dan ligt het aan de server

Sowieso kan wifi heel veel storingen krijgen van buren of andere gebruikers.

Daar kan je bv op je mobiel een app voor downloaden, bv.: wifi analyzer, kan je zien hoe druk op jouw wifikanaal is.
pi_195849851
Ik heb 42 mbps, via mijn wifi
Is dit goed?
pi_195850112
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:01 schreef spoorrails het volgende:
www.speedtest.net kan je je snelheid mee testen. Als daar stabiel is, dan ligt het aan de server

Sowieso kan wifi heel veel storingen krijgen van buren of andere gebruikers.

Daar kan je bv op je mobiel een app voor downloaden, bv.: wifi analyzer, kan je zien hoe druk op jouw wifikanaal is.
Met dat soort onzin strooien de verschillende klantenservices maar al te graag.

Een 90% reductie is echt wel wat meer dan "op een drukker kanaal zitten".
Dit zelfde ook zo vaak meegemaakt, met name met die ziggo troep, dit was nog voor ver ze veel reclame maakte van "overal snelle wifi dekking in huis".

Keer op keer de discussie moeten aangaan dat als ik van 250mbps via wifi, opeens niet verder meer kom dan letterlijk minder dan de helft.. dat het geen hol meer te maken heeft met andere kanalen tenzij iemand met een blokkeer alle frequenties apparaat in de weer is in de buurt ja. :')

Nee het zou aan het huis liggen, nee aan mijn (dit geval keer op keer) PC.

Ik wist zelf zeker dat het de router was, want dat was het enige wat ik kon resetten en dan zag je onmiddellijk weer de volle mep, ondanks nooit meer dan tijdelijk oplossing.
Eenmaal een losse accesspoint wat met kabel is vastgekoppeld aan de router? Nooit meer gezeik gehad.

Dus voor TS, ga er maar vanuit dat het je router is, het is dat of je aansluitingspunt waar alles binnen komt in je woning.
pi_195850537
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Download je altijd van dezelfde server games? En je meet via Wifi de downloadsnelheid? Probeer eens bekabeld een game te downloaden van dezelfde server. Daarna kun je pas zeggen waar het eventueel aan ligt.
Ik heb dit probleem bij meerdere servers, en exact hetzelfde gebeurt.
pi_195850832
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dus voor TS, ga er maar vanuit dat het je router is, het is dat of je aansluitingspunt waar alles binnen komt in je woning.
Hoe zou het dan kunnen dat mijn telefoon op het eerste gezicht wel de gewenste stabiliteit en snelheid geeft, op dezelfde plek? Het signaal komt er dus wel.
pi_195851450
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:59 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Hoe zou het dan kunnen dat mijn telefoon op het eerste gezicht wel de gewenste stabiliteit en snelheid geeft, op dezelfde plek? Het signaal komt er dus wel.
Dat is een vraag waar ik ook mee worstelde, er was bij mij ook maar 1 apparaat wat gek deed en niets wat ik op het apparaat deed hielp, alleen een router reset hielp en uiteindelijk een accespoint wat de Wifi taak over nam, daarna nooit meer problemen gehad.

Geen verklaring voor, kan aan de software liggen van de router wat niet goed kan communiceren met de USB adapter of zoiets lijps, kan zelfs liggen aan het merk van zowel router, softwareversie router en merk van USB adapter en diens software.
pi_195852354
Dat fenomeen waar TS het over heeft, heet in het vakjargon "windowing".

Hoe beter de verbinding, hoe meer TCP-pakketjes er per seconde verstuurd worden. Indien er een pakketje niet aankomt, start het proces opnieuw en moet de snelheid weer opnieuw opgebouwd worden.

Gevalletje slechte bekabeling zo te horen. ;)
pi_195854401
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:02 schreef DevFreak het volgende:
Dat fenomeen waar TS het over heeft, heet in het vakjargon "windowing".

Hoe beter de verbinding, hoe meer TCP-pakketjes er per seconde verstuurd worden. Indien er een pakketje niet aankomt, start het proces opnieuw en moet de snelheid weer opnieuw opgebouwd worden.

Gevalletje slechte bekabeling zo te horen. ;)
Ik gok dat TS wifi gebruikt ;)
So we just called him Fred too
pi_195854437
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:59 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Hoe zou het dan kunnen dat mijn telefoon op het eerste gezicht wel de gewenste stabiliteit en snelheid geeft, op dezelfde plek? Het signaal komt er dus wel.
Laten we bij het begin beginnen.

Je hebt dus een USB dongle: die zit een laptop? Of een pc?
Maak je gebruik van wifi of een kabel?
Wat voor internetaansluiting heb je?
So we just called him Fred too
pi_195854650
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:36 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ik gok dat TS wifi gebruikt ;)
Ahja, right :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 20:48:01 ]
pi_195864630
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:38 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Laten we bij het begin beginnen.

Je hebt dus een USB dongle: die zit een laptop? Of een pc?
Maak je gebruik van wifi of een kabel?
Wat voor internetaansluiting heb je?
Ik werk op een pc, op wifi inderdaad.

Wat bedoel je met internetaansluiting? Het ziggo abonnement of hoe die uit de muur komt zegmaar?
pi_195865599
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:47 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Ik werk op een pc, op wifi inderdaad.

Wat bedoel je met internetaansluiting? Het ziggo abonnement of hoe die uit de muur komt zegmaar?
Hoewel hij denk ik wat anders bedoelde (welk abonnement heb je bij ziggo qua internet snelheid bijv.)

Maar het kan ook wat uitmaken om te omschrijven of je bijv de aansluiting en/of router in de meterkast heb zitten of bijv uit zo’n kastje ergens in je woonkamer/huis.

Zo’n aansluitpunt waar een wit doosje in de muur geprikt zit, kan soms niet helemaal goed aangesloten zitten.
Ook kan er een probleem zijn met binnenkomend signaal, ruis op de lijn zeg maar.

Maar persoonlijk blijf ik er bij : koop een accespoint zoals die door ziggo zelf ook worden verkocht.
Specifiek die Deco m4 of m5 dingen.

Als je een kleine woning hebt, heb je er waarschijnlijk maar 1 nodig, maar ze worden nou eenmaal verkocht in twee tot 4 units.

Maar goed dan bewaar je de rest.

Sluit de eerste aan middels kabel op je router, zet die deco unit in kwestie in accespoint modus en klaar.
(Voor dat alles kun je er op inloggen via je mobiel middels Bluetooth om het een en ander in te schakelen en in te stellen maar dat is allemaal niet heel ingewikkeld als je de instructies gewoon opvolgt)

anyway dat is mijn advies, ik gok dat niet alleen je problemen weg zijn maar je ook sneller internet zult ervaren.
Ik gok namelijk dat je al die tijd op 2.4ghz zit te werken qua WiFi en niet op 5ghz.
pi_195866725
Ik denk dat ik zojuist het probleem heb opgelost :')

Ben nog eens ingelogd op de router om eens naar de netwerkinstellingen te kijken. Ik deel mijn huis en de verbinding dus loop hier niet regelmatig in te rommelen.

Bleek dat het 5Ghz netwerk waarmee ik altijd verbonden ben op iets zoals 802.11 g/n/ac (dacht ik) te staan. Ik heb deze omgezet naar 802.11 ac en voila, de verbinding haalt zoals het er nu naar uit ziet consistent maximale snelheid.

Ik ben geen netwerkexpert, maar mijn vermoeden is dat de verbinding af en toe automatisch overschakelde op een protocol met lagere snelheid.
pi_195867551
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:50 schreef TucoRamirez het volgende:
Ik denk dat ik zojuist het probleem heb opgelost :')

Ben nog eens ingelogd op de router om eens naar de netwerkinstellingen te kijken. Ik deel mijn huis en de verbinding dus loop hier niet regelmatig in te rommelen.

Bleek dat het 5Ghz netwerk waarmee ik altijd verbonden ben op iets zoals 802.11 g/n/ac (dacht ik) te staan. Ik heb deze omgezet naar 802.11 ac en voila, de verbinding haalt zoals het er nu naar uit ziet consistent maximale snelheid.

Ik ben geen netwerkexpert, maar mijn vermoeden is dat de verbinding af en toe automatisch overschakelde op een protocol met lagere snelheid.
Dat zou op zich niets moeten uitmaken.

Met het eerste dekt het alle frequenties af qua mogelijkheden, zodat een ander zonder 5ghz toch nog middels 2.4ghz gebruik kan maken van de WiFi.

Nu heb je in feite dat onmogelijk gemaakt voor degene thuis zonder 5ghz tenzij iedereen die mogelijkheid heeft.
Maar ook dan klinkt het meer dat het probleem bij de router lag, een reset had waarschijnlijk even goed geholpen, waarmee, nogmaals, je beter af bent met een aparte accespoint achter de router die het WiFi gebeuren overneemt.
pi_195867595
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat zou op zich niets moeten uitmaken.

Met het eerste dekt het alle frequenties af qua mogelijkheden, zodat een ander zonder 5ghz toch nog middels 2.4ghz gebruik kan maken van de WiFi.

Nu heb je in feite dat onmogelijk gemaakt voor degene thuis zonder 5ghz tenzij iedereen die mogelijkheid heeft.
Maar ook dan klinkt het meer dat het probleem bij de router lag, een reset had waarschijnlijk even goed geholpen, waarmee, nogmaals, je beter af bent met een aparte accespoint achter de router die het WiFi gebeuren overneemt.
Oke, naja gelukkig heeft mijn huisgenoot ook 5Ghz mogelijkheden.

Feit is wel dat een reset eerder niet hielp en het nu stabiel lijkt. Maar dat gaan we zien. Thanks voor de hulp in ieder geval. Mocht het niet werken, meld ik me weer :)
pi_195867619
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:47 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Oke, naja gelukkig heeft mijn huisgenoot ook 5Ghz mogelijkheden.

Feit is wel dat een reset eerder niet hielp en het nu stabiel lijkt. Maar dat gaan we zien. Thanks voor de hulp in ieder geval. Mocht het niet werken, meld ik me weer :)
Zoals ik het vroeger deed is de frequenties splitsen, dus een apart kanaal / SSID aanmaken voor 2.4 en een voor 5.
Dan kun je kiezen wat je krijgt wat soms erg handig kan zijn vooral bij brakke routers die niet goed functioneren.

Bij die deco unit die ik noemde is dat nog eenvoudiger gedaan.
pi_195867691
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zoals ik het vroeger deed is de frequenties splitsen, dus een apart kanaal / SSID aanmaken voor 2.4 en een voor 5.
Dan kun je kiezen wat je krijgt wat soms erg handig kan zijn vooral bij brakke routers die niet goed functioneren.

Bij die deco unit die ik noemde is dat nog eenvoudiger gedaan.
Precies, dat had ik in mijn oude woning ook. Nu heb ik ook twee netwerken, maar hebben deze dezelfde naam. Waarbij er bij het 5Ghz netwerk automatisch een '2' achter wordt gezet als ik daarop wil inloggen. Daar heb ik die instelling aangepast en het werkt ineens als een zonnetje. De speedtest blijft stabiel op hoge snelheid, browsen gaat net een tikkeltje sneller en soepeler.

Merk overigens dat mijn telefoon die '2' niet geeft, deze pakt het gewoon als 1 netwerk. Misschien dan toch uit elkaar trekken qua naam inderdaad :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')